Gå til innhold

Nytt år og nye muligheter :) heng deg på :)


Anbefalte innlegg

Gjest Nillasnilla
Er fornøyd med meg selv :D

 

Bakte kake til familien i går kveld ( har samboer' date=' to barn og 1 bonusbarn )og jeg

smakte ikke på den engang !!

Laget meg en fruktsalat istedet, med litt lett yogurt og det smakte bare nyyydeling... Det er jo mye sunn mat som er veldig godt.. bare at det har jeg lett for å glemme..

Og det beste av alt var at jeg hadde såå go samvittighet

 

Kjenner at jeg er litt sulten her jeg sitter på jobb.. bra jeg har laget meg en matpakke og ikke skal i kantina .. Hvordan gjør dere det med lunsjen ? Noen tips ? Er litt lei av brødskiver..

 

Ha en flott dag alle sammen

klemmer[/quote']

 

Så flink du var da! Å lage kake, og ikke smake selv!??! Imponert! *klapp på skuldra til deg*

Ja, det er mye godt og sunt å spise. Er bare at det tar litt tid å lage ekstra til seg selv, mens andre får "vanlig mat", og sunt er ofte dyrere enn kjapp nei-mat...

Synes nå jeg! Og man tyr ofte til det mest lettvinte... (en bolle, et pizza stykke, en bagett etc, i steden for å kjøpe brød, pålegg og smøre dette selv...)

 

Jeg spiser alltid to brødskiver til lunsj, og unner meg en "plukk-selv-salat" av og til.

I dag spiste jeg EN brødskive til frokost, og en yoghurt. Ligger på 180 kcal til nå. Magen romler!!! ;)

Men alternativ lunsj? Knekkebrød, salat, brødskiver med epleskiver på, omelett som du tar med hjemmefra, tortilla-legfser med snøfrisk og skinke?

Det var det jeg kom på at jeg bruker å spise...

 

Men mitt problem er pålegg på brødskiver/knekkebrød? Spiser som regel Prim 4% (LETTERE), makrell i tomat, hvitost (ikke lettere... :) de smaker papir)

 

Noen som har andre gode påleggtips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar
Så flink du var da! Å lage kake' date=' og ikke smake selv!??! Imponert! *klapp på skuldra til deg*

Ja, det er mye godt og sunt å spise. Er bare at det tar litt tid å lage ekstra til seg selv, mens andre får "vanlig mat", og sunt er ofte dyrere enn kjapp nei-mat...

Synes nå jeg! Og man tyr ofte til det mest lettvinte... (en bolle, et pizza stykke, en bagett etc, i steden for å kjøpe brød, pålegg og smøre dette selv...)

 

Jeg spiser alltid to brødskiver til lunsj, og unner meg en "plukk-selv-salat" av og til.

I dag spiste jeg EN brødskive til frokost, og en yoghurt. Ligger på 180 kcal til nå. Magen romler!!! ;)

Men alternativ lunsj? Knekkebrød, salat, brødskiver med epleskiver på, omelett som du tar med hjemmefra, tortilla-legfser med snøfrisk og skinke?

Det var det jeg kom på at jeg bruker å spise...

 

Men mitt problem er pålegg på brødskiver/knekkebrød? Spiser som regel Prim 4% (LETTERE), makrell i tomat, hvitost (ikke lettere... :) de smaker papir)

 

Noen som har andre gode påleggtips??[/quote']

 

 

Jeg bruker mye skinke, kylling og kalkunpålegg som er magert og smaker godt sammen med agurk, tomat eller paprika. Ellers så er jeg glad i go og mager leverpostei fra Gilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye skinke' date=' kylling og kalkunpålegg som er magert og smaker godt sammen med agurk, tomat eller paprika. Ellers så er jeg glad i go og mager leverpostei fra Gilde![/quote']

Enig! Mager leverpostei med sylteagurk eller rødbeter spiser jeg ofte.

Dette på knekkebrød om kvelden, sammen med varm "kakao" fra Options, da har jeg det helt kongelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage kake uten å smake på er veeldig impnerende:-)

Jeg er også slik at hvis jeg bestemmer meg for å ikkje spise godteri eller drikke brus så gjør jeg det ikkje..

Jeg har en godte dag i uken slik som barna alltid har hatt, "lørdagsgodt" he he synes det er veldig greit og da får jeg lov å drikke litt vanlig cola også.... Har blitt så fin på det at når jeg nå skal ha cola MÅ det vær glass cola da koser jeg meg skikkelig:-) Litt barnslig glede må man unne seg synes jeg....

Jeg ligger på 1300 kalorier pr dag og da går vekten sakte men sikkert nedover, kommer av og til over men det gjør ingenting jeg trener 4 - 5 dager i uken så trenger av og til litt ekstra energi, men jeg har slått meg litt på raw food bølgen grønn mat som gir mye næring og energi;o) Kan leses om på bio life eller pure planet;o) Jeg bruker spirulina, purley greens og multi greens veldig bra produkt;o) Og i går laget jeg hjemmelaget frokostblanding GR oppskrift finner den der det står grøt under oppskrifter, den er veldig god med yoghurt på og metter lenge.......

 

Jeg har veiedag mandager er da jeg sender inn rapport på kurset også;o) nå mandag var vekten 61,6 men snek meg til å veie meg idag også og da var den 60,6 så det er 1 kilo bort siden mandag så håper det fortsetter slik;o)

 

Ha en fin dag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg såååååå lyst på noe godt!

MEN da må jeg skrive det her i arbeidsboka, og da "vises det så godt", og dessuten så skal jeg jo dele vekta mi med alle her i denne tråden på tirsdag...

-så jeg lar være :-)

Da er det altså bevist: det hjelper å ha støtte i en tråd som denne. Takk! :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hortensia

Hei alle flinkinger!

Håper det er greit at jeg slenger meg med på denne tråden:-))

Jeg er en jente på 41 år som har en 5-6 kilo for mye. Veier i dag 63 kg, men vil gjerne ned til 56-57. Gikk på GR kurs for ca 1 år siden og gikk ned 4 kg.

Jeg elsker å trene, men er litt for glad i å kose meg. Spesielt på kveldene kjenner jeg søtsuget. Mitt mål er å kunne kontrollere søtsuget ved å spise nok sunn mat.

 

Dette skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg såååååå lyst på noe godt!

MEN da må jeg skrive det her i arbeidsboka' date=' og da "vises det så godt", og dessuten så skal jeg jo dele vekta mi med alle her i denne tråden på tirsdag...

-så jeg lar være :-)

Da er det altså bevist: det hjelper å ha støtte i en tråd som denne. Takk! :-))))[/quote']

 

Kjempebra! Godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg klart å holde et høyt aktivitetsnivå. 40 min tur i raskt tempo midt på dagen og godt over en times skitur nå i kveld sammen med poden på 12 år.

 

Selv med en skillingsbolle på skihytta ble det 1360 kcal. Er egentlig ganske stolt.

 

Det er så mange inspirerende innlegg her, så sammen skal vi klare målene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei storesøster og andre flotte damer her inne.

DER var jeg i gang med å skrive i andres tråder. Takk storesøster, for at du inviterte meg inn. Ikke det at jeg ikke turte, men har likssom ikke kommet så langt enda ;)

 

Jeg har strevd med vekta i mange år, egentlig helt siden jeg gikk på ungdomsskola. Har slanket meg noen kilo mange ganger, og mest for ca 3 år siden da jeg gikk ned 28 kg. Nå har 8 av disse kiloene sneket seg på igjen og denne gangen skal jeg ta affære før det blir virkelig alvorlig. Jeg er egentlig litt overrasket over at jeg lot 8 kg. komme på igjen. Jeg var SÅ UTROLIG FORNØYD med mitt nye liv 28 kg. lettere. Helsegevinsten var helt fantastisk!

Helsa er fremdeles bra, og det skal jeg ta vare på.

 

SÅ- da sier vi det sånn: Dette skal vi få til !!! Gleder meg til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei storesøster og andre flotte damer her inne.

DER var jeg i gang med å skrive i andres tråder. Takk storesøster' date=' for at du inviterte meg inn. Ikke det at jeg ikke turte, men har likssom ikke kommet så langt enda ;)

 

Jeg har strevd med vekta i mange år, egentlig helt siden jeg gikk på ungdomsskola. Har slanket meg noen kilo mange ganger, og mest for ca 3 år siden da jeg gikk ned 28 kg. Nå har 8 av disse kiloene sneket seg på igjen og denne gangen skal jeg ta affære før det blir virkelig alvorlig. Jeg er egentlig litt overrasket over at jeg lot 8 kg. komme på igjen. Jeg var SÅ UTROLIG FORNØYD med mitt nye liv 28 kg. lettere. Helsegevinsten var helt fantastisk!

Helsa er fremdeles bra, og det skal jeg ta vare på.

 

SÅ- da sier vi det sånn: Dette skal vi få til !!! Gleder meg til sommeren :)[/quote']

 

Du har bevist at det går an, så de 8 kiloene som kom snikende er jeg sikker på at du får bukt med igjen med fokusert jobbing!

 

Min egen erfaring er at selv om kostholdet er sunt, er ikke det nok om ikke aktivitetsnivået er høyt nok. Så mitt råd er å få til noe aktivitet i løpet av dagen, enten hjemme, ut på tur eller annen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppeli

Hei

Her var det mange som allerede er godt i gang, håper det er greit at jeg melder meg på jeg også :-) jeg kjente meg igjen i mange av deres utfordringer og målsetninger, alltid kjekt å ha noen i samme båt når godisen blir veldig fristende og dørstokken vanskelig å passere.

 

For meg startet 2011's nyttårforsetter i dag, og har som mål å ha gått ned 5 kg innen påske. Jeg er 171 høy, og veier 71 kg, 38 år med samboer, 1 barn og 2 bonusbarn. Ønsker å nå 66 kg igjen, som jeg veide etter å ha gått på GR kurs som sluttet for 3 år siden - kiloene kom på igjen etter lille tulla ble født for 2 år siden. Liker jo egentlig å trene og være aktiv, men sliter litt innimellom med å komme meg ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er mange flinke damer her!

Tretti5: 28 kg!!! Bøyer meg i støvet... Da klarer du helt sikkert å ta de 8 du har som mål nå også.

Snuppeli: Vi er like høye, og har nesten samme mål, bortsett fra at jeg gir meg selv frem til sommeren med å ta de siste fem kiloene :-) Gikk ned fem før jul, og trenger nok litt mer tid på de neste fem. Men det SKAL gå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange flinke og motiverte damer her så skal vi nok komme i mål alle sammen:-) Kjekt når man kan motivere hverandre, ser frem til et godt samarbeid fremover:-) Stå på alle sammen 2011 blir året da vi når våre mål;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg såååååå lyst på noe godt!

MEN da må jeg skrive det her i arbeidsboka' date=' og da "vises det så godt", og dessuten så skal jeg jo dele vekta mi med alle her i denne tråden på tirsdag...

-så jeg lar være :-)

Da er det altså bevist: det hjelper å ha støtte i en tråd som denne. Takk! :-))))[/quote']

 

Så flott at du klarte å "holde ut" , grattis ;) og så bra å høre at det hjelper å være her inne sammen med oss !!

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinkinger!

Håper det er greit at jeg slenger meg med på denne tråden:-))

Jeg er en jente på 41 år som har en 5-6 kilo for mye. Veier i dag 63 kg' date=' men vil gjerne ned til 56-57. Gikk på GR kurs for ca 1 år siden og gikk ned 4 kg.

Jeg elsker å trene, men er litt for glad i å kose meg. Spesielt på kveldene kjenner jeg søtsuget. Mitt mål er å kunne kontrollere søtsuget ved å spise nok sunn mat.

 

Dette skal vi klare!![/quote']

 

Klart det er greit at du slenger deg med ;)

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei storesøster og andre flotte damer her inne.

DER var jeg i gang med å skrive i andres tråder. Takk storesøster' date=' for at du inviterte meg inn. Ikke det at jeg ikke turte, men har likssom ikke kommet så langt enda ;)

 

Jeg har strevd med vekta i mange år, egentlig helt siden jeg gikk på ungdomsskola. Har slanket meg noen kilo mange ganger, og mest for ca 3 år siden da jeg gikk ned 28 kg. Nå har 8 av disse kiloene sneket seg på igjen og denne gangen skal jeg ta affære før det blir virkelig alvorlig. Jeg er egentlig litt overrasket over at jeg lot 8 kg. komme på igjen. Jeg var SÅ UTROLIG FORNØYD med mitt nye liv 28 kg. lettere. Helsegevinsten var helt fantastisk!

Helsa er fremdeles bra, og det skal jeg ta vare på.

 

SÅ- da sier vi det sånn: Dette skal vi få til !!! Gleder meg til sommeren :)[/quote']

 

Så bra at du ble med her :D Er imponert over din stå på vilje, 28 kilo er mye, jeg og alle andre damer her inne vet det ligger utrolige mye arbeid bak å komme dit du er nå !! Og vi skal heie på deg helt til du kommer mål :D

 

Klemmer

Og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. gårsdagen ble litt to-delt, på den ene siden så gikk jeg en laang tur på 1,5 time.. gikk fort også, slik at jeg virkerlig kjente at jeg hadde brukt kroppen etterpå.. det var godt !!

 

men på den andre siden så kom jeg opp i 1600 kcal ( bør ligge på 1400 ), hadde besøk og da ble det litt ekstra kveldsmat.. men trøster meg med at det var sunn kveldsmat da ;)

 

Så i dag blir det kun 1400 kcal !!

 

Ps takk for alle gode pålegg tips :) Veldig inspirerende at vi nå er så mange er inne.

 

Ha en flott dag damer

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Jeg lagde en ny tråd med en gang - men ser også at jeg passer fint her!

 

41 år, to tette små barn, tok av 15 kilo med GR etter siste mann høsten 09, og fant tilbake trivselsvekten!

 

Jeg er veldig glad i å trene og være aktiv, men det siste året har jeg vært mye syk (barnehagebarna har dratt med seg ALT hjem) - så trening er det blitt lite av.

 

Vekten stoppet i dag på 72,6 - og jeg vil helst gå opp to kilo i muskelmasse og ned en fem kilo fett slik at jeg ender på 67 kilo.

 

Her skal det trenes og spises sundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en ny tråd med en gang - men ser også at jeg passer fint her!

 

41 år' date=' to tette små barn, tok av 15 kilo med GR etter siste mann høsten 09, og fant tilbake trivselsvekten!

 

Jeg er veldig glad i å trene og være aktiv, men det siste året har jeg vært mye syk (barnehagebarna har dratt med seg ALT hjem) - så trening er det blitt lite av.

 

Vekten stoppet i dag på 72,6 - og jeg vil helst gå opp to kilo i muskelmasse og ned en fem kilo fett slik at jeg ender på 67 kilo.

 

Her skal det trenes og spises sundt![/quote']

 

Gratulerer med å ha tatt av 15 kilo og funnet trivselsvekten, for da klarer du de siste 5-6 også !!

lykke til, vi sees ;)

 

klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline
Gratulerer med å ha tatt av 15 kilo og funnet trivselsvekten' date=' for da klarer du de siste 5-6 også !!

lykke til, vi sees ;)

 

klemmer fra storesøster[/quote']

 

...jeg la jo på meg igjen da.... og mistet muskelmasse... derfor ny økt! Men som du sier - har man klart det før, klarer man det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli bra godt med helg..

For det har vært av litt en start på det nye året : GR meny og trim, og trøtt/sliten etter ei jul med my mat og god drikke, og ikke minst seine kvelder..

 

Synes "slanke" uken har gått greit jeg, hva med dere ?

 

Men helgene er alltid en liten utfordring for meg, det er jo da ALLE koser seg.. men vet at planlegging er stikkordet.. og heldigvis så ser det ut som det blir en rolig helg hjemme uten alt for mange fristelser..

Så det blir nok litt kos i kveld eller på lørdagen ( litt vin ) og laaange turer ut i det fantastiske fine vinterværet her i trøndelag ;)

Ja, friskogfin og lol : vi er flere trønder her inne ;)

 

Håper dere alle får en flott helg :( og at vi klarer å nyte livet, selv om vi har fokus på den "smale" vei..

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg nå i dag tidlig og vekta viste at jeg har gått ned ca 0,4 kg siden oppstart på mandag. Jeg snikveide meg i går ettermiddag og da viste vekta ytterligere 0,3 kg ned, så hva jeg gjorde etter det som skulle gi meg 0,4 kg vet jeg ikke.

 

Men uansett, om ikke nedgangen er så stor så går det iallefall rette veien!

 

Egentlig er jeg fornøyd med en nedgang på ca 0,5 kg i uka dersom jeg kan spise slik som nå. Det er jo ei vekt jeg skal klare å holde etterpå også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nillasnilla

Synes "slanke" uken har gått greit jeg' date=' hva med dere ?

 

Men helgene er alltid en liten utfordring for meg, det er jo da ALLE koser seg.. men vet at planlegging er stikkordet.. og heldigvis så ser det ut som det blir en rolig helg hjemme uten alt for mange fristelser..

Så det blir nok litt kos i kveld eller på lørdagen ( litt vin ) og laaange turer ut i det fantastiske fine vinterværet her i trøndelag :(

Håper dere alle får en flott helg :) og at vi klarer å nyte livet, selv om vi har fokus på den "smale" vei..

 

Klemmer[/quote']

 

Hei soresøster

Synes uka har gått fint jeg også. Fått 7,5 trimpoeng til nå. Skal avgårde å trene i morgen også tenkte jeg.

Matveien har vært tung. Rumler og sulter hele tiden. Prøver å spise frukt, men av epler blir jeg jo dødssulten av etter 2 min...!!

Men fra 69,6 på tirsdag til 68,8 i dag tidlig, så er jeg fornøyd. Vet at jeg veide meg med klær og sent på kveld tirsdag, og med pysjen i dag tidlig, så jeg må nok vente til mandag før jeg ser den ordentlige vekta.

 

Kos i helgen må vi ha! I kveld skal jeg spise hjemmepoppet popcorn, og i morgen blir det nok vin! ;) Kan ikke slutte å kose meg heller. Klarer ikke sitte å knaske gulrøtter og drikke vann mens de andre drikker vin! ;)

 

Håper også at du dere andre får en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Hei alle flinke damer!

 

Første magre uke har gått rimelig greit her, er litt sulten og søtsugen men det må man jo bare være. Og det går over, det vet vi!

 

Men på vinfronten sliter jeg - det må jeg bare innrømme... Etter at barna er lagt er det gjerne frem med et par flasker fredag kveld - det er jo bare så stas å kose seg med gubben og lage mat og skravle ut over kvelden!

 

Men må jo bare begrense dette om man skal ha sjangs til å gå ned noe (og sikkert sunt å begrense seg litt av andre årsaker også...)

 

Noen som har noen lure tips i så måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...