Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

.... lite!

Har ikke spist frokost i dag' date=' men til vanlig er det en Cottage Cheese med fløtekrem.

Til lunsj i dag spiste jeg 250 gr. salat supplert med Tine revet pizzaost, en boks tunfisk, 2 egg og vanlig Cesar dressing (som følger med i posen). I kveld spiser jeg enten 150 g. karbonadedeig (laget som en stor karbonade eller hamburger) med grønnsaker. Føler jeg ikke særlig for mat blir det nok Cottage Cheese med kremfløte i kveld. Resten av kvelden er det te jeg drikker. Muligens et stort glass Pepsi Max etter treningen.[/quote']

 

....for en voksen mann! Har du prøvd å regne ut kalorimengde og proteinmengde pr.dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar
....for en voksen mann! Har du prøvd å regne ut kalorimengde og proteinmengde pr.dag?

 

Cottage Cheese med fløtekrem ca. 500 kkal.

Salat (225 g) med 1 boks tunfisk i olje,

2 egg, 100 g. revet ost + dressing ca. 1250 kkal.

 

Så kommer eventuelt i tillegg det jeg spiser i kveld.

 

Salaten med tilbehør har mange kkal., så det er hovedmåltidet. Noen ganger spiser jeg salat som middag og noen ganger til lunsj, men bare en gang om dagen. Men innholdet er jo veldig bra da, lite karbo i salatbladene.

 

For å gå ned i vekt skal jeg vel ikke ha mer enn ca. 2000 kkal. om dagen, da er treningen ikke tatt fullt ut hensyn til. Da blir det noe underforbruk om jeg ikke spiser mer enn 2000 kkal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk negang denne uken! Vi er helt likt jo! Håper på tosifret neste uke' date=' men hvertfall iløpet av 2 uker![/quote']

 

Takk for det, Lykke82. Ja, det blir bra når vi sammen krysser grensen til tosiffret.

Dette har vært en lang, men artig vei!

 

Jeg har et buksebelte, den kjøpte jeg den gang hos Dressmann. Det fine meg dette beltet er at den kan kuttes i enden, der hvor spennen er. Den skrues så fast igjen etter kuttet. I dag kuttet jeg igjen, det ble 16 cm kortere. Når jeg tenker tilbake så er det jo synt at jeg ikke tok vare på de andre stykkene som jeg kuttet i vektnedgangens løp. De skulle jeg ha samlet på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil utfordre deg litt ekstra; idag var min vekt 100' date='4 - jeg klarer 99,9 innen 1.3. - og du????[/quote']

 

Konkurranse er jo bra. Jeg skal på trening i dag, i badstuen etterpå skal jeg ta boblejakke på meg. Bare vent, kjære venn, jeg raser forbi deg i morgen!

Tar du utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at det er nok, hvis du kommer opp i 2000 kcal. Men husk nå på at også proteinmengden er viktig, spesielt når du trener mye for å bygge muskler. De fleste regner 1 gram protein pr. kg kroppsvekt, minimum.

Du har jo kjempeflotte resultater så langt. Jeg er bare litt opptatt av dette med at kroppen må få det den trenger ellers får man problemer senere når man skal stabilisere vekten. Kanskje en proteinshake etter trening kan være en løsning.

Uansett dette greier du finfint , det er jeg sikker på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at det er nok' date=' hvis du kommer opp i 2000 kcal. Men husk nå på at også proteinmengden er viktig, spesielt når du trener mye for å bygge muskler. De fleste regner 1 gram protein pr. kg kroppsvekt, minimum.

Du har jo kjempeflotte resultater så langt. Jeg er bare litt opptatt av dette med at kroppen må få det den trenger ellers får man problemer senere når man skal stabilisere vekten. Kanskje en proteinshake etter trening kan være en løsning.

Uansett dette greier du finfint , det er jeg sikker på:)[/quote']

 

Når jeg spiser salaten som beskrevet så inneholder den følgende proteinandel:

Tunfisk 41,25 gram

100 gr. revet pizzaost 30,0 gram

2 egg 24,8 gram

 

Cottage chesse til frokost, lunsj eller middagsmat inneholder 38,1 gram protein.

 

Som du ser er minstekravet er oppnådd med god margin. Spiser jeg i tillegg 3 egg med bacon til frokost, mest i helgene, får jeg 38 gram protein i tillegg.

 

Men jeg skal etterhvert begynne med proteintilskudd, men skal først komme meg ned mot 90 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en flaske *gul enke* til kjøling som venter på 99' date='9 - kanskje den kan sprettes før helgen?[/quote']

 

For å gjøre livet levelig og for å sette den lille prikken over "Ien" en eller annen dag så bør man alltid noen flasker av denne ha liggende kjølig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i går på spinning, hold deg fast, 75 min., det kaller det "Birken". Jeg var kjørt etterpå, gikk ikke alle ganger ut i stående, men det var likevel tøft nok. Jeg hadde glemt mitt lille handkle som jeg bruker til å tørke av svetten underveis. Jeg hadde nok behov for gulvklut på, under og rund sykkelen. Jeg hadde nesten gått i oppløsning. Kjørte med langermet t-skjorte samt sykkeljakke over.

 

Veldig glad for å ha sett første gang vekten under 100 kg., men det følger ikke noe spesiell glede eller eufori med. Merkelig egentlig. Men det er sikkert slik at når selve målet har blitt en del av helheten i prosessen så virker det ikke lenger som noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75min med spinning er jo sabla sprekt gjort!.. Og gratulerer så mye med at vekten er under 100! :)

Du har all mulig rett til å være super glad, og veldig stolt av deg selv! :)

 

Ha en strålende dag videre Good4me! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer! Både med 75 minutters galskap (som jeg liker å kalle det... :)) og ikke minst det tosifrede tallet!

Så det var ikke så ekstatisk som det all hypen skulle tilsi? Hmmm.... Jaja, det kommer nok. Men egentlig er det jo gjerne like greit å ha vel så mye fokus på alle de positive livsstilsendringene du allerede har fått til i jakten på den lavere vekten.

 

Uansett - flott gjort er det, og du kan nok nyte ferien din med gooood samvittighet og i visshet om at du kommer til å komme deg fint inn i rutinene igjen når du kommer hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at det går så flott med deg:) den spinningtimen hørtes ikke bare god ut, men det sies jo at spinning er fantastisk trening for magefettet så der tok du vel et jafs:)

Ønsker deg en god tur-kos deg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på trening i går og i dag. I går spiste jeg bare to måltider, men jeg var rett og slett ikke mer sulten. I morges viste vekten 99,0 kilo!

 

Syklet tøff intervall hver dag (24 min.), da er jeg kjørt.

 

I morgen er det to timer bordtennis fra 10.30 til 12.30, og kl. 14.00 skal jeg spille tenniskamp i én time. Det burde vel holde for morgendagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...