Gå til innhold

Slank og spretten!


Anbefalte innlegg

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

kunne bare alle slanke-klærne passe med en gang!!! Er SÅ lei av å gå i tights og kjoler HELE tiden. Har fått gått litt denne uken men spis altfor lite :-(. Snart skal jeg gå hjemme og slenge en stund og da blir det nok annerledes! Har fryseren full av tacosnurrer fra Grete Roede boken og skal lage opp flere ting, supper og sånt, som jeg bare kan ha liggende og så varme.

 

Ah, er spent på vekten på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg ned denne gangen :-) Først regnet jeg ut at det ble 800 gram og da ble jeg litt skuffet ... men så så jeg for meg at det ble jo to smørpakker og det er jo masse! Og så var det faktisk to og en halv smørpakke :-)

 

Det er utrolig inspirerende å gå ned! Vet jo at det går mye fortere i starten, spesielt når man har masse å ta av sånn som jeg men det er deilig uansett. Har planer om å våge meg på treningssenteret i veldig nær framtid... kan jo f.eks bare gå på tredemøllen, det får jeg ihvertfall til. Og kanskje elipsemaskin.. men tror ikke jeg har god nok kondis til det enda. Vi får se.

 

Lurer forresten på om jeg skal skifte nick... jeg har hatt nicket siden 2004 eller noe sånt, da var jeg helt hekta på Burberry. Har alt fra vesker til paraplyer og sjal. Vil ikke tenke på hvor mange tusen som ligger rundt om kring på hyller og knagger. Klarer ikke helt å finne ut hva jeg skal skifte til..

 

I morgen er det ny uke for meg og jeg håper den går like bra som de andre har gjort. Digger litt at jeg ikke går på kurs akkurat nå for der opplever jeg at det er så utrolig fokus på kilo. Syns alltid det er flaut hvis jeg ikke har gått ned når alle sitter rundt et bord og snakker om at de har gått ned 1 og 2 kg. Men da har jeg jo også hatt mye mindre å ta av. Kanskje det blir kurs i mars som planlagt, da har muligens motivasjonen falt litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå jeg blir så motløs!!

Har et sånt helfigursspeil hjemme og HERREMIN! Jeg ser ut som jeg skal føde når som helst. Har de siste mnd kun gått i vide kjoler med lange jakker utenpå så da vises ikke sånt men når jeg prøvde på meg treningsklærne så.. (og da mener jeg de STORE treningsklærne.. ) gruer meg til å måtte svare på spm om hvor lenge jeg har igjen..! En venninne av meg opplevde det og hun er myye mindre enn hva jeg er.

 

Vurderer å bare snu hele speilet.. men da får jeg jo ikke sett hvor galt det faktisk er fatt. Det kan jo være både motiverende og demotiverende, får satse på det første!

 

Men en ting er sikkert - speil er UT!

 

Skulle ønske det gikk an å trene i kjole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktignok får jeg litt kvalmefornemmelser når jeg sitter fordi den er så trang men når jeg står ser det ikke så verst ut. Er utrolig praktisk i dette været å ha en jakke man kan lukke helt igjen. Prøvde en Bergans-jakke i sted og der var det noen cm igjen til glidelåsene møttes, ja...

 

Skjønner ikke at ingen har sagt til meg på veien opp at "nå er du overvektig". Og at jeg ikke har sett det selv når S gikk til M som gikk til L og XL... at jeg ikke har skjønt at det var MEG som vokste. Jeg har bare fortrengt at jeg ble større og større og større. Håper jeg ALDRI gjør det igjen. Har en slitsom og lang reise foran meg men jeg får gjøre "veien til målet" som de sier (selv om jeg ikke helt skjønner hva det betyr).

 

Tør meg ikke på treningssenteret i dag men det blir lang gåtur ihvertfall. Klar for å sloss med oppoverbakkene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles går det som en lek selv om jeg sliter med å få i meg de siste 300 kaloriene om dagen. Tror jeg må bli flinkere til å spise om formiddagen. Får så utrolig vondt på fremsiden av leggene når jeg går turer, skjønner ikke hva det er. Minner om når jeg hadde beinhinne betennelse men det kan jo ikke være det på så kort tid?? I går var det så vondt at jeg faktisk ikke trodde jeg kom til å klare å komme meg hjem igjen. Kanskje jeg skal prøve med noen betennelsedempende en stund?

 

Kan også være at det ville vært bedre med litt trening på ellipsemaskin men.. tør ikke enda. De på treningssenteret har ikke sett meg siden jeg veide 65 (og mange av de kjenner meg) så det er litt flaut å komme der med "gravidmage". Uff, burde jo bare kvinne meg opp og ikke bry meg om hva andre syns!

 

Er forresten på innerste hakk i bh-extensionen nå. Tror nok det er fordi bh-en har utvidet seg men uansett skal det være deilig å bli kvitt de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :-) (bare EN kg..neida). Nå er det magiske tallet 78,2. Skal bli flinkere til å hive innpå kalorier denne uken, det får være målet. Ellers er det bare 8 kg igjen til første delmål, 70 kg. Hmm.. tror jeg må lese delmålene mine i de første innleggene på nytt for jeg tror ikke de hadde noe med kilo å gjøre.

 

Jakken går ihvertfall igjen nå men om det ser fint ut er en annen sak. Jeg har gått ned en del i bh str - ihvertfall inn to hakk på extensionen

 

Nå er det snart svømming, gleder meg og gruer meg på samme tid. Ikke akkurat verdens vakreste kropp å sprade rundt i badedrakt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Grattis med super nedgang!! Du har jo fått strålende resultater hver uke - så utrolig bra:)

Jeg var i svømmehall for ikke så lenge siden, og da tenkte jeg over at de aller, aller fleste ser faktisk ikke som supermodeller. Så da synes jeg plutselig det ikke gjorde så mye å troppe opp i badedrakt, likevel! God svømmetur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kvittet meg med bh-extension! Men jo strammere bh'en er jo mer viser magen når jeg sitter :-(

 

fokuserer litt mye på hvor mye jeg har igjen og hvor FÆL jeg ser ut.. og hvor dårlig kondis jeg har. Prøver å huske på at dette skal være en livsstil og ikke en diett men det er litt lett å gruble over alt som er igjen.

 

Spent på veiingen på torsdag. I morgen er det svømming igjen. Er ikke så mye svømming som det er padling i vannet, blir utrolig sliten av bare et par runder. Har ikke helt mannet meg opp til å gå på treningssenteret enda - men appelsinhuden burde absolutt være en motivasjon!

 

Huff, dette ble et negativt innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempeflink, burberry!

 

Du bør nok jobbe litt med (de negative) tankene dine, slik at de ikke tar helt overhånd! Dette har jeg lært av en venninne som er terapeut:

 

- Ikke se på hvor fæl du er, hvor skrukkete eller tykk. Dette er bare deprimerende og gir ingen god motivasjon over tid.

 

- Prøv å visualisere positivt, dvs. hvordan du ser ut og føler deg når målet er nådd; Jakka sitter fint, du går sprettent og uten problemer opp en bakke, du er på treningssenteret svett og veltrent, du føler deg energisk og full av selvtillit.

 

Hold fokus på det positive resultatet fremfor å kretse rundt et negativt bilde av seg selv.

 

Dette skal virke! Selv har jeg prøvd å bruke denne tankemåten aktivt både under denne livsstilsendringen og under røykeslutten for 4 år siden - og det har hjulpet meg :) Jeg slutta å røyke og har gått ned en haug kilo til nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd! De skal jeg jammen meg innføre i hodet mitt med en gang!

Har veldig tro på at visualisering fungerer.

 

Hvordan klarte du det ift røykeslutt OG gå ned mange kilo samtidig?? Syns jeg leser og hører over alt at det er en kjempeutfordring og at de fleste går opp i vekt så det hadde vært interessant å høre mer om! (jeg røyker ikke selv men uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg fulgte trofast i fotsporene til en rekke andre røykesluttere, og la på meg så det holdt..... Jeg hadde jo liksom en "unnskyldning" til å hive innpå...

 

Det er DET jeg sliter med nå... Eller mer riktig; Det er det jeg HAR SLITT med nå!

Røykesluttkiloene er endelig slanket vekk, det er de mer trofaste kiloene som har vært med enda lenger, som står igjen nå :D

 

Men jeg bruker samme tanke-teknikken nå, og det fungerer veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på TRENING! På treningssenteret!! JIPPI! Det var på mandag med ellipsemaskin. Og vet dere hva? Jeg var i mye bedre form enn jeg hadde trodd på forhånd! Så treningsopplevelsen ble heldigvis positiv.

 

Nå har jeg ikke logget mat på noen dager (fy-fy!) og har sikkert spist mindre enn jeg skal. Det er noe med å spise sunn mat, da blir det ikke mange kaloriene.

 

Veeeeldig spent på veiedag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76, 2 og ned 6 kg på 5 uker. Jeg er stolt!! Tenk at det går riktig vei da!!!

Bare 6,2 kg igjen så er jeg på 6-tallet! Og bare 4 kg til 10-kilos merket :-) Følelsen er nesten ubeskrivelig

 

Her på vestlandet har det kommet snø igjen.. æsj! Ikke noe fan av å kjøre oppoverbakke i løssnø altså.. tror jeg må beregne GOD tid på å komme ut med bilen i dag. Ellers er jo alt bare fryd og gammen i heimen for øyeblikket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en blanding av hektiske og late dager i det siste - satser på at det går opp i opp ;-)

I dag har jeg shoppet for tusenvis av kroner, endelig har jeg gått ned en størrelse :-) sikkert veldig dumt av meg å shoppe klær nå men jeg kan ikke huske sist jeg gjorde det og jeg er lei av å gå i telt som nesten er fillete.

 

Spennende med veiedag i morgen. Er forberedt (nesten) på stillstand men håper selvfølgelig på ny nedgang.

 

Nå skal jeg lese litt på andre tråder for motivasjon og inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74,6!!!!!! Og total nedgang 7,6 kg så langt :-) gud og fader jeg er glad!!!

Selv og jeg ikke tør å gå inn på nettbanken etter shoppingen i går :-)

 

Og det "verste" er at det ikke har vært vanskelig i det hele tatt så langt! Neste helg blir en liten utfordring, da skal jeg på fest men for ta det som det kommer.

 

Ah, det er deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Grattis med fantastisk resultat!! Superbra jobba:D

 

Og vel fortjent shopping! Noen ganger må man bare ha noe nytt, og da er det jo ikke noe som er herligere enn å kjøpe klær i mindre størrelse enn man har brukt før. Kos deg med nye, fine klær og kjemperesultater:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Ninjastar :-) I går unte jeg meg to fastelavensboller. Den ene uten noe og den andre med vaniljekesam. Selv om jeg bakte de selv og visste hva som var i de av sukker og smør så tenkte jeg ikke noe spesielt over det. Tidligere hadde jeg stappet i meg 5 boller og tenkt at nå var løpet kjørt. Denne gangen bestemte jeg meg på forhånd og det gikk helt fint. Noe har skjedd underveis her :-)

 

Er irritert på meg selv for at jeg ikke har kommet i gang med treningen enda. Jeg har jo LYST til å trene men likevel gjør jeg ikke det. Vet det høres rart ut når jeg faktisk har lyst men... vet ikke om det er dørstokkmila eller noe annet. Er redd for at alt, både huden og puppene skal henge etter jeg er ferdigslanket så det bør jo absolutt være motivasjon.

 

I dag har jeg bare tatt det helt med ro, det er deilig (men jeg tenker på hvor mye tid jeg hadde hatt til å gå på trening i dag....). Som vanlig har jeg litt nerver for veiedag på torsdag men det er litt tidlig å tenke på nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

Så inspirerende å lese om stor vektnedgang uten å trene! GRATULERER!! :) vil anbefale Jillian 30 day shred, er på min 5.dag nå, supert!! :) tar totalt 40min pr dag inkl dusjing etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så inspirerende å lese om stor vektnedgang uten å trene! GRATULERER!! :) vil anbefale Jillian 30 day shred' date=' er på min 5.dag nå, supert!! :) tar totalt 40min pr dag inkl dusjing etterpå :)[/quote']

 

Wæææ, jeg prøvde meg på den en gang (eller kanskje jeg bare så på ;-) ) og den var tung altså! Når jeg går litt mer ned og nærmer meg idealvekten så kommer jeg til å begynne å trene igjen. Egentlig så liker jeg det jo men syns det er vanskelig nå som jeg er så stor (og litt flaut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i dag var jeg og shoppet litt undertøy og det var ingen spesielt fornøyelig opplevelse. Tenkte at jeg skulle overraske mannen til helgen ;-) på H&M, Cubus og sånt var det helt håpløst. Leitet og leitet og leitet etter truser og bh'er som kunne passe og fant nå litt til slutt. Så kom jeg tilfeldig over en undertøysbutikk som heter Change og der var det andre boller. Og i tillegg 70%! Lykke! Kom ut igjen med tre "plagg" og 200,- brukt.

 

Tenkte litt i dag mens jeg gikk og shoppet. Det er utrolig rart at det er ingenting som passer for jeg ser jo ikke meg selv som stor i det hele tatt. Regner med at andre ser det men jeg ser det ikke i det hele tatt bortsett fra på magen selvfølgelig. Den buler ut som jeg skulle vært langt over termin men så lenge jeg går i litt a-formede klær så vises den jo ikke noe. Når jeg ser på kalde fakta så MÅ jeg jo være STOR, ikke sant? Jeg lurer meg selv med å si sånt som " jeg trente jo masse før, så jeg ser sikkert litt tight ut " og det er nok sant når det kommer til beina men armene ser ut som... ja jeg vet ikke.. tomme juleskinker eller noe.

 

Til helgen skal jeg på stor fest og jeg har litt kvaler med hensyn til antrekk. Skal det bli kjole med litt tykke stropper over skuldrene eller skal det bli kjole med bittelitt erme? Den siste er nok kanskje litt finere pga armene.. men den er bittelitt for kort for en fest kanskje. Tenker på dansing og sånt. Men den andre viser jo juleskinkene mine. Tenker å ta en tynn, lekker slags jakke over og så heller kaste den når folk har tatt seg noen glass vin og ikke tenker på sånt lenger. Jakken er såpass fin og dyr at jeg ikke er helt klar for å ta den med på fest heller.

 

Herregud for noen luksusproblemer! Å, jeg blir litt flau. Tenk at det er undertrykte mennesker i hele verden og barn som lever under forferdelige vilkår og så bruker jeg 2 uker på å finne ut hva jeg skal gå i. Skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Hei, burberry!

 

Jeg kjenner meg godt igjen, faktisk. Det at vi har vært store og vært pinlig klar over at vi har en kropp vi ikke har følt oss fortrolige med, gjør at vi får et veldig fokus på eget ytre og alt som hører med.

 

Det "hjelper" ikke akkurat på med slanking, jeg klarer i allefall ikke gå forbi et

speil uten å glane litt ekstra :)

 

Det betyr jo allikevel IKKE at vi ikke er engasjert i andre, større, viktigere verdensspørsmål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...