Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Jeg sliter så fælt jeg jenter.. Helt håpløs.. Tenker på at jeg må skjerpe meg hele tiden.. Me n klarer det ikke altså.. Er sugen hele tiden..

Nå har jeg hatt syke barn i godt over en uke.. OG søvnen har blitt deretter.. I natt har jeg faktisk ikke måttet opp mer enn 7 ganger før amming kvart på fem.. og det var faktisk deilig..For da fikk jeg masse mer søvn enn jeg har hatt på lenge..

 

MEn.. HVordan skal jeg komme meg inn i det gode sigetda?? Noen som har noen forslag.. Noen som har forslag til mat?? Jeg er helt lost jeg..

 

Hva spiser dere til frokost' date=' lunsj, mellom, middag osv..

 

Gode forslag til sunne middager, som småbarn også liker??? :)

 

Uff.. Jeg tørr ikke veie meg jeg..

Gjorde det på dagen her en dag, med klær på.. Øynet 97 liksom... UFFFFFF...

 

orker ikke forholde meg til det.. Problemet er jo bare at jo lengre jeg unngår sannheten, jo verre blir det..[/quote']

 

Kjenner meg godt igjen snurpa! Har vært så sliten og deppa at maten har vært min trøst... Men jeg vil jo ikke være stor lenger og må derfor ta i et tak nå.

 

Min plan fra denne uka er planlegge uka på søndagen hvor jeg setter opp ukemeny med middag, skriver delmål for uka osv. Skal rett og slett gjøre avtaler med meg selv og konkretisere det skriftelig. Er så drit lei av å føle meg ekkel og ha dårlig samvittighet - NÅ ER DET NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tangsnella
Kjenner meg godt igjen snurpa! Har vært så sliten og deppa at maten har vært min trøst... Men jeg vil jo ikke være stor lenger og må derfor ta i et tak nå.

 

Min plan fra denne uka er planlegge uka på søndagen hvor jeg setter opp ukemeny med middag' date=' skriver delmål for uka osv. Skal rett og slett gjøre avtaler med meg selv og konkretisere det skriftelig. Er så drit lei av å føle meg ekkel og ha dårlig samvittighet - NÅ ER DET NOK![/quote']

 

Kjenner meg også igjen Lenemora- utrolig lett det er å spise når man er sliten og trøtt og surrer hjemme! MEN en ting jeg har sett som har vært veldig motiverende for meg når jeg har blitt sjesken på kvelden er å gå inn hit og lese litt. Da blir jeg veldig inspirert av alle de flinke mammaene og tenker at dette skal jeg også klare. Tidligere ikveld satt jeg å drømte om sjokolade- og hvis ikke jeg fant det så visste jeg at jeg hadde is i frysa- men vips nå etter litt lesing her så sitter jeg med en flaske vann og tenker at jeg må nødt til å være flink videre:) Lykke til med ukeplanlegginga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

13 feb: 78,8 kg, ned 1,4, Totalt 10,2 kg

20 feb: 77,4 kg, ned 1,4, Totalt 11,6 kg

27 feb: 78 Kg, opp 0,6, Totalt 11 kg

 

Måtte vel berre koma etter å ha gått ned mykje dei to vekene før. Håpar det løsnar snart att :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter - og blanke ark...

 

Mat:

- kutte ut alt av søtsaker på ukedager

- følge ukemenyen

- spise 4 måltider

 

Trim:

- 2 x 15 min på sykkelen

- 2 x 10 min styrketrening

 

Dette er absolutt overkommelig, skal bli godt å komme igang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Åååååå!!! Eg har ikkje problem med å ha godteri og slikt liggande så lenge pakkane er uåpna. Men no ligg det restar etter helga og fristar som berre det oppi skapet... Har alt vore der eit par gongar i dag! Det er IKKJE bra :) Nok no! Bra planen er suppe med grønnsaker og kyllingpølser til middag.

 

Sånn... No er det svart på kvitt slutt på skapsnoking for denne veka. Satsar på bedre resultat på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn
Åååååå!!! Eg har ikkje problem med å ha godteri og slikt liggande så lenge pakkane er uåpna. Men no ligg det restar etter helga og fristar som berre det oppi skapet... Har alt vore der eit par gongar i dag! Det er IKKJE bra :) Nok no! Bra planen er suppe med grønnsaker og kyllingpølser til middag.

 

Sånn... No er det svart på kvitt slutt på skapsnoking for denne veka. Satsar på bedre resultat på søndag!

 

Jeg har funnet ut at det beste er å kaste alt som er fristende. Og det gir faktisk litt til fredstillelse å vite at en har kastet noe usunt.

Ta en uke av gangen.

Jeg har blitt bedre til å holde meg borte fra godteri.

Har ikke begynt å trene noe ærlig ennå. Jobber mest med å få spist et jeg skal.

Vekt i dag: 85,9kg

Ukens mål: spise 5-6 måltider om dagen. trene 2 ganger.

 

Hva er deres mål for uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Men eg kan ikkje kasta mat... Det får eg berre ikkje til. Då får eg heller stifta saman opninga på godteposane sånn at dei held til neste laurdag:D

 

Har vel innsett at det faktisk er aktivitet som utgjer mest (etter ei veke innendørs vinterferie der eg faktisk VAR veldig flink med maten)

 

Så det er berre å gå i gang med trening igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

Heihei

 

etter en helg med halsbetennelse har jeg fått i meg veldig lite mat og vann og vekta i morres var 67,7, men er nok sikkert bare muskler som har svunnet vekk :)

begynner å bli bedre, men blir neppe noen trening denne uka, så jeg får bare være flink med maten av det lille jeg klarer å spise.

 

ha en flott uke videre, syns dere er flinke jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Før gravid 2010: 80 kg

Høygravid 2010: 100

Etter gravid 2010: 91 kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

20.1: 89,9 kg - Ned: 1,1 kg

24.1: 92,9 kg - Opp: 3 kg

03.3: 91,8 kg - Ned: 1,1 kg

 

Det har gått forholdsvis bra denne uka, med unntak av en kontrollert utskeielse igår (invitert på fastelavensboller hos naboen...). Jeg føler meg bedre, men synes det er vanskelig å tenke at nesten 20 kg til skal bort - det føles helt uoverkommelig! Men sier hele tiden til meg selv at det kommer til å ta lang tid og at det er små skritt som tas underveis og jeg skal IKKE gi meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

lenamora... skjønner deg veldig godt.. jeg fant ut at litt enkel mental trening hjelper veldig.

 

eks: si til deg selv høyt eller stille, "jeg skal leve mitt liv slik jeg vil, jeg skal klare å forandre meg, jeg forandrer meg"

 

se på deg selv i speilet og ros kroppen din for positive ting. let etter alle småting :)

 

stå på, du klarer dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg kjenner meg veldig igjen! Blir ganske motløs over at det er så lang vei å gå...skal ned 15-20 kg selv. Det er jo ingen enkel måte å gjøre det på desverre... vi må "bare" bite tenna sammen og ta et kg om gangen...

 

Grattis med nedgangen!! :)

 

Før gravid 2010: 80 kg

Høygravid 2010: 100

Etter gravid 2010: 91 kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

20.1: 89' date='9 kg - Ned: 1,1 kg

24.1: 92,9 kg - Opp: 3 kg

03.3: 91,8 kg - Ned: 1,1 kg

 

Det har gått forholdsvis bra denne uka, med unntak av en kontrollert utskeielse igår (invitert på fastelavensboller hos naboen...). Jeg føler meg bedre, men synes det er vanskelig å tenke at nesten 20 kg til skal bort - det føles helt uoverkommelig! Men sier hele tiden til meg selv at det kommer til å ta lang tid og at det er små skritt som tas underveis og jeg skal IKKE gi meg![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Har blitt mer turgåing på meg siste uka, men mye mat... Er vanvittig sulten, så jobber litt med å klare å spise sunt iallefall...

Har to bursdagsselskaper for datteren min denne uka - 3 år allerede. :) Men jeg inviterer flere vennepar på kakerester på søndag, ellers er det jeg og mannen som spiser alt alene neste uke...

Vi har avtalt godtestopp fra mandag, hjelper når vi har to! Så håper jeg å få ta fatt på nedgangen fra neste uke av...

 

God helg folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt før gravid : 93 kg

Vekt 16 jan : Uke 40+1 : 104,2 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

 

27 jan : 93,8 kg

3 feb : 92,8 kg

16 feb : 91,4 kg

4 mars : 91,6 kg

 

Hadde ikke så lyst å veie meg i dag....men det er jo ikke noe å utsette. Da går det iallefall dårlig...

Første oppgang, så nå får jeg bare skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Ikkje tenk på at det er så mange kg att! Sett eit delmål som kjennes overkommeleg ut, og fokuser mest på det...

De klarar det :) og eg skal klara det :)

 

Eg er inne i ein dårleg periode no. VELDIG svolten, og VELDIG trøtt. Har mest lyst å berre eta og sova.

 

Har nokon venninner som er ivrige på å gå tur, så då drar me kvarandre med sjølv om det er dårleg vær og motivasjonen ikkje er på topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

I dag fikk jeg spørsmål om jeg ville ha et elixia medlemskap til 399 i måneden. Hadde egentlig tenkt å vente med å trene til høsten evnt, men kjenner at det er vanskelig å si nei til. Det er jo et godt tilbud! Da kan jeg trene sammen med mannen og bruke barnepassen. Det trer i kraft 1 april, så da har jeg tid til å komme meg enda mer i formen innen da. Tror det kan bli bra! :)

 

Ellers - kakeorgie her i helga - men mandag er det FULL STOPP! GLeder meg til den deilige sunne stien jeg skal inn på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene
I dag fikk jeg spørsmål om jeg ville ha et elixia medlemskap til 399 i måneden. Hadde egentlig tenkt å vente med å trene til høsten evnt' date=' men kjenner at det er vanskelig å si nei til. Det er jo et godt tilbud! Da kan jeg trene sammen med mannen og bruke barnepassen. Det trer i kraft 1 april, så da har jeg tid til å komme meg enda mer i formen innen da. Tror det kan bli bra! :)

 

Ellers - kakeorgie her i helga - men mandag er det FULL STOPP! GLeder meg til den deilige sunne stien jeg skal inn på!! :)[/quote']

 

Høyrdes ut som eit supert tilbud! Og så bra at de kan trena saman!

Uff, eg har verkeleg stappa innpå med godteri heile helga, og planen er bollebaking etterpå... Men eg og tenker at MANDAG skal det snu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

13 feb: 78,8 kg, ned 1,4, Totalt 10,2 kg

20 feb: 77,4 kg, ned 1,4, Totalt 11,6 kg

27 feb: 78 Kg, opp 0,6, Totalt 11 kg

06 mars: 78,2 kg, opp 0,2, Totalt 10,8

 

Eg som låg så godt an her... Har vore så svolten, trøtt og lei siste vekene. Men satsar på bedre resultat neste søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Høyrdes ut som eit supert tilbud! Og så bra at de kan trena saman!

Uff' date=' eg har verkeleg stappa innpå med godteri heile helga, og planen er bollebaking etterpå... Men eg og tenker at MANDAG skal det snu:)[/quote']

 

Da får vi motivere hverandre ekstra fra mandag av da! Det viktigste er jo at du klarer å hente deg inn igjen før utskeielsen tar helt av - og det er jo ikke ille enda! Det er jo viktig å unne seg litt "fri" også hvis du har vært veldig lei. Du har jo vært så flink!! :)

 

Ja, jeg er heldig som har mannen å trene sammen med. Han trener fort 4-5 ganger i uka om han får lov... :) Vil få god påvirkning på meg da! Så jobber han turnus og vi kan derfor trene endel på dagtid sammen når eldste jenta er i barnehagen. Hun er ikke så veldig glad i barnepassen.

 

Vi avtalte godte-stopp med et vennerpar som var her på kakerester i formiddag, og skal ha det frem til påsken foreløbig. Litt lettere å klare det når vi har andre enn oss selv å stå til rette for... :)

Nei - nå har jeg litt trua på at det kan begynne å gå rette veien! Har også turavtale både i kveld, mandag morgen og tirsdag morgen foreløbig. Herlig å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Da var det ny uke i morgen. Har en del å jobbe med, helga har vært en godtefest - og helga er jo nesten halve uka :eek:

 

Mat:

-spise grønnsaker til alle middager

-ingen sjokolade, kun på lørdag

 

Trim:

- to gode spaserturer eller to turer på sykkelen (væravhengig)

 

Og:

-Ingen snikveiing..

 

Var på besøk hos en venninne i dag, og ble rent misunnelig på henne: så slank og fin i trange dongribukser og tettsittende genser - jeg vil òg kle meg sånn - uten at valkene henger over bukselinninga og det disser alle veier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Dattera mi fekk besøk, og mora skulle på spinning. Kvifor det? For å få vekk magen sa mora... "hmmm, kanskje mamma også skulle gått på det..." Får vel bli flinkare no då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

De er fine de små! :) Fryktelig ærlige, men det er jo godt og! Jenta mi er ikke enig i at magen min er borte etter fødselen, så hun lurer på om det kommer flere babyer.... Huff!! :)

 

I dag har jeg vært flink da. Spist normalt og sunt! Laga deilig pastasalat til middag med grov pasta, skinke, isberg salat, mais, litt ost og feta ost. Så hadde jeg ei skive rugbrød til. Kjempe godt! :)

 

I tillegg gikk jeg en times tur med venninner etter levering i barnehagen kl 09, og en ny 40 min tur med søster før henting i barnehagen. Så nå skal jeg bare kose meg på sofaen resten av kvelden. Ingen fristelser i hus og godteavtale i gang... God følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene
De er fine de små! :) Fryktelig ærlige' date=' men det er jo godt og! Jenta mi er ikke enig i at magen min er borte etter fødselen, så hun lurer på om det kommer flere babyer.... Huff!! :)

 

I dag har jeg vært flink da. Spist normalt og sunt! Laga deilig pastasalat til middag med grov pasta, skinke, isberg salat, mais, litt ost og feta ost. Så hadde jeg ei skive rugbrød til. Kjempe godt! :)

 

I tillegg gikk jeg en times tur med venninner etter levering i barnehagen kl 09, og en ny 40 min tur med søster før henting i barnehagen. Så nå skal jeg bare kose meg på sofaen resten av kvelden. Ingen fristelser i hus og godteavtale i gang... God følelse![/quote']

 

Trur eg skal satsa på å gå tur etter levering i barnehage/ på skule. Like greit når eg først er ute og går. Håpar våren snart er her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

Flinke dere er. Godte stopp.. det blir ikke jeg å klare, så det er ingen vits i å prøve.

 

jeg klarte å dytte meg selv ut på trening i går, første treninga på 2 uker, så jeg syklet i 20 min og trente styrke i 40 min, så er fornøyd med den timen :)

 

ellers klarte jeg ikke holde meg da vi var i bursdag i går og fikk servert kaker og is, så jeg spiste en liten skål med solbæris, ikke det verste, men jeg har jo liksom lovet meg selv at jeg kun skal spise slikt på lørdag, og til nød bittelitt på fredag og søndag også :)

 

jaja, ny sjangse i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Vore på trilletur no... og synes det er lett å tenka at "no hadde det smakt med litt lunsj" Men det er jo altfor tidleg! Så her sit eg med ein kaffikopp og skriv (sånn at eg ikkje skal gå og finna meg mat i staden)

 

Trur eg skal greia koma på rett spor att no (etter to slappe veker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg kjenner og at jeg blir raskt sulten igjen etter tur, blodsukkeret mitt daler fort om dagen. Men en kaffekopp hjelper sikkert litt - det var lurt! :)

 

Har en stk sjuk 3 åring i hus i dag. Virker som hun har fått halsbetennelse, så hun er ikke særs i form. Har akkurat funnet litt is til henne - noe som er favoritten - men hun orket ikke mangen skjeene - så det er ikke tvil om at hun har vondt! Heldigvis er jeg redd for smitte, så restene gikk i vasken! Kunne fort lurt meg til noe hvis ikke, selv om jeg egentlig ikke er crazy etter is selv.... :)

Hun og minsten ligger på hver sin sofa, Tingeling surrer på tv og jeg koser meg med datatid og et glass pepsi max. Må jo unne meg littegrann... Prøver egentlig å holde meg unna brus også, for jeg tror jeg blir enda mer søtsugen av det...

 

Blir ikke noe tur på meg i dag da, mannen jobber kveldsvakt. Men skal ut igjen i morgen!

Tok en snikveiing i dag.. Har gått opp enda litt til etter forrige ukes bursdagsutskeielser! Men håper på bedre tider til neste veiing. Har bestemt meg for å veie meg hver uke nå, på torsdagene. I tillegg begynte jeg å føre hva jeg spiser i går. Kan være greit en stund iallefall, bare for å komme orntlig i gang igjen med ok spising. Legger meg på 1900 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...