Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MissMuppet

Flinke jenter :D Vel, det var ikke noe å rope hurra for hos meg.. Ned usle 100 g ;) Men inn 3 cm i livet :D juhu.. Det vil si jeg har krympet livvidden med 5 cm på to uker, synes jo det er bra da.. I tillegg har jeg klart tre helt sjokoladefrie dager, en dag mer en uka før så jeg ser forbedringer. I dag starter kurset, håper jeg får litt tips for det trenger jeg.. Håper også jeg kanskje kan redusere kcal litt, føles mer riktig for å gå ned i vekt.. Stå på jenter, en hel uke med stålvilje foran oss til neste veiing..

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Uke 1: 94,4

Uke 2: 9,3

 

4snupper

Startvekt 10.01.11:91 kg.

Vekt nå: 85,5 kg.

Totalt ned 2 uker: 5,5 kg.

 

PepI

Uke 1 STARTUKE 92,7

Uke 2: 91,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flinke jenter :D Vel' date=' det var ikke noe å rope hurra for hos meg.. Ned usle 100 g ;) Men inn 3 cm i livet :D juhu.. Det vil si jeg har krympet livvidden med 5 cm på to uker, synes jo det er bra da.. I tillegg har jeg klart tre helt sjokoladefrie dager, en dag mer en uka før så jeg ser forbedringer. I dag starter kurset, håper jeg får litt tips for det trenger jeg.. Håper også jeg kanskje kan redusere kcal litt, føles mer riktig for å gå ned i vekt.. Stå på jenter, en hel uke med stålvilje foran oss til neste veiing..

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Uke 1: 94,4

Uke 2: 9,3

 

4snupper

Startvekt 10.01.11:91 kg.

Vekt nå: 85,5 kg.

Totalt ned 2 uker: 5,5 kg.

 

PepI

Uke 1 STARTUKE 92,7

Uke 2: 91,7[/quote']

 

Dæven så flinke dere er!! Jeg får ikke veid meg før i kveld, så kommer på i åttetiden i kveld med status fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Blir spennende i kveld da, Dundas ;) Er dette første kurskvelden din?

 

Synes alle har vært kjempe flinke, jeg. Og går jo fremover med alle, er jo forskjellige ting vi alle har som utfordringer :D

 

Jeg spiste ca.30 smågodt og litt potetgull fredag, pepperkaker torsdag og valnøtter onsdag, så de dagene havnet jeg på 2300- 2400 kalorier. Så er veldig fornøyd med 1,2 kg ned med det kostholdet..hehe.. Men, har trent masse for å ta igjen det jeg har spist da, all denne snøen kommer jo litt til nytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Så flinke dere har vært! :D Jeg har bestemt meg for ikke å gå på vekta før jeg skal på kurs på torsdag, så jeg legger inn torsdagsvektavekta mi neste mandag istedet. Jeg blir skrullete av å gå på vekta for ofte så nå blir det en gang pr uke. Vekta hjemme har blitt ribbet for batterier og pakket vekk, nå er det kun kursleders terrorinstrument som gjelder! ;)

 

Føles veldig bra så langt denne uka, holdt meg innenfor de 1900 kaloriene hele helgen også. Så lenge jeg har kokosbollene mine er det null problem å styre unna andre fristelser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende i kveld da' date=' Dundas :D Er dette første kurskvelden din?

 

Synes alle har vært kjempe flinke, jeg. Og går jo fremover med alle, er jo forskjellige ting vi alle har som utfordringer :)

 

Jeg spiste ca.30 smågodt og litt potetgull fredag, pepperkaker torsdag og valnøtter onsdag, så de dagene havnet jeg på 2300- 2400 kalorier. Så er veldig fornøyd med 1,2 kg ned med det kostholdet..hehe.. Men, har trent masse for å ta igjen det jeg har spist da, all denne snøen kommer jo litt til nytte![/quote']

 

Hihi, første kurskveld og oppstart var forrige uke, altså den 10., så ja - dette er første veiing etter at jeg begynte Prosjekt Ny Anita ;) Supert at du har gått ned så mye da, til og med med utskeielser, det viser seg at trening nytter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, opp 100 gram denne veka. Kjedeleg. Har vore sjuk og ikkje trent, slitt sofaen og ikkje tenkt på kosthold i det heile tatt. I dag var eg tilbake på jobb igjen så nå blir det fullt fokus denne veka. Kroppen er nok ikkje heilt klar for full trening igjen, men eg skal iallefall tilbake til å føre kalorier i dagbok her inne på vektklubben.

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Uke 1: 94,4

Uke 2: 9,3

 

4snupper

Startvekt 10.01.11:91 kg.

Vekt nå: 85,5 kg.

Totalt ned 2 uker: 5,5 kg.

 

PepI

Uke 1 STARTUKE 92,7

Uke 2: 91,7

 

liv26

Startvekt 98.3

Uke 1: 96.9

Uke 2: 97.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Første kursbrev og jeg skal spise meny 2... Da blir det kanskje en litt lettere meg til neste veiing, håper i allefall det :D Hun hadde sett på trimpoengene mine og var helt enig i at 1900 kcal ble litt mye! Nå har jeg spist superdeilig laks, grønnsaker og poteter. Er sprekkmett og endte "bare" på 258 kcal! Er det meningen jeg SKAL fylle opp middagen med 400 kcal hver dag? Spurte om jeg kunne spise litt mer til et mellommåltid, men kursleder mente jeg skulle spise 110 kcal!.. Må jeg benytte saus eller noe når jeg egentlig ikke har lyst på da? Virker litt baklengs..

 

Godt du føler deg frisk Liv26, det er kjedelig å være syk og da er det også viktig å spise litt hva man har lyst på. Matlysten varierer jo så veldig når en er syk..

 

Lykke til i kveld dundas :D Jeg skal være superflink denne uken og vil så absolutt ned minst 0,5!! Det skal jeg klare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viser ned.... 2,5 kg! ;) Vet jo at det ryker litt ekstra første uken, men jaggu deilig med litt ordentlig motivasjon! :D

 

Gleder meg til denne uken, nå er jeg bare såvidt hjemom etter kurs, før jeg skal på lang kveldstur med hunden sammen med en venninne :D

 

HURRA!

 

Dundas

Startvekt: 91,1

Uke 1: 88,6 (selvsagt, rettet opp, skrev feil 86,6, hehehe)

Totalt ned etter 1 uke: 2,5 kg

 

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Uke 1: 94,4

Uke 2: 9,3

 

4snupper

Startvekt 10.01.11:91 kg.

Vekt nå: 85,5 kg.

Totalt ned 2 uker: 5,5 kg.

 

PepI

Uke 1 STARTUKE 92,7

Uke 2: 91,7

 

liv26

Startvekt 98.3

Uke 1: 96.9

Uke 2: 97.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Kjempe bra, Dundas, tenker det var bra motivasjon :D

 

Håper formen din blir bedre denne uka, Liv26. Synes du har vært flink å holde vekta stabil, hadde IKKE jeg klart uten trening og som syk iallfall, det er jeg ganske sikker på!

 

 

Jeg klarer aldri spise så mye som jeg skal til middag, så jeg tar heller to mellom måltider i løpet av dagen, eller en ekstra brødskive til frokost, da havner jeg nesten på 1900 kalorier. Ligger som regel på mellom 1600 og 2000 kalorier, så jevnt over blir det vel i snitt 1900 kalorier. Men, jeg klarer meg ikke med mindre mat om jeg fortsetter å ha 15-18 trimpoeng per uke, da blir jeg skikkelig sulten og gretten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

ok, fint med tips 4snupper.. Du er helt rå med den treninga di altså. Jeg har som mål å få gulleple, dvs 7 trimpoeng ;) Jeg la inn litt ekstra melk til kvelds sammen med brødskiva så kom jeg på 1550 kcal på hele dagen. Det får duge! Spiste en grov baguett med ost og skinke på "la baguette" i dag... Fant på nettet at en antok det var ca 200 kcal i en sånn en pluss osten og skinka. Håper jeg har regnet riktig der. Ble uansett dobbelt av hva jeg skulle ha til lunch, men men!

 

Ser det har ramlet ut et tall av vektlista, så jeg limer inn på nytt.. Kjempe bra jobba dundas :D Det er gøy med pangstart på slankingen..

 

Dundas

Startvekt: 91,1

Uke 1: 86,6

Totalt ned etter 1 uke: 2,5 kg

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Uke 1: 94,4

Uke 2: 94,3

 

4snupper

Startvekt 10.01.11:91 kg.

Vekt nå: 85,5 kg.

Totalt ned 2 uker: 5,5 kg.

 

PepI

Uke 1 STARTUKE 92,7

Uke 2: 91,7

 

liv26

Startvekt 98.3

Uke 1: 96.9

Uke 2: 97.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!! Gir meg motivasjon til å stå på videre!

Første uken har ikke vært helt enkel, både seminar med jobben samt selskap i helgen Vekten viser minus 0,3 kg - bør vel være fornøyd med det.

Teller og skriver alt jeg putter i munnen - ligger på rundt 1400 kcal.

Ser frem til en uke uten for mange utfordringer og håper på bedre resultater!

En annen ting jeg må jobbe med er når jeg først har tatt skeiet litt ut så bruker jeg det som unnskyldning til å spise enda mer av det jeg ikke skal ha!!!!

"Nå har jeg allikevel sprukket!!......så da er det bare og fortsette"-syndromet!!

Ny uke nye muligheter - jeg har bestemt meg for ikke å se tilbake, fokus fremover

 

Kira

Startvekt 93,1

Uke 1. 93,1

Uke 2. 92,8

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34
Så flinke dere er!! Gir meg motivasjon til å stå på videre!

Første uken har ikke vært helt enkel' date=' både seminar med jobben samt selskap i helgen Vekten viser minus 0,3 kg - bør vel være fornøyd med det.

Teller og skriver alt jeg putter i munnen - ligger på rundt 1400 kcal.

Ser frem til en uke uten for mange utfordringer og håper på bedre resultater!

En annen ting jeg må jobbe med er når jeg først har tatt skeiet litt ut så bruker jeg det som unnskyldning til å spise enda mer av det jeg ikke skal ha!!!!

"Nå har jeg allikevel sprukket!!......så da er det bare og fortsette"-syndromet!!

Ny uke nye muligheter - jeg har bestemt meg for ikke å se tilbake, fokus fremover

 

Kira

Startvekt 93,1

Uke 1. 93,1

Uke 2. 92,8

__________________[/quote']

 

Hehe, kjenner meg igjen i det du skriver om at når man først har sprukket så er det bare å fortsette ;o) Jeg gikk i den fella der litt for mange ganger i jula. (Altså, jeg koste meg i jula altså, men hadde bestemt meg på forhånd for hvor mye jeg hadde lov til å kose meg og det ble ikke alltid slik jeg hadde bestemt...)

 

Synes 0,3 er et bra resultat med så mye ekstra som skjer i løpet av en uke, men når du skriver at du spiser 1400 kalorier om dagen - er ikke det litt lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig 1400 er litt lite, men jeg har ikke fått trent noe særlig - kun 4 trimpoeng på hele uken!!

Planen er å spise mer de dagene jeg trener.

Erfaring fra tidligere er at 1600 er for høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg booket timer ;)

 

Tirsdag 18.01.2011 17:30-18:25 SATS Metro Piloxing

Torsdag 20.01.2011 06:30-07:25 SATS Sjølyst Cycling

Lørdag 22.01.2011 10:15-12:15 SATS Schous plass Event - CyclingMarathon

 

Limte rett inn fra bookingsystemet jeg så slapp jeg skrive inn, hihi.... Gleder meg - det er så utrolig digg etterpå :D Spent på hvordan det slår ut på vekta, skal i hvert fall prøve å få i meg mine 1600 om dagen, i stedet for rundt 1300 som jeg har ligget på.

 

Ha en fin dag, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morticca

Veiinga i går gikk så som så, -400 g bare..

er ikke så lett å få i seg all maten syns jeg, sliter i hvertfall me å få middagn helt opp i 600 kcal, har lagd litt saus ved siden av da, for å få kcal opp litt, men vil jo helst ikke spise det da , noen som har noen forslag ??

 

Hyttetur var ikke å anbefale, kanskje litt lettere når enn har kommet helt inn i dette, men det var søren meg ikke lett å vite hvor mye sodd jeg kunne ta, siden vekta hadde fryst på turen opp :D

 

Men neste uke ska det jammen vises mer enn denne :D

 

Ha en fin dag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Synes du skal være fornøyd, Morticca :D Med hyttetur uten vekt og likevel gått ned ;)

 

Du kan ta en håndfull nøtter, eller 3-4 valnøtter på kvelden, da kommer du opp i riktig kalori inntak uten å måtte ty til noe usunt eller spise bare for å spise. Er mye kalorier i nøtter og sunt fett samtidig :D

 

Jeg har nå sykla 15 km på ellipsesykkelen, spise litt og så trene styrke. Er allerede oppe i 8 trimpoeng for denne uka og det er bare tirsdag, det er deilig! Så håper vekta viser -1,5 til uka, da er vekta nede på 84 kg og da føler det ikke så lenge ut til den kanskje viser 75 kg som er ene del målet mitt.

 

Har allerede brukt opp kosemerkene mine da, tok en boks med cola i morges, var så sinnsykt trøtt, babyene har vært våkne en gang i timen fra kl.1. Men, ender opp på 1800 kalorier med den boksen totalt i dag, fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

åh, himmel så sliten jeg er!!! Men for en flott treningsøkt ;) Synes zumba er knallmorro og blir ikke så støl etterpå.. Men hva legger du treningen under 4snupper? Har lagt det under aerobic moderat 1 time, blir det riktig tror du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg legger det også under aerobic, er det som blir det nærmeste fant jeg ut ;)

 

Har blitt lite zumba på meg i det siste, syklet istedet. I dag syklet jeg 15km og da var det så vidt jeg klarte gå ned trappa, var så gele..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å trimme, jenter. For min del blir det turer med vogna for det meste, men får jo en del trimpoeng på det. Hvordan legger dere inn elipse-sykkel? Jeg har en som jeg må ta i bruk....

 

Hvor mange er igjen på tråden som er aktive? Etter veielistene er vi

Dundas,Kira, Morticcia, Bumbelbee, MissMuppet, 4snupper, PepI, liv26. Er det noen som jeg har glemt? Jeg er veldig fornøyd med å være med her, det gjør det enda mer forpliktende på en måte, pluss at det inspirerer og motiverer å se at flere en meg sliter med de samme tingene.

 

I morgen har jeg veiing på internettkurset mitt. Litt spent på om jeg har gått litt mer ned...

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg har satt på kaloritelleren og km telleren på ellipse sykkelen min for å se hvor mye jeg forbrenner, og legger det da inn som jogging 6km/t og antall minutter.

 

Men, spurte om det på trim forumet, og der var det ei som la det inn som langsom sykling for hun forbrenner ikke så mye på ellipse sykkelen. Så tror det er litt forskjellig hvor hardt vi trener på den, om du har kaloriteller kan du skru på den og så legge inn der det er nærmest dine kalorier :D

 

Jeg trener forresten intervall på sykkelen for å forbrenne mer, sykler da 50 min totalt, og hvert 3-5 minutt sykler jeg alt jeg har i 20 sekunder. Da får jeg virkelig opp pulsen og det svir i kroppen ;)

 

 

Snikveide meg i morges, 100 gram ned siden mandag, ikke så mye, men går iallfall riktig vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiinga i går gikk så som så' date=' -400 g bare..

er ikke så lett å få i seg all maten syns jeg, sliter i hvertfall me å få middagn helt opp i 600 kcal, har lagd litt saus ved siden av da, for å få kcal opp litt, men vil jo helst ikke spise det da , noen som har noen forslag ??

 

Hyttetur var ikke å anbefale, kanskje litt lettere når enn har kommet helt inn i dette, men det var søren meg ikke lett å vite hvor mye sodd jeg kunne ta, siden vekta hadde fryst på turen opp :D

 

Men neste uke ska det jammen vises mer enn denne :)

 

Ha en fin dag alle sammen ;)[/quote']

 

Men... 400gr er nesten en hel pakke smør - tenk på det - da føles det bedre ! Ned er ned, uansett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Men... 400gr er nesten en hel pakke smør - tenk på det - da føles det bedre ! Ned er ned' date=' uansett! :D[/quote']

 

Ja tenk det!!! Når en setter det litt i perspektiv virker det plutselig litt mer likevel.. Her i huset har Noro'n satt sitt preg på dagliglivet! Veslemor spyr og ... ja, så det holder.. Skifter klær på henne annenhver time, så det er litt å henge finga i her! Jeg vet hva jeg skal bruke helgen på i hvertfall, blir nok syk jeg også! Går ned litt til mandag da ;) spørs bare om det blir kortvarig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morticca

Joda , det er jo det, og for all del, det er jo i det minste ikke opp på vekta, men irreterer meg noe grusomt over den hytteturen ... men, neste mandag skal jeg komme med JUBLENDE resultater ;)

 

Takk for tipset ang nøtter, skal jaggu meg kjøpe inn litt å ha i tilfelle :)

 

I dag har jeg startet på treningssenter, gikk fort i oppover bakke i 30 min, + styrke i ca`isj 25 min :)

 

I dag står fiskegrateng på menyen, jeg sliter liksom litt med at jeg ikke er noe vanvittig glad i kjøtt og fisk.. fisk i hvertfall ! men fiskegrateng er kurrant, smaker ikke så mye av det :D

 

Ha en fin dag alle sammen !!!

 

P.S. takk for støtta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg sliter skikkelig med søtsug i dag, er skikkelig sliten pga babyene hadde økenatt, så de var våkne hver halve time fra midnatt til 6, da sto jeg opp med de. De to eldste har hatt fri fra barnehage og sfo, så har ikke fått gjort så mye fornuftig i dag. Og merker at når jeg er skikkelig sliten er det så vanskelig gjøre de riktige valgene..argh...

 

 

Skal veie meg i morgen tidlig for å se, men regner med vekta står stille da. Må trene masse for å få den nedover igjen, og ikke alltid like lett å få til. Synes det er vanskelig med 1900 kalorier, for som regel føler jeg at jeg må spise såpass mye, men samtidig så merker jeg på kroppen at det er de dagene jeg trener masse at 1900 kalorier er riktig. Kanskje jeg skal prøve redusere maten de dagene jeg ikke trener? Vanskelig dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Det søtsuget er slitsomt.. Jeg er på dag 3 uten sjokkis :) klarer meg bra med cola zero, men går et par glass om dagen.. Tar meg i å tenke på sjokolade hundre ganger om dagen, men jeg klarer å styre meg.. Det motiverer veldig at jeg skal veie meg på mandag. Skal gå på vekta i morgen jeg også, føler vel egentlig ting står stille. Samtidig føler jeg meg så mye mere vel, så kanskje jeg tar inn noen cm likevel ;) Klarte å true meg inn i den gamle treningsbuksa i går, men den er fortsatt for trang til å brukes.. Men for litt siden fikk jeg den ikke over ræva, hehe..

 

1600 kcal passer for meg med trening to-tre dager i uken i følge kursleder. Men hvis du ammer så trenger du vel minst 100-200 ekstra kcal om dagen? Er sikkert ikke så dumt å redusere litt de dagene du ikke trener så hardt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...