Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, ikke sant Activia er god? :) Jeg husker ikke hvor mye kalorier det er i den, men er det muligens rundt 100?

Her har det også gått bra i dag, og dagens store seier var da jeg stod over nybakte boller, sjokoladekake, gulrotkake OG ostekake på et kurs med jobben. :) Koste meg med kaffen min og følte meg veldig flink. :)

 

Her er dagens rapport:

Frokost: 1 porsjon havregrøt med eple, kanel og rosiner

Lunsj: 3 knekkebrød med kalkunpålegg, lett margarin og agurk

Mm: 1 nutrilett-bar

Mm: 1 yoghurt med rosiner

Middag: 3 kalkunpølser med lompe, sprøstekt løk og ketchup og et glass melk

Kveldsmat: Fruktsalat (pære, kiwi, granateple, appelsin) og en kopp Option

Ingen trening, men blir svett av husvask og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Bare en kort rapport;

 

Frokost: 2 brødskiver med vita hjertego lettmargarin, kokt skinke og kaviar, 1 glass melk

Lunsj: 2 brødskiver med leverpostei og kaviar, 1 pære

Mm: Activia yoghurt og et halvt rundstykke med makrell i tomat

Middag: Kylling i fullkornspita med tsatsiki og grønnsaker

Kvelds: Puffet ris med melk og 1 stort glass eplejuice.

1471 kcal. Ingen trim i dag ;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en kort rapport herfra og:

Frokost: 1 porsjon havregrøt med blåbær

Lunsj: 1 baguette med ost, skinke og grønnsaker

Mm: 1 activia-yoghurt

Mm: 1 eple og 2 knekkebrød med gulost

Middag: 3 stykker hjemmelagd pizza + 2 glass pepsi max

Snacks: 1/3 pose Godt og blandet + litt for mange biter Walters mandler

Trening: 30 min ellipsemaskin, 15 min stepmaskin + litt gange = 803 kalorier forbrent

 

God helg til dere og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en kveld hos gode venner med sikkert mange kalorier...derfor droppet jeg mine yndlingsaktiviteter på en lørdag (avslapning, kafè og shopping) og tok heller en skikkelig treningsøkt. Over 1000 kalorier ble forbrent og nå er jeg klar for kvelden. ;) Ønsker dere en super lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en kort rapport fra gårsdagen:

Frokost: 2 brødskiver, lett margarin, 1 kokt egg

Lunsj: 1 eple, 1 banan

Middag: Pizza-rester fra fredag (3 stykker pizza)

Hos venner: Ost og kjeks, druer, stangselleri, paprika, noen småsjokolader, litt nøtter, 1 lite stykke brownie, X antall glass vin (ca litt over en flaske)

Trening: 45 min Indoor walking + diverse kondisjonstrening etterpå = 1023 kalorier forbrent ;)

 

Håper dere har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Du er helt rå på de treningsøktene altså! Det er bare å bøye seg i støvet.

Her er det aldri i nærheten engang ;)

 

Jeg kommer nå med gårsdagens inntak:

Frokost: 2 skiver med ...(husker ikke pålegg, tror det var noe sunt :)), 1 glass melk

Lunsj: Fitness frokostblanding med mandler og melk

Middag i familieselskap: Kalkun med 1 ss waldorfsalat, poteter, kokte gulrøtter, salat, saus.

Dessert i familieselskap: 2 skåler med moltekrem (jeg er helt svak for moltekrem, har ingen viljestyrke...uff :)) og 1 mindre ring med kransekake

Kvelds: 3 ostesmørbrød med sennep, bogskinke, ost, purre og tomat

Lørdagsgodt: 1/2 pose kims naturchips og 4 biter walters mandler

 

Det ble ikke akkurat en lørdag etter intensjonene, men men...

 

Trim: 20 minutter tur med hunden

 

Jeg har lyst til å melde meg og sønnen min på barnesvømming. Det vil kanskje gi litt kaloriforbrenning? Kan ha på pulsbelte og finne det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Her kommer min søndag:

Frokost: 2 skiver brød, med kokt egg, kaviar og syltetøy, 1 glass melk.

Lunsj: All Bran med mandler og melk

Mm: Eple og Ja jordbæryoghurt

Middag: Lammekorma (med løk, paprika, ingefær, matyoghurt) og ris

Kvelds: Skive med ost, 1 liten banan, en neve druer, 1 glass melk og masse grønt.

Totalt: 1497 kcal.

Trim: Tur med hunden, aketur og 1 time kondisjon og styrke til trim-DVD: 2,3 trimpoeng.

 

Håper du har hatt en bra uke, Pittelille og en bra helg, Spinny ;) Det har jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har hatt en fin helg, Anneli! Det har jeg og. ;)

 

Her er min søndag:

Frokost: 2 grove rundstykker, 1 stekt egg, 3 skiver bacon

"Lunsj" på Frognerseteren: 1/2 stykke eplekake m/krem, 1 eplemost

Middag: 1,5 kotelett med 2 kokte poteter og surkål

Kveldsmat: 2 knekkebrød med gulost, 1 kopp Option, 1 eple

Trening: Tur i rolig tempo i skogen. Hadde ikke på pulsklokken og ble ikke svett. Men var i aktivitet en god stund ihvertfall. :)

 

Er du snart tilbake hos oss, Pittelille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hjemme med sykt barn i dag. ;) Men hadde gått ned litt denne uken: 0,9 kg (0,7 av dem gikk jeg opp forrige uke da, men ned er ned) og var nå 84,5 cm rundt magen ved navlen. Virker som "oppskriften" min fungerer ganske bra, og det føles veldig bra :)

 

Hvordan går det med vekta for dere da? Veier dere ikke for tiden? Når en veier seg sjelden, slipper en kanskje å bli demotivert av eventuelle små vektoppganger underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempebra nedgang, Anneli! :) Det ser ut som dette er oppskriften ja. ;) Jeg har ikke veid meg på lenge fordi vekten er ødelagt. Men nå har jeg bestilt en ny fra nettbutikken her, så regner med at den er bra. Håper jeg får den i løpet av uka. Aner ikke hva jeg veier, men jeg merker heldigvis at buksene sitter litt løsere nå enn rett etter jul.

 

Her er mandagen min:

Frokost: Müsli med skummet melk

Lunsj: 3 knekkebrød med lett kremost, kalkunpålegg og agurk

Mm: 1 Activia, noen valnøtter og noen tørkede aprikoser

Middag: Kyllingsalat (kyllingfilet, fullkornspasta, pesto, pinjekjerner, agurk, tomat, ruccola, paprika, mais, rødløk, avocado)

Kveldsmat: 1 kopp Option, 1 appelsin, 1 kiwi

Ingen trening

 

Håper sønnen din snart blir frisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takk for det, Spinny, det virker som feberen hans er i ferd med å gi seg nå :)

 

I dag har jeg stort sett vært hjemme med 2-åringen. Det ble til at vi lagde vafler for å få i ham litt mat, men jeg syns jeg var flink som bare holdt meg til 1 vaffel ;) tross alt. Ellers har det ikke blitt noe mer trim i dag enn en liten tur med hunden.

 

Frokost: 2 skiver grovbrød; en med lettmargarin og okserull, og 1 med honning, 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver grovbrød, en med kaviar og en med leverpostei, 1 glass smoothie fra Bendit

Mm: Havrefras med valnøtter og melk, papaya og lettyoghurt

Middag: Grillet Torsk med papaya, balsamicoeddik, sweet chilisaus, brokkoli, poteter, salat.

Dessert: 1 vaffelplate med lettmargarin

Kvelds: Banan og rester av salat fra middag, 10 g valnøtter

Ca. 1567 kcal.

 

Ha en fortsatt god uke både Spinny og Pittelille! :)

Stå på, dere gjør en veldig bra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen dere flinke, flinke jenter!!:-)

 

Godt å se at dere holder ut, virkelig imponerende altså!! Jeg er endelig tilbake etter en ukes tid offshore. Mye aktivitet i løpet av dagene, spesielt trappegåing, og ok kosthold. Skeiet ut med litt snop fredag (ca. 50 gram potetgull), og lørdag (ca. 150 gram sjokolade), men ellers har jeg vært flink der ute. Ble litt kos da jeg kom hjem i går, men i dag er jeg tilbake i vanlig gjenge, og treningsbagen er med på jobb igjen. Godt å være tilbake:D

 

Jeg rapporterer inn dagens resultater i morgen tidlig, gleder meg til å høres deres så lenge.

 

Klem til dere begge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake, Pittelille. :) Og så bra å høre hvor flink du har vært og at det ble trening igjen i dag!

 

Anneli: Så flink du var som holdt deg til bare en vaffel. Vi har nytt vaffeljern som vi ikke har prøvd enda, så tror det blir vafler her snart og. Men jeg skal eksperimentere litt og prøve å gjøre de sunnere. Leste tips et sted om å tilsette revet eple eller revet gulrot i røra. Det må prøves ut. :) Så bra at sønnen din er bedre.

 

Her er dagens rapport fra meg:

Frokost: Müsli med valnøtter og skummet melk

Lunsj: 3 knekkebrød med lett kremost, kalkunpålegg og agurk

Mm: 1 porsjon havregrøt med blåbær

Mm: 1 banan

Middag: 1 porsjon biff stroganof med ris og salat

Kveldsmat: 1 kopp option, 2 knekkebrød med jordbærsyltetøy, 1 appelsin

Trening: 1 time spinning + gange = 747 kalorier forbrent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei Pittelille! Godt å ha deg tilbake igjen! Jeg synes du har vært flink som ikke har skeiet ut mer, det er neimen ikke lett når du har vært utenfor normal strukturert hverdag :) Så det er veldig bra! Og så flott at du kjører på med treningsrutinen igjen! Gleder meg til å høre hvordan det føltes å komme seg på trening igjen.

 

Spinny: gratulerer med nok en skikkelig treningsøkt!:) Jeg sitter og skammer meg litt når jeg ser hvor flinke dere er med trening. I dag ble det en 45 minutters styrkeøkt på meg, og da jeg så på pulsklokka ble jeg rett og slett skuffet: stakkarslige 98 kcal!!? Jeg som jobbet og sleit så hardt (trodde jeg).;) Men sånn er det vel med styrketrening; om musklene dirrer aldri så mye, så blir jo ikke pulsen allverdens for det.

 

Høres godt ut med gulrot eller eple i vaffelrøra, forresten. Skal det erstatte alt sukkeret? Si fra om det fungerer hvis du prøver det ut.

 

Uansett, her er dagens inntak:

Frokost: Skive grovbrød med leverpostei, og på den andre ble det vita lettmargarin og spekeskinke. 1 glass melk.

Lunsj; En skive grovbrød med Peanøttsmør og en med makrell i tomat

Mm: 1 pære, 1 yoghurt, 16 mandler og grønnsaker.

Middag: Findus kylling med basilikum og pasta (ferdigrett)

Kvelds: Banan, havre fras med melk og valnøtter, 1 glass juice, litt grønnsaker.

1538 kcal

Trim: Tilsammen 45 min gange og 45 min styrketrening: 1,6 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en 45 minutters styrkeøkt på meg' date=' og da jeg så på pulsklokka ble jeg rett og slett skuffet: stakkarslige 98 kcal!!? Jeg som jobbet og sleit så hardt (trodde jeg).;) Men sånn er det vel med styrketrening; om musklene dirrer aldri så mye, så blir jo ikke pulsen allverdens for det. [/quote']

 

45 minutters styrkeøkt er kjempebra! Man forbrenner ikke mange kalorier på det nei, dessverre, men det er jo veldig smart å trene styrke likevel. :) Der er jeg utrolig dårlig..synes det er så kjedelig, men burde absolutt gjøre det likevel.

 

Her er forresten vaffel-link:

 

http://www.dagbladet.no/2011/01/22/tema/klikk/mat/foreldre/15159773/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen!

Enig i at styrketrening gir urettferdig lite uttelling på kaloriforbruk, men det gjør det ikke mindre viktig av den grunn! Muskler forbrenner vel mer enn fett, så man får ha det i bakhodet mens man holder på;) Synes uansett at dere er superflinke med trening for tiden - og da vil jo ikke jeg være noe dårligere, hehe. Utrolig godt å ha oppbacking og motivasjon i bøtter og spann her inne:-)

 

Min første dag tilbake i hverdagen gikk greit, men det ble litt for lite mat. Litt stress på jobb (slik det ofte er når man har vært borte en stund), og møter gjorde sitt til at frokosten uteble og dagen ble som følger:

Frokost: Kaffe..

Lunch: 1 mellomgrovt rundstykke m/krydderskinke, lettere norvegia og litt lettmajones. Pepsi max

Mm: 1 banan

Middag: 3 wienerpølser i lompe. Litt sprøstekt løk.

Trening: 55 minutter Sats Energy

 

Var skrubbis da jeg kom hjem etter treningen i går, så da ble det noe som gikk kjempekjapt å lage.. Skal forsøke å få i meg en mer velbalansert middag i dag. Treningen var slitsom, men morsom!! Er småstøl i dag og det er en deeeeilig følelse!!:)

 

Blir trening igjen enten torsdag eller fredag, samt lørdag eller søndag. Skal greie ukesmålet mitt på 3 ganger/uke denne uken også:-)

 

Gleder meg til deres tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl er bra, Pittelille! ;)

 

Her kommer min dagsrapport:

Frokost: 1 porsjon havregrøt med blåbær

Lunsj: 3 brødskiver med spekeskinke + 1 eple

Mm: 1 Activia-yoghurt

Mm: 1 YT-drikk

Middag: 1 Kapteinens fylte torsk, ris, brokkoli

Kveldsmat: 2 knekkebrød med jordbærsyltetøy, 1 yoghurt med solsikkefrø og rosiner og 1 kiwi

Trening: Diverse kondisjonstrening= 823 kalorier forbrent :)

 

Føler dette går SÅ bra om dagen! Ikke noe problem å trene 3 ganger i uka, og jeg får masse energi av å spise bra mat. Og jeg merker at jeg har blitt slankere. :)

 

Gleder meg til å høre hvordan dagen deres har vært!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Spinny, for en fantastsik motivasjon å lese innlegget ditt:-) Det virker som om du er på en skikkelig god flyt nå, fortsett i de baner så skal du se sommerformen snart er tilbake.

Anneli: Gleder meg til du også rapporterer inn, håper alt er bra!

 

Min dag gikk slik:

Frokost: 2 knekkebrød m/lettere norvegia + litt lettmajones. Kaffe.

Lunch: Deilig salat m/diverse sjømat.

Mm: Et stort eple

Middag: Salat m/spekeskinke, fetaost, masse forskjellig grønt, oliven og noen få dråper balsamicoeddik. En skive brød.

 

Ble ingen trening i går, og blir heller ikke i dag. I morgen har jeg derimot avtale med en venninne om trening, samt at jeg skal forsøke å få til noe både lørdag og søndag. Kjekkas er bortreist en stund, så da får jeg forsøke å være ekstra flink, så kan jeg heller kose meg litt når han kommer tilbake;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Da har jeg faktisk tatt helg!! En god følelse å kjenne på:-) Har hatt en god dag og nå står litt selvpleie (ansiktsmaske, fikse negler etc) på planen.

 

Dagen i dag:

Frokost: 2 knekkebrød med lettere norvegia, litt lettmajones, en kopp option

Lunch: Grov baguett med ost og skinke

Mm: Et halvt rundstykke m/smøreost, kokt skinke og litt grønt

Middag: Salat (samme som i går)

 

Glemte forresten å rapportere inn det siste måltidet i går som var en yoghurt. Rett skal være rett;)

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med helg og en kveld med selvpleie. :)

Her har det gått bra i dag, men det ble kanskje litt mye mat. Men trening igjen i morgen. ;)

 

Torsdag:

Frokost: 2,5 brødskive med gulost og soft light

Lunsj: 2 Club Sandwich

Mm: 1 Nutrilett-bar

Mm: Noen tørkede aprikoser og valnøtter

Middag: 1,5 fiskeburger i grove polarbrød med pesto og grønnsaker

Kveldsmat: 1 glass sjokomelk og 1 yoghurt

Ingen trening

 

Går det bra med deg, Anneli? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Det går bare bra med meg, har bare hatt for mye å gjøre til at jeg rakk å rapportere i går.:)

Men her kommer

Onsdag:

F: 2 skiver grovbrød med go og mager leverpostei, 1 glass melk

L: 2 Skiver grovbrød med skinkeost og finhakket laks, 1 appelsin.

Mm: Bixit fullkornsbar med blåbær, 1 yoghurt og litt frukt og grønnsaker.

M: Fiskepudding i aspargessuppe med poteter m/grønnsaker

K: Toast (Skive grovbrød med bogskinke og ost), 1glass melk, banan, grønnsaker.

Totalt: 1421 kcal

trimpoeng: 0,6 (gange)

 

Torsdag:

F: 2 skiver med vita margarin og krydderskinke av kalkun, 1 glass melk

Mm: Litt frukt

L: (betalt lunsj på kurs) Liten Foccacia m/ost og skinke, litt grønt.

Mm2: Lettyoghurt, skive med spesialsalami, grønnsaker.

Mm3: banan

Middag: Svinesnitzel i fullkornspita med salat (salat, agurk, tomat, sukkererter, oliven, kikerter)

K: Et glass juice

Vet ikke akkurat hvor mange kalorier det ble i dag, siden jeg var på kurs i forbindelse med jobben, der det ble servert lunsj.. litt rar dag med sen middag osv. Ingen trim i dag.

 

Det er motiverende å lese det dere skriver: høres ut som det går bra for tiden:) Er selv inne i en periode med litt dalende motivasjon (slitsomt på jobben, og oppussing hjemme, mye å gjøre) men jeg skal ta meg sammen! Jeg er fremdeles støl av den treningsøkta på tirsdag, så noe effekt må den ha hatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei

Nå er det ENDELIG fredag :(

Og her kommer dagens rapport fra meg:

 

F: 2 skiver grovbrød med lett-leverpostei, lettmargarin og kalkunfilet, + glass melk

L: 3/4 fullkornspita med kalkunfilet og lettost, litt grønnsaker.

Mm 1: Banan

Mm 2: 2 stk Fiberrik, lettyoghurt og 5 mandler

M: Asiatisk rett med karbonadedeig, kokosmelk, greencurry, masse grønt. Eggnudler.

K: havrecheerios, melk, Valnøtter, eple, 1 gulrot

 

Totalt: 1454 kcal

Trim: 30 min tur med hunden, 30 min på trimsykkel og 30 min styrke: 2,1 trimpoeng.:)

 

Håper dere får en riktig god helg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Anneli: Nydelig start på helgen!!:-)

 

Kort rapport herfra:

Frokost: 1 nutrilettbar

Lunch: Omelett m/kokt skinke, salat, ca. 1ss pesto

Middag: 3 stk. vårruller, sweet&chili dipp. Ca. 450 kcal

Kvelds: 1/2 nutrilettbar

 

Veldig fornøyd med at jeg ikke har spist snop!! Tar kveld nå med goood samvittighet. Og forresten, ble 45 minutter spinning på meg i dag tidlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en kort rapportering fra meg:

Frokost: 1 polar extreme med jordbærsyltetøy

Lunsj: 1 grov baguette med kylling og grønnsaker

Mm: 1 Nutrilett-bar

Mm: 1 Vårrull fra Deli de luca

Middag: Chicken tikka med ris, salat og 2 små nan-brød

Dessert: 50 gram melkesjokolade

 

I stedet for trening ble det 3 timers overtid på jobben og jobbing helt til nærmere kl 18. Og da var jeg for sliten til å trene. Godt meg helg nå ja! :)

Ser ut som dere har hatt en bra fredag begge to, flinke jenter! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Overtid på en fredag er ordentlig kjedelig altså:( håper du har fått slappet av i dag, Spinny, og at den gode helgefølelsen har kommet:-)

 

Har hatt en fin lørdag så langt med lang gåtur, kafebesøk med venner og litt shopping. Fant meg noen kjempefine hverdagskjoler til halv pris som jeg gleder meg til å bruke!

 

Dagen hittil:

Frokost: 2 knekkebrød m/lettere brunost

Lunch: 1 muslirundstykke m/litt smør og brunost

Mm: 2 knekkebrød m/lettere brunost

Middag: ikke helt bestemt, men tror det blir vårruller som i går. Det smakte virkelig;)

Trening: Gåtur i raskt tempo 1t15, 512 kcal forbrent

 

Har som mål å unngå snop i dag også!

 

Ha en fin lørdag videre jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...