Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Så deilig å lande, Ninjastar!

 

Jeg ligger og vaker rundt omkring ferietillegget, og skulle veldig gjerne ha gått det ned igjen før jeg sier meg fornøyd. Vurderer ekspress-kurs eller evt vanlig kurs som starter her omkring mot slutten av oktober - ikke minst fordi det gir meg tilgang til Hold-vekten kurs! :D

 

Jeg tror jeg skal følge din oppskrift, det ser jo veldig ut som at det fungerer!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag

Dagens vekt 72.8, ned 0.8 fra forrige fredag.

Fornøyd med det - dette går absolutt rette veien!

Totalt kaloriunderskudd for uken som har gått er litt over 4000 kcal. Beste uken på leeeenge :)

 

Jeg har snakket meg helt bort inne hos Slippe og Krusmynte allerede, så jeg kommer tilbake med en plan for helgen senere. Vi skal på hytta i helgen, kjøre 40 mil, osv. Utfordringer i kø, men det går alltid bedre med en plan. Men - den får vente til neste kaffepause her på jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare koselig at du snakker deg bort... :)

Helgeplan, ja. Der kom jeg på at jeg kanskje bør lage en sånn en jeg og. *tusler inn i tenkeboksen*

Bare sånn i tilfelle jeg skulle glemme å si det senere - god høstferie! Kjenner jeg er ganske så misunnelig - er egentlig dausliten etter uker med intense jobbedager etterfulgt av arbeid i leiligheten (kortversjonen av svaret fra egen tråd - ja, jeg trives! :)). Men ingen ferie her i gården, har en uke igjen og den skal benyttes når jeg reiser til Tyrkia en uke siste uken i november. Jada, jeg har noe å glede meg til, men akkurat nå virker de 8 ukene veeeeldig lange...

Uansett - kos deg på fjellet og ta gjerne noen ekstra trimpoeng for meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

0,8 !!! ned :D GRATTIS !

SUPERT resultat !

 

Jammen bra jobba !

Hvordan blir det med helgeavtalen vår ?

Jeg skal i 40 års lag i helgen, så den ødelegger nok hele lørdagen, men jeg kan være med på null snop i dag, og null snop på søndag.

I kveld blir det fredagstaco med oss, og jeg SKAL nøye meg med 3 av de små båtskjellene, ikke 4 som jeg har spist i det siste. SÅ skal jeg kutte ut osten på taco, som jeg gjorde i de periodene jeg gikk på kurs...

I morgen skal jeg ta med barna på en liten fjelltur og da skal jeg IKKE spise pølser og drikke kakao...

Søndag blir nok litt etter formen er jeg redd, hehe !! :P

 

Trim messig så skal jeg på en fjelltur i dag, en liten imorgen og trene badminton på søndagskvelden.

 

Så der har du min plan for helgen, så gjennstår det bare å fullføre med STIL ! :D

 

Ønsker deg en super høstferie med godt høstvær, og mange fine turer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk jo aldri komme tilbake med den helgeplanen... Ble så travelt på jobben at jeg ikke rakk lunsjpause engang, før jeg måtte løpe derfra for å pakke bilen og hente folket :P

 

Og en god helgeplan rakk jeg heller aldri å tenke ut. Med det resultatet at jeg ramlet ned i smågodtposen i går, uten helt å klare og krabbe meg ut igjen. Håpløs, altås!! Gårsdagen setter jeg nå strek over.

Planen for resten av dagene her oppe er litt kos, men med nok aktivitet til at jeg går i underskudd hver dag. Jeg skal øve meg på begrensningens kunst B) Så i dag har jeg vært ute på en ekstra joggetur (etter fjellturen) til 500 kcal for å veie opp for litt lørdagsgodt ;)

 

Nå ropes det etter yatzy-spilling her, så jeg får vel legge vekk pc'en. Ha en fin-fin lørdagskveld, folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det går bedre nå! Puh! Både i går og i dag har jeg klart å holde meg på kaloriunderskudd, og i dag har jeg dessuten ligget helt unna godteri.

Men for all del, det blir jo utskeielser på andre områder når vi er på hytta. Jeg hadde ikke klart underskuddet uten de daglige fjellturene B) Denne helgen har jeg eksperimentert med baking, og lagde eltefrie rugrundstykker til frokost. Og det ble jo så godt at jeg spiste ett rundstykke mer enn jeg strengt tatt burde...

Dessuten prøver jeg å lage gode vaner for bonusbarnet, med fokus på at vi spiser sunt og fornuftig (og litt kjedelig!) på hverdagene, mens kosen forbeholdes helgene. Et av tiltakene i denne planen er dessert på søndager, noe vi har hatt noen helger på rad nå. (Dagens dessert ble Freia sjokolademousse med varme bringebær og litt vaniljesaus over. Den er ikke så ille når man bare spiser én porsjon.) Det er så greit å ha noen sånne rammer, så slipper vi maset om pizza, taco eller is midt i uka. Samtidig er hun (som de fleste tenåringsjenter, kanskje?) veldig opptatt av kropp og utseende, og jeg vil ikke bidra til et skrudd forhold til alt som er godt og usunt. Alt til sin tid, er det jeg prøver å innprente.

Men klart, det går jo litt utover meg, når jeg aller helst skulle spist "etter boka" hele helgen. Men jeg prøver å være et godt forbilde også, og de to går ikke alltid helt i hop. Så stram helg, det får bli neste helg, når vi er alene igjen. I dag har jeg havnet på nesten 1900 kcal, og det er litt for høyt til tross for fjelltur.

Jeg satser på et enda bedre resultat i morgen :)

 

Og i morgen er vi fortsatt her oppe, vi blir et par dager til. Herlig :D (Også skal jeg prøve å huske på at det faktisk er mandag i morgen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gode vaner for bonusbarnet er viktig - tror det er sunt at hun lærer at man kan holde seg litt i nakken på ukedagene men slippe seg litt løs i helger. Litt kan man da unne seg selv om man prøver å gå ned i vekt. Selv unner jeg meg f.eks. litt godis på lørdager. "Fordelen" min er jo at jeg er bare meg, så jeg kjøper bare akkurat det jeg skal ha og slipper å ha fristelser liggende. Singellivet kan ha sine fordeler og sine ulemper, gitt! :)

Høstinnsatsen min i uken som gikk har forresten gitt gode resultater med hele 1,2 kg ned! Men så har jo jeg fortsatt en del mer å ta av enn det du har igjen. Superhappy! Måtte det bare fortsette sånn. Med innsatsen og motivasjonen, altså, ikke med 1,2 kg i uken, altså, for selv jeg vet jo at det er litt mye forlangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også helt enig i at noen ganger må slanking vike for viktigere hensyn, og det å gå foran som et godt eksempel for en tenåringsjente - ser ikke noe viktigere hensyn enn det! :D

 

Synes du er flink!!

 

Jeg unner meg også litt godt i helgen, men IGJEN gikk jeg på en grafse-smell i bursdag i går. Irriterende, for helgen forøvrig var slett ikke verst. Aaaarghhh..... "&/§!"T#!"&

 

På den lyse siden: I forrige uke (søndag tom lørdag) gikk jeg 4 mil, og det er jo ikke så verst. Håper jeg kan gjenta det denne uka OG være flink med inntaket. Hverdagene er ikke problemet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Håper du har en fin høstferie på fjellet !

Så lenge du går i O eller i minus så er det jo veldig bra på en ferie :)

Jeg har også vært inne på tanken med dessert på søndager. Godt med noe ekstra, som ikke er snoperier.

Helgen gikk sånn bob bob etter planen.

Fredag hadde jeg spist 5 smågodter før jeg visste ordet av det, men klarte ellers å holde meg i nakken.

Lørdag gikk også fint matmessig, men IKKE drikke messig ! ALT for mye rødvin ! :blink: Så HELE søndagen gikk med på sofaen... Så det ble null trening, og egentlig lite inntak av mat også gitt.... :huh: Att man aldri lærer ! Det værste er att formen ikke er veldig bra i dag heller, skikkelig uggen.... :unsure: Vurderer å droppe treningen i kveld, får se ann formen...

Så veiing denne ukne kan jeg bare hoppe fint over...

 

Sitter på jobb, og prøver å få gjort noe, men...

I morgen derimot er jeg tilbake med godt mot ! hehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og nå er jeg også tilbake med godt mot :rolleyes:

 

Jeg besto ikke høstferien, dessverre. Men jeg tar det til etterretning til neste gang: Jeg er ikke tilstrekkelig automatisert ennå til at jeg klarer meg gjennom så mange fristelser hvis jeg ikke har en god plan på plass på forhånd. Ja, jeg er flinkere enn jeg noengang har vært, men nei, jeg er langt fra utlært...

 

Så denne helgen skal jeg ha samme plan som helgen for to uker siden. For det gikk jo så det suste, og ingen grunn til at jeg ikke skal klare det igjen :D

 

Mine helgemål:

Ikke kalorioverskudd noen dag

Ikke spise noe godteri

Tur eller trening hver dag (fre-lør-søn)

Ikke over 1600 kcal noen dag i snitt (fredag-lørdag-søndag)

Til nød lov med ett kakestykke, men helst ingen!

 

Jeg skal være hjemme i helgen, uten partyplaner av noe slag, så jeg ser ingen grunn til at ikke dette skal være realistisk å gjennomføre!

 

Ellers skulle jeg vært på min første kurskveld i går, men den var blitt utsatt en uke på grunn av ferien. "Saved by the bell", tenkte jeg da. Det ville vært katastrofe å gå på vekta i går.. Nå har jeg fått seks dager ekstra til å redde stumpene. Det betyr superfokus frem til neste onsdag! På selve kurskvelden tar jeg en vurdering sammen med kursleder på om den vekten jeg da har skal være min trivselsvekt, eller om jeg skal bruke de neste ukene på å jobbe meg litt lenger ned. Vi får se hvor både hodet og kroppen min er neste uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg synes det er bra at du har et sånt syn på det å ikke ha klart høstferien så godt som håpet som jeg får inntrykk av at du har. Litt sånn "greit - så har vi lært det" fremfor å grave deg selv ned i driten. Som du sier så har du 6 dager å hente deg inn igjen på før veiing, og det klarer du helt fint. Men jeg tror fremtiden når man er ferdig med ned i vekt perioden blir litt sånn. Ja, vi har ferie og ja, vi skeier litt ut. Men så lenge vi klarer å hente oss inn igjen slik at snittvekten for perioden er der man skal være, så har vi kommet langt. Sånn føler ihvertfall jeg det. Det blir litt som å bruke altfor mye penger de første to ukene etter lønning fordi jeg bare MÅTTE ha de skoene - da må jeg gjerne leve på vassgraut resten av måneden for å få pengene til å strekke til. Men alt i alt går det jo greit. :) Regner med du skjønner hva jeg mener...

 

Jeg gikk til byen etter jobb i går, og fikk forbausende lite regn på meg. Hadde jeg ikke hatt regntøy på hadde det nok bøttet ned. Skjebnens ironi eller noe sånt. ;) I dag blir det buss, for kl. 15 kommer det montør for å sette inn min nye skyvedørsgarderobe. Yay! Og når han har fått pengene sine blir det vassgraut resten av måneden... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp! Du observerer helt rett, Krusmynte! Jeg depper ikke ;) Og jeg gir ikke opp! Det går lang tid mellom hver gang jeg graver meg ned etter en helg eller dag som ikke gikk som planlagt. Etter to år her inne på vektklubben, hvor jeg gikk ned nesten 30 kg det første året og har brukt det andre året på å vingle litt frem og tilbake, så har jeg i hvert fall lært at noe av det aller viktigste man gjør, er å komme seg tilbake på den smale stien med én gang. Da blir ikke konsekvensene av en feilslått plan så ille. Det er en fin lærdom at alt håp ikke nødvendigvis er ute selv om man har måkt innpå flere hundre gram med smågodt en uheldig lørdag...

 

Og jeg er enig, slik tror jeg livet blir når man på sikt skal holde vekten. Jeg tror ikke jeg kommer til å klare å holde jevnt inntak hver eneste dag, da heller. Jeg klarer det jo ikke nå, har aldri klart det - og har likevel gått ned masse. Jeg er såå vanvittig glad i kaker og sjokolade, og ønsker rett og slett ikke et liv uten (selv om det nok hadde vært det enkleste for en slik en som meg). Så innimellom vil det komme dager med alt for høyt inntak, det er bare å innse. Men ja, bare snittet er sånn noenlunde og inntaket er jevnt de fleste dagene ellers, tror jeg likevel dette skal gå bra :)

 

Lykke til med skyvedørsgarderoben, nå ble jeg nesten litt misunnelig. Jeg har ett stakkars, lite hengeskap på soverommet, det buler fordi det er så overfylt, og alt annet ligger i kasser. Og i hauger oppå kassene. I påvente av oppussing, men likevel... Egen, stor garderobe høres jo bare ut som den drømmen...*henført sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

*Manner meg opp* Har jeg lyst til å skrive det ned? NOPE! Men det endrer jo ingenting å la det være. Dagens vekt 74 kg, opp 1.2 fra forrige fredag. Wtf? En komma to???

Jeg gir meg selv lov til ett (kun ett!) langt blææææææææææh og noen minutters oppgitthet over meg selv. :P

 

Til tross for at kaloribudsjettet gikk i null, holdt jeg altså ikke vekten. Kroppen min er ikke så glad i enkeltdager med mye overskudd lenger. Før tålte den det mye bedre, gitt. Men dette vet jeg jo, så slutt og klag ;)

 

Sånn! Ferdig! Får ikke gjort noe med det nå, annet enn å være mye mer fokusert fremover. Og det skal jeg klare. Jeg hadde 12 gode dager før høstferien. Nå er ferien over, og jeg har ikke ferie igjen før til jul. Heldigvis, får en si...:rolleyes: Oktober blir en måned uten mange sprell, håper jeg. Jeg har til og med klart å vri meg unna en tur til Tyskland neste uke, for nå vil jeg bare være hjemme en stund. Og helgeplanen jeg satte opp i går, den SKAL jeg følge.

 

Jeg har dessuten pakket med meg treningsbag'en på jobb i dag, og skal rett avgårde på PowerStep etter jobb. Det blir en bra start på helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For å si det sånn, det er nok av de som ville latt være å gå på vekten i dag.... Du hadde jo 12 gode dager før ferien som du sier, og du klarer garantert å finne tilbake til den formen. Jepp! Jeg har troen på deg!!! :)

 

Og du - skyvedørsgarderobe er virkelig å anbefale! Ikke at jeg er i nærheten med å være ferdig innflyttet i den, men guuud, så fint det ble! Og så mye plass! Jeg er jo i den

(u?)heldige situasjon at all plassen er MIN! Og det er litt farlig, for jeg ser for meg at det blir lengre gang mellom hver gang garderoben renskes på den måten... Men pytt - det er jo bare mitt eget problem. :)

 

Kos deg på etter-jobb-trening - for min del blir det spasertur avgårde til bussen for tredje gang denne uken. Er det sol så er det sol og da må man benytte anledningen! Og kanskje vandringen gjør at hodepinen jeg har slitt med i hele dag løsner litt og. Siden ikke tablettene tar det. Akkjasann.

 

God helg ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg vet ikke hva det har vært med meg i dag, om jeg var i dårlig humør på grunn av morgenens innveiing, eller hva det var, men jeg har i hvert fall vært i et sånn passe crabby humør i hele dag.

(Håper inderlig ikke det er bivirkninger av medikamentene mine som har begynt å vise seg, jeg er nå godt i gang med denne nesesprayen jeg snakket om, som kort fortalt putter meg i overgangsalderen. Man kan altså forvente alle bivirkninger som for overgangsalderen, hvor hetetokter og ustabilt humør/kort lunte trekkes frem som vanlige. Og jeg som har så lang lunte til vanlig... haha, dette kan bli festlig :P )

Uansett var dette en dag da det var ekstra godt med litt støtte, så tusen takk, Krusmynte! Det hjalp :)

 

Og etter en runde med vel gjennomført tung trening, er humøret nå tilbake på normalen. Altså ganske bra, for stort sett er jeg ganske blid B)

 

Fredagen er godkjent, dag 1 av 3 helgedager, jeg holder planen. Dagens inntak 1450 kcal, og totalt underskudd ca 1000 kcal. Yay :D

 

Nå koser jeg meg med en kopp Options i sofaen og gleder meg til resten av helgen. Ha en riktig så fin lørdag, dere som stikker innom her. Jeg skal ut i den strålende høstsola som er meldt! Og unne meg en sjelden kaffe latte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jammen har jeg nytt sola i dag, ja! Gåtur til byen, lunsj og kaffe latte på kafé, deretter en time på verandaen med en tekopp og bok - og til slutt en kort joggetur før sola gikk ned. Nydelig nå som høstfargene spraker!

 

Ellers holder jeg fortsatt helgeplanen min så det suser. Dag 2 av 3 godkjent! Inntak 1650 kcal, pluss joggetur verdt 2 TP = underskudd 500 kcal. Og null godis. Lørdagskos i dag er en kopp Options (har litt dilla på den om dagen), og en Digestive-kjeks med brunost.

Bra dag på alle måter :)

 

Etter gårsdagens Powerstep-time, er jeg forresten helt vanvittig støl i dag. Det er mange, mange uker siden sist jeg tok et markløft, og det kjennes i dag! Så jeg hadde aldri klart å stable meg avgårde på tur i dag hadde det ikke vært for helgeplanen min som jeg har sagt jeg skal følge - så hurra for det :P Hva jeg gjør i morgen, det får været og formen avgjøre. Men jeg skal lære av i dag og komme meg avgårde tidlig, for jo lengre utpå dagen, jo lengre blir visst dørstokkmila. Skjønner ikke det, altså:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Helgen er over, og hvordan har det gått med planen? Joda, jeg er strålende fornøyd!

 

Målene var:

Ikke kalorioverskudd noen dag - Check! (underskudd hhv 1000, 500, 800)

Ikke spise noe godteri - Check!

Tur eller trening hver dag (fre-lør-søn) - Check!

Ikke over 1600 kcal noen dag i snitt (fredag-lørdag-søndag) - Check! (snitt 1592)

Til nød lov med ett kakestykke, men helst ingen! - Check! (et halvt stykke på fredag)

 

:D :D :D

 

... og lurer også litt på hvorfor det noen helger er sååå lett å holde fokus, mens det andre helger bare er plent umulig? *rister oppgitt på hodet av meg selv* Jeg blir visst aldri utlært i dette her :rolleyes:

 

Ellers manner jeg meg opp til kursstart på onsdag. Gru-gleder meg?! Det er et ganske så stort skritt å ta for en slik håpløs jojo som meg. Eller.. eks-jojo, må det bli ;) Aldri mer tre-sifret, det er i hvert fall sikkert. Aldri mer 90-tallet, heller. Hehe, jadaaaa, jeg HAR sagt det før, også. Men før gikk jeg aldri hold vekten. Og før skjønte jeg ikke at jobben etter slanking er like viktig som jobben underveis. Før skjønte jeg heller ikke at man aldri kommer "i mål". Det er lett å panneklaske seg selv i ettertid (og det gjør jeg titt og ofte!), men jeg håper at tre runder med seriøs vektnedgang har gitt meg nok erfaring til å takle hold vekten over tid. NÅ skjønner jeg jo at jeg aldri kan gå tilbake til samme kake- og sjokoladefrekvens som før. Ja, faktisk!! ;)

 

Men det er tre dager til onsdag, og frem til da skal jeg være superdupermegaflink. Jepp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så utrolig bra at du har klart å gjennomføre helgeplanen - respekt! Helger er alltid vanskelig synes jeg, mye fordi rytmen er så annerledes enn på hverdagene. I går spiste jeg f.eks. ikke frokost før kl. 12. Ikke fordi jeg ikke var oppe, for det var jeg, men så skulle jeg bare og plutselig gikk tiden. Da blir det vanskelig å få med seg alle måltider. Menmen - vekten i dag viste nå nedgang likevel, så noe gjør jeg jo riktig! :)

 

Ønsker deg en strålende fin uke! Jeg har på regntøy med intensjoner om å gå til bussen i dag og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk :D Ganske fornøyd selv, også. For det er noe med helgene. Selv uten utskeielser, blir rytmen likevel annerledes. Uten helgene hadde jeg vært på hold vekten for en evighet siden :P

 

Men siden jeg nå hadde slik suksess med helgeplanen min, tenkte jeg at jeg skulle hente frem en gammel kjenning: Ukeplanen! Lenge siden jeg har satt opp en slik, før gjorde jeg det jo hver uke. Så jeg gir det et forsøk!

 

Ukeplan

Trening:

Mandag: Step

Tirsdag: Muligens BodyPump, hvis jeg rekker etter å ha tilbragt hele dagen i Oslo

Onsdag: Corebar og KURSKVELD!!

Torsdag: Treningsfri

Fredag: StepStyrke

Lørdag: Gå- eller joggetur, hvis jeg rekker (travel dag)

Søndag: Gå- eller joggetur

 

Inntak:

1400 kcal mandag til torsdag, evt litt mer på harde treningsdager.

Null snop.

Null møtekake/boller/vestlandslefse.

1600 kcal fredag til søndag, plan som for denne helgen her, men med mulig unntak for litt lørdagssjokolade. Vurderer på fredag!

 

Jepp. La uka begynne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respect - girl! Steike, så flink du har vært!

 

Jeg imponeres stadig vekk, og tenker jeg skal konvertere det til egen inspirasjon.

Jeg har stått på stedet hvil lenge nå, men nå er det jammen meg slutt. Nå er det et krampetak for gode matvaner for hele familien hjemme, og da blir det skjerpings for mor også.

 

Guttene er i kraftig voksealder og de er veldig aktive, trening og full fart, og det har blitt litt mye hastverksmiddager av det mindre sunne slaget i det siste - men NÅ er vi på gang.

 

Selv har jeg 5 kilo jeg vil ned. De samme kiloene jeg har gått opp siden februar. Til PERS skal de! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk Slippe!! - det var fra denne mandagen du skulle kjøre i gang høstinnsatsen, var det ikke? Regner med det snart kommer en superplan i god Slippe-stil inne hos deg :D

 

Mandag er unnagjort og godkjent. Inntak 1400, og 3 TP inntjent på oppsatt Step-time, pluss et lite kvarter på ellipsemaskinen. Jeg er godt i gang med uka - OG den nye ukeplanen :D Woo-hoooooo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gid så organisert du er - ukeplan og greier! Ikke det - jeg har da på en måte ukeplan selv med kostholdscore på 10 som mål og 2-3 spaserturer til byen per uke. Har hatt en allerede, og nå melder de jo faktisk bra vær, så om værmeldingen har rett skal man jo bare se at det blir fire - gudene vet at jeg trenger både mosjonen og ikke minst turer ut i dagslys som ikke er preget av lavt skydekke og pissregn. Kampen mot vinterdepresjonen er i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kurs er det du skal begynne på i morgen?

 

eks-jojo er en fin beskrivelse. Bruker den om meg selv også. Jeg har vært en ekte jojo-slanker, og det er egentlig ikke noe som tilsier at det ikke kan skje igjen... Men jeg tror det er det samme som med vektnedgang. Man bestemmer seg for å slanke seg, så gjør man det. På samme måte må man bestemme seg for å holde vekten, og vite at det er noe vi må jobbe aktivt for å få til. Hold vekten er nok en større kamp enn å gå ned i vekt... Og innser man det, tror jeg sjangsen er større for å lykkes :)

 

Konkrete ukeplaner er i grunn veldig lurt. God planlegging er halve jobben. Og når planen er lagt opp på forhånd er det nok litt enklere å komme seg gjennom uken. Da vet man hva man har å forholde seg til hver dag. Tror jeg må prøve meg på det jeg også! Lager meg jo ukeplaner i hodet, men det blir jo ikke helt det samme som når de er skrevet ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra ukesstart, Ninjastar - og Krusmynte!

 

Jeg har også en god ukesstart *jippiii*, og føler at hodet er i ferd med å akseptere at målet er noen korte uker unna om jeg bare er skikkelig flink. Og det er INGEN grunn til ikke å være flink, særlig i dette gode selskapet her!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...