Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar

Nå orker jeg snart ikke se meg selv i speilet lenger.. Føler nærmest ingen grupp til å ordne meg omtrent.. Så nå må det bare skje noe altså..

JEG vil så gjerne se bra ut, være sunn og være en aktiv 3barns mamma... Og ikke minst komme inn igjen noen av klærne mine..

 

Framover skal jeg fokusere på å spise sunn mat.. Har ikke noen skumle saker liggende i skapet(det er fortært). Vet iallefall at jeg ikke kan ha noe liggende,da har jeg det bare i meg..

Får jeg gått noen turer skal jeg være fornøyd med det.. Det er ikke så lett å komme seg ut med ti små enda, så det får jeg vente litt med.. Men nå går det mot vår.. Så ikke lenge til..

Foreløpig ammer jeg masse, så det er jo en god fettforbrenner.. OGså skal vi straks igang med å pusse opp stue og kammers, så jeg kan jo bære og stærte litt inne.. Ellers så har jeg både trimsykkel, stepkasse og manualer jeg burde ta ibruk.. SMåjentene sover en time rundt elleve,tolv, så da burde jeg benytte meg:) Man kan gjøre mye hjemme også.. Når søtsuget melder seg får jeg strikke.. HAr masse prosjekter på gang. OG mange som skal ha babyer..:)

 

JEg skal veie meg i morgen.. Gruer meg til å se hva det blir.. Men må nesten forholde meg til "skadene" og heller jobbe med det som er igjen;) he he..

Håper på en litt lettere vår og sommer.. OG vi har nok å drive med vi som har 3 små:) Det er jo ett aktivt liv, og da blir det ikke noe lettere å være feit..

 

EN ting jeg lurer litt på er antall kcal jeg skal ligge på.. JEg ser at jeg skal ligge på omtrent 2000-2200 til vanlig uten trim for å holde vekten.. SÅ hvis jeg ligger på 2000-2200 nå som jeg ammer skal vel det gå greit??? Redd for å ligge på for lite..

 

Ja ja.. Gleder meg til å se at vekten går nedover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg slenger meg med her?

 

Jeg har holdt på nå litt over 1 uke. Har ei jente på 2,5 år og en sønn på snart 6 mnd :)

Jeg la på meg masse før jeg ble gravid med jenta vår, og nå er det på tide å få vekk alle disse kiloene!

 

Før gravid (m/nr.2): 84,5 kg

høygravid 39+0: 90,7 kg

Ved oppstart GR3jan:86,4 kg

10 januar: 85,5 kg ned 0,9 kg

17 januar: 85,4 kg ned 0,1 kg :)

24 januar: 84,4 kg ned 1 kg :)

 

MÅL: 67 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Supert at du laga ny tråd... :)

 

Her er tala mine, så kjem neste "rapport" på søndag

 

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

 

6,7 kg att til 75 kg (faktisk over halvvegs)

 

Eg er 32 år og har ungar på 6 år, 3 år og sistemann 2 mnd. Har satt meg som mål å nå 75 kg i første omgang. Så får eg heller prøva å få vekk dei fem siste etter det. Er 174 cm høg, så 75 er heilt grei vekt synes eg:) I jula har det av sjølvsagte grunnar stått stille, men no er eg klar for å få av resten før våren er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Kjekt med ny tråd! Godt jobba, Snurpa! :)

Venter jo på at nurket skal poppe ut fortsatt, men jeg henger meg nå med her allikevel - skal raskt i gang!

Har en datter som blir 3 år i mars jeg også, og venter datter nr 2 i disse dager. Termin 17 januar. :)

 

Vekt før gravid : 93 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

Vekt 10 jan : Uke 39+3: 104,6 kg

 

Har vært ganske flink etter nyttår, i matveien, men gleder meg til å komme orntlig i gang! Spesielt til at bekkenet og formen kommer seg sånn at jeg kan gå litt turer.

Det skal bli fantastisk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er egentlig på tråden "ammer og ned i vekt". Men jeg tenkte jeg kunen delta i flere tråder ;-)

 

Er 27 år, fødte i juli 2010, har også en gutt på 8 år.

 

Før graviditet, nov -09: 80 kg

Høygravid, juli -10: 100ognoen kilo. Tipper ca 105.

Høsten -10: 94 kg

 

Stoppet opp på 94 kilo, etter fødselsgreiene hadde "gått av".

Så var det jeg som stoppet, med søtsaker og drit i ukedagene, og begynte å gå tur. Ble etterhvert dårlig på å gå tur, da det var så kaldt.

 

Januar - 10: 89,5 kg

 

Er endelig under 90-tallet, men veldig nær likevel!

 

Var på min første trening i går, den andre i dag. DEILIG å få beveget kroppen litt!

 

Ammer og ønsker ikke å superslanke meg. max 0,5 kg i uka tenker jeg er bra.

 

"Drømmevekt": 77-78 kg

 

Blir veldig fornøyd om jeg kommer ned til der jeg var før fødel, 80 kg.

 

Dvs 10 kilo som skal boooooort! Så det burde jeg fiiiiint greie før sommeren, egentlig innen mai :-) Og når jeg er ferdig med å amme, kan jeg kjøre ekstra hardt på!

 

Gidder i utgangspunktet ikke å gjøre så mye med kosten min. Spiser sunt, uten å tenke så mye over hva jeg spise. Så det blir seff noe usunt også. La inn her i dag, bare for å sjekke hvor mye det ble. Middagen ble på rundt 650, altså mye mer enn de 400 jeg har fått anbefalt. Men totalt kom jeg på 1400 kcal, og 1200 kcal forbrent på trening i dag, så.... Tror ikke det blir så galt likevel. Prøver å holde meg på 1900 kcal.

 

Er 174 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess jess. da er tråden igang:)

 

JEg starter ordentelig kcal telling i morgen.. Gruer meg litt kjenner jeg.. For jeg sliter stadig med sult pga ammingen. MEn skal prøve så godt jeg kan.. Viktig å fylle på med nok mat iallefall..

 

Noen forslag til lure ting å ha i hus for sult??? OG som fyller opp godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
jess jess. da er tråden igang:)

 

JEg starter ordentelig kcal telling i morgen.. Gruer meg litt kjenner jeg.. For jeg sliter stadig med sult pga ammingen. MEn skal prøve så godt jeg kan.. Viktig å fylle på med nok mat iallefall..

 

Noen forslag til lure ting å ha i hus for sult??? OG som fyller opp godt..

 

 

Jeg har baka Ingers rugbrød igjen i dag - og det skal jeg fortsette med fremover. Gjorde det mye før, men det har blitt lite av det siste året. Den synes jeg iallefall er fantastisk i forhold til sult.... Føler seg mett litt lenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppskrift på enkelt, godt og veldig mettende protein brød :)

litt dyrt brød, men man blir mett lenge på 2 skiver a 30 gram.

 

100gram gir ca 229kcal.

 

7 egg

1 boks cottage cheese

1 ts salt

100 g kruska kli

50 g gresskarkjerner

100 g knuste linfrø

150 g solsikkekjerner

 

bland cottage cheese, egg og salt i hurtigmikser eller kjøkkenmaskin. bland så i resten.

hell i en brødform og legg et bakepapir over.

stek i 2 timer på 190 grader nederste rille.

 

lykke til. sunt og næringsrikt for oss som ammer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver igjen :)

 

oppskrift på enkelt, godt og veldig mettende protein brød

litt dyrt brød, men man blir mett lenge på 2 skiver a 30 gram.

 

100gram gir ca 229kcal.

 

7 egg

1 boks cottage cheese

1 ts salt

100 g kruska kli

50 g gresskarkjerner

100 g knuste linfrø

150 g solsikkekjerner

 

bland cottage cheese, egg og salt i hurtigmikser eller kjøkkenmaskin. bland så i resten.

hell i en brødform og legg et bakepapir over.

stek i 2 timer på 190 grader nederste rille.

 

lykke til. sunt og næringsrikt for oss som ammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Kanskje du rett og slett må sende meg oppskriften på det brødet igjen?? HAr surret det bort.. :) HVis du orker da.. klem

 

Of course! :)

 

1,3 kg sammalt hvete (pleier å blande fint og grovt)

200 g fin sammalt rug

200 g helkorn hvete

75 g gjær

2 ts salt

9 dl kruskakli/ hvetekim/ hvetekli

1 dl linfrø

2 dl solsikkekjerner

1,8 dl vann, 37 grader

 

Bland det tørre, løs gjæren i vannet og bland i maskinen. Deigen blir veldig bløt, men det skal den være. :)

Hev deigen 1 time, slå deretter luften ut av deigen og la den heve 30 min til.

Ha deigen i smørte former og la den heve enda 30 min.

Skal stekes 1 time på 220 grader, evnt vamluft 200 grader - nederst i ovnen.

 

Det trengs vel strengt tatt ikke så mye tid til heving, men moren min sverger til at det skal være så bra. I tillegg har hun nok endret en smule på oppskriften, feks 1 dl mer solsikkekjerner enn det skal være. Vil du har den helt originale så kan du jo bare google den! Oppskriften er til 3 brød, men jeg pleier å ha den til 4. Da blir brødskivene litt mindre, så sparer jeg inn noen kcal... :) Bortsett fra når det er nystekt så er det absolutt best å ha skivene litt i brødristeren!

 

Litt vel detaljert kanskje, men det er det jeg har i kokeboka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Ja dette skal vi klare! Jeg synes det er fryktelig vanskelig å komme godt igang når resultatet er så langt frem i tid, men jeg kommer aldri i mål om jeg ikke bestemmer meg fullt og helt og gir flat pedal.

 

Det går veldig mye bedre her, kjenner energien er på vei tilbake. Gleder meg til å bli en slank og fresh mamma og få masse overskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg kjenner på.. JEG ville egentlig vært slank i går.. Men det erklart at med den livsstilen jeg har hatt nå så vil jeg jo aldri være noe annet enn alvorlig overvektig..

Men nå er det slutt.. Og selv om vi kanskje ikke vil være imål i fellesferien, så vil vi iallefall være ekstremt godt på vei:D Og kanksje energien er for fullt tilbake,og vi kan klare gjøre endel gode valg i hverdagen.

Jeg vet iallefall med sikkerhet at hvis vi bruker hverandre her inne..Forteller når vi har gjort noe det er verdt å skryte av.. ALtså en helt vanlig dag uten utskeielser.. HVor mange kcal vi havner på osv.. :) Det er jo til stor motivasjon for oss andre..

OGså skal vi bruke hverandre når livet går dritt. FOr å få noen pepptalker fra hverandre. SÅ kan det hjelpe oss med å ikke gå helt på dunken.. Ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget fornøyd med starten på en slankere hverdag.. JEg har lagt planen for dagen ifht mat.. Det blir hjemmelaget pizza til middag med skinke.. Planen er å ta 4 passe biter.. OG jeg skal holde meg til det i dag. Vi har jo tross alt pizza omtrent hver fredag, så det er ikke siste gangen jeg spiser dette. SÅ da er det ingen grunn til å tømme brettet.. Heller spare igjen ett par biter til lunsj i morgen???

 

Kjenner det bobler litt innvendig.. Tør håpe på at dette virkelig er en ny start..

 

JEg har planer om å melde meg på grete roede kurs i mars, da det begynner nye.. For å opprettholde motivasjon.. OGså skal jeg ikke gi meg før jeg er der jeg vil.. Når jeg har nådd målet, SKAL jeg på hold vekten for en gang skyld.. JEg skal holde på til jeg har nådd MÅLET mitt..

 

Da kan jeg fokusere på andre ting her i livet.. Ikke det at jeg kun tenker på meg selv og fettet.. Absolutt ikke.. Det er vel heller det at jeg forsømmer meg selv...

Nå skal jeg prioritere helsa mi... Jeg vil leve ett godt og langt liv sammen med jentene mine:D OG kunne være med på alt de gjør, leke og ha det morro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt før gravid : 93 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

Vekt 16 jan : Uke 40+1 : 104,2 kg

 

Virker ikke som jeg går opp mer nå - det er herlig! Jeg og mannen er fortsatt flinke til å spise sunt. Fredag kveld delte vi en sjokolade til kos, og lørdag kveld en boks druer og mandarin. Det er ikke vanlig i helgene her i huset - vi pleier å fråtse i usunne ting!! I tillegg laga jeg noen gode osteskiver med skinkefyll, 2 til meg og 3 til han. Så slapp vi å bli frista til å overspise, for jeg kunne glatt spist 2 til...

Det føles utrolig godt å være litt fornuftig! :D Det har vært viktig for meg å få litt rutiner på plass før fødsel og amminga er i gang. Jeg kjenner jeg gruer meg skikkkelig til suget som kommer da - håper så veldig på at jeg skal klare å holde meg noenlunde i sjakk!

 

Dere virker jo SÅ motiverte - og det digger jeg! Håper det kan være med på å dra meg i riktig retning når suget setter inn...

Jeg har noen venninner som også går hjemme i perm. Har sagt fra til dem at jeg vil prøve å spise sunt etter fødsel, og at jeg ikke kommer til å handle inn masse usunt når vi skal ha treff hos meg. Jeg får jo finne på gode alternativ. Jeg vet at det ikke nytter å handle inn til besøk, for hvis jeg får det i hus så spiser jeg garantert!! ;)

 

Ha en fin søndag, jenter! Håper dere har hatt en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...