Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er splitter ny her på forumet - kan jeg også få lov å henge meg på? Jeg har pleid å veie meg hver søndag, og veier nå 83 kg. Skal ned ca 30 kg, så er bare å stå på! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk skal du ha Jenny :) Så flink du har vært da. Er moro når en ser en slik nedgang :(

 

Skal jobbe videre jeg også. Klarte å ta av over 15kg i fjor, så dette er runde 2 hvor jeg håper på 20 kg i år. Da begynner jeg i hvert fall å nærme meg.

 

Men, er litt usikker på om jeg ligger på riktig meny (antall kalorier) i forhold til energiforbruket...

 

Jeg går ikke på noe kurs, men skrev inn noen tall i et skjema når jeg meldte meg inn her, og havnet av en eller annen grunn på meny 2 og 1600 kalorier.

Men, har sett at mange andre med samme vekt og høyde og noenlunde samme aktivitetsnivå er på meny 3. Burde kanskje sjekket tallene en gang til, men er ikke helt sikker på hvordan jeg får det til. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er splitter ny her på forumet - kan jeg også få lov å henge meg på? Jeg har pleid å veie meg hver søndag' date=' og veier nå 83 kg. Skal ned ca 30 kg, så er bare å stå på! :([/quote']

 

Hei Vhanja :)

 

Jo flere, jo koseligere :)

 

Stå på, dette klarer du!

 

 

Jeg har gått ned nesten 20kg så langt, og vil ned 20 til, så får jeg se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle glade jenter :)

 

Nå mistet jeg oversikten her gitt, men jeg gratulerer alle med vektnedgang og motivasjonsfaktorer !

 

Tror jeg begynte å skrive her forrige torsdag og da veide jeg 90,5.

I dag veide jeg 90,1 og gleder meg til å se 80-tallet i løpet av uken :)

*klarer ikke la den vekten være i mer enn en dag om gangen*

 

Min startvekt var 92,3 den 17 januar så jeg er strålende fornøyd.

 

Pr i dag så er jeg på treningsstudio 5 dager i uken, men skal begynne med litt svømming tenkte jeg. Godt med litt variasjon.

Gleder meg til vinteren er skikkelig på hell så jeg får ta fatt stavene igjen.

 

Ønsker alle ei slankende uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skle litt ut de to siste ukene når det kom til sunn mat og trening, men nå er det back on track! Menyen i dag ser sånn ca slik ut:

 

Frokost: Kaffe og Nutrilett Bar Dark Chocolate (føles som juks, er som å spise sjokolade til frokost. Namme!)

 

Lunsj: Hjemmelaget salat jeg har tatt med, med mye godt i (brokkoli, oliven, to typer salat, tomat, soltørkede tomater, ristede og saltede pinjekjerner, basilikum...)

 

Middag: Fullkornspasta med oliven, strimlet squash og soltørkede tomater vendt i olivenolje

 

Kveldsmat: Ikke bestemt meg enda. Kanskje et stort glass smoothie og en yoghurt. Og kanskje et par-tre biter (ikke mer!) løsvektsjokolade til kveldskaffen.

 

Hvem har sagt at sunn mat ikke kan være godt? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kom jeg opp på vekten.......og som jeg trodde - den hadde krøpet oppover (+ 600 gr)!! :(

 

Nå er det litervis med vann, trim og veie ALT man putter i munnen!!! Neste uke SKAL jeg ned!!

 

------------------------------------------------

KIRA

Startvekt uke 2: 93,2

Vekt uke 4: 92,4 (totalt ned 0,8)

 

Delmål 1 uke 26: 80,0 :)

Delmål 2 uke 50: 70,0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så moro med så mange "nye" trådfølgere :(

 

Jeg fikk ikke gått på kurset mitt i går siden begge ungene nå er syke, så hodet mitt har vært fullt av andre ting... Iflg. min egen snikveiing har jeg ikke gått ned merkbart siden forrige uke, så nå legger jeg bort vekten, biter tenna sammen, trener masse og spiser riktig fortsatt.... og SÅ vips - er det mandag og DA veier jeg meg :)

 

Kan derfor notere status quo på meg denne uka på vekten, 88,6 fortsatt... Jeg henger i stroppen - SKAL i mål :)

 

Maten går det kjempefint med, og med økt treningsfokus blir det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Endelig tilbake i form! Og da begynte selvfølgelig minsten å spy igjen, kl 02 i natt! FESTLIG!! Ser det skjer mye her inne om dagen, er hyggelig når flere følger. Godt å se dere henger i stroppen dundas og kira :( Det er kjipt når vekten ikke peker der vi ønsker, men på lang sikt går vekten pent og rolig ned. Selv om vi har satt oss selv på slankekur er det meningen at kostholdsendringene skal vare en stund, og for meg er det aller viktigste helsegevinsten. Så får vekten komme hengende etter. Føler meg allerede ti ganger bedre enn for en måned siden. Det er lettere å trene, alt er litt mindre ork og jeg får kommentarer fra gubben om at jeg er mer tålmodig :) Synes selv jeg er mindre hormonell, haha, og det er godt.. Lavere hvilepuls har jeg og!

 

Har et overambisiøst mål om å trene i dag. Er meldt på en dansetime (gulp) som jeg aldri har prøvd før, og formen er rimelig redusert etter all sykdom.. Spørs hva jeg får ut av det, men blir godt å få lufta hue litt fra syke barn ihvertfall!

 

Ha en flott dag nye og gamle trådmotivatører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg har ikke tenkt å veie meg denne uka, skal vente til mandag for spenningens skyld :)

 

Har hatt sykt barn hjemme i går og i dag og sannsynligvis i morgen, så blir lite trening, og mellomste har fridag på fredag, så blir ikke trening på dagtid denne uka, og synes det er slitsom å trene etter kl.20, så får se hvordan det blir.

 

Var på kino med ei venninne i går kveld, tok med meg ei flaske Imsdal og fruktkvoten min i biter, funket kjempe fint :( Var veldig stolt av meg selv da, for det luktet deilig popcorn der og hadde så utrolig lyst på smågodt!

 

Har som mål å hver dag gjøre en ting som jeg blir stolt av, i går var det å ikke spise usunt på kinoen, i dag skal jeg bake kake med sjuklingene, og IKKE spise av den. Da får jeg mye bedre selvfølelse etterpå!

 

Håper det er slutt på sykdom hos dere snart Miss Muppet, er jo så slitsomt. God bedring til minsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Det må jo være toppen av stålkontroll å ta med seg en pose frukt på kino!!! :) Så bra!!! Hva slags mål har du for påsken da 4snupper? Under 80? Med din raserfart klarer du vel det med god margin :( Hadde vært ustyrtelig morro å ha gått ned 10 kg til påske! Kanskje skibuksa passer til og med. Den får jeg ikke over ræva lenger og har ikke passet på 5-6 år..?. Er lov å drømme :)

 

Ble med tanken på trening her.. Mannen er syk med omgangssyke (nesten litt på tide når alle vi andre har vært syke), og han orket ikke være alene med syk lita tulle... Så da er'a mor hjemme og passer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Håper å komme meg under 80 kg til påske, men tør ikke håpe..hehe..

 

Denne uka har jeg hatt eldste hjemme i to dager, må være hjemme i morgen og pga feber, så ikke noe trening foreløpig. Onsdager har mannen boksetrening, så da blir det ikke noe trening på meg.

 

Så denne uka blir jeg fornøyd bare om vekta står stille tror jeg!

 

Lurer litt på hvor høye alle her inne er? Vi har jo omtrent samme utgangspunkt i vekt, men tenker høyden vår gjør at kiloene er veldig forskjellige fordelt :( Jeg er jo hele 158 høy, en skikkelig kjempe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Hele 166 cm. Dvs at jeg startet med en BMI på 35,3 og etter 4 uker er jeg nede på 32,6.. Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha slanket meg denne uken, så de kiloene må jeg regne med å jobbe litt for i ukene som kommer.. Hva var BMI'en din da du startet? Høyde har jo litt å si og startvekten din var adskillig lavere :) Drømmen er en BMI på 28 og da må jeg ned til 77 kg... Det er maaaaange kilo til - om jeg i det hele tatt greier det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Den var 36 når jeg startet, den er 34 nå. Om jeg går ned til 65 kg som jeg håper vil den være på 26. Så egentlig bør jeg ned til 58 kg, da er den på 23. Men, jeg har en del muskler og kraftig benbygning og vet at om jeg veier 58 kg vil jeg være syltynn og ikke noe pent!

 

Her er ett bilde fra i kveld hvordan jeg ser ut i stor pysjbukse :( :

 

166379_1785895803093_1110473114_2136519_843199_n.jpg

 

168403_1785896083100_1110473114_2136520_2668854_n.jpg

 

Jeg kommer nok aldri til å bli slank, har alt for kraftig benbygning til det, får ikke slanka skjelettet mitt..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann 4snupper og dere andre "små", bare 157 centimeter her også.

 

Min BMI har vært over 37 og da ble jeg skremt. Jeg er nå i det motiverte hjørne og håper det vil vare i riktig mange kilo.

Når jeg begynner i jobb igjen blir det straks verre med inntak kontra fysisk aktivitet. Jeg har en veldig aktiv jobb med lite mulighet til mellom måltid :(

 

Syns du så veldig bra ut i pysjen din jeg, gleder meg til kroppen min ser såpass ut :)

 

Siste dagene har jeg spist altfor mye frukt tror jeg, og toppet med kesam MAGER.

Syns det er en fin måte å få bort sjokoladesuget, men kan hende jeg tar for mye.

 

Jaja, man får vel lære og feile mye underveis tenker jeg.

 

Ha en flott uke videre jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.60 høy, og har på mitt meste hatt en bmi på 42... Er vel nede på en bmi på 37 nå, så det går jo nedover da.

 

Tok en test som heter InBody 720 i september i fjor (det er en test som måler alt fra vekt på musker, vekt på fett, væske, vekt på skjelett og mange mange andre ting), og den sa at min ideelle vekt burde være rundt 67kg, fordi jeg har et tungt skjelett (ingen stor fare for beinskjørhet i hvert fall :( ), og fordi jeg har begynt å få en del muskler (langt inne under alt dette fettet da)

 

Mens, hvis jeg skulle gått ut i fra kun bmi så hadde jeg måttet ned i 60kg hvis jeg skulle regnes som normalvektig (bmi 23.5)

 

Så jeg stoler ikke helt hundre prosent på å bare ta utgangspunkt i den bmi-målingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

I alle dager, er jeg høyest? Jeg er jo alltid minst :) Synes ikke du ser stor ut i det hele tatt 4 snupper. Jeg skulle ønske jeg kunne bestemme hvor flesket forsvant først, som f.eks overarmer og mage... IKKE PUPPENE! For de forsvinner visst først her :( I dag er jeg tilbake på normal kost og skal prøve å spise mine 7 måltider.. Orker ikke skrive opp i dag, blir så mye styr for mann og barn er fortsatt syke..

 

Sola skinner og jeg ser lys i enden av sykdomstunellen. Kanskje jeg får lurt meg en tur ut i dag, det hadde vært deilig. Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 171 og hadde en BMI når jeg startet på 32!!

Målet er å komme ned i en BMI på 24 - da kan jeg ikke veie mer enn 71 kilo!!

....det er leeeenge til - målet er å klare det før 31.12.11 :)

 

Ellers så kan jeg melde at jeg startet dagen kl. 0700 på treningssenteret - først 15 minutter løping og så 50 minutter HARD styrke!! Det ble 2,8 trimmpoeng :)

 

Viktig å trene styrke når man slanker seg, ellers mister vi for mye muskelmasse i forhold til fett og det gjør at vi ikke klarer å holde vekten når vi er ferdige :(

Det er i muskelmassen at den generelle fettforbrenningen sitter.....og DEN ØNSKER VI JO Å ØKE!!!

 

Lykke til alle sammen med ukas trim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager' date=' er jeg høyest? Jeg er jo alltid minst :) Synes ikke du ser stor ut i det hele tatt 4 snupper. Jeg skulle ønske jeg kunne bestemme hvor flesket forsvant først, som f.eks overarmer og mage... IKKE PUPPENE! For de forsvinner visst først her :([/quote']

 

 

Åååå så heldig du er at puppene forsvinner da MissMuppet, skulle ønske mine tok å forsvant helt !!

De er så fryktelig tunge og gjør at jeg ikke klarer å bevege meg i annet enn gåforttempo. Jogge/springe er helt umulig.

 

Skal søke om reduksjon tenker jeg, det vil gjøre slankingen mye lettere :)

*tror og håper på det*

 

Have a nice one folks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Kira, jeg er hele 171,5 cm - hahaha ! :( Jeg er ganske liten oventil med 80 B i bh-størrelse, men rompa og lårene er digre, hele 70 cm. rundt låret på det tykkeste, er jo festlig å tenkte på at det var livvidden min før jeg fikk barn! hahaha.... Målet er 70 kg, da vil jeg være veldig fornøyd, men jeg skal stoppe noen kg. under, for jeg vet av erfaring man går opp et par kilo ganske raskt - i hvert fall jeg - og da havner jeg på 70 :)

 

Ble ikke trening i går, bare jobbing... kjipern, men har kontroll på inntaket så håper å endelig se resultater mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Målte lårene mine nå og de er 50 på det tykkeste, men magen er jo enorm da, livvidde på 90 cm, var 100cm for 10 uker siden, og vet jo at det er for mye. Er magen og triceps jeg gjerne vil ha bort, men det går kun med mye fettforbrenning, så får bare stå på.

 

Jeg fikk innvilget å ordne brystene etter to graviditeter og etter å ha gått ned 26 kg, så de forandrer ikke noe særlig på størrelsen heldigvis, og de er vel det eneste på kroppen jeg er fornøyd med. Synes til og med nesa mi er feit, men det får jeg vel ikke gjort noe med..hehe..

 

Har en skikkelig møkka dag i dag! Hjemme med sykt barn på 3 dagen, og veldig lite søvn, så har spist litt feil i dag og småspist istedet for måltider...argh....Skal prøve skjerpe meg resten av dagen, er så lett at det blir feil når man er sliten og lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte lårene mine nå og de er 50 på det tykkeste' date=' men magen er jo enorm da, livvidde på 90 cm, var 100cm for 10 uker siden, og vet jo at det er for mye. Er magen og triceps jeg gjerne vil ha bort, men det går kun med mye fettforbrenning, så får bare stå på.

 

Jeg fikk innvilget å ordne brystene etter to graviditeter og etter å ha gått ned 26 kg, så de forandrer ikke noe særlig på størrelsen heldigvis, og de er vel det eneste på kroppen jeg er fornøyd med. Synes til og med nesa mi er feit, men det får jeg vel ikke gjort noe med..hehe..

 

Har en skikkelig møkka dag i dag! Hjemme med sykt barn på 3 dagen, og veldig lite søvn, så har spist litt feil i dag og småspist istedet for måltider...argh....Skal prøve skjerpe meg resten av dagen, er så lett at det blir feil når man er sliten og lei![/quote']

 

hehe, ja - vi er jamen bygget forskjellig :) Jeg drømmer om slanke legger en dag, men det vil jeg aldri få, har ikke en spinkel kropp, og leggene har alltid vært kraftige så det må jeg leve med! :) Resten kan jo bli slank for det, selv om jeg alltid også vil ha litt rumpe, men det gjør ingenting :(

 

Heng i stroppen og ta gode valg resten av dagen, selv om det er vanskelig... jeg har 2 syke barn hjemme selv og vet det kan være kjipt når rutinen uteblir og mangel på søvn gjør en smårar.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Neida' date=' Kira, jeg er hele 171,5 cm - hahaha ! :) Jeg er ganske liten oventil med 80 B i bh-størrelse, men rompa og lårene er digre, hele 70 cm. rundt låret på det tykkeste, er jo festlig å tenkte på at det var livvidden min før jeg fikk barn! hahaha.... Målet er 70 kg, da vil jeg være veldig fornøyd, men jeg skal stoppe noen kg. under, for jeg vet av erfaring man går opp et par kilo ganske raskt - i hvert fall jeg - og da havner jeg på 70 [/quote']

 

Jeg er med i "70 cm rundt lårene" klubben :( Men det skal vi gjøre noe med!! Livvidden er sjokkerende 109 :) huff å huff!!! Heldigvis går det mot slankere tider. Denne runden med omgangssyke har ødelagt motivasjonen mht matkontroll, så jeg får bruke helgen på å komme inn i rytmen igjen. Jeg spiser sunt og klarer å styre unna usunne valg, men orker liksom ikke veie og notere ned.

 

God bedring til jenta di 4snupper. Det er sååå kjedelig med syke unger, alt stopper opp og blir satt på vent. Her går veslemor over på 3.døgn med spysyke og diare og begynner å bli tynn og puslete stakkars. Hun drikker vann med GEM, men det meste av vann og mat kommer raskt opp igjen. Får se om vi ikke må til lege i morgen hvis hun ikke klarer å holde på noe.. Det er ikke stort disse små babisene tåler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Hjemme med sykt barn i dag og, hun sover enda, ikke i form stakar. Nå sover tvillingene, så da skal jeg ta en økt med styrketrening iallfall. Bedre enn ingenting!

 

Nydelig vær ute, men får ikke trillet tur med ei som er syk :(

 

Denne uka er jeg glad bare jeg ikke har gått opp, vært nesten umulig å følge måltidene når ting ikke er som de pleier med barn hjemme og stress på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...