Gå til innhold

Slank og spretten!


Anbefalte innlegg

Gjest cherrys
Wæææ' date=' jeg prøvde meg på den en gang (eller kanskje jeg bare så på ;-) ) og den var tung altså! Når jeg går litt mer ned og nærmer meg idealvekten så kommer jeg til å begynne å trene igjen. Egentlig så liker jeg det jo men syns det er vanskelig nå som jeg er så stor (og litt flaut)[/quote']

 

Det er kun tungt de første gangene :) Jeg var så støl at jeg klarte såvidt å gå :) Hvis du liker å trene så er jo det supert, er vanskelig å komme i gang, men den følelsen man får etter å ha trent er så herlig!! Det tipper jeg du også syns.. Det er ikke flaut når du gjør det i stuen når du er alene. Litt trening er bedre enn ingenting :) Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

du har helt rett cherrys! jeg skal komme i gang! vektnedgang på "bare" 400g denne uken inspirerer litt til å trene. Men 400g er jo en smørpakke da :-)

 

Skjønner ikke helt hva jeg har gjort "feil" siden jeg har gått ned så lite men jeg har ikke spist som jeg skal (igjen). Flere dager har jeg kun hatt tid til noen knekkebrød her og der og det hjelper ikke akkurat på forbrenningen. Faste måltider, burberry!

 

Åh, er trøtt i dag.. våknet altfor tidlig..gjesp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute i byen og kikket litt og la merke til at jeg blir skikkelig misunnelig på de tighte, flotte jentene som finnes over alt! Husker når jeg så sånn ut men det er mange år siden. Tenk hvis jeg aldri blir sånn igjen? Åh, jeg er misunnelig på de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du! Ikke tenk tanken engang på at du ikke greier det, det er dit du er på vei - og det klarer du! Jeg er HELT sikker. :)

 

Tenk så flink du har vært allerede, som har tatt grep slik du har gjort. Ikke noe er gjort over natta når vi er 20-30 kilo overvektig, så tålmodigheten kan nok bli satt på prøve, men det er bare å holde stivt blikk mot målet mens man nyter veien og resultatene man oppnår underveis.

 

Av den grunn har jeg akseptert for meg selv at dette nok tar LITT lenger tid enn jeg hadde satt som relativt hårete mål, 21 kilo på under året. Det kryper sakte, men sikkert, nedover, og det viktigste av alt; Dette klarer jeg fint å leve lenge med! Dermed slapper jeg litt av på stresset, men er like sikker på at jeg skal komme frem - til slutt.

 

For meg blir målet i antall kilo bare en mellomstasjon, for det er jo å klare å holde seg der som blir det virkelige målet! :) Og takket være dette stedet her, så tror jeg jammen jeg skal klare det også!

 

Heng i, burberry, klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nok rett; jeg må nok sette målet litt lengre frem i tid enn jeg egentlig hadde planlagt. Men så lenge vi er på riktig vei så er det det som teller :-)

 

Denne uken har jeg både drukket vin og spist nachos og er spent på hvilket utslag det gjør på vekten. Egentlig så føler jeg meg bare tightere - og med med energi. Rart det der.

 

Som de andre ukene må jeg dessverre rapportere null trening :-( det begynner jo å bli litt flaut nå når jeg hver uke skriver og tenker at jeg har så lyst og så gjør jeg ingenting med det. Terskelen er så sykt høy for å være den største på gruppetimene! Spinning kunne jeg gjort men jeg bruker som unnskyldning at spinningklærne mine er for små. Kanskje jeg skulle sett etter en ny og større bukse i ettermiddag? Det høres vel ikke altfor dumt ut?

 

Kommer med ny rapport i morgen (eller hvis jeg har kommet meg på treningssenteret før det, haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73,7 og nedgang på 500 gram. Først fikk jeg hakeslepp når jeg gikk på vekta for jeg trodde jeg var 72 forrige gang men iflg vektkurven på fremsiden var jeg 74,2. Er fornøyd, jeg, selv om det gjerne kunne godt dobbelt så fort.

 

Med 500 g i uka fremover er det ................ (uendelig) uker til jeg når målet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på Zumba :-) Likte det kjempegod bortsett fra at det var styrketrening på slutten..wtf?? Knebøy og utfall til zumbamusikk. Rart! Hadde vært mye gøyere om vi hadde danset hele timen spør du meg.

 

I dag står ertesuppe med svineknoke på menyen, fra oppskrift i kursboken. Har laget den før og den er veeeeldig god!

 

Blir en små-hektisk dag dette så jeg får vel komme meg ut av internetten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Burberry, hva skjer'a?! Spinning OG Zumba??! Det er jo råbra! Nå er du godt i gang:D

 

Ha en fin-fin helg - og håper du ikke blir for støl etter de overraskende styrkeøvelsene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burberry' date=' hva skjer'a?! Spinning OG Zumba??! Det er jo råbra! Nå er du godt i gang:D

 

Ha en fin-fin helg - og håper du ikke blir for støl etter de overraskende styrkeøvelsene;)[/quote']

 

Hmm kjønner ikke hva som skjer jeg heller :-) Men i morgen er det zumba igjen. Håååååper å få en fin rumpe til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned bare 200 gram denne uken :-(((((((( Ser ikke hva jeg har gjort galt med 3 treninger og bra kosthold. Nå har jeg veid meg tidlig om dagen så kanskje jeg er lettere om en time, haha

Jeg sier alltid til andre at vekten er kun et tall men 200 g er så lite. Bare en halv smørpakke :-(

 

Dette skjedde også sist jeg gikk på aktiv kurs. Når jeg trente stod vekten stille, de ukene jeg ikke trente raste jeg ned. Det er jo helt ulogisk. Resultatet var jo at jeg sluttet å trene bortsett fra den ene gangen i uken på kurs.

 

60 kg virker så fjernt nå... 13 kg til august skal jeg klare.. sånn ca ihvertfall. Skal ihvertfall ha en rumpe som ikke ser ut som en appelsin. Og heller ikke en mage som ser ut som jeg er høygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal så lite til å vippe meg av pinnen for tiden :-( Etter en ubetenksom (?) kommentar fra kjæresten min så gikk jeg litt i kjelleren. Det begynte med at han sa at jeg var veldig sexy. Og jeg sa at jeg håpet å bli enda finere. Og da sa han: blir du mer sexy nå så kommer jeg til å se på deg hele tiden.

 

Jeg vet jo at han sikkert mente det bra, han er veldig flink til å gi meg positive tilbakemeldinger og føle meg vel med kroppen min.... men akkurat den kommentaren traff litt... litt sånn; ser du ikke på meg nå, da.. liker du ikke meg nå da etc.. men jeg sa ingenting. Ble litt motløs men skal ihvertfall ikke la det gå ut over spisingen. Hvis det kommer flere kommentarer så skal vi se at det er JEG som finner noe annet å se på hele tiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er ikke alltid så heldige med korrespondansen mellom det de ønsker å si, og det som faktisk kommer ut :D

 

Jeg er helt sikker på at det egentlig bare var skryt, og at han synes du er kjempeflink! Det var nok ment som en anerkjennelse :)

 

Og burberry, ned er ned! Dette går rette veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom over den kommentaren ganske fort selv om jeg må innrømme at den ligger litt i bakhodet.

 

Jeg har vært ganske flink å trene, både zumba, elipsemasking og i dag har jeg booket time på spinning. Syns fremdeles zumbaen er litt vanskelig med trinn og sånn så jeg står bakerst og prøver så godt jeg kan :-)

 

Var på fest i helgen men det gikk fakstisk veldig bra. 4 glass vin og litt bailys. Dagen derpå derimot lagde kjæresten løvstekburger og den var nok ikke så sunn og så spiste jeg en del superchips. Det rare er at jeg har ikke dårlig samvittighet eller tenker at jeg har sprukket sånn som tidligere. Nå tenker jeg at alt går sin gang selv om jeg unner meg noe. Og så har jeg oppdaget noe jeg aldri har kunnet før: ta bare EN kjeks! Jeg kom over en skål med masse forskjellig kjeks her om dagen og jeg vurderte hvor mange kcal det ville være i en og tok den og gikk videre. Tidligere ville jeg ikke klart å få den fristende kjeksskålen ut av hodet men nå tenkte jeg ikke på den etterpå i det hele tatt

 

Hva har skjedd med meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå går det sakte! bare minus 400 g denne uken også :-( hadde håpet på en kilo (siden jeg ikke spiser så mye, haha). Jeg sier det hver eneste uke: nå må jeg spise mer. Og skrive alt inn. Men gjør jeg det? Får jeg tid til det? Jeg klarte det jo fint før. Spiser kanskje litt mer variert nå sånn at det kan være LITT vanskelig å få til alt men det er egentlig bare en unnskyldning. Jeg bør forstå at en kyllingsalat, en skyr og noen knekkebrød ikke er nok på en hel dag.

 

Kommende uke skal jeg ikke love meg selv noe... men ihvertfall prøve å gjøre mitt beste. Må innrømme at 400 g var utrooolig irriterende når jeg håpet på en kg. Når jeg var yngre så gikk jeg jo ned så fort uansett......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt forvirret her nå. Jeg regnet ut kcal behovet på kalkulatoren her på siden og fikk 1880 i hvilestoffskifte. Siden jeg skal trekke fra 500 kcal for å se hvilken meny jeg havner på blir jo det meny 1. Men kurslederen sa meny 2. What to do? kanskje jeg skal legge meg midt i mellom? Men skjønner ikke helt det heller siden jeg er 158 og 73 kg?

 

Tror jeg må inn på noen av de andre trådene deres og spørre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er ikke hvilestoffskiftet du skal trekke 500 fra, men ditt totale energiforbruk, dvs etter at trimpoeng er regnet med. Jeg antar du har et høyere tall for "mitt daglige energiforbruk" enn for "hvilestoffskifte", du har jo begynt å trene:)

 

Så kanskje du da ender på meny 2 likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

... nå vet jeg ikke hvor gammel du er, eller hva du har lagt inn som hverdagaktivitet. Eller hvor mange trimpoeng du har pr uke.

Men jeg ser jo at det er mulig å havne på 1800 totalt sett, med lav hverdagaktivitet og lite trim.

 

I så fall synes jeg det hørtes mye ut å ligge på meny 2. Det kan ikke bli mye nedgang pr uke på det, dersom 1880 er totalen din pr dag.

 

Synes i så fall du skal spørre kursleder igjen, så jeg ikke sier noe galt:) Jeg prøver jo selv å ligge mer enn 500 under totalen, helst 800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1880 er totalforbruket mitt hvis jeg har regnet ut riktig. Jeg satt på liten hverdagsaktivitet og 4 trimpoeng. Jeg har nok litt mer men noe spesielt aktiv hverdag har jeg ikke.

 

Tror jeg skal prøve meg på meny 1 igjen, jeg. Går ikke på kurs lenger så har ikke noen å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg tenkte på noe: Ettersom hvilestoffskiftet gradvis reduseres med vekten, så kan det jo være at dette tallet var mye høyere den gangen du gikk på kurs? Og at anbefalingen om meny 2 den gangen slikt sett ikke er gyldig lenger?

Mitt hvilestoffskifte har blitt redusert med ca 300 kcal fra jeg startet i august og til nå, og jeg innser at jeg nå burde ligge litt lavere enn meny 2, som er det jeg har ligget på hele tiden. Mitt totalforbruk pr i dag er ca 400 kcal høyere enn ditt.

 

Hvis jeg hadde vært deg, med et totalforbruk på 1880, hadde jeg lagt meg godt under meny 2, kanskje nesten ned mot meny 1.

 

Eneste problemet er at meny 1 er så innmari lite mat...:) Så jeg har ikke helt klart å motivere meg selv ennå til å gå mye lavere.. Men jobber med saken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, meny 1 har ikke akkurat for mange kcal! Jeg har fremdeles 500 kcal igjen før jeg har klart å nå dagens mål på 1300 :-( har vært en hektisk dag med yoghurt til frokost, en kyllingsalat, litt tacogryte fra grete roede oppskrift og et kakestykke og en vårrull på skolen. Trodde jeg hadde sprengt kaloriinntaket mitt for hele helgen men la heldigvis alt inn i dagboken og kom på litt over 800! Bare kakestykket alene kom på nesten 200 kcal... og ikke så veldig nyttige kcal heller.

 

Skjønner ihvertfall hvorfor jeg er litt småsulten nå på kvelden :-)

 

Skal være superflink denne uken og håper på nærmere 1 kg til neste torsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært i tankeboksen etter en helg med litt godteri og dårlig motivasjon. Litt nonstop og lettchips og jeg begynte å tenke i baner som at det ikke nytter mer. MEN så kom jeg på... jeg har gått ned 9 kg på 10-11 uker. Det må jo være fantastisk! Og jeg må slutte å kjefte på meg selv i hodet mitt for det jeg ikke får til.... treninger jeg ikke gjennomfører som planlagt og maten jeg ikke klarer å få i meg.

 

Siden jeg ikke ser vekttapet selv så føles det demotiverende. Men 9 kg er 9 kg. Nemlig! Jeg henger meg sånn opp i at jeg har så myyye igjen at jeg aldri kommer til å bli ferdig... men uansett hvor lang tid det tar så blir jeg lettere og lettere etter hvert. Føler meg så tjukk når jeg er sammen med andre at jeg ofte bare blir sittende stille å se på de andre som har slanket seg og ser fantastiske ut - og føle meg mislykket selv. Akkurat det går vel ikke over før jeg ser vekktapet litt bedre selv men det VIL gå over

 

I dag har jeg gjort noen endringer på maten også. Tror grunnen til at jeg har mistet litt motivasjon er at jeg har spist det samme igjen og igjen og igjen. Knekkebrød med makrell i tomat, kaviar eller smøreost til frokost og lunsj, salat eller grete roede middag og yoghurt eller knekkebrød igjen. Wææææ ikke rart jeg har gått litt på veggene!

 

Nå har jeg kjøpt martins rugbrød som jeg hadde glemt jeg liker og litt diverse pålegg som philadelfia og mager prim :-) primen inneholder nok mye sukker men det frister mer med litt godt på skiven innimellom + at jeg blir mye lenger mett med grovt brød.

 

Nå gleder jeg meg til tiden fremover og minuskiloene som skal dette av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martins rugbrød falt bort etter to dager. Fyttigrisen så vondt jeg har hatt i magen!! Uansett om det er en overgangsperiode eller ikke.... jeg kan ikke tilbringe dagen på toalettet med en mage som det ikke en gang får plass i de vide kjolene mine. Nå er jeg tilbake til knekkebrød men med litt nytt pålegg... endelig

 

Er IKKE klar til veiedag i morgen. Det beste jeg kan be om er at jeg står stille og ikke har gått opp. Tror det vil røyne litt på motivasjonen om jeg går opp... men stillestående bør jeg akseptere etter et slurvete kosthold og chips på søndag (eller var det lørdag?)

 

Jaja... på fredag er det ny uke og nye muligheter.. og helgen begynner med party (igjen). Er mektig lei av disse bursdagene og markeringene nå! Og så er det ikke lenge til påske heller. Wææææ livrammen må strammes inn ytterligere er jeg redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...