Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar

Jeg hadde bar lyst å legge denne også inn på min side, kopiert fra Synsegullas tråd!

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Synsegulla

Bare 200 gr ned. vet at ned er ned, men det var bare 300 gr sist uke også. Grrrrrr!

Dumme kroppen som ikke samarbeider!

 

--------------------

 

Jeg vet hva du prater om, mon tro!!

Men ikke vær sint på kroppen din!

Hvordan kommuniserer du med den?

 

Jeg sto foran speilet for to uker siden, snakket høyt med kroppen min.

Jeg sa noe som:"Du behøver ikke å holde på reservene akkurat nå, jeg skal få bort det som er for mye. Da får vi det begge bedre, både jeg i overetasjen og du som kroppen min. Da får vi det triveligere. Jeg skal kjøpe nye fine klær til deg for våres glede. Også skal vi være mye i bevegelse."

Nå kan du jo lure om jeg skulle konsultere psykolog eller drar en tur til Gaustad, men gjort er gjort, og morsomt var det.

Og så kommer det vanvittige. Etter mange måneder og uker med stagnasjon og uteblitt ordentlig fremgang løsnet det for to uker siden. Mandag 31.1.11 hadde jeg 105,5 kg. I dag, 9 dager senere hadde jeg 102, 7 kg.. Altså 2,8 kg ned på 9 dager. Er dette en tilfeldighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hyggelige tilbakemeldinger og svært varmende ord.

Det er så godt å være med i forumet, vi er jo alle i samme båt, vet hva vi sliter med, etc.. Godt å ha dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Jeg hadde bar lyst å legge denne også inn på min side' date=' kopiert fra Synsegullas tråd!

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Synsegulla

Bare 200 gr ned. vet at ned er ned, men det var bare 300 gr sist uke også. Grrrrrr!

Dumme kroppen som ikke samarbeider!

 

--------------------

 

Jeg vet hva du prater om, mon tro!!

Men ikke vær sint på kroppen din!

Hvordan kommuniserer du med den?

 

Jeg sto foran speilet for to uker siden, snakket høyt med kroppen min.

Jeg sa noe som:"Du behøver ikke å holde på reservene akkurat nå, jeg skal få bort det som er for mye. Da får vi det begge bedre, både jeg i overetasjen og du som kroppen min. Da får vi det triveligere. Jeg skal kjøpe nye fine klær til deg for våres glede. Også skal vi være mye i bevegelse."

Nå kan du jo lure om jeg skulle konsultere psykolog eller drar en tur til Gaustad, men gjort er gjort, og morsomt var det.

Og så kommer det vanvittige. Etter mange måneder og uker med stagnasjon og uteblitt ordentlig fremgang løsnet det for to uker siden. Mandag 31.1.11 hadde jeg 105,5 kg. I dag, 9 dager senere hadde jeg 102, 7 kg.. Altså 2,8 kg ned på 9 dager. Er dette en tilfeldighet?[/quote']

 

Hahahaha!!! :( Du kan tro jeg lo da jeg leste dette, smiler enda jeg!!!!

Og kroppen har "hørt" på deg den!! Fantastisk bra :o Hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men dette har jeg ikke prøvd ! Skal jaggu ta en peptalk med kroppen min i morgen foran speilet! Så på en som hjalp folk med fobier gjennom tankefeltterapi, i et tvprogram i går. Veldig rart at det skal hjelpe å banke forskjellige steder på kroppen og så hjelper det på problemet.....så litt framsnakking av kroppen...kanskje det hjelper også!

Jeg er spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en skulderskade i lang tid. Har fått masasje, ultralyd og annen manuell terapi. Men hjulpet har det ikke.

Jeg leste for kort tid siden om trykkbølge-behandling. Jeg fant en fysio-klinikk her i Oslo som gjennomfører slik behandling, og i dag kl. 10.00 hadde jeg time.

 

Fysioterapeuten gjorde en god del tester på arm og skulder for å finne ut hvor plagene satt. Deretter var det behandling med trykkbølger på to ulike steder i skulderen.

 

Etter behandlingen testet hun samme øvelsene hvor jeg hadde store smerter. Smertene på den ene øvelsen var allerede forsvunnet, mens den andre var også mindre vond.

 

Jeg skal informere dere om videre fremdrift på dette. Neste time er fredag neste uke. Jeg skal ikke trene på to dager nå. Da får vi nyte den hvilen også!

 

Om noen lurer på hva trykkbølge-behandlingen er, se forklaringen under.

 

 

 

"Trykkbølge

En effektiv behandling for kroniske plager i muskel, nerve og skjellet systemet.

Den nye og kanskje beste behandling av bl.a musearm⁄tennisalbue, hælspore, kalkskulder og andre kroniske senelidelser.

 

Trykkbølge (ESTW) er en ny alternativ fysikalsk behandlingsmetode som baserer seg på teknologi som genererer ikke–fokuserte trykkbølger, et såkalt "ballistisk prinsipp". Fordi pulsene overføres via en konveks overflate på applikatoren ⁄ "trykkhammeren", gir dette en radial eller kjegleformet spredning av energien i hver enkelt trykkbølge. Trykkøkningen i vevene skjer på uhyre kort tid og gir et høyt energinivå og en hensiktsmessig spredning av energien i vevet.

 

 

De vanligste indikasjonene for behandling med trykkbølger:

Fot: Hælspore, Plantarfascitt, Mortons nevrom,

Legg: Akillestendinitt, beinhinnebetennelse

Kne: JumperÂ’s knee, RunnerÂ’s knee, Schlatters

Hofte: Hofteleddsartrose, Trochanterbursitt, Trochantertendinose

Arm: Tennisalbue, Golfalbue, Musearm, Lateral epikondylitt

Skulder: Kalkskulder, Skulderbursitt, tendinitt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... vekten viser 0,2 kg. opp.

 

Det har vært en uke med masse trening, 6 av 7 dager. Og det skal jeg fortsette med!

Muskelmasse!?

Jeg antar at jeg har bygget mellom 8-10 kg. muskler i de 9,5 måneder jeg har holdt på med vektreduksjon og trening. Midjen blir mindre, fettet rund bryst/rygg blir mer og mer borte, alt står bra til. Føler at jeg har kommet over i ny modus. Setter nå mer pris på treningskvaliteten, jeg har blitt mer presis på øvelser.

 

Jeg skal fremover prøve å få til et treningsopplegg noe mer regid i forhold til muskelgrupper, får mer effekt ut av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Opp for deg også? Kjedelig det der, men du har jo rett, det vi vil er jo ikke nødvendigvis å se mindre tall på vekta hver uke, men å bli sunnere, sterkere og sprekere. Du er flink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona og ungene skal reise bort fra søndag til fredag, skal benytte vinterferien til å besøke konas bror med familie.

Da får Good4me fem dager med eget opplegg etter jobb. Ingen barn å hente, ingen andre hensyn å ta, ohhhhhh, det skal bli deilig.

 

Trening og trening, badstu og solseng, simulatorgolf, og lite, men fettholdig føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag var det veiedag, da hadde jeg gått opp 200 gram i forhold til uken før.

Jeg veide meg på alle dager deretter, med resultat 101,0 kilo i dag, vil si 1,9 kilo ned siden onsdag.

Jeg vil dermed vise hvor gærnt et momentsbilde på badevekten kan være.

 

Nå har jeg en kilo igjen til tosiffret, men så begynner festuke med karnevalsfeiring i Tyskland. Da går det nok opp igjen. Men det har jeg kontroll på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjemperesultat!!!! Kanskje er det din hjemmealenetilværelse som har hjulpet deg. Det er jo helt klart lettere å planlegge når man er alene. Og enig med deg i at disse svingningene på vekta er vanskelig å forutse, så man må ikke miste motet.

 

Synes du er en stor motivator for du holder fokus:) Tenk snart er du under den magiske grensen..gratulerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjemperesultat!!!! Kanskje er det din hjemmealenetilværelse som har hjulpet godt deg. Det er jo helt klart lettere å planlegge når man er alene. Og enig med deg i at disse svingningene på vekta er vanskelig å forutse' date=' så man må ikke miste motet.

 

Synes du er en stor motivator for du holder fokus:) Tenk snart er du under den magiske grensen..gratulerer:)[/quote']

 

Takk skal du ha, Solvik!

 

Mine damer dro på ferie i går ettermiddag, så det er nå moroa begynner. I dag skal jeg trene på treningsstudio rett etter jobben. I kveld skal jeg gå et par runder i lysløypa med en kollega. Det blir bra!

Min BMI er nå på 29,8, fint at den har kommet under 30. Det er 4,8 igjen til den magiske 25,0 grensen. Dette kommer jeg til å klare i løpet av året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dæven, så bra! Fortsetter du slik kommer du til å nå det tosifrede i god tid før avreise Tyskland. Så får det så være om det blir tresifret igjen under oppholdet, for det er jo en kalkulert risiko du har vært klar for lenge. Og uansett tar det ikke lang tid før det forsvinner igjen...

 

Kos deg masse med alene hjemme-tilværelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....at du greier dine mål for 2011 :D

Men det som jeg er spent på nå, er om du fortsatt kjører lavkarbo -LCHF, eller om du er tilbake på vanlig Gr kost?

Jeg har jo holdt meg på lavkarbo etter Fedon Lindbergs dietter, men uten å få de store resultatene. Så har jeg lest Skaldemans teorier og praksis, LCHF.

Har prøvd å følge dette i en periode på tre uker nå, men det er ikke de store resultatene:( Og jeg må innrømme at jeg har problemer med å få i meg så mye fett som han legger opp til. Etter å ha levd kalorifattig i alle år , så har jo jo fett vært bannlyst. Men jeg forstår teoriene hans. Det er veldig interressant lesning.

Men han sier jo selv at metoden hans passer bedre for menn enn for damer. Og at menn har de beste resultatene.

Så fra i dag har jeg gått tilbake til Gr kosthold,Men med minst mulig karbo.Bare litt brød/ knekkebrød til frokost. Ikke ris,pasta,poteter. Så får tiden vise om kroppen har hatt godt av denne treukersen eller ikke.

Ha en fin uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatene ble skikkelig gode for mitt vedkommende.

Ikke minst ser jeg at jeg definitivt bygger ned fett på problemsonene. Og det er viktig for meg. Ikke noe løshud både her eller der. Ketogen diett kombinert med trening er tingen for meg for tiden. Jeg føler meg pigg og velopplagt, er ikke sulten og spiser med hodet i stedet for magen. Er ikke fristet av goddies eller søt!

 

Jeg skal ta en blodprøve på torsdag for å se hvordan kolesterolverdiene utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kjenner til utsagn: 5 om dagen!

 

Det er sikkert noe lurt i det. Men er det konstatert at det er den beste måten å livnære seg på?

 

Hvor mye 5 om dagen hadde folk tilgjengelig for 2-300 år siden. Hva livnærte folk seg av i denne tiden. Hvilken naturlig føde er vanlig for folk her oppe i nord?

Tenk på bjørnen f. eks., når han skal spise seg fet for å klare vintersøvnen så spider han fet fisk, kjøtt, bær og nøtter, altså det som er tilgjengelig for å bygge opp reserver om sensommeren og høsten før vinteren kommer.

Insulin og blodsukkernivået gjorde at han spiste mye mer enn vanlig, bygde opp fett for vinterstid.

 

I nåtid har vi tilgjengelig all mulig frukt, hele året rund. Men er kroppen vår innstilt til å hanskes så mye karbohydrater. Er fokus vekk fra karbohydrater egentlig mer vektregulerende for folk flest og lettere å styre både sylt og søtsuget på. Det er noe i det! Overvekt er nymodernismens største sykdom. Problemet må tas ved roten, ikke ved symptomene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... i en ketogen diett. Og forstår at dette er riktig mat for oss. Men jeg går jo ikke noe særlig ned i vekt selv om jeg er i ketose og da synes jeg vel ikke det er noe vits i å være så streng som jeg har vært disse ukene. Jeg kommer til å fortsette uten søtt av noe slag selvfølgelig. Men jeg kommer til å spise litt grovt brød / knekkebrød til frokost. Det er det jeg har savnet mest. Det går helt greit å holde seg borte fra stivelsesholdige matvarer som poteter, ris og pasta. Erstatter det med grønnsaker som vokser over jorden. Mest blomkål og brokkoli.

Hvordan spiser du på en vanlig dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Fantastisk nedgang hos deg om dagen!!!! Gratulerer "superman" :)

Nå er du snart på tosifret vekt :D

 

Smiler litt for meg selv av det du skriver om bjørnen. Akkurat bamsefar har jo en sånn kroppsfasong som vi prøver å "flykte" fra....stor, god mage og meget bred over rumpa!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk nedgang hos deg om dagen!!!! Gratulerer "superman" :)

Nå er du snart på tosifret vekt :D

 

Smiler litt for meg selv av det du skriver om bjørnen. Akkurat bamsefar har jo en sånn kroppsfasong som vi prøver å "flykte" fra....stor' date=' god mage og meget bred over rumpa!!!![/quote']

 

 

...... ser nok svært forskjellig ut både før og etter vintersøvnen. Han tar vare på binnene sine, ikke får det trangt inn og ut av buksene samt ikke leser KK, osv.. Det gjør vel ingenting om han er "litt godt" proporsjonert over enden!

I tillegg tror jeg at han får verken røykeben, hjerteinfarkt eller hjeneslag, men en blyladning i ny og ne, sykdomer som ikke leges eller noen sterkere artsfrender som tar livet av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spiser du på en vanlig dag?

 

.... lite!

Har ikke spist frokost i dag, men til vanlig er det en Cottage Cheese med fløtekrem.

Til lunsj i dag spiste jeg 250 gr. salat supplert med Tine revet pizzaost, en boks tunfisk, 2 egg og vanlig Cesar dressing (som følger med i posen). I kveld spiser jeg enten 150 g. karbonadedeig (laget som en stor karbonade eller hamburger) med grønnsaker. Føler jeg ikke særlig for mat blir det nok Cottage Cheese med kremfløte i kveld. Resten av kvelden er det te jeg drikker. Muligens et stort glass Pepsi Max etter treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...