Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

sliter med motivasjonen... trenger tips...??

 

hvordan gjør dere det?

 

i helga har det blitt muffins, kaker og mye annet :D huff å huff.. skal ut å trille tur nå, så blir det kanskje trening i kveld, åsså har jeg meldt meg på pilates i morgen, og bodypump på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar

Her er jeg... Har hatt en lang og tung periode siste ukene - mye sykdom, mye stress. Mistet hele motivasjonen og har gitt f... Men nå ser jeg lysere på ting og har som mål om å bli slank igjen. Mister lett motet når det er så langt til målet, men skjønner at jeg må begynne jo før jo heller. Føler meg helt håpløs, men skal gå på vekta denne uka :eek: Er stygt redd for at jeg har gått opp siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg lenemora, har hatt syke barn jula til nå, og jeg har vært syk flere ganger, så er ikke lett å holde fokus og motivasjon når alt går imot.

 

kom meg avgårde på trening i går, og det var skikkelig tungt. jeg var alene, så hadd ingen til å motivere meg heller. men i kveld skal jeg å en venninne på pilates, så det blir bra :D

 

har i natt blitt så innmari tett i nesen. og lillegutt har ikke sovet særlig, så nå blir det snart soving på oss begge :)

 

ha en flott tirsdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Bra det fortsatt er fleire her! :D Eg treng nokon å "jobba saman med" :)

Og eg har fortsatt tenkt å greia målet mitt (72kg til 17 mai)

 

Har i det siste vore ganske flink med trening. Prøver å få til 30-45 min på sykkel kvar dag. Det er tungt å koma i gang, men når eg først har starta må eg liksom gjera det. Og det hjelper på motivasjonen! Glad eg kjøpte sykkelen, for med tre ungar i hus er det litt vanskeleg å planlegga trening. Må ta det når eg har tid...

 

Og det har vore fleire omgangar med feber og hoste her i huset også siste månadane:( Håpar det er over for i vinter no... Ikkje kjekt når ein etter ein ligg sjuke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg trenger også noen å jobbe med, er så tungt å stå helt alene, noe jeg føler jeg gjør ofte, fordi mannen bryr seg ikke om å slanke seg.

 

nå skal jeg spise mitt andre måltid, men vet ikke hva, er så matlei for tiden, så blir vel kanskje et knekkebrød :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn

Jeg er her ennå jeg og.

Det virker som om vi har samme periode alle sammen.

Jeg veide meg her en dag, da hadde jeg gått ned til 86,1kg. Jeg veide 87kg for 2 uker siden så er kjempe fornøyd!!

Har også gått ned 1,5cm i livet.

Har ikke gjort så mye, men prøver å kutte ned på godteri, og prøver å få til regelmesige måltider. Har ikke styrt så mye med hva jeg har spist. prøver bare å få inn vanen med å spise regelmessige.

 

Treningen har jeg ikke fått begynt noe særlig med. Jenta mi er 2 mnd, så det kommer etterhvert.

prøvde å trene litt i stua her en kveld, men selvfølgelig våknet hun. Det er snøstorm utenfor så det blir lite med trilleturer også. Men det går mot lysere tider jenter!!!

Mitt delmål er 80kg til påske.

75kg til juli.

 

Ha ei fin uke. Håper dere kommer igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene
ja jeg trenger også noen å jobbe med' date=' er så tungt å stå helt alene, noe jeg føler jeg gjør ofte, fordi mannen bryr seg ikke om å slanke seg.

 

nå skal jeg spise mitt andre måltid, men vet ikke hva, er så matlei for tiden, så blir vel kanskje et knekkebrød :)[/quote']

 

Han eg bur med slankar seg heller ikkje. Men han er tynn og sunn, så eg føler eg må "stå litt i stil"... Ikkje han som seier det altså, berre noko eg føler :D

 

Eg har fått ein favoritt for tida. Avocado er godt til alt :) på skiva/knekkebrødet, i salat eller med ulikt "fyll". Nam! Det er jo feitt, men det er sunt og det mettar godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene
Jeg er her ennå jeg og.

Det virker som om vi har samme periode alle sammen.

Jeg veide meg her en dag' date=' da hadde jeg gått ned til 86,1kg. Jeg veide 87kg for 2 uker siden så er kjempe fornøyd!!

Har også gått ned 1,5cm i livet.

Har ikke gjort så mye, men prøver å kutte ned på godteri, og prøver å få til regelmesige måltider. Har ikke styrt så mye med hva jeg har spist. prøver bare å få inn vanen med å spise regelmessige.

 

Treningen har jeg ikke fått begynt noe særlig med. Jenta mi er 2 mnd, så det kommer etterhvert.

prøvde å trene litt i stua her en kveld, men selvfølgelig våknet hun. Det er snøstorm utenfor så det blir lite med trilleturer også. Men det går mot lysere tider jenter!!!

Mitt delmål er 80kg til påske.

75kg til juli.

 

Ha ei fin uke. Håper dere kommer igang igjen.[/quote']

Eg kan nesten ikkje holda ut denne snøen lenger! Vil ha sol og vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på vekta i morres, og jadda, 68,5 kg :D jippi jippi jippi..

 

endelig klart å tippet under 69 som jeg har vært siden begynnelsen av januar :)

 

men.. så har jeg jaggu blitt forkjølet igjen. akkurat når jeg kommer inn i treningsrutiner, så blir jeg syk, igjen.. håper det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt før gravid : 93 kg

Vekt 16 jan : Uke 40+1 : 104,2 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

 

27 jan : 93,8 kg

3 feb : 92,8 kg

16 feb : 91,4 kg

 

Jeg er her jeg og - på en måte. Har bare hatt litt nok med ny baby i huset, så fokuset på slanking har ikke vært til stede... Men jeg har det i bakhodet, og ønsker jo å komme raskt i gang. Det går jo sakte litt nedover og da, selv om jeg ikke jobber for det. Har hatt endel sug i det siste, så har blitt endel utskeielser, men jeg prøver å passe meg! Har vært på litt småturer med vogn siste par ukene, men bekkenet har ikke vært så bra. Det begynner å komme seg - og i går var jeg ute på første "trimtur" med litt rask gange - og uten barn. SÅ DEILIG!! :D Var ganske stiv og vond når jeg kom hjem, så det blir nok ikke sånne turer hver dag. Men skal iallefall komme meg mer ut med vogn nå - bare været kommer seg. Har vært utrolig mye vind siste uka, og da komme jeg meg ikke ut med den lille...

 

Bra å se at flere holder koken! Dere er flinke! Kjenner meg igjen i å bli litt motløs når det er så mange kg igjen til målet - men det er jo ingen lettvint måte å fikse det på. Vi må jo bare sparke oss bak....

 

Godt å se deg også innom Snurpa - du er savnet!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaggu har ikke minstemann blitt syk igjen :D og jeg er helt tett i nesen :)

 

så da kommer jeg meg ikke på babytreff eller trening i dag..

 

må trille en tur til byen å handle til middag og kjøpe mere paracet til lillegutt.

 

håper dere andre får en fin torsdag. her blir det avslapping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Vips var det helg igjen!

Synes det vanskelege med slanking er at det går så i rykk og napp. Lett å mista motivasjonen når det stoppar heilt opp sjølv om ein verkeleg har gjort ein innsats!

 

Men... eg skal gjera mitt beste for å ikkje ta heilt av med laurdagsgodteriet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

13 feb: 78,8 kg, ned 1,4, Totalt 10,2 kg

20 feb: 77,4 kg, ned 1,4, Totalt 11,6 kg

 

5,4 kg att... Ser overkommeleg ut å nå målet:)

Må gå ned 0,5 kg pr veke. Skal greia det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er solsikkene :)

 

her ble det alt for mye godis i går, så nå har jeg spist knekkebrød til kvelds og drikker vann.. skal prøve å holde denne uka stramt program, slik at jeg holder vekta til neste helg, da blir det kaker igjen, så denne uka må jeg holde igjen for alt godis.

 

håper dere har det flott og denne uka blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn
14 nov: 89 kg

21 nov: 87' date='3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

13 feb: 78,8 kg, ned 1,4, Totalt 10,2 kg

20 feb: 77,4 kg, ned 1,4, Totalt 11,6 kg

 

5,4 kg att... Ser overkommeleg ut å nå målet:)

Må gå ned 0,5 kg pr veke. Skal greia det:)[/quote']

 

Så flink du har vært!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn
jeg var på vekta i morres' date=' og jadda, 68,5 kg :D jippi jippi jippi..

 

endelig klart å tippet under 69 som jeg har vært siden begynnelsen av januar :)

 

men.. så har jeg jaggu blitt forkjølet igjen. akkurat når jeg kommer inn i treningsrutiner, så blir jeg syk, igjen.. håper det går fort over.[/quote']

 

Gratulerer!!!! Du har jo vært kjempe flink!!

 

På tirsdag skal jeg ha et møte med en personlig trener. Hun skal hjelpe meg med å komme igang.

Denne ukas mål for meg er å spise 5-6 måltider. Har funnet ut at jeg må lage nistepakke til å ha i kjøleskapet. Nå er det ikke mer godteri i skapene:)

Så har jeg tenkt å få trent 2 ganger.

 

Det har blitt lite trening for meg til nå. Lille jenta har ikke så mye rutiner ennå. Så noen kvelder vil hun ikke ligge alene å sove!

 

Det er veiing for meg i mårra, men har ikke de store forhåpningene. Men må veie meg for å ta meg sammen.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiingen.

 

jeg var 68.8 i morres, så jeg er glad den ikke tippet opp til 69 igjen.

 

nå sitter jeg å venter på lillegutt som ligger å sover, så skal vi ut å trille en tur i finværet. åsså skal jeg prøve å komme meg på trening i kveld :D

 

nå har jeg spist mitt tredje måltid. syns jeg er flink å spise ofte og lite, har alarm på telefonen hver 2,5 time, så blir ca 3 timer mellom hvert måltid, og det eneste jeg spiser imellom er tyggis og vann.

skal legge inn mat denne uka og telle kcal.

 

Ha en finfin mandag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
14 nov: 89 kg

21 nov: 87' date='3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

13 feb: 78,8 kg, ned 1,4, Totalt 10,2 kg

20 feb: 77,4 kg, ned 1,4, Totalt 11,6 kg

 

5,4 kg att... Ser overkommeleg ut å nå målet:)

Må gå ned 0,5 kg pr veke. Skal greia det:)[/quote']

 

Shit du er flink!! Grattis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Det går faktisk ganske greit. Er berre så lei av å kjenna meg litt for stor, og så er eg jo ferdig med graviditet og fødslar for godt (ingen planar om å få fleire enn tre ungar:)) Så eg kan like godt ta meg saman no og bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før gravid 2010: 80 kg

Høygravid 2010: 100

Etter gravid 2010: 91 kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

20.1: 89,9 kg - Ned: 1,1 kg

24.1: 92,9 kg - Opp: 3 kg

 

Da har jeg endelig gjort det jeg har grudd meg for, og resultatet ble som frykta. Hvis ikke jeg klarer å hente meg inn nå på egenhånd melder jeg meg på kurs. For jeg er også ferdig med svangerskap og kan likesågodt ta denne kilokampen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke :) stå på, dere klarer det :)

 

her har uka vært slapp, nesten ikke bevegd meg, og nå har jeg fått feber, så blir nok en rolig helg på hytta. satser på jeg klarer å holde meg når det gjelder snop å slikt.

 

God helg til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter så fælt jeg jenter.. Helt håpløs.. Tenker på at jeg må skjerpe meg hele tiden.. Me n klarer det ikke altså.. Er sugen hele tiden..

Nå har jeg hatt syke barn i godt over en uke.. OG søvnen har blitt deretter.. I natt har jeg faktisk ikke måttet opp mer enn 7 ganger før amming kvart på fem.. og det var faktisk deilig..For da fikk jeg masse mer søvn enn jeg har hatt på lenge..

 

MEn.. HVordan skal jeg komme meg inn i det gode sigetda?? Noen som har noen forslag.. Noen som har forslag til mat?? Jeg er helt lost jeg..

 

Hva spiser dere til frokost, lunsj, mellom, middag osv..

 

Gode forslag til sunne middager, som småbarn også liker??? :)

 

Uff.. Jeg tørr ikke veie meg jeg..

Gjorde det på dagen her en dag, med klær på.. Øynet 97 liksom... UFFFFFF...

 

orker ikke forholde meg til det.. Problemet er jo bare at jo lengre jeg unngår sannheten, jo verre blir det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Ein ting eg trur fungerer er å bestemma seg på forhånd for kor mykje ein skal eta. To skiver til frukost f.eks (eg greier fiiiiint tre-fire skiver, enda eg faktisk ikkje treng meir enn to) Eg har eigentleg ein voldsom apetitt! Viss eg ikkje tenker over det, så sluker eg ein heil masse.

Og så prøver eg å ikkje eta så mykje etter middag. Passe med eit knekkebrød og ein kopp te til kvelds. Og eit tips er å ha ein kopp med varm drikke (uten så mange kaloriar) ved sida av maten. Kjenner seg litt mettare då + at ein drikk varme ting seinare enn kalde.

 

Synes det er mange småting som utgjer mykje.

SÆRLEG helgekosen! Eg har alltid likt å ha potetgull o.l på fredags og laurdagskveldane. Men det har eg kutta ut fordi eg VEIT det øydelegg heile opplegget mitt. Et heller litt laurdagsgodteri saman med ungane tidlegare på kvelden. Men eit glas vin er fint :) (Sikkert mange som synes det er ille at eg gjer det når eg ammar, men eg tenker det er greit ein gong i veka. Og eg lurer ikkje til meg enda eit glas;))

 

No har eg vore altfor mykje inne i vinterferien, så eg anar ikkje korleis eg ligg an til veging søndag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...