Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Sikkert en god idè med nazi opplegg for å endelig bli ferdig..

Viss du innstiller deg på det er jeg sikker på att det går :)

 

Ang matpakker i bilen... HM...

Hva med en wrap, fullkorns ? Fylle den med salat, enten stekt kyllingfilet eller kokt skinke, og litt dressing.

Den holder seg godt...

Ellers så er en god hjemmelaget salat med f.eks reker, lobnobs, kylling eller skinke godt... :)

Ellers så kan jeg anbefale en brødskvie med nugattimax om søtsuget kommer :P

 

Kjenner att jeg finner unnskyldninger HELE tiden til å ikke komme meg helt ned dit jeg vil i vekt.

MEN jeg gidder ikke å gi det ekstra som må til, og da blir det slik...

Håper att etter denne konfirmasjonen, da bobbler jeg over med energi ! ;)

 

Og den tankegangen må vi visst jobbe med... For jeg er som deg, hvier innpå.... Og akkurat nå er jeg sliten, stresset osv, og da blir det sjokolade til trøst ! Lite trøst når vekten flyr i taket, men klarer visst ikke å tenke på det når jeg stapper innpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for tips, Elisabeth! Etter å ha gått gjennom kjøleskapet i går kveld, endte jeg opp med kyllingsalat :) Vi grillet til middag, og da ble det en kyllingfilet til overs. Så nå har jeg pakket tre Tupperware-bokser med forskjellig innhold, smurt to matpakker, laget en tørrmatpose med Wasa sandwich, en pakke Bixit turbar (kriserasjon), og ellers litt ymse. Jeg bør være klar for ni timer på farten rett fra jobb, nå vel? Herlighet... Føler meg fullstendig nazi og ensporet og rigid.... Men ikke at det gjør noe - hvis den følelsen holder seg gjennom helgen, er jo det bare knallbra B)

Jeg innser at jeg bare må bli mye, mye flinkere til å være kreativ med planlegging av sunne løsninger når jeg er på farten. For jeg er visst på farten mye mer enn jeg egentlig tror jeg er :rolleyes: Jeg er alltid så optimistisk på at denne måneden/våren/høsten/uken osv skal bli sååå rolig, uten mange planer. Men på mystisk vis så drar det seg alltid til, hver gang. Rart, det der?!

 

Ellers er det i dag fredag, og det betyr som vanlig VEIEDAG for denne frøkna her. Dagens vekt viste 73.6 kg, det er 2 kilo ned fra forrige fredag.

Ikke så mye å si om det, annet enn at jeg er utrolig glad for at de siste fire, stramme dagene har gitt resultater og at det ikke var verre, samtidig som det tross alt er 1.6 kg opp fra før Paris.

Men jeg er på rett spor nå, så jeg tar det fra her!

 

Ha en strålende fin, sunn og fokusert fredag, alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra med 2 kg ned da! Fin start på helgen :D

 

Jeg tror nok vi har litt av de samme utfordringene. Det er enkelt å slanke seg når man kan følge rutiner på hverdager. Men med en gang det blir litt utenom den daglige rutinen faller man ut av det. Og det oppstår nok utfordringer oftere enn vi tror og planlegger... Så det er nok der man må endre på livsstilen og legge strategier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

To kilo ned på en uke er jo KANONBRA! Drit i at du fortsatt har litt bonuskilo fra Paristuren - de forsvinner raskt, og da har du bevist for deg selv en gang for alle at det går faktisk an å ha litt i overkant store utskeielser og hente seg bra inn igjen etterpå. :) Forhåpentligvis inspirerer gode vektresultater denne uken til å fortsette i samme tralten. Og da, før du vet ordet av det, er du der du vil være. :D Selv har jeg akkurat meldt meg på nytt kurs, denne gangen MÅ og SKAL jeg klare å komme over kneiken jeg ikke klarte sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk! Jeg jobber hardt med å kvitte meg med ALLE bonuskiloene nå, ja ;)

Bra ord, forresten, "bonuskilo". Hehe!

Og lykke til med ny kursstart, Krusmynte! Hvis jeg ikke klarer å holde koken denne gangen her, blir det kurs etter hvert på meg, også. For i mål skal jeg. Men hvilken kneik mener du? Treningskneika? Resultatene dine var jo knall! Så du har jo helt klart gjort veldig mye riktig! Man har jo alltids rom for forbedring, men man greier jo gjerne ikke alle på én gang? Sånn sett er sikkert neste kurs en fin anledning til å ta neste skritt :) (Ooooo... *rødme*. Nå høres jeg nesten ut som disse kursforeleserne mine... jeg går på lederkurs om dagen :rolleyes:... Blir tytet ørene fulle med hvor viktig det er å sette seg realistiske mål, og ikke gape over for mye i hvert delmål osv. Også er jeg jo veldig enig i alt dette her... Så det er bare å ha meg unnskyldt, hehe :P )

 

Helgen min så langt går for øvrig strålende. Den Store Testen i går ble bestått. Jeg spiste BARE av min ferdigpakkede, planlagte mat. Poeng til meg! Ingen boller, kaffelatte, baguette eller annet fra bensinstasjonsutvalget.

Men av en eller annen grunn blir jeg alltid så sulten når jeg er på reisefot? Ulogisk, for man sitter jo relativt mye stille når man skal kjøre mye over 40 mil... Så jeg røyk på et ekstra mellommåltid på turen - men det kan jeg leve med. Jeg er bare så fornøyd med at jeg ikke gikk på en smell og at jeg klarte å disiplinere meg selv til å ta sunne valg hele dagen, fra kl 06 til kl 01... :)

 

I dag har jeg trillet trillebårer og stablet ved, gått en times tur i fjellsola og blitt solbrent i fjeset, vasket, ryddet og skrubbet mange pappesker fulle med ting fra et utrolig møkkete dødsbo og knapt sittet stille i det hele tatt. Med et inntak på litt over 1400 kcal, lander jeg på et meget akseptabelt underskudd.

 

Plan for morgendagen: Være like flink på returreisen som jeg var på fredag, og totalt lande på et underskudd.

 

Full pinne fremover nå! Og til uka skal jeg begynne å trene igjen. DET blir bra etter tre ukers avbrekk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Og lykke til med ny kursstart, Krusmynte! Hvis jeg ikke klarer å holde koken denne gangen her, blir det kurs etter hvert på meg, også. For i mål skal jeg. Men hvilken kneik mener du? Treningskneika? Resultatene dine var jo knall! Så du har jo helt klart gjort veldig mye riktig! Man har jo alltids rom for forbedring, men man greier jo gjerne ikke alle på én gang?

Forrige gang jeg gikk på kurs stoppet det ved en vekt og jeg klarte bare ikke å komme over kneiken og gav meg... Det kan/vil jeg ikke denne gangen, hvis jeg i det hele tatt skal nedover så må jeg bare fortsette i den tralten jeg har holdt på. Når det er sagt så er det rom for mye forbedrig i forhold til trening, men jeg håper det skal gå litt lettere når jeg er ferdig med flytting mot slutten av måneden. Skal selvsagt komme meg ut og gå litt før det og, men da er det ikke lengre ting som ligger der og MÅ gjøres. Da skal jeg også bo hos foreldrene mine som har fjell rett utenfor stuedøren, så da blir det kanskje litt mer kondistrening enn å bare gå på stort sett flat asfalt. :) Tror jaggu santen jeg skal gå ned i boden og finne rockeringen min og - nå er det jo så lite møbler igjen at jeg har plass til å holde på på stuegulvet. Ikke at jeg får den til å gå rundt mer enn tre ganger - skjønner ikke at det skal være så vanskelig, var jo så lett da jeg var liten! Men øvelse gjør mester, og det er mye trening i å bøye seg ned og ta den opp igjen hele tiden... *ler*

 

Jeg blir også veldig sulten når jeg er på reisefot. Eller er jeg egentlig sulten? Fysen på noe ihvertfall. Trenger ikke være lange turen heller - en flytur over fjellet kan være nok. Jeg skal reise med tog til helgen, da skal jeg ha med meg alt jeg skal spise og that is it - ikke noe vafler fra trillevognen der, nei (fikk alltid det når jeg var liten og reiste med tog, det var en så sjelden affære at det var jo det gøyeste jeg visste omtrent!). For mens du har hatt flinke dager har jeg hatt de verste dagene ever siden jeg begynte på kurs og sitter her og har den dårligste samvittigheten ever. Godt det er en uke igjen til offisiell veiing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Forrige gang jeg gikk på kurs stoppet det ved en vekt og jeg klarte bare ikke å komme over kneiken og gav meg... Det kan/vil jeg ikke denne gangen, hvis jeg i det hele tatt skal nedover så må jeg bare fortsette i den tralten jeg har holdt på.

 

Jeg blir også veldig sulten når jeg er på reisefot. Eller er jeg egentlig sulten? Fysen på noe ihvertfall. Trenger ikke være lange turen heller - en flytur over fjellet kan være nok.

 

Åååååja! Da henger jeg med! Men så klart du kommer over kneika denne gangen! Hvis det stoppet litt opp i motbakken sist, så er det bare å ta større fart denne gang. Over kommer du :D

 

Jeg hadde en periode på jobben hvor jeg reiste mye, både korte flyturer i Norge og lengre til utlandet. Og uten unntak ble (og blir!) jeg alltid utrolig sulten på fly. Særlig en liten stund etter at jeg har landet. Uavhengig av flyturens lengde, egentlig, og hva jeg har spist av vanlige måltider ellers. Så jeg har kokt i hop en teori hodet mitt om at det må være noe med trykkforskjellene du utsetter kroppen for som på et eller annet mystisk vis setter i gang sultfølelsen?! Men reisefot generelt gjør meg både sulten og fysen, så ikke vet jeg hva det er. Men når man vet at det er sånn, kan man i hvert fall gjøre det man kan for å planlegge!

 

Søndagen på reisefot ble ikke utført i samme fine stil som fredag og lørdag, må jeg for øvrig bare erkjenne. Vi hadde 11 timer på farten , med innlagt langt stopp på veien for å hjelpe familien med å rydde et gammelt hus. Og der ble middagen servert mye tidligere enn jeg hadde planlagt i forhold til matpakkespising (jepp, jeg hadde med matapakke). Dessuten gikk jeg rett inn i et bakholdsangrep, da jeg i et sultent øyeblikk skulle kjøpe en kaffelatte på Esso hvor det fulgte med en gratis bolle til kaffen. Qué?? Jeg ble så perpleks at jeg ikke rakk å si nei takk, og så luktet den såååå godt.... Så rett ned gikk den, dessverre.

Men det får gå. Det ble bare én, om ikke annet :P Totalt sett ett måltid og en bolle over kvota, og inntak på rundt 2000 kcal.

Jeg spiste dessuten ikke noe snop hele helgen (kryss i taket!), og enda kjæresten kjøpte massevis med påskemarsipan til halv pris (kan de ikke bare fjerne den påskemarsipanen fra butikkene snart, sier jeg!!), så tok jeg ikke én eneste bit. Jeg spiste druer i stedet for! (La glorien vokse seg rund over mitt hode....)

 

Forbedringsområder for dager på farten:

- avklar måltidstidspunkt på forhånd når andre er involvert og andre serverer maten

- spis vanlig, liten frokost på uoversiktlige reisedager, slik at man har litt igjen av kvoten å gå på

- legg all planlagt inntak inn i registreringen på forhånd

- ikke gå inn på bensinstasjon når man er fysen...:rolleyes:

 

Noen erfaringer rikere og helt klar for mandag og ny uke!! Noen utfordringer denne uken også, men de tar vi etter hvert. Nå skal først mandag og tirsdag gjennomføres med stil. Og denne uken skal jeg e-n-d-e-l-i-g prøve meg på treningssenteret igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Milepæl! Jeg har tatt skrittet og meldt meg på mitt aller første Roede-kurs!

Hjelp?!:D:blink::P

 

Frem til jul hoppet og spratt jeg rundt 70 kg. Når jeg nå smertefullt river vekk de godt fastlimte skylappene og vurderer vektkurven for de siste månedene, ser jeg dessverre at jeg hopper og spretter mer rundt 72-73. Hopp og sprett, greit nok. Men når tendensen på lang sikt er oppadgående... det er IKKE greit.

 

Jeg skal hverken opp i vekt eller bli akkurat her jeg er nå. Etter mange og lange runder med vurderinger, landet jeg på at et kurs midt i verste maistresset gir meg følgende fordeler:

- jeg kommer til å være mye mer disiplinert til å ikke skeie ut på alle de "gode" anledningene fremover (kurs... seminar... konfirmasjon.. pinselanghelg på fjellet... 17. mai...)

- som et minimum vil kurs hjelpe meg til ikke å gå videre opp denne måneden

- jeg håper å vekke konkurranseinstinktet mitt! Best case scenario: Være superduperkjempefokusert hele måneden.

- ekstra motivasjonsdrahjelp i å få tilgang til kostholdsscoren igjen - den var motiverende så lenge vi hadde den i januar.

- dessuten: Jeg får nå lov til å melde meg på HV-kurs når jeg kommer så langt. Jeg har nemlig alltid tenkt at HV-kurs var noe jeg skulle vurdere, helt til jeg fant ut at det kurset kun er for de som allerede har tatt vanlig GR-kurs først.

 

Oppstart ekspresskurs i morgen. Jeg vet hvor jeg skal være de fire neste tirsdagene, og jeg er klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

En liten endring på opplegget... det var visst ikke så mange som var interessert i ekspresskurs i mai. Bare meg, faktisk :P Så da blir det egen oppstart for meg i morgen, og de neste ukene følger jeg standardkursgjengen som møtes en annen ukedag.

Tipper det går for det samme, det er fellesveiing og rapporteringspresset jeg hovedsaklig er ute etter, uansett.

 

Ellers en meget godkjent dag. Inntak 1350, og kveldsgåtur på 9 km med kjæresten. Totalt underskudd rundt 700 kcal. Jeg er endelig i siget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Spennende med kurs !

Jeg er sikker på att konkurranse innstinktet slår inn, og att du klarer dette med GLANS !

jeg har brukt kurs for å komme meg dit jeg er, tror ikke jeg hadde klart det uten... Og nå er jeg snart ferdig med 1,5 år ( !!! tenkt det !!! ) på Hold vekten kurs :D

Så dette har jeg troa på blir bra :)

 

Syns du har vært super flink i helgen !!

Her har det vært ALT for mye mat, mye spekemat med tilbehør osv, så jeg ligger fint unna vekten i noen dager :P

Så godt å høre att du planla turen, og ordnet med niste. Det er viktig for å lykkes,det er jeg sikker på !

 

Jeg blir med på en flink uke fra imorgen, MEN jeg trenger hjelp !! For sukkertrollet skriker i meg !! Hører bare kake, kake kake jeg..... :rolleyes:

 

Kommer med rapport imorgen ! Kanskje jeg til og med skal prøve meg på å telle litt kalorier... tenke tenke... Jeg trenger det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

JAA, nå føler jeg endelig at jeg er på rett spor igjen. Det er en god følelse :)

 

Og jeg vet godt at det er en kort og bratt vei fra den smale stien til grøfta, men nå som jeg faktisk har meldt meg på kurs, håper jeg det vil "tvangsholde" meg på stien i tiden fremover.

 

Første innveiing på kurs i kveld, nesten litt spennende dette her! Ikke helt som første skoledag, kanskje.. men i hvert fall en start på noe nytt som jeg håper får meg over verdens lengste kneik. Ett år er nok, synes jeg. Hehe!

 

Jeg er jo som kjent glad i tall, lister, excel-ark, kurver, logger og alt sånt der... så selv om jeg vanligvis ikke veier meg mer enn én gang i uken, måtte jeg likevel på vekta i dag tidlig for å kunne ha et sammenligningsgrunnlag med morgenvekt mot kveldsvekt. Og til alt overmål viste vekta i dag en HEL kilo ned fra fredag, så dette går virkelig veien nå:D :D

 

Resten av uka går med til to dager på kurs på Gardermoen, samt et utdrikkingslag i Oslo - så min nyvunne motivasjon skal jammen få litt å bryne seg på. Men jeg tar det som en utfordring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Spennende !

Ønsker deg lykke til med første kurskveld :) :)

P.S Det er ikke allltid like stas å veie seg på kveldstid, MED klær, og etter middag osv.... Den har jeg slitt litt med, vekten blir jo sååå høy da !

 

Her er det full kontroll :D( Enn så lenge... )

Ikke noe tullemat i dag, og resten av dagen er planlagt.

Kyllingsnadder, med ris og toro peppersaus, og grønnsaker står på menyen til middag i dag, nam nam !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er ikke allltid like stas å veie seg på kveldstid, MED klær, og etter middag osv....

 

Hehe, nei, det var jammen ikke moro! Kursvekt viste 1.5 kg mer enn min morgenvekt :blink: Men det er vel bare å bli vant med?!

 

Første kvelden ble ikke egentlig en kurskveld, men jeg fikk veid meg, satt opp energiregnskap og snakket om hva jeg ønsker å oppnå med kurset. Bra start! Og det som var veldig bra, var at kursleder foreslo samme daglige kcal-inntak som jeg allerede er på. Jeg var redd for både å bli satt ned (spiser lite nok som jeg gjør, synes jeg), og også redd for å bli satt opp.

Utfordringen nå blir å holde kaloribudsjettet ALLE ukens dager, samme om det er lørdag, kurs, fest eller hva. Akkurat det er jeg ikke vant med, jeg som har styrt selv og alltid tillatt meg selv mer i helgene. Men jeg skal prøve!

 

Nå skal jeg på kurs de to neste dagene, så jobben begynner allerede i morgen. Jeg har allerede bestemt meg for å droppe vin til middagen i morgen (og innse at det ikke blir noe vin på meg de neste tre ukene heller, haha), og dessuten ikke ta så mye som en bit fra dessertbuffeten. Jeg brant meg på det forrige gang (vi er på samme hotell hver gang), og én brownie-bit ble brått til 5-6. Ikke denne gangen!

Og for å holde budsjettet når man spiser lunsjbuffet, er det også tvingende nødvendig å ligge unna alle raske karbohydrater i form av brød og pasta. Jeg styrer inn mot kjøtt og salat B)

 

 

PS: Dagens yoghurt-tips: Yoplait Dobbel 0 har kommet med ny sesongsmak. Kokos! Det høres kvalmt ut, men jeg synes den var kjempegod og frisk. Ekstra god med en neve blåbær og bringebær oppi. Det smaker sommer! Anbefales :)

(Vanligvis spiser jeg Ja yoghurt fra Tine, da den ikke er tilsatt søtstoff. Vanilje er supergod! Men jeg er ikke helt nazi når det gjelder søtstoff, heller mer "jo mindre jo bedre", så for meg går det greit med noen Dobbel 0 i uka. De som ikke ønsker å ha i seg søtstoff i det hele tatt, bør derimot ligge unna Dobbel 0..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, det var jammen ikke moro! Kursvekt viste 1.5 kg mer enn min morgenvekt :blink: Men det er vel bare å bli vant med?!

 

Første kvelden ble ikke egentlig en kurskveld, men jeg fikk veid meg, satt opp energiregnskap og snakket om hva jeg ønsker å oppnå med kurset. Bra start! Og det som var veldig bra, var at kursleder foreslo samme daglige kcal-inntak som jeg allerede er på. Jeg var redd for både å bli satt ned (spiser lite nok som jeg gjør, synes jeg), og også redd for å bli satt opp.

Utfordringen nå blir å holde kaloribudsjettet ALLE ukens dager, samme om det er lørdag, kurs, fest eller hva. Akkurat det er jeg ikke vant med, jeg som har styrt selv og alltid tillatt meg selv mer i helgene. Men jeg skal prøve!

 

Nå skal jeg på kurs de to neste dagene, så jobben begynner allerede i morgen. Jeg har allerede bestemt meg for å droppe vin til middagen i morgen (og innse at det ikke blir noe vin på meg de neste tre ukene heller, haha), og dessuten ikke ta så mye som en bit fra dessertbuffeten. Jeg brant meg på det forrige gang (vi er på samme hotell hver gang), og én brownie-bit ble brått til 5-6. Ikke denne gangen!

Og for å holde budsjettet når man spiser lunsjbuffet, er det også tvingende nødvendig å ligge unna alle raske karbohydrater i form av brød og pasta. Jeg styrer inn mot kjøtt og salat B)

 

 

PS: Dagens yoghurt-tips: Yoplait Dobbel 0 har kommet med ny sesongsmak. Kokos! Det høres kvalmt ut, men jeg synes den var kjempegod og frisk. Ekstra god med en neve blåbær og bringebær oppi. Det smaker sommer! Anbefales :)

(Vanligvis spiser jeg Ja yoghurt fra Tine, da den ikke er tilsatt søtstoff. Vanilje er supergod! Men jeg er ikke helt nazi når det gjelder søtstoff, heller mer "jo mindre jo bedre", så for meg går det greit med noen Dobbel 0 i uka. De som ikke ønsker å ha i seg søtstoff i det hele tatt, bør derimot ligge unna Dobbel 0..)

 

Det var jeg ikke klar over ang. dobbel O. Jeg spiser to hver dag. Kansje det er en av grunnene til at jeg går sakte ned. Søren og, den er jo så god. Jeg får sjekke ut tine Ja yoghurt. takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med kurs !

Jeg er sikker på att konkurranse innstinktet slår inn, og att du klarer dette med GLANS !

jeg har brukt kurs for å komme meg dit jeg er, tror ikke jeg hadde klart det uten... Og nå er jeg snart ferdig med 1,5 år ( !!! tenkt det !!! ) på Hold vekten kurs :D

Så dette har jeg troa på blir bra :)

 

Syns du har vært super flink i helgen !!

Her har det vært ALT for mye mat, mye spekemat med tilbehør osv, så jeg ligger fint unna vekten i noen dager :P

Så godt å høre att du planla turen, og ordnet med niste. Det er viktig for å lykkes,det er jeg sikker på !

 

Jeg blir med på en flink uke fra imorgen, MEN jeg trenger hjelp !! For sukkertrollet skriker i meg !! Hører bare kake, kake kake jeg..... :rolleyes:

 

Kommer med rapport imorgen ! Kanskje jeg til og med skal prøve meg på å telle litt kalorier... tenke tenke... Jeg trenger det !

 

Hei

 

Hvor mange kurs Har du tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei

 

Hvor mange kurs Har du tatt?

 

Hei !

Ja, hvor begynner jeg... Har tatt en del kurs :P

 

Men jeg tok 3 vanlige kurs sammenhengende, for så å melde meg på Hold Vekten kurs der jeg har vært i nesten 1,5 år nå.

Målet mitt med Hold vekten var å fortsette videre litt til ned, og så ikke minst stabilisere vekten.

Og det ser det ut til att jeg skal klare, men jeg må jammen holde meg godt i ørene ! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Ja, hvor begynner jeg... Har tatt en del kurs :P

 

Men jeg tok 3 vanlige kurs sammenhengende, for så å melde meg på Hold Vekten kurs der jeg har vært i nesten 1,5 år nå.

Målet mitt med Hold vekten var å fortsette videre litt til ned, og så ikke minst stabilisere vekten.

Og det ser det ut til att jeg skal klare, men jeg må jammen holde meg godt i ørene ! :rolleyes:

 

Jeg lurer på hvor mange kurs jeg trenger. Det blir ihvertfall 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det var jeg ikke klar over ang. dobbel O. Jeg spiser to hver dag. Kansje det er en av grunnene til at jeg går sakte ned. Søren og, den er jo så god. Jeg får sjekke ut tine Ja yoghurt. takk for tips

 

Hei kikk,

jeg blir til stadighet litt forskrekket over hvor mye mat som har tilsatt søtstoff i seg. Så selv for produkter man kanskje ikke tror det kan brukes søtstoff i, kan det virkelig lønne seg å lese på varedeklarasjonen. Dobbel 0 er jo kjempegodt, så det er jo litt synd, ja! Men jeg er veldig godt fornøyd med Ja vanilje yoghurt Tine. De andre i Ja-serien har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå skal jeg på kurs de to neste dagene, så jobben begynner allerede i morgen. Jeg har allerede bestemt meg for å droppe vin til middagen i morgen

 

Bahaha...:P :P :P

 

Den planen gikk rett i vasken når det viste seg at alle fikk servert inkludert vin fordi det var siste kurskveld etter flere samlinger, og tanken var at vi skulle ha avslutningsfest. Jeg drakk to glass vin, en lite avec, og spiste en bitteliten dessert.

 

Men bortsett fra DET, så har jeg vært så flink disse to dagene på kurs at jeg nå kjenner de hvite englevingetuppene butte i taket :rolleyes: Til pausemat har jeg kun spist grønnsaker og frukt. Null snop, dipp eller kake. Lunsj har vært en stor tallerken med masse grønnsalat, og noen skiver spekeskinke og roastbiff på toppen, med litt feta og soltørket tomat til smak. Null brød, smør, pasta, dessertbuffet osv osv.

Inntak onsdag 1500 kcal, i dag 1400 kcal. Jeg trodde egentlig ikke jeg hadde det i meg?! Det fine ordet mestringsfølelse er vel akkurat det jeg kjenner litt på nå. Det ER mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Jeg har bestemt meg for å fortsette med veiedag på fredager, til tross for kurs. De tre neste ukene blir det dermed veiing to ganger i uken. Tror det skal gå greit i en kort periode.

 

Dagens vekt viste hele 1.2 kg ned fra forrige fredag. Jeg er veldig godt fornøyd :D :D

 

I helgen skal jeg i utdrikkingslag med overnatting, og jeg jobber fortsatt litt med hvordan jeg skal få til det på 1400 kcal. Men jeg klarte to dager på kurs, så da skal jeg vel klare dette, også.

 

God fredag, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tja, hvordan har jeg egentlig klart meg i helgen? Litt sånn begge deler, vil jeg si. En hel dag med utdrikkingslag er egentlig et arrangement man bør ligge unna i si helhet dersom man ikke ser for seg en eneste utskeielse, har jeg funnet ut. Jeg klarte ikke 1400 kcal, gitt. Totalt endte jeg vel opp på ca 2000. Noe jeg på en måte er fornøyd med, for uten fullt fokus og kurs, hadde nok dette typisk blitt en 3000 kcal-dag.

Jeg spiste for mye mat, men i form av sunn kyllingsalat både til lunsj og middag, så det er greit. Ellers var det tapas til kvelds (som jeg eeeelsker), og der kunne jeg begrenset meg mer. På festen ble det et par glass vin og en svært "kort" longdrink, pluss noe snop. Dette kunne lett vært tredoblet..:rolleyes:

Så ja, jeg begrenset meg. (Veldig egentlig, til meg å være :P )

 

Søndag ble svært bra kalorimessig, men ikke bare sunne valg. Kjæresten og jeg feiret jubileum i går med å gå på kafé. Han spiste kake, jeg valgte å erstatte lunsjen med en kaffelatte (med lettmelk!) og en vaffelplate. Veldig koselig med en liten markering - jeg fikk til og med gave, superfine øredobber. Ramlet nesten av stolen i sjokk, hehe B)

 

Så får jeg håpe at helgen ikke har ødelagt for mye. I dag er det tilbake til 100 % sunne valg. Jeg er såå fornøyd med å ha fått tilbake kostholdsscoren og fordeling protein/fett/karbohydrater nå som jeg går på kurs, så her jobbes det hardt for høy score hver dag. Konkurranseinstinktet mitt har visst ikke sovnet, likevel :rolleyes:

 

Og med mandag og ny uke, er det bare å kjøre på! Denne uken skal jeg komme i gang med trening. Jeg skal forresten til legen i dag og ta blodprøver, så får jeg forhåpentligvis svar på om det er noen grunn til at jeg har vært så utrolig slapp og trøtt og sliten siden påske. Allergi-teorien til Slippe skal i hvert fall sjekkes ut!

Men det er også mulig at det er bare er jeg som har havnet i dårlig spiral, med lite trening som igjen gir mindre energi til mer trening. Så kanskje jeg bare må sparke meg selv avgårde et par ganger og se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Åh, du har meldt deg på kurs.... :) Det kunne kanskje ha vært løsningen for meg også...

 

Inntil videre, så blir jeg med ved siden av deg i kurset ditt, går et såkalt "skyggekurs" og håper å bli smittet av din motivasjon og nyervervede kunnskaper underveis!

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...