Gå til innhold

En reise på 1000 mil, må starte med ett enkelt skritt.


Gjest Lykke82

Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes

Hei Lykke!!!

Jeg har tenkt akkurat som deg!! Synes det er leit med de som forsvinner fra forumet. Spesielt de man følger over tid. Jeg lurer ofte på hvordan det går med dem!!!! Og savner dem.....

 

Det er alltid leit når noen ikke lykkes.....om en skal ned 10-20 kg eller over 40 kg.

Men det er mye verre å ikke lykkes for oss som holder til i den høyeste vektklassen. Det får så mye mye større konsekvenser, enn for de som har noen få kilo for mye.

 

NÅ ER JEG BEINHARD, MEN FOR OSS ER DET EGENTLIG IKKE ET ALTERNATIV Å GI OPP :D

Jeg vet hvordan livet er som syk og overvektig....et helvete på jord!!!! Hverken mer eller mindre:

selvforakt

isolasjon

arbeidsufør

sykdommer-syndromer-slitasje

høyt medisin forbruk

dårlig venn og partner

lite empati med andre

osv. osv......

 

Så det er bare til å stå på, livet er så MYE bedre med lavere vekt!!!!! :(

 

Har meldt meg på "biggest loser". Blir spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Jeg har også tenkt på de som blir borte, som vi vet strever og kjemper. Frykter jo at det ikke går så bra med dem!

 

Forrige uke var ikke god for meg, og det hadde vært lett å unngå temaet, men jeg har valgt å skrive om det, ikke for deres skyld men for min skyld. Jeg må innrømme overfor megselv hva jeg gjør og forsøke å forstå hvorfor og i hvilke situasjoner det går helt over styr. Forsøke å forbedrede meg på disse situasjonene, og ha en plan.

 

Jeg tror ikke det er så enkelt som at "det står en bolle med twist foran meg, og jeg spiser den". Tror det er flere faktorer som spiller inn. En trøst eller et sug som må fylles med andre ting.

 

Føler ihvertfall at et stort skritt på veien er å "komme ut av skapet" med dette.

 

Ha en fin dag dere flotte mennesker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ja, det er dumt med de som faller fra. Spesielt de som har vært veldig aktiv og plutselig bare er borte - man savner dem jo faktisk! Og det hadde vært kjekt å vite hvordan det går med dem....

 

Det er nok lett å falle fra når ting ikke går så greit. Selv har jeg valgt å kutte ut den ukentlige vektrapporten her inne fordi jeg synes det var ekstra tøft å se tallene der når det i lengre perioder ikke gikk så bra. Så får vi se om jeg kommer til å registrere meg der igjen. Husker da jeg gikk på vanlig kurs at det var lett å ikke "kunne" gå de dagene resultatet var forventet å bli dårlig - er liksom et eller annet med det å stå forran en stor gruppe mennesker og.... forsvare seg er ikke det rette ordet, men dere skjønner nok hva jeg mener. Men nå når jeg går på nettkurs har jeg bestemt meg for å sende rapporten UANSETT resultat. Fikk faktisk positiv tilbakemelding fra kursleder for at jeg gjorde det og, og det er jo en ekstra motivasjon. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg nok ikke fått en ny meny og heller ikke opplevd at det plutselig begynte å løsne igjen. Så aldri så gale osv!

 

Anyway - håper legetimen har gått bra i dag, Lykke, at legesekretæren traff på første stikk og at blodprøvene kommer tilbake bedre enn ever!!!! For det fortjener du... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv en av de som falt fra etter å ha vært "fast inventar" over lang tid. Heldigvis har jeg fått tilbake motivasjonen til å søke inn hit etter oppmuntring og inspirasjon. Og det finner man her inne!

 

Så bra at du ikke har vondt lenger! Fint å høre at du er positiv i vintermørket. ;)

Lykke til videre.

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Hadde meg en bomtur ned på treningssenteret klokken halv 8 i dag, der var stengt på grunn av eksamen ;) Så måtte trene på ellipsemaskinen hjemme, og det er helt greit, men har en periode jeg synes det er kjekt å komme seg litt ut av heimen for å trene. men men i morgen åpner de ti vanlig tid så prøver igjen da. har bestilt meg en ny treningsdvd, piloxing! det ser så sinnsykt slitsomt ut men har lyst til å prøve! Håper jeg får den om ikke så altfor lenge!

 

var hos legen i går han var mer en fornøyd og synes jeg egentlig går for fort ned, men han er heldigvis veldig fokusert på tiden etter jeg har nådd målvekten. Det handler jo om å beholde vaner! det er dessverre de fleste som går rett opp igjen, tror mange av de på en måte puster ut over at de endelig er fremme ved målet og endelig kan slappe av. Virkeligheten er at vi aldri kan slappe av, vi må fortsette å velge hver dag helt til det kanskje en vakker dag kommer helt naturlig uten at vi må tenke gjennom valgene våre. Tror den hold-vekten prosessen er like individuell som slanke-prosessen. Tror nøkelen er å ha en plan, gå på hold-vekten-aktiv kurs (det er hvertfall min plan) og fortsette og titte på våre tynne venner! De spiser virkelig helt anerledes enn hva vi gjør!

 

Merker det er en ting jeg ikke helt har klart å kvitte meg med. det er ved middagstider når jeg lager meg en porsjon med middag, blir alltid redd for at det er for lite mat, tenker instinktivt at jeg må spise mer. Er en slags redsel for å gå sulten som henger igjen. Det viser seg gang på gang at selv om jeg ikke er "mett" som jeg har definert det, holder en middag som regel i 2 1/2 - 3 timer før jeg blir sulten igjen, akkurat som den skal! Men der er en mental sperre jeg ikke har klart å bryte gjennom. Men middagsporsjonene blir mindre og mindre så det blir bedre og bedre for hver uke!

 

OG jeg kan rapportere at jeg har gått over til ekstra lettrømme! jeg som synes det smaker pyton, men oppdaget at det gjorde jo ikke det :D Spist ganske så fettfattig så lenge at det gikk fin-fint det betyr at jeg er lettrømme-fri! Hadde dere bare visst for en bragd det er for meg dere aner ikke! Et par ganger har jeg til og med tatt en skje med mager kesam! Det er veldig godt til fiskegrateng bla.

 

Hadde forøvrig mistet 3 cm rundt midjen den siste måneden, det går med andre ord nedover om enn i musefart, men har gått ned en buksestørrelse og merker at 52 begynner å sitte litt løst nå, hurra hurra! veide meg i dag side det er starten på slankekrigen og vekta viste 110,9 altså 1 kilo unna et nytt titall og delmålet mitt! det skal jeg klare, men bare gått ned 100 gram siden mandag og skal ha mensen i helgen så får se hva som skjer :(

 

Uansett, skal på skolen så må hive i meg en skive! Ha en strålende dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese de lange innleggene dine ;)

Du reflekterer så bra om hvilke tanker du har om kroppen og livet.....og så er du så heldig som har en lege som hjelper deg. Det er nesten så jeg blir misunnelig. Noen ganger så føler jeg at jeg strever og strever alene på en øde øy:(

Gruer meg til å gå tilbake til min fastlege etter at jeg var på sykhuset og takket nei til operasjon.....men jeg står på her for meg selv med riktig kost og mye trening, så jeg gjør så godt jeg kan. Og forumet er til stor hjelp.

Men jeg skjønner at noen ramler ut når ting går trått. Jeg har også savnet noen veldig etter at de ble borte. Spesielt en , som jeg nesten følte var min treningskompis..jaja, livet går videre.

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solvik, tusen takk for hyggelig svar :D Så trist at du har en fastlege som du ikke føler hjelper deg! Vet ikke hvor du bor, men om det er i Bergen eller omegn kan jeg anbefale min han er helt fantastisk på alle områder, han er rett og slett unik! Og i tillegg er alle legesekretærene helt fantastiske, makan til kosligere og mer hjelpsomme damer skal man lete lenge etter, ja det er rett og slett et slags paranormalt legesenter for å si det slik ;) når jeg forteller om de fantastaiske menneskene er det ingen som tror på meg for erfaringene med slike damer pleier ikke være så gode (jeg er hvertfall ikke godt vant fra tidligere legesenter).

 

Selv om jeg hadde BMI på 45,5 på det høyeste har han aldri foreslått operasjon, det er så stort og alvorlig at det virkelig virkelig bør være siste utvei og jeg synes du er ufattelig tøff som velger å utsette operasjonen. Du har liksom en "quick-fix" innen rekkevidde og velger å prøve på egen hånd. Det er fantastisk, jeg er sikker på at du klarer det og kommer til å være ovdrlykkelig over valget ditt i det lange løp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang biggest loser, er det slik at jeg må være medlem på vg vektklubb for å være med? betaler dere på det hver mnd? er det verdt det?

 

Ikke meningen å kuppe tråden din med dette, men fikk lyst til å være med selv ;)

 

Håper ryggen er snill mot deg, og at legen friskmeldte deg.

 

Lykke til både her og på biggest loser. Takk for at du tipset om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helå, ja man må betale for vgs vektklubb 600 kroner året er det vel. Ingen får tilgang til noen ting som helst uten å være medlem (unlike andre steder jeg vet om ;))

 

Du betaler hele beløpet ved innmelding, kan betale for bare en måned også eller 3 mnd eller 6 eller 12 :D

 

jeg er veldig glad for at jeg brukte penger på det, er jo rimelig mange flere mennesker der enn her og en helt helt annen forumaktivitet, jeg er med i en klubb hvor vi rapporterer hvor mange meter vi har svømt hver uke og prøver å nå en mål vi setter for 10 uker i gangen, er med i en klubb hvor man får pong for de dagene man ikke rører snop, en annen klubb hvor man loggfører kalorier, og setter opp ukesmål og trener for å nå de osv osv. noen forum er det vanvittig aktivitet og andre er det mindre aktivitet.

 

Men ar ingen egen dagbok der inne, er flere som har det men trives aller aller best her inne hos dere :(

 

Det er jo ganske avanserte greier på vektklubben til vg man får opp diagram for alt, for eksempel dersom man er flink til å føre dagbok hele tiden kan man få opp diagrammer for hele perioden man har vært medlem så kan man se hvor mange kalorier og hvor mye man trente i perioder med stort vekttap og om noe var anerledes i perioder hvor man ikke gikk ned mye. Man kan få personlig treningsprogram, egne ukesmenyer som blir oppdatert hver uke osv osv. synes man får mye for 600 kroner :) men som sagt tror det koster 99 kroner for en mnd så er jo mulig å teste det ut først! Jeg bruker hvertfall funksjonene flittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Puh - det høres nesten ut som en heldagsjobb med alle de rapporteringene og alle mål som skal nås.

 

Det er selvfølgelig veldig motiverende, men jeg vet med meg selv at jeg må være litt moderat - hvis jeg starter med for mye, faller jeg fort av igjen.

 

Nei, jeg liker meg godt her hos dere - masse koselige og motiverende mennesker.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, vekta står bom still! Men etter 2 kilo forrige uke regnet jeg med det, samt skal ha mensen men er så stresset at jeg tydeligvis ikke får mensen! stress, mens, lite søvn = kiloene klorer seg fast. Får håpe på bedre dager neste uke! tilbringer dagen på lesesalen, og det blir hvertfall ingen trimpoeng! Nei håper dere er ute og koser dere og trener hardt alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok en veiedag, vekta viste -300 gram fra forrige uke, men faktisk ned 0.5 siden i går. meget fornøyd med dette ;) Kosthold og alt tilsier et større vekttap men jeg gikk ned 2 kilo forrige uke og kroppen min er tydeligvis innstilt på et MAKS en kilo i uke i snitt opplegg.

 

Har skjedd noe rart med foten min. Var på skolen i går og gikk bortover en korridor, plutselig kom det en helt utrolig smerte i ankelen, eller mer presist rundt den kulen vi har på utsiden av selve foten. Trakket ikke over eller noen ting kom som lyn fra klar himmel, men er kjempehoven og klarer knapt å gå på foten. Skjønner ingenting, er så uheldig! vil jo trene! Baaah, jaja får se om den blir bedre eller verre utover dagen våknet opp like hoven som i gårkveld. Mannen påstår at det er tretthetsbrudd men det blir man vel ikke hoven av vel? Kan ikke v ære tretthetsbrudd da blir jeg sprø. Nei lykke til med veiingen i dag alle søte damer som veier dere i dag, håper alle får de tallene de ønsker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Auuuu! Altså - jeg begynner å få inntrykk av at du er nesten litt forfulgt av sykdom.... Operasjon, sykdom, vond rygg, nå en fot - og alt dette midt oppi eksamener? En smule uheldig, spør du meg!

God bedring - håper ikke det blir langvarig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Høres veldig godt ut det brytebrødet. Så flink du er, som baker alt brødet selv, Lykke. Jeg tror du har flere timer i døgnet enn oss andre, hihi

En aktiv dame med et lite barn, tøffe studier og samtidig klarer du å holde så godt fokus på livsstilsendringen. Og alltid har du en positiv innstilling og gir ENORMT av deg selv her på forumet.

Det er jammen meg en bragd...... og jeg er en av dine største beundrere. Flinke deg!!!! En stor inspirasjon for oss alle! ;)

 

God bedring med foten, vær forsiktig!!

 

Klem

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fantastiske ord Fru Fleksnes, det varmer mer en du aner!!

 

Men er frustrert-frustrert-frustrert! Med mensen, eksamen og stress-stress-stress går vekta opp-opp-opp :) Blæ-blæ-blæ! Opp 200 gram siden mandag er æsj-æsj-æsj, ok nå skal jeg slutte ble bare litt moro å skrive alt 3 ganger *knis*

 

har jeg kanskje nådd en vektterskel mon tro? huff. Tror jeg må våge meg på litt trening etterpå bare for å se om kroppen svarer. ikke trent på en 1 uke og 1 dag!!!! liker ikke. får teipe opp foten og håpe på det beste.

 

På den andre siden snør det og er vakkert-vakkert-vakkert ute :) Det blir man glad av!

 

Vil bare si at jeg setter umåtelig stor pris på alle dere søte damer her inne. Dere er en stor del av de 14 kiloene jeg har mistet så tusen takk for all støtte og oppmuntrende ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...søt dame-dame-dame, men kan jo bruke noe av de feminine egenskaper mine-mine-mine. Det er forresten litt synt-synt-synt at det ikke er flere gutter-gutter-gutter her i forumet. Jeg antar at jeg er den eneste mannen som skal ned over 40 kilo, he, he, he,he!

Lykke til med treningen-treningen-treningen.

Det kommer nok til å gå bra, bare du får kroppen i gang. Det i selv seg kan være en utfordring, men jeg tror du klarer det-det-det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lo godt av disse innleggene her på tråden! Tenk at vi kan tulle og le sammen HER...!

Det er så rart, for man lager seg bilder oppe i hodet av alle . F.eks. så tenkte jeg at "nusselige mann" om Good4me ble kjempemorsomt, for han tror jeg er en ordentlig luring med masse humor. Jeg tror fasktisk han kan være litt rampete også:)

 

Dette sier jeg bare som eksempel på hvordan fantasien spiller fritt når man ikke vet så mye om utseende og personlighet.

 

Det er godt å le - la oss få mer av det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...enig-enig-enig, men rampete, nei-nei-nei!

 

Men ellers bør du slippe fri fantasien din, den tegner meg kanskje i et bedre bilde enn jeg i virkeligheten er. Det ukjente blir bare til en refleksjon av det dype ukjente i oss selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter filmen?

 

Alltid godt med litt humor. Jeg har og mine egne bilder av dere her inne. Har jo fulgt med mye og lest trådene deres.

 

Veldig inspirasjon!

 

Har selv begynt med The biggest loser weight loss yoga. Veldig bra dvd og svetter godt av den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...