Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelille

Måtte sjekke hvordan vekta var i dag, og selv om søndag ikke er det "beste" dagen å gjøre det på er jeg veldig fornøyd med resultatet :) Er litt usikker på om jeg klarer å se 72-tallet innen vi reiser på fredag, men jeg skal i alle fall være ganske nærme.

 

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

26/6: 77,3 kg

27/6: 76,9 kg

08/7: 76,6 kg

22/7: 76,0 kg

29/7: 75,3 kg

09/8: 74,2 kg

20/8: 74,1 kg

05/9: 74,1 kg

15/9: 73,6 kg

 

Ha en nydelig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Åh, det er så deilig å være inne i en god periode som jeg er nå. Trening og ok mat går så greit!! Jeg vet at det kommer dager der motivasjon mangler/uteblir, så jeg nyter at det kjennes ganske enkelt :D

 

I går ble det 45 minutter med styrke og nå har jeg akkurat utført 30 minutter rask gange i motbakker og 25 minutters lett jogg i nedoverbakker. God og svett!

 

Blir veldig spennende å se hva vekten er litt senere i uken, håper jeg i alle fall ikke er mer enn sist! 3,6 kg igjen til julemålet, og 5,6 til hovedmålet - dette skal gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen.

I går var det som om noe "slapp", og selv om jeg ikke drakk mer enn vanlig løp jeg på do hele tiden. Sjekket vekten i dag tidlig, og jammen var det ikke nye 600 gram ned siden søndag. Liiiiitt irriterende at det ikke sto 72,9, men jeg er strålende fornøyd med 73 blank altså :D Herlig å se at det jeg gjør gir resultater.

 

I dag står leilighetsvask på planen, og så blir det en litt lettere trimtur etter det. I morgen har jeg avtale om samme tur som jeg gjorde i går, og det gleder jeg meg til.

 

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

26/6: 77,3 kg

27/6: 76,9 kg

08/7: 76,6 kg

22/7: 76,0 kg

29/7: 75,3 kg

09/8: 74,2 kg

20/8: 74,1 kg

05/9: 74,1 kg

15/9: 73,6 kg

18/9: 73,0 kg

 

Ha en nydelig onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

30 minutter rask gange og 25 minutter lett jogg unnagjort! :D Skal på besøk senere i ettermiddag, så har vært ekstra påpasselig med maten i dag - i tilfelle det blir servering. Håper så innmari at jeg skal se 72-tallet i morgen tidlig, men jeg er strengt tatt fornøyd med 73,0 også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Etter en helg i sus og dus er jeg nå klar for mandag og sunn mat igjen! Søndagen ble spesielt usunn, så følelsen i dag er ikke på topp. LItt godt at det er slik for da betyr det jo at hodet begynner å bli godt vant med litt sunnere kosthold. På onsdag får jeg besøk, så fram til da skal jeg i alle fall ha fullt fokus!!

 

Skal på lett trilletur nå i formiddag, og så blir det en eller annen time på SATS i ettermiddag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heeeei Pittelille!

 

Jeg har visst ikke vært inne her på flere måneder, og jeg må bare si at du er såå flink!! Jeg blir kjempeinspirert av deg. Hvordan har de siste ukene gått?

Selv har jeg ikke veid meg på lenge, og sitter her og er litt kvalm etter litt for mye eplekake. Hverdagen har innhentet oss for fullt og jeg føler jeg ikke rekker noe som helst utenom jobb, hente/levere i barnehage og være sammen med lillegutt. Men det er likevel ingen unnskyldning for å spise for mye usunt og bevege seg for lite. Føler meg tjukk og oppblåst og trenger absolutt å skjerpe meg og komme i bedre form. Så i morgen skal jeg på den skremmende vekten igjen og så inn her og rapportere resultatet. Huff, gruer meg alt.. :unsure: Men nå måå jeg bare skjerpe meg, og det er bare jeg som kan endre vanene mine.

Snakkes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekten i dag, og den viste skrekkelige 74,2 kg! :o Her er det visst bare å brette opp ermene og sette i gang. Trening skjønner jeg ikke helt når jeg skal få tid til, men det første målet er i hvert fall å spise sunt og i riktige mengder. Dagen i dag har gått fint, og nå står det to supersunne brød og steker i ovnen. :P Blir så sulten av bare knekkebrød til lunsj på jobb, så tenkte derfor det var lurt å bake noen skikkelig grove brød selv som metter lengre.

Dagen i dag har gått sånn:

Frokost: Skogsbæryoghurt med müsli

Mm: 1 pære, noen halslinser

Lunsj: 3 knekkebrød med brunost

Mm: 1 Wasa sandwich, 1 eple

Middag: Fransk lammegryte med potetmos (rester fra søndagsmiddagen)

Kveldsmat: 2 skiver hjemmebakt brød med soft light, gulost, skinke, agurk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har så langt gått veldig bra. Har bare spist sunn mat i passelige mengder. Nå har jeg begynt å lage meg matpakke til og med. Spiser to skiver av det hjemmebakte brødet med sunt pålegg og en god del oppskjært frukt og grønnsaker. Noe annet enn tørre, kjedelige knekkebrød til lunsj.. :P

I morgen reiser jeg på hyttetur med venninner, det gleder jeg meg til!! Bare slappe av, drikke vin og ikke minst sove så lenge jeg vil. :D Får prøve å tenke litt sunt, selv om det helt sikkert blir noen utskeielser.

Ha en god helg! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Spinny!!!!

 

Ååååååh, så glad jeg ble da jeg så at du hadde vært her inne! Og så bra at du er i gang igjen. Vet at du har mer enn nok å gjøre om dagen, men supert at du er motivert og at du rapporterer her igjen. Virker som om du er godt i gang med en kjempegod start, og så flink du er som baker sunne brød. Kan ikke huske sist jeg bakte brød generelt.. :o

 

Uansett, veldig glad for å se deg her igjen, og ser fram til å heie på deg!!

 

Her har det vært to og en halv hektisk uke med barndåp, besøk hos oss og så har vi vært på besøk. I dag er første dagen det bare er oss, og det har faktisk vært veldig godt. Har vært ute på gå/joggetur i marka, og deretter slappet av her hjemme.

 

De siste dagene har ikke vært av det sunneste slaget, men valgte likevel å gå på vekten i dag for å se resultatet. Ble veldig overrasket, men takknemlig.

 

29/05: 79,0 kg

05/06: 77,6 kg

26/06: 77,3 kg

27/06: 76,9 kg

08/07: 76,6 kg

22/07: 76,0 kg

29/07: 75,3 kg

09/08: 74,2 kg

20/08: 74,1 kg

05/09: 74,1 kg

15/09: 73,6 kg

18/09: 73,0 kg

13/10: 72,7 kg

 

Status er dermed at det gjenstår ca. 3 kg før jul, og på to måneder skal det gå bare fint.

 

Hvordan var hytteturen? Håper du har hatt det topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg måtte bare gå på vekten i dag tidlig, i og med at det var sen ettermiddag da jeg sjekket i går. Whohoo, nærmer meg nå 71-tallet med stormskritt!!!

 

29/05: 79,0 kg

05/06: 77,6 kg

26/06: 77,3 kg

27/06: 76,9 kg

08/07: 76,6 kg

22/07: 76,0 kg

29/07: 75,3 kg

09/08: 74,2 kg

20/08: 74,1 kg

05/09: 74,1 kg

15/09: 73,6 kg

18/09: 73,0 kg

13/10: 72,7 kg

14/10: 72,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å være tilbake her og!! :D

 

Hadde dere en hyggelig dåp? Du er virkelig såå flink som trener og passer på hva du spiser selv i hektiske tider. Og veldig bra nedgang på deg. :D

 

Jeg hadde en super helg! Var deilig å slappe helt av, spise middag i ro og fred, sove så lenge jeg ville, drikke vin og kose meg med venninner. Men også veldig koselig å komme hjem igjen til guttene mine i går. :rolleyes:

Men det ble selvfølgelig både litt usunne middager, godteri, kake og vin, så hadde bare gått ned 200 gram siden forrige mandag. (Snikveide meg på fredag, og hadde gått ned mye mer) Men egentlig fornøyd med at jeg ikke gikk opp, så 200 gram ned er i hvert fall den rette veien.

Så nå er det bare å stå på videre og få til et bedre resultat neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så bra med nedgang etter en venninnehelg!! Imponert! Høres ut som om helgen var kjempefin, og jeg er sikker på at den var velfortjent ;) Det er vel ikke hver dag du kan sove så lenge du vil og bare tenke på deg selv.. Viktig med litt meg-tid innimellom tror jeg.

 

Barndåpen var veldig fin. Fikk samlet hele familien, og det var egentlig hovedgrunnen til at vi ville ha dåp. Ikke så ofte alle er sammen, så vi hadde det supert.

 

Huff, jeg kjenner at jeg har hatt to uker med en del snop, for i dag er det nesten litt vanskelig å ikke spise sjokolade.. Holdt på å spise litt tidligere i dag - uten å egentlig tenke over det. Skummelt hvor fort man bli vant. Heldigvis gjelder jo det også å bli vant med sunn mat igjen, så vi kommer oss nok på rett kjøl igjen :)

 

Skal ut på trilletur etter Lillegulls neste måltid, satser på litt småjogg underveis.

 

Ha en fin tirsdag!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ok, nå har noe løsnet - uten at jeg helt skjønner hvorfor. Altså, jeg passer på hva jeg spiser og slikt, og trener/trimmer ganske mye, men likevel er jeg veldig positivt overrasket over resultatene. Jeg spiser litt snop nesten hver dag, men kanskje er det måten å gjøre det på? Tidligere har jeg nærmest fråtset i helgene, og selv om jeg nå spiser oftere blir nok summen av snop og snacks mye mindre.

 

Uansett, veldig deilig å starte helgen med gode tall. Skal på venninnetur fra lørdag til søndag, og gleder meg veldig til dette. Regner med det blir mye skravling, vin og god mat :D

 

Ha en super helg!!

 

 

29/05: 79,0 kg

05/06: 77,6 kg

26/06: 77,3 kg

27/06: 76,9 kg

08/07: 76,6 kg

22/07: 76,0 kg

29/07: 75,3 kg

09/08: 74,2 kg

20/08: 74,1 kg

05/09: 74,1 kg

15/09: 73,6 kg

18/09: 73,0 kg

13/10: 72,7 kg

14/10: 72,2 kg

18/10: 71,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå flink du er!! Gratulerer med nedgang! :D

Her ble det bare 200 gram ned denne mandagen og.. Men grunnen til det er både eplekake borte på besøk på lørdag, lørdagsgodteri hjemme og nybakt kringle hos venner i går. :rolleyes: Så nå skal jeg faktisk holde meg unna godteri og kaker til 1.desember. Litt mørk sjokolade på lørdagene er lov, men ellers så skal jeg prøve å spise frukt, bær, nøtter i begrensede mengder og tørket frukt i stedet. Også tenkte jeg at det er lov å spise litt kake hvis jeg får servert det borte.

Får satse på at jeg klarer det! Merker at det hjelper å skrive det her, så føles det mer forpliktende. :P

Skal prøve å få vært innom her før helgen og rapportere litt om hvordan det går! Ha en flott uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

Heihei!

En stund siden jeg har vært innom her. Litt travle dager og slikt den siste tiden, men nå er jeg her igjen :) Har ikke vært veldig flink den siste tiden, men synes det går helt ok. Har ikke vært på vekten på en stund, men vil vel tippe litt opp siden sist. Ingen krise, men det føles litt som om det har kommet en ekstra kilo eller så. Tenker jeg veier meg i løpet av neste uke for å finne ut hvor landet ligger. Skal på julebord om ca. 1 måned, så jeg håper at julemålet er oppnådd innen da B)

 

Så bra at du har gått enda mer ned, Spinny, og så bra med plan fram til 1. desember! Hvordan går det? Er det vanskelig? Stå på, og jeg er sikker på at vi kommer til å føle oss freshe til jul :D

 

Nå skal jeg straks ut å trille litt, nyter permisjonen :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Løpetur i marka i dag!! Beina mine var som tømmerstokker etter timen i går, men kom meg gjennom det likevel. I morgen blir det treningsfri (kroppen får jo sjokk etter 3 dager på rappen!), men skal forsøke å få til en økt til i løpet av uken. Godt å være på rett spor igjen :)

 

Hvordan går det hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Den kroppen, den kroppen. For et par uker siden følte jeg at det hadde løsnet, og nå føles det motsatt. Har ikke veid meg, men kjenner så innmari godt på klærne (og på kroppen generelt) at nå skjer det ingenting :angry: Tipper jeg er en kilo tyngre enn siste veiing, og selv om jeg er ganske flink kommer ikke godfølelsen. Har ikke tenkt å gi opp, men gleder meg til det snur igjen. Jeg vet jo at det vil skje.

 

Nå er det akkurat 1 måned til julebord, og da skal, skal, skal jeg føle meg fin og fresh :D

 

Noe nytt hos deg, Spinny?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Pittelille!!

For noen travle uker, beklager at du ikke har hørt noe fra meg. :(

Den sunne livsstilen ble satt litt på vent en liten stund, men forrige uke begynte jeg å logge alt jeg spiser og telle kalorier, så nå gikk vekta nedover igjen i dag. :) Føles deilig å ha kontroll, og nå er jeg nesten nødt til å telle kalorier og planlegge måltider pga travle dager.

 

Og du er jo råflink!! Fy søren så sprek du er! :D Jeg er kjempeimponert over deg. :):)

 

Vi snakkes!

 

Stor klem B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så bra at du har funnet ut hva som er nødvendig for deg, og at du gjør det. Flink!! :) Og gratulerer med vektnedgang! Hvor mange kcal ligger du på om dagen, sånn ca. altså?

 

Her går det helt fint, men har ikke vært på vekten på lenge. Tviler vel litt på en voldsom nedgang i alle fall, men med tanke på at jeg har måttet holde meg inne i 2 uker pga. syk lillegull er jeg fornøyd. I midten av forrige uke kunne vi begynne å være ute igjen, og det var veldig godt. I går ble det en times moderat gange (med vogn selvfølgelig - alltid med vogn ;) ), og i dag en time og femten min. med rask gange og jogg. God og svett da jeg kom hjem :D Lillegull sover godt på terrassen nå, så jeg sitter og slapper av med en smoothie og mac´en på fanget. Hverdagsluksus :)

 

Har ingen godteavtale eller noe, men jeg og Kjekkas er enige om at vi ikke kjøper inn noe her i huset før tidligst 13. desember. Hvis vi er på besøk og blir tilbydd noe har vi lov å takke ja, men vi skal i alle fall ikke sitte hjemme her å spise snop. Vi kan vente med det til jul - da smaker det jo også så mye bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Forresten, det glemte jeg å si. I går startet jeg min egen lille challenge. Jeg skal ta 3 x 20 sek. planke og 15 armhevinger hver dag denne uken, neste uke øker jeg til 3 x 30 sekunder og 20 armhevinger, og uken etter der øker jeg ytterligere. Dette er noe jeg i alle fall skal gjøre fram til lillejulaften, men kanskje er det noe som kan bli en del av hverdagen?? Uansett, vil du være med?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

Heihei.

Nå er jeg midt i uke 2 av challengen, og har økt til 3 x 30 sek. planke og 20 armhevinger. TUNGT!!! Vanskelig å se framgang i og med at den ukentlige økningen gjør at det alltid er tungt, men vet jo at begge øvelsene er bra.

 

Har hatt halvannen veldig god uke, så jeg "tør" snart å gå på vekten igjen. Tviler på at jeg kommer til å være så langt nede på 71-tallet som jeg var, men jeg skal i alle fall se 71-tallet. Tenker jeg tar en sjekk på fredag, altså i morgen. Er veldig usikker på om julemålet på under 70 til jul er gjennomførbart, men det er jo nesten 3 uker til julaften så jeg gir ikke opp! ;)

 

Hvordan går det hos deg, Spinny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

29/05: 79,0 kg

05/06: 77,6 kg

26/06: 77,3 kg

27/06: 76,9 kg

08/07: 76,6 kg

22/07: 76,0 kg

29/07: 75,3 kg

09/08: 74,2 kg

20/08: 74,1 kg

05/09: 74,1 kg

15/09: 73,6 kg

18/09: 73,0 kg

13/10: 72,7 kg

14/10: 72,2 kg

18/10: 71,3 kg

07/12: 71,3 kg

 

Vekten viste akkurat det samme som for halvannen måned siden, og normalt sett burde jeg vel vært litt skuffet. Men, i grunnen er jeg ikke det.. Jeg ser framover, er glad for at jeg er på rett vei igjen (vet at vekten har vært litt opp i mellomtiden) og skal jobbe hardt med å nå julemålet som er på under 70. Skjønner at det kan bli vanskelig, men det er jo 17 dager igjen, så jeg fortsetter slik jeg gjør og håper på det beste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Helgen har gått veldig fint, og har ikke spist mer enn planen. Er veldig fornøyd med at vi bestemte oss for ikke å ha masse snop her hjemme i desember. Så kan vi heller nyte det enda mer når ferie og jul er her. :) Fikk meg en tur i marka på lørdag, ellers ikke de store fysiske utfordringene.

 

KJenner ut som om jeg er i ferd med å få en betennelse i skuldra, så er litt usikker på hvordan challengen min skal gå. Fullførte i går, så da rundet jeg 2 uker med planke og armhevinger hver kveld. Har veldig, veldig lyst til å fortsette, men mistenker at i alle fall armhevingene må utgå en periode. Har forsøkt å hvile skuldra så mye jeg kan med en liten krabat virrende rundt om kring, så håper at jeg snart merker bedring.

 

På torsdag er det julebord, fredag er det middag med en venninne og lørdag skal jeg ut med Kjekkas.. Får være ekstra flink de andre dagene, og huske at når søndagen kommer har jeg ingen grunn til ikke å være tilbake til normalen igjen ;) Tenk å kunne sett 69-tallet til jul da?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

Hei igjen.

Saaaakte, men sikkert nedover. Fornøyd med det med tanke på hvor mange middager og selskaper og besøk som har vært og er i førjulstiden. Ser at 69-tallet til jul kan holde hardt, men kommer nok til å sjekke på julaften bare på gøy :) Er uansett veldig, veldig nærme målet og ned nesten 9 kg på 7 måneder synes jeg er bra! Tempoet har ikke vært høyt, men av erfaring vet jeg at da holder også kiloene seg borte.

 

29/05: 79,0 kg

05/06: 77,6 kg

26/06: 77,3 kg

27/06: 76,9 kg

08/07: 76,6 kg

22/07: 76,0 kg

29/07: 75,3 kg

09/08: 74,2 kg

20/08: 74,1 kg

05/09: 74,1 kg

15/09: 73,6 kg

18/09: 73,0 kg

13/10: 72,7 kg

14/10: 72,2 kg

18/10: 71,3 kg

07/12: 71,3 kg

20/12: 70,5 kg

 

Hvis du rekker innom her Spinny vil jeg ønske deg en riktig, riktig god jul!! Håper du koser deg med familien din.

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...