Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Vekten ser litt bedre ut i dag, 73,3.

Så helgens utskeiielser er snart en saga blått...

Fortsatt ingen trening med meg, pga mann som jobber alt for mye.

Håper på å få til noe i kveld, men skal på møte klokken 18, så håper det ikke drar ut alt for lenge...

Fridag i går, og det ble baking... Fylte horn med ost og skinke, kjekt å ha i frysen å putte i matboksen nå når skolen beggyner på igjen :)

 

Ha en flott torsdag damer, det nærmer seg helg !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Etter bryllup i helgen viser vekten litt opp, men kjenner jeg ikke har nok fokus til full sjerpings...

Operasjon på onsdag, væ !! Gruer meg skikkelig, men blir så kjekt å få det gjort.

Håper dere andre har det fint, er så stille her inne.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er tilbake, i hvert fall!! Har hatt det topp, jeg er helt forelsket i Rondane;) Men jeg har spist som en helt (eller var det hest???), så dette blir ikke noen nedgangsuke. Til tross for 22(!!) TP unnagjort. Men det kommer, det kommer. Må bare stå på alle dager det ikke skjer noe spesielt fremover!

 

Er det på onsdag du skal til pers allerede??? Om to dager? Mamma mia så fort tida går... Åå, du må være så spent! Tror jeg hadde grudd meg litt også, jeg har aldri operert noe som helst.

 

Jeg synes du skal ta det med ro frem til da - ikke noe å stresse med at fokuset ikke er der nå, vel? Viktig å ha lave skuldre og "indre ro" (oi oi oi , ikke meningen å bli helt sånn new age, her altså:D).

Men full skjerpings kan du jo heller begynne med når du er på bedringens vei:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

kom jeg meg på trening igjen, og det var fantastisk deilig !!!! :D

Hallen der vi spiller har vært steng for sommeren, så det ble bare en trening før jeg blir liggende en stund... Æsj, som jeg angrer på jeg ikke har trent mer de siste ukene....

I morgen er det Hold Vekten kurs, og jeg vurderer ærlig talt å stå over. Jeg skal jo ta den operasjonen onsdag, og kommer til å bli hjemme en stund. Så jeg vurderer å ta med sønnen min på kosedag med kino "Biler2" i stedet for. Så får han litt mamma tid <3

 

Kanskje jeg rekker en liten trimtur, men tviler siden mannen min har en deadline på jobb i morgen kveld.... :cool:

 

Ha en fin tirsdag damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Nytt mål !

På tide med ett nytt mål, og faktisk bli ferdig med denne prossessen å gå ned.

Mitt mål bli å komme seg til 70 kg innen jul, og helst før 26 november da vi skal en uke til Gran Canaria :D

Kanskje dette kan bli litt press for å komme meg skikkelig igang igjen.

På tide nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hallo! Her går dagen i ett... Men fyker innom for å si lykke, lykke, lykke til i morgen:) Skal krysse fingre for deg! Det kommer til å gå så bra:)

Og tenk... tenk hvor fin du blir etterpå!!

 

Du får gi en lyd fra deg når du er i form til å taste litt på knastene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jippi ! Overlevde :)

 

Grudde meg veldig, men det gikk så greit.

Operajonen tom 3 timer og 40 minutt. 2 timer etter opersjonen var vi på vei hjem.

Kjenner overraskende lite, ENDA.. Venter på det skal slå inn her.

De tok bort 900 gram fett med fettsuging, og 1,6 kg hud.

Hadde håpt de skulle finne mer fett å bli kvitt, hehe ! Men der var visst ikke mer å bli kvitt !

 

Godt å være ferdig i alle fall, og legen var veldig fornøyd med resultatet. Ser ikke noe selv enda. Er bandasjert, og stappa inn i en stram body !

 

I will be back !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Er du hjemme igjen allerede?! Jeg har lurt på hvordan det gikk!!

Det var gode nyheter:)

 

..ikke mer fett å finne??? Det er jo bare helt konge. Ba du om å få det skriftlig?:)

 

Goooood bedring de neste dagene, håper det ikke blir for vondt:) Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Her snigler tiden seg avgårde.

Skulle jo gjerne gått kjempefort desse ukene uten trim og aktivitet... :cool:

 

Mat messig klarer jeg meg bra. Dagen i går var jeg ikke i form, så da ordner det seg selv... :)

I dag er jeg MYE bedre, kom meg ut av sengen selv ! Juhu !!

Gleder meg til neste onsdag, og jeg faktisk får se reultatet selv :o

 

Ønsker alle en god helg !

Hadde det ikke vært for alle som har vært her og støttet meg dette året med negang, så hadde jeg nok ikke kommet så langt ned att operasjon var aktuelt.

Så TAKK til alle mine støttespillere !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med gjennomført operasjon! Håper du har det greit! :)

 

De første ukene er de verste, så nå går det bare framover! :o

 

Nå har jeg passert 3 uker siden operasjonen, og jeg har hentet friskmelding i dag (en uke før "tida")! Kjeder meg, og blir deppa av å gå hjemme uten å gjøre noe særlig, så mandag er det jobb igjen. Jeg er kjempefornøyd med resultatet, og kan trøste deg med at fra uke 2 til 3 har jeg virkelig blitt mye bedre...

 

Jeg har fått innlagt "vannseng", så jeg har måttet tappe væske et par ganger fra buken, men det har gått kjempefint :)

 

I dag har jeg vært på shopping, og handlet klær, mange klær... Gubben spanderte, og bar posene hjem... Han synes jeg fortjente det :)

 

Så da er vel resten bare fryd og gammen! Håper du får det like greit som jeg har hatt det, og at du blir fornøyd!

 

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Takk for det Anitgro ! :)

Formen er veldig mye bedre enn i går, da jeg svimte av og styrte litt...

I dag kommer jeg meg ut av sengen, sofaen og greier.

Har ikke så mye smerter, så det går overraskende bra.

Tok du mye av magen ?

Tror ikkje jeg trenger nye klær etter dette...

Følest IKKE slik ut..

 

Så kjekt å ha med gubben på shopping, er sikker på det var kjempe kjekt !

Merket du noe forskjell på klærne ?

 

Mann og barn har reist bort i helgen, så jeg ligger her å kjeder meg...

Spiser popcorn så det står etter... :) Litt fredagskos...

 

Når klarte du å reise deg skikkelig opp igjen, å gå normalt ?

Skal bli godt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Litt popcorn synes jeg du kan unne deg, nyoperert og alene på sofaen som du er;)

 

Fint at formen din er så bra! Dette høres lovende ut:)

 

Jeg er forresten helt enig.. uten gjengen her inne, hadde jeg nok ikke kommet så langt. Mye god støtte i både mot- og medgang. Og mye inspirasjon. Og mange eksempler på at andre får til - da må det vel være mulig for meg også.

Også får jeg gjerne skravlet fra meg om vekt og kropp og trening og mat her inne, og trenger ikke påføre mine nærmeste omgivelser alle detaljer hver eneste uke;)

Har ofte tenkt at jeg skulle vært her inne i mine tidligere slankerunder!

 

Fortsatt masse god bedring og kos deg med stille og rolig hus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg god bedring Elisabeth.

Det blir spennende å se resultatet kan jeg tenke meg :)

 

Takk for hygglig mld på tråden min. Ja jeg er litt i siget kan du si :)

Håper å kunne vise til sånne tall som deg om ett års tid. Det hadde vært no!

 

Vel vel du får kose deg med popcorn, jeg sparer min til i morgen. Har kjøpt den med cheddar fra maarud, ferdig poppet...mindre kcal enn den vanlige?!?! Av alle ting :o

 

Snakkes, Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Samme popcorn som jeg spiste, veldig god :)

 

Sliter med å spise som jeg skal. Blir lett for mye når man bare ligger på sofaen å sløver.

Har hatt litt forstoppelse etter operasjonen, men den kommer seg litt og litt.

Kiwi er tingen der :)

 

Vekten er på vei nedover, juhu ! :o

 

Var med lege i dag, og holdt på å svime av 2 ganger... Blodprosenten min er faretruende lav, og om den ikke kommer seg opp på noen dager må jeg kanskje til med blodoverføring... LIKER IKKE ...

ellers så føler jeg meg i grei form, så nå blir det jern tabletter for full rulle her.

Gleder meg slik til å trene igjen, er sååå lei av sofaen... Men må si hjertet daler litt når det er så vidt jeg kommer meg fra bilen opp til huset uten å besvime... Veien til god form kommer nok til å bli lang, IGJEN.... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Uff da, dette hørtes ikke bra ut! Er det pga operasjon at blodprosenten er lav? Uansett ikke rart du blir gåen av å gå fra bilen...

 

Men du! Du har så godt treningsgrunnlag at når blodprosenten er på plass igjen og magen tåler bevegelse, ja da tror jeg at formen din vil komme tilbake ganske så fort:)

 

Men før det krysser vi fingre for at du ikke trenger blodoverføring! Håper tablettene gjør susen i en fei...

 

Sender god bedring og gode matvibber din vei - det er IKKE lett å fokusere på sunn mat når man bare er hjemme og syk. Håper du klarer å unngå de verste fellene... som noe godt til hver eneste tekopp... eller pre-middag snack når man er som verst fysen...

Uff, det er noen av mine feller jeg lett går i:o

 

Be strong! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Skulle bare mangle jeg støtter deg, er jo helt enig :)

 

Prøver å unngå de værste fellene, og tror jeg klarer meg greit. Orker heldigvis ikke tråle frem og tilbake til skapene HELE tiden :)

 

Gleder meg masse til jeg er med i gamet igjen, og DA SKAL jeg komme meg i mål :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Aldri så galt osv... at du ikke orker å gå til skapet hele tiden, mener jeg;)

 

Jeg er i hvert fall klar for ny fase, jeg vil SÅ gjerne i mål snart! Kjenner jeg har mye større motivasjon nå enn jeg hadde i vår. Jeg har fått kjenne litt på kroppen, sett på bilder av meg selv, og konkludert med at ja, jeg er myyye tynnere enn for et år siden. Men nei, jeg er ikke helt fornøyd ennå!

 

Men jeg er lei av å subbe rundt og ha fremgang én uke, for så å være tilbake på samme vekt uken etter.

Så det jeg tenker, er at jeg gir meg selv denne høsten på å komme i mål. Noen kilo til! Og har jeg ikke klart det frem til jul, så blir det hold vekten på ca 70 hvor jeg er nå:D

 

Men jeg har veldig lyst til å komme litt ned på 60-tallet før jeg gir meg. Det får briste eller bære:D

 

Ha en fin-fin dag på sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Er spent på morgendagen, da skal jeg til medi3 å fjerne dren. ( forhåpentligvis !! kommer en del veske ut av drenet...)

Da håper jeg att det går litt framover med meg.

Formen er IKKE bra, svimmler og styr...

I dag har jeg vært ganske flink matmessig, og jeg kjenner jeg er spent på vekten.

Vet ikke når jeg kan forvente att vekten blir normal igjen...

 

Ja, enig med deg ninjastar ! I høst vil jeg også i mål. Orker ikke dette med hele tiden å skulle være flink, og hele tiden føle meg litt mislykket. Så nå når jeg kommer meg igang igjen, da skal det skje :)

 

Gleder meg !!

 

i ett dårlig øyeblikk tideligere i dag tenkte jeg tanken : hva er det jeg styrer med ??? Gidder jeg virkelig å gå gjennom så mye, for å få en forhåpentligvis flatere mage.... Men jeg vet att det er verdt det... Bare glemmer det av og til... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Lite nytt å melde om i dag...

Fikk ikke fjernet dren i dag, får forhåpentligvis fjernet det i morgen.

Lite fokus på maten, men det går greit.

Kanskje noen gode vaner er innarbeidet ?? :D

 

Ha en fin onsdag !

Snart helg, IGJEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen går det?! Noe fremskritt med dren og sånt?

 

Tenk at det er høst i dag... 1. september! Her har vi gått og gledet oss til sommer siden nyttår, og plutselig er den bare over?! Det går altfor fort!

Men du som skal til syden i høst, da... Så herlig!! Da har du i hvert fall noe mer sol i vente i år:)

 

Ellers alt på det jevne her. Spiser bra, trener det ryggen takler - og skal av den grunn bare gå tur i dag. Det er travelt på jobb, men overkommelig enn så lenge.

Og i morgen er det veiedag! Hadde jo veldig håpet på endelig å få til mer nedgang, men helgen tok litt overhånd, tror jeg;)

Uansett - er i god stim "all over", og vet at det løsner snart!

 

Håper du ikke kjeder deg altfor mye på sofaen - sikkert lett å bli litt rastløs:o

Men hver dag er i det minste én dag nærmere friskmelding:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dren er historie ! :) Juhu ! Gjett om det er deilig !!

Har til og med fått til litt shopping i dag. Ny strikket kjole, topp, singleter, støvletter og brune pumps med kilehæl !

Skal si jenta kvikna av litt shopping :D

 

Fikk tatt ut dren i dag, og jeg hadde reagert litt rundt der drenet var. Så veldig deilig å få det ut.

Litt smerter, men går heilt greit ! :)

MYE bedre enn bare for ett par dager siden, så dette går virkelig veien.

Og jeg er sååå fornøyd med resultatet, selv om jeg er både gul, blå og sort på magen. Dette blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Etter 8 lange dager var det nydelig å ta en dusj i dag.

Jeg sto og beundret magen min hele tiden, hehehe !

Helt fantastisk att det er mulig !! den er flat !

Det har den aldri vært siden jeg ble voksen :D

Så nå må jeg bare si att jeg føler att dette virkelig har vært verdt det :)

 

Vekten, den har gått ned en del, selv om det selvsagt er "fjusk" :)

Men vekten viser 71,6 i dag, og BMI på 24,8 ! Juhu !!! Første gang med NORMAL BMI siden jeg ble voksen :)

 

Dette blir en bra helg, det kjenner jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ElisabethV - jeg var ikke klar over at du skulle operere. Du verden - dette er jeg interessert i :) Jeg hadde time på hånd for noen år siden, men feiget ut.....

 

Jeg har skikkelig magelapp + månelandskap over hele magen etter minstemann (som nå er 10 år...) og det er ikke mer artig nå som jeg begynner å bli tynn (tenk å kunne si det, he he :D) Har på nytt begynt å vurdere det.... som en liten "premie" til meg selv for all innsatsen på vektsiden :)

 

Har du fått det dekket, eller har du måttet betale dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...