Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

29. april i fjor gikk jeg på badevekten, første gang etter mange år. Da sprakk ballongen, det burde badevekten også ha gjort. 148,5 kg stod det i store til og med blinkende jævlige tall i displayen. Jeg hadde vel en bang anelse, men å få det definitivt i fleisen er noe helt annet.

 

I morges gikk jeg også på badevekten, tallet som strålte mot meg i søte blink var 99,8.

 

48,7 kg ned på dette året betyr mer enn lasten tilsier. Jeg er så fornøyd, både med mitt indre meg selv og selvfølgelig med kroppens korrigeringer.

 

Jeg skal holde på med dette videre fremover, noen ganger med sterkere fokus og andre ganger med en mer avslappet holdning, jf. karnevalsutskeielsene som varte hele mars.

 

Viktig å ha kontrollen til å komme tilbake til normalen som innebærer styring, disiplin og vektnedgang.

 

Lykke til for oss alle, gjennom denne mestringen tar vi over styringen av våre liv igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Gratulerer med jubileum og kjempeflott resultat, dette har du bestått med glans. Det er så viktig det du sier at vi må ha "kalkulerte utskeielser" innimellom, det gjør at livsstilen blir ok å leve med. Alt er ikke ødelagt om en spiser litt utenom skjemaet når man planlegger det, det er bare å fortsette i riktig spor etterpå.

 

Tidligere har utskeielser ødelagt alt for meg, og jeg har gitt opp..nå forsøker jeg å kalkulere inn utskeielser. Kontroll er tingen for meg, ikke minst følelsen av kontroll.

 

Vi er ca. på samme vekt nå, jeg har ikke helt strammet inn etter påsken enda, men er i full gang med trening...og da kommer resten etterhvert. Idag har jeg på meg en T-shirt/topp på jobb som jeg kjøpte uprøvd i England ifjor sommer. Den var for trang da, men nå er den helt fin :-)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele mars spiste og drakk jeg temmelig ukontrollert, low carb dietten var avlyst, karneval og bursdager gjorde sitt for å legge på meg. Det var en rekke deilige utskeielser, men det var kalkulert!

Så har jeg brukt hele april for å hente det inn igjen.

 

Fasiten for meg er da slik: Er de deilige opplevelser verdt det slik at man trenger en hel måned for å hente seg inn igjen?

Svaret er nokså klart: Nei, det er det ikke!

Også her gjelder det: ta én dag av gangen, både i den kontrollerte og den ukontrollerte retningen.

Jeg skal til konfirmasjon i Berlin i juni. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å kutte ut dietten da, men dette er nå revurdert. Jeg skal ta det helt med ro og ikke ødelegge for meg, den ketogene dietten skal ikke avbrytes pga. denne begivenheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
29. april i fjor gikk jeg på badevekten' date=' første gang etter mange år. Da sprakk ballongen, det burde badevekten også ha gjort. 148,5 kg stod det i store til og med blinkende jævlige tall i displayen. Jeg hadde vel en bang anelse, men å få det definitivt i fleisen er noe helt annet.

 

I morges gikk jeg også på badevekten, tallet som strålte mot meg i søte blink var 99,8.

 

48,7 kg ned på dette året betyr mer enn lasten tilsier. Jeg er så fornøyd, både med mitt indre meg selv og selvfølgelig med kroppens korrigeringer.

 

Jeg skal holde på med dette videre fremover, noen ganger med sterkere fokus og andre ganger med en mer avslappet holdning, jf. karnevalsutskeielsene som varte hele mars.

 

Viktig å ha kontrollen til å komme tilbake til normalen som innebærer styring, disiplin og vektnedgang.

 

Lykke til for oss alle, gjennom denne mestringen tar vi over styringen av våre liv igjen![/quote']

Kjære Good4me!!!

Gratulerer med magisk tall på vekten og en fantastisk innsats :)

 

Det har vært en glede å bli kjent med deg her inne. Du har alltid godord til oss andre og skriver så utrolig bra!! :) Du er en stor inspirasjon, med fantastiske resultater, og viser at det er ikke bare en måte å klare dette på.

 

Jeg er en stor beundrer av deg. Det du har prestert det siste året står det stor stor respekt av. Det er ingen tvil om at stor vektreduksjon gir oss bedre livskvalitet. Både innsiden og utsiden får en makeover :D

 

Man må ta noen viktige valg, og det du skriver i siste innlegg viser at du er meget bevisst.

 

Gleder meg til å følge deg helt i mål :)

 

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke82

Gratulerer med fantastiske resultater det siste året! Du er en stor inspirasjon for resten av oss her inne, nå er du ikke langt unna målet heller, stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Dette er nesten for mye av det gode, men samtidig veldig glad for de fine tilbakemeldinger.

Ja, det har vært et flott år, nye erfaringer, nytt fokus på det dagligdagse, større bevissthet på det meste, osv., osv.!

 

Når man bryter med gamle og etablerte vaner så åpner det seg nye dører. Det kan vel ikke bedre beskrives enn som så:

 

Overflod av velstand gjør oss blind og døv overfor det enkle, det nye og det utviklende, både i og utenfor oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jubileumet ditt. Har lest mye av tråden din og du er jo bare heilt fantastisk. Virkelig en inspirasjon. Det er faktisk mulig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Dette er fantastisk! Under 100, Good4me! Det er kanskje passe vekt for deg, det? Vanvittig flott nedgang på ett år. Jeg bøyer meg i støvet! Vit at du er en viktig inspirasjonskilde, og at du betyr noe for andre fordi du deler dine tanker med oss.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Jeg løfter blikket for og sjå det fjerne, de mange topper og daler frem til horisonten.

Slik har det vært i mitt indre jeg, sett frem til å lette for å komme meg ditt, men hodet og kroppen var full av gammel shit.

Jeg peste og stønna for å komme meg frem, alt var en last med uovervinnelig hevn.

Innerst inne var jeg den blomsten fra før, sart og myk, i sprakende farger med søt musik. Ingen så dette i lille meg, de så bare svetten som silte i veg.

 

Den tunge lasten var mer enn å bære, stiv i kroppen og ikke fysisk tilstede, hvordan var det for de som jeg skulle livet med dele.

I dag er jeg høyt opp på den fjerne toppen langt der borte i horisonten. Jeg har blitt ens igjen med kroppen min, vi går i samme takt og bærer gledelig dagens frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Fantastisk skrevet, Good4me :D

Ordene beskriver godt det du (vi) har gått igjennom OG oppnådd!!!!!!!

Jeg er helt imponert over deg og din skrivestil, forstår ikke hvor du tar det fra :):)

Fantastisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik
Savner flere av våre faste medlemmer her i forumet! Hvor er dere?

 

Jeg har bare vært litt sur og lei en stund....men jeg beundrer din tilnærming til problematikken og synes du er en person som motiverer!!!

gratulerer med å være under den magiske grensen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

.... i det nydelige været. Vi satt ute, barna lekte med andre barn, masse nydelige kaker, men for meg holdt det med tre kopp kaffe. Kona og barna koste seg, musserende og mangt annet godt til både voksne og barn ble servert.

Jeg hadde spist 4 egg som eggerøre med 100 gram stekt bacon til frokost, egentlig litt perverst for meg da jeg heller er den "croissant med syltetøy typen".

Men god mat er det, og den holder kroppen forsynt ganske lenge. Jeg rakk da til og med å gå en golfrunde på kvelden før min kjære Cesar salat ble til en sen middag.

Fasit: motivasjonen og fokus er på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Det er da en fin dag for meg.

Krysset i dag grensen til 50 kg. ned.

98,1 kg, reduksjon totalt er 50,4 kg.

 

Jeg har stor tro på den videre utviklingen, er like fokussert og motivert. Det er den derav kommende energien og viljen til videre fremdrift som holder meg oppe på bølgen.

Det blir en golfrunde på ettermiddagen i dag (kona henter begge barn :)). I morgen skal jeg deltar i Holmenkollstafetten i et mikset lag fra jobben. Det hadde jeg ikke trodd det var mulig for ett år siden. Heia Good4me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Gratulerer med en utrolig prestasjon! Du imponerer stadig! Håper du tar deg tid til å virkelig nyte det du har oppnådd så langt! Ha en kjempefin helg, Good4me, det har du virkelig fortjent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

...med Holmekollstafetten da!!!:) Det må jeg si imponerer meg ! Og tenk minus 50- suverent!!! Stolt av deg og glad for deg!! Ha en fin stafett og en fin 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

.... mine damer. Lykke til oss alle i det fine vårværet og den kommende sommeren.

 

Jeg håper at vi når våre målsetninger, synes alltid at ting går lettere i de lyse årstidene, også på grunn av at man er mer ute, har mer bevegelse og aktivitet.

 

Har kjøpt en pose med Gambas til helgen som skal stekes i olivenolje med hvitløk, oppå salaten med Ajoli til. Dette passer perfekt i LCHF dieten.

 

Ellers går det bra med fettnedbyggingen rund midjen og øvre overkroppen! Dette funker bra for meg, selv om det går sakte, men slik er det når man skal bygge ned fettet.

 

Visste dere forresten at man beholder sine antall fettceller under vektreduksjonen. Dette antallet reduserer man ikke, de forringes bare gjennom nedbygging av fettsyrer i cellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...