Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Då er det på an igjen. Var og skrev her en del for ca 1-1,5 år siden og gikk ned fra 130kg til 112 kg. Men så datt jeg av lasset etter sommerferien i fjor og gikk opp til 125 kg igjen fra sommeren til slutten av november.

 

Men så startet jeg på ny og har gått ned til 119,3 kg. Noe som ikke er aller verst, men lang vei å gå enda. Jeg svømmer 1-2 ganger i uken, men ellers har det blitt 0 trening. Dette fordi jeg i høst og nå sliter med noen intense brystsmerter, som nå og har spredt seg til det ene kneet. Legen tror jeg har betennelser i leddene og kan ha en revmatisk sykdom, men har ikke funnet noe konkret enda.

 

Har blitt litt bedre de siste ukene så håper jeg snart kan starte å trene skikkelig igjen. Savner nå Zumba, andre dansetimer og styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Jeg er en jente på 27 år som endelig har bestemt seg at nå er det nok. Skulle inn her for å skrive en lignede overskrift som deg, men du kom meg i forkjøpet..:(

Kjekt at vi har like mange kilo som skal bort. Jeg har meldt meg inn her for lenge siden, men har bare vært "støttemedlem" og ikke skrevet inn.

 

Jeg har alltid visst at jeg har "en del" kilo for mye, men etter å ha tastet meg inn på en vektkalkulator fant jeg ut at idealvekten min er hele 40 kg mindre (må innrømme at det kom en tåre når jeg såg det svart på hvitt).

Jeg har en betennelse i venste skulder som jeg får behandling på hos fysioterapeuten, og får lov til å trene på treningsrommet samme dagen. Jeg har fått øvelser som jeg skal trene på, samt at jeg nå skal i gang med Grete Roede treningsvideo, tur i skog og mark og tilpasset kosthold.

 

Jeg håper på å finne andre her inne som kan være en hjelp i opp- og nedturer for å gå ned i vekt er ikke lett alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi nesten like gamle også :) Blir snart 25. Da kan vi jo følge hverandre litt viss du vil. I og med vi er såpass "like". Hehe

 

For min del så må jeg faktisk gå ned mindre en det jeg hadde trodd. Eller ikke helt, visste det sånn sett, men høres fremdeles ganske tungt ut å veie nesten 80 kg. Men var på en vektdings på elixia der jeg trener, og den fant ut at idealvekten min er 78,8 kg. Men så er jeg 1,78 høy, så det stemmer jo at jeg kan veie såpass.

 

I dag har ikke gått så kjempe bra matmessigt. Søster min har bursdag i morgen å et tantebarn på onsdag, så det var selskap for de i dag. Ble litt kaker og brus da ja, for å si det slik. Men velger å se det lille positive i situasjonen også. Og det er at jeg både spiste og drakk mindre enn jeg vanligvis har gjort i selskap. Så litt skrøyt må jeg ha :( Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig kjekt å følge hverandre litt fremover ja..siden vi har så "likt" utgangspunkt..:) Kjekt at vi er noenlunde på samme alder da..:)

Det kan nok stemme på deg ja.., jeg er noe mindre av vekst..hehe..:( Er 1.55-1.56 og skal idealvekta skal ligge på 55 kg.

 

Er ikke lett å holde seg helt unna søtsaker når en er i bursdagselskap, og det skal være lov til å unne seg noe på sånne dager mener jeg. Syns også at du skal skyte av deg selv siden du spiste mindre enn du pleier..for det er mye som frister..:) For min del har maten gått bra i dag, men kjenner jeg har veldig lyst på noe snop akuratt nå. Men får skjære opp noe frukt og håpe det hjelper litt ivertfall..:)

 

Har du noen rundt deg som hjelper deg å gå ned i vekt? Jeg og en venninne prøver å samkjøre oss litt når vi skal ut å gå på tur..er litt lettere og kjekkere å komme seg ut av huset da.

 

 

 

Takk for det, Nessie87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Nessie87. Lykke til med dine mål også :)

 

Har dessverre syndet litt i dag au. Hadde en sjokoladepudding som de selger på rema 1000. Så ca 250 kalorier der. Men har spist bra utenom i dag. så alt i alt var det greit i forhold til dagens kalorier. Og har bært på laminat i ett par timer i dag. Først inn i bilen fra butikken, så ned i en kjeller der det skal oppbevares. Så ble ca 40 ganger opp og ned trappen. Godt sliten etterpå ja. Laminat er ganske tungt i lengden :) Hehe

 

Vel, da jeg trente sist høst og før sommeren, trente jeg i lag med søsteren min. Og nå har mor mi og begynnt å trene. Så kommer nok til å trene med de når kneet mitt tillater hopp å sprett og dans igjen. Så svømmer jeg 1-2 ganger i uken med ei venninne, men må innrømme at det blir litt slapp svømming :) Og noen turer innimellom med samme venninne. Men liker ikke å snakke om slanking med venninnen min, for hun har bulemi og i tillegg anoreksi tendenser. Så vil ikke påvirke henne for mye.

 

Frukt er jo ganske godt då. Etter sjokoladepuddingen var jeg egentlig sugen på mer søtt, men da fant jeg meg sukkererter og koste meg med de i stedet. Tar laaaang tid i spise de, for må åpne hver eneste en før jeg tør å spise de. For fant en gang en larve inni en, som jeg nesten hadde bitt i to. Og jeg var gla for det i dag. for fant en liten, svart inni en og en ganske stor, tykk, grønn larve inni en annen. Så slapp å spise de :( Æsj.

 

Nei, må vel legge meg. Tidlig opp på jobb i morgen og skal hjelpe mormor med å flytte i morgen, så trenger litt søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man synder vel alle inn i mellom..hehe..P Jeg har klart meg så fint i litt over ei uke nå..nesten så jeg lurer på hvortid jeg sprekker..hehe..:( Skal i barnedåp i slutten av denne mnd. og tenker at det er mye som frister der. Så lenge jeg klarer å spise mindre av alt det usunne så skal jeg være fornøyd.

 

Er tungt å bære, så er jo nesten en liten trimøkt det..:)

Åja..det er godt å ha noen som kan være med på turer..og ikke minst kan motivere hverandre de dagene man helst vil sitte i godstolen. Skjønner godt at du ikke vil spørre venninnen din når hun sliter med det. Da er det bedre å finne på og snakke om andre ting enn trening.

 

Uff, så ekkelt..det har jeg aldri tenkt over. Jeg spiser ikke mye sukkererter, men nå kommer jeg også til å sjekke hver gang. Og så fant du det to ganger. Tror jeg holder meg unna en stund til..:)

 

I dag har jeg vært flink. Gikk en times gå-tur på asfalt samt styrkeøvelser for mage- og rygg. Det trengtes mye motivasjon fra meg selv så er stolt over at jeg gikk så langt.

I dag er det sesongavsluttning på Grey's Anatomy så skal sikre søtsuget og tyggetrangen med en fruktsalat. Jeg har en stygg uvane - når jeg skal se på tv eller film så må jeg ha noe å tygge på..det er jo så kos, men legger seg selvfølgelig rett på kroppen. Er vel sikkert mange som kjenner seg igjen, men det er noe jeg virkelig må kutte ut med. Var på butikken i dag og handlet inn masse frukt..hehe..:)

 

Lykke til med din mormors flytting!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, mormor sin flytting var tøff. Såvitt jeg kom meg en liten tur hjemom mellom jobb og flyttingen. Fikk hivt i meg litt mat og en liten halv time på sofaen, før jeg måtte være på plass. Så gikk det ganske i ett med bæring i ca 5 timer. Sliten nå ja.

 

Kjenner meg godt igjen med den med tv og spising. Er nesten som jeg bare måååå ha noe å tygge på, og blir fort store menger når jeg er opptatt med programmer. Men har blitt mye flinkere til å ikke ha så mye. Men va derfor jeg måtte ha de sukkerertene i går. Var så hol etter noe å knaske på og da var de vertfall bedre enn snop :)

 

Syns også du har vært flink i dag, ikke verst med både en times tur pluss styrkeøvelser. Flink jente :( Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 5 timer er lenge, skjønner at du er sliten da. Men det gode er at dere helt sikkert fikk gjort masse også..:) Hun er heldig som har deg til å hjelpe med flyttingen..! Er flink jente du også..:)

 

Ja det er akkuratt sånn det er med meg også..bare MÅ ha noe å tygge på. Og det går som regel fort unna når jeg følger mest med på hva som skjer på tv'en enn det jeg stapper i meg..hehe..:( Da er det jo lurt å ha noe sunt som sukkererter ved siden av..så lenge det ikke er larver inni..uff..!

 

Tusen takk!:) Håper jeg er like flink i tiden fremover også..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo se på larvene som litt ekstra protein :) Hehe. Eller nei.

 

Jodå, vi fikk jo flyttet alt, untatt noen småting. Men det kunne tas med i en vanlig bil. Så det kunne mormor ta i dag selv. Hun skulle inn der uansett.

 

Vore dødstrøtt hele dagen, startet dagen med å forsove meg og har nå akkurat sovet en times tid på sofaen. Sovnet visst til tv'en. Og senga roper på meg enda, så skal straks legge meg.

 

Matmessigt har det gått bra i dag :) Til tross for flere anfall av fråtse og snopelyst. Har klart og holde meg til greie mengder og rett mat. Hadde ein halv skive ekstra på jobb i dag enn planlagt, men ikke det verste jeg kunne funnet på det :(

 

Nei, nå hyyyyle senga. Hoppe i an jeg. Go natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..tror jeg står over dei proteinene..hehe..:(

 

Så bra at dere fikk flytta alt utenom småtingene da..! Pleier å fylle seg opp mer enn man tror og det ser man først når man skal flytte.

 

Flott at det har gått bra matmessig, og en halv skive mer en planen er nå ikke krise med tanke på det usunne alternativet..:)

I går gikk det bra matmessig her også.., så fikk jeg gått meg en tur på litt over en halvtime, med mye oppoverbakke..:) Var en ganske spesiell tur - det var sol men noe overskyet når jeg gikk og i løpet av turen fikk jeg også hagl, vind, snø og regn..:)

 

Uff, i dag blåser det helt forferdelig..trærne legger seg mot bakken. Skal heldigvis ikke mye utenfor døra..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåste voldsomt her i går kveld, men har roet seg nå. Hørtes ut som en spesiell tur ja. Med så mye forskjellig vær på så kort tid.

 

Til tross for bare dritt mat i går, kebab, karbonader i hamburgerbrød og smågodt. Har jeg gått ned 600 gram denne uken og endelig tilbake til der jeg var før juleuken. Da var jeg 118,9, nå er jeg 118,7 :( Jippi. La på meg 4 kg i julen, men 2 av de forsvant igjen første uken. Har slitt mer med de siste 2 kg.

 

Nå er neste delmål å komme under 115 og så under 112, for det va så langt jeg kom sist gang. Hadde vore godt å hatt helt nye kg å gå ned i stedet for de samme som før.

 

Hvordan går det med deg? Hvilken dag har du som veiedag. Min er offisielt fredagen, men blir fort oftere enn det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat på at når jeg nå har gått ned 600 gram denne uken så har jeg nå under 40 kg igjen å gå ned. Vel og merke 39,9 kg, men under 40 det :( Deiligt

 

Kjekk start på helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..jeg tror jeg aldri har opplevd det på en tur før..hehe.

 

Så bra da!! Godt å se at det går nedover selv om man ikke har spist helst som man skal. Så gratulerer med å komme under 40 kilo å ta av..:( Fin start på helgen det. Alltid kjekt å ha nye kilo å ta av, men du får se det på ennda en motivasjon å ta av de kiloene, for du vet at det blir kjekkere med kiloene som kommer etter det.

 

Det har gått over all forventning med meg..har klart meg i nesten 2 uker med bare litt snop. I går hadde jeg skikkelig lyst på snop, men så var det noe i meg som sa jeg skulle vente til helgen og det klarte jeg. Og i dag har jeg nytt M&M's med goood samvittighet..må si det smakte ekstra godt idag..:)

Jeg har mandag som offisiell veiedag..og det er nesten så jeg ikke klarer å vente. Lurer på å stige opp på vekta, men har helst lyst til å bli overrasket på mandag. Men blir veldig skuffa om jeg ikke har gått ned noe, så flink som jeg føler jeg har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg malt en stue hele kvelden etter jobb. Fra ca 6 til halv 12. En venninne og jeg som har malt hos en kameret mens han var på jobb. Med tillatelse altså :) hehe. Så har vore halv aktive hele kvelden. Skal sansynligvis male kjøkkenet i morgen, pluss ett siste strøk rundt listene nede og stikkontaktene i stuen.

 

Ingenting som er bedre enn når det går rette veien. Blir spennende å høre hvordan det har gått med deg på mandag :)

 

Nei, nå rope sengå. Skal være med å se på belysning, møbler og lignende i morgen tidlig. Travelt når bestevenninnen bygger leilighet, og vil ha med meg på alt :( Men litt kjekt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere hadde tillatelse og ikke invaderte huset for å male..hehe..:( Da har du vært veldig aktiv..er tungt å male..! Blir nok en del når venninnen trenger hjelp, men som du sier så er det jo litt kjekt med innredning og maling..:) Håper dere fikk gjort masse..!

 

Ja det er veldig kjekt når det går bra..idag overrasket jeg meg selv med å trene etter Grete Roede aerobic video..og det på en lørdag..hehe..! Ellers har det blitt litt sjokolade og to glass brus i dag.., men det er tross alt helg..:)

Er veldig spent på veging mandagen, da skal jeg skrive inn resultatet her..i glede eller ikke..

 

Mandag skal jeg også på MR av skulderen som er betennelse i. Kjenner jeg begynner å bli litt nervøs siden jeg nesten fikk hetta inni den sist gang. Det var rett før jeg sa at jeg ville ut der ifra, men holdt heldigvis ut. Håper det går bedre denne gangen når jeg vet litt mer hva jeg skal igjennom. Får bare puste rolig og tenke at det går fort over..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, skal på MR etterhvert jeg også. Jeg gruer meg jeg også. Har ikke vært på MR før, men mener at en blir plassert inni et "lite rør" eller lignende. Vet ikke helt å forklare den :( Hehe. Men er vel hoftene og ryggen de skal ta av hos meg. For å se om jeg har en revmatisk sykdom. Har slitt mye med brystsmerter i høst og har hatt det før. Legen mener det er betennelse, pluss i de siste ukene har jeg også hatt vondt i det ene kneet.

 

Hva som skjer utenom enn må inni dingsen? Må enn kle av seg og slikt eller? Kjekt å vite, slik jeg får forberett meg litt bedre.

 

Krysser fingrenepå ett godt resultart for deg på mandag :) Og ja, det er jo helg, må jo kunne kose seg litt da. Kan jo ikke gå resten av livet uten litt kos innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosating

husker ikke hvordan de gjorde med klerne. er noen år siden jeg var der.. men fikk headsett med musikk å måtte ligge inni maskinen (overdøye ikke støyen fra maskinen).. helt forfedeligt får må ligge helt i ro. å du ligger helt inntil toppen .. ikke en plass for en som har klaustrofobi :o men ellers gikk det jo greit. bare jeg som ikke liker små trange plasser :( hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Mulan83? Du hadde jo veiedag i går?

 

Jeg er så stolt over meg selv. For første gang på årevis vegte jeg mindre på enn mandag enn hva jeg gjorde på fredagen. Joho. 200 gram. Var såååå flink i helgen og kjekt at det vises på vekten, somregel er jeg fort 1 kg mer på mandager enn på fredagen :o

 

Hvordan gikk MR'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpna akkurat dagens post og såg jeg har fått innkalling til min MR time. Mandag 21 februar klokken 18.00.

Men vurderer sterkt å bytte den. For jeg fyller år den dagen og har mer lyst å gjøre kjekke ting om kvelden, enn å gå nesten rett fra jobb til MR. Hørtes ikke ut som en givende 25 årsdag :o

 

Får tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hate den forbanna røde uken. Vekten var i går og i dag ca 1 kg mer enn på fredag. Pluss vært ekstrem godtesjuk. Fekk forklaringen i ettermiddag. Hadde glemt av at det nærmet seg. Var jo greit at det var mensen som var grunnen, men alikevel. Nå holder ryggen og magen på å DREPE meg. Teite mensen som skal lage slike problem.

 

Men men, sånn er det nå å være jente :) Hehe. Vekten er forhåpentlig og sannsynligvis vekke igjen på fredag. Må bare klare å ikke gi alt for mye etter for lysten på snop og annen grapsemat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skal på MR i morgen. Gruer meg litt, men går nok greit. Er jo egentlig ikke noe å være nervøs for. Skal jo bare ligge inni den dingsen. jaja, blir spennende å se om de finner ut noe som kan tyde mer på revmatisk sykdom eller ikke.

 

Begynner å få vondt i det ene kneet. Nå det andre enn for noen uker siden. Håper det ikke blir verre. Når jeg hadde vondt i det andre kneet så var det så vitt jeg klarte å gå i nesten 1 uke, pluss vondt ganske lenge både før og etter den verste perioden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææææ, stiv å støl i flere ledd. Og ikke av trening. Vondt oppe i ryggen mellom skulderbladene, korsryggen, hoftene, begge knærne og i brystet. Ikke bare bare. Tenker på viss jeg ikke har en revmatisk sykdom, hva kan det da være i såfall? Nei, ikke godt å si.

 

Var på MR i dag. Gikk helt greit det. Bråkte noe kolosalt, og var trangt og kjedelig inni maskinen. Og typisk det at enn føler at det klør overalt, når enn IKKE har lov å bevege på seg. Håper de finner ut noe. Legen min skulle få resultatene om halv annen til to uker sa de der jeg tok MR'en. Men vet ikke om jeg får vite svaret hos han eller hos reumatalogen han har henvist meg til. Har enda ikke fått innkalling til han, så kan enda være lenge til. Håper legen min kan si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...