Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Travle sommerdager...plutselig var det en uke siden sist jeg var innom! Hatt en fin uke, men med en del utskeielser..mange bursdager i juni, så det har blitt en del ekstra. MEN vekten viste likevel 1 kg ned siden jeg veide meg for 2 uker siden! Tror jeg kan takke ammingen for det! ;-)

 

Stakkars deg, så kjedelig med en visdomstann som verker. Har hatt det sånn selv, men fjernet alle fire. Får håpe du føler deg bedre!

 

Har du noen morsomme planer i helgen? Her fortsetter det med bursdagsfeiringer hos både venner og familie, og skal i to bursdager denne helgen.

 

Ha en strålende helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så morsomt at du nevner bursdager, for jeg hadde nemlig også bursdag i helgen. Hurra for meg :P

 

Så flink du har vært som har gått ned en kilo til!! Amming eller ikke - Godt jobbet!! Nå kan det ikke være så lenge til du er tilbake til før-vekten?

 

Har ikke hatt den sunneste perioden, og det ble en del ekstra både torsdag, fredag og lørdag, men søndag var det litt bedre igjen. Ikke helt topp, men overkommelig ;) Kom meg også på en joggetur, så da ble det i alle fall to økter i forrige uke. Lenge siden det har vært så få, men men.

 

Tilbake i hjemby nr. 2 nå. Kom i går - så da ble det en tur på treningssenteret. Godt! Skal i dag også, har planer om en lett økt på onsdag og en tung økt igjen på torsdag. Og maten går fint, føler en grei kontroll så lenge det ikke er arrangerte middager.

 

Torsdag kveld kommer Kjekkas over hit, så da blir det kos fram til søndag formiddag. Gleder meg!!

 

Planer framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei.

Hvordan har uken og helgen vært? Jeg har hatt en nydelig helg med besøk av Kjekkas. Vanligvis reiser jo jeg hjem, men det var veldig fint å få han over hit i stedet. Godt både å vise han byen - i tillegg til at jeg slapp å reise denne helgen. Vi har kost oss maks, og hatt en perfekt kombinasjon av avslapping, shopping og uteliv.

 

Nå har han imidlertid reist hjem igjen, og det er på tide å komme tilbake til hverdagen. Uken har gått som følger:

- Trening mandag , tirsdag, torsdag (45 min kardio, 45 minutter styrke alle dagene) og søndag (25-minutters joggetur med HØYT tempo!)

- Godt kosthold mandag, tirsdag, greit minus på onsdag, torsdag og i dag. "Fri flyt" fredag og lørdag.

 

Håper alt er bra og at siste rest av helgen nytes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Mandagen er snart over, og det har vært en god start på uken. Kostholdet har gått fint selv om det ble litt sen middag. Treningen er også unnagjort, og som planlagt ble det en kombinasjon av kardio og styrke på ben, rompe og mage. Tungt mens det står på, men god følelse etterpå :)

 

Nå er det avslapping foran tv´n fram til det er kveld. Vi høres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kjapt innom for oppdatering av uken så langt.

 

Tirsdag gikk også veldig fint, men det ble ikke tid til middag så totalen ble altfor lav. Fikk gjennomført en treningsøkt med kardio og styrke på overkropp.

 

I går var det felles middag med kollegaer, så da ble det en del ekstra. Men tenker som så at tirsdag + onsdag kombinert sikkert ble bra samlet sett :)

 

I dag er det reisedag, men satser på fornuftige valg likevel. Ser veldig fram til helg, har sovet altfor lite denne uken. Håper alt er bra hos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei igjen.

Håper alt er bra og at det bare er hyggelige ting som gjør at det er litt stille på tråden vår :)

Lat lørdagsformiddag på meg i dag. Været er så grått at det føles helt greit å bare sitte inne. Vurderer en liten løpetur etterhvert, men er ikke sikker på om jeg orker..

 

Torsdagen gikk fint, mens det i går ble take-away pizza og is til dessert. Typisk fredag med andre ord!

 

Har få planer denne helgen, og det føles helt riktig :) Har vært litt travelt den siste tiden, så jeg skal nyte disse fridagene.

 

Ha en fin helg dere også. Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Etter en lang helg (den varte visst helt til mandag denne gangen :unsure: ) er jeg nå tilbake der jeg bør være. Til tross for reising har kostholdet gått fint i dag, og jeg mobiliserte krefter og kom meg på treningssenteret - selv om både regn og mangel på søvn gjorde det litt utfordrende å få rompa ut av sofaen :rolleyes:

 

Har planer om å trene i morgen og på torsdag, så dette kan bli en bra uke!

 

Hvordan går det hos dere? Har dere ferieplaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Treningsøkt unnagjort, og sitter nå hengslengt i sofa´n og ser på tv. Gooood samvittighet! ;) Maten har også gått fint - litt stor lunsj, men liten middag, så da er det jo godkjent.

 

Skal få inn en økt i morgen også, men det er mulig den blir ganske kort siden jeg har en del andre ting jeg må få gjort. Men litt er jo bedre enn ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Det ble ingen trening på torsdag, men kostholdet gikk bra. Helgen var som helger flest med en del ekstra inntak, men ingen krise. Fikk meg en god løpetur på lørdag, ellers var det rolig.

 

I dag er jeg tilbake i hjemby nr. 2, og kom akkurat inn etter dagens økt på treningssenteret. Bra start på uken! :)

 

Håper alt er bra med dere, og håper jeg snart ser dere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg holder koken :)

Tirsdagen ble fin den også; godt kosthold og god treningsøkt. Har trent en god del styrke de siste to månedene i tillegg til kondis, og synes nesten at jeg kan se en endring. Skjønner jo at man ikke bygger veldig mye muskler på så kort tid, men synes at kroppen ser mer "tonet" ut enn tidligere. Uansett om det er innbilning eller ikke tar jeg godfølelsen med meg og fortsetter framover.

 

Håper på et par økter til denne uken, samme intensitet neste uke, og så er det forhåpentligvis (krysser fingre!!) ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hadde en god treningsuke i forrige uke med 4 gode økter. Kostholdet mandag-fredag ettermiddag var veldig bra, og så ble det litt ekstra i helgen. I dag er jeg back in business igjen, så nå sitter jeg og nyter den gode samvittigheten etter dagens økt :)

 

I tillegg til at jeg har lyst til å trene er det så absolutt en nødvendighet. Det ble 12 timer på jobb i dag, og i morgen har jeg planer om å komme meg i gang i 6-tiden. Vi tro det i alle fall blir 12 timer da også.. Ferien nærmer seg, og jeg håååper jeg kommer i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Etter nok en 12-timers dag på jobb kom jeg meg på trening, og jeg ligger nå som et "slakt" med macen på fanget og slapper av. Hatt nok en ok dag med tanke på kosthold, og treningen var bra den også.

 

Ferien nærmer seg med stormskritt, og jeg gleder meg såååå :D Men, et par dager til med fokus før den tid... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pittelille!!! Unnskyld at jeg bare forsvant, tok meg visst ferie uten å si fra.. Men du har virkelig holdt koken i sommer!! Helt fantastisk, også såå mye trening da! :D Håper du koser deg masse med ferie nå. Jeg har hatt en veldig fin ferie. Har vært på hytta ved sjøen, en tur på fjellet og på tur til Danmark. Har kost oss veldig, og har spist det jeg har hatt lyst på..kom hjem fra hytta i går og tvang meg på vekten i dag selv om det ikke fristet..men hadde bare gått opp 1 kg, så det var slett ikke verst etter 4 uker ferie. ;-) Men føler meg skikkelig oppblåst og ekkel, så nå er det tilbake til gode, gamle vaner igjen. Dagen i dag har gått veldig fint, så nå er det bare å fortsette! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er godt med ferie, så var det jammen deilig å komme tilbake til sunne vaner igjen. Maten har gått veldig bra, med både kyllingsalat og laks til middag. Ellers mye frukt og grønt og et par mellommåltider om dagen. I går ble det to timers trilletur med en venninne. Jeg pleier å gå i skogen alene med lillegutt innimellom, men har blitt litt engstelig for å gjøre det nå ettersom hun stakkars jenta forsvant i helgen, og dette er noe som skjedde i mitt nærmiljø. Forferdelig sak, håper de snart finner henne!

Men selv om jeg ikke vil gå i skogen nå, så er det selvfølgelig mange andre steder å gå tur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen. :-) Hatt en veldig fin helg i strålende sommervær og bursdagsfeiring! Både en del kake og litt vin og snacks, men ikke i altfor store mengder. Glemte faktisk å veie meg i dag, men tar det i morgen.

I dag har jeg fått i meg dette:

Frokost: 3 knekkebrød med smøreost

Lunsj: 1 grov muffin med ost og skinke, 1 iste

Mm: 1 banan

Middag: Fiskekaker, potetmos, erter

"Mm": 2 ruter mørk sjokolade

Kveldsmat: 1 yoghurt, blåbær, kiwi, 2 knekkebrød med brunost

Trim: 1 times tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips der var enda en uke gått! Og feriekiloen er der enda.. Kanskje ikke så rart med 2 bursdagsfeiringer i løpet av uka. Det går greit med maten på hverdagene, men jeg er ikke flink til å begrense meg når det er noe ekstra..Har enda 3 graviditetskilo igjen som SKAL av før sydentur i starten av oktober!! Men jeg jo hva som må til og det er bare jeg som kan gjøre noe med det..hadde vært fint å melde seg på et Grete Roede-kurs, men synes det er så dyrt. Hmm..får tenke litt på det.

Håper alt er bra hos deg og du fortsatt koser deg med ferie! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått såå bra denne uka!! Har spist sunne middager, blandt annet salmalaks, wok og salater, lagd hjemmelagd sunn müsli, lagd grove muffins med skinke og grønnsaker, som jeg spiser når jeg går på trilleturer. Dermed slipper jeg å bli fristet av usunne lunsjer på kafeer og bakerier. Føler meg bedre allerede og har gått ned 1 kg siden mandag. :D Så nå er det best å ikke ødelegge alt i helgen.. Har ingen middagsplaner borte, så bestemmer selv hva jeg skal spise, så da går det nok bra. Nå står Grete Roedes grove spinat-og fetapai i ovnen.. :-) God helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sen helgerapportering.. Det gikk stort sett greit, og helgens utskeielser ble: en iskaffe, en blåbærmuffin, litt mørk sjokolade og litt lakris. Jeg startet uka med forkjølelse og feber, men får satse på at det går over snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ned 200 gram den siste uka. Vi har besøk av familie hele denne uka, så det har blitt en del ekstra, så er veldig fornøyd med nedgangen.

 

Håper alt er bra med deg, Pittelille og at du snart er tilbake her! :-) God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Her er min lørdag:

 

Frokost: 2 rundtsykker med reker, majones, hapå, banan + div. frukt, 1,5 glass lettmelk m/oboy

Lunch: Cornflakes, sukker, lettmelk

Middag: Ca. 150 g kyllingfilet, currysaus, fullkornsris, 1 pitabrød

"Kveld" (i bursdag): 1 lite stykke brownie (det minste jeg fant) + en liten flik av ostekake.

 

Må komme i gang med trimen igjen, og håper på 3 økter mellom i dag og torsdag. Reiser bort fredag morgen, så det hadde vært godt og følt seg litt mer vel :)

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Min søndag:

Frokost: 1,5 rundstykke, reker, majones, hapå

Lunch: 3 skiver m/skinke og ost

"Mm": Gulerotkake...

Middag: Kjøttboller og pasta

 

Trim: 2 timer rolig gange

 

Den gulerotkaken var ikke helt planen, men jeg var på besøk og kaken var så fersk at den var varm :P

 

Håper det går bra hos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du er tilbake på tråden vår!

Her har uka gått greit, og vekten viste ned 300 gram siden forrige fredag. Riktig vei ihvertfall!

 

Nå skal jeg og lillegutt på matfestival på Rådhusplassen med en venninne med baby. Deilig med permisjon! :P

 

Ha en flott helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Pittelille

Har akkurat vært gjennom to av de mest travle ukene på jobb på så lenge jeg kan huske. Ikke bra, men nå er vi i alle fall i mål for denne gang og jeg ser fram til roligere dager. Har vært jobbing fra morgen til natt, inkludert helger, så nå er jeg ærlig talt litt sliten.

 

Mat har bestått av take-away og trim har vært lik null... Har heldigvis hatt denne helgen til å komme meg litt til hektene igjen, så søvnmangelen begynner å komme seg, og jeg har fått spist godt og beveget meg mer enn jeg har gjort i det siste.

 

På lørdag gikk vi to turer i moderat tempo, en på 40 minutt og en på 25 minutt. I går tok vi oss en lang tur i marka, og gjorde unna 1,5 mil på ca. 2,5 time. Deilig :) På fredag ble det taco og en del snop, men både lørdag og søndag ble kostholdet absolutt godkjent!

 

Var på vekten i dag tidlig, og den viste (ikke overraskende) opp 2 kg på ca. 5 uker. Regner med noe av dette går bort i løpet av den neste uken dersom jeg greier å bevege meg og å spise sunt, men men. Alt til sin tid :)

 

Hvordan er det hos deg/dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som noen travle uker! Nå må du ikke glemme å ta vare på deg selv og kroppen din. ;-) Her går det greit, men vekten har vært stillestående de siste ukene, så har ikke orket å rapportere. I morgen reiser vi til sydligere strøk, så da blir jeg borte et par uker. Blir deilig med ferie! :-) Veldig spent på hvordan flyturen med lillegutt vil gå, han skal nemlig helst stå og hoppe på fanget om dagen. Men satser på at han sovner. :-)

Ta vare på deg selv så lenge, så snakkes vi!

Stor klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...