Gå til innhold

Slank og spretten!


Anbefalte innlegg

Wow, du har jammen knekt 70-grensa siden sist:D Og så til de grader!!! Grattis med kjempeinnsats og kjemperesultater, utrolig bra!

 

Jeg vaker fortsatt rundt 70, som jeg har gjort i ukevis. Nei forresten, stryk det. MÅNEDSvis er nok mer korrekt;) Men jeg holder koken og har en god følelse for høsten:)

 

Håper du stikker innom litt oftere med oppdateringer! Og god bedring med kneet, det var da kjedelig at det ikke er bra igjen ennå. Ha en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Hei Burberry! Vi var på en tråd sammen for en stund siden. Surfet litt rundt på forumet, og så dukket et kjent 'ansikt' opp. Hyggelig :P Og du har jo gjort en helt FANTASTSIK jobb!! Gratulerer! wow! 17kg. Det er imponerende! Og motiverende! Det er omtrent det jeg vil ned. Jeg synes du har vært superflink og utholdende. Keep up the good work! :(

(ps, jeg hadde et annet nick før, så derfor husker du meg nok ikke. Ny start... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med tilbakemeldinger :-)

 

Ninjastar; vet hvordan du har det! Skjønner ikke helt de som klarer å gå ned 20 kg på 4 mnd uten å ha et eneste platå! Ser jeg begynte tråden i slutten av Januar og det har tatt over 9 mnd å komme dit jeg er i dag! Høres SÅ lenge ut men det spiller ingen rolle, jeg er bare superhappy av å snart være 20 kg lettere. Helt fantastisk følelse :-)

 

Olga76; så kjekt at du titter innom ! Vi kan vel bli kjent igjen, vi :-)

 

 

Nå er det litt ekstragir frem til julebordsesongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at du ikke har falt av lasset, burberry :) Du har gjort en kjempeinnsats på ganske kort tid, selv har jeg brukt siden august i fjor på samme resultat; -17 kilo!

 

Nå har jeg gjort en del bevisste valg underveis, blant annet å lære meg å kunne slappe av og kose meg i jula, på hytteturer, ferier osv - for så å stramme kraftig inn rett etterpå. Det har vært min store, store vanskelighet gjennom årene, ferien har gjerne vart i noen måneder.... eller år.... og vekta har økt i takt med det.

 

Jeg vil gjerne ha et slikt liv, der jeg kan skille på hverdag og fest uten at festen varer helt til neste fest, så dette har vært en utrolig viktig lærdom i forhold til å klare å holde vekten senere.

 

Nå rusler det sakte nedover, har "noen" kilo igjen - tror jeg bare må sette sluttstrek for selve slankingen en plutselig dag da jeg føler at jeg er tynn nok :) Og det er jo DA selve fremtiden som tynn begynner, det blir ikke lett - men vi klarer det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og målt meg på sånn maskin som måler ALT i kroppen - sånn på treningssenteret. Shit, altså, fettprosenten var MYE høyere enn jeg hadde forventet!! Wææææ !

Ellers var muskler, mineraler etc ok men jeg hadde for mange kg, altfor høy fettprosent (han sa ikke det, altså, men jeg trente jo mye før så jeg vet hva som er bra og ikke. Referanseområdet kommer jo også ut på skjemaet.. og jeg lå 15 % over det!

 

Treneren sa det var kondisjonstrening jeg trengte og det var litt nedtur siden jeg bare kan trene kondis en gang i uken. Jobber mye med kneet hos fysio, fremdeles en gang i uken. Det blir bedre og bedre og bedre men er fremdeles vondt etter jeg har trent. Uansett; resultatene motiverte faktisk til videre innsats. Jeg nevnte at jeg kanskje ville stoppe litt og stabilisere nå men han sa at hvis jeg ikke hadde problemer med at huden ikke trakk seg sammen så var det bare å kjøre på. Er litt redd for det, nemlig.. at huden ikke skal følge med. Spesielt magen, siden det er der mesteparten av fettet ligger.

 

Maskinen målte forresten også omkretsen av overarmen (skjønner ikke hvordan den klarte det men den kom til riktig resultat ihvertfall!) og så målte den armen minus fett eller noe sånt.. og kom til at den burde krympe ca 8 cm. Det vet jeg jo når jeg ser på armene men det er utrolig rart å se det på papir. Og så kjekt å ha noe jeg kan jobbe mot og måle med om en mnd eller to.

 

Ellers går det vel egentlig LITT bedre i forholdet nå.. tror jeg. Ser kanskje ut som samlivsterapien virker, selv om jeg ikke helt tror på det enda. Vi har ihvertfall fått mange øvelser som vi gjør og som hjelper litt ift kommunikasjon. Egentlig tenker jeg at sånne ting burde komme automatisk men kanskje det hjelper å lære det. Familievernkontoret har så fullbooket at det er umulig å få skifte timer innen samme uke hvis det er en som ikke passer - det må jo tyde på at det ikke bare er vi som har problemer. Vi får se. Er kanskje litt mer optimistisk enn tidligere - men så skjer det noe og da føler jeg alt er som før.

 

Tenker jeg bør begynne å føre inn maten jeg spiser igjen. Må kontrollere litt om jeg spiser for mye eller for lite. Blæææ syns det er stress å føre inn maten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig melding på tråden min :)

 

Jeg regner ut mitt dagsbehov (uten trim) ved hjelp av denne kalkulatoren her:

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Det er utgangspunktet, så kommer dagens trim i tillegg. Den legger jeg inn på siden min her, og får regnet ut hva det utgjør i kalorier.

 

Inntaket får jeg også ved å legge inn alt jeg spiser på siden min her inne. Etter over ett år, synes jeg fortsatt det er veldig lurt av meg å føre dagbok over inntaket. Jeg har veeeldig dårlig hukommelse når det gjelder hva jeg har spist: "Spiste jeg en eller to stykker?? Sikkert bare en...jeg tar en til!"

 

Differansen bør for meg ligge på mer enn -500 kcal pr. dag dersom jeg skal ha noen hundre gram ned i uken :)

 

Så bra at du ser litt lysere på tilstanden hjemme, håper det går seg til, sånn litt etter hvert, og at dere finner frem til det dere hadde sammen i utgangspunktet :)

 

Godt at du er i farta her inne igjen også, hyggelig å ha deg med på sidelinjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bestilte jeg en ukesrasjon med mat fra http://www.spisdegslank.no

Det er lavkarbomat så det er ikke helt Grete Roede men det er 1300 kcal pr dag så jeg tenkte at da er det ikke så stor forskjell likevel.

 

Må bare ha litt forandring og tenker at uansett hvordan det smaker så klarer jeg alltids en uke :-) Og det skal bli SÅ deilig med ferdiglaget mat :-) Bare ta opp og tine. Skal hente det allerede i morgen. Har litt sånn sommerfugler i magen av en eller annen grunn, aner jo ikke hva jeg går til og hvordan jeg skal få hentet 28 måltider (tror jeg det er) Og ikke minst hvordan jeg skal få plass i fryseboksen. Føler meg litt dum som har bestilt noe sånt men tenker også at det skal bli deilig å planlegge mat for den neste uken. Her går det stort sett i det samme og jeg håper på noen nye ideer nå.

 

Veide meg i dag tidlig og vekten stod på 63,8. Kan ikke få sagt hvor deilig det er å ha målet innen rekkevidde! Vi skal sannsynligvis reise bort i midten av November (hvis vi fremdeles er sammen, da :-) :-) ) så da ønsker jeg å sette inn litt høygir fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet maten min i dag :-) Det var ganske mange mennesker som skulle hente og det som slo meg var at alle var slanke! Jeg stod og tenkte ; men hva skal dere med sånn mat, dere som er så slanke? Men selvfølgelig, det er vel derfor de ER slanke.

 

Noen av porsjonene var BITTESMÅ og jeg tenker bare "herregud" mens andre porsjoner var helt ok. Blir veldig spennende - og avslappende - ihvertfall!

 

Kjenner faktisk jeg er lite klar for helg nå. Kunne tenke meg et par ukedager til. Er ikke helt i toppform og hadde vært greit å være det når helgen setter inn. Ellers forsvant tv og internett en eller annen gang på morgenkvisten (må det ha vært). Leverandøren fikk internett opp og gå igjen men ikke tv (?!).

De sier de må ha en montør ut blabla.. det kommer jo til å ta forever :-( jeg vil ha tv!! Og så skjønner jeg ikke hvorfor de må ha montør når det virket helt fint i går... BLÆH

Jaja, hadde vært enda verre uten internett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigmaten fungerer faktisk kjempebra og porsjonene er mye større når jeg skal spise enn de ser ut til i boksen eller hva jeg skal kalle det. Maten er laget av naturlige råvarer men det er tilsetningsstoffer i den. Lurer allerede på å bestille litt videre fremover også. Dette hadde selvfølgelig ikke gått i en familie men jeg syns ikke 5-700 i uken er så dyrt. Spiser jo ikke så mye utenom.

 

Privatlivet har kræsjet igjen (selvfølgelig) og jeg kjenner jo at jeg er lei av at han er sånn. Samtidig ser jeg ikke for meg at jeg vil ha noen andre men det burde jo gå en grense et eller annet sted for hva jeg orker å forholde meg til også. Men når man virkelig elsker noen.... tror jeg må finne meg et kurs i selvrespekt - og ikke minst et annet sted å skrive dagbok enn på Grete Roede sin vektklubb, hehe :-) men det er så lettvint når jeg først er i gang :-) Håper nå virkelig det ikke blir brudd denne gangen heller

 

Føler jeg har skikkelig god kontroll på mat og aktivitet i øyeblikket. Føler mer og mer velvære og magen (den indre, ikke den ytre!) er visst blitt mindre for det skal ikke så mye til før jeg blir mett. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en vanskelig tilværelse...men så lenge du selv er "sjef" over dine egne valg og avgjørelser, så har du jo kontroll over situasjonen.

 

Du må bare passe på at du ikke havner i en ond sirkel der ditt liv og din hverdag styres av hans ujevne humør eller sinnstilstand. Dersom forholdet skal fortsette, så er det fordi DU velger det ;) Da blir det ikke kollisjon med selvrespekten, heller.

 

Håper det ordner seg for deg og dere, burberry - og skriv nå endelig dagbok her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hmm, nå vet jeg faktisk ikke hva som har skjedd! For første gang siden jeg begynte i slutten av januar (bortsett fra litt i sommer) har jeg et sånt enormt sug som jeg bare ikke klarer å motstå!

Eneste endringen jeg har gjort er jo de ferdiglagte måltidene. En del av de har masse søtstoff i seg så jeg lurer på om det kan være det som trigger suget? Er ikke sånn at all maten nødvendigvis smaker søtt men noe gjør jo det. Og til og med det som ikke smaker spesielt søtt har søtstoff.

 

Jeg har også sluttet med noen tabletter jeg har gått på men det burde jo ikke ha noe å si. I tillegg går jeg rundt og venter på mensen.

 

Hvis jeg hadde klart å identifisere en KLAR faktor så kunne jeg gjort noe med det, men nå? Har til og med gått opp 0,5 i vekt og føler meg veeldig "kvapsete og vannete". Her må noe gjøres med en gang.

 

Det kan jo være en eller alle av disse tingene, så da vet jeg ikke hva jeg skal ta tak i.

Spiser ikke godteri el.l men rett og slett for mye mat. Inkludert i det regnskapet har det blitt noen atkins-barer. De kommer ikke i tillegg til de kaloriene jeg skal ha men likevel.. huff, nei jeg vet ikke.

 

Får metthetsfølelse ganske fort men den forsvinner etter en time.. og da er det vanskelig å vente to timer til! Om kvelden er det helt uutholdelig! Tidligere kunne jeg jo omtrent glemme å spise; nå bare seeer jeg på klokka og venter til neste gang jeg kan putte noe i munnen. Tygger tyggis som en gal for å ha noe å tygge på.

 

I løpet av slankeperioden min har jeg aldri hatt problemer med å ta en liten bit av en kjeks en gang, eller ett kakestykke. Har aldri hatt lyst på noe mer. Skjønner ikke dette!

 

Kan ikke bare sitte og vente på at det skal gå over heller; hva hvis det ikke gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Uff da, dette hørtes ikke særlig moro ut!! Jeg har noen sånne dager innimellom, som oftest dagen etter jeg har trent hardt, og det er såå slitsomt! Jeg kan gjerne bli sulten under en halvtime etter jeg har spist, jeg får liksom aldri nok.

 

Jeg er ingen ekspert, men tror søtstoff absolutt har noe å si i ditt tilfelle. Hvis jeg er litt småfysen, og drikker sukkerfri brus som Pepsi Max eller Cola Light, går det 10 minutter - og vips er jeg dødssulten og helt innhøl.

 

For noen mennesker, trigger falskt sukker insulinproduksjonen, og kroppen setter da igang en prosess for å få ned blodsukkeret. Men så ble den lurt, for det kom jo ikke noe "ekte" sukker - og dermed blir man ekstra sulten.

 

For å teste ut teorien, kunne du jo prøvd noen dager på "vanlig" mat igjen, droppe alt inntak av søtstoff - og se om det endrer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok "bare" mensen :-) eller, hvorfor smilefjes egentlig, jeg har oppblåst og vond mage som jeg krysser fingrene for skal bli flat og fin og luftfri til jeg skal ut å se et show i kveld.

SÅ glad for at det hadde en logisk forklaring. Søtssuget forsvant med en gang mensen satte i gang ;)

 

Er nok som du Ninjastar sier, også søtstoff. Kutter ut de %#&¤ atkinsbarene så godt jeg kan nå. Har en i bilen for sikkerhetsskyld, i tilfelle jeg er i en situasjon der jeg holder på å "dø" av sult. Eller kanskje jeg burde finne noe mer fornuftig. Tingen med de barene er at de ikke inneholder sukker, og sukker trigger meg mer enn noe som helst annet. Så søtstoff vs sukker.. blir som å velge mellom pest og kolera. BARE i nødstilfeller - men det er ikke noe problem nå som suget har forsvunnet.

 

Nå er jeg faktisk på vei til trening. Har kanskje glemt å skryte av det i det siste men jeg har blitt ganske flink til å bevege meg. To tunge fjellturer har det blitt (på sånt ordentlig fjell!) og fast spinningtime en gang i uken. Bakkeintervaller - sykt tungt og sykt gøy.

 

Kneet blir bedre og bedre men jeg merker det godt når jeg har både spinning og en hard tur i løpet av en uke. Heldigvis tåler det gradvis (men det er altfor gradvis!) mer og mer belastning. Nå er det kortison på trappene, håper det demper og fikser litt.

 

Og så MÅ jeg gå med lave sko :-( føler jeg har mistet feminiteten min her jeg har ruslet rundt i lave sko i flere mnd. Dette er bare meg, altså, jeg har absolutt INGEN meninger/tanker rundt andre og sko :-) Bare for å presisere det! Jeg har gått i høye hæler siden jeg fikk lov av mamma og har sikkert 50 par sko med skyhøye hæler. Har brukt på jobb, ja, over alt. Er nok en medvirkende årsak til at kneet mitt er ødelagt. Med feilstilling i fot og hofte så er vel ikke hæler 24/7 noe smart. Savner å trippe rundt! Er så glad i å gå med kjoler og skjørt og da blir det ikke helt det samme syns jeg. Og så må skoene være såpass at de får plass til innleggssåler - og det utelukker de mest nette skoene.

 

NÅ ble det for mye sko-prat her kjenner jeg!

 

Løøøper på trening :-) Ha en strålende lørdag folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det øyeblikkelig trening igjen, den faste mandagsspinningen. Mat/søtsuget er visst ikke helt borte for med både middag og smoothie i magen så kjenner jeg at det blir litt vanskelig å sykle i dag. Begynner ikke før om 40 min så jeg håper det siger unna til da!

 

Må virkelig finne ut hvor dette suget kommer fra, det er ihvertfall ikke sult. Rare greier. Håper det forsvinner når mensen forsvinner, i mellomtiden skal jeg være fryktelig påpasselig med søtstoff. Jeg begynner i morgen, haha :-) Finner de der Atkins-sjokoladene over alt plutselig; i bilen, i vesken, skapet.. men jeg regner de selvfølgelig inn i kaloriinntaket - som for øvrig er for lavt. Kanskje det er derfor jeg har sug - jeg har trent mer i det siste og det kan jo være at underskuddet er større nå. Blir uansett bare spekulasjoner.

 

På tross av... søtstoff-mage... så håper jeg det går bra på spinningen i kveld :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser at det snart er en mnd siden jeg veide meg..! 11/10 var jeg 62,6. Blir veiedag i morgen og er veldig spent. Kjennes ikke ut som jeg har gått ned ihvertfall...!

 

Syns det går bra; søtsuget er nok pga ferdig maten så jeg har plukket ut det jeg har sett som er uten søtstoff og holder meg til det andre. Noen produkter står det faktisk søtstoff som nr 2 på ingredienslisten! Men når det står sist eller nest sist tenker jeg at det ikke gjør noe.

 

Blir en spennende dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg veide meg var jeg 61 kg! :D

 

Ferdigmaten er veldig praktisk men jeg går mer og mer over til å lage middag så sant jeg har tid nå. Er jo selvfølgelig mye sunnere og uten tilsetningsstoffer. MEN når det kniper med tiden så er det veldig greit å kunne ha noe i vesken som jeg vet har riktig næringssammensetning.

 

Får et nytt lass i dag og da har jeg stort sett begrenset meg til frokost- og kveldsretter + rundstykker. Har pælmet all maten fra dette merket som inneholder søtstoff og prøver å tenke mer og mer naturlig.

 

Har en utfordring på søndag, skal ha kaffebesøk. Har såpass mye å gjøre utenom + at jeg allerede skal lage muffins til ungene at jeg vet ikke om jeg får tid til å bake noe selv. Nå når jeg har ungått sukker i ... jeg vet ikke hvor mange mnd så er jeg litt redd for hvordan kroppen kommer til å reagere på et vanlig kakestykke. Kommer sikkert til å gå helt fint. Har satt ut bakingen til mor og svigermor så egentlig burde jeg bare være glad for at det blir gjort!

 

Roma-turen nærmer seg med stormskritt, jeg reiser neste onsdag :) Det er helt uvirkelig. Har både lest og hørt at i Roma er det veldig viktig å kle seg pent (?) Hmm... må virkelig endevende klesskapet her!

 

Da er jeg altså på minus 21 kg og en BMI på .. 24,5 eller noe sånt. Kanskje den var litt høyere også men ihvertfall under !!! Hvem hadde trodd dette i februar!!!!!

 

Kommer til å nå målvekten før februar neste år, det er jo bare 3-4 kg igjen. Nå har jeg forresten igjen fått treningsforbud i påvente av MR :-( Kan det bli verre? Kommer til å bli som en fugl i bur jeg, nå

 

På det litt mer private plan, siden jeg har skrevet en del om det før; det ser virkelig ut som samlivsterapien har hjulpet, stemningen i heimen er helt annerledes enn før. Og ikke minst - den er ikke krampeaktig "happy" men rolig og avslappet. Kjenner virkelig jeg får senket skuldrene og det hadde jeg aldri trodd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fint burberry, her var det mange ting å glede seg over!

Sånn bortsett fra treningsforbudet, høres jammen ut som om du er inne i en veldig bra periode på alle andre måter. Det er bare å stå på! Heia deg:)

 

Og goood tur til Roma:)

 

PS: Ang. baking uten sukker, så bruker jeg i større og større grad sukrin i stedet for sukker. Helt genialt, synes jeg. Du kan lese mer om det inne på funksjonellmat.no, hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjastar: Jeg bruker også sukrin og sukrinmelis :-) Syns det er kjempebra men har fått et par kommentarer om at noen syns det har en "isende" ettersmak. Sist jeg bakte brukte jeg en kombinasjon av sukrin og natreen og den kaken fikk bein å gå på! Blandt alle på kakebordet var det den som ble spist opp først (og det var ingen som visste at den var sukkerfri )

 

Veide meg i dag og er 61 kg fremdeles. Ingenting ned på snaue 14 dager er litt nedtur, da! Men det går jo uansett rette veien :-)

 

Har selvfølgelig begynt å hoste og få vondt i halsen, det er jo typisk dagen før avreise. Får pøse på med cosylan og paracet og håpe på det beste :-)

 

Regner med det blir MASSE gåing på ferien så da kommer jeg vel tilbake og er 58 kg :-D Ihvertfall forhåpentligvis ikke så mye mer enn 61 :-)

 

Syns forresten det skal utrolig lite smiley'er til før jeg får beskjed om å ta de vekk før jeg poster??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har satt en grense på maks 4 smiley'er, men hvorfor - nei, det vet jeg ikke. Unngå inflasjon, kanskje?

 

Samboeren min er ikke så veldig fan av kakene mine med sukrin, men han vet jo at jeg bruker det...:D Alle andre spiser som om det er vanlige kaker, selv om jeg opplyser om at det er en "sunn" variant. Jeg kan være enig i at smaken noen ganger er litt annerledes, men jeg har blitt hjernevasket og synes ikke det gjør noe. Annerledes, men like godt;) Hehe! På farsdagen bakte jeg eplekaken fra funksjonellmat, den ble utrolig god! Samboer ikke like entusiastisk, han vil ha "ordentlig konsistens" (les: mer smør...)

 

Du får løpe Roma rundt og spise minimalt med pasta og is, så skal du se at 61-tallet løsner;) God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Roma var helt fantastisk og det var utrolig lett å spise sunt! Hadde jeg aldri trodd! Har vært i Italia en gang før og husket at man må bestille f.eks poteter og grønnsaker for seg selv men dette var en litt annen opplevelse altså.

 

Reint kjøtt, masse grillede grønnsaker, salat, parma- og serranoskinke (tok bare vekk fettet), tomat, ruccola - helt fantastisk! Spiste supersunt og var på beina hele dagen. Smakte et par skeier med Tiramisu og iskrem men ikke mer enn det. Var heller ikke sånn at jeg savnet det eller tenkte noe over at jeg hadde lyst på det.

 

MEN.. når jeg kom hjem gikk jeg på en SKIKKELIG smell! Aner ikke hvorfor for jeg følte virkelig ikke at jeg forsaket noe som helst i Italia. Uansett, jeg var helt bunnløs i noen dager så det jeg evt hadde mistet av gram eller kilo på 6 timers gåing for dagen kom nok på igjen med renter! Har IKKE veiet meg men føler egentlig ikke på kroppen at jeg har gått opp heller - selv om jeg sannsynligvis har det.

 

En liten "seier", da.. jeg kjøpte to par "skinny jeans" og syns de satt utrolig fint på meg om jeg må si det selv. Riktig nok med høye hæler men likevel :-D var en fantastisk følelse!

 

Så kom jeg hjem og prøvde noen av mine gamle kjoler som hang i skapet og jeg fikk de ikke igjen engang. Føler jo meg så slank nå!

 

Er sykemeldt og så på doktor Phil i dag (*rødme*) og der var det en dame som liksom skulle være så overvektig. Hun hadde gått fra 45 til 73 kg og skulle få hjelp til å slanke seg. Nå vet jeg ikke hvor høy hun var men hun så absolutt ikke overvektig ut - så ut som hun kanskje hadde 5-10 ekstra hvis man skal måle ift "tynn". Herregud, jeg blir så oppgitt! Sende sånt på tv - jeg fikk jo følelsen av å være superfeit! Hvem kan være sunn og veie 45 kg liksom.. og få hjelp til å gå ned igjen. Trash-tv.. og jeg er så dum at jeg lar meg påvirke og føler meg "feit".

 

Uansett, jeg fortsetter med friskt mot men jeg ser jo selv at jeg ikke akkurat står på for å bli kvitt de siste 5 kiloene, hehe. Burde gjort en litt større innsats enn jeg gjør.

 

Åh, vet dere? Jeg har forresten funnet et helt fantastisk plagg! Retter ut alle bulker og valker uten å lage merker/skiller eller gjøre at man ikke får puste. Og det er heller ikke sånn over magen som det ihvertfall er på meg med sånne stramme strømpebukser - magen blir en ballong i stedet for to valker :-)

Her er ihvertfall linken hvis noen vil titte. Det er over tollgrensen så det blir litt dyrt men kan kanskje være verdt det nå i julebordsesongen? Jeg ble ihvertfall litt frelst!!

 

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Flexees-by-Maidenform-Wear-Your-Own-Bra-Onesie&product_id=FM-2556&size=&colour=Nude

 

Det står "onesize" men du kan velge størrelse. Det er sånn størrelseskart der. Jeg valgte small og den passer perfekt. Er litt stress å få den på men den strammer ikke så veldig, bare glatter ut litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

DA var det tilbake til hverdagen, og det er kjempedeilig!!! Ah, rutiner, kom til meg!

Som jeg skrev har jeg spist som en (jule)gris så jeg har ikke gått på vekten enda. Får da være måte på :-)

Har begynt med registrering igjen (eller begynt og begynt... begynt i dag :-) ) og krekte meg avgårde på spinning i på mandag. Kondisen var ikke noe å skryte av men har tydeligvis masse styrke i beina, hadde ikke gangsperr i det hele tatt. I morgen skal jeg prøve noe som heter Easy Yoga. Må prøve litt nye timer nå som alle er nye likevel og alle programmene er nye.

 

Kommende mandag skal jeg på min høyst etterlengtede MR og jeg er veldig spent på om de finner ut noe. Blir litt flaut hvis de ikke finner noe på bildene... tror de ikke at jeg har vondt da? Håper jeg får svar på noe - og ikke minst en LØSNING!

 

I heimen er alt bare fryd og gammen og har vært det siden jeg forrige gang skrev det motsatte - må jo bli noen mnd siden nå. Ser ihvertfall ut som det har stabilisert seg på den positive siden og ingenting er bedre enn det.

 

Er litt irritert på 1300-kcal menyen min, det er LITE. Åååå, jeg vil ha mer! Sitter og veier for og i mot.. skal jeg spise sånn... da har jeg så mange kcal igjen. Hvis jeg derimot spiser sånn.. så har jeg så mange kcal igjen. Enden på visa er at jeg aldri blir enig med meg selv, kjenner jeg meg selv rett. Er veldig sugen på lomper med kremost og laks nå kjenner jeg. Hørtes ikke det godt ut? Men laks har jo så masse kcal at da blir sikkert budsjettet mitt sprengt for i dag. Er vel det som er poenget; at vi skal lære oss dette her. Men det er jo så mye kjekkere å ta det på øyemål og bare tippe! Og der har vi svaret på hvorfor vekten min har stått stille i 3 mnd istedet for å gå nedover. Blæh.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...