Gå til innhold

Nytt år og nye muligheter :) heng deg på :)


Anbefalte innlegg

Er ei dame på snart 40 og er nok det en vil kalle en "evig" slanker.. ;) Men har klart å gå ned tilsammen MANGE kilo siden jeg fikk barn ( det var da kiloene kom sigende..) Så jeg vet at GR meny funker !!

Men i løpet av høsten og ikke minst jula, så nå har det kommet på 5 kilo og de skal av !!

Målet er å følge GR meny på ca 1400 kcal, minst 8 trimpoeng i uka og skrive her inne så ofte jeg kan dvs nesten hver dag.

Flott hvis du vil henge deg på, det er bestandig flott å ha noen å dele oppturer og nedturer med.

 

Klem fra storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Ja, ja .. i dag viste vekta 83,2 kilo..hmm.. jula har satt sine spor ja..men nå er jeg i gang !!

Tenkte jeg skulle måle meg også, men fant ikke målebåndet.. må vel lete litt da..kjenner klærne strammer og magen er ikke akkurat vakker..men det skal den bli ;)

I dag ble det 1,4 trimpoeng, lang gåtur i vinterværet :) Litt sulten, men det er vel vanlig det når det har vært spising både seint og tidlig i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Hei!

Jeg blir gjerne med å skriver litt i denne tråden også, jeg kommer til å være litt aktiv her inne fremover ;)

 

Har tenkt meg ned 5 kg til sommeren. Planen er å stramme inn på småspisingen om kveldene og trimme mer.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nillasnilla

Vil gjerne "melde meg på" denne tråden jeg også! :)

 

Var med på vektklubben.no for akkurat 1 år siden og frem til sommeren. Gikk ned 5 kg! Da hadde jeg bare 2 kg igjen før målet mitt. I løpet av høsten har jeg ikke vært innom her, en holdt meg til treningsplanen min, og var fortsatt litt flink med maten.

Men ettersom vinteren kom sigende, og jula nærmet seg og har vært, så har jeg gått opp i vekt igjen. Har trent mindre siste mnd, og spist mye mer!! Har ikke fått veid meg i dag, selv om det er min 1. dag i mitt nye liv. Men målte midje. Har gått opp 3-4 cm der, men ikke til der jeg var for 1 år siden...

Spent på vekten, tror jeg venter et par dager før jeg veier meg... Orker ikke se 70-tallet igjen...

Jeg var 71.2 for 1 år siden, og var nede på 66 i sommer! Dit skal jeg igjen! Og forbli der, og litt under det også!

 

Det må være så skjønt å kunne ha på seg de klærne man vil, uten å tenke på buler, ringer og klumper over alt!! ;)

 

Så er litt spent på kommende uke, for nå er kroppen sååå sugen på feit mat og sukker etter jula...

Avvenningen er fæl!!

 

Trente spinning i dag da, og gikk en kveldstur på ca 1/2 time. Det er jo en start!

 

Lykke til jenter!! Blir kjekt å følge med dere også!! :D

 

Nillasnilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her, jeg også!

Gikk et GR-kurs før jul, superfornøyd med 4,5 kg ned. Var nøye på å skrive ned ALT jeg spiste i arbeidsboka, og det tror jeg var kjempeviktig for å få resultater. Har fremdeles omtrent tre kilo igjen til jeg er der jeg ønsker...

Målet mitt var å holde vekta gjennom jule- og nyttårsfeiring, og det har jeg neeeesten klart :-)

Om meg: 43 år, i full jobb, samboer og barn. Veldig glad i å gå på ski om vinteren og løpe i skogen om sommeren. Også laaange fjellturer med sekk og telt, da!

 

171 høy, veide i morges 72,9. Målet mitt er å se et tall som begynner med 6 på vekta.... ("Drømme, drømme...") Må da gå an, det??

Strategi:

1) Fortsette å skrive ned alt jeg mumser i meg.

2) Passere Seven-eleven-kiosken her på jobb mange ganger hver dag UTEN å kjøpe boller.

3) Fortsette skitrening og sette ny pers på turrennet i slutten av februar :-)

 

Storesøster, hva er ditt mål?

Nillasnilla, har du veid deg nå? Hvis du ser 7-tallet i stedet for 6-tallet så er vi i hvertfall i samme båt;-)

 

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg blir gjerne med å skriver litt i denne tråden også' date=' jeg kommer til å være litt aktiv her inne fremover ;)

 

Har tenkt meg ned 5 kg til sommeren. Planen er å stramme inn på småspisingen om kveldene og trimme mer.

 

Vi snakkes![/quote']

 

Så flott at du er med, skal bli spennende å følge deg mot målet. 5 kilo til sommeren er overkommelig det !!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne "melde meg på" denne tråden jeg også! :)

 

Var med på vektklubben.no for akkurat 1 år siden og frem til sommeren. Gikk ned 5 kg! Da hadde jeg bare 2 kg igjen før målet mitt. I løpet av høsten har jeg ikke vært innom her' date=' en holdt meg til treningsplanen min, og var fortsatt litt flink med maten.

Men ettersom vinteren kom sigende, og jula nærmet seg og har vært, så har jeg gått opp i vekt igjen. Har trent mindre siste mnd, og spist mye mer!! Har ikke fått veid meg i dag, selv om det er min 1. dag i mitt nye liv. Men målte midje. Har gått opp 3-4 cm der, men ikke til der jeg var for 1 år siden...

Spent på vekten, tror jeg venter et par dager før jeg veier meg... Orker ikke se 70-tallet igjen...

Jeg var 71.2 for 1 år siden, og var nede på 66 i sommer! Dit skal jeg igjen! Og forbli der, og litt under det også!

 

Det må være så skjønt å kunne ha på seg de klærne man vil, uten å tenke på buler, ringer og klumper over alt!! ;)

 

Så er litt spent på kommende uke, for nå er kroppen sååå sugen på feit mat og sukker etter jula...

Avvenningen er fæl!!

 

Trente spinning i dag da, og gikk en kveldstur på ca 1/2 time. Det er jo en start!

 

Lykke til jenter!! Blir kjekt å følge med dere også!! :D

 

Nillasnilla[/quote']

 

Så bra at du er med :D

Du er kjempe dyktig da, både spinning og kvelds tur

Kjenner til det å gå opp igjen ja..men de kiloene skal vi klare å ta av !! Enig med deg, avvenning er fælt.. egentlig ganske skremmende hvor avhengi kroppen blir av sukker.. jeg har det sånn at ett tygg sjokolade, da er jeg nesten hekta.. sukk..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her' date=' jeg også!

Gikk et GR-kurs før jul, superfornøyd med 4,5 kg ned. Var nøye på å skrive ned ALT jeg spiste i arbeidsboka, og det tror jeg var kjempeviktig for å få resultater. Har fremdeles omtrent tre kilo igjen til jeg er der jeg ønsker...

Målet mitt var å holde vekta gjennom jule- og nyttårsfeiring, og det har jeg neeeesten klart :-)

Om meg: 43 år, i full jobb, samboer og barn. Veldig glad i å gå på ski om vinteren og løpe i skogen om sommeren. Også laaange fjellturer med sekk og telt, da!

 

171 høy, veide i morges 72,9. Målet mitt er å se et tall som begynner med 6 på vekta.... ("Drømme, drømme...") Må da gå an, det??

Strategi:

1) Fortsette å skrive ned alt jeg mumser i meg.

2) Passere Seven-eleven-kiosken her på jobb mange ganger hver dag UTEN å kjøpe boller.

3) Fortsette skitrening og sette ny pers på turrennet i slutten av februar :-)

 

Storesøster, hva er ditt mål?

Nillasnilla, har du veid deg nå? Hvis du ser 7-tallet i stedet for 6-tallet så er vi i hvertfall i samme båt;-)

 

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen![/quote']

 

Flott nick du har ;) Det er nemlig hovedmålet mitt : være frisk og fin .. Bør vel ned på 75 kilo, jeg vet jeg trives med det ( vil gjerne ha litt former..) men i første omgang satser jeg på å få av meg noen kilo i løpet av 6 uker, skal til syden da og vil ikke føle meg feit og ekkel.. Etter det så blir det nok nye uker.. :)

 

Helt enig med deg, min erfaring viser at notere alt som kommer inn i munnen er kjempeviktig, og det å trimme mye !!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nillasnilla
Nillasnilla' date=' har du veid deg nå? Hvis du ser 7-tallet i stedet for 6-tallet så er vi i hvertfall i samme båt;-)

 

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen![/quote']

 

Friskogfin: Nei, jeg fikk ikke veid meg i dag... :) Jeg glemte det for hadde så dårlig tid før jeg skulle på jobb. Men i morgen SKAL jeg hive meg oppå...

jeg også kjempet for å nå 6-tallet på vekten en periode, men kom meg ned til slutt, litt sånn plutselig uten å kave meg dit. Men så kom jeg på 7-tallet igjen for 1 år siden... Fikk panikk og kom meg nedpå igjen... Men ideelt sett for min del, så vil jeg ligge på ca 65. Da føler jeg meg ok. Om jeg skal føle meg slank og "tynn" så vil jeg litt under det også... Men målet mitt er 65!

Er 175 høy.

 

Storesøster: avvenning suger ja! ;) Men SKAL komme over det... Bare MÅ... Har en godteridag i uken, det må bare holde...

Har dere det? Godteridag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne vær med her;o)

Jeg går på GR internett kurs for å lære litt om kosthold.

Trening er noe jeg elsker og har holdt på med i mange år;o)

Men har tydligvis spist feil og for lite før, så derfor har vekten stoppet der jeg ikkje vil ha den, etter høyden min veier jeg det jeg skal, men jeg har alltid vært nede på 55 før og der liker jeg meg best men etter siste svangerskap så sitter der igjen 7 kilo som skal av , de har limt seg veeeldig fast har prøvd mye for å få dei av, nå er det GR kurs som er siste utvei;o) Så satser på at om noen måneder så er kiloene et tilbakelagt kapittel;o) Jeg var 62,3 når jeg startet på GR kurs før jul så nå er jeg nede på 61,6 var nede på 61,2 men med god mat og styr i julen så kom der på 400 gram men de er nok borte i løpet av denne uken;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil jeg gjerne dele mine mål og resultater med!

 

Jeg er ei jente på 41 år, fra Trondheim med mann og to barn. Etter siste svangerskap i 2000 gikk jeg ned 16 kg med Grete Roede, men flere av disse har desverre sneket seg på i en hektisk hverdag.

 

Vekta vipper mellom 72 og 74 kg, det ser ut til at kroppen trives best der. Jeg er 173 cm høy. Nå er jeg 73,5.

 

Trivselsvekta er imidlertid på ca 68 kg. Jeg var med på et nytt Grete Roede kurs for et par år siden, men sleit veldig med å komme under 70 kg.

 

Jeg har imidlertidig motivasjonen til å prøve igjen sammen med dere.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tessalonika

Jeg henger meg på. Jeg har også to svangerskap bak meg, sistemann ble født for halvannet år siden, og iløpet av tiden litt før første graviditet til etter andremann hadde det jammen klart å snike på seg bortimot 20 kg... MEN, for et år siden meldte jeg meg inn her og klarte iløpet av 5mnd å slanke bort ca 15kg.

Har hatt et halvt års pause, og gått opp igjen 2 kg, men nå skal jeg jammen bli kvitt de 5 (7) siste kiloene også- sammen med dere!

 

årets startvekt er 78kg...

 

Av trening så går jeg på sspinning 1-2 timer i uken, svømmer med eldstemann en gang i uken og prøver ellers å bevege meg mest mulig i hverdagen. Er lærer av yrke, så går/står heldigvis ganske mye iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskogfin: Nei' date=' jeg fikk ikke veid meg i dag... :) Jeg glemte det for hadde så dårlig tid før jeg skulle på jobb. Men i morgen SKAL jeg hive meg oppå...

jeg også kjempet for å nå 6-tallet på vekten en periode, men kom meg ned til slutt, litt sånn plutselig uten å kave meg dit. Men så kom jeg på 7-tallet igjen for 1 år siden... Fikk panikk og kom meg nedpå igjen... Men ideelt sett for min del, så vil jeg ligge på ca 65. Da føler jeg meg ok. Om jeg skal føle meg slank og "tynn" så vil jeg litt under det også... Men målet mitt er 65!

Er 175 høy.

 

Storesøster: avvenning suger ja! ;) Men SKAL komme over det... Bare MÅ... Har en godteridag i uken, det må bare holde...

Har dere det? Godteridag??[/quote']

 

Jeg har desverre funnet ut.. ja sier desverre for jeg bare elsker sjokolade..at jeg bør holde meg helt unna godteri, så jeg bruker å kose meg med ett par glass vin istedet. Noe kos må vi jo ha :D

Lykke til med veiinga

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne vær med her;o)

Jeg går på GR internett kurs for å lære litt om kosthold.

Trening er noe jeg elsker og har holdt på med i mange år;o)

Men har tydligvis spist feil og for lite før' date=' så derfor har vekten stoppet der jeg ikkje vil ha den, etter høyden min veier jeg det jeg skal, men jeg har alltid vært nede på 55 før og der liker jeg meg best men etter siste svangerskap så sitter der igjen 7 kilo som skal av , de har limt seg veeeldig fast har prøvd mye for å få dei av, nå er det GR kurs som er siste utvei;o) Så satser på at om noen måneder så er kiloene et tilbakelagt kapittel;o) Jeg var 62,3 når jeg startet på GR kurs før jul så nå er jeg nede på 61,6 var nede på 61,2 men med god mat og styr i julen så kom der på 400 gram men de er nok borte i løpet av denne uken;o)[/quote']

 

Så flott at også du er med !! Bra du elsker trening, du får mye "gratis" av det ;)

Uff, kjenner til svangerskaps kiloene ja.. men nå skal de vekk !! lykke til :) vi snakkes

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil jeg gjerne dele mine mål og resultater med!

 

Jeg er ei jente på 41 år' date=' fra Trondheim med mann og to barn. Etter siste svangerskap i 2000 gikk jeg ned 16 kg med Grete Roede, men flere av disse har desverre sneket seg på i en hektisk hverdag.

 

Vekta vipper mellom 72 og 74 kg, det ser ut til at kroppen trives best der. Jeg er 173 cm høy. Nå er jeg 73,5.

 

Trivselsvekta er imidlertid på ca 68 kg. Jeg var med på et nytt Grete Roede kurs for et par år siden, men sleit veldig med å komme under 70 kg.

 

Jeg har imidlertidig motivasjonen til å prøve igjen sammen med dere.

 

Lykke til alle sammen![/quote']

 

Grattis med at du før har klart 16 kilo, for da vet du at dette lykkes du med !!

vi trenger bare masse ståpå vilje og motivasjon.. og ikke minst det å ikke gi opp når det butter i mot.. ;)

Dette skal vi klare sammen :)

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på. Jeg har også to svangerskap bak meg' date=' sistemann ble født for halvannet år siden, og iløpet av tiden litt før første graviditet til etter andremann hadde det jammen klart å snike på seg bortimot 20 kg... MEN, for et år siden meldte jeg meg inn her og klarte iløpet av 5mnd å slanke bort ca 15kg.

Har hatt et halvt års pause, og gått opp igjen 2 kg, men nå skal jeg jammen bli kvitt de 5 (7) siste kiloene også- sammen med dere!

 

årets startvekt er 78kg...

 

Av trening så går jeg på sspinning 1-2 timer i uken, svømmer med eldstemann en gang i uken og prøver ellers å bevege meg mest mulig i hverdagen. Er lærer av yrke, så går/står heldigvis ganske mye iløpet av dagen.[/quote']

 

Grattis med at du har klart 15 kilo på 5 mnd !! Helt utrolig ;) Skal bli artig å følge deg helt i mål.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil jeg gjerne dele mine mål og resultater med!

 

Jeg er ei jente på 41 år' date=' fra Trondheim med mann og to barn. Etter siste svangerskap i 2000 gikk jeg ned 16 kg med Grete Roede, men flere av disse har desverre sneket seg på i en hektisk hverdag.

 

Vekta vipper mellom 72 og 74 kg, det ser ut til at kroppen trives best der. Jeg er 173 cm høy. Nå er jeg 73,5.

 

Trivselsvekta er imidlertid på ca 68 kg. Jeg var med på et nytt Grete Roede kurs for et par år siden, men sleit veldig med å komme under 70 kg.

 

Jeg har imidlertidig motivasjonen til å prøve igjen sammen med dere.

 

Lykke til alle sammen![/quote']

 

iol, da har vi mye til felles; en kropp som trives litt for godt sånn litt over 70, og en sjel som helst vil være på 68... (pluss at vi begge bor i Trondheim, da!). Hva måtte til for å komme seg under 70 sist du klarte det?

 

Lykke til til både iol og alle andre som har bestemt seg for å følge denne tråden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tessalonika
Grattis med at du har klart 15 kilo på 5 mnd !! Helt utrolig ;) Skal bli artig å følge deg helt i mål.

 

Klemmer

takk,- lykke til til alle dere andre også! Vi skal klare dette sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at så mange har hengt seg på ;) Kjenner at det er en bra motivasjonsfaktor å være mange i samme båt !!

 

Vært artig hvis vi kunne ha hatt felles veiedag, da har vi en felles målsetning og kanskje det kan hjelpe oss til å "holde" ut i helgene når vi vet at på mandag er det veiing og rapportering her inn..

 

Nå er snart dag 2 over, begge dagene har jeg spist ca 1400 kcal og fått tilsammen 2,4 trimpoeng, så jeg er i gang :)

 

Ha en flott kveld alle sammen

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å veie meg tirsdag og fredag, jeg, og kommer nok til å holde fast ved det.

Mht kalorier: jeg er anbefalt å ligge på rundt 1600, og får liksom litt dårlig samvittighet hvis jeg blir liggende "for lavt". Samtidig ser jeg jo at jeg går ned jevnt og trutt når jeg ligger på ca 1400. Andre som har erfaring med dette?

 

Kom inn fra deilig skitur nå i kveld, så dagens trimpoeng er i boks :-) 1650 kalorier i dag, så det er litt mer enn jeg liker...

 

Ha en fortsatt fin kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nillasnilla

Vært artig hvis vi kunne ha hatt felles veiedag' date=' da har vi en felles målsetning og kanskje det kan hjelpe oss til å "holde" ut i helgene når vi vet at på mandag er det veiing og rapportering her inn..

 

Nå er snart dag 2 over, begge dagene har jeg spist ca 1400 kcal og fått tilsammen 2,4 trimpoeng, så jeg er i gang :D

 

Ha en flott kveld alle sammen

Klem[/quote']

 

Ja, jeg vil være med på veiing på mandager. Men så har jeg en liten uskyldig snikveiing på fredager, for da føler jeg at jeg er på mitt "sunneste" i løpet av uka ;) Men det bir mandagsveiinga som blir notert.

 

Og i dag veide jeg meg etter jobb... :D Har ikke gjort det på mange uker! Not good... 69,6, skremmende nærme 70 tallet som har vært mitt skumle spøkelse i mange år. Har gått opp en del i jula da... Det er de 2-3 kiloene som kommer så fort på, og som er så slitsom å få av...

 

Du er i gang storesøster!! Veldig flott start på det nye året! Flinkis!

Og ang godteridager; Flink du er å holde deg unna!! Jeg MÅ ha en potetgull-kveld... men prøver å bytte ut med popcorn. Men er enig med deg. Vin går fremfor sjokolade/potetgull :) hehe!! Jeg drikker også vin, 1 kveld i uken.

 

Og dere andre også, gøy å lese alle motiverte innlegg! merker mye pågangsmot her! BRA!!! Det smitter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å veie meg tirsdag og fredag' date=' jeg, og kommer nok til å holde fast ved det.

Mht kalorier: jeg er anbefalt å ligge på rundt 1600, og får liksom litt dårlig samvittighet hvis jeg blir liggende "for lavt". Samtidig ser jeg jo at jeg går ned jevnt og trutt når jeg ligger på ca 1400. Andre som har erfaring med dette?

 

Kom inn fra deilig skitur nå i kveld, så dagens trimpoeng er i boks :-) 1650 kalorier i dag, så det er litt mer enn jeg liker...

 

Ha en fortsatt fin kveld, alle sammen![/quote']

 

Jeg er også anbefalt å ligge på rundt 1600 kcal, men av erfaring så er det for mye for meg.. da sliter jeg mer med å gå ned i vekt..

Min utfordring kan være å få mange trimpoeng, ligger ofte på rundt 7 i uka og da bruker jeg å gå ned på ca 1300-1400 kcal midt i uka og ca 1600 kcal på fredag eller lørdag.

 

Så flott at du kom deg ut på ski ;) du er ei dyktig dame :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med meg selv ;)

 

Bakte kake til familien i går kveld ( har samboer, to barn og 1 bonusbarn )og jeg

smakte ikke på den engang !!

Laget meg en fruktsalat istedet, med litt lett yogurt og det smakte bare nyyydeling... Det er jo mye sunn mat som er veldig godt.. bare at det har jeg lett for å glemme..

Og det beste av alt var at jeg hadde såå go samvittighet :)

 

Kjenner at jeg er litt sulten her jeg sitter på jobb.. bra jeg har laget meg en matpakke og ikke skal i kantina .. Hvordan gjør dere det med lunsjen ? Noen tips ? Er litt lei av brødskiver..

 

Ha en flott dag alle sammen :D

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iol' date=' da har vi mye til felles; en kropp som trives litt for godt sånn litt over 70, og en sjel som helst vil være på 68... (pluss at vi begge bor i Trondheim, da!). Hva måtte til for å komme seg under 70 sist du klarte det?

 

Lykke til til både iol og alle andre som har bestemt seg for å følge denne tråden :-)[/quote']

 

 

Da jeg gikk ned 16 kg hadde jeg nok ekstra drahjelp av at jeg ammet hele denne perioden. I tillegg var jeg hjemme med den minste. Jeg hadde tid og lyst til å gå mange og lange turer.

 

Jeg har funnet ut at stress er en uheldig faktor for meg, og at jeg da til tross for at jeg ligger mellom 1000-1300 kcal ikke går særlig ned i vekt.

 

Økt aktivitet og større harmoni er suksessfaktorer for meg tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å veie meg tirsdag og fredag' date=' jeg, og kommer nok til å holde fast ved det.

Mht kalorier: jeg er anbefalt å ligge på rundt 1600, og får liksom litt dårlig samvittighet hvis jeg blir liggende "for lavt". Samtidig ser jeg jo at jeg går ned jevnt og trutt når jeg ligger på ca 1400. Andre som har erfaring med dette?

 

Kom inn fra deilig skitur nå i kveld, så dagens trimpoeng er i boks :-) 1650 kalorier i dag, så det er litt mer enn jeg liker...

 

Ha en fortsatt fin kveld, alle sammen![/quote']

 

Jeg har også veiedag på fredager, i fall jeg ikke klarer å holde helt fast på kostholdet i helga mister jeg likevel ikke motet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...