Gå til innhold

Nytt år og nye muligheter :) heng deg på :)


Anbefalte innlegg

Jeg har også hatt en fin uke. Matmessig har det gått utrolig greit og jeg har fått 8 trimepoeng til nå. Håper og tror det blir noen til før helga er over.

Og slik har det alltid vært med meg, når motivasjonen er tilstede er det HELT uproblematisk. Og så forsvinner plutselig motivasjonen og alt blir håpløst.

Jeg får bare utnytte situasjonen så lenge, og jobbe videre med denne motivasjonsgreia. Jeg VET at jeg vil ha et vektproblem for resten av mitt liv. Hvis jeg slipper opp og tror kroppen skal styre dette selv kommer kiloene rasende på igjen slik de fikk lov til i høst :(

 

Jeg tror på et variert kosthold inkl. karbohydrater, men har erfart at mye frukt kan trigge sulten. Jeg er veldig glad i frukt og må derfor holde litt igjen her.

I den tiden jeg gikk ned mye var det perioder der jeg spiste alt for lite fett. Og var til tiden fryktelig sulten. Etterhvert ble jeg mer nøye med å få i meg fett fra eks. laks, avocado og slikt og har tro på at dette bidro til å dempe sulten.

Jeg har også strevd mye med å lære meg til å tåle å være sulten. Og til å kjenne forskjell på når jeg er sulten og når jeg bare har lyst på noe. Er ikke helt sikkert på om jeg vet forskjellen enda ;)

Helgene pleier å være en utfordring for meg også. Jeg har hatt mange runder med mannen min for å få han til å la vær å spise ting jeg bare ikke kan motstå, f.eks potetgull. Vi er nå stort sett enige om at potetgull ikke er bra for han heller ;) , men at han godt kan unne seg peanøtter, saltstenger og popcorn- for det er ikke jeg SÅ glad i.

Vi har alltid middag seint på lørdagskveldene, og det er til stor hjelp for meg. Da er jeg mett til TV og snop-spisinga starter og det er ingen ulempe.

 

Jeg er glad i is og har alltid lettis i fryseren. Tar meg ei kule eller to hvis de andre skal spise noe søtt.

 

Hmmm, rart å se jeg skriver alt dette. Sannheten er jo at det var det jeg GJORDE og at jeg har glemt dette litt det siste året/halvåret. Godt å minne meg selv på om det.

 

Helgeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar
Gjest hortensia

Heisan:-))

 

Denne uken har gått ganske greit. Er somregel veldig flink til å trene, men har vært litt slapp denne uken. Har trent litt styrke, og har gått masse tur. Har jo to hunder som krever turer hver dag, så har ingen unnskyldning for ikke å gå av meg noen kalorier.

 

Ser at flere her syns det er litt vanskelig å være "flinke" i helgene. Det syns jammen jeg også. Da skal man liksom kose seg med god mat og godteri. Jeg trener på å ikke spise mer enn at jeg er passe mett, det gjelder både mat og godis. Syns det funker ganske bra.

 

Et lite tips til frokost: Fiberhavregrøt lagd på vann med masse bær på toppen. Det er supergodt og det metter lenge. Er blitt helt avhengig av dette.

Jeg sliter litt med å finne på noe bra til lunsj, det blir som regel knekkebrød med f.eks. makrell i tomat eller magert kjøttpålegg. Syns dette blir litt kjedelig i lengden, er det noen som har noen tips til gode lunsjer?

 

Ellers ønsker jeg alle en riktig fin fredag:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke damer!

 

Første magre uke har gått rimelig greit her' date=' er litt sulten og søtsugen men det må man jo bare være. Og det går over, det vet vi!

 

Men på vinfronten sliter jeg - det må jeg bare innrømme... Etter at barna er lagt er det gjerne frem med et par flasker fredag kveld - det er jo bare så stas å kose seg med gubben og lage mat og skravle ut over kvelden!

 

Men må jo bare begrense dette om man skal ha sjangs til å gå ned noe (og sikkert sunt å begrense seg litt av andre årsaker også...)

 

Noen som har noen lure tips i så måte?[/quote']

 

Kjenner meg igjen der ja.. vin og go mat samt skravling når ungene er i seng er bare kjempekoslig ;)

Spesielt i helger, høytider og sommerferier så er jeg "fæl" til å kose meg og da kommer kiloene på ...

Det som du kan gjøre er å få til litt ekstra trening på onsdag eller torsdag, da har du forbrent endel kcal og tåler noen glass vin uten at det går utover vekta. Jeg bruker å tenke at 2 glass vin ( ca 200 kcal )er ca en halv time med rask gange..

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nillasnilla

Men på vinfronten sliter jeg - det må jeg bare innrømme... Etter at barna er lagt er det gjerne frem med et par flasker fredag kveld - det er jo bare så stas å kose seg med gubben og lage mat og skravle ut over kvelden!

 

Men må jo bare begrense dette om man skal ha sjangs til å gå ned noe (og sikkert sunt å begrense seg litt av andre årsaker også...)

 

Noen som har noen lure tips i så måte?

 

Samme her! Gleder meg til den vinen på lørdagskvelden, og drikker jo hele flaska når den først er åpna! ;)

Men vi kan jo trøste oss med at vin er tross alt bedre enn øl når det gjelder kcal.

1 flaske vin går greitt det, om man ikke spiser ordentlig usunn middag!

 

Spis sunt resten av dagen, og spis nok middag sånn du ikke blir sugen på snacks til vinen!

Kos deg med vinen du! - mener nå jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helgene er alltid ei utfordring, jeg liker ikkje vin har prøvd å like det men får det ikkje til så jeg har heldigvis ikkje den utfordringen;o) Men er glad i smågodt og potetgull, men skal gjør så godt jeg kan å styre meg fra å spise for mye, jeg får ca 14 trimpoeng denne uken etter spinning timen jeg skal på i kveld;o) Så det er bra synes jeg men jeg er litt treningsnarkoman og litt hyper av meg så treningen er ikkje noe problem;o) Problemet mitt har vært at jeg har spist for lite mat den senere tiden så kroppen har gått i sparebluss men nå når jeg skriver inn hver dag så får jeg i meg nok mat og vekten går nedover;o) Heilt utrolig å spise så mye mat og gå ned i vekt;o)

 

Det sies at siden frukten er full av sukker så blir man mer sulten eller får mer søtsug av den, er derfor lurt å legge frukt spisingen til måltidene;O) Enten rett før et måltid eller rett etter da unngår dere det søt/sult suget;o)

 

Ønsker alle ei fantastisk flott helg:-) Helgeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nillasnilla
Det sies at siden frukten er full av sukker så blir man mer sulten eller får mer søtsug av den' date=' er derfor lurt å legge frukt spisingen til måltidene;O) Enten rett før et måltid eller rett etter da unngår dere det søt/sult suget;o)

 

Ønsker alle ei fantastisk flott helg:-) Helgeklem[/quote']

 

Veldig flott orientering!

Og godt å høre at det ikke bare JEG som blir stein-sulten etter å spise en frukt!! ;)

Tror det blir andre ting som mellommåltid når jeg er sulten heretter.

 

Fantastisk flott helg til deg også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Godt å høre at jeg ikke er alene om å "slite" med vinen... Takk for gode tips - det med litt ekstra vin-trening likte jeg spesielt - "tren nå litt til så kan du drikke vinen din", hehe. Spiser heldigvis ikke usunt/snacks ved siden av vinen...

 

Nå skal vi snart ut å leke med barna i snøen - det er god trim det!

 

Ha en flott lørdag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 kalorier er HELDIGVIS ikke det jeg har spist i dag, nei... det er derimot det pulsklokka mi sier jeg har svidd av i skiløypene hittil denne uka. Det er to hele dager med mat, det! :-) :-) :-)

Min sedvanlige ikke så veldig snikete snikveiing i går var ikke veldig lovende, men jeg håper på gode nyheter på den "vanlige" veiinga på tirsdag. Og så gleder jeg meg til å høre hvordan det har gått med alle dere andre!

Står på farten ut nå, er invitert på elggryte i kveld. Skal prøve å utvise i hvertfall NOE selvbeherskelse når jeg forsyner meg...

Fortsatt god helg, damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer ;)

Håper dere alle har hatt ei fin helg, ja den er no ikke over ennå da..men jeg har begynt å tenke på i morra og hva vekta vil vise..

 

Er fornøyd med alt over 0,5 kilo i minus, har vært flink m både mat og trim. Skal prøve meg på zumba senere i dag, noen av dere som har prøvd det ?

Skal visst være både bra trening og artig ;)

 

Ha en fortsatt fin søndag og så krysse jeg fingrene for at alle for flotte resultater i neste uke !!!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått fint her også.

 

Jeg har skrudd opp trimminga litt, det ble 15 trimpoeng ( 3000 kcal) på meg denne uka. Jeg ligger vanligvis på 7-10. Jeg har vært på Zumba, spinning, ski, gått tur og trent styrke- spesielt det siste er jeg godt fornøyd med.

 

Jeg har danset Zumba på treningssenteret 1 g. i uka i høst/vinter. Jeg liker det godt, men det er veldig stor forskjell på intensiteten mellom de ulike instruktørene. Artige timer går iallafall som en lek ;)

 

Jeg er spent på vekta i morgen. Jeg føler at det går rette veien, men jeg vet aldri hvordan kroppen min reagerer på slike omlegginger.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ei bra uke her også;o) Jeg har også klart 15 trimpoeng denne uken;o)

 

Zumba er kjempe artig, kan vær litt vanskelig med hoftevrikingen men er likevel en time som går veeeldig fort fordi man svetter men føler likevel ikkje at det er trening for det er sååå gøy;o) Jeg lurer av og til på hva instruktørene er laget av når jeg ser hvordan de får hoftene til å dirre;o) He he men de sier at øvelse gjør mester så en vakker dag vil mine også klare det;o)

 

Ha en fin søndags ettermiddag/kveld alle sammen;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Her har helgen også vært bra, selv om det ble et par glass vin i går kveld.. Men jeg tror jeg har fått overbevist gubben om at det er mye lurere å nyte en kvalitetsflaske ala Barbera el Barbaresco, enn å skvulpe i seg fra en treliter, hehe.

 

Ellers var det nesten skremmende å se hvor like mål Friskogfin og jeg har!

 

Hun har som signatur:

 

Januar 2011: 72,9 kg

Mål: Påsken 2011: 69,9 kg

Juli 2011: 68 kg

 

- så det så!!!!

 

Jeg startet nå på 72,9, og vil ned til 67 kg (selv om 68 kanskje er mer realistisk å bli liggende på over tid) - og som delmål - ja, hvorfor ikke 69,9 til påske?!

 

Dette må vi jo bare klare sammen! (Jeg skal opp ca to kilo i muskler også, må komme skikkelig igang med trening igjen etter ca ett år med jævlig mye barnehagerelatert sykdom + lungebetennelse + bihulebetennelse...)

 

Snikveide meg i dag tidlig - ned en hel kilo! Vekten viste 71,9!

 

Hmmm, vet egentlig ikke hvorfor det var snikveiing, har ikke helt bestemt meg for veiedag - når har dere veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra at jeg sniker meg inn på denne tråden :-) Er ny her inne, og skal egentlig ikke ned så mye, men er her rett og slett for å lære å spise rett. Har lest i mange tråder her inne, men ikke før nå har jeg sett noen som har nevnt dette med å ikke spise nok, så takk Ella70 :-) Jeg er ikke alene ;)

 

Så at alle sammen syns helgene er vanskelig, og er helt enig... trodde ikke at sjokoladeplata og chipsen inneholdt såå mye....nesten litt stusselig jo... syns dere er kjempeflinke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nillasnilla

Hei jenter!

 

Leste på forumet i går, og ble glad over å høre alle gode opplevelser fra helga! Mange har jo trimmet og vært så sunne, tross kanskje både litt godteri og vin! Flinke jenter altså!! ;)

 

Jeg veide meg i dag, og ble gledelig overrasket. Tross en helg med en del vin, og også et par håndfulle med potetchips... ;) Klarer bare ikke å la være!! Vin på lørdag, og dagen derpå i går med ordentlig godtesjuka!!

 

Men tross det, så er vekta iallefall på vei ned, eller, har stabilisert seg der den var tidlig i høst. Men jeg skal ned dit jeg var i sommer, så har 3 GODE kilo til. Men med mål 4 kg...!!

 

3. januar: 69,6 kg

10. januar: 68,8 kg

 

Mål: 65 kg

 

Skal trene i dag, så mandagen skal begynne bra!!

 

Ha en fin uke jenter!! Vi er på vei!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uke 2 over, og minus -0,4.

Jeg har spist 1500 pr. dag i snitt inkl. JA-mat og trent 15 trimpoeng, så det går litt saktere enn forventet. Det får ta den tiden det tar. Jeg har gjort dette før og vet at min kropp kan protestere iherdig på vektnedgang. Og jeg skal vise den hvem som er tøffest ;)

 

Jeg har hatt en bra uke. Huset er fylt opp med sunne matvarer, noe som gjør det enklere å lage til gode og lette måltid. Jeg er alltid mest sulten på kveldene uansett hva/når jeg spiser tidligere på dagen. Jeg sparer derfor litt til et kveldsmåltid som er deilig å innta etter ei treningsøkt og en varm dusj, kanskje med litt badstu :(

 

Mål uke 2/11: 15 trimpoeng, ned 0,5 kg.

Premie: 2 soltimer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uke 2 over' date=' og minus -0,4.

Jeg har spist 1500 pr. dag i snitt inkl. JA-mat og trent 15 trimpoeng, så det går litt saktere enn forventet. Det får ta den tiden det tar. Jeg har gjort dette før og vet at min kropp kan protestere iherdig på vektnedgang. Og jeg skal vise den hvem som er tøffest ;)

 

Jeg har hatt en bra uke. Huset er fylt opp med sunne matvarer, noe som gjør det enklere å lage til gode og lette måltid. Jeg er alltid mest sulten på kveldene uansett hva/når jeg spiser tidligere på dagen. Jeg sparer derfor litt til et kveldsmåltid som er deilig å innta etter ei treningsøkt og en varm dusj, kanskje med litt badstu :(

 

Mål uke 2/11: 15 trimpoeng, ned 0,5 kg.

Premie: 2 soltimer ;)[/quote']

 

Så bra at du setter deg ukentlige mål og premierer måloppnåelsen. Det må jeg også tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kan jeg være med her?

 

Vekten viste 76,1 etter jul og målet er ned ca 5 kg. Jeg har gått på GR før både kurs og alene, planen er å ligge på ca 1600kcal og over 7 trimpoeng i uken. Jeg har brukt 2010 til å få inn gode trimvaner, nå er det kosthold som gjelder. Jeg har gått ned disse 5 kg'ene flere ganger før og jeg regner ikke med at de renner av denne gangen heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Leste på forumet i går' date=' og ble glad over å høre alle gode opplevelser fra helga! Mange har jo trimmet og vært så sunne, tross kanskje både litt godteri og vin! Flinke jenter altså!! ;)

 

Jeg veide meg i dag, og ble gledelig overrasket. Tross en helg med en del vin, og også et par håndfulle med potetchips... ;) Klarer bare ikke å la være!! Vin på lørdag, og dagen derpå i går med ordentlig godtesjuka!!

 

Men tross det, så er vekta iallefall på vei ned, eller, har stabilisert seg der den var tidlig i høst. Men jeg skal ned dit jeg var i sommer, så har 3 GODE kilo til. Men med mål 4 kg...!!

 

3. januar: 69,6 kg

10. januar: 68,8 kg

 

Mål: 65 kg

 

Skal trene i dag, så mandagen skal begynne bra!!

 

Ha en fin uke jenter!! Vi er på vei!! :([/quote']

 

Veldig bra :)

Du er i gang og dette klarer vi !! Lykke til med uke 2

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kan jeg være med her?

 

Vekten viste 76' date='1 etter jul og målet er ned ca 5 kg. Jeg har gått på GR før både kurs og alene, planen er å ligge på ca 1600kcal og over 7 trimpoeng i uken. Jeg har brukt 2010 til å få inn gode trimvaner, nå er det kosthold som gjelder. Jeg har gått ned disse 5 kg'ene flere ganger før og jeg regner ikke med at de renner av denne gangen heller ;)[/quote']

 

Klart du kan være med ;)

Det virker som du har en fornuftig plan, stå på Anne77 :(

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uke 2 over' date=' og minus -0,4.

Jeg har spist 1500 pr. dag i snitt inkl. JA-mat og trent 15 trimpoeng, så det går litt saktere enn forventet. Det får ta den tiden det tar. Jeg har gjort dette før og vet at min kropp kan protestere iherdig på vektnedgang. Og jeg skal vise den hvem som er tøffest ;)

 

Jeg har hatt en bra uke. Huset er fylt opp med sunne matvarer, noe som gjør det enklere å lage til gode og lette måltid. Jeg er alltid mest sulten på kveldene uansett hva/når jeg spiser tidligere på dagen. Jeg sparer derfor litt til et kveldsmåltid som er deilig å innta etter ei treningsøkt og en varm dusj, kanskje med litt badstu :(

 

Mål uke 2/11: 15 trimpoeng, ned 0,5 kg.

Premie: 2 soltimer ;)[/quote']

 

Så bra !!

Du gjør jo alt riktig, og en vektnedgang på ca 0,5 kilo er jo helt etter boka :)

Synes du er knalldyktig til å få til så mange trimpoeng, veldig bra !!

Kjenner til sulten på kveldstid ja.. spiser ca 200 kcal i form av kveldsmat før jeg legger meg, det må jeg bare ha eller blir det problemer med å sove..

 

Flott at du premierer deg selv, det var faktisk smart.. skal tenke på det jeg også

Ha en fin uke Tretti5

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra at jeg sniker meg inn på denne tråden :-) Er ny her inne' date=' og skal egentlig ikke ned så mye, men er her rett og slett for å lære å spise rett. Har lest i mange tråder her inne, men ikke før nå har jeg sett noen som har nevnt dette med å ikke spise nok, så takk Ella70 :-) Jeg er ikke alene ;)

 

Så at alle sammen syns helgene er vanskelig, og er helt enig... trodde ikke at sjokoladeplata og chipsen inneholdt såå mye....nesten litt stusselig jo... syns dere er kjempeflinke ;)[/quote']

 

Klar du kan bli med !! viktig å lære å spise sunt selv om du ikke skal så mye ned i vekt

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA !! jeg trodde ikke mine egne øyne i morres.. gikk opp og ned på vekta flere ganger..

Den viste minus 1,3 kilo ;) ;)

og jeg som ofte kun går ned ca ett halv kilo i uka.. det må være "jule tilegget " som forsvant i den første uka..

 

Har ikke målt meg ennå, så det skal jeg virkelig gjøre i dag.. Av erfaring vet jeg hvor viktig det er å måle seg, for ei uke kan vekta stå stille og kroppen krypme i cm.. Viktig motivasjons faktor det..

 

Det ble ett gjennomsnitt på 1400-1500 kcal og 10 trimpoeng i uke 1, og ja zumba var gøy !! Litt vanskelig med nye trinn og hoftevrikkingen, men timen gikk bare kjempefort.

 

Så jeg følger "oppskriften" fra uke 1 også i uke 2 :(

 

Ha en flott dag damer og ei god slanke/trim uke alle sammen !!

 

Klemmer fra en superhappy storesøster !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned 1,1 kg dinne uken:-) Så dette går rette veien, blei veldig glad når jeg stor på vekten og så tallet 60,5;o) Morsomt for disse kiloene har bete seg fast før, men ser nå når jeg skriver inn alt jeg spiser og får i meg skikkelig mat så forsvinner de sakte men sikkert;o)

 

15 trimpoeng forrige uke så får man se om man klarer å følge opp det denne uken;o)

Blir ihvertfall ikkje langt unna;o)

 

Ha en super dag alle sammen og lykke til i uken som kommer;o)

 

Og deere håper du klare å finne ut hvordan du skal få i deg nok mat;o) Jeg har veeeldig god hjelp av å føre inn på GR sidene hver dag for jeg kan mange ganger tro jeg har spist bra nok fordi jeg er mett og om kvelden så har jeg bare 800- 900 kalorier så da er det bare å putte inn mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nillasnilla
HURRA !! jeg trodde ikke mine egne øyne i morres.. gikk opp og ned på vekta flere ganger..

Den viste minus 1' date='3 kilo

og jeg som ofte kun går ned ca ett halv kilo i uka.. det må være "jule tilegget " som forsvant i den første uka..

 

[/quote']

 

Grattis med nedgangen, Storesøster!! ;) Veldig bra altså!

Du er inne i en god steam!

Tror kroppen min iallefall har fått et lite nyttårssjokk! ;)

 

Nå er det bare å fortsette videre! Dette må bare gå bra! Jeg SKAL ned i trivselsvekten min til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...