Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Uka har gått veldig fint. Ble to treningsøkter og jeg har telt kalorier alle dager, bortsett fra lørdag da jeg var ute og spiste tapas og drakk vin. Vekten viste -0,6 kg i dag. Deilig å være i gang!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei Spinny!!

Så flink du har vært, jeg er imponert :lol:/>

Jeg har ikke vært innom på en stund, men nå er jeg ute i permisjon og tiden strekker plutselig til igjen. Jeg har greid å holde meg sånn passe i aktivitet, men den siste måneden har jeg merket veldig godt at ting har blitt tyngre. Sikkert helt vanlig, men litt irriterende akkurat nå spør du meg. Nå har jeg jo gooood tid og vanligvis ville jeg trent masse, men det kan jeg ikke gjøre lenger. Jaja, får holde meg til spaserturer inntil videre.

For 2,5 uke siden fikk vi forresten vite at jeg mest sannsynlig må forberede meg på setefødsel (kan fremdeles snu seg, men liten sannsynlighet nå), så jeg har ikke spist noe snop siden da. Har spist god mat i påsken, så er ikke akkurat på diett, men det ble enda lettere å unngå sukker da jeg fikk beskjed om seteleie.

 

Nå er det ca. 3 uker igjen til termin, og jeg skal nyte dagene. Jeg spiser som sagt ganske sunt, og beveger meg så mye jeg kan/orker. Er en del å ordne i leiligheten, så selv om jeg er hjemme sitter jeg ikke så mye i ro.

 

Hva holder du på med om dagene? Regner med dere er masse ute og nyter vårværet :)/>

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pittelille!! :D

 

Tenk at du har permisjon allerede, og at babyen kommer om bare noen uker! Såå spennnede! :) Nyyyt disse dagene (selv om det kanskje ikke er lett med stor mage). Hva tenker du om setefødsel? Imponerende at du fortsatt går turer, det gjorde ikke jeg den siste måneden. Var så stor og følte at magen skulle "falle ned" i tillegg til at jeg var utrolig sliten.

 

Her går det fint, og vi koser oss ute i det deilige vårværet om dagen. B) Lillegutt er ikke så glad i å sitte i vogna lenger, så trimturer blir det lite av. (Mest korte turer til lekeplasser.) Men trener regelmessig på Sats nå, og det er herlig! :P

 

Blir spennende å høre framover hvordan det går med deg! Nyt permisjonstiden. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Skal ikke skryte på meg de lange turene nå lenger. Jeg "vagger" litt rundt, men å kalle det trim er vel å ta hardt i :D/> To uker igjen, og ingen tegn til at noe skal skje med det første. Men forsøker å nyte den ekstra tiden jeg har til rådighet - selv om jeg synes det er rart å ikke ha noe jeg må gjøre...

 

Er veldig fornøyd med at jeg ikke har spist snop siden 25. mars - SPESIELT når jeg har så mye tid til rådighet. Dersom jeg ikke hadde bestemt meg hadde jeg nok fint kunne spist uante mengder sjokkis og annet snop i disse ukene. Blir en del frukt i stedet, og ja jeg vet at det er mye sukker i det også, men jeg får i alle fall med meg mer vitaminer og godsaker på denne måten.

 

Gleder meg til jeg også kan trene på Sats igjen. Ser virkelig fram til det!! ;)/> Har du med deg lillegutt på Minisats og fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som ikke har spist godteri siden 25.mars og heller velger frukt! :D

 

Jeg har ikke tatt med lillegutt på Minisats. Pleier å trene om kvelden når samboeren har kommet hjem fra jobb. Har vært innom Minisats og tittet og der er det visst 1 person som passer på 6 barn tror jeg. Det går sikkert veldig bra med små babyer som ligger stille, men tror det blir litt verre med lillegutt som er veldig aktiv og skal sjekke ut alt og putte alt i munnen.. :P Dessuten synes jeg det er morsomst å gå på gruppetimer og de er som regel om kvelden (eller veeeldig tidlig om morgenen).

 

Håper alt er bra med deg, nå nærmer det seg virkelig! Jeg tenker masse på deg om dagen. Masse lykke til hvis vi ikke snakkes mer før fødselen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Pittelille

Hei Spinny.

Måtte nesten skrive litt her også og ikke bare på PM slik at tråden vår ikke forsvinner helt :unsure:/> Jeg bør jo som nevnt ikke slanke meg nå, men satser likevel på en sunn og naturlig vektnedgang på 8 kg innen jul. Så er målet videre å være tilbake der jeg var før graviditeten innen april neste år. Synes planen er god :)/>

 

Kommer til å ha veiedag på onsdager framover, og startet faktisk i forrige uke:

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

 

Vet ikke hvorfor det har blitt så stor nedgang denne uken, men så lenge jeg vet at jeg får i meg det jeg skal er jeg fornøyd :D/> Målet blir en nedgang på 1-2 kg i måneden framover, og i første omgang skal det nåes med sunn og god mat, samt trilleturer. Skal etterhvert også ta opp trening på Sats, men enn så lenge fungerer vognen bra som treningsmanual, hehe.

 

Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Pittelille

Utrolig vanskelig å planlegge med en liten en, så nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Forsøker likevel å være flink, men med masse besøk og bursdager er det i alle fall lett å finne unnskyldninger for å "vente til mandag" ;) Koser meg litt, men er flink til å være ute og gå stort sett hver dag. VI bor øverst i et boligfelt, så uansett hvordan jeg snur og vender på det får jeg mange bratte bakker på hver tur. Herlig :D

 

Var på vekten i dag, men først etter frokost og en god del drikke. Vil tro at jeg ligger litt under dagens tall, men lar det stå i alle fall.

 

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

26/6: 77,3 kg

 

Gleder meg til å se 76-tallet :P

 

Reiser på ferie den 9. juli, så jeg håper at jeg er et stykke ned på 76-tallet innen da.

 

Spinny: Hvordan går det hos deg? Håper dere nyter sommeren - selv om været i dag ikke er så mye å skryte av B)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Måtte bare på vekten i dag tidlig for å få dobbelsjekket at jeg så et nytt tall, og det gjorde jeg :D

 

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

26/6: 77,3 kg

27/6: 76,9 kg

 

Nå er det bare å fortsette slik jeg holder på nå, 2 kg på en måned er helt der jeg vil være. Jippi :)

 

Nå venter en liten cafetur i regnværet.. Gleder meg til sol igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

Hei igjen.

Er bare innom sånn aller snarest for en statusoppdatering. Har hatt en uke med besøk der min svake viljestyrke viste seg fra sin "beste" side.. Huff :huh: Men, på onsdag kveld var nok blitt nok (igjen!), og jeg må fortsette å være flink dersom jeg skal nå målet mitt. Og det skal jeg jo!!! :D

 

Hadde en veldig bra torsdag og fredag, og satser på at helgen skal bli like bra. Med den værmeldingen som er meldt har jeg i alle fall ingen unnskyldning for ikke å gå turer, og maten bestemmer jeg jo selv.. Ergo, her er det bare å stå på :) Reiser nordover på tirsdag kveld, så satser på at jeg føler meg litt bedre da enn nå.

 

Satser på å veie meg på tirsdag, og håper jeg fremdeles ser 76-tallet.

 

Håper helgen er strålende!!

 

Klem fra Pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Lørdagen gikk veldig fint, med en times rask trimtur med vogn og godkjent kosthold. Skal gå tur i dag også, og har planer om grillet kylling til middag. KJøpte heller ikke noe snop til helgen, så skapene er ganske kjedelige - heldigvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

I går fikk jeg meg en lang og tung tur med vogn. Jeg og Kjekkas var ute og gikk i marka, og plutselig var vi kommet inn på en runde som tok 2 timer. Var ordentlig svett og sliten da vi kom hjem, og det var en deilig følelse :) Jeg insisterte i tillegg på å ta vognen hele veien, og må bare si at vogn i bakker er tungt!! :huh:

 

Vi reiser i morgen så hadde tenkt å veie meg da, men tok det i dag i stedet. Mulig jeg sjekker i morgen også, men ser det an.

 

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

26/6: 77,3 kg

27/6: 76,9 kg

08/7: 76,6 kg

 

Veldig fornøyd med nedgang til tross for besøksuke. Har jo vært veldig flink de siste 4 dagene, men var likevel usikker på om det var nok til nedgang fra forrige veiing. Det hadde vært strålende om jeg var enda nærmere 76-tallet etter ferien, men av erfaring vet jeg at det kan bli utfordrende. Men, vi prøver :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Straks klar for avreise nordover, og selv om det er meldt regn og 12 grader gleder vi oss til å komme oppover. Og så blir det stas å få vist fram lillegullet da :)

 

Har greid å være sunn og flink de siste dagene, så reiser avgårde med en relativt god følelse. Satser på at den er like bra - om ikke bedre - når jeg kommer tilbake :D

 

Ha en fortsatt god sommer!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

Heihei :)

 

Nå er jeg tilbake fra det kalde nord. Til tross for kulde og en del regn var det en super tur, gleder meg allerede til neste gang!!

 

Ble en fin blanding av hyttekos og turer, og jeg synes selv jeg var veldig flink med maten. Det står stort sett noe godt på bordet hele tiden når hele familien er samlet, men jeg smakte ikke på en eneste sjokolade!! :D Deilig å avslutte ferien uten å føle seg som en hval :P

 

Var på vekten igjen i dag tidlig, og det går nedover så jeg er fornøyd :)

 

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

26/6: 77,3 kg

27/6: 76,9 kg

08/7: 76,6 kg

22/7: 76,0 kg

 

3 kg siden jeg tok meg sammen i slutten av mai, og 8 kg igjen til hovedmålet. Må bare fortsette å gjøre fornuftige valg, så satser vi på at det fortsetter slik. Jeg skal veie meg igjen om en uke, da er det akkurat 2 mnd siden oppstart, og jeg håper jeg kan skrive inn 75-tallet da ;)

 

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei.

Mandag, sol og akkurat 2 måneder siden prosjekt "Skjerpings" startet. Dagens tall ble:

 

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

26/6: 77,3 kg

27/6: 76,9 kg

08/7: 76,6 kg

22/7: 76,0 kg

29/7: 75,3 kg

 

Veldig overrasket og fornøyd!! Har vært flink, så egentlig synes jeg tallet står i stil med innsatsen, men det er likevel vanskelig å forutsi hva vekten vil vise. Har ikke fått vært så aktiv den siste uken pga. vondt i halebenet (å jada, klumsete som jeg er ramlet jeg i en trapp for en uke siden... :huh: ), men det blir stadig bedre så jeg håper at jeg i løpet av noen få dager er god igjen.

 

3,7 kg på 2 måneder er helt der jeg vil være, og jeg må bare være flink og fortsette slik som nå. Målet er jo som nevnt under 70 til jul og så å være stabilisert under 68 kg innen april til neste år.

 

Nå skal jeg spise litt frokost, og etterhvert blir det trilling i finværet.

 

Håper mandagen er strålende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

Da er vi jammen meg i august allerede! Hvor ble sommeren av?? Heldigvis er det jo fremdeles fint og varmt, så vi får heldigvis nyte dagene litt til :)

 

Jeg var på vekten igjen i dag, og det går fremdeles rett vei. Har fremdeles ikke kommet ordentlig i gang med trening, men jeg trimmer hver dag med barnevogn og tur. Blir som regel en times gange i ok tempo, så det er jo noe. Regner likevel med at vekten ikke kommer til å gå ned slik den har gjort, så jeg må komme meg i gang nå. Gleder meg i tillegg til jeg kommer i god form igjen!

 

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

26/6: 77,3 kg

27/6: 76,9 kg

08/7: 76,6 kg

22/7: 76,0 kg

29/7: 75,3 kg

09/8: 74,2 kg

 

Håper du snart er tilbake, Spinny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Første ordentlige treningstime ble gjennomført i går... Hjelpes!!! Formen kan bare bli bedre ;) Tur med barnevogn er absolutt bra, men jeg innser at det kanskje ikke hjelper så mye på kondisen.. Har som mål å gjennomføre 2 gruppetimer i uken i tillegg til de daglige trilleturene. Det blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ikke den store nedgangen å melde om denne gangen, men ned er ned :P

 

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

26/6: 77,3 kg

27/6: 76,9 kg

08/7: 76,6 kg

22/7: 76,0 kg

29/7: 75,3 kg

09/8: 74,2 kg

20/8: 74,1 kg

 

Slik situasjonen er akkurat nå vil det si at jeg skal gå ned minimum 4,2 kg i løpet av 4 mnd for å nå målet mitt, og det SKAL og VIL jeg klare. Har ikke vært kjempeflink med maten den siste tiden, men motivasjonen er der likevel. Var på min 2. ordentlige trening i går, så selv om det akkurat nå bare er en kondisjonstrening pr. uke får jeg fremdeles beveget meg mye i løpet av en uke. Har jo også tenkt å få inn to ordentlige økter i løpet av uken snart. Kanskje jeg bare skulle begynt med det denne uken? LIten vits i å utsette - foruten at det er vondt pga. dårlig form :D

 

Neste onsdag skal jeg på fest - den første etter at lillegull kom. Hadde vært stas om vekten var på 73-tallet da slik at jeg kanskje føler meg litt bedre enn jeg gjør nå. Utfordrende å pynte seg når ingen av de klærne jeg brukte før passer enda. Men, men, tålmodighet er vel stikkordet her :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Pittelille

God mandag morgen! :)

Lenge siden jeg har vært her inne, så nå var det på tide! Har ikke vært så veldig fokusert den siste tiden, så det er på tide å ta seg selv i nakken for å nå målene mine. Det er en del ting som skjer i tiden framover, så jeg er nødt til å dele det litt opp:

 

Om 2 uker og 4 dager reiser vi på helgetur. Deretter får jeg besøk i ca. 2 uker. Har lyst til å være streng fram til helgeturen, og setter meg som mål å se 72-tallet innen vi reiser. Når tur og besøk er over skal 72-tallet fremdeles være der - om enn litt høyere opp på skalaen.

 

Når dette er over er det 10 uker igjen til jeg skal se 69-tallet igjen, ergo skal jeg ned ca. 400 gram i uken fram mot jul.

 

Må nok benytte forumet her en del for å holde fokus, så skal forsøke å titte innom daglig ;)

 

Godt med en plan!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Veldig aktiv uke så langt, og det føles (som alltid) bra!! :D Ble som planlagt aerobic på mandag ettermiddag (i tillegg til trilleturen på formiddagen), tirsdag ble det tung trilletur i masse bakker, og i går en moderat trilletur. Har i tillegg avtaler både i dag og i morgen om trilling i marka. Herlig!!

 

Sjekket vekten i går, og den var på stedet hvil. Glad for at jeg ikke har gått opp ;)

 

29/5: 79,0 kg

05/6: 77,6 kg

26/6: 77,3 kg

27/6: 76,9 kg

08/7: 76,6 kg

22/7: 76,0 kg

29/7: 75,3 kg

09/8: 74,2 kg

20/8: 74,1 kg

05/9: 74,1 kg

 

Håper jeg er på 73-tallet neste gang jeg sjekker!! Kjenner jeg er litt motivert nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Holdt avtalene, så på torsdag ble det rolig trilletur i marka på ca. 1 time, og på fredag moderat trilletur på 1,5 time. Ble taco og en del snop på fredags kveld, men i går gikk det bedre. Pizza og potetgull, men i mer moderate mengder. Godt! Gikk også tur på 1,5 mil i går, så fikk virkelig rørt meg. Tok vognen ene veien, så fikk nok svidd av noen ekstra kcal på det.

 

Føler meg absolutt bedre nå enn for en uke siden, gleder meg til fortsettelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Det ble ikke noen trim på søndag, men mandag var jeg back to normal med ca. en times trilletur i moderat tempo. I går ble det en time i rolig tempo og i dag en time og 25 minutter i hardt tempo. Godt når det er overstått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Helg :D Selv om jeg er i permisjon nå er det ekstra deilig når dagen heter lørdag og Kjekkas også er hjemme! Våknet litt for tidlig i dag (eller rettere sagt; ble vekket av lillegutt), men nå er første kaffekoppen inntatt og dagen er i gang.

 

Torsdag var jeg opptatt hele dagen med jobbarrangement så ble ikke tid til noe trim. Men var påpasselig med maten til tross for hotellmat, så la meg faktisk ganske sulten. I går ble det en drøy times trimtur i ganske hardt tempo, så siden sist fredag har det blitt 5 trimturer. Godt fornøyd, og satser på samme mål fram til vi reiser neste fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...