Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

Gjest Synsegulla

Hei igjen. Jeg er ikke i ketose, jeg følger GR kostholdet, men prøver så godt jeg kan å unngå de raske karbohydratene. Jeg unngår sukker, pasta, nudler, osv. Spiser potet, men mye mindre enn før. Har heller rå grønnsaker enn kokte. Spiser ikke pizza, boller, loff og sånt, men heller grove knekkebrød. Nå skal jeg prøve å lage egne knekkebrød og brød etter GR oppskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar
Gjest Good4me

... og det var deilig!

 

Fra onsdag av er det full opptrapping med både kostholdkontroll og trening. Ketogen diett vil være på dagsorden i 3,5 måneder, altså frem til sommerferien begynner. Bare avbrudd av en konfirmasjon, hvor jeg skal kose meg med all slags mat og drikke, i juni. Planen er klar, jeg er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... at du er i gang igjen! Ønsker deg lykke til med fortsettelsen:)Og du- du har jo et fantastisk resultat, tenk nesten 50 kilo! Det står det respekt av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Skal innhente det jeg la på meg i de siste ukene. Men det har jeg kontroll på.

 

Nå er det egg og bacon og Cottage Cheese som gjelder. Og te på kvelden, både som shot, longdrink eller cocktail. He, he, he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innhente det jeg la på meg i de siste ukene. Men det har jeg kontroll på.

 

Nå er det egg og bacon og Cottage Cheese som gjelder. Og te på kvelden' date=' både som shot, longdrink eller cocktail. He, he, he![/quote']

 

Det likte jeg, det er sånn man må tenke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Urinprøven viste ketoner, stixen farget seg rosa, dermed er bryteren lagt om, jeg går på fettreservene nå.

Fredag var jeg på ettermiddagen veldig trøtt. Vurderte først om jeg skulle til gymmen for sykling og vekttrening, men følte at kroppen ikke var innstilt til det.

Kl. 18.30 sa jeg til kona at jeg skulle legge meg en time. Jeg våknet kl. 20.30, men hadde bare lyst til å sove videre. Og det gjorde jeg. Kl. 24.00 var jeg våken som bare det. Sto opp kl. 01.00, leste et par timer i Hakan Nessers bok med to store kopp te til, gikk og la meg igjen og sov til kl. 8.00.

Følte meg utrolig uthvilt på lørdag.

 

Jeg skal legge vekt på mer søvn i den ketogene fasen, det er skrevet mye om det hvor viktig er nok søvn er.

 

Ha en god søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dette du nevner om søvn...har du noen tips om hvor jeg kan lese om det? Bok/ linker på nettet? Jeg er lesehest de luxe:)

Jeg har jo et søvnproblem...så dette er av interresse for meg.

Vet jo at dårlig søvn påvirker hormonsystemet og at man kan legge på seg av å sove for lite. Men dette med ketose og søvn har jeg aldri lest noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg har alltid sovet lite.....men nå sover jeg uvanlig mye. Igår kveld var vi i seng før 2100 og jeg våknet uthvilt kl 0730. Var kun oppe en liten tur kl 3, følte meg våken da, men sovnet fort igjen! Vet ikke om jeg har sovet over 10 timer noen gang, og ganske dyp søvn. Jeg pleier å våkne av den minste lyd, men nå er jeg helt borte. Jeg tror ikke jeg er i konstant ketose, jeg spiser en frukt av og til, og litt vin i helgene (ikke i går).

 

Men, jeg føler meg het topp, har hatt min første joggetur idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Jeg har jo et søvnproblem...så dette er av interresse for meg.

Vet jo at dårlig søvn påvirker hormonsystemet .....

 

------------------------

Det ene omhandler training og fettforbrenning under ketogen diett, se lenken under.

 

http://www.fedon.no/Styrketrening+og+lavkarbo+2F+ketogen+diett.9UFRHI1i.ips

 

Det andre omhandler overvekt og avbrutt søvn, dårlig søvn, søvnapné, se lenken under.

 

http://www.fedon.no/Avbrutt+s%C3%B8vn+kan+gi+fedme.9UFRDY32.ips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...å svare meg!

Ja, mye interressant lesning det her. har lest boka til Hexeberg og hun går jo litt mer mot HFLC som er det siste, Fedon er jo litt mer på proteinbiten...ikke så mye fett. Så hva skal man tro ? Det er helt sikkert individuelt hvordan kroppen reagerer, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Har kommet i en veldig fin og god rytme, mye trening (nesten hver eneste dag), mye te, ingen alkoholiske enheter, spiser mye Cottage Cheese med kremfløte, salat med ost, tunfisk og egg med litt småhakket Jalapeño pepper samt god og fet dressing. Men ingen brød eller baguette til, det er fy-mat! I helgene er det egg og bacon til frokost eller lunsj, også helt OK!

 

Jeg er hverken sulten eller giret på søte ting.

Det eneste som mangler meg er masse ned i vekt, he,he,he! Men det kommer.

 

Nå skal fettet brukes til å holde kroppen og hode i gang, da vil nok resultatet bli synlig, både på badevekten og i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg tror det er lurt å ikke veie seg for ofte. Jeg kjenner selv at når jeg er ferdig med dette gr-kurset i begynnelsen av mai skal det bli godt å slippe å veie hver uke. Du er kjempeflink som gir gass, tipper du kommer til å krympe ganske fort, hvertfall i cm. Det merker jeg når jeg trener, da blir jeg strammere.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me
om styrketrening. Det trengs! Du har vel trent mye styrketrening' date=' du?

 

Fønix[/quote']

 

Ja, jeg har trent styrketrening før, og nå igjen siden jeg begynte mitt vekt reduksjons prosjekt i slutten av april i fjor.

Du får mye mer utbytte om du gjør det riktig fra begynnelsen av.

Det er bra å få en veiledningstime, det vil gi deg de rette øvelsene samt å ta vare på hele kroppen og i forhold til dine fysiske forutsetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... i går. Spiste en beger Cottage Cheese med søtningsmiddel og kremfløte til både frokost og lunsj. Middagsmaten bestod av ferdigpakket mexikansk salat (Dole), en boks tunfisk i olje og to hardkokte egg. Tortila chipsen, som var med i salatposen, kastet jeg (karbo= fy!). Var ikke mer sulten!

 

Etter treningen laget jeg meg et stor kopp med vanilje te (Rooibos fra Sørafrika).

 

Snart er jeg tilbake på sporet, føles godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Du er flink som henter deg inn igjen. Det er jo det som er forskjellen på de som klarer å gå ned i vekt og de som ikke gjør det. Det skal være forskjell på hverdags og fest, og der tror jeg du er veldig flink.

 

Har du sett tegnefilmen Finding Nemo? I den norskje versjonen sier fisken Dory, som ikke har korttidshukommelse: Fortsett å svømme, fortsett å svømme. Det har blitt mitt mantra i svømmehallen, jeg hører den stemmen si de ordene mange ganger hver gang jeg svømmer. Og det motiverer :) Syke dama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var påsken over.

For min del var det oppussing av de to værelser til mine jenter, nesten alle vegger skulle være i ulik farge. Dette kostet ganske mye maskeringstape, mye varmtvann til vask av ruller og pensler, 2 innkjøpstokter til Ikea, pappas nerver og mye radiolytting under arbeidet.

Utover det fikk jeg det likevel til å gå fire golfrunder i påsken, det vil si 4 x 2,5 timer med lavterskel aktivitet. Men i det fine været så var dette helt ypperlig!

Jeg har nå parkert golfbagvognen, nå bærer jeg baggen rund på banen. Den veier vel 10-12 kg. slik at det blir litt mer trim ut av dette.

I forhold til mat var jeg meget disiplinert. Den eneste utskeielsen var peanøtter på fredagskvelden, men i forhold til lavkarbo var dette akkurat ikke så farlig.

Og siden Cognac har 0 karbohydrater, var det et par Cognac på fredags- og lørdagskvelden også. Deretter var vaniljete mitt favorittdrink på kvelden. Hvilke kontraster!!!!!!!

Skal nå mer og mer flytte ut i det fri med mine treningsaktiviteter. Når kvelden blir lysere og lysere så skal jeg prøve å gå mange golfrunder. Ca. 2,5 timer med aktivitet er bra, selv om det fysisk ikke er så krevende enn de øktene på treningssenter. Kanskje blir det noe sykling og tennis i tillegg.

 

Vi får nyte det deilige vårværet, nå bærer det mot sommer, sol og bading; og vektnedgang i kjølvannet av alt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Så heldig jentene dine er som har fått nye rom i påsken :D Er helt enig i at vi må nyte dette deilige været, det er herlig å bruke kroppen ute litt. Hvilken vaniljete er det du drikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig jentene dine er som har fått nye rom i påsken :D Er helt enig i at vi må nyte dette deilige været' date=' det er herlig å bruke kroppen ute litt. Hvilken vaniljete er det du drikker?[/quote']

 

Sørafrikansk Rooibos Vanilje, kjøpt i Tyskland, vet ikke om den finnes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...