Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Men klarer jeg det på sikt, kompensere når ting ikke går etter plan og stoppe i tide - da er jeg på god vei, tror jeg :D

Det var nettopp det at du klarte dette som kvalifiserte til å bli kalt flink. At du har "sett lyset" og skjønner at det finnes konsekvenser av valgene man tar. At man kan blir ENDA flinkere - ja, det er jo en helt annen historie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe merkelig over den mekanismen i hjernen som sier : Nå skal jeg ikke spise kake, så da baker jeg masse. For en god idé!

 

Og der er altså jeg også.... Stadig vekk. Snakk om å gjøre det vanskelig for seg selv, da!!

 

Men når det er sagt, så er dette bare et minor setback for den gode Ninjastar. Dette kan du, og når jeg ser i spåkula så ser jeg en fabelaktig bra uke! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Det er noe merkelig over den mekanismen i hjernen som sier : Nå skal jeg ikke spise kake, så da baker jeg masse. For en god idé!

 

Og der er altså jeg også.... Stadig vekk. Snakk om å gjøre det vanskelig for seg selv, da!!

 

 

 

Haha, ja det er som jeg skulle sagt det selv !

 

Her sliter jeg med å finne godt nok fokus, men i dag føles det litt lettere, og jeg skal igang med å komme meg i god fysisk form ! For det har jeg bestemt meg for. Ikke noe mer tull, vekta skal ned til 72-73 kg i første omgang. Så nå blir jeg nok hengende her inne til alle døgnets tider, bare så jeg ikke plutselig glemmer meg ;)

 

Syntest du har hatt en godkjent helg jeg Ninjastar ! Når vi er i vår lille bobble, så ser vi ikke alltid helt klart. Okei, du spiste vaffler, MEN du kompenserte for det ! Og da tror jeg att du er på en veldig god vei ! Om vi klarer å fortsette med det etter vi flytter inn på HV, så klarer vi den jobben også ! :)

 

Her skinner solen, og jeg skal ha meg en trimtur/joggetur før trening i kveld, det blir bra det !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ser frem til at du henger her til alle døgnets tider, ElisabethV ;) Det blir bra!! Kos deg med sola, den har jeg ikke sett på en stund. Regn av og på siden lørdag her, og fortsatt grått.

 

Neste gang jeg melder meg frivillig til å bake kake, tror jeg at jeg rett og slett må bake noe jeg ikke liker. Rett nok, det skal godt la seg gjøre å finne en kakeoppskrift jeg ikke liker, men et par varianter kan jeg jobbe med. Noe med nøttebunn, fromasj, eller kanskje en skikkelig kjip formkake. Ugh. Og på plussiden: Da blir jeg kanskje ikke bedt om å bake flere ganger, heller :P

 

Uansett, lar ikke slike små sideskritt vippe meg helt av pinnen. Jeg gjør et nytt forsøk på ukeplan! På overordnet nivå er middagsplanen for de neste to ukene satt opp, og dagene stort sett avklart. Da er det bare å fylle opp med trening og riktig inntak!

 

Ukeplan

Trening:

Mandag: kanskje Step (innmari uopplagt i dag, så mulig det blir en rolig hjemmekveld)

Tirsdag: BodyPump

Onsdag: Corebar eller HøyPuls-time (hvis rekker, får besøk på dagtid)

Torsdag: Joggetur ute eller time på treningssenter

Fredag: Treningsfri (tar dagen fri og reiser bort for å besøke en venninne) NB: fokus inntak!

Lørdag: Joggetur ute eller time på treningssenter (væravhengig)

Søndag: Gå- eller joggetur

 

Inntak:

1400 kcal mandag til torsdag, evt litt mer på harde treningsdager.

Null snop frem til helgen.

Null møtekake/boller/vestlandslefse.

1600 kcal fredag til søndag, og prøver meg igjen på litt sjokolade. Egen helgeplan kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null møtekake/boller/vestlandslefse.

 

Ha ha ha, jeg ser vi har de samme svakheter, Ninjastar, det går i typiske hveteprodukter. Jeg sliter så fælt på fergene, der svelene ligger ferdig med smørkrem.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Haha ja, jeg er vel rett og slett håpløs på en del slike ting! Spesielt sånn i 11- og 14- tida, når det er lenge siden mat, og de nystekte hvetemelsproduktene kommer på bordet på møtet.. Det krever enorm konsentrasjon fra min side å stå over, altså! :P

 

Men jeg gleder meg over fremskritt, sånn som at jeg ikke lenger spiser rosinboller og kaffe mokka til frokost :blink: Mange år siden jeg sluttet med det, og i dag høres det helt fjernt og uvirkelig ut når jeg sier det. Men det var nok en høyst medvirkende årsak til at vekta i mange år kun ruslet oppover. Tenk så lite jeg kunne den gangen! Jeg var jo helt bevisstløs i forhold til hva jeg dyttet inn i kroppen min.

Nå til dags er jeg heldigvis stort veldig bevisst det meste - men klarer ikke alltid å ta de rette valgene likevel. Jaja :) I det minste har jeg skjønt at det nå har konsekvenser, hehe. Men om noen år har jeg kanskje kommet enda noen skritt videre?! Det har jeg trua på:D

 

Ellers gikk gårsdagen sånn passe greit. Litt for høyt matinntak, og null trening. Jeg sovnet på sofaen etter middag, så den trøttheten jeg kjente på på dagtid, var høyst reell. Jeg sover aldri på dagtid! Men tror det hjalp; i dag er jeg mye mer våken, bag'en pakket og etter jobb skal jeg rett på BodyPump :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Her var det en super dag i går.

Inntaket var på 1600 kcal, og jeg regner med jeg hadde ca 1000 kcal forbrent på trening. En god dag !

I dag er det null trening. Skal derimot lade opp til fjelltur i morgen !

Gruegleder meg, for det er en krevende tur, i snø deler av turen. Men er en tur som er med på en kokurranse som jeg er med på, og det er absolutt siste frist. Fredag avsluttes den konkurransen, og klarer jeg denne, har jeg 11 av 12 turer. Og det er BRA :) Må ha 6 av turene for å bli med på konkurranse, og bli med på trekking av premier :) En god motivasjon til å prøve nye fjellturer, og en del av turene kan man ha med barn.

 

Må si jeg er glad for jeg slipper så mye reise og møter i jobben min, er mye vanskligere å holde seg på matta nar man hele tiden har tilbudet. Da er det lettere å være flink, på en arbeidsplass uten kantine osv..., hehe :)

 

Jeg blir med på en flink uke nå, definitivt ! Er så godt i siget ! :D

 

Kos deg på pump !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en super dag i går.

Inntaket var på 1600 kcal, og jeg regner med jeg hadde ca 1000 kcal forbrent på trening. En god dag !

 

Jeg blir med på en flink uke nå, definitivt ! Er så godt i siget ! :D

Heia, det er jo kjempebra! La oss pushe og dra, dytte og hale i hverandre så vi kommer i mål nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

JA !!! Vi vil i MÅL !

 

Og innse att jobben ikke er gjort.

Jeg vet det jo SÅÅÅ vel, men allikevel har jeg latt det skure å gå i noen mnd nå.

Irriterende ! Plutselig langt ned til målet mitt, igjen ! Æsj æsj....

 

MEN det positive ( ??? ) er att jeg får "henge her inne " sammen med dere andre kjekke, pushende og motiverende damer :)

 

I dag er det avslappingsdag, deilig !

Minus er att man blir jo så "fysen" på noe, og har alt for god tid til å snike i skapene... MEN jeg står imot !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg virkelig tatt igjen for den treninga som ikke ble noe av i går. BodyPump, ellipse og tredemølle = over 5 TP. Veldig godt fornøyd! Og med inntak rett over 1400 og kostholdsscore 9.2, er det jo bare å juble :D Kommer ikke helt opp på fettinntaket (derfor ikke 10), men det er ikke langt unna. Så jeg forteller meg selv at jeg ikke skal stresse med akkurat det. Mer fett vil si mindre volum mat, og for en sulten og matglad jente som meg, vet jeg ikke om det er en trade-off jeg ønsker uansett. Jeg skal spise mer sunt fett den dagen jeg trapper opp menyen min - og DET gleder jeg meg til!

 

ElisabethV, aldri så galt at det ikke er godt for noe - mye morsommere å se til deg oftere enn en gang i-hold vekten-blant! Hehe, ikke for å være egoistisk, altså.. men jo, litt så;) God tur til fjells i morgen, selv om det blir tøft, blir det jo bare enda bedre når du er ferdig!

 

Og jeg er med på pushing og haling :) Og gjerne en aldri så liten pekefinger eller oppstrammer inniblant, og. Feel free når dere ser at jeg begynner å tulle igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Puuuh! Nå merker jeg at høsten er i gang for alvor. Jeg blir trøttere og trøttere, og i dag måtte jeg diskutere hardt med meg selv i et par timer før jeg klarte å sparke meg selv avgårde på trening. Jeg hadde ikke lyst i det HELE tatt.

Og ved litt nærmere ettertanke, så er det jo slik jeg har hatt det rundt novembertider de siste årene. Seriøs apati og fullstendig fravær av tiltakslyst. Sofaen er min beste venn osv ;) Så, jeg vet det kommer, men aner ikke helt hva jeg skal gjøre. Første bud er å sove mer, i hvert fall!

 

Ellers en god dag, når jeg først kom meg på trening :P 9.2 kostholdscore (for mye protein, for lite fett.. samme leksa), og ellers null tull. Er i siget :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du hatt sterkere viljestyrke enn meg i dag, Ninjastar! Jeg holdt meg inne - ruslet og puslet og fikk orden i heimen. Godt det også.

 

Det med høst-trøttheten er typisk, og noe typisk træl (for å bruke et godt østfoldsk uttrykk). Nok søvn og frisk luft hjelper meg litt i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Tenne lys, sitte i sofaen ,drikke kakao og spise kaker... er det jeg har lyst til når det mørkner ute.... Say no more.... :rolleyes:

 

Jobber virkelig med meg selv for å fortsette med å holde formen oppe, og ikke minst forbedre den litt ;)

 

I dag er det " dagen derpå " her. Bena høyt oppe, og avslapping !

Eneste som mangler er noe godis i skåla, men jeg står imot ....

Ikke noe tull på en torsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg sitter her i sofaen, passe trøtt og orker ikke trening, men det er jo egentlig greit nok så lenge jeg trente så hardt både tirsdag og i går (støøøl i rumpa etter pump tirsdag, men det kan vel bare bety at jeg er på vei til å få en seriøs sprettrumpe?!).

Den monotone trommingen av regn mot vinduet gjør ikke akkurat at trøttheten letner, heller. Tror jeg må legge meg radikalt tidlig i kveld!

Men det jeg sitter og lurer litt på, er hvordan jeg best skal lage en helgeplan som kan fungere. Jeg fikk det jo ikke heelt til forrige helg. Denne helgen må jeg nok la være å bake :P Men i morgen har jeg fri og skal avgårde på venninnebesøk, så jeg tenker jeg får ta den verste utskeielsen da. Jeg vet hun har bakt kake til vi kommer..... Så med det i bakhodet, prøver jeg meg på en plan:

 

Fredag:

Null trening (borte hele dagen)

Maks inntak 2000 kcal

Kakeinntak begrenses, ref. maks inntaket... Denne blir tøff!!

 

Lørdag:

BodyPump og litt karido på treningssenteret (mål 6 TP ila helgen)

Maks 1700 kcal

Kan vurdere 50 g lørdagssjokolade dersom fredagen går bedre enn planlagt. (Ok, jeg tenker "AS IF", men det er lov å prøve, er det ikke!??!)

 

Søndag:

Gå/joggetur ute hvis det bare snart kan slutte å pøsregne! Møkk lei regn nå.

Maks 1600 kcal

Null sjokolade/kake

 

Litt uenig med meg selv om jeg har lagt lista for høyt eller for lavt denne gangen? Men shitt la gå, jeg prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg hadde avtale med en venninne/kollega en gang vi skulle på tur med jobben. Det var to-retters til lunsj og tre-retters til middag under hele oppholdet (heldigvis ingen buffet...) og slagplanen var at vi ikke skulle spise mer enn halve desserten. Hvis vi spiste mer skulle vi daske hverandre på hånden med skjeen. For min del funket det veldig fint - jeg klarte meg veldig bra og holdt meg til planen. Venninnen, derimot - hun fikk seg et realt dask. Ved lunsjbordet. I alles påsyn. *fnis* Man har det da ikke gøyere enn man lager det selv! :) Det hører med til historien at jeg gikk på GR den gangen, og hadde jevn nedgang på rundt halvkiloet i uken. Den uken gikk jeg ned nesten to til tross for to-og-en-halv-retters middag.... Go figure!

 

Skulle ønske jeg hadde noe konstruktivt å komme med her jeg er fastgrodd i sofaen, men dengang ei. Faktisk er jeg så fastgrodd at det med rydding og husarbeid blir nok med planen i dag og. Fordelen er at det går jo overhodet ingen steder, og det er da en dag i morgen og... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tasset motløs ut nå sent i kveld, utsatte turen til det siste og vurderte veldig mulige unnskyldninger for å la være i pøsregnet....

 

Men så ble det utrolig nok opphold, go figure :P Som fortjent, vil jeg si!

 

Fin helgeplan, på søndag kan du klappe deg selv på skuldra etter vel gjennomført. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Dagens vekt 73.2, og ned 600 g siden forrige fredag. Blir ikke klok på dette, men regner med det er et lite etterslep fra forrige uke som gjør seg gjeldende. I følge tallene skulle jeg hatt mye bedre resultat forrige uke enn denne. Så da er det vel nå jeg får betalt for det. Uansett, det går nedover nå - fornøyd :D

 

Ellers har jeg i dag hatt en utrolig bra dag borte på venninnebesøk! Og NEI: Maten og kakene og sjokoladetrøflene snakker vi ikke høyt om.. Sa du kostholdscore 1.4?? Må nok ha hørt feil ;)

Jeg har derimot skravlet fra meg for en stund, shoppet et par nye, stilige høstkjoler og fine høstpumps fra Unisa, og ellers kost meg storveis!

 

Resten av helgen blir det strieskjorte og havrelefse. Jeg har sprengt både det shopping- og kaloribudsjettet big time, så her må det strammes inn. Det blir ikke lørdagssjokolade i morgen, nei :P

Går på med krum hals og lader opp til BodyPump i morgen! God natt, alle fine forumfolk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Ninjastar, du har en morsom måte å skrive på :lol:

 

Så utrolig kjekt det hørtes ut med skravlekveld og nye kjoler og sko :)

 

Bodypump!! Det lika vi :D

 

Klarte du å holde deg unna lørdagssjokoladen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hahaha, nei, jeg klarte ikke det - men jeg holdt lenge! Jeg hadde en helt fantastisk treningsøkt i går, brant unna godt over 5 TP. Og det er mye til meg å være om dagen, for pulsklokka mi regner ikke snilt på kaloriforbruket :P Var flink hele dagen. Helt til kvelden kom, og kjæresten og jeg skulle se på de to siste episodene av Homeland. Da han dro frem sin smågodtpose, var jeg dessverre solgt. Men jeg klarte å begrense meg sånn noenlunde, fordi vi heldigvis ikke har mer et par felles favorittbiter - det var mye i den posen jeg ikke likte, høhø. Og med den harde økta før på dagen, havnet jeg likevel totalt sett på et svært akseptabelt underskudd på 800 kcal. Så alt i alt skal jeg ikke være så veldig misfornøyd med gårsdagen ;)

 

Ellers er det faktisk så vidt litt opphold her nå, så kanskje jeg må løpe ut en tur før det begynner å regne igjen? Selv om noen av helgemålene mine allerede har gått fyken, så trenger jo ikke resten gjøre det samme. Det er aldri for sent å hale seg sjøl inn på den smale stien igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 5 tp på ei treningsøkt!! :) Da trenger du no ikkje å ha så veldig dårlig samvittighet for å ha spist noen biter smågodt.

 

Det er bra innstilling, Ninjastar. Selv om noe går skeis, trenger ikkje alt å gjøre det! :)

 

God løpetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei sant, det er det vi ikke må glemme. Alle monner drar, og selv om en eller to dager ikke går etter plan, er det MYE verre å bare gi "beng" resten av uka enn å ta seg sammen så fort man kommer til bevissthet ;)

 

Og jaaa, jeg kom meg faktisk ut på en løpetur. Tung i beina etter bodypump'en i går, men det var nå godt å få løst opp likevel. 8 km på 50 minutter, det er jeg godt fornøyd med på en slik dag. Totalt 3 TP når jeg teller med en liten nedtrappingsrunde jeg tok tilslutt. Herlig avbrekk fra klesvask og rydding, som jeg egentlig prøver å holde på med i dag. Men det er jo så dørgandes kjedelig at det ikke skal mye til å spore meg av B) Også har jeg et par splitter nye episoder av Grey's liggende på pc'en... det og frister litt mer enn rydding i gamle papirer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har hatt en toppers helg - og venninnedag på fredag. Må ikke glemme å kose seg litt innimellom! :)

 

Veldig bra at du fikk karret deg ut på tur i dag, ikke verst med treningspoengene fra i går i bena!

 

Selv har jeg hatt en rimelig grei helg - ikke fullt så perfekt kalorimessig som forrige helg, men absolutt akseptabel.

 

Da fyker vi løs på en ny uke med høye ambisjoner og godt fokus!!??

Jeg er KLAR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Min rydding gikk det veldig fint med, har funnet igjen romklangen i stuen samtidig som de siste posene og kartongene ble rømt, vasket opp og ryddet kjøkken og støvsuget hele heimen. Riktignok brukte jeg to dager på det hele innimellom strikking og IKEA-tur og ikke minst tur på shoppingsenter, men det ble da gjort! Stumtjeneren ble imidlertid tømt rett på ulvet på sengen i sted da foreldrene mine trengte den, så jeg må rydde sengen frem før jeg kan legge meg. I sengetøy som var rent i helgen må nevnes. Flink? Jepp! Var jeg like flink da vaflene og sjokoladekaken ble satt foran meg i kaffebesøk hos besteforeldre? Nei! Skal jeg veie meg i morgen? Ja! Usj. Har heldigvis bare meg selv å takke. Tror jeg må straffes med litt fisk til middag en av dagene i uken. Som jeg for øvrig hadde i dag og, dog med moders fiskegrateng som inneholder fiskepudding istedenfor fisk og som faktisk er ganske god! Så litt flink har man da vært.....

 

Håper du fikk ryddet litt i kveld, selv om jeg forstår hvis du har prioritert Grey's! Selv gleder jeg meg til søster kommer hjem og kan laste ned Dexter for meg - det er favorittserien min nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Krusmynte, jeg er sikker på at all den fisken du spiser om dagen nuller ut serveringen du fikk hos besteforeldrene dine ;) Rett før du får gjeller, mon tro?! Flink! Har du forresten kommet langt i Dexter? Vi ser på den sammen her i heimen, er ferdige med sesong 3. Så vi er litt på etterskudd. Grey's ser jeg på helt alene for meg selv... og jeg har de fortsatt til gode. For her ble det også skifting av sengetøy (megaflink, jepp!) og lett rydding. Utrolig nok.

 

Og Slippe, jeg er også klar for en ny og ambisiøs uke! Helgen gikk ikke så bra som planlagt (*host* ...REALLY?? Hadde jeg fått en krone for hver gang jeg har sagt det de siste to årene, så hadde jeg kunne shoppet mye mer enn jeg gjorde på fredag :P), men jeg gyver løs på nye dager for det. Ett skritt bak og mange fremover!

 

Av helgemålene klarte jeg treningsmålet (8 TP mot 6 planlagte), og kalorikravet for søndag. Ellers var det semmert. Ikke noe å skryte av, gitt. Men kun fredag som var helkatastrofe, og jeg satser på at god treningsinnsats veier opp. Jeg må snart begynne å tenke på om jeg skal oppjustere menyen min, men jeg skal uansett fortsette litt til. Det betyr fire fokuserte dager til neste veiing, og det er bare å stå på som villeste rakker'n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja de helgene.... Kanskje vi skulle hatt hverdager helt frem mot jul... Tenk så slanke vi skulle vært da!

 

Men det er sikkert veldig lurt å legge sånne helgeplaner, det kan fort hende det blir mye verre uten en plan i bakhodet... Jeg skal sette meg ned i morgen å lage planer. Både for hverdag, helg og fest frem mot jul. Så får jeg lage detaljplaner for helgene etter hvert og finjustere litt når det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...