Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Oppsummering lørdag:

- trening gjennomført, og jeg er så støl i dag at jeg nesten holder på å daue...:P Men godt fornøyd med min første reale langøkt (5 TP) på mange, maaange uker :)

- kosthold på dagtid perfekt

- sosiale greier med jobben på kvelden resulterte i 3 glass vin, nesten 2 øl, og altfor mye pizza. Og en aldri så liten hangover i dag....:rolleyes: Jeg HADDE en plan om bare å drikke ett glass vin, men jeg vet jo at det er vanskelig å stoppe der når man først har begynt. Det er jo grunnen til at jeg det siste året knapt nok har vært på en lønningpils. Men, nå har gutta på jobben begynt å anklage meg for å være kjip og asosial, og DET skal jeg ikke ha noe av. Da får det heller bli en og annen uplanlagt festkveld. Bare det ikke blir for ofte B)

 

Søndag så langt:

- helt utrolig, fantastisk vårvær her! Herlig!

- til tross for en stølere kropp enn jeg har hatt på månedsvis, og til tross for en biiiitteliten hangover, skal jeg ut på tur. Mest for å nyte sola!

- jeg er helt alene hjemme hele helgen og har planer om å tenke litt i dag. Hehe, det vil si tenke på en Slagplan.

- videre har jeg et kaos å rydde opp i innendørs, men det får nok vente nå som sola er så fin. Jeg trenger lading mer enn rydding akkurat nå, kjenner jeg B)

 

Ha en knall søndag, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger lading mer enn rydding akkurat nå, kjenner jeg B)

 

Dette er bra selvinnsikt, Ninjastar - kunsten er å leve etter det, og i gårsdagens utrolig deilige vær så var vel valget enkelt. Det ble vel solbriller i sola?? B)

 

Jeg har bestemt meg for å ha en flink uke og starter med å være veldig flink i dag - i kveld kan jeg skryte av 1400 kcal og en 40 minutters liten gåtur. Korte perspektiv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Korte perspektiver og små delmål er det beste når motivasjonen er noe fluktuerende - helt enig! Og det får vi til :D

 

Og jepp, jeg er strålende fornøyd med gårsdagen! Det ble 1 1/2 times tur i herlig vårvær, litt jogging og mest gåing (toppformen er langt unna om dagen..) på ganske gjørmete veier. Men hva gjør vel det, når sola varmer, og jeg måtte skrelle av meg både hansker og buff underveis, og fuglene kvitrer og det lukter vår?

Dessuten hadde jeg en av mine beste kostholdsdager på lenge. 1400 sunne, fine kalorier inntatt, og jeg klarte til og med å motstå punsjebollene i skapet. Jeg hadde egentlig trdd de to siste i boksen skulle gå med i løpet av helgen, men de er fortsatt uspist. Hurra :)

 

Den kommende uken har jeg god tro på. Jeg skal være hjemme hele uken, for første gang på en evighet. Jeg skal være alene hjemme med bonusbarnet frem til søndag, og innser at ikke alt kommer til å gå etter min plan om trening og sånt, men jeg bør skal! likevel klare å få til langt mer aktivitet enn hva som har vært tilfelle i den senere tiden. Jeg har alle muligheter til forbedring - det er fordelen når man er litt i bunnen av gropa :P

 

På fredag skal jeg gå den tunge veien opp på vekta igjen (bokstavelig talt..), etter å ha hoppet over en uke. Gleder meg ikke, men jeg kan ikke tillate meg å være struts alt for lenge av gangen :blink:

Planen frem mot fredag er (ja, jeg er vågal og prøver meg med en fem-dagers plan, hehe!):

- ca 1400 kcal pr dag

- minst 2 treningsøkter

- fokus på søvn for å få energinivået oppover

- ikke sjokolade, kake eller annet grafs

 

Og ellers nyte sola og komme meg tidlig hjem fra jobb et par dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Lysten til å være struts forsvant helt plutselig!

Jeg fikk en brå innsikt i at jeg ikke har lyst til å komme til fredag, og ha vært kjempeflink hele uka (som jeg skal!), og så bli møtt med en 75 komma noe i fleisen. DET orker jeg ikke.

 

Så jeg tror jeg rett og slett må veie meg i morgen. Om ikke annet, så for forhåpentligvis å se en forbedring til fredag B)

Jeg gruer meg, hvis sant skal sies. Det har på en måte vært "greit" å veie seg etter jul, storbyferie og andre allment godtatte grunner for stillstand eller oppgang.

Men dette her, en fortsatt oppgang etter hjemkomst USA, fordi jeg har vært mye på farten og ikke ORKET å ta tak og planlegge og ofre alt det gode.....

...nei, det har jeg litt større vanskeligheter med å akseptere. Svak sjel, altså:wacko:

 

Men, jeg kan angre så mye jeg vil, det endrer ikke det som allerede har skjedd og har blitt spist og har funnet veien ned til min lengtende mage som suger til seg alle ekstrakalorier som en kamel ved oasen... eller noe sånt...

 

Så, jeg får se fremover. Igjeeeeen.... Jeg vet! Men, nå har jeg hatt en strålende flink mandag, både spist riktig (til og med nok frukt!) OG vært på trening, til tross for at det bare er grusomt nå som formen er litt laber.

Det er nesten så jeg snart kan påstå at jeg ser en trend ;) Og ergo bør jeg takle veiing i morgen. Uten å rømme rett til punsjebollene i skapet rett etterpå.

Pep-pep. Her det visualisering som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, nå fikk jeg sånn en plutselig følelse av å ha vært så flink! :D

Vi har begge temmelig krevende jobber, om jeg forstår deg rett, og egentlig er det utrolig at vi har klart det kunststykket å balansere både jobbene og denne livsstilsendringen!

 

Steike, det må jeg kjenne littegranne på B)

 

Synes du har en fin plan, visualisering er et veldig nyttig verktøy!

 

Jeg har nok kommet litt høyere på kaloriene enn jeg hadde tenkt, men slik er det alltid når jeg hopper av sukkerkarusellen - da bøir det et par dager med litt mer mat for å kompensere for slike kraftige blodsukkerfall - men mat er bedre enn godis! :P

 

Det ble en deilig tur ut i dag også, ca 45 minutter - denne gang med hund! Det gikk temmelig greit, han drar litt innimellom, men magen føles helt fin.

 

Ny, fin dag i morgen, Ninjastar?? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysten til å være struts forsvant helt plutselig!

Jeg fikk en brå innsikt i at jeg ikke har lyst til å komme til fredag, og ha vært kjempeflink hele uka (som jeg skal!), og så bli møtt med en 75 komma noe i fleisen. DET orker jeg ikke.

 

Så jeg tror jeg rett og slett må veie meg i morgen. Om ikke annet, så for forhåpentligvis å se en forbedring til fredag B)

Jeg gruer meg, hvis sant skal sies. Det har på en måte vært "greit" å veie seg etter jul, storbyferie og andre allment godtatte grunner for stillstand eller oppgang.

Men dette her, en fortsatt oppgang etter hjemkomst USA, fordi jeg har vært mye på farten og ikke ORKET å ta tak og planlegge og ofre alt det gode.....

...nei, det har jeg litt større vanskeligheter med å akseptere. Svak sjel, altså:wacko:

 

Men, jeg kan angre så mye jeg vil, det endrer ikke det som allerede har skjedd og har blitt spist og har funnet veien ned til min lengtende mage som suger til seg alle ekstrakalorier som en kamel ved oasen... eller noe sånt...

 

Så, jeg får se fremover. Igjeeeeen.... Jeg vet! Men, nå har jeg hatt en strålende flink mandag, både spist riktig (til og med nok frukt!) OG vært på trening, til tross for at det bare er grusomt nå som formen er litt laber.

Det er nesten så jeg snart kan påstå at jeg ser en trend ;) Og ergo bør jeg takle veiing i morgen. Uten å rømme rett til punsjebollene i skapet rett etterpå.

Pep-pep. Her det visualisering som gjelder!

 

Hei

Det er klart du må gå på veiing fredag. Hvis ikke er jeg redd det kan bli vanskelig å hente seg inn igjen. Det er ikke moro å gå dit hvis man ikke føler å ha gått ned.

Jeg husker i februar på kurs 1, var jeg på en heisatur til Kiel. Jeg visste at jeg hadde gått opp og jeg hadde ihvertfall ikke lyst å gå på kurs påfølgende mandag men det gjorde jeg. Jeg hadde gått opp, men motivasjonen for å gå videre forsvant ikke. Nå er jeg igang med kurs 2.

Det er farlig og ikke møte opp. Det gjorde jeg engang før jeg gikk på kurs bare fordi jeg hadde dårlig samvittighet og det endte med at jeg ikke møtte mer.

Nei, kom deg på kurs og få tilbake den ordentlige motivasjonen. Glem det som har vært og stå på videre.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er farlig og ikke møte opp. Det gjorde jeg engang før jeg gikk på kurs bare fordi jeg hadde dårlig samvittighet og det endte med at jeg ikke møtte mer.

Nei, kom deg på kurs og få tilbake den ordentlige motivasjonen. Glem det som har vært og stå på videre.

Lykke til

 

Hei kikk,

jeg er helt enig i at for dere som går på kurs, så er det virkelig ingen løsning å la være og møte opp. Det må jo virkelig kunne kalles penger rett ut av vinduet. Jeg ser for meg at når man går på kurs, så betaler man litt for en ekstra forpliktelse, også - nettopp for at det ikke skal være så lett å gi seg (som det er for altfor mange her inne).

Jeg for min del går ikke og har aldri gått på kurs, og har "selvpålagt" veiedag hver fredag. I prinsippet er jeg motstander av snikveiing, men i enkelte ustabile perioder veier selv jeg meg flere ganger i uka.

Noen ganger hender jeg vurderer om jeg skal gå over til veiing annenhver uke, men jeg har forkastet forslaget enn så lenge. Kanskje på sikt, når jeg er der jeg vil være :) Vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tirsdag og "mellomveiing"

 

Strutsen har dratt hodet opp av sanden.. Det vil si, jeg mannet meg opp til å klatre opp på vekta i dag tidlig. Det er sjelden jeg har lyst til å be til høyere makter, men i dag var en slik dag. Enda den eneste makten som kan påvirke resultatet, er meg selv...:rolleyes: Passe selvmotsigende? Hehe!

 

Uansett - jeg ramlet nesten av i delirisk lettelse da vekta viste samme tall som "post New York" veiing. Tror jeg aldri har blitt så glad for en stillstand noen gang...

Det kan nesten se ut som de siste 2 1/2 flinke dagene har hjulpet litt på:P

 

Så kan jeg debattere hvorfor det da fortsatt har seg sånn at buksene strammer og alt det der - men til fredag er det vanlig veiing, så vi får se da. Enn så lenge er jeg utrolig lettet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og "mellomveiing"

 

Strutsen har dratt hodet opp av sanden.. Det vil si, jeg mannet meg opp til å klatre opp på vekta i dag tidlig. Det er sjelden jeg har lyst til å be til høyere makter, men i dag var en slik dag. Enda den eneste makten som kan påvirke resultatet, er meg selv...:rolleyes: Passe selvmotsigende? Hehe!

 

Uansett - jeg ramlet nesten av i delirisk lettelse da vekta viste samme tall som "post New York" veiing. Tror jeg aldri har blitt så glad for en stillstand noen gang...

Det kan nesten se ut som de siste 2 1/2 flinke dagene har hjulpet litt på:P

 

Så kan jeg debattere hvorfor det da fortsatt har seg sånn at buksene strammer og alt det der - men til fredag er det vanlig veiing, så vi får se da. Enn så lenge er jeg utrolig lettet :D

:D:D:D:D

 

Se DET kaller jeg en gla'tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei på deg !

 

Flott att du kom deg på vekten ! :D

Og stillstand, det liker vi etter en bob bob periode... ;)

 

Du imponerer meg standhaftigheten din !

Du gir deg ikke, BRA ! :D

 

Tenker meg det var godt med en god treningsøkt også ! Det gjør jo såå godt når man først kommer igang :)

Ser ut som du klarer målet med 2 treninger denne uken, du er 50 % fra å nå målet ;)

 

Hørest ut som du får en topp påske !! :D

Egen hytte og greier !!! Hærlig !

Vi har ikke egen hytte, vi låner svigerinnen min sitt "aneks", som er en fult utstyrt hytte. Men vi er mange som vil låne, så vi får se når vi får noen dager der. Blir i alle fall kjekt, for jeg forbinder påske med fjell, ski og sol ? :rolleyes: om den kommer da... hehe ! ( Utelot en ting kvikklunsj... OG kakao... :P )

 

 

Lykke til med flinkis dagene !! Dette fikser du !

P.S Savner tiden der du kom med gode middagstips ;) ( hint hint.... ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe! Jeg tar et hint når jeg får det - i hvert fall når det ikke er mer subtilt enn dette!:D

 

Dagens middag: krydret kyllingfilet stekt i biter, med en slags hjemmesnekret sopp- og byggris-risotto som tilbehør. Hmmm, hva skal man kalle det? Byggotto?!? I hvert fall, kok byggris i vann tilsatt en kyllingbuljongterning, og stek fersk sjampignon. Når byggrisen er ferdig, hell av vannet, men la det være igjen litt så den er fuktig. Bland inn soppen, en liten dæsj ekstra lettrømme og en bitteliten teskje med pesto. Serveres med salat, f.eks cherrytomater og rødløk med litt balsamico over, og noen pinjekjerner over kyllingen.

Det ble veldig godt, og med den litt kremete konsistensen på "byggottoen", trengte man ikke annen saus eller dipp til. Stay tuned for mer de neste dagene....:D

 

Ellers har jeg vært på trening i dag! Ukens treningsmål er dermed nådd. Tommelen opp :) Men jeg har vel i god stil startet på litt hardt, jeg trente jo i helgen, også. Så i morgen blir det garantert treningsfri.

 

Utover dette, har jeg i kveld fylt hjernen min med positivt påfyll av beste sort i form av min aller første Paradise Hotel-episode. Helt ufrivillig, might I add. Jeg og bonusbarnet er jo hjemme alene denne uken. Og lille frøkna hadde blitt dumpet av sin første kjæreste i dag og var sønderknust... Med pappa'n på andre siden av landet hele denne uken, selvfølgelig. Så da ble det trøstekveld i sofaen med kvalitets-tv og Ben & Jerry's iskrem til henne (og grovbrød til meg). Hva gjør man ikke.... Men, jeg er ikke eldre enn at jeg vet at man ikke kimser av ung hjertesorg, så da får jeg heller overleve et par timer med å studere norsk party-kultur på sitt ypperste B)

 

PS: Må huske å ta med Options på hytta i påsken, kom jeg på! Så går det kanskje an å skeie ut med kakao litt oftere... En bra ting er at jeg har fått helt dilla på appelsiner denne vinteren. Det begynte med denne kostholdsscoren vi fikk låne i noen uker, hvor jeg ble sparket bak til å få i meg mer frukt. Siden har jeg vel spist en appelsin nesten daglig. Håper dilla holder seg til påske, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.... slik kjærlighetssorg er jo helt bunnløs... Stakkar - men det må liksom erfares det også. Hun er heldig som har deg! :D

 

Tommel opp for oppnådd treningsmål, nå rusler det og går i veldig riktig retning, Ninjastar! :D

 

Jeg er vel i ferd med å la fornuften innta meg og flytte herfra...men ikke langt, bare nedi veien og bort til venstre. Jeg må tenke litt til på det først, før jeg tør ta det o'store spranget, men en vakker dag nå...

 

Jeg har sett på en plass i Lyckliga Gatan, preget av nøkternhet men med veldig optimistisk atmosfære. Det er like ved siden av ElisabethV, faktisk!

 

Det er masse ledig plass der, så jeg holder av til deg, Nickii, HermineH, Koala - for å nevne noen av langtraverne inne på dette forumet.

 

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg blir like forundret hver gang, jeg, over hvor kort vei det er fra toppen til bunnen og tilbake igjen når det gjelder motivasjon og pågangsmot..

Etter noen uker med særdeles fluktuerende motivasjon, er jeg nå i gang med superflink dag nr. 4. Og det koster meg ingenting akkurat nå, jeg cruiser i flytsonen og alt er lett. Det er så herlig!

 

Men jeg vet jo av egen, dyrekjøpt erfaring, at det går over. Noe skjer, en sosial sammenkomst, en kake på uventet sted, en dag som ikke gikk som planlagt.

Og plutselig er jeg borte fra den smale stien igjen.

 

Akkurat nå som jeg koser meg i flytsonen, har jeg selvfølgelig veldig lyst til å bli her så lenge som mulig og aller helst komme meg ganske mye nærmere målet mitt. Men jeg merker at veien tilbake til den smale stien bare blir tyngre og lengre og vanskeligere for hver gang jeg går vekk fra den.

 

Jeg tror derfor min beste strategi nå fremover må være å forbli på den smale stien så lenge jeg klarer denne gangen. Tenke mer aktivt enn jeg vanligvis gjør på at hvert valg jeg gjør, er MITT. Det er ingen andre som bestemmer at jeg skal spise kake eller drikke vin eller skeie ut med to rundstykker, egg og ost til helgefrokost. Det er ingen som tvinger meg til å spise usunne kaloribomber. Det er mitt valg om jeg vil komme nærmere målet mitt, eller gi meg her jeg er nå.

 

Jeg har gått ned over 25 kilo, og når tiden er kommet for å si seg fornøyd, så skal også det være mitt eget valg. Ikke resultatet av et strandet, uferdig prosjekt. Ikke "jeg gir meg fordi jeg ikke klarer mer." Det skal være "jeg gir meg fordi jeg velger det selv".

 

Planen min er å tenke mer i denne retningen fremover. Ikke gjøre meg selv til et offer. Konsekvenser av alle dagens valg må noe lenger frem i hjernebarken.

Og så håper jeg at det kan bidra til å holde meg på stien i hvert fall frem til påskeferien, og aller helst litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hm.... slik kjærlighetssorg er jo helt bunnløs... Stakkar - men det må liksom erfares det også. Hun er heldig som har deg! :D

 

Tommel opp for oppnådd treningsmål, nå rusler det og går i veldig riktig retning, Ninjastar! :D

 

Jeg er vel i ferd med å la fornuften innta meg og flytte herfra...men ikke langt, bare nedi veien og bort til venstre. Jeg må tenke litt til på det først, før jeg tør ta det o'store spranget, men en vakker dag nå...

 

Jeg har sett på en plass i Lyckliga Gatan, preget av nøkternhet men med veldig optimistisk atmosfære. Det er like ved siden av ElisabethV, faktisk!

 

Det er masse ledig plass der, så jeg holder av til deg, Nickii, HermineH, Koala - for å nevne noen av langtraverne inne på dette forumet.

 

 

:D

 

Jeg var dypt inne i egne, indre betraktninger her, jammen skrev vi visst samtidig :D

 

Jeg føler veldig at det går i riktig retning nå. Og jeg føler veldig at det hjelper med vår, sol, og positiv stemning! Jeg gleder meg sånn til vi alle blir naboer inne hos ElisabethV - det skal bli stor stas :D Jeg synes for øvrig du begynner å høres temmelig flytteklar ut snart. Om det ikke blir akkurat samtidig vi melder overgang, så er ikke jeg langt bak. Det lover jeg ;)

Og når dere andre også kommer etter, blir det jo rent folksomt der inne. Yay!

 

Ang. redsel for å holde vekten, så tror jeg at vi allerede har det viktigste våpenet: innsikt i at dette ikke blir lett! Når jeg har gått opp før, så har det vært uten en tanke for at slankevekten også skal vedlikeholdes etterpå. Jeg må ha trodd det gikk av seg selv, for jeg trodde aldri det skulle bli et problem.

Men nå er vi eldre og klokere og vet bedre...;) Og jeg ser av de som faller av inne på hv, så kommer jo noen av de igjen etterhvert, med noen flere ekstra kilo enn sist. Jeg tror at dersom vi flytter inn dit og BLIR der, bruker forumet aktivt og ikke lar oss selv glemme at dette ikke gjør seg selv, så har vi et fantastisk utgangspunkt for å klare jobben og bli en del av de 10 % som ikke går opp igjen. Jeg har SÅ stor tro at vi er godt utrustet til å klare denne jobben, jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dypt inne i egne, indre betraktninger her, jammen skrev vi visst samtidig :D

 

Jeg føler veldig at det går i riktig retning nå. Og jeg føler veldig at det hjelper med vår, sol, og positiv stemning! Jeg gleder meg sånn til vi alle blir naboer inne hos ElisabethV - det skal bli stor stas :D Jeg synes for øvrig du begynner å høres temmelig flytteklar ut snart. Om det ikke blir akkurat samtidig vi melder overgang, så er ikke jeg langt bak. Det lover jeg ;)

Og når dere andre også kommer etter, blir det jo rent folksomt der inne. Yay!

 

Ang. redsel for å holde vekten, så tror jeg at vi allerede har det viktigste våpenet: innsikt i at dette ikke blir lett! Når jeg har gått opp før, så har det vært uten en tanke for at slankevekten også skal vedlikeholdes etterpå. Jeg må ha trodd det gikk av seg selv, for jeg trodde aldri det skulle bli et problem.

Men nå er vi eldre og klokere og vet bedre...;) Og jeg ser av de som faller av inne på hv, så kommer jo noen av de igjen etterhvert, med noen flere ekstra kilo enn sist. Jeg tror at dersom vi flytter inn dit og BLIR der, bruker forumet aktivt og ikke lar oss selv glemme at dette ikke gjør seg selv, så har vi et fantastisk utgangspunkt for å klare jobben og bli en del av de 10 % som ikke går opp igjen. Jeg har SÅ stor tro at vi er godt utrustet til å klare denne jobben, jeg :D

 

Beklager at jeg trodde du gikk på kurs, men det var lurt å bestige vekta selv om ikke akkurat lysten var der.

Litt av et resultat du har. Jeg gleder meg til jeg forhåpentlig vis en gang er der.

Det er sant som du skriver vi er eldre og klokere og vi vet hva som behøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Litt av et resultat du har. Jeg gleder meg til jeg forhåpentlig vis en gang er der.

Det er sant som du skriver vi er eldre og klokere og vi vet hva som behøves.

 

Kikk, du kommer dit en dag! Så lenge man innser at denne jobben vil ta tid og er, ja nettopp, en jobb, så er man godt på vei :)

Min startvekt for lenge siden, før jeg begynte siste runde for halvannet år siden, var forresten høyere enn din. Nesten 110. Men det har vært en lang vei og noen berg- og dalbanerunder fra den gangen frem til i dag. Vi må bare aldri gi opp :)

"Quitting is not an option", heter det så fint... men det er veldig sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dagens middagstips

 

...sort of.

 

Vel, jeg lovte jo så breialt i går at jeg skulle komme med mer. Men dagens middag var ingen suksess. Jeg skulle prøve å lage blomkålsuppe fra bunnen, med den nye stavmikseren jeg fikk til jul og som fortsatt var uprøvd.

Men jeg brukte resteblomkål fra i går, og smaken ble IKKE god. Jeg freste først litt løk og hvitløk på lav varme, hadde oppi de dampede blomkålbukettene fra i går, blandet deretter dette med en blanding av melk og vann (50/50), ca 5 dl væske til 600 g blomkål, og en kyllingfond-geléklump (Fond du chef). Hadde i nykvernet pepper, brukte stavmikser, kokte opp etterpå, og serverte med noen skiver Gilde go' og mager bacon over.

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette burde blitt godt?! Men det ble det altså ikke. Mulig trikset er å brukte nykokt blomkål, og ikke rester...

 

Så etter å ha spist halvparten og helt ut resten, har jeg nå plutselig en god dose kalorier jeg kan bruke til kvelds. Aldri så galt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. redsel for å holde vekten, så tror jeg at vi allerede har det viktigste våpenet: innsikt i at dette ikke blir lett! Når jeg har gått opp før, så har det vært uten en tanke for at slankevekten også skal vedlikeholdes etterpå. Jeg må ha trodd det gikk av seg selv, for jeg trodde aldri det skulle bli et problem.

Men nå er vi eldre og klokere og vet bedre...;) Og jeg ser av de som faller av inne på hv, så kommer jo noen av de igjen etterhvert, med noen flere ekstra kilo enn sist. Jeg tror at dersom vi flytter inn dit og BLIR der, bruker forumet aktivt og ikke lar oss selv glemme at dette ikke gjør seg selv, så har vi et fantastisk utgangspunkt for å klare jobben og bli en del av de 10 % som ikke går opp igjen. Jeg har SÅ stor tro at vi er godt utrustet til å klare denne jobben, jeg :D

 

Ja, hvis noen skulle greie det, så er det dere! Jeg tror det er helt essensielt det du sier om at man må være klar over at slankevekten skal vedlikeholdes. Og det er den innstillingen som jeg synes skiller dere fra så mange andre. Mange tror nok at bare de blir slanke er alle problemer løst. Men det stemmer jo ikke... Årsaken til at man ble overvektig i utgangspunktet vil jo alltid være der, og hvis man ikke passer på, så havner man som regel før eller siden, mer eller mindre tilbake...

 

Ja, det er ikke tvil hos meg. Dette kommer dere til å greie utmerket! Jeg derimot... Frøken jojo-slankeguri... Det kan det nok bli verre med :P Men med dere til inspirasjon, så finnes det håp, det må jeg i alle fall tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk for at du har trua, Nickii! Det hjelper med støtte :) :)

Men jeg har jo også vært en real jojo.... og er dermed naturlig litt redd og skeptisk. Så jeg skjønner jo hva du mener. Men det KAN ikke være sånn at én gang jojo, alltid jojo. Ikke for deg, heller! En gang må vi komme skikkelig i mål. Det var i hvert fall målet mitt da jeg startet her inn på GR. Den siste nedturen, komme seg ned og for første gang BLI der.

 

Jeg satser på at han Henry Ford hadde rett med dette sitatet (klamrer meg til det, mer :P):

 

"Whether you think you can, or you think you can't--you're right."

 

 

Ellers har jeg i kveld en stor lyst til bare bli sittende i sofaen. Jeg har jobbet med en presentasjon på jobben de siste dagene som jeg har holdt i dag for en gruppe studenter som var på besøk. Hele dagen gikk med til dette, og nå er jeg rett og slett helt tom! Skal ikke så mye til for sånne som meg som har sneven av sceneskrekk...

Dagens rette valg var for øvrig å ikke forsyne meg med en eneste skolebolle, selv om fatet sto på møterommet hele dagen. Hurra! Fem flinke dager på rad, nå begynner det å ligne noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk, du kommer dit en dag! Så lenge man innser at denne jobben vil ta tid og er, ja nettopp, en jobb, så er man godt på vei :)

Min startvekt for lenge siden, før jeg begynte siste runde for halvannet år siden, var forresten høyere enn din. Nesten 110. Men det har vært en lang vei og noen berg- og dalbanerunder fra den gangen frem til i dag. Vi må bare aldri gi opp :)

"Quitting is not an option", heter det så fint... men det er veldig sant!

 

Så sant,så sant.Takk for støtten. Nei denne gang skal jeg ikke gi meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Ned 0.4 siden tirsdag - det går helt klart rette veien nå:)

 

Helgen står for døren, og det skal bli herlig! Jeg har planer om å trene, spise sunt og bra, og ikke skeie ut.

 

Helgens største utfordring er en sjokoladekake jeg skal bake til en av aktivitetene til bonusbarnet. Det er en langpannekake, hvor halvparten nok blir igjen hjemme. Så jeg skal bruke min nye, aktive valg-strategi og kontrollere selv at jeg ikke spiser av den kaken. Jeg har bestemt meg for at hvis det blir vanskelig og jeg har et svakt øyeblikk, så er det ok med ett - 1 - stykke i løpet av helgen.

 

Og hvis jeg rekker, skal jeg på PowerStep etter jobb - DET blir bra :)

 

God fredag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin nedgang det! Jeg var 65,7 på tirsdag, 66,1 i går og 65,5 i dag. Så her svinger det gitt... Må nok ha et par uker for å se om det går riktig vei...

 

God plan for helgen! Ikke helt ulik min: trene, spise sunt og ikke skeie ut!

 

Jeg har ingen kjente utfordringer, men vet jo det pleier å dukke opp noen i løpet av helgen. Strategien er å spise nok mat sånn at jeg glatt greier å motstå enhver fristelse som måtte by seg. Å spise større måltider på formiddagene har så langt vist seg å ha en god effekt, om ikke akkurat på vekta (time will show), så i alle fall på formen og selvkontrollen :D

 

Ønsker en fin fredag til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Super nedgang siden tirsdag !! HURRA !

 

Stå på i helgen, så kommer enda bedre resultater til neste uke :)

 

Jeg skrev att jeg spiser ca 2200 kalorier... Har egentlig ikke kontroll, haha ! Ikke teller jeg eller noe... Men passer på, og spiser litt fetere alternativer enn jeg gjorde tideligere.

I og med jeg trener såpåss mye som jeg gjør, så kan jeg spise så mye ( heldigvis !! )

 

Kjærlighetssorg er ikke noe lett nei, hehe ! Så flott att du ikke hopper ned i iskremboksen sammen med henne, selvfølgelig bare av sympati.. :rolleyes:

 

Her er det fest planer i helgen.

Har en vennine som arrangerer jentefest, med coctailer og hvit som tema.

Så i dag er planen å jogge/gå en tur, for så å stikke innom solarium 20 minutter for å få litt glød... :blink: Er jo blåhvit i huden vi nordboere midt på vinteren... :P

 

Ha en flott helg !

 

P.S Kyllingsuppen skal prøvest ! Jeg har dilla på den indiske kyllingsuppen til GR, og har hatt den i snitt en gang hver 14 dag siste halve året... Tips er å lage en stor posjon, så fryse ned i passelige porsjoner. Så har du noe godt og varmt når du har lyst på noe ekstra til kvelds eller lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusen takk for hyggelig hilsen i tråden min! Jeg har hatt et langt fravær herfra og må si at det er ikke helt det samme i forumet nå som det var en stund. Som du sier så er veldig mange av de gamle borte... Selv oppdaget jeg at nå når jeg kom tilbake hører jeg egentlig innunder gruppen av de som skal ned 30-40 kg, og ikke mer enn 40. Go figure - aldri så gale at det ikke er godt for noe! :-)

 

Ser du har vært superflink som har klart å hanke deg inn igjen og hatt mange flinke dager. Du nærmer deg målet med stormskritt, og er ikke i tvil om at dette skal du klare!!! You go girl! Og denne byggottoen hørtes ganske så god ut - tror noe tilsvarende må prøves en dag!

 

For øvrig trivelig lesing, denne tråden din - liker godt både måten du skriver på og betraktningene dine rundt ting. Ønsker deg en fortreffelig fin helg, uten for mye sjokoladekake (selv skal jeg i barnebursdag i morgen, satser friskt på at vertinnen har sin sedvanlige fruktsalat i tillegg til alle kakene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

For øvrig trivelig lesing, denne tråden din - liker godt både måten du skriver på og betraktningene dine rundt ting. Ønsker deg en fortreffelig fin helg, uten for mye sjokoladekake (selv skal jeg i barnebursdag i morgen, satser friskt på at vertinnen har sin sedvanlige fruktsalat i tillegg til alle kakene...)

 

Tusen takk for pene ord, Krusmynte:):) Det første halvåret jeg holdt på her inne, var jeg bare med på fellestråder. Men det er vel noe av det lureste jeg har gjort for denne prosessen, det å skaffe meg egen tråd. Da kan jeg "skrive av meg" så mange betraktninger og opp- og nedturer jeg bare vil. Og det tror jeg er en vesentlig årsak til at jeg fortsatt holder på med kaloritelling og kontroll, over halvannet år etter at jeg startet. God kilde til egenlæring og forpliktelse å skrive ting ned. Og selvinnsikt... hehe!

For ikke å snakke om at det er så innmari trivelig å henge her inne med de andre slankedamene. Gull verdt:)

 

Og fordi jeg vet hvor mye det betyr å være her inne, har jeg for lenge siden bestemt meg for at jeg BLIR her, selv lenge etter "flytting" inn på HV (for dit skal jeg). Jeg er så livredd for å falle helt av, noe jeg dessverre mistenker gjelder mange av de vi aldri hører fra igjen her inne. Jeg vil ikke dit igjen. Jeg SKAL klare dette, og da betyr det å holde seg her. Basta bom, jeg må bare passe på å ikke glemme det om et år eller to.

 

Ellers har jeg kommet meg gjennom fredagen på nesten forbilledlig vis. Det ble trening etter jobb, 4 slitsomme TP gått ut - og 1600 kcal har kommet inn i løpet av dagen. Jeg har bakt kake, og kun smakt på bittelitt røre (dvs aller siste rest på slikkepotten). Totalt sett litt over kvota, men jeg var så skrubbsulten før trening at jeg måtte ha to brødskiver før jeg dro. Trene på tom mage gjør jeg pr def aldri, det er for vondt!

Jeg har for øvrig vært hylende sulten i hele dag, og lurer på om det er kroppen som endelig har skjønt at det behagelige hvileskjæret er en saga blott for en stund?! Protestere gjør den i hvert fall! Men det må den gjerne. Før eller siden vil den skjønne at slaget er tapt ;)

 

Helgen er godt i gang, så nå er det bare å fortsette. En god fredag gir meg alltid et realt spark til å fortsette trenden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...