Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Slippe :

Jeg bor på vestlandet, og fikk den ikke dekt av Helse Midt Norge.

Men det er visst forskjellige krav rundt om i landet.

Her måtte det både være 3 cm heng på magen, som jeg hadde. OG fysiske plager med hudfolden, som jeg ikke hadde. ( Betendelse, sopp osv... )

I tillegg så er det ventetid på mellom 1,5-2 år for å få operasjonen dekt.

Jeg har hørt att det er mye lettere å få dekt operasjon, og mindre ventetid på østlandet.

Jeg måtte ut med 55 000,- for operasjonen. Mye penger, men virkelig verdt det for min del. De tok vekk 1,63 kg hud, og 900 gram fett rundt "lovehandels". Fettsugingen kommer i tillegg til mageplastikk operasjonen.

Jeg er veldig fornøyd, og hadde gjort det igjen.

Det som var mest skummelt er narkosen føler jeg, der du mister all kontroll.

Tiden etterpå med smerter tekte jeg att det takler man alltids.

Men det har ikke vært så ille med smerter, mye godt dop å få :D

 

For min del tror jeg det har veldig mye å si for selvfølelsen min. Jeg føler meg stor og feit enda, men ser att nå når magen er borte er bildet noe helt annet. Jeg begynner å se normal ut !

Jeg skal i bryllup i desember, og jeg gleder meg til å finne en kjole som sitter fint over en forhåpentligvis flat mage :)

 

Så jeg vil råde deg til å ta operasjonen om du har mulighet ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Herlighet for en dag du har hatt! Flat mage! :D Normal BMI! :)

 

...for ikke å snakke om dusjen;)

 

Helt utrolig bra! Og supert at formen din er så bra. Du kommer vel til å få tidenes helg!

 

Jeg har vært på dobbel time på treningssenteret i dag, deilig måte å starte helga på. Men etterpå har jeg spist opp alt jeg har trent i smågodt. En aldri så liten smell på en sliten fredag.

No worries, jeg tar det igjen siden!

Og ja, ryggen er litt bedre - men ikke bra ennå. Men det går seg vel til. Må jo det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Elisabeth! Så fantastisk å lese at du har kommet gjennom operasjonen i god behold, og at du er fornøyd og glad! :) Herlig! Jeg unner deg virkelig å være fornøyd med deg selv, SÅNN som du har stått på!

 

Jeg er tilbake her i klubben, og håper at du vil følge meg. vet jeg har vært skikkelig fraværende, men det skal endre seg nå. Jeg vil back on track! Har skrevet en liten opdatering og om målsettinger i tråden min, så får vi se hvrodan dette bærer i vei. det er rart hvordan 3 kg virker som 10! Jeg var før ferien faktisk ganske fornøyd, men nå føler jeg meg som en oppblåst flodhest. Sukk. Og magen er virkelig det verste, den ser ut som jeg venter nr.2 :D Og da er det jo bare en ting å gjøre, STÅ PÅ videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Velkommen tilbake Calli !

Har etterlyst deg vet du :D

 

I dag har jeg vært på "trimtur" ! haha !

Nedover og bortover bakke, ca 3 km. Og jeg var driiit sliten...

Men jeg er igang....

Strever med å spise som jeg skal. Har så lyst på alt for mye når jeg har ALT for god tid til å tenke på mat.... Problemet mitt er vel jeg er en liten hobby gourmet, liker veldig godt å lage mat, og IKKE MINST å spise den gode maten som jeg lager.... Prøver å snu tankene mine, ikke tenke så mye på mat.

Spise bare så jeg blir mett, og ting som jeg ikke er så veldig glad i ! haha....

Må komme igang med skikkkelige måltider, og mellom måltider. Har spist kjempe lite frukt siste ukene, det skal jeg gjøre noe med.

Og grønnsaker og dip er en fin ting !

 

Jepp, slagplanen er klar !!

 

Ha en fin mandagskveld damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jammen imponert over hvor fort du er på bena igjen?! Høres lovende ut:)

 

Og måltider og mellomtider, det faller vel på plass av seg selv når du kommer mer i aktivitet igjen, det er jeg sikker på!

 

Uansett lurt med en slagplan;) Jeg jobber med en selv om dagen - må få orden på denne helge(over)spisingen min.

Det er litt leit det der, at maten vi lager og baker skal være så god:p

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig lit interessert i å operere selv...

 

Jeg har helt maltraktert mage etter siste svangerskap. Junior lå på utsiden av bekkenet og det hele endte med fullstendig månelandskap, keisersnitt, stor og skakk magefold.... Jeg fikk egentlig dekket operasjon og hadde time - men feiget ut. Eller egentlig var det slik at jeg også skulle gjennom en større kneoperasjon med mye opptrening - og jeg valgte å prioritere den, og å kutte ut mageoperasjonen.

 

Det var helt riktig valg - men nå...kneet er supert og magen er fortsatt der...Jeg føler meg brydd og skjemt over magen, selv om jeg selvsagt er glad for årsaken til at den er slik :D

 

Jeg tror jeg skal gi meg en bukplastikk i premie for å ha gått ned alle disse kiloene :)

 

Hvor lang tid må du regne med å være redusert / sykemeldt etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Det synst jeg du fortjener slippe :)

Utrolig hvor annerledes jeg føler meg nå, i forskjell til før operasjonen.

Jeg er plutselig normal... ( i alle fall nærmer meg veldig.. :D )

 

Det kommer litt ann på hva du jobber med.

Jeg jobber med regnskap, og kunne egentlig ha begynt å jobbe etter 2 uker ?!?

Jeg ble allikevel sykmeldt 1 mnd med lege. Og blir sikkert sykmeldt lengre, siden jeg har så lav blodprosent.

Jeg kan begynne å gå turer i lavt tempo nå, men ikke noe trimming.

Badminton, jogging osv kan jeg begynne med etter 8 uker. Ikke noe før.

 

Siden jeg tok operasjonen og betalte den privat, så fikk jeg ikke sykmelding med legen som opererte meg. Men det fikk jeg med fastlegen min.

 

Jeg er i alle fall veldig fornøyd, og ville tatt den igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Jeg er jammen imponert over hvor fort du er på bena igjen?! Høres lovende ut

 

Og måltider og mellomtider' date=' det faller vel på plass av seg selv når du kommer mer i aktivitet igjen, det er jeg sikker på!

 

Uansett lurt med en slagplan;) Jeg jobber med en selv om dagen - må få orden på denne helge(over)spisingen min.

Det er litt leit det der, at maten vi lager og baker skal være så god:p

 

Ha en fortsatt fin kveld![/quote']

 

Haha, ja det er synd vi er SÅÅÅÅ flinke å lage mat ! :D

Hadde du sett farten jeg russlet i hadde du vel ikke blitt veldig imponert.... :) Men godt med frisk luft !

Og ikke ha all maten så tilgjengelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging først etter 8 uker?!

Puuuuh, den hadde vært tøff å svelge...

 

Men samtidig hjelper det sikkert å se ned på magen, og se at den IKKE er der;)

 

Jeg jobber hardt med mage/ryggøvelser om dagen pga den forbaska ryggen, og håper jeg også får litt flatere mage. En liten bonus for å holde ut den kjedelige ryggtreningen som ikke gir så mye som et halvt trimpoeng...

 

Kos deg med turer i langsomt tempo - du får benytte anledningen til å tenke rolige tanker, høre på fuglene og naturen og senke skuldrene...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

 

 

 

Kos deg med turer i langsomt tempo - du får benytte anledningen til å tenke rolige tanker' date=' høre på fuglene og naturen og senke skuldrene...:)[/quote']

 

Hehe, ja DER har du ikke meg...Rolig og harmoni stemmer liksom ikke.

Hissigpropp og litt mer action er vel mer meg, men MÅ man så MÅ man...

Og ja, det er utrolig tungt å ikke få trene.

Men jeg klarer det jo ikke....

Og magen er flat, tra la la ... :)

Treningen tar jeg igjen.

 

Nytt fint lavt tall i dag. Er nesten i mål, men kjenner meg ikke fornøyd....

Farlig dette her, ALDRI være fornøyd.

Men blir vel litt anna når kroppen får trene igjen, og blir litt strammere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg er helt enig!! Det er liksom ikke verdt noe hvis ikke det er med fullt trøkk. Jeg himler noen ganger med øynene til meg selv, når jeg durer gjennom skogsløypene med ipod'en på full guff - uten nesten å ense de pene trærne og den rolige stemningen...:)

Nei, action er tingen:D

 

Gratulerer til veslesnupp, tipper du har hatt en utfordring med kakene i dag?! :)

 

Jeg drar hjemover til konfirmasjon i helga, så selv om det er på Østlandet, så regner jeg med at kakebordet bli omfattende nok... Puh, må legge en slagplan, ja!

 

Ha en strålende helg med FLAT MAGE:D Kos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Slagplanen gikk rett vest.....

Alt for mye kaker, både i går OG i dag.... :cool:

Var rett og slett litt for flink med kakene denne gangen... SUKK !

Så nå ligger jeg lavt i terenget, og skuler på vekten...

 

Helg i sikte.

I morgen blir det "barseltreff" sammen med 7 andre mødre, med 3 åringene sine. Denne klubben sluttet jeg på for ett år siden, når jeg startet med GR kurs. Grunnen var att det tar for mye tid med en kveld 4 hver uke med mat og kos, når jeg i tillegg er med på 2 andre klubber... I morgen skal alle barna møtest, og feire bursdagen sin sammen. Mange av de som kommer har ikke sett meg på ett år, så jeg regner med det kommer noen kommentarer :)

Å da må jeg holde meg i skinnet, og ikke spise som en gal... Kan jo ikke det forrann andre når jeg har vært så flink. Så det er slagplanen min for i morgen ! hehe

 

Håper dere andre får en flott helg ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloien! Hvordan gikk det på klubb?! Ble det noen kommentarer?

 

Og hvordan er formen om dagen? Får du ruslet noen småturer?

 

Jeg er tilbake etter etegildehelg hjemme i anledning en konfirmasjon. Trenger jeg si mer...

 

Skal ikke dvele ved hvor mye jeg har spist - det ble vel sånn ca like ille som forrige helg. Og da går jeg ikke ned, men opp - det så jeg på fredag:p

 

Gidder ikke dette lenger, jeg altså! Sååå flink i ukedagen og ditto like håpløs i helgene, bare for å bli stående på stedet hvil.

Så nå må jeg i gang med regler, tror jeg. Noe à la kake- og godteriforbud, rett og slett. En kort periode bare... men skal tenke litt på det! Jeg vet det krever mye ofring og at jeg må være motivert for det, puh;)

 

Ha en fin uke så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kommentarer ble det :)

Så rart att man selv ikke ser det alle andre ser....

Har blitt lite med russleturer, men har bestemt meg for att i dag begynner jeg...

Må komme meg litt igang, selv om jeg ikke skal slite meg ut.

Tåler veldig mye mindre om dagen enn jeg er vant til.

 

Jeg er ute å kjøre matmessig, så dette lover ikke bra.

Jeg spiser for mye, hele tiden... Plutselig mer pålegg, ikke lett pålegg, mer smør i maten, for ikke å snakke om fløte.... Dette går bare ikke..

Kjenner meg skikkelig mismodig, og føler ikke att jeg er slank og fin i det hele tatt...

Må ta noen grep, men det er så vanskelig å komme igang !

Slutte å tenke på mat, og maten jeg spiser trenger ikke alltid å være så god. Det er mantraen jeg skal jobbe med.

Det er Hold Vekten kurs på neste tirsdag, og da skal jeg ha nedgang fra før sommerferien. Så nå er det sjerpings ! Null snop og kaker denne uken !

Det er en avtale !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er med på en kort forbudsperiode?! Så bra:D

Jeg er litt spent, for det er vel sånn ca et år siden jeg var på den linja sist.

 

Jeg skjønner at du føler deg litt mismodig, da. Men på den lyse siden: Du kjenner jo igjen hva som skjer? Du er jo bevisst endringen? Hvis ikke, hadde du ikke skrevet det her, mener jeg. I tidligere tider da jeg var på vei til å skli tilbake til gamle synder, la jeg ikke merke til det før jeg vips var 10 kg opp. Så det er jo bra å se det nå, slik at du kan snu det før det er for sent:)

 

Så får vi bare erkjenne nok en gang at dette er en tøff tøff jobb... som vi må holde ut med lenge...

 

Synes du hadde et veldig bra mantra, forresten! Jeg har prøvd å tenke lignende tanker selv: HVERT måltid må ikke være en opplevelse eller kosestund, noen ganger er det helt greit at mat kun er drivstoff til kroppen. Og alt MÅ ikke være supergodt, hver gang. Og en kosestund KAN noen ganger være bare en deilig tekopp, uten kjeksen eller brunostlefsa ved siden av.

 

Og noen ganger virker dette, og andre ikke;) Jeg sliter vel sånn sett mest med kveldsmaten. Den vil jeg gjerne koooooose meg med, hehe!

 

God tur hvis du våger deg ut? Her nede er det storm (dvs frisk bris..... host), og postkasser og grener ligger strødd. Men friskt, da! Deilig hvis man orker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ingen tur her nei..

Var på jobb i vel 5 timer, og var aleine med barna. Så jeg lå rett ut på sofaen etterpå.

Æsj altså, liker ikke att formen er såååå dårlig. Blir så sliten, og i går verket det litt også. Blir mismodig av att det skal ta så lang tid, i alle fall når jeg ser vekten er på vei oppover.

Kanskje ikke så rart når jeg bare sitter stille på rompa. Prøver å begrense meg, ken ikke lett. Er jo vant til å kunne spise en del siden jeg trener en del, og det kan jeg jo ikke gjøre nå siden det er null trim på gang.

 

Lårene min har virkelig "est" ut, og det er jo også pga lite trening siden før sommerferien.

 

Dagens syting og klaging unnagjort...

 

"Bare" 5 uker igjen, så kan jeg begynne å trene igjen. Gleder meg ! :(

Så får jeg bare prøve å holde meg i skinnet frem til da. Noen nedgang blir det i alle fall ikke ! :P

Blir med på snopestreiken i ukene, helgen må jeg ha kos...

Gikk fint i går i alle fall, var i skapet opptil flere ganger, og tok meg i det hver gang att jeg IKKE skulle ha. Bra jobba ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Oppgang å melde om her :P

Sikkert litt veske osv fra operasjons område, ser att det er hovent enda.

 

Det er jammen ikke lett når man ikke får bevege seg noe særlig. Har vært forkjøla og ikke i form siste dagene, så det har blitt slappe dager.

Det er kurskveld tirsdag, så jeg skal prøøøøve å holde meg i skinnet frem til da..

 

Har ikke blitt noen gåturer. Satser på ny frisk mandag, da formen sikkert er litt bedre. Har en liten syk gutt her hjemme også, har fått bronkitt stakkars... Etter 3 uker med hoste, og vært slapp fikk han pencilin i dag. Så da håper vi det ordner seg.

 

Ha en flott helg damer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare midlertidig, ElisabethV. Hang in there , vekten tar du tak i når formen er bedre og du kan trene igjen ;-) Håper forkjølelsen gir seg raskt, da - og at lillemann fort blir i farta igjen!

 

Hvordan går det med magen, kan du barbere bikinilinjen uten å fysisk flytte på magen når dette er over?? Hehe, det tenkte jeg på når jeg tok et strøk med høvelen i dag ;-)

 

God helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er oppadgående både for deg og lillegutt... ikke moro å være syke:(

 

Men hørtes ut som dere har hatt en fin søndag, da:) Også krysser jeg fingre for at du er i gåturform til i morgen:) Er du fortsatt 100% sykmeldt? Synes du sa noe om at du hadde vært på jobben en dag..?

 

God bedring til alle! Ha en fin-fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Her er formen heldigvis oppadgående :(

 

Nå er det min mann som ligger med bronkitt, og er på pencilinkur, og som dere vet så syter de jo værre enn ungene.... Så nå er vi drit lei av sykdom... :cool:

Jeg er fortsatt sykmeldt, vet ikke hvor mye enda.

Skal til lege i morgen, å da får jeg svar. Er innom jobben en tur og gjør litt jeg MÅ, bare så det ikke blir krise og inkasso varsler fra alle kanter... ( Sitter med regnskap ja... )

Skal se om jeg går en tur i dag. Regnet bøtter ned, og det er kaldt ute...

Og med en mann som ikke er i form, så må jeg vel ta meg av ungene frem til leggetid.

 

Ellers så er det en fin dag, med god GR ånd her. Måtte det bare vare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Blir lite med turer her. Skylder jo delvis på det regnet som bøtter ned, for jeg er jo IKKE vanntett... :P

Ble videre sykmeldt 3 uker, så jeg har jo tid på å komme meg igjen.

Blodprosenten er også på vei opp, så nå ser det lysere ut.

 

I kveld er det kurskveld. Og jeg gruer meg ! Som alltid...

Har ikke vært så flink som jeg skulle ønske de siste ukene, men det har heller ikke vært så alt for ille.

Så i dag piner jeg meg med minst mulig mat, og er amper som FY....

JAja, vet att det ikke hjelper i det store og det hele, men letter litt på samvittigheten når man skal veie seg MED klær klokken 19.30 om kvelden...

Jeg har i alle fall ikke oppgang siden før sommerferien, og det er en seier for meg :(

3 måneder i "frihet", så det er gjennomført ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Opp og NED ! :)

Vekten viste ned i dag, juhu ! :)

Litt skummelt dette her, men jeg er vel egentlig i mål...

Tenk, att JEG skal på Hold Vekten ! Skrekk og gru !

 

Jeg skal i alle fall holde FULL fokus fremover, for jeg skal ikke opp igjen..

 

Kontroll time på magen i dag, og alt ser fin fint ut ! :)

Kirurgen er veldig fornøyd med resultatet, det samme er jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang?! Og i mål, sier du?!?!?! Fantastisk! Så utrolig bra!!! Gratulerer SÅ masse:D

 

Og du har jo en bra start i å holde vekten, du som klarte deg med stillstand over sommeren! I motsetning til visse andre, hehe;)

 

Også så bra at det går fint med magen din. Her var det jammen bare fantastiske gladnyheter i dag:)

 

Nyyyyyyt dagen og den seiersfølelsen jeg er sikker på at du sitter med nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...