Gå til innhold

En reise på 1000 mil, må starte med ett enkelt skritt.


Gjest Lykke82

Anbefalte innlegg

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for supre tilbakemeldinger :D

 

Veldig glad for å komme over den første terskelen, den neste er bare noen kilo unna men skal vinne over den også :D

 

Snikveide meg i dag og var gått ned noen hundre gram til, men det kanjo bare være tilfeldig.

 

 

Nå viser det seg at vi må hjem i begravelse til helgen. Reiser fredag og blir til onsdagen. Skal bo hos svigers og endelig kommer det til nytte at min kjære svigermor er helt fryktelig talentløs når det gjelder mat. Jeg går alltid ned flere kilo når jeg bor der for maten er helt grusom. Fryktelig å si det, men slik er det, men nå blir det bare positivt hehe. Problemet blir å spise nok mat! Tar med badedrakten og satser på å få svømt en del hjemme også.

 

Anyway, siden jeg ikke kommer hjem før utpå onsdagen dropper jeg hele neste ukes veiing og tar det ikke før 1. november, mandagen om 2 uker. Da skal jeg også på oppfølgingstime med fastlegen og ta nye blodprøver og måle livvidde osv. Blir spennende!

 

Ellers var jeg på svømmehallen imorges, og idet jeg tok på meg badedrakten var det noe som smalt i ryggen, gikk helt greit under svømmingen, men nå når jeg har blitt kaldt er det helt grusom, kom meg nesten ikke ut av bilen, og et øyeblikk trodde jeg faktisk at jeg måtte sitte der til mannen min kom hjem fra jobb klokken 3, men fikk krøket meg inn igjen og jer sitter jeg med en ødelagt rygg og eksamen imorgen. Jeg klarer alltid alltid ALLTID å gjøre noe som dette rett før eksamen, er så uheldig ;)

 

Uansett var treningen tung i dag, måtte tvinge meg til å svømme 1200 meter, men det var verdt det 700 kalorier brent! Men nå spørs det om jeg klarer å svømme imorgen før eksamen. satser på at ryggen er fin igjen til da, det må den bli!

 

Avslutningsvis må jeg si at jeg ser at det blir så mange skriveleifer på meg i innleggense, men det er fordi jeg alltid har så dårlig tid og alltid skriver kjempefort på dataen og da blir det en og annen tastefeil, men skal prøve å skjerpe meg ;)

 

Håper dere har en strålende dag alle mann. I Bergen by er det 0 grader blå himmel og sol. En PERFEKT høstdag med andre ord, men det er meldt snø til kvelden, blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke noe godt ut!

Men du er så flink til å være positiv , selv om det er noe som butter! Og motivasjonen din smitter over på oss andre ;)

Ønsker deg god bedring og lykke til på eksamen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Vet du ikke at det å ta på seg badedrakt er en risikosport? *ler*

Men ellers har jeg bare ett ord - AUUUUUU!!! Kanskje du har fått deg en god, gammeldags kink? Har du vurdert å prøve å få deg en time hos kiropraktor? Du kan jo også eventuelt prøve å ta deg en Ibux eller noe før du legger deg i kveld - de er jo gode på muskelsmerter og kan kanskje gjøre at du slapper bedre av når du sover. Bare en tanke. Håper uansett at du blir såpass bra at du klarer å sitte igjennom eksamen i morgen. Har en feeling av at dine eksamener er litt mer avansert enn den 3-timers saken jeg skal ha om noen uker.....

 

Men perfekt høstdag? Tja... Kanskje den er litt bedre dersom noen har skrudd av den grusomme vinden som var i morges. Det var kaldt det! Fikk skikkelig frost i meg. Og så er det jo en gang sånn at når man har så mye spekk som jeg tar det jo så lang tid å varme det opp igjen, så jeg fryser enda... *ler*

 

Anyway - god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest novemberbrud

God bedring til deg, og lykke til med eksamen!

Må si at det er motiverende å lese hvor positiv du er! Selv har jeg en tendens til å bli "litt mann" når jeg er syk - orker ingenting, vil ingenting, kan ingenting.. ;)

Heier på deg på eksamen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang!! Hurra ;)

 

Utrolig kjipt med ryggen, og virkelig typisk timing... Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta en ibux og en paracet. Når man har vondt i ryggen, spenner man seg og det blir verre. Klarer man å kontrollere smerten med smertestillende, har man ikke like vondt og man slapper mer av og det blir bedre. Uansett viktig at du ikke har vondt på eksamen i morgen, da skal du jo prestere!

 

Masse lykke til på eksamen! Krysser fingrene for både eksamen og ryggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Ryggen er fremdeles helt grusom så håper på et mirakel over natten, men eksamen må gjennomføres uansett.

 

Snør i Bergen by, såå koselig å sitte inne med stearinlys, forelesningsnotater og vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Har slitt mye med ryggen. Det har faktisk skjedd, at jeg har vært nesten "invalid" en dag, og våknet fin igjen neste dag ;)

 

God bedring til deg!!!!! Lykke til på eksamen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Snør i Bergen by' date=' såå koselig å sitte inne med stearinlys, forelesningsnotater og vann ;)[/quote']

Koselig???? Du er et sykt, sykt menneske! *ler*

For all del - snø er koselig det. I desember. 20. oktober er så altfor, altfor tidlig!!! Trøsten får være at det er tross alt Bergen, så den kommer garantert til å forsvinne igjen om ikke så lenge. :-)

 

Lykke til i dag, og fortsatt god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaien! Er uvant å ikke veie seg siden det er mandag, men forhåpentligvis blir det hyggelige tall neste uke. Men vet ikke, spiser veldig lite her oppe, og det er jo ikke heldig!

 

Jeg må skryte litt også, i dag var jeg på svømmehallen og svømte 2000 meter i ett strekk! brukte 1 t 20 min, og fikk 5,9 Trimpoeng. Hadde aldri drømt om at jeg skulle klare noe slik!! Men er alvorlig sliten nå, sitter her bare som en sekk med poteter og kunne tenkt meg å sove noen timer.

 

Men grunnen til at jeg tok den litt ut i dag er at jeg skal på kinarestaurant etterpå. Og som kjent er det ikke den mest kalorifattige maten man finner der. Men gleder meg veldig! Der er veldig store porsjoner og jeg bruker å spise opp, det skal jeg ikke gjøre idag!

 

Gratulerer til alle sammen som har gått ned i dag, dere er superflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... til å trene. Svømming er jo virkelig super trim. Kos deg på kinarestaurant med god samvittighet!

Lærete mens jeg var kursleder at biffstrimler i sataysaus var tingen , for å gjøre det magert.

Men de serverer jo veldig bra scampi også, tror egentlig ikke det er så hakkende galt med kinamat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Etter den turen må du jo ha blitt riktig slank!! Ikke moro med sjøsyke etc....

 

Synes du har en fornuftig vektnedgang, du har igrunnen samme system som meg. Jeg har akseptert at det ikke går så fort, men sakte og sikkert nedover. Og det er til å leve med, ikke radikale forandringer i hverdagen, bare mye mer bevisst på kost og mosjon.

 

Lykke til og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, livet har vært ufattelig travelt i det siste. Rekker ikke opdatere meg som jeg ønsker her inne dessverre :( Håper fremdeles på bedre tider!

 

Er veldig spent på magemålet hos legen imorgen, har ikke gått ned en hel buksestørrelse enda. Dvs buksestørrelsen jeg har nå henger og slenger, men når jeg er i butikken og prøver nummeret under får jeg ikke igjen knappen! Er veldig kjedelig for nekter jo å kjøpe bukser i den str jeg har nå så må vente til jeg har gått ned en størrelse men ser jo ut som en boms med buksene mine nå. Ser ut som en rapper med buksa ned på knærna, lekkert!

 

Men mystisk nok prøvde jeg regnbuksen til mannen i går. Prøvde den sist for et par mnd siden og da stoppet den midt på lårene, men nå gikk den på!! Riktignok med et nødskrik, men dersom jeg ikke har klær under og ikke setter meg ned med den på, er den riktig så behagelig ;) haha. Men var en seier. Nå mangler jeg bare en regnjakke! Finner ikke noe som går igjen over brystene. Dvs visst jeg finner noe som dekker brystene rekker jakken meg til anklene og jeg må rulle opp ermene 72 ganger. nekter, nekter, nekter!

 

får ta på meg fleecen og bli våt enn så lenge!

 

Men noe jeg lurer på om andre har opplevd? de gangene jeg har hatt vektreduksjon denne måneden er de to ukene jeg har hatt minst trening. de ukene jeg har trent hver dag har jeg ikke gått ned noenting nesten, men den uken jeg hadde mensen og var helt utslått gikk jeg ned, og nå har jeg ikke fått trent på 6 dager pga begravelsen, reisen og sykdom i heimen (ble ikke smittet! hurra) og nå har jeg gått ned en kilo igjen. Hvorfor går jeg ned når jeg ikke trener, men ikke når jeg trener?

 

Det der med fett og muskler er greit nok, men skal vel ikke føre til at jeg ikke går ned i det hele tatt?? Når det er sagt så er jeg blitt utrolig mye sterkere! etter en liten måned med mye svømming har jeg nesten ikke vondt i ryggen lenger i det hele tatt, og føler meg kjempebra! kan ikke forstille meg hvordan normalvektige mennesker som trener regelmessig må føle seg. Livet må være en lek i forhold til hvordan vi har vært vant til å ha det (fysisk altså, forventer ikke at problemene og livets realiteter endrer seg det øyeblikket BMI´en bikker normalvektig.)

 

Nei, etter 6 dager med lite (les ingen) aktivitet skal jeg endelig trene igjen idag. Men vet ikke om jeg skal svømme eller gå en lang tur.

 

Har så lyst å prøve meg på spinning, men er for feig. Er sikker på at jeg ramler av sykkelen og/eller springer pesende og gråtende ut av spinningsalen etter 12 minutter fordi jeg ikke klarer mer. Det hadde vært pinlig det. ergo så tør jeg ikke :D Er dypt skuffet over meg selv for at jeg ikke tør. Huff målet for november får bli å prøve spinning. enten jeg vil eller ikke!

 

Håper dere alle får en strålende søndag rundt omkring i norges land :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Spinning er ikke så skummelt... Jeg skulle en gang på noe helt annet (pilates eller yoga eller noe sånt), men salen var full. Fant ut at jeg kunne jo prøve meg på den spinning introtimen som skulle være. Og guess what? Jeg overlevde!!!! Motstanden stiller du inn selv og intensiteten kan du også bestemme litt selv. Du MÅ ikke stå på sykkelen selv om den uforskammet spreke instruktøren gjør det - det er faktisk lov til å sette seg ned innimellom hvis det blir for tungt... Du har jo vært så flink med trening og sier jo selv at du har blitt sterkere, så forutsetningene for å klare seg greit på en spinningtime er jo mye bedre nå enn hva de har vært! Så jeg synes absolutt skal vurdere å prøve.

 

Når det gjelder bukser så er det noe drit i den prosessen vi er inne i. Før eller siden må man kjøpe en ny. Og å finne bukser er alltid vanskelig, men det er jo enda verre når man liksom skal finne en som sitter pent ihvertfall et par uker. Og ta hensyn til stretch og sånt. For ikke å snakke om at størrelsene varierer så sinnsykt fra butikk til butikk og modell til modell at det er jo egentlig umulig å si at "jeg bruker størrelse xx". Jeg er på et punkt nå der en størrelse er pittelitt på grensen til å være for stor, men størrelsen mindre en fullstendig pølseskinn. Grenseløst irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du helt klart klarer spinning kjempe fint. Jeg gjorde for rundt ett år siden og overlevde helt bra. Jeg gjorde som fortalt i innleggte før, jeg stilte inn på at det skulle være enkelt og trå, og satte meg når jeg ble for sliten.... Det fungerte fint, men følte det ikke var typen trening for meg. Noen blir helt hekta, mens andre føler det ikke passer - slik som jeg. Jeg liker trening som ikk virker så mye som trening... ja hvis du forstår, slik som dansing, svømming, gå tur m.m. Da lurer jeg meg til å tro at jeg bare er ute for å kose meg...hehe

 

Men en dag blir til og med kanskje jeg bitt av treningsbasillen, det hadde virkelig vært gøy.

 

Jeg heier på deg, og tror helt klart det blir en spinning time på deg i november. Da finner du hverfall ut om det er treningsformen for deg. Tenk om du faktisk elsker det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, har meldt meg på spinning klokken 1800. Død og pine så jeg gruer meg. Det er spin endurance hvor man kjører 65-75% av maxpuls, så det er den "letteste" av spinningtimene, så får vi se da....

 

Prøver å gjøre en ting hver dag som jeg er redd for. mestringsfølelse osv. men dette er en terskel! Vel vel, nå er det gjort. rapporterer senere hvordan dette gikk. wish me luck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...