Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelille

Har tatt meg fri i et par dager, så nå skal jeg komme meg litt til hektene. Du har helt rett i at jeg må være litt forsiktig, men ennå går det fint :)

 

Håper du får en aldeles nydelig ferie i varmen!!! Du må kose deg så masse, og nyte sol og sommer. Gleder meg til du er tilbake, da får vi oppdatere hverandre igjen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hmm, kan vel ikke si at det går superbra hos meg for tiden (kostholdsmessig altså), men det er ingen krise heller. Spiser ok, og får rørt meg litt mer enn jeg har gjort de siste to månedene. Skal på kurs i 3 dager nå, og har med treningstøy da jeg vet at de har et flott treningsrom på hotellet jeg skal bo.

 

Satser på at jeg kommer hjem til helgen med en god følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kom meg på treningssenteret på hotellet både tirsdag og onsdag, så det er jeg veldig fornøyd med. Trente litt kardio og litt styrke. Godt å kjenne at musklene er der :)

 

Trim-målet for helgen er å komme meg på to gåturer. Det burde absolutt la seg gjøre. Neste uke er det kurs (igjen!), men skal forsøke å kjøre samme taktikk som denne uken. Man har jo alltids tid til 45-60min med litt svetting mellom slagene :)

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

Nåh ser endelig dagene mine mer overkommelige ut, og jeg puster atter en gang med magen :) Og som sikkert de fleste av oss har erfart blir alt mye lettere (kosthold inkludert) når man har mer oversikt og ro i hverdagen.

 

Var på kontroll i forrige uke, og har gått opp noe mer enn "normalen". Ligger ca. 1 kg over snittet, og jeg vet at dette kun skyldes at jeg ikke har vært flink. Skal jo ikke slanke meg nå, men det betyr jo heller ikke å gi seg henn til usunn mat... ;)

 

Så, i dag er endelig en god, ny uke i gang, og jeg kjenner motivasjonen på vei opp igjen. God følelse! Slipper reising de neste 3 ukene (Kjekkas kommer heller hit, herlig!), så nå får jeg litt mer system på ting også.

 

Har følgende mål for uken:

- Skal på treningssenteret 3 dager denne uken, og i og med at Kjekkas kommer hit på fredag skal jeg være ferdig med det når han kommer.

- Skal ikke spise noe snop før etter fredag kl.18, og selv da skal jeg være bevist på å begrense sukkernivået

- Skal få i meg fisk, kylling og rikelig med grønnsaker før fredag

- Skal spise minst en frukt hver dag

- Skal registrere maten her!!

 

Spinny: Er du hjemme igjen etter ferien? Hvordan går det på din kant?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hmm, middels bra gjennomført mandag. Ble ingen trening, men ruslet i alle fall litt rundt i byen før jeg dro hjem.

 

Inntaket ble som følger:

Frokost: Cornflakes m/lettmelk og sukker

Mm: Liten skål med oppskåret frukt

Lunsj: Gulrotsuppe m/et grovt rundtstykke

Mm: Stor skål med oppskåret frukt, 1 smoothie

Middag: En subway melt (ikke helt som planlagt, men ingen krise. Ca. 750 kcal totalt)

Kvelds: 1 grovt rundstykke

 

Drakk vann til alle måltidene.

 

I dag skal jeg en tur på treningssenteret hvor jeg kommer til å kjøre ca. 45 minutter lett(ere) kardio, og styrke på rygg, mage, triceps og biceps. I tillegg har jeg en avtale med en venninne om å gå en tur i kveld, så da får jeg meg nok en times moderat gange også. Regner med jeg kommer til å ta kveld med en god følelse når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God onsdags morgen.

 

Midt i uka nå, og dermed snart helg. For en deilig tanke - som alltid :)

 

Jeg hadde en veldig bra tirsdag, la meg med en god følelse. Fulgte kostholdsplanen (sånn ca.) og kom meg på trening. Inntaket ble:

 

Frokost: Cornflakes, lettmelk, sukker

Lunch: Wraps m/kylling, noen baconbiter, salat, sennep- og honningsaus, litt pommes frites. 3 dl cola light (på cafe)

Mm: 1 (litt kraftig) smoothie (ca. 200 kcal)

Middag: Salat m/scampi

Dessert: Frukt og 1 Kellogs K bar

 

Trening: 15 minutter rask gange m/stigning på tredemølle, 20 minutter på ellipsemaskin, styrke på biceps og triceps, lett styrke mage og rygg + gange hjem (ca. 20 minutter)

 

Har akkurat fått i meg dagens frokost, og gleder meg til en like fin dag som jeg fikk i går. Treningstøyet er med slik at jeg kan dra rett etter jobb, og turen jeg egentlig skulle gått i går blir i kveld i stedet :)

 

Spinny: Håper du er solbrun og fin, og snart titter innom her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Slik gikk min onsdag:

 

Frokost: Cornflakes, lettmelk, sukker

Mm1: Kellogs K bar

Mm2: Kellogs K bar

Lunch: Calamari m/saus, Pasta carbonara. 3 dl cola ligth, vann. (Cafe igjen..)

Mm: 1/2 grov skive m/kyllingsalat

Middag: Gulrotsuppe, 1 grovt rundstykke

Dessert: 4 karameller

 

Trening: 15 minutter rask gange med stigning, 21 minutter på ellipsemaskin, styrke innside og utside lår, styrke på rygg, + 20 minutters gange hjem.

 

Fornøyd med det aller meste med unntak av de 4 karamellene til dessert. INGEN krise, men mer irriterende at jeg ikke greide å unngå snop slik jeg hadde bestemt meg for.. Men, men, ny dag i dag, og satser på en perfekt dag i dag :D

 

Veldig greit med trening igjen. Det strekker litt i magen, så jeg kjører ikke så veldig hardt. Men får svettet litt og svidd av litt energ. Alltid godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pittelille!! Endelig er jeg tilbake! Har hatt en veldig deilig ferie i sol og varme. :-) Lillegutt har også storkost seg, og badet i havet hver dag. Men det var godt å komme hjem og.

Så gøy å lese hvor utrolig flink du er! Sporty mum! ;-) Du kommer til å ha såå mye igjen for det senere. Ikke bekymr deg for at du ligger 1 kg over "normalen". Jeg la på meg tilsammen 20 kg og 15 av de forsvant egentlig uten at jeg gjorde så mye for det.

 

Her går motivasjonen litt opp og ned for tiden, men veier ihvertfall 400 gram mindre enn før ferien. Og en venninne sa i går at hun syntes jeg var blitt tynnere, så det var hyggelig å høre. Skal bli flinkere til å rapportere her inne. Det er ihvertfall motiverende å lese hvor flink du er! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heiiii Spinny :)

Så koselig å se deg igjen her inne. Det hørtes ut som en deilig ferie, sol og varme frister litt akkurat nå. Godt å høre at både store og små har hatt det fint!! Og 400 gram ned er supert :D

 

Føler meg ikke så veldig flink, men prøver ;) Ble sittende på jobb til kl 20.30 i går, så rakk ikke treningssenteret. Kjedelig, men noen ganger blir det slik. Var også litt for sulten da, så middagen ble stor - til tross for stor lunsj..

 

Frokost: Cornflakes, lettmelk, sukker

Lunsj: Wraps m/kylling, salat, bacon, honning og sennepssaus, pommes frites

Mm: 1/3 nutrilett

Middag: Calamaris m/aioli, pasta m/kylling, 2 kuler yoghurtis

 

Ny dag i dag, og hvis alt går etter planen rekker jeg en liten tur på treningssenteret før Kjekkas kommer. Og så er det helg!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk du treningssenteret i dag?! :D

 

Jeg startet helgen med tur i skogen i det nydelige været. Gikk ikke kjempelangt, men det var flere lange bakker og med en liten 10-kilos klump i vogna blir det god trim. :P Var innom en markastue og spiste lunsj og varmet oss, og til tross for ferske og veeeldig fristende kanelboller og skolebrød, ble det grovt rundstykke med sunt pålegg på. Fornøyd med det. :)

 

Har ingen planer i helgen, men ser det er meldt bra vær ihvertfall i morgen, så får satse på minst en skikkelig tur i helgen.

 

Ha en god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Flinke deg!! 10 kg ekstra gir goood trening :D

 

Jeg rakk senteret i dag, og nå sitter jeg og venter på Kjekkas. Endelig kan helgen begynne!!

 

Maten så langt:

Frokost: Cornflakes, lettmelk, sukker

Mm: 1 yoplait bar

Lunch: Lite rekesmørbrød, scampi og pommes frites (cafe igjen...)

Mm: 2 skiver ost, 1 skive skinke

Middag (planlagt):Kinamat (takeaway) Nam... :)

 

Trening: 15 minutter rask gange med stigning, 20 min ellipsemaskin, styrke på innside og utside lår, biceps, triceps og litt på rygg + 20 min gange hjem,

 

Ha en kjemepfin helg, håper du får deg noen fine turer.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God mandags morgen.

Hvordan var helgen? Her var den veldig fin og avslappende. Den gikk selvfølgelig altfor kjapt, men det er jo vanlig. Kjekkas dro igjen i går kveld, men er faktisk tilbake her på onsdag allerede. Gleder meg!! Vi er jo vant til å være borte fra hverandre, men jeg merker nå at det blir mindre og mindre ok. Godt tegn ;)

 

Hadde følgende mål for uken som gikk:

- Skal på treningssenteret 3 dager denne uken - Gjennomført

- Skal ikke spise noe snop før etter fredag kl.18, og selv da skal jeg være bevist på å begrense sukkernivået - Det ble 4 karameller en av dagene... Ikke gjennomført

- Skal få i meg fisk, kylling og rikelig med grønnsaker før fredag - Hmm, det ble ikke rikelig med grønnsaker, men ok. Gjennomført minus

- Skal spise minst en frukt hver dag - Ikke gjennomført

- Skal registrere maten her!! - Gjennomført

 

Ikke helt topp, men godkjent. Setter meg samme mål denne uken som forrige. Blir litt vanskeligere pga. besøk, men målene kan jeg jo sette meg likevel :)

 

Ellers begynner det å bli vanskelig å skjule magen og slikt nå. Er ca. 16 uker på vei, så jeg regner med det er ganske vanlig? Hukser du da det begynte å vises hos deg?

 

Prøvde meg på litt klesshopping i helgen, men det har blitt veldig vanskelig. Er ikke stor nok til mammaklær enda, men for stor for de vanlige snittene.. Regner med det bedrer seg om noen uker. Jeg er forresten ganske overrasket over hvor mye bredere jeg har blitt over ryggen!! Rart hvordan ting endres altså :)

 

Håper du får en kjempefin uke og at vi sees her inne!

 

Klem fra Pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Har hatt en deilig start på uken :) Lunchen ble altfor stor igjen, men så ble middagen desto mindre. Totalen ble derfor absolutt godkjent. Kom meg også på trening, så da er 1/3 unnagjort.

 

Frokost: Kellogs K, lettmelk, sukker

Lunch: Liten tortilla m/salat, kylling, dressing, pommes frites. Fritert banan, en kule is

Middag: Salat m/scampi, lettdressing

Dessert: Oppskåret frukt (eple, melon, druer)

 

Trening: 15 minutter rask gange på tredemølle m/stigning, 20 minutter på ellipsemaskin, styrke innside og utside lår, skuldre og biceps, noen ryggøvelser + 20 minutters gange hjem.

 

Håper du har hatt en fin start på uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig at du har fått mage! Det begynte å vises på meg på den tiden og. Er det snart tid for ultralyd nå da? Vil dere vite kjønnet, hvis det kan ses? Har du kjent noe spark enda? Så spennende altså. :-) Og du er såå flink som trener og spiser sunt! :D

 

Jeg hadde en fin helg og det ble en skogstur på lørdag i det fine været. Men nå har jeg klart å bli syk, feber og vondt i hodet. Heldigvis har jeg en snill mamma, som passer lillegutt i dag så jeg kan sove og slappe av.

 

Kommer sterkere tilbake snart!

Klem til deg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Nei og nei, du må ikke bli syk nå!! Håper litt ordentlig hvile hjelper på slik at du snart er på bena igjen. God bedring ønskes herfra :)

 

Vi får en liten gutt! Det var så tydelig på 12-ukers UL at selv vi skjønte det, hehe. Veldig moro!! Er 16 uker på vei nå, så har fått innkalling til UL på sykehus om 2 uker. Gleder meg, alltid godt å få bekreftet at alt er bra! Ingen spark ennå, men håper jeg begynner å kjenne noe om ikke så altfor lenge.

 

Kom meg på trening i går, men det satt langt inne. Ble til slutt enig med meg selv om at litt er bedre enn ingenting, og kom meg avgårde en liten tur. Maten gikk ikke veldig bra, men unngikk snop i alle fall.

 

Frokost: Kellogs K, lettmelk, sukker

Lunch: Liten burger, pommes frites

Middag: Subway baguette

Trening: 15 minutter rask gange m/stigning, 15 minutter ellipsemaskin, lang uttøying spesielt for nakke og rygg + 20 minutters gange hjem

 

I dag kommer Kjekkas igjen, så blir nok litt kosemiddag.. Men, skal komme meg på trening før han lander, så da når jeg i alle fall det målet for uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt på vei!! :D Så gøy! Snart kommer nok det første sparket og, det er såå koselig!

 

Takk for god bedring-ønsker, føler meg heldigvis litt bedre i kveld. Hjalp nok med en rolig dag hjemme med mye søvn. Lillegutt ble levert mett og nybadet i pysjen rett før leggetid, supert med snille besteforeldre i nærheten. :P

 

Håper du får en koselig kveld med din kjære!! Og kjempebra med trening på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så bra at du føler deg bedre!! Søvn kan gjøre underverker :)

 

Tusen takk!! Ja, det er virkelig moro, og jeg gleder meg til å kjenne liv. Håper det ikke er så mange ukene til nå.

 

Kom meg på trening før Kjekkas kom, og lagde faktisk en deilig salat til middag. Hadde litt stor lunch den dagen, så da var det greit med lettere middag. Uansett førnøyd med at jeg ikke falt for fristelsen å bestille pizza eller noe ;)

 

I går var vi på en forestilling som vi har gledet oss veldig til, og der ble det en burger, litt potetgull og en kule is til middag. Synes ikke det var noe problem i og med at det var en spesiell anledning.

 

Har du noen planer for helgen? Her håper vi (dvs. jeg, hehe) på å få gjort unna litt julegaveshopping, og å slappe av. Kjenner at jeg kan sove relativt mye for tiden, og heldigvis er Kjekkas også et lite murmeldyr :) Blir kanskje en kino også, men som du skjønner er det få planer. Godt.

 

Kos deg i alle fall og ha en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med trening igjen og sunn middag! Så hyggelig med en kveld ute i går, høres veldig koselig ut. Her er lillegutt fortsatt fullstendig avhengig av puppen om kvelden og nekter å drikke av tåteflaske. Så gleder meg veldig til det blir kjærestekveld på oss også etterhvert.. :)

 

Jeg veide meg i dag og har visst gått ned 1,6 kg de siste to ukene. Utrolig gøy, men er ikke helt sikker på at det stemmer siden jeg har vært syk og har hatt mindre matlyst. Blir spennende å se neste uke. :P

 

Her har vi heller ingen store planer i helgen. Skal få gjort litt kjedelige ting hjemme (rydde i skap...) og ellers blir det vel god mat og kos.

 

Håper du får en kjempefin helg, og at du får sovet mye og slappet av! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så bra nedgang, Spinny. Selvfølgelig ikke bra at du har vært syk og slik, men det er jo greit å ha noe igjen for det da :P Nå må du virkelig begynne å nærme deg vekten du hadde før du ble gravid? Håper jeg lykkes like godt som deg!

 

Skjønner godt at du gleder deg til kjærestekvelder etterhvert. Vi forsøker å være flinke til det nå i og med at vi vet at det kommer til å bli mer utfordrende å få det til om en stund. Om et par mnd er jeg i tillegg ferdig med pendlingen (igjen!), og jeg gleder meg til hverdagene sammen med Kjekkas. Jeg liker dem :)

 

Helgen gikk som forventet, så ukesplanen gikk slik

- Skal på treningssenteret 3 dager denne uken - Gjennomført

- Skal ikke spise noe snop før etter fredag kl.18 - Det holdt faktisk. Godkjent!

- Skal få i meg fisk, kylling og rikelig med grønnsaker før fredag - Gjennomført minus

- Skal spise minst en frukt hver dag - Gjennomført

- Skal registrere maten her!! - Gjennomført til og med torsdag...

 

Denne uken blir det en del fram og tilbake så vet ikke hvor mye jeg rekker å registrere her. Skal forsøke å være innom hver dag, jeg kjenner jo at det hjelper på selvdisiplinen når jeg "må" rapportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, du er sååååå flink!!! :D Utrolig bra at du klarte alle målene dine! Tror jeg må få laget meg en sånn plan jeg og.

 

Takk for hyggelige ord, jeg har bare 1 kg igjen til før-gravid-vekt. Men skal ned ca 5 kg til, så det er bare å stå på. :)

 

I morgen blir det tur i skogen igjen, så det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg føler meg ikke så veldig flink, men tusen takk for oppmuntrende ord :)

 

Bare 1 kg i gjen altså? Du er jo helt rå!! Du må jo føle deg så utrolig bra nå? Blir spennende å følge deg på de siste 5 også, det er jeg sikker på at du greier med glans.

 

Jeg er hjemme for et par uker (faktisk!) og har besøk av foreldrene mine. Veldig hyggelig altså, men det er litt mindre avslappende om ettermiddagen når man har besøk.. Går litt i ett, MEN, så utrolig deilig det er å komme hjem til ferdiglaget middag!!! Priceless :D

 

Mandag var reisedag, og besøk hos slektninger da jeg kom hjem på kvelden. Maten gikk slik:

Frokost: Kellogs K, lettmelk, sukker

Lunsj: Omelett m/ost og skinke, pommes frites

Mm: 1 yoghurt m/bær og musli

Middag: 3 skiver m/hamburgerrygg og ost, majones

"Kvelds": 2 kuler vaniljeis

 

Tirsdag

Frokost: 2 skiver m/ost og skinke, italiensk salat

Lunsj: Scampi, salat, 1/2 rundstykke, ca. 1 ss dressing

Mm: 2 vestlandslefser

Middag: 4(!) hjemmelagde kjøttkaker, 2 små poteter, brunsaus, tyttebær

Dessert: Lett-is m/karamellsaus

"Kvelds": 3 karameller

 

Ser nå at gårsdagen ikke var sååå ille med unntak av litt stor middag og dessert, men jeg var virkelig mett helt til kvelden. Følte meg helt "Stappet" :D Innser at det er ganske mye som skjer i kroppen nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Min tirsdag:

 

Frokost: 1 grovt rundstykke m/ost, litt majones

Lunch. Salat m/scmapi, ca. 1 ss dressing

Middag: 3 skiver, 3 kjøttkaker, litt ost, 2 gl melk

Kvelds (hos svigers): ca 2,5 vaffelplate med nyrørte jordbær, litt brunost

 

Må komme meg ut på tur snart, håper været holder seg slik at dørstokkmilen blir litt enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes fantastisk ut å komme hjem til ferdig middag. :) Så hyggelig med besøk, men skjønner at det blir litt mer travle kvelder.

 

For et vær i dag!! Her var det kjempeglatt, så planen om å gå til kjøpesenteret der jeg skulle spise lunsj med 2 venninner, gikk i vasken. Ble buss-tur istedet.. :P Ble i det minste en sunn lunsj på kafé, en grovt rundstykke med røkelaks og Philadelphia-ost og en kopp te.

 

Ja, det er veldig deilig å nesten være nede i før-gravid-vekt!! Men skulle veldig gjerne ha følt meg litt bedre trent. Lillegutt er avhengig av puppen på kvelden, så da får jeg ikke trent på treningssenter. Men regner med at det endrer seg når han blir rundt ett år, så får satse på en sprek vår istedet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ja, skikkelig luksus med hjemmelaget middag som står ferdig på bordet når jeg kommer hjem!! :)

 

Må være forsiktig når du er ute og går om dagen ja, skikkelig ekkelt med skjult is. Buss høres ut som et bra alternativ :D

 

Slik gikk min dag:

Frokost: 2 skiver m/ost og skinke

Lunsj: Salat m/scampi, skinke, masse grønt, noen pasta skruer, ca 1 ss dressing

Middag: Pannekaker m/bacon. 2 glass melk

Snacks: Ca. 7 sjokoladebiter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag og hadde gått opp 300 gram. Litt kjipt, men egentlig forventet siden jeg gikk ned 1,6 kg forrige uke.

 

Venter på at lillegutt skal våkne etter formiddagshvilen sin, så blir det en tur til byen. Farsdag på søndag også tenkte jeg å begynne på julegavene. :)

 

Ha en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...