Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det fredag igjen :P

 

Hvordan gikk det på ultralyden?? :)

 

Jeg veide det samme som forrige fredag, men hadde egentlig forventet å gå opp, så er fornøyd. Vi hadde nemlig foreldrene mine på farsdagsmiddag på søndag og det ble en del sjokoladekake-rester... Burde ha viljestyrke til å ikke spise det, men har hatt en slitsom uke med en del våkenetter og da er det veldig lett å spise den fristende kaken i kjøleskapet. :P

 

Hva skal du i helgen da? Her får vi et vennepar på middag i dag, ellers ingen planer foreløpig. Håper du har hatt en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, ned 600 gram og dermed er jeg kvitt alle 21 kiloene jeg gikk opp da jeg var gravid + litt til! :D Føles herlig.

 

Håper alt er bra med deg, Pittelille!

 

Her kommer det snart lunsjgjester, så jeg får komme i gang å ordne. :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Altfor lenge siden jeg var innom her.. Godt å se at alt går bra med deg. Jeg er MEKTIG imponert av deg!! 21 kg + borte?? Du har vært så flink altså, virkelig. Du må føle deg så bra nå altså, og det med god grunn. Som sagt, jeg vil være like flink som deg når det blir min tur. Er du i mål nå eller? Husk å være fornøyd av deg selv i alle fall :D/>

 

Jeg har hatt litt varierende kosthold siden sist, men velger likevel å fokusere på dagene fra og med torsdag i forrige uke. Jeg våknet forrige torsdag med energi, og kjente at lysten på lettvint mat var nedadgående. Så siden da har jeg ikke spist noe godter, og kostholdet har vært bra. Har også fått 1 tur på treningssenter og 3 gåturer siden da, så er fornøyd med at jeg får beveget meg mer igjen.

 

Magen vokser og jeg synes det vises mer og mer for hver dag som går. Koselig! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Nok en bra dag for min del. Helt ok kosthold, ikke noe snop (eller, det vil si; det ble to små, hjemmelagde kjeks etter middagen) og avsluttet kvelden med en rolig tur sammen med Kjekkas. Deilig med vinter :)/>

 

Nå venter 3 dager med kurs, så jeg holder på å pakke - igjen. Jeg gleder meg stort til en roligere hverdag!!

 

Hvordan går det hos deg, flinke Spinny?? :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! :) Føles veldig bra å ha blitt kvitt alle gravid-kiloene. Men føler jeg egentlig ikke har gjort så veldig mye for å få det til. Har blitt mange, mange kaféturer siden lillegutt ble født, har ikke trent på treningssenter og ikke telt kalorier. Men har spist ganske sunt, gått trilleturer, og så kan jeg nok takke ammingen for at alle kiloene er borte. ;) Har enda ca 4-5 kg jeg vil bli kvitt. Målet er å holde vekten stabil gjennom desember og jul, og så gå ned resten til våren.

 

Så flink du er som har vært på tur i snøen. Helt enig, koselig med vinter. :)

 

Lykke til på kurs, kan skjønne at du gleder deg til roligere dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke innom i går med veieresultatet. Vekten viste det samme som forrige uke, og det er helt fint. Hatt en veldig usunn uke med familiebesøk utenbys fra. Vaffellunsj, kake til kaffen om kvelden osv...

 

Her er det en rolig helg. Thai-mat og film med kjæresten i kveld. :)

 

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

En snartur innom, lenge siden sist.

Ikke så mye nytt som skjer, kostholdet varierer litt men vekten viser ikke noe særlig mer oppgang enn den skal. Ligger ca. 3 kg over snittet, men det har jeg nærmest gjort siden dag 1 så tar det ikke så tungt.

 

I dag har vi vært kjempeeffektive her hjemme, fått ferdig alle julegavene, bakt alt som skal bakes og ryddet i leiligheten. I tillegg har jeg jobbet noen timer. Småsliten nå, så ser fram til sofa og film om litt i armkroken til Kjekkas :)

 

Ha en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

Heihei,

Hvordan går det i førjulstiden? Har du fått alt klart? :)/>

Her går det fint - selv om jeg begynner å bli innmari lei av pendling. Noen få uker igjen så er jeg tilbake i Oslo og Kjekkas!! Gleder meg :D/> Vi har jo fremdeles helgene sammen, men blir godt med hverdager igjen.

 

Ellers vokser jeg fort for tiden, hehe. Jeg synes jeg ser forskjell på magen fra dag til dag, så det er litt moro. Fremdeles rart, men nå er jeg noen få dager unna å være 5 måneder på vei, så det er vel på tide å venne seg til alt?! ;)/>

 

Har ikke vært så aktiv som jeg har villet, og kostholdet har vært så som så, men i går fikk jeg meg en ordentlig treningsøkt bestående av ca. 40 min gange (til og fra treningssenter), 15 minutter elipsemaskin, styrke på inn- og utside lår + litt på biceps og triceps. Avsluttet med litt rygg. God følelse! Og når treningen går så fint går også kostholdet veldig bra. De to henger virkelig sammen for min del.

 

Håper alt er fint hos deg, vi høres snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hadde nok en ok dag i går, selv om kostholdet ble litt ustrukturert. Ble stor og sen lunch, så middagen ble i hovedsak bestående av frokostblanding utpå kvelden. Voksent :D/>

 

Hadde ikke planlagt treningsstudio i går, men tok meg likevel en 25 minutters rask gåtur. Spesielt godt for ryggen da jeg merker at den av og til trøbler litt. Livredd for å bli plaget, så det gir ekstra motivasjon til å være flinkere med mosjonen. I dag skal jeg en tur på senteret igjen, blir nok ca. samme "program" som på mandag.

 

Håper alt er bra hos deg, og at du har en fin onsdag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

GODT NYTTÅR!!! :D/> Håper du har hatt en super jule- og nyttårfeiring med familie og venner. Klar for det nye året??

 

Jeg har hatt det veldig fint og hatt en fin blandling av familieselskaper og rolige kvelder med Kjekkas. Har heldigvis fri denne uken også, og jeg er så utrolig glad for det akkurat nå. Været er nydelig, og jeg skal komme meg ut på tur om en liten stund.

 

Er ganske fornøyd med aktvitetesnivået i julen. Oppsummert har det blitt 4 turer (varierende lengde og intensitet) og en spinningtime, så det er ok. Men, jeg har spist MYE, og er egentlig ganske glad for at julen offisielt er over.. Det var deilig å spise normal frokost i dag :)/> Har ny kontroll på helsestasjonen om ca. 1 uke, så da får jeg "vektdommen".. Skal i alle fall få fjernet litt vann før den tid, så får det bare bli som det blir. Lillegull virker i alle fall fornøyd og er veldig akitv i magen. Jeg synes det er så deilig!! Koser meg når jeg kjenner de små sparkene :)/>

 

Håper vi "sees" snart. Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Nestsiste feriedag (og så er det jo helgen da..), så jeg forsøker å nyte som best det lar seg gjøre. I går fikk jeg vasket julen ut av leiligheten, samt fikset meg selv med hårkur og ansiktsmaske etc, så i dag har jeg gjort veeeldig lite med ganske god samvittighet. Både i går og i dag har jeg gått turer ute i det fine vinterværet (1,5 time i går, og ca. 1 time i dag), og maten har gått veldig fint. Har pakket bort snopet vi hadde igjen etter jul, og har bestemt meg for å kun tillate meg snop en dag i uken. Det er både for min del og for den lille. Men det er utrolig hvor fort vant man blir til noe søtt etter middag, og generelt til å ha tilgang til diverse godteskåler rundt i huset. I går ble "trøsten" grove vafler til kvelds, så jeg håper jeg klarer å finne på sunnere utskeielser framover.

 

I dag har jeg handlet inn til hjemmelaget kyllingsuppe til middag, så skal straks komme meg i gang med den. Håper den blir god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!!!

Så bra du har hatt en fin jul! :) Jeg har også kost meg med både familieselskap, noen turer og avslapning. Men dagene er ganske så aktive nå med en liten gutt som har blitt en racer til å krabbe. Ingen rolig morgenstund med kaffe og "God morgen, Norge" lenger. ;)

 

Jeg tok visst en veldig tidlig juleferie herfra og har ikke veid meg på lenge..Så flink du har vært som har pakket bort julegodtet. Har en del rester her og, men det er bare sånn delvis ryddet bort, så lett å la seg friste. Men fra mandag av skal alt ryddes helt bort!

 

Så gøy at magen vokser, kam tenke meg du ser kjempebra ut. :)

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

DA var alt julegodt og kaker spist opp/kastet/gjemt bort.. :D Føles bra! Har hatt en veldig sunn dag i dag med hjemmelaget granola med yoghurt til frokost, knekkebrød med egg og kaviar til lunsj, banan og yoghurt til mellommåltid, og til middag ble det wok med kylling, grønnsaker og ris. Blir nok knekkebrød og frukt til kveldsmat. Målet er å ha en skikkelig superuke nå uten noe særlig sukker og usunn mat, så kanskje suget forsvinner. Veide meg i dag og hadde gått opp 1,6 kg i løpet av desember. :( Føler meg ekkel og usunn, så nå var det godt å komme i gang!

 

Håper du har det bra, Pittelille! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så koselig å se deg igjen!! Og grattis med fjerning av usunnheter og starten på superuken. Føles sikkert bedre allerede i dag? :D/>

 

Siden sist har jeg ikke vært så aktiv som jeg hadde håpet, men tiden strakk plutselig ikke helt til. Men jeg fikk meg en 5 km skitur på lørdag. Ikke så langt men fikk svettet godt likevel :)/> De ekstra kiloene og endret tyngdepunkt merkes godt, haha.

 

Kostholdet har vært helt fint, men er redd det ble søtsaker både fredag og lørdag. Synes likevel ikke at det ble så mye.. Fredag ble det 1/2 krokanrull + ca. 50 gr. potetgull. Lørdag ble det noen biter allsorts, 1 kick + ca. 50 gr. superchips.

 

Nå er jeg forhåpentligvis inne i min siste pendleruke, og det kjennes bra! Blir nok litt reising i tiden framover også, men blir godt å slippe å være hjemmefra hver uke. Har holdt på siden april, så jeg har gjort min plikt nå :)/>

 

I dag er det middag og sosialisering med jobben, men i og med at alkohol uteblir skal det nok gå fint totalt sett. Og i morgen skal jeg på treningssenteret igjen - gleder meg!

 

Ha en super dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sprek du er som går på skitur med mage!! :) Og jeg synes utskeielsene dine i helgen absolutt var lovlig. ;) Her har ikke superuka gått helt etter planen. Lillegutt får nye tenner og har feber, så har blitt dårlig med trilleturer. Også veldig lett å spise usunt når man selv har søvnmangel.. Men jeg har gått med 800 gram siden mandag, så da var det ikke helt krise med de to små utskeielsene likevel. Har ellers spist mange og små måltider.

Her blir det en rolig helg med en syk liten gutt og ellers bursdagsplanlegging. Tenk at han blir 1 år neste helg! Helt utrolig hvor fort det året har gått.

 

Godt å høre at du snart er ferdig med pendlingen, blir sikkert deilig! Ha en flott helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :-)

 

Synes helgen har gått greit, selv om det ble litt lørdagsgodt. Sunne middager: Taco (sunn variant), kalkunfilet og svinefilet, alle rettene med masse grønnsaker til. Likevel var overraskelsen stor sa jeg gikk på vekten i dag; ned enda mer og totalt 2 kg på en uke!!! Kunne ikke skjønne at det kunne stemme, men veide meg flere ganger og vekten viste det samme hver gang. Så veldig fornøyd i dag!! :-)

 

Håper du har hatt en fin helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Pittelille

Du er virkelig helt rå, Spinny!!! :D/> Du går jo ned i vekt som bare det, og nå må du virkelig begynne å nærme deg målet?! Er så moro altså, og jeg synes det er så inspirerende å følge deg. Hvordan har de to siste ukene gått?

 

Jeg har ikke vært inne her på en stund, og det er som regel ikke det beste tegnet.. Har ikke greid å holde fokus på så veldig sunt kosthold og vet at jeg har spist både for mye og feil type mat. Har fått i meg for mye sukker, og det irriterer meg.. En ting er jo meg selv, men har jo en til å tenke på. Forutenom at jeg synes at jeg har gått for mye opp i vekt er alt fint. Alle verdier ser helt fine ut så det er ingen krise sånn sett. Er mer bare skuffende at jeg ikke klarer/orker å være flink.

 

MEN, nå er det under 3 mnd igjen til den lille kommer, og jeg er nødt til å ta meg sammen og huske på at disse månedene er viktige - selv om jeg av og til tenker at "nå er det så kort tid igjen at nå betyr det ikke så mye". Må virkelig jobbe med tankene :)/>

 

I dag reiste Kjekkas på 1 ukes jobbreise, og det er så stusselig hjemme, Jeg er jo vant til at jeg reiser, og jeg synes det er stor forksjell på å være den som reiser i forhold til å sitte igjen her hjemme. Uansett, jeg har bestemt meg for å gjøre det beste ut av denne uken og skal ha fokus på meg selv og gjøre ting som er bra for meg. Mine mål for uken er følgende:

- Skal gjøre unna minst 4, helst 5, trim/treningsøkter innen neste mandag.

- Skal ta 2 ansiktsmasker, farge øyebryn og fikse negler (hjemmespa :)/>)

- Skal smøre ansiktet et par ganger med litt selvbruningskrem. Er blek!

- Skal spise sunt og registrere maten her. Håper at hvis jeg registrerer her en uke bør vanene være tilbake

 

Må bort med jobben fra i morgen ettermiddag til tirsdag kveld, men fokuset skal likevel være der. Jeg lover til meg selv :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Søndagen nærmer seg slutten og selv om jeg savner Kjekkas veldig, har det gått fint.

 

Frokost: 1,5 rundstykke, 1 egg, noen pølsebiter, div. pålegg, 1,5 gl. skummet melk m/oboy

Lunch: 1 rundstykke, ost, kaviar, majones. 1 yoghurt

Middag: 1 kyllingfilet m/grønnsaker, ris og kokossaus

Kvelds (planlagt): Kommer an på når jeg tar kveld, men hvis jeg blir sulten blir det 1-2 knekkebrød

 

Trim: 45 minutter gange i moderat tempo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei igjen.

 

Tilbake fra 2 dagers reise, og med unntak av mangel på søvn har det gått helt greit. Vanskelig med mat og slikt i og med at man ikke styrer selv, men synes jeg har tatt ok valg tross alt.

 

Mandag

Frokost: 2 knekkebrød m/brunost

Lunch: 1 grovt rundstykke m/kokt skinke, ost og majones

Mm (På flyplass): 1 lite grovt rundtykke, ost, skinke, 2 ritz kjeks, 4 oliven

Mm (På fly): ½ chiabatta, kokt skinke, ost, 6 oliven

Mm (I hotellbaren): Ca. 10 breadsticks (altfor lite, men det var det eneste tilgjengelige), pepsi max

 

Tirsdag

Frokost: 2 skiver baguett, eggerøre, 2 baconskiver, ost og skinke

Lunch: Salat m/skinke, kalkunfilet m/litt pommes frites. Cola light.

Middag: Toast m/ost og skinke, litt pommes frites, 1 alkoholfri øl

Ble ikke tid til trim, men gikk mye i går med bag, så er faktisk litt støl i dag. Sier en hel del om formen min om dagen, hehe. Rakk også å legge en ansiktsmaske på mandagskvelden, godt.

 

 

I dag har jeg planer om å gå meg en tur. Blir nok tidlig kveld – gleder meg allerede :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Slik har min onsdag gått:

 

Frokost: 1 knekkebrød m/brunost, 1 banan

Lunch: Grovt rundstykke m/kokt skinke, ost, italiensk salat

Mm: 1 knekkebrød m/brunost, 1 banan

Middag: Tortellini m/ost og skinke m/matfløte og hvitløk

Mm: 1 yoghurt

Kvelds (planlagt): 1 knekkebrød m/kaviar og majones

 

Trim: 1 times gåtur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Gikk på en smell i går, og i dag er det jo fredag... Huff, hvor lett disse unnskyldningene kom :(/>

 

Torsdag

Frokost: Ingenting

Lunch: Scampi, salat, en liten bit kveite, et kyllinglår (buffet)

Mm: 1/2 New Energy

Mm: En banan

Middag: 2 skiver, kyllingfilet, 2 skiver bacon, balsamicoeddik, tsatziki

"Kvelds": Sjokolade...

 

Fredag

Frokost: 1 knekkebrød m/brunost

Lunch: 1 rundstykke m/italiensk salat, hvitost

Mm: 1 New Energy

Middag: Kyllingvinger m/pommes frites (stekt i ovn)

Snacks: Restene av sjokoladen fra i går...

 

Ny dag i morgen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Min lørdag startet veldig fint med god skitur :)/> Etter det ble det en klassisk lørdag, hehe.

 

Frokost: 1 knekkebrød m/brunost, 1 yoghurt

Lunch (på cafe): Hamburger m/salat (spiste bare halve brødet)

Middag (på cafe): Skinkeomelett m/litt pommes frites , Cola light

Snacks: Kjeks (gullvafler..spiste ganske mange), kick, en håndfull potetgull, Mozell light

 

Trening: 50 minutters skitur - Deilig :D/>

 

Så langt har søndagen blitt brukt til litt avslapping på morgenen, deretter vasking av leilighet (godt å ha det unnagjort). Nå har jeg sett litt skiskyting (Hurra for Norge! :)/> ) og skal nå ut å gå meg en tur. Det lønner seg å sette seg mål; jeg har jo en trimtur igjen før jeg kan si at målet med minimum 4 økter denne uken er gjennomført. Så, da er det bare å komme seg ut! :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Søndagen ble veldig bra, men kanskje med litt lite mat totalt sett. Jaja, helgen sett under ett går jeg nok ikke veldig i minus ;)/> I går kom endelig Kjekkas hjem, og det føltes veldig bra. Godt å være to igjen!!

 

Søndag:

Frokost: Cornflakes m/skummet melk, litt sukker, 1 yoghurt

Lunch: 2 knekkebrød m/ost og kaviar

Middag: 3 knekkebrød m/kokt skinke, ost og chilikreps

 

Trim: 50 minutters gange

 

Mandag:

Frokost: 2 knekkebrød m/brunost

Mm: 1 God morgen yoghurt

Lunch: 1 rundstykke m/ost og agurk

Mm: 1 knekkebrød m/brunost

Middag: 1/2 grandiosa

Snacks: ca. 40 gr. sjokolade + noen gullvafler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Pittelille!!

Sorry, jeg forsvant visst igjen.. Hadde bursdagsfeiring for 1-åringen to helger på rad, og svigers på overnattingsbesøk innimellom, og så ble det plutselig veldig vanskelig å rapportere igjen. Motivasjonen har heller ikke vært så bra i det siste, så håper det hjelper å komme tilbake hit. Nå har lillegutt endelig sluttet å være avhengig av pupp om kvelden, så nå skal jeg melde meg inn på SATS! :-) Gleeeder meg til en skikkelig treningsøkt igjen! Og vet at så fort jeg trener regelmessig, så er det mye lettere å spise sunt og. ;-)

 

Tenk at det nærmer seg mars allerede, og da er det ikke lenge til termin!! Hvordan er formen? Du virker jo utrolig sprek!! Skitur og annen trening, helt fantastisk! :-)

Håper alt er bra!

Klem til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

DA var jeg endelig i gang med trening på SATS igjen! :) Første treningsøkt i dag og det føltes fantastisk! Tenkte å begynne rolig med to treningsøkter i uka. I morgen er jeg også i gang med veiedag og fullt kjør igjen! :)

 

Håper alt er bra med deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...