Gå til innhold

Aprilsnarrmål 2011


Gjest smom

Anbefalte innlegg

Startvekt 05.01: 84,2 kilo

Aprilsnarrmål: 80,2 kilo

 

Vekt uke 9, 01.03: 81,4 kg, opp 0,3 siste uke

Rest til målet: 1,2 kilo

 

Går litt opp og ned de siste ukene - egentlig fryktelig stabilt! Nå har jeg startet på kurs nr 2 og ønsker sterkt å booste opp resultatene litt igjen, så da er det skjerping og konsentrasjon som gjelder....

 

Godt gjort Tjorven45 å gå ned igjen det du hadde gått opp - krysser fingrene for at vi klarer steget videre igjen begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

2,5 kg jeg må ned til 1.april...

det skulle ikke være umulig.

Men etter forrige måned er jeg litt skreptisk.

Klarer ikke spise så mye som jeg må og da går det ikke ned.

 

Men vi krysser fingrene.

 

Takk skal du ha lenapena.

Du er jo snart ved målet, så dette går bra.

Men synd du gikk opp.

Min vekt hoppet opp og ned 1,5 kg.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeangirl

Hei, igjen. Nok en veiedag og jeg føler at dette virkelig går rett vei. Er nesten sjokkert over hvordan vektnedgangen går. Måtte veie meg på to forskjellige vekter i dag for å se om de viste samme resultat. Og det gjorde de utrolig nok.

 

Vekten på jobben er mest til å stole på, for det er en vekt som går direkte til en datamaskin og som veier hele paller med varer. Den kontrolleres flere ganger årlig og er nødt til å være nøyaktig.

 

2002 93 kg

2004 66 kilo (gikk ned 27 kilo sakte, men sikkert)

2011 79 kilo (gikk opp 13 kilo sakte,men sikkert...)

 

Startvekt 7. feruar 79 kilo

vekt 24.februar: 77,3 kilo (-1.7 kg)

vekt 3.mars 75,3 kilo (-2 kg)

 

 

Sammenlagt vektnedgang etter 2 uker: 3,7 kg.

2.3 kilo igjen til aprilsnarrmål.

 

Har forresten veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært innom her på en uke. Det var jo så mange hygelige hilsener her. Og det er vannvittig spennende å følge med på en tråd som folk faktisk skriver i. Lover å sprette litt mer kronisk innom fra og med i neste uke. Lykke til videre i uken som kommer, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er jo veldig bra det egentlig :). Jeg er fornøyd med tallet etter en uke hjemme med egen og barns sykdom.

 

Uke 1: 66,5 kg

Uke 2: 66,5 kg

Uke 3: 65,5 kg

Uke 4: 65,2 kg

Uke 5: 64,8 kg

Uke 6: 65,2 kg

Uke 7: 65,4 kg

Uke 8: 65,2 kg

Uke 9: 64,7 kg

Uke 10: 65,1 kg

Uke 11: ??,? kg

 

 

Delmål 1 - 2/2: 65,0 kg - oppnådd 27/1

Delmål 2 -15/2: 64,5 kg - ikke oppnådd, men like blid :)

Delmål 3 - 1/3: 64,0 kg - ikke nådd, men fortsatt like blid :)

Aprilmål - 1/4: 63,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeangirl

Delmål 1 - 2/2: 65' date='0 kg - oppnådd 27/1

Delmål 2 -15/2: 64,5 kg - ikke oppnådd, men like blid :)

Delmål 3 - 1/3: 64,0 kg - ikke nådd, men fortsatt like blid :)

Aprilmål - 1/4: 63,5 kg[/quote']

 

Dette vil nok gå kjempefint. Om jeg kunnet hatt god tid på meg til målene mine, så ville jeg nok heller ha valgt å gå ned sakte enn fort slik jeg gjør nå. For da holder man myyyyye lengre på sin nye lekre smekre kropp. Så de er veldig fornuftige disse delmålene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble 200 gram opp.

Men tror jeg er på vei ned nå.

Men uansett så stresser jeg ikke.

Skal ned til str 38 og 40 passer fint nå.

Og prøvde ei Bergans jakke i dag og da måtte jeg ned i 36 og den satt ikke stramt.

Så jeg tar den tiden jeg trenger.

 

Har gått ned nesten 15 kg siden jeg startet, og trener litt hver dag, eller kommer meg ut en tur.

Så jeg er inne i en fin periode, uansett.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp veiedag på tirsdager, selv om kurset "tvinger" meg til det. Tilbake til tidligere veidag som de siste årene har vært onsdag. Må dermed tilstå at 0,9 kilo siste uke er inkludert en del vann i kroppen... men, så lenge vekta i morges viste 80,5 er jeg storfornøyd! :)

 

Startvekt 05.01: 84,2 kilo

Aprilsnarrmål: 80,2 kilo

 

Vekt uke 10, 09.03: 80,5 kg, ned 0,9 siste uke

Rest til målet: 0,3 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg veide meg til 74.8 kg på fredag - og aprilsnarrmålet på 75 kg er dermed oppnådd:D

Nå er det neste 10-tall som gjelder! Under 70, jeg er på vei:)

 

Storglad hilsen fra Ninjastar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg til 74.8 kg på fredag - og aprilsnarrmålet på 75 kg er dermed oppnådd:D

Nå er det neste 10-tall som gjelder! Under 70' date=' jeg er på vei:)

 

Storglad hilsen fra Ninjastar:D[/quote']

 

Gratulerer, så utrolig bra! Deilig følelse også kan jeg tenke meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er de gamle aprilmålene mine litt utdatert for jeg har jo bestemt meg for at jeg er ferdig og skal ligge mellom 64,5 og 66 et sted. Helst bare veie 65, et eller annet :) Og det gjør jeg jo, litt opp og litt ned. Høyere enn på mange uker i dag, men tilfeldig at det ble mandag jeg veide det. I morgen kan det være 65,2 igjen...

Tynnere nå? Nei. Strammere? Ja :)

 

Uke 1: 66,5 kg

Uke 2: 66,5 kg

Uke 3: 65,5 kg

Uke 4: 65,2 kg

Uke 5: 64,8 kg

Uke 6: 65,2 kg

Uke 7: 65,4 kg

Uke 8: 65,2 kg

Uke 9: 64,7 kg

Uke 10: 65,1 kg

Uke 11: 65,7 kg

Uke 12: ??,? kg

 

 

Nytt mål: Stabil et sted mellom 64,5 og 66,0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - endelig har jeg også klart å nå et mål, og ikke bare neeesten!

Nå var det kalkulert med at jeg skal ha en ukes ferietur i tillegg. Den er nå bestilt og vi kommer hjem 2.4, altså blir det ikke tatt en aprilsnarr-veiing for min del, men skal prøve å legge inn en liten ekstramargin før vi reiser.

 

 

Startvekt 05.01: 84,2 kilo

Aprilsnarrmål: 80,2 kilo

 

Vekt uke 11, 16.03: 80,1 kg, ned 0,4 siste uke

Rest til målet: 0 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeangirl

Gud av meg så flinke dere har vært. Var det jeg sa. Dere ville klare målene deres rimelig fort, slik at det nesten bare var meg igjen her til første april :)

 

Var ikke innom her i forrige uke. Årsaken til at jeg har hoppet over både trim og veiedag er at jeg fikk en luftveisinfeksjon. Og nå denne uken har jeg lungebetennelse.

 

Det som er litt rart er at dette skjer hver gang jeg skal trene og gå ned i vekt. Jeg får en luftveisinfeksjon som gjør at jeg blir liggende syk i flere uker. Ikke spør meg om hvorfor. Er akkurat som at kroppen ikke klarer å presse seg.

 

Har astma fra før av. Aner ikke om det er hovedårsaken til at kroppen bestandig protesterer så heftig på hardkjør. Så det blir neppe trening på meg i neste uke heller. Heldigvis er det to uker til første april:)

 

 

Har klart å opprettholde et sunt og kontrollert kosthold. Og det har kanskje reddet meg til å fremdeles kunne nå målet om å ha en vekt på 73 kilo til 1. april.

Når jeg blir frisk igjen ser det ut til at jeg må begynne på nytt med trening av 30 days shred. Hadde kommet til level to da jeg ble syk.

 

Av nye tiltak (som jeg også anbefaler til andre) er at jeg drikker grønn te stort sett hele dagen nå. Det skal visstnok øke hvileforforbrenningen litt. Og det tror jeg på. Har grønn iste (som jeg lager selv av grønne teblader) på drikkeflaske gjennom hele dagen.

 

Av søtstoff bruker jeg en urt som heter Stevia. Urten er over 30 ganger så søtt som sukker. Og inneholder null kalorier. Urten er også sunt for tennene. Og hvis jeg får behov for noe søtt, så tar jeg Stevia med god samvittighet. Stevia kan brukes i vafler , syltetøy og alt annet.

 

Desverre har aspartam og sukkermafiaen gjort innførsel av Stevia forbudt, så det er vanskelig å få tak i Stevia i Norge. Men jeg dyrker og tørker urten selv. Anbefaler de som har mulighet til å gjøre det samme. Eventuelt å søke etter Stevia på nett.

 

2002 93 kg

2004 66 kilo (gikk ned 27 kilo sakte, men sikkert)

2011 79 kilo (gikk opp 13 kilo sakte,men sikkert...)

 

Startvekt den syttende februar (og ikke den syvende som det står på andre innlegg)79 kilo

 

vekt 24.februar: 77,3 kilo (-1.7 kg)

vekt 3.mars 75,3 kilo (-2 kg)

vekt 10. mars (uvisst)

vekt 17. mars 74 kilo (-1.3 kilo)

 

Sammenlagt vektnedgang etter fire uker = 5 kg.

1 kilo igjen til aprilsnarrmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeangirl
heia jeangirl!

Synes du er kjempeflink som har klart 5 kilo på 4 uker! Jeg bruker mye lengre tid... Synd med helseplagene dine! Kanskje du må ta en litt roligere trimform når du er i form til å komme igang igjen. Lykke til :)

 

Tusen takk Lenapena. Hastigheten er ikke så viktig. Det viktigste er å sette seg mål og klare det. Noe du gjorde. Og da regner jeg med at du satte deg et realistisk mål :) Gratulerer så mye. Det må være en deilig følelse å kunne være ferdig med aprilsnarrmålet før 1. april. Og god tur på ferie. Håper du sveiper en tur innom før du drar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange flinke folk her altså!

 

1. april nærmer seg og mange er jo i rute - det er supert!

 

Jeg ligger nå stabilt jeg...og det er jo det som er målet mitt nå. Kan ikke være annet enn fornøyd :o

 

Uke 1: 66,5 kg

Uke 2: 66,5 kg

Uke 3: 65,5 kg

Uke 4: 65,2 kg

Uke 5: 64,8 kg

Uke 6: 65,2 kg

Uke 7: 65,4 kg

Uke 8: 65,2 kg

Uke 9: 64,7 kg

Uke 10: 65,1 kg

Uke 11: 65,7 kg

Uke 12: 64,8 kg

Uke 13: ??,? kg

 

 

Nytt mål: Stabil et sted mellom 64,5 og 66,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Har klart å fortsette nedgangen og det er første gang på 8-10 år at jeg har passert det (for meg) magiske 80-tallet :D

Reiser på ferie i helga, så dette blir finaleveiinga for min del i denne tråden. Setter meg et nytt sommermål når jeg er tilbake, og det langsiktige målet er 70. Så jeangirl: det er ingen fare for at du blir alene her inne :o

 

 

Startvekt 05.01: 84,2 kilo

Aprilsnarrmål: 80,2 kilo

 

Vekt uke 12, 23.03: 79,7 kg, ned 0,4 siste uke

Rest til målet: 0 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeangirl

Gratulerer til alle dere her inne. Virker som vi er fornøyde hele gjengen.

For mitt sitt vedkommende er jeg fra i dag av inne i den siste uken på aprilsnarrmålet.

 

Målet var å gå ned seks kilo på seks uker. Og vet dere hva? Målet er nådd allerede :D Men kommer selvfølgelig til å veie meg den 1. april også.

 

Da er første delmål nådd. Neste delmål er da seks kilo til. Helst innen 17.mai.

Spørs om vi må lage en ny tråd etter 1. april? Kanskje vi skulle hatt en oppsummering slik avslutningsvis på alle som har vært med her? Sett litt på nye mål og slike ting (for de som har nye mål)?

 

Jeg kommer nok til å skeie litt ut fra den 1-3 april. For da skal jeg på dansketur med jobben. Regner med å legge på meg litt. Men uansett er det bedre å legge på seg når jeg er ca 72 kilo tung enn om jeg fremdeles hadde vært 79 kilo. Så det får være en trøst.

 

2002 93 kg

2004 66 kilo (gikk ned 27 kilo sakte, men sikkert)

2011 79 kilo (gikk opp 13 kilo sakte,men sikkert...)

 

Startvekt den syttende februar (og ikke den syvende som det står på andre innlegg) 79 kilo

 

vekt 24.februar: 77,3 kilo (-1.7 kg)

vekt 3.mars 75,3 kilo (-2 kg)

vekt 10. mars (uvisst)

vekt 17. mars 74 kilo (-1.3 kilo)

vekt 24. mars 72.3 kilo (- 1.7 kilo)

 

Sammenlagt vektnedgang etter fem uker =6.7 kg.

0 kilo igjen til aprilsnarrmål (nesten slik at jeg ikke tror det selv).

- 0.7 kilo i bonus.

 

God tur på ferie til alle som blir litt fraværende nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ingen aprilsnarr nei - her er målet nådd. Selv om det ble litt modifisert i løpet av tiden fra januar til nå. Jeg er uansett kjempefornøyd - får stadig kommentarer på hvor fin jeg har blitt og ser selv at nå er det veldig bra. Jeg har ligget stabilt mer eller mindre i 10 uker nå og begynner å føle at jeg har kontroll og at utskeielsene ikke er for mange eller for store.

 

Må selvsagt være fokusert fortsatt, men jeg er fornøyd med nedgangen og sier derfor takk og farvel til kampen om nedgang og hei og hallo til stabil vekt og fasong :) Nå kan faktisk bikinisesongen komme - jeg er klar!

 

Uke 1: 66,5 kg

Uke 2: 66,5 kg

Uke 3: 65,5 kg

Uke 4: 65,2 kg

Uke 5: 64,8 kg

Uke 6: 65,2 kg

Uke 7: 65,4 kg

Uke 8: 65,2 kg

Uke 9: 64,7 kg

Uke 10: 65,1 kg

Uke 11: 65,7 kg

Uke 12: 64,8 kg

Uke 13: 64,5 kg :) (1. april)

 

 

Mål: Stabil et sted mellom 64,5 og 66,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Smom, det er bare så utrolig bra! Gleder meg til jeg også skal begynne på stabilisering... det er nesten så jeg ser lyset i enden av tunnelen nå:)

 

Mitt aprilsnarrmål er også oppnådd - med god margin, faktisk:D Mitt mål var 75 kg til 01.04, og dagens vekt viser 72.8. Ju-huu!

Nå er det innspurt mot normal BMI eller deromkring som gjelder! Og forhåpentligvis er jeg ferdig til sommeren:)

 

Hva er status for dere andre, da? Klare for våren?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smom' date=' det er bare så utrolig bra! Gleder meg til jeg også skal begynne på stabilisering... det er nesten så jeg ser lyset i enden av tunnelen nå:)

 

Mitt aprilsnarrmål er også oppnådd - med god margin, faktisk:D Mitt mål var 75 kg til 01.04, og dagens vekt viser 72.8. Ju-huu!

Nå er det innspurt mot normal BMI eller deromkring som gjelder! Og forhåpentligvis er jeg ferdig til sommeren:)

 

Hva er status for dere andre, da? Klare for våren?![/quote']

 

Så kjempebra resultat! Det viser at det funker det :) Lykke til med innspurten, blir bra når flere kan komme inn på Hold vekten, det er jo litt stillere der da de fleste ikke har samme behov for oppdatering lenger når man har nådd målet. Men viktig for å ikke skli ut likevel!

Hva er ditt endelige mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei smom, takk for det:) Jeg er såå klar for å flytte inn til HV, jeg begynner å bli lei hele slankingen. Har holdt på siden august og har egen tråd inne på 20-30! Er ikke 100% sikker på endelig mål, men etter litt tankevirksomhet i forrige uke, har jeg bestemt meg for å gå for 4 kg til. Da havner jeg på 68-tallet, og med min høyde på 166, er jeg da akkurat på normal BMI. Greit mål! Rent muskel- og fettmessig er jeg allerede "normal", jeg tok en kroppsanalyse for en liten stund siden. Så denne siste innspurten er rent estetisk!

Jeg gleder meg veldig til å flytte etter inn til dere:) Og har planer om å være aktiv der inne, jeg har gått ned mye i vekt før uten fokus på stabilisering - og da selvfølgelig gått opp igjen. Men ikke denne gangen:) Vi "sees" om en måned eller tre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...