Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Velkommen hjem !

du er vel snart der tenker jeg ??

Er spent på hvordan du ender opp i påsken.

Ser att selv om jeg har spist mye av det jeg ikke bør, er det ikke så mye oppgang påsken. Så tror rett og slett forbrenningen min har blitt bedre, tips noen ??

Men skal veie meg fredag og oppdatere da :)

 

Håper att feiren din var super, og att du fikk trene slik som du ønsket.

 

P.S Hvordan var det i syden med "ny kroppen" da ?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for det, Elisabeth - det er godt å være hjemme igjen!

Har alle hatt en fin påske? Jeg skal lese litt rundt og oppdatere meg i kveld!

 

Jeg har hatt en fin ferie, men en noe dårlig avslutning. Jeg ble så dårlig siste natten der nede, og kastet opp frem til bussen skulle ta oss til flyplassen. Ikke den beste flyturen jeg har hatt.. Og det ble sent hjem i natt, flyet var en time forsinket. Så nå er jeg på tilbake på jobb, men det er dårlig med futt!

Uansett, regner med at det kommer seg etter mer væskeinntak. I morgen er jeg nok "fit for fight", tenker jeg:)

 

Ferien har ellers vært litt både og! Veldig herlig å ha fri, men været var ikke så topp som forventet, flere dager med overskyet er ikke det jeg ønsker meg i syden. Men jeg koser meg alltids med bok på verandaen, sol eller ikke sol. Og så har jeg shoppet masse - det er så mye fint i butikkene i Spania! Jeg digger Spania-shopping:D

 

Matmessig har påsken vært en katastrofe fra ende til annen. Tør ikke tenke på hva vekten vil vise på fredag:eek: Stillstand er bare å glemme, spørsmålet er heller hvor mye opp. Jeg har ikke nektet meg noe som helst denne påsken, har spist sjokolade nesten hver dag, og dessert, og stooore frokoster (buffet på hotellet..). Dessuten hadde jeg bursdag på tur, og synes vel sånn sett at det var ekstra greit å skeie ut!

Men, det var herlig for en uke - og nå gleder jeg meg til å komme i gang med havregrøt og knekkebrød igjen;)

Ellers har jeg trent nesten hver dag mens jeg var borte, enten gått lange turer, eller jogget, eller trent styrke. Så jeg tror ikke formen er så mye dårligere!

 

Og det var IKKE så ille å gå rundt i bikini! Føler meg ikke tynn, men ser jo selv at jeg er er slankere enn gjennomsnittsnordmannen på charter-ferie.. Ønsker meg fortsatt slankere lår og strammere mage, så vi får se hvordan det blir når de neste kiloene forsvinner.

 

Ok - fra og med i morgen er jeg tilbake for fullt! Klar for vårinnspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var først innom "starten" din og ser hvor du startet og jeg må bare ta av meg hatten! Så utrolig standhaftig du har vært, bra jobba! Utrolig inspirerende må jeg si og kroppen er nok mye flottere enn du selv ser, for i hodet henger nok kiloene ennå på. Gratulerer og stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Hyggelig du er tilbake :) Du har vært savnet :D

 

Påsken er over og det virker som om du har hatt det stort sett fint.. Litt guffen avslutning på det hele, men men.. Været har jo vært strålende hele påsken og jeg har flydd rundt i trekvart lang bukse i halvannen uke nå, deilig. Har blitt forkjøla da, men pytt :)

 

Gyver vi løs på nye minuskiloer fram til sommeren eller? Jeg er super motivert til å fortsette, synes bare det er vanskelig å komme igang med matnoteringen. Det er så gørr kjedelig! Blir spennende å lese fredagsvekten hos slankefolket her... Jeg er utrolig spent på eget resultat, har ikke veid meg på mange dager! Håper jeg ikke må igjenåpne første delmål om minus 10 kg haha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

koala - tusen takk for pene ord, slike tilbakemeldinger gir meg ekstra motivasjon:) Jeg har vært forholdsvis standhaftig siden august, og det er vel mest fordi jeg er såå lei av jojo-tilværelsen. Jeg vil én gang for alle komme på trivselsvekt, slik at jeg kan leve litt mer normalt. Vil bare bli ferdig! Jeg ser jo hvor mye mer jeg kan spise og skeie ut med når jeg "bare" skal holde vekten - DIT vil jeg!

 

MissMuppet, det er godt å være tilbake hos dere, også!! En uke uten notering av mat, og lov til å skeie ut beviser bare at hodet mitt fortsatt trenger strenge rammer. Jeg er IKKE en såkalt "mindful eater" ennå. Om jeg noengang blir det - jeg tviler:rolleyes: Gir jeg meg selv lov til å tømme en XL-pose med M&M's (430 g, thank you very much...), så gjør jeg det uten problemer. Jeg er veldig flink sånn sett;)

 

Men da får man bare finne andre metoder! Som å være her inne! Liker meg her, ja! Og JA, jeg er helt klart med på å gyve løs på minuskilo frem mot sommeren! Både gamle og nye, for å si det sånn... Mistenker sterkt at det blir noen kilo jeg må gjøre på nytt etter denne ferien, men det får gå. Jeg lar ikke det stoppe meg! Neste mål er under 70 kg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg tilbake!

 

Det er deilig med ferie og "katastrofe-inntak" (som de fleste av oss melder om etter påske :D,) men der godt med hverdager om en skal ned i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Etter å ha lest litt rundt omkring siden jeg kom hjem, ser jeg at det jammen er flere enn meg som har hatt begrensningsproblemer i påsken! Felles skjebne, felles trøst kanskje? :D

 

Dommen er for øvrig klar: Dagens veiing viser 1.8 kg opp på de to siste ukene.

 

Jeg klarer ikke hisse meg opp over det, heller. Det kunne selvfølgelig vært bedre (jeg har jo trent masse denne påsken), men samtidig kunne det jammen vært verre! Sjokoladeinntaket har vært skyhøyt, på toppen av vin, påskeegg, dessert, pannekaker med nutella til frokost (nei, jeg har sagt det før, jeg har INGEN sperrer når det gjelder inntak av både nære og fjerne medlemmer av sjokoladefamilien...:))

 

Så egentlig bør jeg vel være overlykkelig over at resultatet ikke var verre:D

 

Jeg håper nå uansett at jeg på sikt kan klare å begrense meg noe mer i slike ferieperioder..

 

Jeg skal legge en plan for den neste uka, men foreløpig er jeg ikke helt i form etter at jeg ble syk på tur. Så enn så lenge tar jeg det med ro. Men, jeg spiser knekkebrød til frokost igjen, og i går var jeg nede i 1500 kcal inntak. Det går rette veien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg jogget/gått hjem fra jobb (40 minutter, 5.5 km), og nå føles det endelig som om spysjuken har sluppet taket:D Ikke kvalm, i hvert fall! Jeg fikk fort høy puls, men det går seg vel til.

Planen er å få til noen gåturer i løpet av helga, kanskje jogging! Vi skal bort både lørdag og søndag på stevne for bonusbarnet, men håper jeg får presset inn noe der det passer. Formen skal opp og vekta skal ned;)

 

Men aller først skal jeg ut og bygge veranda:D

 

..i hvert fall være assistent:cool:

 

God freeeedag til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg virkelig en slapp dag.. Jeg er ferdig med familiepliktene, men orker ikke komme meg avgårde på hverken tur eller trening.

Jeg gikk 10 km i går og er fornøyd med det! Men i dag virker det ikke som om jeg skal klare å manne meg opp. Jeg pusler med husarbeid (i snegletempo!), men har aller mest lyst til å synke ned i sofaen med de to siste episodene av enten Frustrerte Fruer eller Grey's Anantomy...

 

Er det mulig å være så giddaslaus, da??!

 

Og dessuten har jeg et sjokoladetroll på skulderen som prøver det han kan å styre meg i retning av taxfree-godteriet:p Møkkamann;)

 

Piff piff, kom til meg... Liker ikke når den er borte! Tror jeg får gå på leting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg kom meg til slutt ut på tur! 8 km unnagjort på en times tid, i dag føles det som en bragd..

 

Ellers har helga gått bra, idrettsstevne til tross. Jeg har spist kun bittesmå mengder smågodt, ellers er den verste utskeielsen 2 rykende ferske, fantastisk gode rosinboller fra Shell. Totalt sett har jeg et veldig bra resultat kalorimessig, mellom 1400 og 1500 alle helgedagene. Jeg skal tilbake til pre-påskevekten min snarest mulig!!

 

Håper treningspiffen min kommer tilbake for fullt til uka, nå er jeg klar for hardtrening:D

Jakten på de siste kiloene og sommerformen er offisielt i gang!

 

I morgen skal jeg sette opp treningsplan for uken. Og på tirsdag går startskuddet for sykle-til-jobben aksjonen! Regner med at det vil gi et ekstra spark bak. Litt konkurranse pleier å gjøre susen for meg;)

 

Ok, klar for ny, spenstig og sunn uke - flere som er med?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

.... fra og med i morgen ;) Må bare spise opp helgesjokoladen først.. Nå blir det en meget stram uke på meg, med minimale utskeielser fram til neste helg. Trening tror jeg det blir lite av, er opptatt dag og kveld hele uka.. Får prøve å få lurt inn en trilletur eller to!!

 

Mål for uka: Ned 500 g.. :D Spørs om det går etter denne vanvittige sjokoladehelgen da..

 

TVI TVI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er bra du er med, MissMuppet:D

 

I dag har jeg gått i mot alle mine prinsipper og snikveid meg. Og trenden viser nedover, så det gir meg ekstra giv mot fredagen!

Mitt neste delmål er å se 6-tallet, det er 17 år siden sist...

 

Ukens treningsplan blir som følger:

 

Mandag: HøyPuls u/h og MageRygg

Tirsdag: Step, pluss en time til (mulig PulsStramOpp)

Onsdag: Gå/joggetur ute

Torsdag: Treningsfri (jobbreise), men ser an hvor sent jeg er hjemme. Kanskje Pilates!

Fredag: StepStyrke

Lørdag: Treningsfri (skal til Oslo)

Søndag: Jogge/gåtur i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Jeg vil gjerne se 67 tallet igjen etter påsken, så det må være målsettingen for denne uka.

 

Helgen (minus lørdag) var veldig bra. Lørdag ble katastrofe fra ende til annen, men det visste jeg egentlig om på forhånd; Jentetur, 5 timer i bil, baguette i bilen, pizza til middag, sjokolade i bilen på hjemvei for å holde meg våken....sikkert over 2700 kcal totalt..;)

 

Nå ligger en flott uke foran, men søndag blir vanskelig med konfirmasjon. Må liksom spise det som blir servert, men MENGDEN bestemmer jeg selvsagt selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hmm, konfirmasjon blir en utfordring, ja... Mine to utfordringer denne uken er Oslo-tur på torsdag (og som kjent klarer jeg sjelden å styre utenom Deli Deluca... *rødme*), og et 50-års lag på lørdag. Vurderer å melde meg som sjåfør, så slipper jeg å drikke alkohol. Da er i hvert fall de kaloriene spart!

 

Føler meg ekstremt fokusert så langt denne uka - tror det er fordi jeg ser 6-tallet laaangt der borte! Jeg SKAL dit uten å bruke hele mai på det!! Så det så;)

 

Ellers fikk jeg en gladmelding fra Grete Roede i dag. Jeg har lenge ønsket meg en oversikt over fordelingen av karbohydrater/fett/protein i mitt kosthold, men dette er jo funksjonalitet som er forbeholdt de som går på kurs. Likevel har jeg ikke helt skjønt hvorfor ikke GR tilbyr en "mellompakke" for oss medlemmer som ikke går/trenger kurs, men likevel ønsker å betale for flere muligheter i vektklubben. Så jeg sendte en e-post og spurte, og fikk til svar at de faktisk holder på å utvikle et slik tilbud nå. Mulig lansering til sommeren. Så da er det kanskje på plass til jeg skal begynne å holde vekten - høres veldig bra ut:)

 

Her både hagler, snør, regner og er solskinn i dag - skulle nesten tro jeg var i Trondheim;) Jeg studerte der i mange år, og klarte aldri helt å venne meg til de stadige væromslagene, hehe!

 

Trening i kveld blir Step, lenge siden sist og jeg gleder meg! Tjo hei, påsken er glemt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

To dager på rad med treningssentertimer, med hopp og sprett og step og styrke, har virkelig hatt en effekt, kjenner jeg. De to siste uken har jeg bare gått eller jogget, og dette ble nok litt sjokk for kroppen:p

Fy flate så støl jeg er... Men det er litt godt også, kjenner at jeg lever;)

 

Så langt denne uka har jeg fulgt mandagens treningsplan til punkt og prikke. Og vært flink med maten. Jeg har ikke engang drukket Pepsi Max, og DET er litt av en bragd til meg å være!

Okei da, jeg innrømmer at vi gikk tom i helgen (noe som aldri skjer), og den nyinnkjøpte KASSEN (her handles det ikke inn enkeltflasker, nei..) ble satt i kjelleren, og jeg gadd rett og slett ikke gå ned og hente... (Selvmotsigende? Jeg??! Aldri i verden..;) )

 

Men uansett, to dager på rad uten Pepsi Max er utrolig bra til meg å være, uansett grunn, hehe!

 

I dag blir det ingen harde timer, men jeg skal gå hjem fra jobb! Og kanskje jogge litt:)

Ha en fin-fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Det må jeg si!

 

Etter en rimelig slapp april (med tilhørende 1,2 kilo opp) er jeg nå tilbake på den relativt smale sti (med noen få unntak- som lørdagen ;) ) og jeg svisjer nedover vektskalaen.

 

Ut på tur hver morgen, til og med i går når det regnet og snødde...... Jeg kjenner jeg er stolt og motivert og det gjør meg enda mer stolt.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå har jeg sunket ned i sofaen etter en laang dag i Oslo. Og for aller første gang har jeg hatt kontroll på inntaket - og jeg er aldri så lite stolt av meg selv. Ikke uten grunn, for seirene har kommet på rekke og rad i dag:

 

Seier nr. 1: Klarte å unngå Deli Deluca i sin helhet ved ankomst Oslo S (ikke egentlig min fortjeneste, jeg var sent ute til møtet og måtte småjogge for å rekke banen videre;))

 

Seier nr. 2: Jeg forsynte meg ikke av wienerbrødene som ble servert på møtet. Var fortsatt mett etter havregrøt til frokost, tror det hjalp! Men hva ER det med møter og wienerbrød?? Hvordan har det seg at alle kantiner har like dårlig fantasi?!

 

Seier nr. 3: Lunsj var ferdigkomponert tallerken med masse digg pålegg. Jeg tok bare en halv brødskive, mot mine vanlige to. Og heldigvis var det meste på tallerkenen sunt. Et lite minus: klarte ikke stå over skiven med Manchego, det er seriøst den beste osten i verden:D

 

Seier nr. 4: Jeg forsynte meg utrolig nok ikke av gulrotmuffinsene som ble servert på møtet etter lunsj, enda jeg synes de er vanvittig gode.. (Halloooo? Har noen hørt om FRUKT??)

 

Seier nr. 5: Møtte en venninne på kafé etter møtet, på United Bakeries. Og der har de jo IKKE noe godt, liksom. Neidaaa.. Men spiste kun en foccacia med kylling, selv om alle bakevarene stirret på meg med bedende hundeøyne gjennom glassdisken.. Kjøp meg, kjøp meg... Hehe;)

Dagens utskeielse ble en islatte med lettmelk og søtningsmiddel - årets første og helt fantastisk! Men den var planlagt fra starten av dagen.

 

Og sist, men ikke minst, seier nr. 6: Jeg var innom Deli Deluca på Oslo S på vei tilbake, og kjøpte kun vann og pastiller. Ikke rosinboller og ikke kaffelatte! Det var nesten så jeg vurderte å ta tempen på meg selv der en periode...

 

Så - dagen endte opp innenfor kalorigrensene! Det føles så bra!!

 

Og jeg ser optimistisk på veiedag i morgen etter denne ukas innsats. Det bør helst betale seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Her føler jeg det er på sin plass med et stort GRATULERER !!! Jeg er inspirert, altså, og det trenger jeg før neste ukes to turer på kryss og tvers av landet + to stk konfirmasjoner.

 

Du beviser at alt er mulig, nå kjenner jeg at jeg er skikkelig stolt av deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen, tusen takk, Slippe - det er vel bare dere som har fulgt meg her lenge som forstår hvilken seier dette var for meg. Som du sier, nå har jeg bevist at det går an - og det skal jeg ta med meg videre på denne veien:D

 

Og ukas innsats har betalt seg. Vekten i dag viser 70.8 kg!

Det er 2.6 kg ned fra forrige fredag, noe som vel mest beviser at mine 1.8 opp i påsken ikke bare var fett, men mye slagg i kroppen, også.

Totalt sett har jeg gått ned 0.8 kg på tre uker, og DET er jeg godt fornøyd med når jeg vet hvordan jeg fråtset meg gjennom 10 dager påskeferie;)

 

Nå er det fullt fokus frem mot mitt opprinnelige hovedmål - under 70 kg. Hjelp,det blir litt skummelt, også;)

Og dette delmålet skal jeg klare i løpet av mai, til tross for at jeg skal på etegilde-tur til USA om en drøy uke.

 

Og så er det fredag og det er mai og det er meldt sol i helgen... SÅÅ mange grunner til å være i godt humør:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I går var jeg potte tett med forkjølelse, og den planlagte treningen ble ikke noe av. Så med to dager på rad uten trening, føler jeg meg nå litt rastløs.

Senere i dag skal vi inn til Oslo på stor fest, og det kommer til å bli mye både av mat, kaker og vin. Jeg prøvde å melde meg som sjåfør, men kjæresten ville helst bli der inne i natt. Så der røyk unnskyldningen min for ikke å drikke alkohol:p

Og i "min alder" nytter det ikke å komme på fest uten en plausibel forklaring på hvorfor man ikke drikker - da er man jo gravid før man vet det selv;) Og det er så slitsomt! Så noe vin blir det vel i kveld, og med meg så er det med vin som med sjokolade - har jeg først begynt, er det vanskelig å stoppe....

 

Så forkjølelse til tross, nå skal jeg ut på tur i skogen og gå i minst to timer. Tviler det blir noe særlig jogging, men noe kompensering for manglende trening i går og de utskeielsene utover kvelden må til!!

 

To kg til jeg er på normal BMI - jeg må ut av sofaen:)

 

God lørdag til alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Noen som har et godt tips til hvordan forhindre at vettet forlater kroppen idet alkoholen inntar den?? :confused:

 

Det var selvfølgelig ikke en god idé å si fra seg sjåførjobben i går:rolleyes:

Plan A var å begrense alkoholinntaket, og samtidig ha sånn nogenlunde kontroll på mat- og kakeinntaket.

Mmm-hm.. god plan. I teorien!

Problemet var bare at jeg ikke hadde lagt en plan B... Og ettersom plan A falt gjennom så det suste herfra til månen, sto jeg plutselig der som ei hodeløs høne. Det ble altfor mye vin... Og portvin... Og musserende... Og Cosmopolitans...

Så mye faktisk, at jeg til slutt ikke hadde særlig begrep om at jeg var på slanker'n, og liksom skulle passe på matinntaket mitt:p

Og denne fantastiske, manglende innsikten meldte seg omtrent da det var tid for kaffe og kaker - med det stjerneresultatet at jeg spiste en slik mengde kaker at selv mitt gamle jeg ville vært imponert!

 

Et grovt, og sannsynligvis underestimert overslag ettersom jeg nok ikke husker alt jeg spiste(...), viser kaloriinntak rundt 3600... :eek:

 

Så det var så mye for å være frøken eplekjekk i går og dra på tur i skogen for liksom å kompensere for festen jeg skulle på! Haha. 824 kalorier brente jeg på turen. Trenger ikke være matte-geni for å forstå at planen ikke heeelt besto gjennomføringen!

 

På toppen av det hele er jeg (ikke uventet, kanskje?!) skikkelig klein i dag, og har sittet helt stille siden vi kom hjem. Og det planlegger jeg å fortsette med frem til leggetid! Ingen trening, med andre ord.

 

For én gangs skyld skal det bli fantastisk med mandag i morgen, hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ok, ingen vits i å gråte over spilt melk, nå er det ny uke og helgen er historie! Vi bretter opp ermene og setter i gang:D

 

Matmessig skal jeg kjøre mitt vanlige løp, men uten utskeielser à la lørdag. Jeg sikter meg inn mot ca 1400 kcal på hverdagene nå.

 

Forrige ukes treningsplan ble nesten fulgt, fikk én treningsfri dag ekstra grunnet den noe labre formen i går (host), og to dager med forkjølelse gjorde at det ble noen omrokeringer på aktivitetene. Totalen ble likevel 4 dager med aktivitet og over 14 TP, det er godkjent.

 

Denne uken er litt uavklart, jeg skal kanskje ut å reise, men vet ikke hva det blir til. I tilfelle jeg blir hjemme hele uken, skal jeg ha følgende treningsplan:

 

Mandag: HøyPuls u/h og MageRygg; kanskje gå hjem fra jobb

Tirsdag: Step, pluss en time til (mulig PulsStramOpp)

Onsdag: Gåtur ute (lavintensitet), eller treningsfri

Torsdag: Gå/joggetur ute, eller kanskje prøve yoga?

Fredag: StepStyrke

Lørdag: Jogge/gåtur i skogen

Søndag: Jogge/gåtur i skogen

 

Nå som det er så deilig å være ute, trapper jeg litt ned på treningssentertimene, og legger inn flere økter ute. Herlig for både kropp og sjel:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det ble bråendring av planene mine, og jeg er nå ute på tur! Så treningsplanen min må revurderes, tror jeg får ta det underveis..

I går og i dag har det blitt litt jogging ute i det alldelelsens nydelige vår(sommer?!?)været, så jeg holder meg i det minste i aktivitet selv om jeg ikke er hjemme!

 

Noe som sårt trengs når jeg i dag har gått på en matsmell. Ikke så ille smell som lørdag, men dog likevel over 2000 kcal. Og det på en tirsdag? Midt i uken?! QUE?

 

Dagen begynte bra, var innom min vanlig oase/svake punkt i muren Deli Deluca - og hadde merkelig nok hverken lyst på boller eller kaffelatte?? :confused:

Så det ble mango-smoothie og fruktsalat i stedet for - da følte jeg meg rent flink:D

 

Smellen kom på kvelden, da jeg helt uplanlagt endte opp på tapasrestaurant med en venninne (tapas er det beste jeg vet...), etter at jeg hadde spist tidlig middag. Men men - det var veldig koselig og en av de tingene man noen ganger bare må unne seg. "Take one for the team", er det ikke det det heter..

 

Jeg innser at jeg uansett ikke kommer til å se noe 6-tall på fredag - i hvert fall ikke som første siffer;) Så da får det vente noen uker likevel, jeg reiser på ferie mandag og blir borte en og en halv uke. Puh, hektiske dager.

 

Endring av planene på flere nivåer her i gården, med andre ord! Men det fikser vi - stø kurs mot neste delmål innimellom slagene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hoi folkens! Jeg er fortsatt bortreist, men skal hjem igjen i kveld. Jeg har fri i dag, og har dermed fått gjort unna en 10 km joggeøkt på dagtid, for en luksus for sånne kontorrotter som meg:D

 

Ellers venter en god middag før avreise hjemover, så jeg får holde tunga rett i munnen (eller kanskje aller helst bare holde munnen igjen?!?) og prøve å begrense meg.

 

Kjenner at jeg sliter litt med fokuset akkurat nå, det er for mye som skjer! Ferie til uka, skal til USA; og der har de bare så vanvittig mye godt som jeg savner - men det meste er jo da i kategorien ekstremt usunt. Og etter ferien, skal vi i bryllup og på jobbsamling og det ene med det fjerde.

Ser ikke helt at ting roer seg før halvveis i juni?! Jeg klager ikke over at det skjer så mye gøy, altså:) Det er bare at det så mye vanskeligere å konse på matinntaket...:D

 

Tror jeg må legge en slags straegi for den neste måneden, for jeg er jo så utålmodig på å komme i mål! Vil ikke vente til høsten...

 

Men samtidig... Klarer jeg å stå over TacoBell, Starbuck's, Mrs. Field's Cookies, Cinnabon, og alt det andre?? Neiiiiiiiii, jeg gjør jo ikke det?!

 

Ikke veldig rart at jeg la på meg 15 kg det året jeg bodde der borte:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hodet mitt er ikke med meg om dagen! Det er akkurat som om hjernen har satt seg selv på pause. Jeg klarer hverken si nei takk til godsaker jeg blir tilbudt, eller begrense meg i matfatet.

Utrolig frustrerende!!

 

Og helt umulig ikke å filosofere litt over hva som kan være grunnen... For skjønner jeg hvorfor, må det være lettere å gjøre noe med det, eller?!

 

Noen tanker:

1) Jeg har fått utrolig mange fine komplimenter i det siste, av typen "Herregud så tynn du har blitt", "NÅ må du ikke bli tynnere", "Så flink du har vært", osv osv. Jeg setter stor pris på dette, men mener jo at det er opp til meg selv å bestemme når jeg er "tynn nok". Ja, jeg er mye tynnERE enn jeg var, men jeg er ikke tynn ennå. Har jo ikke engang normal BMI ennå! Men jeg lurer litt på om jeg likevel blir litt hjernevasket av disse fine kommentarene - kanskje ER jeg tynn nok? Selv om jeg vet jeg ikke er det!

2) Normal BMI er dog likevel bare et par-tre kilo unna... Lurer litt på om jeg innerst inne har lagt meg veeeldig godt til rette på disse laurbærene? Redd for å komme i mål? Redd for å miste kontrollen? Gruble gruble..

3) Det er rett og slett litt vanskelig å motivere seg til å være superflink i noen dager nå, når jeg vet at jeg skal avgårde på en etegildeferie om kun fire dager!

 

Mange sprikende forslag her, men kanskje er sannheten et sted midt oppe i alt dette. Ikke vet jeg.

 

Det jeg uansett vet, er at det er fysisk umulig at jeg skal ha gått ned noe som helst til i morgen:p

Denne uka har energi inn = energi ut, og sånt noe gir ikke fettforbrenning...

 

Så jeg tror jeg får ønske meg selv bedre lykke i juni, og håper at hodet mitt til den tid har gitt seg med dette tullet!

 

SUKK.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...