Gå til innhold

Flytter inn hit fra gravid/ammende


Anbefalte innlegg

Hei igjen...

 

Vekta mi stoppet på 71 kg i dag. Var litt mer enn jeg hadde håpet på... Så nå hører jeg jo til inne på dette forumet. Har lyst å gå ned til 50 kg (som er midt på normalen for meg med mine 153 cm). Men tar det litt som det kommer.

 

Ja, det blir spennende å se om det skjer noe til neste veiing :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 298
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flott! Jeg kjenner meg mer motivert enn på lenge og er lettere å holde på den følelsen når man er to eller fler. Er ikke så viktig hva vekta er denne uken, er jo neste uke vi ser om det skjer noe. Har fått trent styrke på onsdag og gikk 45min i gårkveld istedetfor å ta bilen til syklubb, men satt på med noen hjem for da var det så sent...Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synes det er veldig inspirerende å lese andres innlegg, med tips om mat og trening, hvordan ting går, og noen ganger hvordan det ikke går :-)

 

Koala, jeg ble litt nysgjerrig på deg, håper du ikke synes det blir for personlig, men jeg skjønner ikke hvordan du kan ha ei midje på 77cm? Jeg veier omtrent det samme som deg (har akkurat sett 89-tallet!), men har et midjemål på 97cm...prøvde for moro skyld å stramme inn til 77 på målebåndet, men hadde ikke sjans.... Kanskje du er velsignet med timeglassfigur ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eller skikkelig pæreform, alt etter hvordan en ser på det... Jeg har alltid hatt smal midje og overkropp og bred over baken, selv som tynn var det slik at jeg gjerne hadde en str. mindre i overkropp kontra underkropp. Lenge siden jeg målte rumpa men tror nok den er mellom 105-110cm. Når jeg går ned i vekt er det alltid rygg/bryst/midje som forsvinner først og etterhvert minker rumpe/lår/legg.

Du må gjerne henge deg på vektregistreringen vår om du vil det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en smell i helgen... Åpnet en ostepop pose og kverket hele alene fredagen pluss endel sjokolade på lørdagen. Var alene i helgen med ungene og da er det "lettere" å spise snop når ingen ser det (etter ungenes leggetid)

Tok et oppgjør med meg selv søndagen og ser at det bare er meg det går utover når slikt skjer. Må bare ikke ha ostepop tilgjengelig...min akilleshæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist er spist, sant? Jeg skeiet og litt ut i helgen. Men faktisk ikke i ukontrollert form som jeg ofte gjør, og det er jeg litt fornøyd med :-)

 

Jeg har tenkt litt på å lage en liste over fordeler ved å ikke skeie ut, så ha den tilgjengelig slik at jeg kan lese på den når jeg begynner å snoke etter noe godt. Kanskje ha en regel om å spise noe annet (sunt) først, for som regel pleier suget å gå over etterpå.

 

Har ikke tenkt over midjemålet ditt, det er jo ganske smalt ja... Jeg må vel måle mitt og se hvordan det står til... Er også veldig pærefasong. Smal i overkroppen. Der ser jeg mer ut som en medium/small, mens underkroppen er mer en str L/XL. Må se om jeg klarer å finne målbåndet mitt. Før målte jeg jo hele kroppen hver uke, men det blir jeg fort lei av. Kanskje jeg skal ta bare midjemål hver uke, så måle resten bare av og til. Er jo litt viktig å se cm også, ikke bare kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Koala,

blir gjerne med på registreringen, er det på onsdager?

 

Mitt problem (tror ikke jeg er alene om det!) er at jeg tror jeg kan begrense meg til å spise bare noen få biter sjokolade eller hva det måtte være, men så ender jeg opp med hele plata :-(

Men løsningen er enkel: ikke ha noen fristelser i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickii: Enig spist er spist og nå er det alt glemt :) Jeg gidder heller ikke måle hele kroppen selv om det er lurt, men merker det jo kjapt på buksene om lårene krymper litt. Lurt å velge noe sunt før en gir etter for suget for da går det jo ofte over.

Spipp: Velkommen med, ja satser på å veie onsdags morgen. Jeg er nok også binge-eater når det gjelder sjokolade og ostepop så det beste er å holde det unna en periode i hvertfall.

 

Jeg tillater meg å kjenne litt på suget, kjenne vann i munnen ved tanke på noe godt, virkelig nyte den følelsen mens jeg gjør noe annet først. Så er det plutselig over av seg selv og jeg kan nyte "seieren" Feilen jeg gjør er at jeg da kan føle at jeg fortjener noe godt siden jeg var så flink... og da er det gjort. ¨år prøve å finne andre belønninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk veid meg i går, fikk bare ikke rapportert. Midjemål fikk jeg ikke målt, må huske på å lete frem målbåndet!

 

Vekt: 70,5 kg ned 0,5 kg.

Totalt ned: 0,5 kg

 

Nedover er nedover :)

 

Hyggelig med flere på tråden! Har dere satt dere noe delmål frem mot påske, enten i form av kosthold/trening eller vektnedgang?

 

Jeg hadde en visjon om å nå 65, men det blir nok hektisk... Kan jo likevel ha det som et mål å strekke meg etter. Ellers har jeg planer om å ikke fråtse, men kanskje kose meg litt ekstra på lørdager. Når det gjelder trening skal jeg trappe opp litt fremover. De siste 2-3 ukene har jeg fått trent bare et par ganger i uka. Men sånn blir det jo i perioder. Skal opp igjen på 4-5 treningsøkter i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med 500g ned, det er jo en hel smørpakke det! Jeg straffes nok litt av utskeielsen i helga siden det bare ble 100g ned men smugveide i dag og det fortsetter riktige veien :).

Jeg er litt forsiktig på mål, har vært så lenge på dette vektnivået og såvidt kommet under 90 1 gang før jul. Så målet er å komme under 90 og BLI der :) samt å komme igang med treningen. Forrige uke trente jeg 2 ganger og denne uken har det ikke blitt noe ennå... Men viktigst er å presse seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som delmål å se 85kg til påske, evt i løpet av påska. Har hatt jevn nedgang de siste ukene, håper det fortsetter.

Prøvde ei bukse i går, som jeg ikke har fått over låra på lenge, men nå fikk jeg igjen knappen! Litt muffin-topp over linninga, men om et par kilo så passer den perfekt, og det er veldig motiverende! Tenker på den buksa når jeg får lyst på sjokolade eller bolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ha en bukse man prøver med jevne mellomrom. Det er da man virkelig merker at det skjer noe. Ikke dumt å bruke den som en gulrot heller. Jeg synes også det er moro å prøve den største buksa man har hatt også for å se hvor god plass man har fått i den. Jeg hadde en turbukse som til og med en stund var for trang, mens nå er den kjempestor og som et telt til meg. Det blir nesten absurd å tenke på at jeg har vært SÅ stor...

 

Ja koala, du har vært veldig stabil i grunn. Det er nok bedre for kroppen det enn den jojo-slankinga jeg har bedrevet... Jeg klarer å presse meg ned til 64-65 kg så bare spretter jeg opp igjen... Det er nesten som om kroppen bare vil opp til 70 igjen. Men i neste uke, da håper jeg på å se 60-tallet igjen :-)

 

I kveld blir det nok litt utskeiing på meg da jeg skal ut og spise med noen venninner. Men så blir det en god treningsøkt i morgen, så håper det vil veie litt opp. Så får jeg heller bremse litt med lørdagskosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra mål dere, jeg har veldig lyst på nytt tøy men holder igjen til etter påske. Sto foran butikkvindu i dag og var veldig fristet men jeg vil vente til jeg er kommet litt mer ned og satser på at jeg er det etter påske og d skal jeg unne meg litt nytt tøy :o Det er min gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen ble mer ødeleggende enn først planlagt. Treningsøkten jeg hadde planlagt gikk også i vasken. Det er vanskelig å få alt til å gå på skinner bestandig. Skitt au, det er bare å plukke opp restene og komme seg videre. Men en god innsats i dag og i morgen, så er det ikke sikkert skaden blir altfor stor. 60-tallet ser jeg nok ikke denne uken, men neste uke, da skal jeg være der!

 

Ellers tenker jeg litt på å ta bilder, kanskje en gang i mnd, for å se forskjellen. Det er jo litt moro med før og etter bilder tenker jeg... Så kan det kanskje også være en god motivasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 71,0 kg

16/3: 70,5 kg ned 0,5 kg.

23/3: 70,3 kg ned 0,2 kg

 

Totalt ned: 0,7 kg

 

Ikke helt fornøyd med nedgangen denne uken. Men var nå i alle fall ikke opp. Jeg føler at jeg er veldig flink på ukedagene. Det er liksom helgen som ødelegger. Koser meg nok mer enn jeg har godt av. Kanskje jeg skal ha godtestopp frem til påske i alle fall...!

 

Det har også blitt veldig lite trening. Har det litt hektisk for tiden, så treningen har ikke blitt prioritert. Men det blir nok bedre i løpet av de neste ukene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All nedgang er bra nedgang!

Veldig viktig å fokusere på det vi faktisk får til, og ikke bruke energi på det vi ikke får til :)

 

Men tror du godtestopp er mulig? Jeg vet med meg selv at med en gang jeg sier at nå skal jeg ikke spise godteri på en mnd, så får jeg plutselig veeeeldig lyst på det! Men dersom jeg jeg unner meg en liten bit på lørdagen (favoritten for tida er french fries :)), så går det bedre. Det som funker for meg, er å ha bare litt godteri tilgjengelig, så det ikke er mulig å spise mere enn planlagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått veid denne uken. Minsten har kastet opp, hatt feber og vært snørrete og kastet opp IGJEN to dager senere... I tillegg ligger min svigerfar for døden, han har alzheimer og vært syk lenge men nå er det siste krampetrekninger og vi går i grunnen bare og venter. Så Mannen har vært mest hos sin far og mor mens jeg har tatt hånd om friske og syke barn, veldig glad jeg ikke er alenemor til vanlig!

Og det å gå hjemme med syk og sutrete unge, trøtt og sliten og i nærheten av godteskuffen er ikke bra! Det eneste gode er at jeg har fått meg et par gode trilleturer med vogna igår og idag og fått ryddet og vasket litt hjemme.

Kommer sterkere tilbake neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ut som en trasig tid for deg og dine Koala. Er jo trist å miste et familiemedlem, selv om de har vært syke en stund. Og det blir vel ikke noe bedre når man har syke barn oppi det hele. Vekt og veiing blir jo ikke fullt så viktig i slike tider. Det får man heller komme tilbake til etter hvert tenker jeg. Av og til så må man bare erklære unntakstilstand, og dette må jo definitivt være en av de tilfellene. Håper minsta blir frisk fort!

 

 

Full godteristopp fungerer utmerket godt på meg, i perioder... Jeg greier å holde meg helt unna hvis jeg bare bestemmer meg for det. Synes ofte det er lettere å la være å spise noe, enn å bare spise litt, for da får jeg jo bare lyst på mer...

 

Men vi er jo forskjellige. Skulle ønske jeg var en sånn person som syntes det var greit å spise litt snop, så være fornøyd med det... Hjelper jo klart å ikke ha tilgjengelig, men så er jo butikken tilgjengelig... Og da kan jeg finne på all slags unnskyldninger for at det skal være greit å kose seg litt ekstra, med lovnader om å bli flinkere i neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja minsten er frisk nå, litt snørrete bare, men spiser greit og er i bedre humør. Så i morgen blir det nok barnehagen på henne og jobb på meg. Lettere å holde seg unna godiset når en er på jobb merker jeg.

Svigerfar holder ut ennå, etter en drøy uke bevisstløs uten vått og tørt... Begynner å slite på de nærmeste pårørende som våker og enda så fælt det høres ut så blir det en lettelse når han dør.

Det værste er at jeg så gjerne skulle tatt bort det vonde fra min kjære men det er hans kamp og han må gjennom det. Jeg kan bare holde hjulene igang hjemme og la ham komme og gå som han ønsker. Snart er det over og livet kan fortsette på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei koala, håper dere snart er tilbake til normalen. Det sliter å gå sånn og bare vente og ikke kunne gjøre noe. Og som du sier, så blir det nok en lettelse når svigerfar endelig får fred, selv om det selvfølgelig også blir trist.

Så får bare vekt og veiing vente, det finnes jo viktigere ting i livet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...