Gå til innhold

Nytt år og nye muligheter :) heng deg på :)


Anbefalte innlegg

Små og store reduksjoner er bra! Vet selv at en uke kan en gå ned over kiloet, mens vekta neste uke nesten står stille uten at du synes at du har gjort noe annerledes. Da er det bare å holde motet oppe, vekta vil gå skate men sikkert nedover om en reduserer kcalori-inntaket og øker aktivitetsnivået. Det er ikke så mye som skal til, det gjelder bare å være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar
ned 1' date='1 kg dinne uken:-) Så dette går rette veien, blei veldig glad når jeg stor på vekten og så tallet 60,5;o) Morsomt for disse kiloene har bete seg fast før, men ser nå når jeg skriver inn alt jeg spiser og får i meg skikkelig mat så forsvinner de sakte men sikkert;o)

 

15 trimpoeng forrige uke så får man se om man klarer å følge opp det denne uken;o)

Blir ihvertfall ikkje langt unna;o)

 

Ha en super dag alle sammen og lykke til i uken som kommer;o)

 

Og deere håper du klare å finne ut hvordan du skal få i deg nok mat;o) Jeg har veeeldig god hjelp av å føre inn på GR sidene hver dag for jeg kan mange ganger tro jeg har spist bra nok fordi jeg er mett og om kvelden så har jeg bare 800- 900 kalorier så da er det bare å putte inn mer:-)[/quote']

 

Grattis med minus 1,1 kilo ;) dette går virkelig veien !! Utrolig viktig at når en har 15 trimpoeng at en spiser nok.. ofte lurer vi oss selv og tenker "men jeg er jo mett og jeg har sikkert spist masse.." og så stemmer det ikke ...og da går kroppen i sparebluss.. og vekta rikker seg ikke..

Lykke til ;)

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små og store reduksjoner er bra! Vet selv at en uke kan en gå ned over kiloet' date=' mens vekta neste uke nesten står stille uten at du synes at du har gjort noe annerledes. Da er det bare å holde motet oppe, vekta vil gå skate men sikkert nedover om en reduserer kcalori-inntaket og øker aktivitetsnivået. Det er ikke så mye som skal til, det gjelder bare å være tålmodig.[/quote']

 

Tålmodighet er virkelig viktig, har opplevd akkurat det du beskriver og da er det bare å bite tenna sammen og stå på !!

For til slutt blir det resultater !!

 

Ha en fin uke ;)

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fine resultater, alle dere som har hatt veiedag i dag :-)

Spent på min veiing i morgen, har ikke helt "den gode følelsen", selv om jeg har gjort alt riktig denne uka...

Jeg er uansett ikke i tvil om at for meg er det å skrive opp alt jeg spiser og holde noenlunde orden på kaloriene, trene slik jeg er vant til, og ikke minst hente inspirasjon her, det som skal til over tid; både for å fortstte å gå litt ned, og kanskje mest av alt, for ikke å gå opp igjen... Synes faktisk det er lettere å prøve å gå ned i vekt enn å holde meg stabil!

 

Pipeline: vi hadde utrolig like mål, ja! Håper du også å være der du skal innen sommeren, eller har du det mer travelt enn det? Slår følge uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆÆÆÆ! Hvordan er det mulig??!? Jeg har prestert å gå OPP denne uka...

0,2 er jo ingen katastrofe, men jeg forstår det bare ikke... Vet helt garantert at kaloriregnskapet denne uka er kraftig i minus, med masse trening og kontroll på maten.

Når jeg tenker meg om, så har jeg vel egentlig opplevd det før også, at de ukene jeg trener MYE så går jeg mindre ned i vekt. Men OPP... sukk...

Får satse på at det er muskelmassen som øker ? :-)

 

Jeg fortsetter i hvertfall ufortrødent videre, (litt glad for at jeg har satt meg beskjedne mål, akkurat i dag!), og vet at jeg er på rett vei, tross alt.

 

Trøstende og oppmuntrende ord mottas med takk :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

03.01.11: 76,1 kg

11.01.11: 75,1 kg ;)

 

Kjempemotiverende å gå ned en kg første uke. Det er ikke realistisk å klare det hver uke, så skal være fornøyd om jeg klarer 0,5 kg fremover. I tillegg prøver jeg å finne motivasjon i at det er bra for kroppen å spise sundt og trene.

 

Enig i at det er vanskeligere å holde vekten enn å gå ned, heldigvis klarte jeg å ta tak når jeg hadde gått opp 5 kg denne gangen, ikke når jeg har gått opp 10 kg som jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆÆÆÆ! Hvordan er det mulig??!? Jeg har prestert å gå OPP denne uka...

0' date='2 er jo ingen katastrofe, men jeg forstår det bare ikke... Vet helt garantert at kaloriregnskapet denne uka er kraftig i minus, med masse trening og kontroll på maten.

Når jeg tenker meg om, så har jeg vel egentlig opplevd det før også, at de ukene jeg trener MYE så går jeg mindre ned i vekt. Men OPP... sukk...

Får satse på at det er muskelmassen som øker ? :-)

 

Jeg fortsetter i hvertfall ufortrødent videre, (litt glad for at jeg har satt meg beskjedne mål, akkurat i dag!), og vet at jeg er på rett vei, tross alt.

 

Trøstende og oppmuntrende ord mottas med takk :-) :-)[/quote']

 

Det er sikkert bare vann i støle muskler, har du målt deg? Det kan være motiverende når vekten står stille.

 

Jeg er helt sikker på at om du fortsetter med masse trening og kontroll på inntaket, så vil du snart se resultater på vekten også. Forhåpentligvis allerede neste uke.

 

Keep up the good work!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg også får være med jeg? Jeg gikk ned seks kilo i fjor på denne tida, gikk på kurs, og så hadde jeg tenkt å gå ned syv til på egenhånd, men foreløpig har det blitt med tanken, gitt! Men det er lettere å motivere seg når det går mot sommer ... Jeg vil jo så gjerne føle meg vel i sommerklærne!

 

Vi var jo på samme lenke i høst vi, Storesøster. Så nå fortsetter vi der vi slapp!

 

Vekt nå: Ca. 75

Mål: 68,5 (vekt før jeg ble gravid.)

 

Plan: Skrive opp maten og holde meg unna godteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆÆÆÆ! Hvordan er det mulig??!? Jeg har prestert å gå OPP denne uka...

0' date='2 er jo ingen katastrofe, men jeg forstår det bare ikke... Vet helt garantert at kaloriregnskapet denne uka er kraftig i minus, med masse trening og kontroll på maten.

Når jeg tenker meg om, så har jeg vel egentlig opplevd det før også, at de ukene jeg trener MYE så går jeg mindre ned i vekt. Men OPP... sukk...

Får satse på at det er muskelmassen som øker ? :-)

 

Jeg fortsetter i hvertfall ufortrødent videre, (litt glad for at jeg har satt meg beskjedne mål, akkurat i dag!), og vet at jeg er på rett vei, tross alt.

 

Trøstende og oppmuntrende ord mottas med takk :-) :-)[/quote']

 

Skjønner det var kjedelig ja.. men du får trøste deg med at det er flere muligheter her :

det kan være økt muskelmasse, evt at kroppen din binder mye vann, evt at du snart skal ha mens.

Du har jo gjort ALT riktig, jeg har faktisk opplevd selv at av og til så stritter kroppen litt i mot.

 

Jeg er sikker på at du får full uttelling neste uke !! Stå på videre ;)

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

03.01.11: 76' date='1 kg

11.01.11: 75,1 kg ;)

 

Kjempemotiverende å gå ned en kg første uke. Det er ikke realistisk å klare det hver uke, så skal være fornøyd om jeg klarer 0,5 kg fremover. I tillegg prøver jeg å finne motivasjon i at det er bra for kroppen å spise sundt og trene.

 

Enig i at det er vanskeligere å holde vekten enn å gå ned, heldigvis klarte jeg å ta tak når jeg hadde gått opp 5 kg denne gangen, ikke når jeg har gått opp 10 kg som jeg pleier.[/quote']

 

Så bra ;) Deilig med 1 kilo ned da !!

Lykke til med motivasjons jobbinga, du får ha en flott uke :(

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg også får være med jeg? Jeg gikk ned seks kilo i fjor på denne tida' date=' gikk på kurs, og så hadde jeg tenkt å gå ned syv til på egenhånd, men foreløpig har det blitt med tanken, gitt! Men det er lettere å motivere seg når det går mot sommer ... Jeg vil jo så gjerne føle meg vel i sommerklærne!

 

Vi var jo på samme lenke i høst vi, Storesøster. Så nå fortsetter vi der vi slapp!

 

Vekt nå: Ca. 75

Mål: 68,5 (vekt før jeg ble gravid.)

 

Plan: Skrive opp maten og holde meg unna godteri![/quote']

 

Hei Chele, koslig å høre fra deg igjen ;) Så bra at du er med !! kjenner til det at det er vanskelig å gå ned på egenhånd ja.. men NÅ skal det gå !! og vi skal "fråtse" i lekre sommerklær.. he he..

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppeli

Så gøy at det går så bra med dere! Motiverende å se at det nytter :-)

 

Jeg rakk ikke å veie meg før i dag, og i dag stoppet vekten på 70,5 kg (dvs ned 0,5 kg). Tror jeg skal være fornøyd med det, da jeg ikke fikk trent noe forrige uke og bodde 3 dager på hotell.

 

Men, nå er jeg i gang med trening og mer bevegelse. Og kjøleskapet er fullt av sunt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å se at de fleste har hatt ei fin uke med nedgang:-) Og til de som ikkje hadde nedgang så fortvil ikkje det kommer nedgang etterhvert;o) Dei sier at ting kan stå still i perioder og at når man trener så får man muskler og muskler veier mer enn fett;o) Så med mye trening så er det ikkje sikkert man går ned så mye så tenk cm så vil man nok se at ting går rette veien likevel;o)

 

Ha ei super uke alle sammen, med sunn mat og trening som fenger.

 

Husk ikkje start med for mye trening med en gang for da går man fort lei... Start i det små og bygg deg opp det er det beste for å klare å trene jevnt gjennom hele året;o)

Jeg har trent i mange år og liker godt å trene, men har venninner som har vært med litt og fulgt mitt tempo og dermed gått fort lei fordi de har sletet seg ut og da gidd de ikkje mer... Så vær veldig bevist på å trene ting som du synes er gøy og varier og husk at hviledager er like viktig som trening:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart halveis i uke 2 og her går det etter planen :)

mat inntaket er på ca 1400.. men kjenner jeg er sulten innimellom, spesielt på dagtid før middag..

Spiser ofte middag i halv femtia midt i uka, men i går bare måtte jeg ha litt yoghurt og gulrot i tre tida..

 

Når det gjelder trening/trim så blir det mye gåturer på meg, jeg har hund og da må jeg ut i all slags vær !!

Men nå så går jeg både raskere og lengre enn noen gang, har allerede 4 trimpong etter to dager, er fornøyd med det :)

 

Egentlig litt merkelig, får litt dårlig samvittighet av å prioritere meg sjøl ang trening, for da unger og sambo må klare seg sjøl en times tid hver dag, men det har de jo ikke vondt av !!

Det hender de blir med også da..

 

Håper dere har det bra damer og stå på :)

Ha en flott onsdag

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å se at de fleste har hatt ei fin uke med nedgang:-) Og til de som ikkje hadde nedgang så fortvil ikkje det kommer nedgang etterhvert;o) Dei sier at ting kan stå still i perioder og at når man trener så får man muskler og muskler veier mer enn fett;o) Så med mye trening så er det ikkje sikkert man går ned så mye så tenk cm så vil man nok se at ting går rette veien likevel;o)

 

Ha ei super uke alle sammen' date=' med sunn mat og trening som fenger.

 

Husk ikkje start med for mye trening med en gang for da går man fort lei... Start i det små og bygg deg opp det er det beste for å klare å trene jevnt gjennom hele året;o)

Jeg har trent i mange år og liker godt å trene, men har venninner som har vært med litt og fulgt mitt tempo og dermed gått fort lei fordi de har sletet seg ut og da gidd de ikkje mer... Så vær veldig bevist på å trene ting som du synes er gøy og varier og husk at hviledager er like viktig som trening:-)[/quote']

 

Kloke ord om trening ella70 :) Det er bare såå utrolig viktig å finne noe en syns er gøy, overkommelig og hvis en trener mye så er hviledager godt for både kropp og sjel

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det går så bra med dere! Motiverende å se at det nytter :-)

 

Jeg rakk ikke å veie meg før i dag' date=' og i dag stoppet vekten på 70,5 kg (dvs ned 0,5 kg). Tror jeg skal være fornøyd med det, da jeg ikke fikk trent noe forrige uke og bodde 3 dager på hotell.

 

Men, nå er jeg i gang med trening og mer bevegelse. Og kjøleskapet er fullt av sunt og godt![/quote']

 

0,5 kilo ned er BRA !! spesielt hvis en ikke har trent og bodd på hotell.. for å bo på hotell er virkerlig utfordrende syns jeg.. med all go mat og drikke som finns..og er lett tilgjengelig.. så bra jobba :)

 

Lykke til med uka her :)

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har slike bare må ha ting inni mellom???

Jeg klarer ikkje alltid komme opp på kalorinivået mitt som skal vær mellom 1300/ 1400 så spiser litt is eller kjeks for å komme opp, er vel kanskje litt feil i forhold til å gå ned i vekt, men jeg bare elsker is.....

Har kuttet ut brus i ukedagene og potetgull har jeg ikkje spist på leeeenge, spiser lite sjokolade også...

Men is bare må jeg ha et par ganger i uken;o)

Noen andre som har det slik med noe??? Og hvordan skal man klare å legge fra seg dette??????

Eller er vel slik at man skal sette seg mål og kutte ut mer og mer av det usunne og putte mer av det sunne inn???? Vanskelig ditte her altså.... Blir nesten så man bare roper HJELP...........................

Idag har jeg kommet opp på nesten 1200 kalorier da har jeg spist 2 skiver til frokost, en kylling salat til lunsj, smoothie av jordbær, vanlig porsjon med middag, poteter gulrot og steinbitkake, flere proteinkjeks fra fedon lindberg og to ulike typer is... phu hmmm var litt deilig å å delt det med noen.... Og jeg trener 4 dager i uken og går turer, rocker med tung rockering hver dag så trenger å få i meg nok næring... Noen andre som spiser ulike fy fy ting for å komme opp på sitt nivå???? Blei mye ditte men er av og til greit å få ut litt frustrasjon eller tanker rundt ting:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange dager kan jeg spise en hel middag til, for å komme opp i kalorinivået ved endt dag, så da blir det til at man må finne på usunne løsninger for å komme høyt nok opp.. :-/ er mere sjokoladeavhengig jeg da... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange dager kan jeg spise en hel middag til' date=' for å komme opp i kalorinivået ved endt dag, så da blir det til at man må finne på usunne løsninger for å komme høyt nok opp.. :-/ er mere sjokoladeavhengig jeg da... ;-)[/quote']

he he ja litt av et styr når man må spise usunt for å få i seg nok kalorier:-)he he ja ja vi får lære opp hverandre til å spise nok mat vi da deere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nillasnilla

Så rart det må være å ikke spise NOK kcal! :)

 

Jeg sliter for tiden med å holde meg til 13-1400... Blir som regel 1500...

Men da spiser jeg brødskiver til frokost, lunsj og som oftes til kveldsmat. Og det drar opp mengden merker jeg, tross sunn middag og sunt pålegg.

Får kanskje prøve å spise mer knekkebrød i stedet for brødskiver?

 

Noen som vet om noe lite man kan spise som gir metthetsfølelse i flere timer??? :) :) Det hadde gjort seg!!

 

Ellers vil jeg si at motivasjonen på denne tråden er kjempegod fortsatt! Her går det jo unna med både trening og fornuftig spising!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart det må være å ikke spise NOK kcal! :)

 

Noen som vet om noe lite man kan spise som gir metthetsfølelse i flere timer??? :) Det hadde gjort seg!!

 

Ellers vil jeg si at motivasjonen på denne tråden er kjempegod fortsatt! Her går det jo unna med både trening og fornuftig spising!

 

Hvis du går inn på oppskrifter her på vektklubben, kategorien frokost lunsj, så trykker du på grøt, der kommer opp ei oppskrift på hjemmelaget frokostblanding, den er veeldig mye ulike korn i så den holder du deg mett på leenge;o) Og ting som er mye proteiner i gjør at man blir lenger mett;o) Hvis man spiser mye ting med mye sukker eller korte karbohydrater så blir man fortere sulten igjen, man må spise ting med lav GI (glykose index) som det så fint står skrevet på enkelte ting;o) Om du passer på det da skal du holde deg mett lenger og ikkje ha sult eller søtsug;o) Utenom måltidene, og passe på å drikke mye vann for av og til når man føler behov for noe så kan det vær tørst man er;o) Og pass på og spis alltid frukten sammen med et måltid ellers så vil sukkeret i frukten gjør at du føler sult rett etter at den er fortært og da spiser du mer... Håper dette hjalp deg litt;o)

Jeg er veldig opptatt av kosthold og ulike ting men likevel så har jeg problemer med å få i meg nok mat, he he spiser kanskje for mye ting som metter lenge;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nillasnilla
Hvis du går inn på oppskrifter her på vektklubben' date=' kategorien frokost lunsj, så trykker du på grøt, der kommer opp ei oppskrift på hjemmelaget frokostblanding, den er veeldig mye ulike korn i så den holder du deg mett på leenge;o) Og ting som er mye proteiner i gjør at man blir lenger mett;o) Hvis man spiser mye ting med mye sukker eller korte karbohydrater så blir man fortere sulten igjen, man må spise ting med lav GI (glykose index) som det så fint står skrevet på enkelte ting;o) Om du passer på det da skal du holde deg mett lenger og ikkje ha sult eller søtsug;o) Utenom måltidene, og passe på å drikke mye vann for av og til når man føler behov for noe så kan det vær tørst man er;o) Og pass på og spis alltid frukten sammen med et måltid ellers så vil sukkeret i frukten gjør at du føler sult rett etter at den er fortært og da spiser du mer... Håper dette hjalp deg litt;o)

Jeg er veldig opptatt av kosthold og ulike ting men likevel så har jeg problemer med å få i meg nok mat, he he spiser kanskje for mye ting som metter lenge;o)[/quote']

 

Hei Ella70

Takk for kjempegodt råd og forklaring! Så det finnes en "murstein" som metter lenge? :) hehe!

Frokostblanding kan være et alternativ ja, bare det er enkelt!

Men rister du dette i ovnen for hvert måltid/dag? Eller gjør du det en gang, og samler i en boks og spiser den over flere dager?

Tror jeg skal prøve et slikt alternativ til brødskiver altså. Må få i meg mer proteiner jeg!!

 

hehe, ja kanskje du spiser for mye av "murstein"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ella70

Takk for kjempegodt råd og forklaring! Så det finnes en "murstein" som metter lenge? :) hehe!

Frokostblanding kan være et alternativ ja' date=' bare det er enkelt!

Men rister du dette i ovnen for hvert måltid/dag? Eller gjør du det en gang, og samler i en boks og spiser den over flere dager?

Tror jeg skal prøve et slikt alternativ til brødskiver altså. Må få i meg mer proteiner jeg!!

 

hehe, ja kanskje du spiser for mye av "murstein"? :)[/quote']

 

He he ja kanskje det er det som er problemet at jeg har for mye murstein i magen;o) he he.... Jeg ristet blandingen i ovnen og hadde det over i ei tett boks så der ligger det fint til hver gang jeg har lyst på;o) Men om man ikkje vil handle inn alle disse tingene så har de en del frokostblandinger med nøkkelhull merke som skal indikere at de da er sunn og har et bra fiber innhold;o) Jeg bruker en del grønn mat også og det også metter nok en del og gir syyykt mye næring men lite kalorier;o) Kan lese litt om disse tingen på pure planet sine sider eller bio life sine sider;o) Alt er å få kjøpt på helsekost.... Håpe du finner noe som hjelper å holde deg mett og som er noe du kan følge i lengden;o) Jeg er litt sånn "helsefrik" så følger mye med i tiden og er veldig nysgjerrig på nye ting;o)

 

Finnes også noen blogger som forteller litt om disse produktene;o)

 

Raw food har mye spennede i konseptet rå sjokolade og rå kakao som er veeldig mye antioksidanter i men også en del kalorier... raw food er mat som ikkje blir varmet opp mer enn til ca 40 grader, så finnes et uendelig spekter med oppskrifter på konfekt og styr;o) Jeg gidd ikkje gå så langt at jeg begynner å lage mat av dette, men bruker selv 3 produkt som gir kroppen det opptimale av næring;o)

 

Så lykke til med å finne maten som passer for deg slik at du holder deg mett lenger;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å holde meg under 1600kcal og må gjøre noen små justeringer ser jeg. Ikke for å gå fortere ned i vekt men for å ha pittelitt mer å gå på hvis det dukker opp en kakeseanse på jobb eller en jentekveld eller noe sånt. Kakeseanser er det jo selvfølgelig fullt mulig å holde seg unna, men målet mitt i tillegg til noen kg ned er å finne et kosthold jeg kan leve med.

 

Syns det har blitt veldig mye mer nei-mat på sidene til GR siden sist jeg registrerte maten min. Stemmer det? Jeg er enig i at snop og kaker er nei-mat, men alltid yoghurten til Tine, mills kaviar, div pølsepålegg?!? Salami og fårepølse er selvfølgelig ikke veldig sundt, og spes ikke med masse majo på, men min tilnæring til det hele er litt av alt når det gjelder vanlig mat. Og så prøver jeg å planlegge utskjeielsene mine for da går alt så mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sedvanlige ikke så veldig snikete snikveiing på fredager beroliget meg i dag... Jeg hadde jo gått OPP 0,2 på min vanlige veiing på tirsdag, men i dag var jeg ned på 72,3, det vil si ned 0,8 fra tirsdag og 0,6 fra startdato etter jul. Takk og pris! Skal være sååå flink i helga :-)

 

Jeg er kjempeglad i knekkebrød, heldigvis, og i går bakte jeg mine egne hjemme. Superenkelt, og kjempegodt! Det er nok litt mer kalorier i dem enn de jeg pleier å kjøpe, for det er endel frø og kjerner osv i dem, men de er supersunne og GODE. Null sukker og tilsetningsstoffer. Ikke noe heving eller knaing eller styr, skjønner ikke at jeg ikke har gjort dette før???!

 

Ha en fortsatt friskogfin fredag, alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...