Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Stikker innom for å si god helg:) Godt å høre at du er i gang med treningen, da følger det andre etter etterhvert. Om ikke med én gang, så i hvert fall over nyttår, hehe;)

Her i huset blir et rolig helg, jeg skal handle noen julegaver, kanskje lage julekonfekt, rydde... Og i morgen skal jeg på trening! Deilig med hjemmehelg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

HM ! Nye sider her inne....

Vet ikke helt om jeg liker det ! <_<

VANEDYR !

 

Vekten den ligger ganske stabilt for tiden, men har ikke klart å ta skikkelig tak i de 2 kg som jeg vil ned.

Tror jeg konkluderer med att jeg tar de i januar. B)

 

Ligger dårlig ann med tanke på julen....

Har hanglet over en uke nå, og har bare klart å gjøre det jeg absolutt må.

Avsluttninger i hytt og pine, og ting hoper seg opp i hjemmet. Men julen kommer allikevel :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det du sa her for en stund siden? Dårlig hele søndag etter fest lørdag? Vel - i dag er det meg!! Julebord i går kveld i Oslo, veldig moro - men jeg tåler tydeligvis heller ingenting lenger... Eller "ingenting" er vel å ta i. Kremt. Det ble vel 4-5 glass vin, litt avec og en stor (og sterk!) egenlaget Mojito sånn på tampen. Men å bli SÅ dårlig, da gitt... Mindre kropp å fordele det på merkes i hvert fall godt!

For å si det sånn, ble det take away pizza til middag. Og det har vi kanskje to ganger i året. Huff :rolleyes:

Men men:)

 

Jeg er for øvrig ikke i rute til jul, jeg heller. Langt derifra! Det blir en travel innspurtsuke, både på jobb og hjemme. Ser ikke helt løsningen på all logistikken ennå, men det ordner seg vel på et vis.

 

Nye sider, ja... Foreløpig uvant, ja! Jeg liker det nye utseende, men savner litt på brukervennlighet. Som f.eks å kunne navigere mellom de forskjellige forumene med kun ett klikk (den menyen som lå på venstresiden før), eller at markøren automatisk dukker opp når man skal registrere maten. Tungvint å måtte museklikke hele tiden når man skal registrere mange matvarer etter hverandre..

 

God bedring i juleinnspurten! Bare noen dager igjen, så kan vi ta det med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

HUFF !!

Det er så fryktelig å være dårlig ! :blink:

Jeg var i bryllup på lørdag, men var ikke i form. Hadde feber, hostet, og i generell elendig form, så det ble ikke noe drikke på meg ! Kanskje like greit... :D

 

Prøver så best jeg kan å ikke stresse meg opp til jul, men er ikke så god på det...

Tenker jeg skal trene, og ta gode matvalg, men treningen blir fort droppet og kjapp og enkel mat er lett å ty til.. ( les pølser og ferdigpizza... )

 

Skal sjerpes her i huset, tenker jeg tar en førjuls veiing i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elisabeth, jeg løper innom for å si god jul :)

 

Jeg har hatt en veldig travel uke. I morgen tidlig reiser vi vekk for julefeiring, og vi er vel hjemme igjen uti romjula en gang. Jeg har ikke kommet i mål med alt jeg skulle før avreise, men det får stå sin prøve. Gavene er i hvert fall pakket...:D

 

Og ellers spises det allerede for mye, og trenes lite... Jeg håper jeg kommer på bedre tanker i romjula, hehe!

Ha en strålende jul!! Vi får lade opp til et krafttak i januar, ikke sant?!

Juleklem fra Ninjastar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske god jul eg og! :D

 

Er du med på krafttak i januar? Eg er!!!

1. januar. Å eg som skulle holde meg på 74 til januar...

Vel- kan ikkje tru at det går akkurat. Hoho!! MEN- kilo som kjem fort på går fort av igjen... (ehh...) så eg trøstar meg med at eg kanskje er der 1. februar i staden? :D

 

Stå på Elisabeth- so møtast vi over jul - klar for å knuse teite kilo og få opp formen igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, henger du med? Mye storm oppe hos dere om dagen - håper alt er bra!

 

Jeg har nå TRE dager igjen av min spis-alt-du-vil-juleferie. Og jeg gjør det meste ut av det :P

Fra mandag 02.01 er det "cold turkey", da blir det stramme tider i lang tid fremover! Og jeg har advart kjæresten, han må være med på lasset i januar. Null mer sabotere lørdagene mine, hehe!

 

Ha en fortsatt fin romjul :)

 

PS Dillaa, bra vi blir flere "gamle" om et januarkrafttak! Ju-hu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

JA !!!

Jeg er superklar til å ta ett kraft tak !

 

Her er vekten stabil på rundt 74 kg, men venter til neste tirsdag med å oppdatere.... Kan kanskje klare bittelitt ned før den tid ?? :blink:

Kjenner jeg har lyst å komme meg i form igjen, og jeg er igang :rolleyes:

I går ble det badminton trening og en kjapp "fjelltur" opp på en høyde bak huset mitt her. Ca 400 høydemeter, ganske bratt oppover. Tok på hodelykt og brodder, g stabbet meg oppover. ( Les stabbet, ikke småsparng som jeg gjorde før mage operasjon.. )

Fikk meg ny pulsklokke med mannen ril jul, men er litt usikker på om jeg skal bytte den.... B) Den er uten gps, og er en litt heller billig utgave av polar...

Utfordringer i januar er en weekendtur til Kiel, men jeg vet att jeg kan ta gode valg der også. Så dette det skal jeg klare.

Målet mitt er en vekt på ca 72 kg, og det skal jeg klare i løpet av februar. Så blir det å holde vekten, ikke rase opp igjen på 74 kg, som jeg har gjort noen ganger nå...

 

Kjekt å se dere er tilbake folkens !

Jeg har savnet dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at flere "gamle" er tilbake!! Og litt trøst å se at jeg er ikke den eneste som har tatt et par steg tilbake.. Selv om mine steg er nok litt mer gigahopp i forhold..

 

Jeg føler at denne våren er vår, og at vi møtes inne på HV-tråden etter sommeren? Er dere med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jepp, nå skal vi bli ferdige her, å forflytte oss til Hold Vekten i løpet av våren ! :D

Kjenner jeg er motivert, og vil gjerne ned de siste kiloene.

Mitt hvoudmål er å være i god fysisk form, og det skal jeg jobbe med for å oppnå. I går gikk jeg en tur på gjellet bak her, ca 400 kalorier forbrent.

I dag blir det badminton trening.

Så denne uken er det trening 3 av 3 dager ! :o Joho !! :)

 

Starter med friskt mot !

 

Maten er grei, går helt fint å kutte snopet.

Selv om suget etter sukker er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Langtrening i dag ! :D:D

Føler jeg virkelig er i siget !

Dette skal bli bra, formen skal OPP !

Hadde nesten glemt hvor godt jeg liker å trene etter en lang høst med veldig lite trening.

Nå er jeg skikkelig frisk igjen etter mageoperasjon og bronkitt, så jeg gir jernet !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er tilbake og fit for fight :)

 

Kjekt at vi gamle samles.. Eller kjekt å kjekt.. hehe...

 

Men jeg er med på HV til høsten. Det må jeg jammen klare.. Har holdt på med desse siste kiloene altfor lenge allerede. BLAH!!!

 

Flott at du er i gang med treningen. Høres bra ut. Skal se at formen ligger baki der ett sted, og da tar det ikke såå lang tid å hente den fram igjen.

 

Er magen fin? Skulle så gjerne sett resultat altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Åh, ja magen den har blitt fin !! :) VELDIG fornøyd, stram er den også !

 

Kanskje jeg klarer å få lagt inn ett bilde til deg en dag, om det er muligheter for det her inne. Er jo så mye fancy her nå...

 

Godt å kjenne man er motivert !

Salt kjøttsuppe gjorde sitt til att vekten er 1 kg opp i dag... Men det gjør ingenting, for jeg vet det er vann. :lol:

I dag er det treningspause, men i morgen blir det tur igjen.

Kjenner energien kommer sigende !!

Mat messig går det fint, tror jeg... Har ikke orket å begynne å veie og skrive opp... TROR jeg har noenlunde kontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Er det ikke herlig å begynne skikkelig med treningen igjen?!

 

Jeg har vært borte to dager nå, og er av en eller annen grunn skikkelig trøtt og sliten. Har ikke helt kommet i treningssiget! Men jeg jobber med maten nå - og er godt på vei til å komme tilbake til gode, gamle, sunne vaner. I dag sto jeg over boller i møte på jobben, og det er alltid en seier for meg :)

Planen videre er null snop og null tull i hele januar. Ikke alkohol, heller. Jeg er supermotivert for dette her akkurat nå, og håper det varer en stund, hehe!

Men i morgen! Da er det fredag, og jeg har meldt meg på dobbelttime på treningssenteret :D

To favorittimer på rad, og rett etter jobb... det er en kombo jeg liker og prøver å få til så sant jeg er hjemme, for da kan jeg ta fredagskveld med god samvittighet.

 

Ellers skal jeg veie meg i morgen... og er litt spent på hva det offisielle tallet for juleplusskilo blir. Det MÅ bli lavere enn 5.6 kg, for noe så håpløst idiotisk skal jeg lete en stund etter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så bra NInjastar ! Du er jammen standhaftig !! Jeg tør ikke gå med på noen godtestreik, tror jeg hadde gått bananas etter en dag eller to... Når jeg vet jeg får på lørdag, så går det greit i ukene. ( Så lenge det ikke blir snop fredag, lørdag OG søndag da... Kremt... :o )

I dag skal jeg starte helgen med en trim tur på fjellet.

Med brodder, ull klær og hodelykt...

Skal se om gamle puls klokka virker, har ikke fått somlet meg til å bytte den jeg fikk til jul enda... Har priorotert trening i stedet for shopping ! :P

Mat messig tror jeg det går greit, men BURDE vel strengt tatt registrert litt igjen, for å sjekke...

Ønsker alle sammen en riktig god ( og mager :lol: ) helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hadde en fin plan om trimtur i går, MEN her ble det spysyke i stedet for !! :angry:

Nå er jeg DRIT lei av sykdom...

Ligger her på sofaen, og føler meg elendig. Jeg er ferdig med å spy, men føler meg uggen, vodt overalt osv... Mannen min fikk det også, så vi har to halvsure unger surrende rundt her, å vi føler oss bare elendig.. :( For en dag !!

Fysj og fy...

Jeg som var så godt i siget med treningen...

Deppa og lei, IGJEN...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og jeg som har gått rundt her nede i snøløse Østfold og vært litt misunnelig på deg som skulle på skitur i dag... For det hørtes jo så herlig ut! I fjor hadde jeg ikke ski på bena i det hele tatt, tenk det!

 

Men så ble ikke tur på deg, heller. Stakkar, omgangssyke er bare helt forj**lig grusomt. Håper formen tar seg opp i løpet av kvelden... Masse god bedring oversendes herfra!

 

Treningen min i dag ble ganske amputert selv, forresten. Et stk bonusbarn som ikke er veldig god til å planlegge egen transport (buss er jo ukult og tar jo såå lang tid..) kombinert med en samboer som ikke hadde telefon med seg, men derimot bilnøklene = et stk stressa Ninjastar som brukte mer tid på mobilen enn på å få opp pulsen.:rolleyes: Så bortkastet, synes jeg, når jeg har satt av tid til å trene, men så blir det bare tull.

Oh well. Vi klarer jo bedre vanligvis, så til uka blir det nok dreisen på oss :D Håper du får litt ut av søndagen, i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Huff, det er travelt med den perioden vi er taxi personell i tillegg til vi gjerne vi trene selv også...

Vi har en bonus datter på 14 som bor her annenhver uke, og en sønn på 7, og en jente på 3 år, så jeg har også merket stresset med barn som skal kjørest hit og dit. Det tar mye tid ! Men vet noen som i stedet for å dra hjem, heller går /jogger en times tid der ungene er. Så slipper man å kjøre hjem, for så å hente de igjen. Men ikke alltid det passer slik..

I dag er formen MYE bedre, hærlig å kjenne det ! Som mannen min sa i dag til frokost " jammen er det godt å kjenne man har lyst på mat" !

Og joda det er godt det, selv om det bare har vært to dager uten.. :rolleyes:

Det har vært nydelig vær her i dag, sol !! :D

Så vi tok med barna på fjellet ( heldige er vi, bare 15 minutter å kjøre ! )

Sønnen på 7 år var i trekket på slalom, og jeg og minste trulta på 3 år var der med akebrett. Orket ikke slalomski, heis, myyye folk osv i dag. Formen er ikke helt på topp enda.

Men det ble en fin dag, med frisk luft, og litt bevegelse.

 

Nå er det middagstid her, og det blir noe enkelt i dag : Spagetti med kjøttsaus... :huh: Orker ikke lage noe avansert, og ungene elsker det !

Håper dere andre har hatt en hærlig søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Godt at formen er tilbake! Og en solskinnsdag i akebakken hørtes jo helt herlig ut :)

 

Her ble det først en joggetur på egen hånd mens det fortsatt var dagslys - formen er litt dårlig etter juleferien, men jeg klarte 10 km på 1 t 5 min og er fornøyd med det selv om det var vondt!

Deretter ville samboer ut på tur senere på kvelden, og da ble det en like lang gåtur som før på dagen. Totalt 20.5 km i dag - nå er jeg gåååen!

Jeg er kjempefornøyd med helgen, mye trim og kontroll på maten. Matmessig den beste helgen på over 6 måneder, fant jeg ut her :rolleyes: Så får vi se hvor lenge jeg varer når det gjelder null sjokolade-planen. Før jul prøvde jeg meg med "litt er lov" hver helg, men "litt" ble alltid "altfor mye"... Så for å få en kick-start, prøver jeg en liten stund med "null tull". Men jeg kan love det bare blir for en liten periode, hehe B)

 

Ha en fin mandag!

 

PS: Her ble det Toro taco-lasagne til middag.. temmelig enkle greier, det også.. Men alle liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Etter en travel dag på jobb, var det deilig å komme seg en tur på trening ! :)

Litt slapp i kroppen, MEN jeg gjennomførte ! Bra jobba !

På torsdag skal jeg få ordnet med ny puls klokke, jeg GLEDER meg !

Skal bli kjekt å se kaloriene når de forsvinner ! :D

 

Hold vekten kurs i morgen, og jeg gruer meg...

OG ikke minst vekt status etter julen her inne... tra la la... :rolleyes:

 

Her er det virkelig is holke ute, så trim tur tror jeg må vente litt.

Men har planer om dobbeltrening på onsdag, og en eller annen slags form for trening på torsdag. Kanskje det er isfrie veier... :blink:

 

Ellers så er det kiel tur på planen i helgen, det blir gøy. MEN litt kalorier i pluss tenker jeg, hehe !

 

Ha en fin tirsdag !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ser visst ut til jeg kan begynne å tenke tanken på Hold Vekten :rolleyes:

Samme vekt som i november, 72,9 kg i dag.

Har vært ett par kg høyere enn det nå etter julen, men har klart å jobbe meg ned igjen.

Nå skal jeg fortsette å stå på å komme meg ned til trivselsvekten. Jeg er jo så nærme !! :D

I alle fall så er det UTROLIG deilig å føle att jeg mestrer dette her sånn noen lunde.

MEN en ting er sikkert, jeg kan ikke slippe taket. Jeg må fortsette å holde meg i skinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Kjempebra med samme vekt nå som november!

Tenk så gode vi blir til å holde vekten når vi kommer oss dit, hehe :D

Gikk det forresten bra på kurs?

Pulsklokke må jeg si er noe av det lureste jeg har skaffet meg i treningsøyemed, nest etter ipod'en min. Du har helt rett - det er så artig å følge med på kaloriforbrenningen! Min klokke har også innebygd gps (Garmin FR 410), og det er minst like gøy å se hvor langt jeg har gått, hvor jeg har gått, og hvor lang tid jeg brukte på hver kilometer. Nå er jeg så vant til å ha med klokka på trening at jeg faktisk blir irritert hvis jeg glemmer den igjen hjemme...:rolleyes:

 

Og jeg er så enig... det er helt supert endelig å være på en mestringsbølge og å ha nok motivasjon til at dagene går så bra!

Min eneste storutfordring denne uken er heldagsmøte på hotell i morgen. Lunsjbuffet, dessertbuffet, pausekaker osv... Men, jeg skal prøve som best jeg kan å huske at offisiell ukeveiing er fredag morgen. Håper det skremmer meg langt vekk fra dessertbuffeten, i det minste :P

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...