Gå til innhold

Slank og spretten!


Anbefalte innlegg

100 g opp denne uken men det hadde jeg jo forventet. Blir nok sikkert mer også for jeg regner med at de siste dagers utskeielser ikke viser på vekta sånn med en gang men heller i løpet av noen dager. ÆSJ!

 

Har skrevet en egen tråd om motivasjon siden det ikke er så mange som leser denne tråden tror jeg. Håper jeg får litt tips og hjelp der, men til syvende og sist er det jeg som må gjøre jobben. Og jeg vet jo den deilige følelsen jeg får når jeg er i gang og når jeg ser resultater. Jeg vet jo hvor stolt jeg har vært tidligere når jeg har følt at jeg har DEN flotte kroppen. Og hvor gøy det er å handle i butikker og bare ta str S uten å prøve på engang. Irriterer meg at jeg har latt meg selv gjøre dette her og bli SÅ stor. Når jeg veide meg og vekten viste 82 kg så trodde jeg vekten var feil. Jeg var overbevist fordi bare noen uker tidligere hadde jeg veid 76 noe som var helt enormt for min høyde.

 

Vet det ikke nytter å være etterpåklok eller rakke ned på seg selv men jeg føler meg som en taper som går rundt og ser ut sånn som jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Hei

 

jeg leser denne tråden bare for å ha det sagt!

Jeg sliter og, jeg er motivert i hodet men ikke i kroppen eller noe sånt.. Så nå har jeg (igjen) bestemt meg for at dette bare er en jobb som må gjøres.

 

Vel dette hører kankje til i motivasjonstråden din - men jeg greier ikke helt få det til ennå - så noe galt gjør jeg. Det jeg ville si er at jeg er i samme båt som deg!!

 

Vel Burberry, håper du finner tilbake til den smale sti, jeg leter for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lett å være streng mot seg selv, men jo mer jeg gnager, jo mindre motivert blir i allefall jeg...

 

Jeg har også vært litt "nedpå" når det gjelder motivasjon nå i april. Jeg tror det er mange årsaker; For det første har jeg holdt på i maaange måneder (og jeg vet fullstendig godt at det er maaange måneder før jeg kan konkludere med at jeg faktisk har greid det!), og for det andre er jeg pollenallergisk, og er alltid litt sliten og lei når den setter inn..

 

For det tredje har jeg for lenge siden bestemt meg for at påsken er "ferie" fra slanking, og dermed har jeg visst hatt litt vondt for å kjøre stram linje også inn mot påsken.... Er så dum som det går an, vettu, men jeg merker at jeg fortsatt, etter 8 måneder med slanking, har en indre sabotør!

 

Jeg har laget meg en ny start etter påske, kjenner at jeg gleder meg og er kjempemotivert!

 

Håper du også finner din motivasjon, burberry. Prøv å visualisere deg selv i mål, kjenn litt på den følelsen du vet du vil ha, følelsen av å ha lykkes med alle anstrengelsene :) Det er en mer positiv måte å bygge motivasjon på enn å piske seg selv :)

 

Jeg ønsker der en riktig GOD PÅSKE!

 

Klem fra Slippe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ååååååååå jeg er så LEI og OPPGITT!

 

Vært på shopping igjen, skulle ha en sommerkjole. Endte opp med... you guessed it..... str 42. IGJEN. Her har jeg slanket meg og slanket meg og slanket meg og likevel blir det str 42. Kjære gud, kan jeg ikke få 40 snart????

 

Påsken var grei nok, en god del godteri og alkohol men jeg brydde meg ikke. Visste jo at det kun kom til å dreie seg om påsken

 

Mulig jeg må stramme inn enda mer nå og til og med begynne å TRENE hvis det skal bli sommer på meg i år også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
ååååååååå jeg er så LEI og OPPGITT!

 

Vært på shopping igjen' date=' skulle ha en sommerkjole. Endte opp med... you guessed it..... str 42. IGJEN. Her har jeg slanket meg og slanket meg og slanket meg og likevel blir det str 42. Kjære gud, kan jeg ikke få 40 snart????

 

Påsken var grei nok, en god del godteri og alkohol men jeg brydde meg ikke. Visste jo at det kun kom til å dreie seg om påsken

 

Mulig jeg må stramme inn enda mer nå og til og med begynne å TRENE hvis det skal bli sommer på meg i år også[/quote']

 

Hmm, her kjenner jeg meg igjen! Men, har du handlet i en annen butikk enn før? Stod forresten ei notis i avisa i dag om at størrelsene varierer VELDIG fra butikk til butikk! Jeg har alltid handlet bukser på Lindex og str 46 var for trang ved juletider. Nå har jeg kjøpt ny bukse i str 44 på Vero Moda og jeg er sååå stolt. For der har jeg aldri kjøpt bukse før fordi jeg opplever størrelsene som mindre (kan jo være de ikke er det da..) :D

 

Ikke heng deg opp i størrelser, du har vært kjempe flink.. Snart passer str 40 også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsene varierer grådig fra butikk til butikk.. bruker du 42 i en butikk så kan du gjerne bruke 38 i en annen.. men en annen ting også, bare de siste 10 årene så er jo størrelsene krympet.. har lest masse om dette, store mennesker som må øke størrelsen i nye klær selv om de gamle passer.. så kan være en gammel bukse i str 42 er altfor stor til deg nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var på H&M og jeg tror ihvertfall ikke at størrelsene der er for små...

 

Det var ihvertfall en god ting som kom ut av dette; jeg har meldt meg på kurs. Kurs med spinning. Var sikkert ikke det smarteste jeg noen gang har gjort siden jeg har et kne som ikke tåler så masse men jeg glemte jo det når jeg meldte meg på. Uansett blir dette et skikkelig spark i rompa og det trenger jeg. Begynner allerede neste mandag (HJELP) og kjenner instruktøren fra før, hun er kjempegrei

 

Før i dag tenkte jeg på en ting; uttrykket å "slanke seg feit". Det er jo akkurat det jeg har gjort. Første gangen gikk jeg ned noe sånt som fra 60-55 og så har kiloene kommet på og neste gang var det 65-58, etc... helt opp til 82..!!! Det må jo være et bevis på den klassiske slankefella. Ser jo at kroppen min ikke har hatt godt av all denne strekkingen og krympingen av huden

 

Hver gang har jeg sagt at NÅ skal ikke kiloene få komme på igjen, denne gangen skal jeg gjøre det skikkelig etc... men de kommer på igjen. Og på og på og på. Av og til føler jeg at det er jeg egenhendig som holder liv i Grete Roede. Hun hadde ikke hatt hus i Frankrike hvis det ikke hadde vært for mine tilbakevendende kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei burberry, åssen går det med deg? Når begynner kurset ditt? Synes det hørtes ut som en veldig god idé, jeg:) Så får du jo heller lytte litt til kneet og ikke ta i for hardt til å begynne med?!

 

Jeg har vurdert kurs selv mange ganger i dette løpet, og selv om jeg til slutt på et vis har kommet meg over kneikene uten kurs, så mener jeg likevel at et kurs er en veldig lur investering når man har slitt en stund, trenger motivasjon, og litt fastere rammer. Den første gangen jeg gikk ned i vekt, var det med jevnlig oppfølging av fastlege - og jeg hadde aldri klart og være så flink den gangen uten "trusselen" om regelmessig veiing på hans kontor. Med sånn type gammeldags vekt hvor du trekker lodd frem og tilbake - vanvittig nervepirrende, det tok jo så lang tid å få resultatet;)

 

Ha en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninjastar :-) :-) Jeg har hatt en kurskveld nå. Skeiet nok litt ut den uken før jeg skulle på kurs, men at vekten skulle gå opp til hele 72,7 kg hadde jeg ikke trodd :-(

Det er 1,5 kg det og SÅ masse har jeg ikke spist

 

Vel, vel, det er bare å ta fatt med nytt mot :-) På kursvekten veier jeg hele 74,9 kg - det er ikke noe kjekt å veie seg sent på kvelden med middag og alt mulig i magen!

 

På mandag var det spinning på kurs og på tirsdag tur på 1 time og i går tur på... jeg tok ikke tiden men ikke like lang som på tirsdag

 

Kneet har begynt å streike noe voldsomt allerede og jeg hiver innpå med ibux og voltarol. Ikke spesielt bra.... skal høre med fastlegen i dag hva jeg kan gjøre. Tipper det er som sist, jeg får en blank henvisning til fysioterapeut og må finne ut av det selv... Men skal ikke klage på fastlegen, han er egentlig fantastisk.

 

Nå skal jeg faktisk snart avgårde på timen min så jeg får hive meg rundt

 

Håper alle får en fantastisk dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det snart ny kurskveld, må stikke avgårde hvert minutt. Føler jeg bare skriver negative ting her inne, det er ikke meningen å trekke dere ned altså!

 

I dag skal jeg bare på veiing, jeg orker ikke spinning. Har ikke sovet i hele natt, enda jeg tok innsovningstablett etterhvert. Og det er enda verre å være våken med en tablett i systemet, det skal jeg love dere! Jeg er ikke trøtt i dag heller, bare helt rar i hodet. Føles som jeg har drukket 10 kopper kaffe. Derfor orker jeg rett og slett ikke å trene. Skjønner ikke at jeg står oppreist engang.

 

Er selvfølgelig spent på veiingen. Motivasjonen svinger som en jojo men har jobbet med mål og delmål fra boken og satser på at det hjelper litt. Og på at nedgang på vekten hjelper litt.

 

Jeg ser på de SVÆRE klærne mine og fornekter at jeg er så stor. Klærne mine passer faktisk til kjæresten som er 187 høy (og jeg er 160). Kjøper XL og skjønner ikke hvorfor det så vidt passer. Syns ikke jeg er stor men at de andre er så bitte, bitte små. Kommer til å gå i bakken når jeg har nådd trivselsvekten og ser hva jeg har gått med!

 

Har forresten sjekket GR bøkene mine fra tidligere, tror jeg har skrevet om dette før.

 

Første gang gikk jeg ned fra 58-53 kg. Neste gang fra 60-58, gangen etter fra 64 ... etc. Dette sier jo at et eller annet er galt??? Vil de ha oss til å gå på kurs for ever? Hvorfor skjer dette? Det er jo ikke bare meg det skjer med? Er veldig tydelig at vi lærer å være superflinke på kurs og spiser altfor lite sånn at når de 8 ukene (eller lengre ) er over så har vi mistet masse, masse muskelmasse og har en appetitt som en elefant. Hva blir resultatet da, det er jo musklene som forbrenner fett.

 

Og så er det jo sånn at det omtrent bare er fokus på vekt - og når man trener styrketrening så går man sannsynligvis ikke så mye ned i vekt med en gang. Vet ikke helt jeg, dere.... men jeg skal nå gå kurset til det er ferdig og få inn noen styrkeøkter i løpet av uken hvis jeg er tøff nok!!! Vil jo gå ned i vekt også.... blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Kjenner meg igjen i uttrykket ditt at "synes ikke jeg er stor, en at de andre er så bitte, bitte små".... Jeg fatter ikke at folk klarer å være så tynne. Jeg føler meg da ikke så svææær? Nå som jeg har gått ned endel føler jeg meg egentlig ikke så anderledes heller. Jeg ser at jeg ser tynnere ut, men jeg føler meg som jeg alltid har gjort. Rart hvordan hodet spiller triks med oss....

 

Ser på vekttallene du oppgir at du har gått ned 5 og 5 kg for så å gå oppigjen..? Jeg føler selv at jo lenger en "slanker" seg jo bedre sitter livsstilsendringen i kroppen. Kanskje ting endrer seg for deg når du har holdt på over lengre tid og rutinene sitter bedre i kroppen? Tenker at når jeg skal leve "vanlig" igjen kommer jeg til å endre matvanene litt. I stedet for 6 små måltider om dagen for å holde forbrenningen oppe går jeg nok over til 4 bitte litt større måltider som jeg er vant til fra tidligere og som passer i den daglige tralten hjemme. Da blir jeg kanskje mettere også :)

 

Lykke til, du er flink!!!!! Skal se vi går en slankere sommer i møte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt, Miss Muppet, er nok best å bruke lang tid - men jeg er en sånn utålmodig sjel!!!! Og så er det jo sommer snart... ! Så inni hodet mitt tenker jeg at jeg skal gå relativt fort ned og så bruke laaaaang tid på å vedlikeholde. SKAL klare det. Må jo leve sånn resten av livet likevel hvis jeg ikke skal gå opp igjen. Den smale sti etc...

 

Uansett, hadde gått ned hele 1,9 kg på kurset i går. Sånn er det når man har mye å ta av, hehe :-) UTROLIG deilig! Selv om jeg da må være forberedt på stillstand neste uke. Erfaringen min er at det gjerne jevner seg ut sånn at hvis jeg går ned mye en uke så står det stille til det har jevnet seg ut sånn at det blir "normal" vektnedgang til sammen. Men håper jo på litt til neste uke også!

 

På hjemmevekten har jeg nå 700 gram igjen til 6-tallet. SJUHUNDREGRAM! De må vekk i løpet av denne uken, tenk å se 6 tallet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Jeg kjenner meg også igjen i den fornektelsen. I hele fjor sommer gikk jeg foran speilen og kikket, litt fra den vinkelen og så fra den vinkelen - og jeg så da ikke så verst ut??

 

Ok, det begynte å bli litt tuklete å bøye seg for å knyte sko - men det kom jo gradvis. Ok, buksa ble litt trangere enn vanlig, mon tro om jeg hadde fått tatt den i tørketrommelen ved et uhell?

 

Ja, jeg kjente jeg kunne spise nesten ubegrenset uten å bli mett, og at sukkerhungeren var jevnt tilstede - men det hevet jeg ikke på øyenbrynet over engang.

 

Jeg kjøpte meg nye klær til ferien, syntes det var "rart" at størrelsene begynte å bli så små, men følte meg ganske fresh.....og gikk nesten i bakken da jeg lastet inn bildene fra ferien. Var jeg virkelig SÅ EKSTREMT STOR???

 

Joda, vekta bekreftet det hele: over 81 kilo på en 162 cm høy kropp...Jeg skjønner ennå ikke at jeg ikke så hvor ille det var fatt....

 

Nå, 14 kilo ned og i overkant av 67 kilo, så ser jeg jo at jeg har enda mer å gå på før jeg er der jeg helst vil være - så det var maaange kilo å ta av.

 

Har brukt tiden fra august på å gå ned, raskt i begynnelsen, sakte men sikkert etterhvert. Jeg har oppnådd to viktige ting; Å få vekta fra BMI=fedme til å være like i overkant av BMI= normal. Det er helsebringende :)

 

Det neste er at jeg endelig, for første gang i mitt liv, har lært å skeie ut uten at det betyr spikeren i kista og måneder med utskeielser! Tenk, jeg kan skeie ut og kose meg, for så å gå direkte tilbake til den "smale sti" når hverdagen kommer!

 

Det har jeg faktisk ALDRI klart før, og det er en superviktig lærdom for meg, dersom jeg skal klare å holde vekten. Det å lære dette, har i vår vært mer viktig enn å gå fort ned i vekt - så jeg synes jeg har kommet kjempelangt.

 

Nå nærmer det seg sommer og ferie, jeg reviderer målet mitt deretter, og ser frem til å runde 60 kilo ved juletider :) :). DA er jeg endelig i mål, tror jeg, snaue halvannet år etter at jeg startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deWilish

Oi, Slippe! Kjenner meg igjen i så mye av det du skriver der. Du har vært utrolig flink synes jeg, og er en sann inspirasjon:) Håper jeg vil klare dette også. Det må jeg bare! For jeg nekter å se sånn ut som jeg gjør nå! Grøss! Men det er sååå vanskelig. Sliter sånn med søthungeren at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Takk og takk, det er inspirerende å vite at man er til inspirasjon også! :)

 

Tips mot søthunger; Kanel skal virke dempende på søthunger, og det samme gjør kromtilskudd (kjøpes på helsekosten). Kan være verdt å prøve??

 

Lykke til, deWilish, jeg heier på sidelinjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deWilish

Bare hyggelig ser du:)

Takk og takk for tipset. Krom og kanel, det skal jeg prøve:) Alt for å slutte med godtespising. Det er jo værre å slutte med godterier enn røyk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter meg også bak krom og kanel! Kanel senker blodsukkeret. Vet ikke helt hva krom egentlig gjør i kroppen men det demper ihvertfall søtsuget. Har hørt flere si at man må spise høyere dose enn det står på boksen

 

Vekten i dag var 71,1. DUMME VEKT!!!! ÆSJ! Enda vi gikk superlang tur på halvannen time 18.mai. Utskeielsene på 17.mai var ikke SÅ store; to glass champagne, 2 glass hvitvin, et pizzahorn og 2 ss rømmegrøt. Dette kom jo ikke i tillegg til vanlig mat men i stedet for. 17.mai frokosten var omtrent som jeg spiser til vanlig. + at jeg spiste noen nox om kvelden.

 

Liker ikke dette her altså, at jeg ligger på vipper på 70 kg +-. Hvis jeg husker riktig var jeg 70,7 sist gang så det er snakk om 400 g. Ikke så mye men en smørpakke. Satser på at det er en smørpakke med vann, hihi

 

Har sikkert sagt det før men det er UTROLIG kjekt med innlegg på tråden min :-D

 

På søndag er det kurs. Håper vekten har ordnet seg litt til da, selv om det bare er 2 dager til.

 

Slippe; 14 kg er helt fantastisk! Og så deilig at du har lært at verden ikke går under når du skeier ut! Det har jeg også lært ser det ut som :-) Men tror ikke helt på det enda, da. Foreløpig har jeg klart å spise et stykke sjokolade, litt chips eller noe sånt og så spise normalt igjen neste måltid eller neste dag. Skjønner det ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Ninjastar

Hjelper virkelig kanel mot søtsug? Det visste jeg ikke! Det kan jo forklare at jeg ikke har vært så søtsugen som normalt de siste ukene - jeg har hatt helt dilla på havregrøt med kanel på til frokost en stund nå! Da tror jeg jammen jeg må fortsette med det;)

 

Men burberry - where are you? Ikke tatt sommerferien ennå, eller? Jeg var forresten på seriøs shopping da jeg var på ferie i New York her før i mai, og tenkte på deg da jeg gikk meg på en Burberry-butikk! Hehe:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg er her!! Vet ikke helt hvorfor jeg ikke har vært her inne... falt litt utpå en stund men hentet meg inn igjen. Tror jeg bare har "glemt" siden litt.

 

Men nå er jeg ihvertfall her :-) Har ikke veid meg på evig lenge og håper det ALDRI blir sommer i år. Kan godt regne til september for min del!

 

Har begynt på behandling for kneet mitt og det ser virkelig ut til å virke. Kanskje jeg endelig har funnet noe som får det til å fungere igjen? Han jeg går til sier ihvertfall at det kan blir helt fint igjen - noe som betyr TRENING! Hurra!

 

Så meg i speilet her for noen dager siden og kjente faktisk ikke igjen jenten jeg så. Det var skikkelig skummelt - som jeg ikke hadde noen identitet lenger. Skremte meg faktisk litt. Så store overarmer, stor mage og ikke minst et helt appelsintre på lår - og til og med legger. Lurer på om jeg noen gang kan få kroppen min tilbake?

 

En av tingene som plager meg mest er at det virker som kjæresten min også er plaget av vekten min. Han sier han ikke er det men jeg føler han behandler meg annerledes. Høres VELDIG kunstig ut hvis han gir komplimenter etc. På mange måter skjønner jeg det for jeg er jo veldig annerledes nå enn når vi ble sammen.

 

Forresten, kanskje det er derfor jeg ikke har vært så mye innpå her? Vi har hatt mye problemer og mye krangling. Ser ut som forholdet går mot slutten og det er trist - selv om det nok blir bedre for meg på mange måter. Og det kommer nok til å inspirere til både mer bevegelse og bedre mat.

 

Og så må jeg si TUSEN TAKK til dere som har etterlyst meg, jeg ble litt rørt, jeg. Hadde trodd at tråden min nå var på side 50 eller noe sånt.

 

Klemmer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i kveld fikk jeg skikkelige cravings. Sånn helt voldsomme. På frukt og grønt!! Er det mulig? Jeg prøvde å holde meg men endte tilslutt opp med å kjøre til den søndagsåpne butikken. Endte opp med en boks med plommetomater, en kurv jordbær, ett eple + vanlijeyoghurt. Litt skuff at jordbærene smakte =)#=%#¤

så det ble en yoghurt og plommetomater. Tror egentlig jeg bare var tørst i utgangspunktet men var veldig deilig med litt frukt og grønt. Har vært elendig på det i det siste *skjerpe seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se deg tilbake - selv om jeg forstår at livet noen ganger byr på slike utfordringer at et slankeforum må vike. Trist å høre at det ser mørkt ut for forholdet da, og at det blir mye krangling og utrivelige stunder...

 

Jeg kjenner meg igjen i det du forteller om eget speilbilde. Er det ikke fælt å være en person inni og en person utenpå ?? Det blir helt kollisjon....

 

Håper alt faller på plass for deg etterhvert, burberry!

 

 

 

Klem, Slippe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Yeah! Der var a jo:) Så fint at du ikke er blitt borte for oss!

 

Ikke så lett med slankefokus når kjærlighetslivet går dårlig, det er i hvert fall sant. Been there mer enn én gang de siste 15 årene... Jeg går ned når jeg er lykkelig singel, og opp når jeg er lykkelig usingel eller ulykkelig singel:p

Denne gangen her er faktisk min første gang at jeg klarer å gå ned i vekt mens jeg er i et bra forhold. Som singel er det tross alt så mye lettere å fokusere kun på seg selv, slippe andre sine fristelser, eller grimaser over sunn mat, og inaktive filmkvelder i sofaen.

Denne gangen har jeg heldigvis funnet en som tar slankingen min på alvor - men det er jo ikke gitt. Så LETT er det ikke!!

 

Håper kneet blir bedre snart:) Og at livet ellers ordner seg! På den ene måten eller den andre. Og at du uansett passer på deg selv oppi det hele!

Det er i hvert fall et godt tegn at du fyser på grønt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da var jeg innom igjen :-) Har IKKE falt av lasset altså!

 

Sist jeg veide meg var jeg 65 kg :-) Har nå gått ned tilsammen 17 kg og er happy med det - eller dvs, jeg er happy med at jeg har klart så masse men jeg har jo fremdeles en del igjen!

 

Kan bruke str 40 i veldig mye nå, og kom inn i str medium i en genser som tilfeldigvis lå i et prøverom. MEDIUM!! Hadde aldri falt meg inn å prøve den størrelsen og det går nok noen kg til jeg prøver igjen!

 

Er på treningssenter fast en gang i uken + at jeg går en skikkelig tur en dag (sånn på et lite fjell, litt bratte bakker). Sliter fremdeles med kneet mitt, det ser ut som det aldri blir bra :-( Men så lenge jeg klarer to dager i uken så er det IHVERTFALL bedre enn ingenting!

 

Energien er helt annerledes enn den var i begynnelsen selvfølgelig :-)

 

Ellers er det status quo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...