Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

SÅÅÅÅÅ utrolig glad på dine vegne!!!

Du har hatt en utrolig "reise". Du er virkelig ett forbilde !

Det er mange flinke her inne (bla ninjastar:)) men nå er det tråden din jeg er mest innom å får inspirasjon.

Kommer du til å flytte helt ut fra denne tråden og inn på hold vekten eller holder du oss litt oppdatert her også ??

 

Klapper for deg ! :)

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Flotters!! Bare innom med en aldri så liten SALUTT for målgang!!!! Gratulerer så mye Elisabeth - synes du har vært kjempeflink :)

 

Og så vil jeg ønske deg velkommen inn i den nye "bydelen" - det har vært litt dårlig med tilflytning i den delen synes jeg. Men det begynner å nærme seg for veeeeldig mange så det blir nok folksomt der inne til slutt skal du se.

 

Det er utfordringer også der inne selvfølgelig, men følelsen over å greie å holde vekten er minst like god som det er å gå ned.

Kanskje ikke så spennende da for alle andre, men egenfølelsen er kjempefin :-)

 

I alle fall tror jeg det er kjempeviktig å flytte inn dit og på den måten fortsatt ha en oversikt på hva man "foretar" seg i matveien og ikke minst den forpliktelsen en ved det har overfor seg selv. Vi vil jo ikke tilbake til det gamle - vil vi vel?

 

Kanskje det er derfor ikke alle som når målet sitt, flytter inn dit, men skal prøve å greie seg selv. Det går sikkert bra for noen, mens mange da mister oversikten og sakte men sikkert sniker kiloene seg på. Hvis vi ikke da har satt oss selv til "sjefs" for egen kropp, er dette det vanligste.

 

Stabilitetsfasen er vel så viktig som det å gå ned og den kan for mange vare over ganske lang tid - både måneder og år - men rutinene og kunnskapen vi har fått gjør vel at det etterhvert blir lettere og lettere!

....ble en litt lang pep-talk dette....

Jeg ønsker deg lykke til videre - enten her eller der - og nyyyyyt den gode følelsen det er å ha kommet til målet....du har greidd det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Det er bare såååå fortjent:D. Jeg skal følge tråden din inne på HV, gleder meg til å se hvordan det går med deg. Jeg har stor tro på at du klarer deg. Du har vært fantastisk flink!

 

Jeg må også innrømme at jeg er bittelitt misunnelig på deg, skulle ønske det var meg.. Men jeg gir ikke opp, jeg heller:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Halloooooo? Hvor er du?

Har du forsvunnet på høstferie, eller seiler du fortsatt på en fluffy gledesky?!

 

Håper det går bra med deg & magen og formen ellers:)

Blir det tråd inne på HV på deg, eller hva er planen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei og hå ! :)

 

Her har det gått i ett, og lite oppdateringer fra meg.

Skal lage meg en tråd inne på Hold Vekten, men må finne meg ett navn først ;)

 

Sliter virkelig med å holde meg til det jeg skal spise, blir fort så alt fopr mye godis ! :D

Hvorfor er det plutselig lov ?? Ja, si det....

I alle fall er det litt opp igjen, men allikevel innenfor vektbelte.

Har ruslet meg noen turer i det siste, og gleder meg til 2 uker frem i tid, da jeg kan begynne å trene igjen.

Sliter med lav blod prosent, så føler meg ikke i noe topp form.

Alt er tungt. Men men, skal bli bra :)

 

Her på vestlandet er det skikkelig ruskevær i dag... REGN og vind. Så nå må jeg bare sjerpe meg, å komme meg ut på tur selv om solen ikke skinner. For det gjør den visst sjelden her jeg bor...

 

Skal bli flinkere å oppdatere her inne igjen, ikke så lett å skli ut da.

For JA !!!! Dette blir visst en evig kamp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Utfordringen er tatt!

 

..sa hun med skrekkblandet fryd;) Den sofaen er så god om dagen...

 

Vi oppdateres i kveld, da?!

 

Trening om to uker er i hvert fall noe du kan se frem til:) Disse rolige gåturene brenner ikke akkurat kalorier, jeg har jo nå gått tur med samboeren de to siste kveldene. Det går ikke fort, kan du si... Tilsammen 1 TP på to dager, nærmest en vits:p

 

Men, jeg tenker slik: Når jeg går rolig tur, sitter jeg i hvert fall ikke inne og fyser på godsaker. Og hodet har jo også godt av frisk luft. Også holder jeg ledd og sener i bevegelighet. Så det er uansett mye bedre enn ikke å gjøre NOE!!

 

Det blir jo mye lettere å komme i gang med treing om to uker dersom du har gått endel tur før det!

 

Gooood tur i høstregnet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ojoj !!

da må det bli en tur i høst regnet !

Oppdatering kommer senere :D

 

Her har det regnet, og blåst hele dagen.

Og da er det bakedag når jeg har fridag..... ;)

 

Så her er det nybakt eplekake, sjokolade muffins og sitron muffins.... Ikke no lavkalori nei... Og lammelåret ligger på grillen ......

Så tror det må bli en laaaang tur i ettermiddag ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg merker at det er alt for lenge siden trening når jeg blir støl i hele kroppen etter en enkelt kondistime:p Jeg som ikke har vært støl på mange måneder!

 

Men det føles egentlig bare deilig. Fint å være i gang! Takk for at du sparket meg ut døra:D

 

Så det bakes i heimen din, også?! Hørtes utrolig fristende ut med alle de godsakene! Her i huset er det bonusbarnet som står for bakingen. Og så svak i sjela som jeg er om dagen, klarer jeg ikke å stå i mot. Det skal egentlig bli helt greit når høstferien er over, og hun får det travelt med skolen igjen;)

 

Kos deg med te og eplekake på en grå høstdag!

Blir det ny tur på deg i dag? Jeg vurderer muligens en enkelt styrketime i kveld. Kan ikke begynne for hardt med doble timer rett på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Godt å kjenne man har brukt kroppen :D

Ja, tror det må bli en tur i dag også.

Det er jo mulig å gå seg litt i form... ( lurer kanskje meg selv... ;))

 

Alt for mange kalorier inntatt i går, i dag skal bli bedre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Starter mandagen med friskt mot !

Denne uken skal jeg fokusere på andre ting enn mat... Null baking her i huset...

Minst mulig i inntak blir fokuset....

Alt for mye mat inntatt i helgen, IGJEN....

 

Har vært ute i friskt vær ( les : regn !!! ), å gått en tur.

GODT :)

Formen er stigende, men fortsatt ikke meg selv igjen etter operasjon.

Etter tur til lege er det bare å smøre seg med tålmodighet har jeg fått beskjed om... Kjipt att det skal gå sååå sent, men blir bra til slutt.

 

God natt dere som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Halloen! Hvordan står det til oppe hos deg?!

 

Jeg har hatt to håpløse dager på farten, men starter på ny frisk i dag. Begynner å bli flink på det;)

 

Må si jeg synes det er utrolig kjipt at du fortsatt er i dårlig form!! Håper blodprosenten fyker i taket snart, så du får igjen energien:)

 

Har det blitt flere turer på deg? Jeg for min del har ikke rørt med siden mandag... Men i kveld skal jeg på min første kurskveld på "ordentlig" pilates (ikke sånn treningssenter-pilates), det gleder jeg meg til! Håper det vil bidra til økt energi, mindre stress og bedre rygg.

 

Ha en fin dag og god tur hvis du beveger deg ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Her har det blitt noen gå turer.

Men ALT for lite energi inn i forhold til ut, dessverre :)

 

Akk så vanskelig å holde seg på stedet hvil når man ikke får den treningen som man er vandt til. Tørr nesten ikke oppdatere vekt ....

Dette er ikke bra.

Jobber og jobber med meg selv, men det er såååå tungt...

Ender vel opp på kurs igjen, om det skal fortsette slik...

Det er hold vekten kurs på tirsdag giejn, og det blir ikke akkurat kult å komme dit...

Dagen i dag er fin til nå, men skal på middag og kino ute senere i dag, så da spørs det...

Tror ikke jeg har vært på kino før uten snoperier... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

ÆSJ !!!

Bare negative tanker her inne nå !!! Det er ikke bra nok :cool:

 

Jeg skal komme meg ut av dette !

I morgen er det full sjerpings igjen, og jeg skal på trening !

Nå er det NOK !

Jeg skal komme meg ut av denne deperasjonen, og komme meg i form igjen.

Sakte, men sikkert ! :) It`s time.....

 

I morgen skal jeg på første trening på veldig lenge, spennende !

Gleder meg til å komme igang igjen. endelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, bare negativitet, sier du? Da kommer jeg inn hit og dytter på deg litt overdreven positivitet:D

 

For det første: Det er jo utrolig bra at du skal på første trening i morgen!

Jeg blir i hvert fall smådeppa av ikke å få trene som jeg vil.. Bare du kommer i gang, vil godfølelsen komme etter:) Det blir knall!

 

For det andre: Ikke glem hvor vanvittig langt du allerede HAR kommet. Det er så lett å bare fokusere på de manglende kiloene i innspurten.. Men tenk så mye som allerede er fullført. Det er bare bittelitt som står igjen!

 

For det tredje: Motivasjon lar seg sjelden bestille. Ingen grunn til å deppe over det! Det kommer nok snart tilbake, helt av seg selv. Og om ikke før, så i hvert fall etter at du er kommet i litt bedre form og er i gang med trening:)

 

For det fjerde: Vi er jo flere som jobber med den siste kneika... så om ikke annet, får vi hale og dra hverandre over:D

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

HÆRLIG !!

 

Treg i beina, tung rompe, og svetten pippla på panna ! :)

Det er såååå godt å komme igang igjen. Nå er det bare en vei, og det er OPP ! :)

 

Formen er det så som så med, men det kan jeg jobbe med. Godt å komme igang igjen, og nå er jeg litt mer motivert.

I dag har jeg gjennomført med stil, klapp på skulderen ! Teller ikke kcal lenger, men vet att inntaket er noenlunde akseptablet. Det er godt å kjenne att go følelsen kommer litt smått om senn, og denne uken bli en nedgangsuke !

 

Ha en topp mandagskveld ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Herlig å være i gang med trening igjen?! Er formen på vei oppover?

 

Jeg synes det er supert å være i gang igjen, enda jeg ikke hadde særlig lang pause.. Jeg har vært på to harde økter denne uka, og er passe mørbanket nå! I kveld blir det rolig, med andre kurskveld på pilates. Gleder meg!

 

Hvordan gikk kurskvelden din? Jeg har veiing i morgen... Og er spent. Selv om jeg har vært veldig flink i noen dager nå, så vet jeg at det som oftest krever litt mer for å få nedgang. Men men, jeg er innstilt på det, nå er jeg klar for å knekke 70-tallet for godt:D

 

Ha en fin-fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kurskvelden..... :)

Den gikk forbi i stillhet, alt for mye opp.

Nå er det sjerpings

Føler att det går mye bedre nå når jeg får trimme litt mer.

Vekten skulle gjerne vært en kg ned, men jeg stresser ikke.

Jeg skal komme meg ned, og det har jeg trua på jeg klarer nå når jeg får trene igjen.

Det viktigste for meg har alltid vært å være i god fysisk form, og att jeg kan gjøre det jeg vil uten å bli forhindret av overvekten.

Sånn sett er jeg fornøyd nå, og det er bare kjekt å trene. Så formen den er på vei oppover, selv om blodprsent og generell fysisk helse ikke er på topp enda.

Ting tar tid, dessverre... Skulle gjerne ha vært i topp form i går ! ;)

 

Men når det er sagt, så håper jeg å se ett nytt og litt finere tall på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello snupp!

 

Nå er jeg tilbake.. Nå skal vi vel bli ferdigslanka???

 

Du har jo bare noen usle kiloer igjen.. jeg har noen flere... Men åhh så motivert jeg er!

 

En gang må jeg jo bare bli ferdig.

 

Hvordan går det med magen? Er du fornøyd??

 

Må ta meg tid til å lese alt jeg har gått glipp av men nå ville jeg bare hilse på!

 

 

Klemmer fra meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ny mandag, og nye muligheter, IGJEN....

Mister hodet fullstendig i helgen, etter en uke med god fokus.

Så da er det på igjen med ny giv.... ;)

 

Begynner å bli lei av meg selv, må komme inn i en rytme som fungerer for meg.

For nå er hovudsaken å holde vekten, 1-2 kg opp og ned er vel egentlig ganske så naturlig.

 

Er hjemme med en liten med vannkopper, og er redd det kommer til å bli en lang uke... Jeg bruker å bake når jeg blir gående hjemme, men vet jo att det ikke funker for meg.... Så i dag tror jeg rydding av boden står for tur....

 

Ha en fin mandag folkens !

 

P.S Så koselig å "se" deg igjen dilla ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Trodde ærlig talt att dette skulle være LETT jeg nå !!

Men det er det jo ikke...

 

Spiser for mye, og har driiit dårlig samvittighet....

Og jeg føler meg diger !

 

For noe ...... :mad:

Det er bare en som ting som hjelper og det er å kutte ned på mat/gotterier, hvorfor skal det være so forbaska vanskelig.... FRUSTRERT !

 

Og den vekten, ja den har jeg lyst til å kaste ut.....

 

Jepp, der var det ute i alle fall, så får vi se om det hjelper på humøret... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Halloen, hvordan står det til med humøret i dag?! Noen bedring?:)

 

Jeg har hele tiden skjønt at det kom til å bli vanskelig og holde vekten. Men at det skal være sååååå vanskelig , da...:)

Men! Vi får håpe det går seg til etter hvert, vel! Må jo kunne gå an å få til dette her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...