Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Ny mandag' date=' og nye muligheter, IGJEN....

Mister hodet fullstendig i helgen, etter en uke med god fokus.

Så da er det på igjen med ny giv.... :)

 

Begynner å bli lei av meg selv, må komme inn i en rytme som fungerer for meg.

For nå er hovudsaken å holde vekten, 1-2 kg opp og ned er vel egentlig ganske så naturlig.

 

Er hjemme med en liten med vannkopper, og er redd det kommer til å bli en lang uke... Jeg bruker å bake når jeg blir gående hjemme, men vet jo att det ikke funker for meg.... Så i dag tror jeg rydding av boden står for tur....

 

Ha en fin mandag folkens !

 

P.S Så koselig å "se" deg igjen dilla ! :)[/quote']

 

Det er som å lese om meg.. Jeg kjenner meg så sykt igjen. Jeg fikk råd om å kjøpe aldri mer jojo-slanker av Kari et eller annet. Den har faktisk hjulpet litt. Har den på nattbordet, og leser i den når jeg føler behov for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Jeg ser at jeg har helt rett når jeg gruer meg til HV-fasen :) En ting er å slanke seg, det kan vi jo nå, noe helt annet er det å tillate seg å slappe litt av... Det er visst et kunststykke å holde seg på moderaten!

 

Men, ElisabethV, dette klarer du, for EGENTLIG er det nok mye enklere enn å slanke seg, man må bare få med seg hodet (ja, jeg vet, det er mye lettere sagt enn gjort, men jeg kaster ut et halmstrå, et hengende snøre, en livbøye - noe som gjør at jeg har tro på at vi skal klare dette!!! :) ).

 

Hvordan går det med magen?? Er du fit for fight igjen?

 

Ha en GOD uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ah, en ny fin uke, med rene ark ! :)

Denne uken føler jeg blir en god uke !

 

Ja, jeg er vel egentlig fit for fight igjen, men det er så hardt å komme skikkelig igang... :)

Magen den er så fin att !

 

I dag registrerer jeg faktisk mat her inne for første gang på alt for lenge...

Må komme meg i gode rutiner igjen !

 

Halloween i dag, så det blir stas for barna ! Da gjelder det for mamma å holde fingrene unna gotteriet :)

 

Takk for oppmuntringer damer !

Og det er nok som du sier Slippe, Hold Vekten er jo EGENTLIG greit, men man slipper nok opp litt for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Endelig en godt gjennomført dag !! :)

Mat inntaket er som det skal !

 

Hadde en knall bra trening i dag, var så sliten jeg holdt på å kaste opp ! Og jeg LIKER det !!! :)

 

Er fortsatt sykmeldt 50 %, så jeg skal bruke tiden på MEG SELV ! Jepp ! Dette blir Ego trip de neste ukene.

Det er 26 dager til jeg skal til Gran Canaria, så nå gjelder det med litt sjerpings så blir det så bra så !

 

Tror jammen jeg må springe å legge meg før jeg ødelegger dagen, har ikke vært for mange av de godkjente dagene i det siste.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Noen ganger er det faktisk bare så herlig å ta seg helt ut:D (Hvor sykt det enn høres ut.... hehe!)

 

Også så bra at formen din har kommet seg såpass at du klarer å ta deg ut! Fremskritt, det vel?! God plan å bruke resten av sykmeldingsperioden på deg selv. Det er jo tross alt DU som er sykmeldt og trenger å bli frisk:)

 

Men Gran Canaria... nå kjenner jeg at jeg blir biiittelitt misunnelig! 1. november i dag, og jeg må gå litt i meg selv i dagene fremover. Jeg vil ikke ned i samme novemberbølgedalen som i fjor, nemlig! Jeg er ikke tilhenger av mørke, kalde, våte høstkvelder i det hele tatt. Og drømmer meg heller bort til sol og varme... Jammen herlig å ha en slik tur å se frem til i disse dager:)

 

Ha en god dag med full kontroll! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det høres jammen ut som du har et rimelig hektisk novemberprogram, ikke mye tid til å bli deppa hos deg, vil jeg tro;)

Jeg holder fortsatt novembertåka unna, på tredje dagen nå. Veldig fornøyd med meg selv, hehe! Akkurat nå føler jeg at jeg har litt mer kontroll på livet mitt enn november i fjor. JEG skal styre humøret, ikke høstmørket!

 

Regner med du teller ned til Gran Canaria?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Teller ned til Gran Canaria, men teller akkurat nå mest ned til cupfinale !! :)

 

Gleder meg masse til en helg i "tigerstaden" !!

Her blir det nok ikke GR kosthold, og det er heller ikke planen. Litt måtehold er jo fint, men skal kose meg på tur uten barn... :)

Tror det blir middag på tgi fridays i kveld... Åh, dette blir bra !

 

HEIA ÅLESUND ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Åå, er cupfinalen i helga?? Det har jeg visst ikke fått med meg, jeg er ikke helt inne i fotball...

Men det morsomme er at vi kanskje skal inn til Oslo selv i morgen. Føler for litt urbant påfyll - det vil si shopping og kaffebar:D

Kanskje vi "sees" uten å vite det!? Hehe:) God tur og kos dere masse - og heia Aalesund, da eller?!? Samboeren min er fra Bergen..... så da må jeg vel jeg heie på motsatt lag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ok, gratulerer med seieren, da.... Hehe;) Hatt det fint?

 

Vi var også i Oslo i helgen, og det var jo ikke annet enn røde og oransje drakter å se. For en stemning det var i byen på lørdag!

Jeg fortalte dessuten samboeren min at en av dere fra vektklubben også var i byen, og at jeg synes det var litt morsomt å tenke på - at vi kunne gått forbi hverandre uten å vite om det.

Med det resultatet at kjæresten min litt sånn lavt sa "Elisabeth?" hver gang vi gikk forbi en dame med oransje skjerf.... Ganske komisk - og hva hvis en av dem hadde snudd seg?!? Vi lo godt:D

Jeg måtte jo forklare han at vi er anonyme her inne (han trodde vi hadde profiler med bilde à la Facebook...), og at jeg ikke visste mer enn at du heiet på Aalesund og mest sannsynlig heter Elisabeth... Men han lot seg ikke stoppe av den grunn, hehe.

 

Men - mandag i dag og tilbake på den smale stien for min del! Tror jeg spiste rundt et halvt kilo smågodt i løpet av helgen, puuuuh... Så grovbrød og grønnsaker fra i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hehe, ja det tenkte jeg også på !

Det hadde vært kjekt å møtest :)

 

Ja, navnet er Elisabeth, og jeg gikk rundt med skjerf hele helgen.

Og for en stemning !!

Fantastisk !

 

Vi var på Fridays 2 dager å spiste middag, jeg elsker den resturanten ! Men ikke så mye sunn mat der nei, kremt....

Og jeg var på skikkelig fest 2 dager i teltet nede på rådhusplassen, UTROLIG bra stemning og en drit bra fest ! :D

 

og så DEN finalen da ! :) Utrolig ! Vi er i gull rus her på vestlandet ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Høres ut som du har hatt en knallbra helg:D Da er vi to - veldig herlig å ha slike innimellom!

 

Vi gikk forresten forbi det teltet på lørdag!! Haha! Der var det jammen liv, selv om vi passerte nokså tidlig, før kl 19. Vi var på vei til kino i Vika og tok svingen nedom Aker Brygge. Så mye folk er det lenge siden jeg har sett!

 

Tror vi får avtale en kaffelatte neste gang våre stier krysses i storbyen - det hadde vært såå moro:)

Eller eventuelt Friday's... Jeg er også fan. Vi spiste middag lørdag kveld på en type "American diner" på Grünerløkka som heter Nighthawk, og de har jo da selvfølgelig litt samme type mat som Friday's. Veldig godt!

 

Ellers må jeg bare skryte litt av at jeg etter 3 dager uten trening, klokket inn hele 7 TP på treningssenteret i går. Litt stolt av meg selv, og jeg føler at jeg er på riktig vei - selv om det går innmari treigt.

 

Ha en fin uke med nedtelling til tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Lite her inne, rett og slett for jeg skammer meg !

Vekten går jo bare opp og oppover ! :mad:

 

Blir så sint og oppgitt over meg selv... Jojo slanking, det vil jeg jo ikke !!!

Men det er sååååå vanskelig å holde seg noenlunde stabil.

Ikke har jeg kommet godt nok i gang med treningen igjen etter operasjonen heller. Unnskyldningene er jo selvfølgelig mange... Kaldt, og mørkt...

Nei, pokker heller !!

Nå må det skje noe i hodet her, viss ikke blir det rett tilbake på kurs i januar. Nederlag !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp med humøret :-) Tenk på kor mange kilo du allereie har tatt av!

 

Vi får alle motbakkar innimellom, men trur det er lurt å slenge innom forumet likevel. Dei gongane det går trått og eg har skrive det ned, så føler eg sterkare at no MÅ eg skjerpe meg og vise eit bedre resultat neste gong eg skriv på forumet.

 

Eg er heilt sikker på at du finn tilbake motivasjonen og kjem på rett spor igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at kroppen din også protesterer litt? Eller er du bare lite flink?

 

Jeg opplever vel at kroppen protesterer litt, og har lagt på meg masse etter operasjonen. Har ikke skeiet veldig mye ut, men ikke vært superflink heller.

 

Tror kanskje at kroppen jobber litt med å fatte hva som har skjedd? Tror ikke du?

 

Er du ellers fornøyd med resultatet?

 

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Nei, jeg er rett og slett ikke flink nok...

Det blir for mye mat og snacks, spesielt i helgene..

Og jeg kommer ikke skikkelig i gang igjen etter operasjonen.

Jeg har lite energi, og er ikke i nærheten av den formen som jeg var i på våren og sommeren.

Ellers så er jeg veldig fornøyd med resultatet av operasjonen. Magen er flat, og veldig fin :)

 

Ja, jeg har tatt av mange kg. MEN jeg klarer ikke holde meg der nede...

I dag har jeg hatt en skikkelig DRITT dag, og det er mye pga vekten som jeg så i dag tidelig. Orker ikke skrive tallet her inne en gang :cool:

Merkelig hvor mye det tallet på vekten har å si på selvfølelsen....

Jeg har en mann som virkelig liker hvordan jeg ser ut nå, men det er ikke nok...

Og mange tanker begynner å svirre i hodet.

 

SÅ utrolig mange kommentarer jeg har fått på vekt nedgangen min, og nå går det plutselig feil vei. Hva sier/tenker folk ?... Ingen som er "stolte av meg nå " akkurat. ( En tante som kom og klemte meg, helt overveldet...)

Jeg er livredd for å plutselig gå opp igjen mye, men jeg greier ikke å stoppe oppgangen...

Jeg var ikke på hold vekten kurs i dag heller, pga fotball avsluttning til sønnen min.... Hadde vel heller ikke hatt så lyst, pga de stygge tallene.....

 

Jeg vet att jeg må ta grep, men jeg sliter...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... sende litt motivasjon i din retning, du liksom... jeg med min vekt som bare tikker oppover, til tross for at jeg er megaflink, sukk! Det tærer på motivasjonsreservene min om dagen, vet ikke om jeg har så mye til over;)

 

Men - ingen skam å prøve, er det vel?! Here we go:

 

Du har tross alt vært syk og med lavt energinivå i en lang periode nå. Pluss operasjon! Klart det vil ta tid å få tilbake piffen. Som Anitgro sier, kroppen har mye å venne seg til.

 

Når energinivået ditt er tilbake og du kan begynne med "normal" hardtrening igjen, tror jeg mange av de sunne vanene vil falle tilbake på plass.

Også må vi ikke glemme at det er november. Mørke ettermiddager og bare regn og tåke. Kroppen blir ikke noe mer opplagt av denne årstiden her!! Ikke min, i hvert fall...

...og frem til du har litt mer piff og energi, så kan du kanskje prøve noe jeg gjør når jeg er dritlei og bare har lyst til å legge hele slankeprosjektet på hylla:

Jeg setter meg ned og lager en mental liste over alle for og mot for å fortsette. Hvorfor begynte jeg? Hvorfor vil jeg ikke tilbake dit? Hva er fordelene med å være her jeg er nå, kontra å gå opp igjen? Osv osv... Jeg har en sterk overbevisning om at man må finne motivasjonen inne i seg selv - og det kan jo ingen andre hjelpe med, dessverre:o

 

Hvis den lista ikke gir deg noe motivasjonshjelp, kan du prøve min siste utvei: Lage supernazi regler for deg selv. Erkjenne at motivasjonen er laber, men du vil jo tross alt ikke opp i vekt igjen for det! Så derfor sette regler for når det er greit å spise for mye/usunt. Og deretter "Just Do It".

 

Dessuten skal du jo snart på tur!! Kan hende det er godt med en pause frem til da, og heller starte på null når du er tilbake?

 

Og skulle det nå gå den retningen at du føler for å begynne på kurs igjen etter jul, så er jo ikke det et nederlag!! Vi vet jo alle at dette er en laaaang vei. Med mange humper og noen omveier på:) Så lenge du ikke kaster inn håndklet, men heller fortsetter kampen - så er du jo fortsatt PÅ veien! Hvis du skjønner hva jeg mener.. hehe!

 

Ok, dette ble mange forslag.. men jeg vil så gjerne at du ikke skal gi opp nå! Det er så mange her inne som faller av etter en stund.. Vi må ikke havne der! Bli her inne og beholde fokuset - det trenger vi:)

 

Håper du får en fin torsdag! Noen planer for helgen? Hadde ikke du masse morsomt på agendaen denne måneden? Bursdag og greier?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Takk Ninjastar ! :)

 

Den listen vet jeg kommer til å bli veldig veldig lang på "For" siden. Jeg vil jo dette !

Og jeg SKAL ikke tilbake.

Så derfor gjør jeg mitt beste nå for å stoppe det som stoppest kan :)

 

Syden turen burde være knall god motivasjon, men av en eller annen grunn så er det ikke det allikevel... :cool: Rar ja... !

 

Og den november tåka ! Ah... Det går jo bare slag i slag med selskap for oss, i tillegg til det er mørkt og kaldt hele tiden...

I morgen har mannen min bursdag, og på søndag fyller jeg år. Så da blir det nok litt ekstra kos, IGJEN... Forrige uke/helg var det en niese med bursdag, en svoger og farsdag ! Puh ! Og slik bare fortsetter vi frem til jul. MANGE bursdager som skal taklest.

Men jeg klarte det i fjor, og jeg skal klare det i år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med overstått!! Håper du hadde en fin dag:D

Ellers hatt en bra helg?

 

Ikke lenge til ferie, heller?! Skulle SÅ ønske det var meg, jeg er skikkelig trøtt og uopplagt om dagen og litt som og varme hadde gjort seg:)

 

Forsinket bursdagshilsen fra Ninjastar:):)

(..som må løpe i møte... puh..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Takk ! :)

 

Her har det vært feiring hele helgen til endes...

Bare 5 dager, så er vi på Gran Canaria ! :)

Det blir sååå hærlig !

 

Halsen er vond, men kom meg på trening i dag ( det trengtes !! )

Tenker jeg tar veiing fredagsmorgen, så har jeg noen dager med skadekontroll her ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Avsluttet dagen med en super treningsøkt, fornøyd ! :)

Denne uken har vært travel..., mye som foregår med både meg selv og ungene.

Kjenner jeg er KLAR for ferie !

 

I morgen skal jeg ha klubb. Da skal jeg servere GR sin nydelige indiske kyllingsuppe, med foccachia til :) Anbefaler den ! Veldig god !

 

Vekten er jeg spent på, har ikke snik veid denne uken !

Fredagsmorgen, da gjelder det... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Liten oppgang å melde om her. Men har klart å bevege meg litt ned fra der jeg var.

Gleder meg til tur ! Er reisesyk !

De melder 22 grader hele uken på Gran Canaria, passer meg bra !! :)

Bare flyet letter i morgen.... Full storm er meldt i morgen.... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke blåse bort der oppe! Jeg er i Bergen nå, på besøk hos svigers. (=fetekur, men det får stå sin prøve:p)

Og det blåser friskt her også. Hagl og vind da vi var i byen før i dag!

Men Dagsrevy-innslaget fra oppe i ditt område viste litt verre tilstander, hjelpes. Krysser fingre for at dere kommer vel avgårde på tur i morgen. God tur sørover:)

Og det blir vel premiere på magen i bikini?! Hehe;)

Nyt nymagen og ferien! Også "snakkes" vi for juleinnspurt når du er tilbake, eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

JA ! Jeg kommer tilbake !

Må vel bare til pers igjen etter en ferie... :)

 

huff, ja her er det voldsomme tilstander med været...

Bare krysser alt jeg har for att flyet går som det skal.

Kjenner jeg er stressa, og klarer vel ikke roe meg ned før vi har kommet oss avgårde... :)

 

P.S Og ja ! Det blir vel første gang i mitt liv att jeg kommer til å føle meg noenlunde ok med bikini på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ninjastar

Hallo!

Er du tilbake ennå? Eller er det to-ukers ferie du er på?! Regner med magen har blitt brun og enda finere? Hehe;)

Håper du har hatt det knall!

 

Nå må jeg løpe, skal på kurs i hele dag. Tastes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hjemme etter en super ferie !

Alle var friske og raske hele tiden :) ( Ikke en selvfølge har jeg erfart etter de to forrige syden turene våre... )

Alt for mye mat, og ikke spesielt sunn mat heller.... Er jo nesten umulig på kanarie øyene....

Det er hold vekten kurs på tirsdag, så frem til da er det litt krise tilstand her !

Bør ned en kg til da...

MEN synst det er såååå tungt altså.... :cool:

Har vært på 3 treninger etter turen, vært flink pike... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...