Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Skal se det løsner om en dag eller to :)

Kan ikke tro att en dårlig dag skal ødelegge en hel uke... :confused:

 

Huff kjekt med feiringer, men ikke så kjekt å forsake trimmen...

Vi skal på campingvognen i helga.

Der er ett fjell man kan gå over for å komme dit. Har ikke gått der før, men det skal jeg gjøre i dag. ( Så sant skodden ikke ligger alt for langt nedi fjellet... )

Og så håper jeg å få til en trim tur til i løpet av helgen, men ikke sikkert det går...

 

Ha en koselig helg med fering av fortiss ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, med ElisabethV, den ene dagen kan ikke ødelegge så mye, det er bare det at den ligger så nærme veiedagen ;)

 

Jeg får en liknende helg med lite rom for trim, men vi tar det igjen til uka, vettu.

Ønsker deg en riktig god helg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei, jeg håper dere har rett, og at det mest er opphopninger i kroppen, dette her. Men i så fall får jeg igjen for det neste fredag:)

 

Nå skal jeg først navigere gjennom en helg med øldrikking, kakebaking (det er jo så godt å slikke bollen etter at røra er helt i formen;) ), bursdagsfeiring og besøk. Det blir veldig gøy og masse kos!

 

Men på MANDAG! Ja, da er uka MI! Hehe!

 

God helg, folkens! Sommer er herlig selv om det akkurat nå HØLJEregner utenfor vinduet mitt;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hoi! Jeg stikker hodet innom her innimellom all spisingen:p Helt håpløst med bursdag og svigersbesøk hele helgen. Kjenner jeg har kapitulert litt denne helgen, men satser på en bedre dag i morgen. Akkurat nå er jeg stappmett! Da jeg spurte kjæresten i stad om han kunne sende meg smågodtbollen, så han bare på meg og spurte: "Er du sikker på at du virkelig vil dette?"

 

... DA er det ille, for han kommenterer særdeles sjelden på mine utskeielser;)

 

Ellers var vi på en helt toppers knallkonsert i går!! En stakket stund i paradis, før det bar hjem til baking i dag. Jeg har bakt sjokoladekake (veldig usunn), og to litt mindre usunne alternativer: gulrotkakemuffins, og banankake med sjokolade og valnøtter. Begge fra funksjonellmat.no. Så får vi se hvordan de andre synes det smaker;)

 

Hvis jeg har samvittighet til å forlate familien i morra, skal jeg prøve meg på en liten joggetur! Det klør etter å prøve det nye pulsbeltet mitt. Og jeg trenger en bonustur for å brenne av noen av disse kakekaloriene.... Jaja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Siden fredag morgen og forrige veiing har jeg hatt det helt strålende:) Konsert, barnebursdag, baking, svigersbesøk... Det har vært tre dager med NULL trim og mye spising! (Nei, kom meg selvfølgelig aldri ut på tur i går... travelt å være vertinne!)

Veldig moro, men nå er det mandag og moroa er over;) Her er det bare å begynne opphentingen! Jeg har to uker igjen på jobb før sommerferie. Bortsett fra sommerfest på jobben på torsdag, har jeg nå ingen store utskeielser i sikte. Jeg planlegger derfor stramt løp frem mot ferien. Målet er å se dette forjettede 6-tallet jeg har mast om i månedsvis før ferien. Jeg tror vi alle her inne har godt av at jeg snart kommer dit;)

 

 

Treningsplan (veldig avkortet program på senteret om dagen, så dette blir med en klype salt):

Mandag: Kondis-time på treningssenteret

Tirsdag: Jogge ute (meldt SOL!)

Onsdag: Kondis pluss styrketime på treningssenteret

Torsdag: Treningsfri (sommerfest)

Fredag: Gå tur eller jogge

Lørdag: Jogge eller ellipse + mage/rygg-trening

Søndag: Kanskje sykle en tur? Tre år siden sist, og nå har sykkelen vært på service!

 

Jeg er helt klar for en "normal" uke nå. Go go:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hørest ut som du har en super uke på gang ! :)

Mye hærlig trim *misunnelig*

 

Jeg har en vanskelig uke på gang...

Klubb tirsdag, klubb torsdag og grillfest i barnehagen torsdag.

Reiser fredag til København. Så tror ikke jeg klarer noe strengt regime, dessverre...

men målet er å holde vekten, og forbli der ! :)

Og få presset inn litt trim innimellom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott uke ahead, ser jeg :)

 

Jeg har vel egentlig også alle muligheter til å få noen skikkelig bra dager før veiing fredag. Smågutta mine reiser på ferie til Bestemor og Bestefar i morgen ettermiddag, så her er det alle muligheter for å prioritere trim-tid!

 

Hørtes ut som du har hatt en topp helg, good taimz..... :) :) :) Det er jo sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp Slippe, jeg hadde visst en så god helg at jeg ikke klarte å stoppe i dag:p

Burde visst bedre og lagt alle kakerestene i fryseren i går etter festen..

 

I dag kom jeg hjem fra jobb, helt utslitt og supertrøtt. Null energi, og i tillegg var jeg litt grinete etter en usaklig diskusjon. På toppen av dette var jeg enda mer sur fordi jeg på mystisk vis har gjort noe med ryggmuskelen jeg fikk en real strekk i før i vinter. Nå murrer den veldig, og jeg turde ikke trene i dag likevel. Jeg er ikke motivert for en treningsfri periode nå!!

 

Så i god, gammel stil (som jeg ærlig talt trodde jeg hadde lagt fra meg!), endte jeg opp med en helt vanvittig unødvendig runde med TRØSTESPISING. Og vi snakker ikke litt, heller. Smågodt, sjokoladekake, banankake, muffins. Kort sagt litt av alle helgerestene. Jadda:rolleyes:

 

Utskeielser i forbindelse med bursdager, bryllup, seminarer, fester, hytteturer osv kan jeg leve med. Det er en del av livet og noe jeg mener jeg bare må finne plass til når målvekten er nådd. Så at det blir noen av disse utskeielsene på veien, og at jeg kommer frem til målet litt senere på grunn av dem, er faktisk helt greit. Det lever jeg fint med.

 

Men trøstespising?! DET er en ting jeg har lyst til å legge bak meg for godt. Det er ikke en varig løsning å takle dårlige dager på!

Jeg er ikke tilhenger av å snakke seg selv ned, men akkurat dette her var fullstendig unødvendig. For en dust!!

Tror jeg tar mine egne vernesko og tupper til så blåmerkene synes:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ojoj... :) Ikke bra.

Forstår godt tanken att trøstespising ikke er greit. Enig i resonementet ditt der !

MEN av og til så blir det bare slik.

Greit, vi blir skuffa over oss selv, men vi er jo bare mennesker... Tross alt... :cool:

 

Rist det av deg, og opp og hopp !

Gå en lang hærlig tur, i stedet for å trene hardt ( Om ryggen tåler det vel og merke... )

Så forbaska med ryggproblemer, det virker ut som de alltid vender tilbake etter en periode. Jeg er så heldig att jeg ikke har de plagene.

 

Håper den ekkle følelsen har lagt seg, og du kan starte dagen med ny frisk i morgen. Det er jo det positive her inne, vi kan alltis starte på en ny frisk morgen etter :)

 

Har ikke hatt noen super dag her heller, men har ærlig talt ikke kontroll siden jeg ikke teller lengre. Tar detlitt mer på en "raus" nå :)

Sommermodus....

 

Ha en flott tirsdag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk, Elisabeth, du har helt rett:) Det er bare ikke alltid så lett å si de lure tingene til seg selv.. Den kjipe følelsen har i hvert fall forsvunnet i løpet av natta, og i dag er det blanke ark med fargestifter til;)

 

Det ble ingen tur i går, jeg la meg tidlig i stedet for og begynte å lese en ny bok. Litt virkelighetsflukt var deilig..!

Men i dag skal jeg prøve meg på trening, eller i det minste en liten tur. Jeg er alltid så dårlig på å ta kroppens signaler på alvor, og jeg prøver virkelig å bli bedre på dette. For bare et halvt år siden vet jeg at jeg bare ville dratt avgårde på hardtrening i går, den ryggen murret jo bare "litt". Og så ville det tatt noen dager, før det ble mye verre.. Så null trening i går var det motsatte av det jeg ville på kort sikt, men forhåpentligvis er jeg bedre i ettermiddag!

 

Uansett! Ny dag i dag, og ingen grunn til at den ikke skal bli strålende! Jeg har begynt bra, med knekkebrød til frokost. Og ute skinner faktisk sola:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke kommet dit du er i dag uten noen nedturer innimellom. Det er utrolig mye læring i disse nedturene våre, vet du - og nå har du lært at du enda har litt å jobbe med i forhold til trøstespising :)

 

Jeg har aldri vært en trøstespiser, men jeg er top-notch når det gjelder KOSE-spising. As good as they come, rett og slett, jeg koste på meg 20 kilo fra 1998-2010...

 

Jeg har en egen evne til å spise som om det var siste gangen jeg skulle få noe SÅ godt. Selv fredagspizzaen, som er fast innslag hver eneste fredag, tror jeg at jeg spiser for aller siste gang. Så da..... tar jeg vel et stykke til, da??!!

 

Det å spise litt saktere og kjenne etter at man begynner å bli mett er et clue for meg. Like viktig å porsjonere det jeg skal spise til middag på EN tallerken uten mulihget for påfyll. I perioder i fjor høst benyttet jeg til og med en liten frokostasjett til middagen, bare for å lære meg å porsjonere riktig.....

 

Veldig nyttig og avgjørende læring, og jeg tror faktisk noe av det har sunket inn. Ser jeg bort fra sjokolade og desserter i helgen, var måltidene slett ikke så ille - grill og bursdag til tross. :)

 

Håper ryggen din blir raskt bedre, du er smart som lytter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er faktisk ganske flink på både kose- OG trøstespising, jeg! Ganske talentfull, denne dama her;)

Og jeg ser og at de gangene jeg unner meg noe, så spiser jeg også som om det var mitt siste måltid. Det må være noen temmelig primitive instinkter som slår ut, for den intellektuelle delen av meg vet jo veldig godt at det ikke er flere år til neste gang jeg får spise sjokoladekake.

Men mestringsstrategien må jeg nok jobbe litt mer med! "How to avoid eating like a starved cave man", grunnkurs 1. Eller noe sånt:rolleyes:

 

I dag har det gått litt bedre enn i går. Fortsatt for mye mat , men ikke like ille som i går, samt at jeg i dag fikk med samboeren ut på deilig sommerkveldstur. 10 km i rolig tempo, det var herlig:)

 

Så formkurven er oppadgående! Satser på en enda bedre dag i morgen.

 

Og så må jeg bare dele et sitat jeg fant for lenge siden inne på tråden til Innen (18-25), jeg tenker på dette hver gang jeg går på en smell eller tre:

 

"Supposing you have tried and failed again and again.

You may have a fresh start any moment you choose,

for this thing that we call failure is not the falling down,

but the staying down."

 

(Mary Pickford)

 

Altså! Jeg gir meg ikke selv om jeg har landet litt i grøftekanten de siste dagene! Karrer meg helt opp på den smale stien igjen i morgen.

Ryggen har vært ok i dag, så i morgen skal jeg prøve skikkelig trening, ju-hu!

 

Og som ekstrabonus: Det er meldt 26 grader og SOL her i morgen, og jeg har tatt meg fri fra jobb. Hvis ikke DET blir bra, vet ikke jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg bare notere meg bak øret.

 

Jeg tror jeg legger det på signaturen min, for det er ganske betegnende for meg og min slankehistorikk, som jo ender med at jeg prøvde igjen for tusende gang - og klarte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

For en fantastisk sommerdag! Endelig en følelse av skikkelig sommer:)

Jeg tok litt sånn ad hoc fri i dag, og dro ut på lang joggetur i skogen. 16 km på litt under to timer, det er fint. Og det gjør jo heller ikke noe med de 1160 kaloriene som gikk med;)

 

Nå koser jeg meg på verandaen (i bikini!!!), og spiser jordbær med cottage cheese og yoplait dobbel 0 vanilje på. Mmmmm!

 

I dag kan ikke livet bli bedre:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Åh, jeg blir rent misunnelig her !

For en nydelig dag ! :)

 

Her er det skodde, regn og 14 grader.... :mad:

Null sommer til nå i år, og jeg er skikkelig vær syk....

 

Men tilbake til deg : Flott trening ! Bra jobbet !

Bare trasking på kjøpesenter med meg i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Puh - endelig tilbake med full kontroll på maten! I dag har virkelig vært en topp dag på alle måter. Fri og trening uten ryggvondt og jammen meg en pulsklokke som også er frisk igjen. Og jeg er til og med litt solbrent:D Og bare sunn mat hele dagen, ikke kake og ikke sjokolade. Yay!

 

I morgen er det sommeravslutning på jobben, da ryker det vel på litt både alkohol og kaker..

I god stil:rolleyes:

Men etter det følger en full uke uten noen fester av noe slag - så jeg har pr nå veldig trua på siste veiedag før ferien, om 1 1/2 uke. Jeg VIL SÅ veldig komme litt nærmere målet mitt!

 

Nå har jeg vært flink i dag. Da skal jeg klare det i morgen, også - før festen, i hvert fall. En dag om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hærlig med dager med full kontroll, værre med ferie, fridager og feiringer.

Er sikker på du takler den grillfesten i kveld.

Må jo være litt ekstra kanskje :confused:

Det som er tingen er vel att det gjerne blir mye det lille ekstra disse sommermåndene.

Men null problem med meg, for her er ikke sommer ! 10 grader, skodde og regn ! Minste jenta på 2 år insisterte å ta på lue i dag....Det var sommeren sin det.... :mad: ( etter 6 ! mnd med snø i vinter hadde jeg virkelig håpt på å få en fin sommer, men den gang ei... Pensjonist tilværelse i Spania lokker MER og MER ... ) Bare litt avsporing ! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Du sier noe der, Elisabeth, det er dette "litt ekstra" hele tiden som er problemet mitt om dagen. Men for meg går det litt i perioder hvor tøff jeg er villig til å være. Akkurat nå er jeg der at det får heller ta litt lenger tid, det er sommer og jeg stresser ikke. Vekta får stå stille i de sosiale ukene, og så heller forhåpentligvis gå litt ned de andre ukene. Og tilslutt blir jeg lei nok og setter inn nazi-støtet;)

 

Ang. festen i kveld, så blir det nok "litt ekstra", ja. Men, jeg har klart å bli potte tett forkjølet, og føler ikke for det helt store alkoholinntaket. Aldri så galt osv:p

På den annen side skal vi grille - og gutter som skal fikse grillfest, kjøper ikke kyllingfilet og Go' & Mager grillpølser, for å si det slik. Eller bruker kesam eller ekstra lettrømme i potetsalaten... haha! Dessuten hørte jeg rykter om at en av gutta på avdelingen har bakt kake - og han er den beste kakebakeren jeg vet om!

 

Ellers må jeg si meg enig med både deg og veslejenta di... jeg har blitt så iskald på mine "tynne" dager, får likhvite hender og føtter av ingenting og det verker inn til benet. Så jeg sover fortsatt med ULLsokker på bena hver eneste natt, selv om det juni. Og bruker skjerf hver dag. Brrrr. Kald sommer, selv om jeg hadde en flott dag i går! Jeg og samboeren har mer enn én gang lurt på om vi bare skulle flytte sørover... Særlig etter den vinteren vi har hatt.. Men ikke så lett i praksis, gitt. Men det er lov å drømme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Veiedag igjen i dag.

Og fortsatt stillstand. 70.4 uten å rikke seg.

 

Hakk i plata fra denne kanten her...:)

 

Men - jeg har en plan som starter i dag! Festen i går er unnagjort, spiste alt for mye - men drakk ikke alkohol, for én gangs skyld;)

Nå blir det ingen flere grillorgier på lang tid! Til neste fredag og ferien skal jeg ned på 70 blank, helst se 6-tallet.

 

Ellers er regnværet tilbake her, etter en fin tirsdag og onsdag, det begynte på'n igjen i går. Så med mindre det letter utover dagen, blir det nok en treningssenterøkt på meg i dag. Ellipse, kanskje? Fortsatt forkjølet, men ikke verre enn at trening bør gå bra!

 

Ønsker alle en toppers fredag og innspurt mot HELG:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Det kunne vært vere, det kunne jo gått opp ;-)

 

Du er plutselig på 60 tallet, Ninjastar, tenk på det! Steike for en nedgang du har hatt, det et skikkelig imponerende altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, jeg er faktisk veldig lettet over at det ikke var oppgang!!

 

Og i det store og hele er jeg utrolig fornøyd med innsatsen så langt. Progressen har vært pinefull langsom de siste to-tre månedene, men det har jeg akseptert. Det var et valg jeg tok før alle ferieturene og sosiale kaoset satte inn rundt påske, og jeg står for det. Men tålmodighet har aldri vært min sterkeste side, og det begynner jeg å merke nå:)

Om ikke altfor lenge bikker jeg 30 kg-milepælen.. tenk det! Det skal bli stas:)

 

Her henger forresten forsatt forkjølelsen i... mye sterkere enn jeg trodde. I går ble det ikke trening, hodet var i en bomullsboble og kroppen føltes som den hadde blitt kjørt over av en dampveivals:p

Litt lettere i hodet dag, så nå har jeg overtalt samboeren til å bli med ut på tur i regnværet. Kunne det bare gitt seg med å regne?! Litt lei regn nå - men på den annen side slipper jeg å vanne de nysådde spinatbedene mine:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Yes! Her har det gitt seg med å regne - håper det holder seg til i morgen, også:)

Og jepp, det ble tur i dag, 10 km og 500 kcal forbrent. Veldig bra!

 

Og deretter kafélunsj med venner, og jeg skeiet ut med en innmari god kaffelatte. Som jeg gjør nesten hver lørdag;)

 

Ligger an til rundt 1600 kcal inntak i dag, så her går det i rett retning. Godt fornøyd når lørdag er en minusdag:D

 

Nå er det dessert/kveldsmat på menyen. Norske jordbær med litt Yoplait vanilje over. Mmmmmm!

 

God lørdagskveld til alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg spiser jordbær med Dream is vanilje. Herregud så godt:)

 

I dag har vært en knalldag. Ikke regn, og godt og varmt. Bikini på verandaen, selv om det ikke har vært særlig sol!

 

Og ellers har jeg vært flink i dag! Ser ut som den dårlige perioden på begynnelsen av uka er over. Jeg har vært på jogge/gåtur i skogen, med flere innlagte snack-pauser: På ruta mi dukket det opp både markjordbær og blåbær. Nam-nam:)

12.8 km på 1.5 time, ikke verst i denne varmen.

 

Og - kryss i taket - jeg har vært på SYKKELTUR!! Min første på minst tre år. Jeg er ingen syklist... Men i dette været var det herlig. Fikk med meg samboeren, og vi hadde oss en fin runde med sightseeing.

 

Totalt forbrukt 6.5 TP, og maten ender på rundt 1400 kcal i dag. Om uka begynte begredelig, har jeg i hvert fall avsluttet bra:D

 

Klar for ny uke nå, og siste innspurt mot ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Se der, Ninjastar, nå er du i full sving mot 69!! :)

 

Deilig å kjenne at alt fungerer samtidig, en får bare sørge for å kline til når alt "stemmer".

 

Jeg hadde en veldig god uke frem til i går, men så ble hjernen angrepet av en uforklarlig feilmotivasjon, så da gikk det ene og det andre inn i munnen. Ganske mye av hvert, faktisk, og jeg endte langt innpå 2000-tallet mht. kalorier.

 

Jeg tror jeg begynner å ta ferie - enda den er to uker unna!! Dette er ikke according to my plan, så her får jeg skjerpe meg. Så nære normal BMI, så nære, så jeg MÅ nesten bare klare det :)

 

Vi får satse på en strålende uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, "uforklarlig feilmotivasjon", den var god:D De dukker opp innimellom, de ja! Synes selv jeg har hatt min dose i det siste.. og er så fornøyd med at jeg denne uka er i godt driv. Fortsetter jeg slik, bør det best se lyst ut for 6-tallet til fredag!

 

Nok en fin-fin dag i dag, selv om den begynte litt dårlig! Forkjølelsen er nesten vekke - bortsett fra at jeg hoster "fra dypet" hver gang jeg legger meg ned. Ergo litt vanskelig å sove, da jeg ikke er så flink på sove sittende;) Så etter en passe søvnløs natt, fikk jeg endelig sove på morrakvisten - og slo av vekkerklokka uten å merke det. Var ikke på jobb før nesten kl 10...

 

Men etter det, har det bare gått oppover. Været ble bedre enn meldt (går DET an, liksom?!), så her ble det middag i sol på verandaen, før jeg fikk meg en hard runde på treningssenteret. Herlig:)

Og ja, egentlig burde det vært forbudt å være innendørs i slik finvær, men jeg turde ikke jogge i dag igjen. Og trene ville jeg, så da ble det sånn!

 

Satser på en like bra dag i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...