Gå til innhold

En reise på 1000 mil, må starte med ett enkelt skritt.


Gjest Lykke82

Anbefalte innlegg

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk alle sammen! Har nå vært å kjøpt meg en stepkasse til heimen! Var supersalg på XXL på en hel haug med ting i dag så benyttet meg! Så nå har jeg en proff stepkasse stående foran tven. Enda en grunn til å trene enda mer og nå målene mine! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg klart å ødelegge ryggen totalt. Bøyde meg over sofan i går kveld for å plukke opp noe og på vei opp igjen skar smerten gjennom korsryggen og jeg befant meg skrikende på gulvet. Helt jevlig for å være ærlig. Sto utenfor legekontoret imorges og legen min <3 tok meg rett inn og undersøkte meg. Fått et tonn med tabletter og må holde meg helt i ro i 2 uker med unntak av at jeg skal gå så mye jeg klarer. Jeg klarer ikke gå på do engang så med andre ord er jeg parkert i sengen. Og jeg må være ytterst forsiktig med noen form for trening i 2 mnd. ER DET MULIG?

 

Og jeg har selvsagt hjemmeksamen. Det skulle bare mangle. Det viste seg at det var en grunn til at jeg kjøpte den stepkassen i går (og krusmynte, ja jeg bor i blokk men i 1. etg ;) ) for det var via den jeg klarte å komme meg opp fra gulvet i går.

 

Så her ligger jeg som en 90 åring dopet på paralgin forte og voltaren. Jaja full fokus på maten og kutte kalorier. Ligger litt over 1600 når jeg trener så mye, men nå må jeg heller ligge litt under.

 

This too shall pass....håpe e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuuuuuu, stakkars!!!! Fikk du noe diagnose, eller? Selv med Paralgin Forte og Voltaren tror jeg at jeg ville tatt en telefon til en kirporaktor eller noe og hørt om det er noe de kan gjøre. Det er verd et forsøk ihvertfall!

Og etterhvert som du blir bedre og klarer å gå igjen så kan du få masse trimpoeng ved å gjøre det og... Kanskje ikke like mye som ved svømming etc, men likevel. Terreng er vel best når man har ryggproblemer vil jeg tro, asfalt er ihvertfall ikke anbefalt!

Eksamen, ja. Jeg skal ha det på torsdag. Bare en liten pingle-eksamen i forhold til det du holder på med, bare bestått/ikke bestått og 3 timer. Men har ikke hatt en eneste eksamen siden jeg var ferdig med studiene våren -98. Og guuuud, som jeg gruer meg! Er det lenge til din eksamen? Hvis ikke du er oppegående - går det an å søke om forlengelse i eksamenstid grunnet akutte helseproblemer? Går ut fra at utsettelse av hele skiten ikke er så veldig ønskelig....

 

Uansett - god bedring og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk alle sammen! Er fremdels totalt ødelagt men klarer å gå på do o.l. uten hjelp *hurra* fått utsettelse på eksamen heldigvis men skal prøve å få den ferdig så snart som overhodet mulig!

 

Ellers har jeg vært ute å trakket på plenen foran blokken. Hele plenen er myr så man kan trygt si at det er myk bunn og ulendt terreng for den saks skyld. Skulle gå en time tenkte jeg, er jo faktisk smertefri når jeg går der ute!! Men ble bare 45 minutt i dag for jeg ble så sinnsykt sliten i leggene! Var jo kjempetungt! Brant over 300 kalorier fordi jeg gikk ganske greit på så det ar jo genialt! Fikk svettet litt og på denne måten blir jo formen holdt noen lunde ved like! Har vært dlink med maten, eller litt for flink bare 1000 kcal hittil i dag gir ca 700 i netto så vidt jeg har skjønt bør ikke nettoen være under 1200 kcal for å ikke brenne muskler. Så har litt å gå på til kvelds.

 

Er da hektet på Grs brytebrød med Gilde kokt skinke og en liten stripe ekte! majones på. Da det ikke er fett i Gr brødet blir måltidet fasktisk balansert innenfor kostrådene av andel fett/protein/karb. og 2 skiver med dette + en mandarin er 270 kcal!

 

Er mett passelig lenge på et slikt måltid! Denne gangen gir jeg alt når det gjelder å leve tilnærmet normalt. Jeg tilpasser middagene slik at de er ganske lik de vi pleier å spise men med en del justeringer på fettandelen!

 

Jeg har rett og slett ikke lagt om kosten helt radikalt. Bare tilpasset det jeg spiste til å passe inn i kalorier og ernæringsfordelingen som er anbefalt. Men spiser litt mindre fett og karb og litt mer proteiner. Funker det!

 

Når jeg da en gang er ferdig med selve nedgangen blir det da ikke den altfor store omveltningen til å spise "vanlig mat" man må bare innføre mer kalorier i hver porsjon igjen. Får se om teorien holder!

 

Får besøk av hele familien i helgen så blir spennende og se hvordan det går på vekten når det er mamma som kommer til å lage mat. Hun er veeeldig glad i meierimsør og fløte. Men så lenge man spiser en normal porsjon skal ikke de par middagene spille noen rolle!

 

Nei det var det for idag. Spise kvelds og dope meg ned så jeg får sove. Med en gang jeg kom inn og satt meg ned igjen begynte smertene igjen, men jeg kan ikke trakke rundt i hagen hele natten heller da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til ryggen din! Har du vært hos kiropraktor? Det vil jeg anbefale på det sterkeste. Har selv hatt diverse problemer med ryggen og den kiropraktoren jeg går til da, klarer alltid å få "ryggen på plass" igjen. ;)

 

Lykke til med eksamen!

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen tapper, synes jeg ser deg svime rundt på plenen foran blokka i timesvis. Men så fint at det ikke er vondt da, det hjelper nok med litt bevegelse.

 

God bedring og lykke til med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er - hva tror naboene om deg! *ler* Men godt at du i det hele tatt klarer å komme deg opp og ut. Tenk så lekre, veltrente legger du får etter trakkingen på plenen! Bare pass på at du ikke ender opp med fotballegger - er like problematisk i støvlettverden som "fettlegger".... ;)

Fortsatt god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en time og 10 minutt med beinhard trening opp og ned en skråning bak huset. 645 kalorier borte. Overlykkelig over at jeg klarer å opprettholde en viss form! Hurra! Men fremdeles grusomt vondt da....men blir litt bedre for hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Da er helga snart forbi og det har vært mye uvant mat for meg. Vi har vært ute å spist så det har ikke blitt så utrolig sunn mat. Blåskjell uten brød ene dagen og kyllingspyd med ris andre dagen. Men mistenker at det var en del fett i og ikke minst salt! Min kjære far var 60 på fredag så da ble det 2 glass tørr hvitvin og to glass med tørr champagne. ikke det verste man kan drikke men nesten 1000 kcal bare det! Og mamma laget biff stekt i meierismør! Utover det har jeg spist som vanlig og gått masse, men snikveide meg i morges og det var 300 gram opp i forhold til forrige mandag. Mistenker MYE vann som er i kroppen pga saltet! har også spist en liten bit marsipan konfekt. en eventyrsjokolade, en ferrero rocher og et kakestykke på bursdagen.

 

Så nå drikker jeg kaffe til den store gullmedaljen og drikker vann. Kommer til å sitte på do hele natta hehe.

 

Huffa meg. Det var tross alt en 60 års dag og jeg spiser aldri på denne måten lenger, men har fremdeles såååå dårlig samvitighet! Men man må jo lære det viktigste av alt BALANSE! Den er jeg langt unna å mestre for å si det slik.

 

I dag er de reist og dagen har vært tilbake til normalen. Spennende og se vekten imorgen håper den viser litt ned. bare 100 gram ned skal jeg være glad for!

 

Ha en strålende dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Lykke

 

Ikke ha dårlig samvittighet for det du har spist og drukket. Tenk heller på hvor godt det var og at du helt sikkert spiste og drakk mindre av det usunne nå enn du ville gjort tidligere. ;) Vi må kose oss litt også vettu.

 

Ha en flott søndag og en fin uke.

 

Hilsen Pling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Kjære Lykke!! I morgen er det mandag og ny uke. Da starter du med blanke ark igjen ;):)

Spist er spist, og håper du ikke ser + på vekten i morgen. Gjør du det, så er det ikke krise, du tar det igjen uken etter. Kanskje du skal satse på noen magre fiske middager denne uken og velge det magreste pålegget.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, ned 0,5 kilo! Fornøyd med tanke på den uken jeg har hatt med ødelagt rygg og 60 års lag. LETTET! ;) Nå er det beinhardt fokus fremover :D 4 kilo til målet og 4 k uke til jul! Målet er da å se 109,0 før nyttårsaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beinhardt fokus fremover ja. Jeg synes jaggu santen at den trakkingen på plenen og i bakken bak huset er tegn på at du allerede har beinhard fokus, jeg! *ler*

Godt å høre at det til tross for en liten utskeielse gikk riktig vei! Ditt neste delmål er omtrent samme som mitt - jeg har tenkt under 110 før jul, da har jeg nådd 20 kg totalt. Så du får følge på veien, enten du vil eller ikke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste noe som kanskje kan være dagens tips! Når man har perioder det går trått, eller man nærmer seg en milepæl og starter å stresse veldig med det, er det et lite triks å enten ikke veie seg på en måned (haha), eller på de fleste vekter kan man velge om de skal måle i kilo eller pounds! still den over på pounds så går man masse ned hver uke! fordi man går raskere ned i pounds, da 2 pounds røffly er en kilo.

 

Det skal hvertfall jeg gjøre litt fremover mot jul siden jeg fremdeles veier meg hver dag, eller nei det er ikke sant. Forrige uke veide jeg meg bare 2 ganger men det var bare fordi jeg ikke klarte å bøye meg ned å ta den frem selv....*rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lykke 82, snart behøver du ikke lenger å rødme, da tar du frem vekten som bare det. Hos var det et problem å knute skolissene, jeg søkte alltid noe hvor foten kunne få opphøyd hvile. Men nå er det en saga blott.

 

Dette vil nok bli en deilig følelse etter hvert for ditt vedkommende. Lykke til med prosjektet ditt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...