Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Jo altså, i morgen skal jeg på mitt aller første hold vekten-kurs! Det er litt :D og :unsure: og :blink: om hverandre, hehe. Mange blandete følelser rundt det, men jeg tror jeg aller mest trenger et push i retning av å si at nok er nok. Jeg vil stabilisere kroppen nå som dette Prosjekt nr. 2 seiler opp med fullt trøkk fremover. (Kanskje IVF en gang i november? Hjelp :) )

 

Målet mitt er fortsatt 70 kg, og det klarer jeg ikke til i morgen. Ikke om to uker, heller. Selv ikke med hårete Nickii-mål! Men jeg tenker at jeg skal komme så langt ned mot 70 som mulig, bruke et par av de første hv-ukene på samme meny som nå, deretter trappe opp maten - og så tar jeg heller resten en gang senere. Når Prosjekt 2 er over, med eller uten suksess.

 

Og enn så lenge: 100 % fokus på Prosjekt 1! Ukeplanen var lur å hente frem igjen. Jeg har alltid planene i hodet uansett, men jeg merker at det skal litt mer til for å skulke en trening eller skeie ut med maten når jeg skal oppsummere det her inne senere ;) Det hjalp i helgen, i hvert fall. Og i går - jeg hadde IKKE orket å hale meg ut av sofaen og ned på trening uten planen! Tenk å bryte planen allerede på første dag?? Skrekk og gru, det går jo ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tirsdag unnagjort, nesten i henhold til plan. Alt for høyt inntak i dag, 1700 kcal og dermed 300 over kvota. Jeg har hatt (nok en... sånn ca nr 583 i rekken?!) påminnelse om viktigheten av planlegging. Jadaaaaa. Jeg dro som planlagt rett på trening etter jobb (og gjorde unna nesten 4 TP med BodyPump og tredemølle!), og trodde vi skulle hjem etterpå og lage middag. Men samboer hadde lagt andre planer (UTEN å konsultere meg først? *gasp* Rett og slett uhørt!! Han setter jo både seg selv og andre i fare ved å utfordre en kontrollfrik på den måten!), og det betydde at jeg rett og slett måtte kjøpe en energibar etter treningen, for kroppen hylte etter mat. Det var 220 kcal rett vest. Og til middag spiste jeg et stykke brød ekstra til suppen. Vips - 300 for mye.

Men jeg havner likevel på et respektalbelt underskudd på 800 kcal, så da får det heller være. Fornøyd, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig fornuftig ut å gå hv-kurs nå med tanke på prosjekt 2. Hvis det blir en spire nå snart, så er det viktigere å fokusere på det, så kan du heller fortsette veien ned mot 70 etterpå ;) Kanskje du er heldig som meg, at kiloene renner av etter graviditet...

 

800 kcal i underskudd er jo helt topp det, så all grunn til å være fornøyd der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ser utgangspunktet ditt så har du jo gjort en fantastisk jobb sålangt, klapp på skuldra for det! Og du var jo nede på 71kg i juni så det klarer du fint igjen :)Når spiren etterhvert gror i magen din er det viktigste å holde igjen så lenge som mulig. Jeg fikk veldig ulvehunger og spiste MYE men sunn mat, likevel la jeg på meg hhv.26kg, 24kg og 21kg og har slitt hver gang for å bli kvitt dem. De første 12-13kiloene detter av seg selv men resten.... Det går men er en kamp og det er nå siste gangen jeg skal kjempe denne kampen :) for nå kommer det ikke flere til oss (er i hvertfall planen) Men klarer du å unngå å gå opp i vekt i første trimester er veldig mye gjort, klarer du å "holde igjen" til halvveis er det ennå bedre men deretter må du faktisk legge på deg for det trenger både du og ungen. Tvi tvi!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ah, jeg misunner deg viljen til å fortsette å stå på !!

Virkelig godt jobba :)

 

Og 800 kcal underskudd på EN dag er VELDIG bra !! :D

Ønsker deg masse lykke til med Hold Vekten. Du kan fortsatt gå ned når du går på det kurset, det gjorde jeg for 1,5 ( !! ) år siden når jeg begynte på det kurset.

Jeg trengte engentlig bare noen som kunne holde meg litt i ørene...., men ikke hver eneste uke som jeg gikk før jeg begynte på HV kurset.

 

Spennende med prosjekt nr 2, og som koala sier, ikke slå deg løs og spis alt du kommer over. For det renner ikke bort av seg selv igjen, i alle fall gjorde det ikke det med meg...

 

Her SLITER jeg med godt nok fokus.

Klarer meg sånn bob bob, men det er ikke godt nok.

Vekten går ikke nedover, men litt opp :(

Syns det er vanskelig å finne nok motivasjon til å gå ned igjen, selv om jeg egentlig veldig gjerne vil....

Prøver å gire meg opp for å finne en god treningsform igjen, men sliter litt med det også. Hverdagen går i ett med barn som skal bringes hit og dit, ett stort hus som skal holdes ved like, og en mann som jobber ekstremt mye. I tillegg til jeg selv jobber 80 % stilling.

MEN jeg vet om jeg PLANLEGGER og prioriterer rett så får jeg det til :)

 

Så opp med humøret .... Ikke meningen å syte å klage her inne hos deg, her hvor det ikke er negativitet å finne :D

 

Ha en fin dag !

 

Her er det trening i kveld, og etter det besøk til en vennine, så spørs om kaloriene forbrent blir fortært like fort ! hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart med hold vekten! Kanskje stabilisering av kroppen vil hjelpe litt på hovedprosjektet? Du er rå, så dette klarer du!

 

Han der mannen din må virkelig stilles til veggs, altså :D

Hihi, er litt kontrollfreak selv så jeg vet hvordan det er å overreagere (det SISTE jeg ville kalt det der og da!)i "små" situasjoner :) Regner med du klarer å overleve tapet av de 220 kaloriene :D :D

 

Som de andre skriver her, 800 kcal er mer enn nok i underskudd. Dette går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Og til middag spiste jeg et stykke brød ekstra til suppen.

Suppe. Nå fikk jeg lyst på det..... Men det er egentlig greit, for da har vi plutselig middagsplanene klare! Nå gjenstår det bare å finne ut hvilken suppe jeg har lyst på. Hjemmelaget blomkålsuppe? Eller tomatsuppe, kanskje? Hmmmm... Har heldigvis noen timer på meg til å fundere på det siden klokken ikke er 9 enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dæven, nå synes jeg det er mye liv her inne om dagen, altså! Moro moro :D :D

 

Jepp, jeg må nok ha en alvorsprat med mannen snart, ja ;) Han som vanligvis spiser det han får servert, vet at sunn og mager middag er viktig for meg og lar meg styre på egenhånd, og bare innimellom maser om nachos (som han jo ikke får, så han har nesten gitt opp masingen, hehe), han klarte i går for andre gang på rad å radbrekke planen min. Så vi endte opp med grillet kylling til middag i stedet for fisk (Ja tenk, FISK var planen. Tre uker siden sist, tror jeg...), og nå er hele middagsplanen min på utur. Innstramming må til B)

 

Du ElisabethV, vi vet jo alt om dette når motivasjonen ikke er helt på plass. Den kommer og går, rett som det er. Men det er i hvert fall MYE bedre at du kommer inn hit og skriver om det, enn at du bare blir borte! :) :) For DA er jeg sikker på at kiloene fort trenger seg på. Så litt opp mens du jobber med hodet, det er bedre enn masse opp. Opp med humøret, dette går seg til. Kanskje du kan gi deg selv en frist. Til jul? Hvis du har gått opp så og så mye, eller ikke klart å gå ned så og så mye, så melder du deg rett og slett på kurs. Kanskje det er kruttet som skal til å for ta tak i eget nakkeskinn?!

 

I går var jeg forresten på (fanfare! trompeter!) hold vekten-kurs for første gang! Det var egentlig veldig greit å ha gjort det. Egentlig. Selv om jeg sitter med mange tanker i hodet rundt dette med trivselsvekt, vektbelte og så videre. Jeg kjenner at jeg ikke er helt klar for å bestemme meg for noe ennå, så jeg bruker et par uker til på å tenke, samtidig som jeg fortsetter på min vanlig ned-i-vekt-meny. Jeg er jo så godt i gang nå:D Vekta på kurset viste 74.2, og det tallet sitter ikke godt hos meg. Så hodet må bearbeides, og det kan jeg like gjerne gjøre mens jeg jobber meg litt lenger ned. Jeg er nok ikke heeelt mentalt klar for å øke på kaloriinntaket, nei. Men jeg har ikke vondt av å bli utfordret på alle mine hang-ups heller, og ønsker om en måned eller to å være mer stabil - så til pers må jeg. Tror det var riktig å gå i går!

 

Og med kursstart har jeg endelig fått tilbake kostholdscoren, JU-HUU! Nå er det bare å skjerpe seg. Jeg har nok et visst forbedringspotensiale, mer frukt og grønt, og mer fett.

 

Må løpe i møte... ha en strålende fin torsdag, alle sammen :) Her skinner sola, og humøret følger med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Suppe. Nå fikk jeg lyst på det..... Men det er egentlig greit, for da har vi plutselig middagsplanene klare! Nå gjenstår det bare å finne ut hvilken suppe jeg har lyst på. Hjemmelaget blomkålsuppe? Eller tomatsuppe, kanskje? Hmmmm... Har heldigvis noen timer på meg til å fundere på det siden klokken ikke er 9 enda! :)

 

Ja! Jeg har fått øynene opp for suppe i det siste! Min absolutte favoritt er denne (vet jeg har nevnt den før, men læll!):

Indisk kyllingsuppe med ingefær og chili

 

Kan kutte litt ned på matfløten, eller bruke kokosmelk elelr lettmelk. Men en porsjon blir bare litt over 400 kcal, selv med oppsatt mengde matfløte. Veeeldig god med naanbrød til, men DA drar kaloriene seg på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppe i alle varianter er favorittmat hos meg. Nå har jeg lagret noen raske ferdigsupper med lavt kalorinnhold som "krise-fast-food". Det er godt og kalori-billig.

 

Det er så spennende å lese om prosjekt 2, tenk om det blir ivf i november. Det er neste måned, det!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Dagens vekt viste 73.8. Whopping 200 g ned fra forrige fredag.....

 

Rett og slett litt skuffet (men bare litt, depper ikke, altså!), for denne gangen er virkelig ikke resultatet i samsvar med innsatsen. Jeg var superflink i helgen som var, har vært like flink i uken. Null snop, null kake. Og med hele 19 trimpoeng og et totalt underskudd på over 5000 kcal, hadde jeg forventet MYE mer enn 200 g.

 

Men sånn er det nå i denne "bransjen". Innsats inn er sjelden lik resultat ut, og det kan jo gå begge veier. Jeg kan bare spekulere i grunner denne gangen, for eksempel kan vel mye styrketrening eller all denne hormonsprayen jeg dytter innpå påvirke. Jeg er jo på vei rett inn i falsk overgangsalder, hva nå enn det kan bety for kroppens vilje til å holde på vann eller respondere på kaloriunderskudd :P

 

Anyhows! Jeg gir ikke opp, og kommer til å fortsette fokuset en stund til. To uker til, kanskje? Jeg skal hoste opp en helgeplan aller først! BRB! (...som fjortisene sier, de som bare kommuniserer på chat, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg setter opp sånn ca den samme helgeplanen jeg nå har gjennomført (med suksess!) et par ganger, men legger til en åpning for litt lørdagssjokolade. Nå har jeg holdt meg helt unna siden retur høstferie, og selv om jeg takler best nullfilosofi, så trenger jeg sårt å øve meg på "litt er lov" i stedet for. For jeg orker ikke ha det sånn resten av livet at jeg enten er helt avholds, eller så spiser jeg mange hundre gram om gangen. Moderasjon er stikkordet. Og skal man gjøre noe man ikke er flink til, så man øve :)

 

Mine helgemål:

 

Ikke kalorioverskudd noen dag

Tur eller trening hver dag (fre-lør-søn)

Ikke over 1600 kcal noen dag i snitt (fredag-lørdag-søndag)

Maksimum ett kakestykke

Maksimum 50 g godteri

 

I dag har jeg allerede booket meg plass på PowerStep, så jeg skal i hvert fall kickstarte helgen det jeg kan :D God helg til dere som stikker innom her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

19 trimpoeng? Galskap!!!! *ler* Neida, du er superflink - har tydeligvis noe å lære av deg der.

Den "bare litt" filosofien er nok grei å lære seg først som sist. Selv unner jeg meg litt smågodt på lørdagskvelden, men siden min husholdning er bare meg er det veldig greit å kjøpe bare det jeg skal ha og ikke noe mer. Er det tomt så er det tomt - sånn er det med den saken.:)

At vektnedgangen ikke samsvarer med innsatsen er grenseløst irriterende, men plutselig kommer det. Men hvordan går det med målebåndet? Eller bruker du ikke det noe særlig? For er det muskelbygging som gjør det så vil du nok kunne se det ganske godt der etterhvert selv om vekten står i ro.

 

Jeg har planer om en rolig helg selv, håper på en spasertur i finværet med kamera på slep, men vi får se hvordan det går med den sinnsyke vannblemmen jeg fikk under foten i går da jeg gikk til byen i solen. Sånn er det når man blir tatt litt på sengen av godværet (hæ? Værmelding? Hva er det???) og ikke har på seg riktige sko... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hæ? Målebånd?? *later som jeg ikke skjønner hva du snakker om*

Hehe! ... nei, jeg er virkelig ikke flink til å måle. Skulle ønske jeg hadde gjort det fra starten, men det er bare midjemålet jeg en gang i mellom fisker frem målebåndet for å sjekke. Men etter at jeg kom under de anbefalte 80 cm, har jeg knapt giddet det, heller.

 

Men ja, jo, jeg merker at kroppen har strammet seg litt opp de siste par ukene, og magen er litt mindre "løs". På utsiden, altså;) Men kan dessverre ikke dokumentere det med mål, nei. Så da får jeg heller trøste meg med at jeg vet jeg har vært flink, og at betalingen bare kommer litt forsinket. Gir ikke opp håpet :rolleyes:

 

Her er for øvrig fredagens taco-middag unnagjort, og jeg har nå endelig lært meg å spise taco uten ost. Kryss i taket, trodde ikke det var mulig! Havner på ca 1600 kcal i dag, og med 3 TP etter PowerStep og litt tredemølle, er det godkjent. Bra helgestart!

 

Jeg kjører dessuten en sjokoladetest i helgen. Da jeg var på butikken, handlet jeg en plate kokesjokolade. Den veier 100 g, mens min tilmålte kvote for helgen er maks 50 g. Så nå får vi se da, når jeg er konsentrert og fokusert, hvor godt jeg klarer å legge vekk den plata til neste helg, når halvparten er fortært?! Skummelt eksperiment, men hva er livet uten utfordringer? :P

 

God bedring med vannblemmen Krusmynte, håper den ikke kommer til å hemme deg altfor mye i helgen og at du kommer deg ut på tur! Med eller uten værtilpassede sko B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ser du er nede på 73 kg, ååå så misunnelig eg er! Gleder meg så til eg er der også :)

 

Har lyst å lese gjennom hele tråden din, men den er så lang at det trur eg ikkje blir, i tilfelle blir det i rykk og napp ;) Men følger deg gjerne videre. Men er kanskje ikkje lenge til du skal på Hold vekten eller?

 

Du er jaggu god om du klarer å holde deg unna den halve sjokoladeplata helt til neste helg?! Det hadde ikkje eg klart! Eg har lyst å klare det, men nei, eg kan bare ikkje ha sånt i hus utenom lørdag.

 

Taco her også. Eg spiste faktisk en taco uten lefse rundt, eg tok et isberg-blad som wrap istedet. Men det er jo laaaaangt ifra det samme... Så eg måtte ha en tacowrap med tortillalefse rundt etterpå. Men den grove lille da vel og merke :) Bedre enn den svære lyse typen. Du er flink som ikkje hadde ost på! Det hadde eg, men veit eg kan la vere også, det har eg klart før ;) Det eg ikkje klarer meg uten på taco (utenom karbonadedeigen og salat/grønnsaker da selvsagt!) er salsaen!! Den er jo usunn med en del sukker i, men eg mååå ha det på! :huh:

 

Riktig god helg, Ninjastar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Haha nyaco, jeg har også prøvd det med å bytte ut en tortilla med salatblad. Har gjort det et par ganger, men det er rett og slett ikke det samme, nei! Så de gangene vi har taco, blir det alltid godt over middagskvota for min del. To fullkorntortillaer er min vanlige "dose". Men, da dropper jeg kveldsmat, også går det nesten greit likevel. Dessuten har vi bare taco annenhver helg når bonusbarnet er her, så det blir ikke hver uke, heldigvis :)

Og sjokoladen, det er kun et eksperiment, altså. Jeg er jo egentlig håpløs. Mulig jeg må be kjæresten gjemme resten til neste helg. Han er så god til å gjemme godteriet mitt at noe av det har vært bortgjemt i månedsvis...

 

Lang tråd, sier du?! Puh, ja :rolleyes: Nytter ikke lese gjennom hele denne, nei! Hadde aldri noen gang trodd jeg skulle synes det var så god hjelp å skrive her inne, da jeg først meldte meg inn. Hadde jeg visst det, hadde jeg aldri valgt dette teite nicket, heller :P Burde vel egentlig hatt en blogg, jeg som er så glad i å skrive.

 

Morsomt at du spør om jeg flytter snart - for ja, jeg gjør nok det! Men jeg tipper det blir en veeeldig glidende overgang, for jeg kommer til å ha vondt for å legge denne tråden død, tror jeg. Det blir jo rett og slett trist! Det er jo her jeg "bor", og trives. Men veldig koselig å følges den neste tiden, om ikke annet :) Og jeg kommer til å følge med dere her inne, selv om jeg flytter - bare for å ha sagt det!

 

Og, det er jo ikke sikkert den flyttingen blir så veldig permanent uansett, det er for mange ukjente faktorer i fremtiden til det :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg og er forsåvidt glad i salsa, men pico de gallo funker finfint det også:

 

3 store, modne tomater

1/2 rødløk, finhakket

1 stor, frisk grønn chilli, eks jalapeno, uten frø og finhakket

2ss friskhakket koriander

Saften av 1 lime, eller etter smak

Salt

Pepper

 

Skjær tomatene i to, grav ut og kast frøene og skjør kjøttet i terninger. Has i en stor bolle (ikke metall).

Tilsett løk, chili, hakket koriander og limesaft. Smak til med salt og pepper og rør forsiktig sammen.

Dekk til og avkjøl i kjøleskap i minst 30 minutter for at smakene skal få utvikle seg før servering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips til alternativ salsa, Krusmynte!! Den skal testes ut neste fredag :lol:

 

Nei, det er virkelig ikkje det samme med salatblad rundt tacoinnholdet, Ninjastar! :P Eg dropper også et måltid på tacodagen. Vi dropper middagen, og har taco til kvelds vi. Funker meget fint for oss.

Haha, så dere har noe godteri rundt om i huset som du ikkje veit kor er? Og ikkje han heller, sida mannfolk har rykte på seg for å vere meget glemske? hihi...

Hoho, syns det er et stilig nick du har eg ;) Eg har ikkje akkurat det beste selv, betyr jo ingenting!

Skaff deg en blogg da vel!! :D Så kan vi vere bloggbuddies :P Eg har blogg skjønner du :D

Ja, du må bli her på denne tråden også ;)

 

Good night!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Aaaarghh! Snakk om å gjøre det vanskelig for seg selv! Jeg ramlet rett ned i en vaffelfelle i dag på bonusbarnets fellestrening, didn't see it coming, og har da blåst alt av budsjetter i dag. Så mine 50 g sjokolade er herved nedjustert til 20 g jeg allerede har spist - og for å klare underskudd i dag, er jeg nå på vei til å skifte på meg høstjoggetightsen min og legge ut på tur. Jeg trenger 2 TP :P

Er det mulig... *dunker hodet i veggen*

 

Mens jeg egentlig har mest lyst til å slafe livet i sofaen med aller nyeste nedlastede Grey's Anatomy på skjermen. Puif.

Vel, jeg har rodd meg inn i dette helt på egenhånd (nei, jeg ble ikke tvangsforet vafler, det er i hvert fall sikkert!), så da får jeg jammen jogge meg selv ut av den, også.

 

Så da reiser jeg meg fra sofaen, da....... En... to... tre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Så utrolig flink du er som går ut og jogger etter "vaffelfellen". Du kunne jo ha tenkt at nå er hele dagen ødelagt og spist hele sjokoladen som jeg føler jeg er tilbøyelig å gjøre!!!! Du er rå!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffelfella er sååå skummel. Den dukker plutselig opp, og når den har nådd nesa så blir det en manisk reaksjon i hjernen... :/

 

Well, well, siden spist er spist, så er det supert av deg å kompensere! :)

 

Jeg bakte eplekake i dag...... Så dum er det nesten ikke lov å være, for den duften er nesten like god og skummel som vaffel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Vafler er skumle saker. Eplekake likeså. Eller nystekte boller. Er like stolt over meg selv hver gang jeg klarer å gå forbi de nystekte bollene i butikken. Ikke lengre "stakkars meg" fordi jeg ikke har lov til å spise sånt, heller flinke meg som har viljestyrke til å la være! Når det er sagt er vafler det jeg har snublet oftest i også, farmor har en lei tendens til å lage det når jeg er der på søndagskaffe. Sist var vi så mange der at istedenfor å skvise meg ned i sofaen ved bordet der alle kakene (og vaflene...) stod satte jeg meg ved spisebordet. Spiste ett skykke eplekake og et par gule seigmenn. Stolt? Oh, yes!!! :) Men jeg dro ikke på joggetur etterpå selv om jeg nok burde ha gjort det... ;)

 

Når det er sagt så gjorde du jo det riktige ved å komme deg ut på tur, da. Og jeg innbiller meg at det er sånn fremtiden vår med stabil vekt vil være også. Jada, man kan si hva man vil om snublingen, men siden du har klart å hente deg så fint inn igjen har jeg bare en ting jeg vil si og det er FLINK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei, hva skal en si... jeg står vel fortsatt og dunker hodet i veggen ;) Men jeg har landet på at jeg får fokusere på det jeg faktisk fikk til, enn å grave meg ned i alle vaflene og kakene som gjorde at helga gikk fløyten. Haha.

 

En liten oppsummering må vel til, hvordan gikk det med målene? Lang fra like bra som forrige helg, men heldigvis mye bedre enn i høstferien! (Ja, jeg klamrer meg til spinkle halmstrå her, hvis det skulle være noen som helst tvil om det...) Men altså, planen:

 

Ikke kalorioverskudd noen dag - Check med et nødskrik. Gikk sånn omtrent i null lør-søn

Tur eller trening hver dag (fre-lør-søn) - Check! (Og takker planen for det, for det fristet ikke mye i pøsregnet på lørdag)

Ikke over 1600 kcal noen dag i snitt (fredag-lørdag-søndag) - Total failure... Snitt 1850 kcal.

Maksimum ett kakestykke - Ãœber-total failure

Maksimum 50 g godteri - Check! 20 g lørdag.

 

Så jeg klarte å begrense sjokoladeinntaket når det andre gikk til skogen, og klapper meg selv på skulderen for akkurat den bittelille seieren. Men neste helg vi har bonusbarnet og det skal bakes kaker både her og der, må jeg helt klart legge opp et annet løp. For nei, det nyttet ikke med et mål om ett stykke når jeg bakte både sjokoladekake OG eplekake på én helg. Who were you kidding, liksom. Ok, tydeligvis meg selv - men der stoppet det :P

 

Heldigvis mandag i dag, så jeg har alle muligheter til å stå på som rakker'n frem til fredag. Jeg skal sette opp ny ukeplan.. Gir meg ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Når det er sagt så gjorde du jo det riktige ved å komme deg ut på tur, da. Og jeg innbiller meg at det er sånn fremtiden vår med stabil vekt vil være også. Jada, man kan si hva man vil om snublingen, men siden du har klart å hente deg så fint inn igjen har jeg bare en ting jeg vil si og det er FLINK!!!

 

Hehe, flink er vel ikke det ordet jeg tenker først på akkurat nå, men takk likevel! For det er vel det jeg øver meg litt på nå, det å ikke kaste alle hemninger over bord med en gang man går på en liten smell. Og det at å spise mer enn planlagt, det har faktisk k-o-n-s-e-k-v-e-n-s-e-r. Skummelt ord :)

 

Men klarer jeg det på sikt, kompensere når ting ikke går etter plan og stoppe i tide - da er jeg på god vei, tror jeg :D

 

Og enn så lenge så må jeg rett og slett øve på å stoppe i tide. Der er jeg IKKE flink nok ennå. Men jeg må jo ha trua på at jeg en dag blir flinkere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...