Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelille

Ja, helgen var aldeles nydelig!! :) Hørtes veldig hyggelig ut med hageselskap, Spinny. Har vært litt forkjølet den siste uken, men i går var formen bedre og vi fikk oss en 1,5 mils gåtur i marka i nydelig sol. Terapi for kropp og sjel!!

 

Inntaket ble litt vel høyt i helgen, men stresser (faktisk!) ikke noe med det. Er klar for en sunn, men utfordrende uke igjen nå. Jobber i dag, så da går inntaket litt på autopilot. I morgen er det fri, men satser på at vi kommer oss på skitur i finværet. Selv om det kanskje blir litt ekstra inntak blir antageligvis totalen bra. Onsdag - torsdag er jeg igjen på reise med jobben, men skal ta med treningstøy slik at jeg får en ordentlig økt på onsdag. Torsdag er det i hovedsak reisedag, og så får jeg besøk fra torsdag - søndag. Gleder meg veldig! Har planer om både trening, shopping, mat og vin, så det tror jeg blir helt knall!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kort rapport fra hotellrommet! Her går det fint, og i dag har jeg til og med fått sjekket ut det lokale treningssenteret. Veldig bra, og jeg kommer nok til å være støl i morgen. Maten har også gått fint.

 

I går var vi på skitur/topptur, så der forbrente jeg nok mer enn jeg inntok. Har med andre ord hatt et par veldig bra dager! :)

 

Håper alt er bra med dere, og at dere nyter vår og sol der hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Spinny

Nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært her inne på lenge! Det er travle dager i permisjon, og nå har kostholdet sklidd litt ut. Så da er der på tide å rapportere daglig her igjen. Hvordan går det med dere? Håper alt er bra! :-)

 

Her er dagens rapport:

Frokost: Havregryn med valnøtter, syltetøy og melk

Mm: 1 yoghurt

Lunsj: 2 rundstykker med gulost

Middag: Hjemmelaget lasagne med salat og fetaost

Mm: 2 ballerina-kjeks

Kveldsmat: 4 fiber-knekkebrød med brunost, 1 glass melk, 3 skiver vannmelon

Trim: Tur i skogen (ca 1 mil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei Spinny :)

Har heller ikke vært her inne på lenge, og tenkte at i dag var dagen for å gjøre comeback, hehe. Moro at du tenkte det samme! Bra dag på deg da, 1 mils tur er jo flott :)

Den siste uken har gått litt over styr, men ellers har jeg hatt relativt god kontroll. Er fortsatt mye utenlands, med alle utfordringer det fører med seg, men jeg gjør fornuftige valg så langt det lar seg gjøre. Hadde en kontrollveiing 11. mai, og da var vekten 66,5kg, altså ca. 600 gr. ned fra 24. april. Liker den trenden :D

 

Skal forsøke å rapportere inn her hver dag slik som deg, men i og med at maten stort sett går bra gir jeg bare en generell vurdering av dagen.

 

I dag: Godt kosthold, variert og med en del frukt. Ca. 2 timer trening, både kardio og styrke.

 

Vi høres i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hvordan gikk det i dag, Spinny? Håper du har hatt et fin dag. Hører rykter om nydelig vær der hjemme, så jeg regner med du har vært på trilletur i sola :)

 

Her har det gått fint. Maten har gått flott, spist nok og variert, samt at jeg har fått meg en god treningsøkt i dag også. Ca. 2 timer totalt inkludert gange til og fra treningssenteret.

 

I morgen er det middag ute, og det blir garantert servert alkohol.. Skal forsøke å få inn en joggetur mellom jobb og middag, og så gjøre så fornuftige valg som mulig. Satser på at det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Så gøy at du også er tilbake her! :-) Og for en fantastisk vekt du har, ikke misunnelig i det hele tatt, hehe. ;-) Høres ut som du klarer deg kjempebra selv om du er i utlandet!

Fantastisk vær her ja, hadde en flott tur i skogen i går på ca 4 km. Skal straks ut igjen!

 

Her er gårsdagens rapport:

Frokost: Havregryn, valnøtter, melk, syltetøy

Mm: 1 yoghurt

Lunsj: 2 rundstykker med kalkunpålegg og pesto

Mm: 1 eple

Middag: 1/2 Grandiosa

Kveldsmat: 4 fiber-knekkebrød, fruktsalat (blåbær, mango og vannmelon)

Trim: Tur i skogen, ca 4 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Nok en nydelig sommerdag her hjemme! :-) Lillegutt ble helt utslått av varmen stakar, og sovnet med en gang etter vi la han nå. Men det ble ihvertfall en fin trilletur i skogen i dag og. Vet ikke hvor lang, men vil tro det ble ca 3 km...det holdt i varmen!

 

Her er dagens inntak:

Frokost: Havregryn og det vanlige

Mm: 1 eple

Lunsj: 1 rundstykke med kokt skinke og grønnsaker og en liten eplejuice (på kafé i skogen)

Mm: 1 Friskis

Middag: 2 grove rundstykker med gulost, kalkunpålegg og grønnsaker (kom hjem sent, så orket ikke lage middag)

Kveldsmat: Kirsebær-yoghurt og kornblanding, noen skiver honningmelon og druer

Trim: Tur i skogen, ca 3 km

 

Håper det går bra med deg! Høres ut som du er kjempeflink til å trene der du er, supert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Innom en kort tur med dagsrapport!

 

Frokost: Havregryn med det vanlige

Lunsj: 3 knekkebrød med kremost + en iskaffe

Mm: 2 knekkebrød med brunost

Middag: Ovnsbakt torskefilet med spinat, tomater, rødløk og fetaost + ris

Kveldsmat: 2 knekkebrød med makrell i tomat og fruktsalat (vannmelon, honningmelon, mango, druer og blåbær)

Ingen trim, bare shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hurra, ned 1,5 kg den siste uka!!! :-)

 

Vi drar på hytta i pinsen, er tilbake på tirsdag! Er veldig motivert nå, så tror jeg skal klare å unngå de store kaloribombene. Ha en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Flinke deg! Gratulerer så masse med utrolig bra vektnedgang!!! :) Og kos deg så masse på hytta, nyt sol og sommer!

 

Jeg er tilbake i Oslo igjen i dag. Herlig å komme hjem til dette været må jeg si. Noen timer med jobbing igjen før det er langhelg. Ingen store planer, men regner med å være mye ute i solen.

 

Fikk inn en treningsøkt på onsdag (25 min. jogg) som planlagt, men festen ble altfor god og lang til at jeg kan si meg fornøyd med inntaket. Men moro var det i alle fall ;) I går var det reisedag, så ingen trening men ok kosthold. I dag vil jeg tro at grilling og terasse frister mer enn trening, men kanskje jeg får motivert meg til en liten joggetur i løpet av ettermiddagen.

 

Håper uansett at du/dere får en strålende helg!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Tusen takk for det! Hadde en veldig fin helg i strålende vær. :-) Matinntaket gikk også stort sett bra. Valgte god frukt og bær istedet for godteri/kake på kveldene, men på hjemveien ble det 3 sjokoladeboller da vi stoppet på en bensinstasjon..ferdige poser med 6 stk i er farlig...

 

Høres ut som du har det bra, ble det joggetur? En fest er lov innimellom! ;-)

 

I dag var det gode vaner uten sjokoladeboller heldigvis, og her er dagsrapporten:

Frokost: Havregryn med det vanlige

Lunsj: 2 rundstykker med kokt skinke, gulost og grønnsaker

Mm: 1 pære

Middag: 2 fiskekarbonader, potetmos, erter

Kveldsmat: Hjemmelagd bringebærsmoothie, 2 knekkebrød med brunost

Trim: Tur i skogen (ca 2 timer i moderat tempo, en god del bakker)

 

Håper du har hatt en fin helg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Innom en liten tur med dagsrapporten. :-)

 

Frokost: Havregryn med det vanlige

Lunsj: 4 knekkebrød med gulost og brunost + en iskaffe

Mm: 1 blånærsmoothie

Mm: 1 solis

Middag: 1 kapteinens fylte torsk med ris og brokkoli

Kveldsmat: Yoghurt og litt kornblanding

Trim: Tur på ca en time

 

I morgen drar vi på hytta igjen, så da er jeg tilbake på mandag! Ha det fint så lenge! Klem fra Spinny :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei,

Og beklager min fraværenhet. Dagene har gått så utrolig kjapt, og i det jeg har skullet logge meg inn har noe dukket opp.. Men, det betyr ikke at jeg har latt ting skli så altfor mye ut av den grunn. Hadde noen dårlige dager, kostholdsmessig, forrige helg, men siden da har jeg vært veldig flink igjen. Litt for lite trening, men slik blir det av og til. Var på en liten fest på torsdag, men holdt meg til hvitvin og bare litt junkfood (lot nesten all pommes friten ligge) på vei hjem, hehe. Hadde en helg uten snop også, så i dag følte jeg meg riktig så bra da jeg sto opp. Reiser igjen i morgen og er tilbake på fredag, men satser på mange treningsøkter likevel. Treningsklærne er alltid med :)

 

Gratulerer med flott nedgang forresten!! Godt jobbet :) Hvordan ligger du an i forhold til målet nå?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

På plass på "hjemsted" nr. 2. Var oppe midt på natten pga. tidlig fly og frykt for kø, men det har aldri gått så kjapt gjennom sikkerhetskontrollen før. Godt det da, men skulle gjerne sovet lengre.. Kjenner meg slapp og sløv, men satser på at en litt stor (men sunn) lunch kan hjelpe på energinivået. Har bestemt meg for å dra på treningssenteret i ettermiddag selv om jeg på ingen måte kjenner at det frister. Skal ikke ha noen lang økt, men jeg er litt avhengig av å komme i gang med en bra livstil med en gang jeg ankommer her borte. Har bodd så mye utenlands tidligere og har erfart at kiloene ofte kommer snikende uten at jeg legger merke til dem. Men ikke denne gangen :)

 

I går gikk kostholdet fint og fikk meg i tillegg en kort joggetur.

 

Hvordan var det på hytta, Spinny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hei Pittelille! Hadde det veldig fint på hytta. Fikk slappet av, kost oss og gått noen turer.

Høres ut som du klarer deg veldig bra selv om du ikke er hjemme. Flott med joggetur! :-) Jeg har forresten 4 kg igjen til før-gravid-vekt, men vil ned ca 3-4-5 kg til. Så her er det bare å stå på! ;-)

 

Her er dagsrapport for de to siste dagene.

I går

Frokost: Havregryn med det vanlige

Mm: En mango-smoothie og en banan

Lunsj: 3 knekkebrød med gulost

Middag: 2 hamburgere, 2 hamburgerbrød, salat

Kveldsmat: 3 knekkebrød med brunost, 1 glass melk, vannmelon

 

I dag

Frokost: Havregryn med det vanlige

Lunsj: 1 børek med feta og spinat

Mm: 1 blåbær-smoothie

Middag: Fiskepinner, ris, salat

Kveldsmat: Havregrøt + vannmelon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Flinke deg altså. Bare 4 kg igjen til før gravid-vekt er imponerende! :) Stå på slik du gjør nå, så skal du se du snart er der du vil.

 

Bra at dere hadde en fin helg på hytta med mye avslapping. Er den lille flink til å sove eller blir det mange våkenetter?

 

Selv om jeg var stuptrøtt i går kom jeg meg på treningssenteret, og inkl. gange til og fra ble det ca. 850 kcal forbrent. Tok det relativt rolig, men forbrenningen ble likevel bra. Kjente meg mye bedre etter økten også, og etter en natt med 8,5 timers søvn er jeg nå et nytt menneske igjen. Godt!

 

I dag skal jeg også på senteret, og senere i kveld er det nok en middag ute.. Skal forsøke å være flink igjen.

 

En liten digresjon: Jeg synes ting går bra, og de valgene jeg tar er i hovedsak et resultat av hva jeg selv vil. MEN, jeg velger alltid fisk, aldri (i alle fall så godt som aldri) fritert mat, spiser aldri opp desserten, holder meg til halvtørre viner og i moderate mengder når jeg er ute på disse middagene, og noen ganger blir jeg litt oppgitt over alle ting jeg må velge bort.. Jeg vet at hadde jeg ikke gjort det hadde vekten gått opp, men i og med at resultatet nå er at den "bare" holder seg stabil kjennes det av og til litt ufortjent ut. Måtte bare få det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Det ble utfordrende i går, men jeg er fornøyd med utfallet. Fikk meg en god treningsøkt (støl i dag!!), valgte fisk til hovedrett og drakk bare et glass vin på hele kvelden. Det som ikke var så bra var at jeg spiste litt hvitløksbrød før maten (bare litt altså), og så ble det 1,5 kule med sorbetis til dessert. På ingen måte noen krise, men det ble litt mer mat enn jeg hadde bestemt meg for. Var sååå sulten da jeg ankom restauranten, så egentlig burde jeg være fornøyd med at jeg ikke endte opp med pizza slik de andre gjorde ;)

 

I dag er planen å gjennomføre nok en treningsøkt, og så skal jeg slappe av foran tv'n. Gleder meg! I morgen drar jeg hjem igjen og det gleder jeg meg selvfølgelig til.

 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

I går hadde jeg ekstremt lite lyst til å spise sunt eller til å trene – men likevel endte jeg opp med å gjøre begge delene. Sååå fornøyd med det!! Blir ekstra godt å komme hjem etter en så bra uke her borte, og da kan jeg slappe av og kose meg med Kjekkas med den beste samvittighet. Ser virkelig fram til det :)

 

I går ble det 18 min rask gange, 25 min på ellipsemaskin, 5 min på romaskin, styrke på rygg, biceps og triceps, og noen mageøvelser, før jeg avsluttet med 10 minutter jogg. Kroppen kjennes litt tung nå, men nå er det jo helg og avslapping i noen dager. Maten gikk også fint med sjømat til middag.

 

Har du noen planer for helgen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Vel overstått helg :) Håper den har vært fin og avslappende.

 

Kom hjem til Oslo fredag kveld, men er nå tilbake på "hjemsted" nr. 2 igjen. Hadde en superdeilig helg hjemme, med masse avslapping. Har spist noe for mye, men skylder litt på diverse hormoner + at jeg rett og slett hadde lyst på god mat og snop ;) Fikk meg en joggetur med Kjekkas i går, så da ble det totalt 5 økter forrige uke. Denne uken blir det litt mer utfordrende, og jeg rekker nok ikke noe i dag pga. ulike arrangementer i kveld. Men, i morgen og onsdag skal jeg få tatt meg et par ordentlige økter. Torsdag er reisedag, og fredag skal jeg enten jogge meg en god tur, eller så blir det spinning.

 

Har du noen planer for uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er det jeg som må beklage at jeg ikke har vært her. Heldigvis skyldes det ikke at jeg har tatt dårlige valg når det gjelder kosthold og trim, men rett og slett at jeg har vært veldig opptatt. Men nå er jeg her!

 

Høres ut som du fortsatt tar veldig bra valg, og jeg skjønner at der er kjedelig at du "bare" holder vekten stabil, men som du sier er det bedre enn at du går opp. Og når man er såå nærme drømmevekten går jo ting litt saktere.. ;-) hvor mye mer er det du skal ned?

 

Her har det gått bra i det siste. Droppet til og med lørdagsgodt i helgen, ble bringebær og blåbær med yoghurtis istedet. Men til helgen skal jeg i en 30-årsdag og et familieselskap så det blir kanskje litt verre. Men skal prøve å ta like bra valg som du gjør! Jeg har ikke fått veid meg den siste uka da vekten trenger nytt batteri, men skal ut å kjøpe et nytt nå.

 

Håper forresten alt er bra med deg, Anneli! Vi savner deg her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Noen dager blir bare travle, og da er det ikke så lett å få tid til å stikke innom her. Skjønner deg godt, men hyggelig at du stakk innom i går i alle fall :) Virker som om du er inne i en veldig bra periode, og jeg håper du får de resultatene du ønsker. Flinke deg!

 

Her har det gått fint de siste dagene med unntak av mandag. Da ble det som sagt for mye av både mat og snop, men etter det har jeg tatt meg sammen igjen og levd sunt. Trente både på tirsdag og i går, så den gode følelsen kommer sakte men sikkert tilbake. Hormonene burde også være tilbake til normalen igjen i løpet av de neste to dagene, og det hjelper selvfølgelig også på ;)

 

I helgen er det norwegian wood, og det gleder jeg meg veldig til! Har du noen planer?

 

Slenger meg på din siste kommentar: Håper alt er bra med deg, Anneli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du hentet deg inn igjen! Jeg må bare si det igjen; Du er så utrolig flink til å trene!!

 

Her går det fortsatt fint, bortsett fra en utskeielse i dag. Var i byen og gikk forbi Ben and Jerry's-isbaren og da ble det en kule is.. Men ellers har måltidene vært sunne med laks til middag og mye frukt, grønt og grovt. Nye batterier til vekten er innkjøpt, så da blir det veiing imorgen.

 

Kos deg på Norwegian Wood i helgen, det blir sikkert gøy! Her blir det 30-årsfest (første fest siden lillegutt ble født) og familieselskap. Ha en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei igjen.

Der var helgen plutselig over og jeg er på plass på hjemsted nr. 2. Hatt en veldig fin helg, bare så synd at den er over så kjapt. Kostholdsmessig har den vært helt forferdelig, men trivselsfaktoren har vært høy ;)

 

Ny uke nå og hjernen er innstilt på det, så jeg er ikke bekymret. Det som derimot bekymrer meg er at jeg har en visdomstann som lager trøbbel, og det har verket noe innmari i et par dager. Utrolig hvor satt ut man kan bli altså! Innbiller meg at det er litt bedre, men er usikker på hvorvidt jeg burde trene eller ikke dersom det er en betennelse? Tror jeg ser det litt an, og hvis formen fremdeles er stigende drar jeg en tur senere i kveld.

 

Hvordan går det hos deg, Spinny? Håper helgen har vært super! Forresten, den utskeielsen din på torsdag var da veldig uskyldig :)

 

Jeg hadde en kontrollveiing på fredag, og jeg holder meg på 66-tallet. 200 gram opp siden 11. mai, men det er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Droppet treningen i går, og tror det var lurt. Litt mindre verk i dag i alle fall, så i dag blir det en tur på treningssenteret. Maten i går gikk fint, men føler meg enda oppblåst etter helgen.. Satser på at en sunn dag i dag, samt litt trening i kveld bidrar til at ting føles bedre igjen :)

 

Håper det går bra i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...