Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Gjest Svirre

Dette var en motiverende tråd - kan jeg også bli med her?

 

Jeg er 29 og skal ned 36,2 kg. nå, fra 116,2. Siste uka har jeg skjerpa inn kostholdet og treningsrutinene, og gått ned 800 g. Så jeg er i gang og det er veldig motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar
Gjest Saras11

Frå meg er det klart ja til at du kan være med :) Jeg synes det er greit å ha mange å dele erfaringer med. Gratulerer med 800 gram. Det er bra nedgang det :)

 

Du har kanskje sett at jeg sliter med motivasjonen i det siste, men jobber med saken å komme meg på sporet igjen. Så er nok snart tilbake i full rulle vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre
Frå meg er det klart ja til at du kan være med :) Jeg synes det er greit å ha mange å dele erfaringer med. Gratulerer med 800 gram. Det er bra nedgang det :)

 

Du har kanskje sett at jeg sliter med motivasjonen i det siste' date=' men jobber med saken å komme meg på sporet igjen. Så er nok snart tilbake i full rulle vil jeg tro :)[/quote']

 

Takk for det :)

 

Motivasjonen går ofte i bølgedaler. Og jeg har hatt en tendens til å forsvinne herfra når motivasjonen blir dårlig, fordi jeg får dårlig samvittighet av å henge her. Derfor begynner jeg nå på nytt, for fjerde gang på et år (!).

 

Det er jo mye bedre at du blir her og at vi kan hjelpe hverandre å holde motivasjonen oppe, selv når den blir laber. Det ser jo ut som om du har en fin kurve i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Jippi=)! Veide meg i går kveld og 2,3 kg er borte i løpet av uka som har vært! Nå føler jeg at jeg virkelig er i gang igjen. Til tross for boller og twist i helga ble snittinntaket per dag i forrige uke på 1532 kcal, og det er vel ca. der hvor jeg har tenkt å ligge.

 

I går hadde jeg tenkt meg på spinning, nærmere bestemt min faste mandagsspinning (min favorittime), og for første gang siden nyttår var det fullt og jeg fikk ikke plass!! What to do!?! Det endte med 1 time styrketrening hovedsaklig på overkroppen. Det første jeg gjorde etter trening var å melde meg på timen neste mandag, da skal jeg og være med. Og i dag står det også intervall-spinning på timeplanen til treningssenteret så mulig det blir en tur dit i kveld også=)

 

Resten av uka blir det mye jobbing (sent) i tillegg til skole så tror jeg må legge en plan for å lage middager som jeg kan ta med meg på jobb... Får spekulere litt på det i dag og i morgen...

 

Velkommen til deg Svirre! Kjenner meg igjen i det du skriver om å begynne gang på gang, og jeg har også forlatt vektklubben når jeg har falt av...

 

Saras11: Jeg beundrer deg for å fortsatt være her når det føles vanskelig å fortsette med slankingen. Det har ikke jeg klart tidligere iallefall. Men jeg tror om du fortsetter å være her inne så vil du finne motivasjonen du trenger til å fortsette. Dette skal vi klare sammen med litt støtte fra hverandre! Vi er jo i noenlunde samme situasjon her inne på forumet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Hehe, har "forvunnet" fra her flere andre ganger når jeg ikke har vært motivert før jeg også. Så er vel ett steg i riktig retning å ikke forsvinne denne gangen. Merker at sakte, men sikkert er motivasjonen på vei tilbake. Er mer positiv igjen nå :) hehe

 

MEN, er jammen ikke lett å kutte ned/ut på alt snopet igjen nå. Blir somregel litt per dag, men mindre enn på den verste perioden nå disse ukene. Skynter meg sakte tilbake til slankingen :)

 

Gratulerer med såååå flott resultat. Flinke. Vil også bli flink igjen. Kommer nok snart i full fart igjen jeg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Gratulerer med god nedgang, Alexandra. Litt nedtur det med den fulle spinningtimen. Jeg har også en favorittime på mandager. Og takk for velkomsten. Jeg tror kanskje det blir litt mer forpliktende, nå som jeg har hengt meg på en slik tråd som dette. Da vil dere jo merke om jeg blir borte.

 

Denne uka er det mye som skjer på kveldstid, og jeg merker at det krever litt planlegging å ikke ende opp med å bare spise narvesenpølser og boller til middag på vei fra et sted til et annet. I går var vi ute og spiste italiensk pizza. Ikke akkurat helsekost, men jeg tror jeg justerte meg inn mot ute-spising med å spise mindre måltid resten av dagen (er det lov?) Også passet jeg på å stoppe i tide, istedenfor å spise opp hele porsjonen. Men jeg merker jeg blir litt stressa av å ikke vite hvor mange kalorier det er i maten min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Svirre: Jeg gjør også som deg, kutter litt tidligere på dagen dersom jeg vet jeg skal ut å spise om kvelden. Men jeg kutter ikke så mye at jeg føler at jeg sulter meg på dagtid, for da er det så lett å sprekke når man først kommer seg på restauranten. Og jeg tror ikke du trenger å stresse over hvor mange kalorier det er i maten du spiser ute, iallefall hvis du bare spiser på restaurant en gang i ny og ne.

 

Jeg føler også at det er mye mer forpliktende når man er med i en tråd med andre, og håper det vil hjelpe å holde meg på rett spor denne gangen=)

 

I går ble det intervallspinning så nå føler jeg at uka har startet som den skal! I kveld skal jeg på jobb, men jeg har allerede ordnet meg med middag som jeg kan ta med meg så da er den i boks.

 

Saras11: Alt man klarer å kutte av snop og søtsaker er jo kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Svirre: Virker som vi er ganske "like". Ganske lik vekt nå og samme mål vekt. Og lik bmi ved målvekten. Så da må du være ca 178-179 cm?

 

Litt bedre i dag i forhold t snopspising. Har blitt litt, men mindre enn før :) Og klart å holde meg til sunnere mat og mindre porsjoner. Ikke helt perfekt enda, men kommer seg :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Vil forresten bare takka for alle positive ord til meg dei siste ukene :) Hadde nok vært enda lenger ute og kjøre i forhold til mat og slikt uten dere. Og tror virkelig motivasjonen min er på vei tilbake nå. Det hadde garantert tatt mange flere uker viss ikke det hadde vært for dere denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Tusen takk for positive tilbakemeldinger..syns det hjelper mye i en slankeprosess å kunne dele oppturer og nedturer med andre i samme situasjon..:) Er fortsatt overlykkelig over kiloene som gikk av.., må må jeg bare sørge for å ikke slappe for mye av. I går var jeg på Zumba..like kjekt fortsatt. I dag har det vært hviledag fra treningen, men i morgen er det mest sannsynlig at jeg prøver meg på spinning for første gang. Jeg hadde nettopp fortalt at jeg kunne tenke meg å prøve, så var det ei jeg kjenner som lurte på om jeg ville være med..:) Ser for meg at jeg puster som en hval i morgen ja.

 

Saras11: Kjempeflott at motivasjonen er på vei tilbake. En må bare ta en dag av gangen. Og bra at du klarer å spise mindre snop..det kommer seg etterhvert. Noen dager vil man ha mer søtsug, men det får vi bare ta med i regningen. Det er ikke lett å endre alt over en natt..:)

 

Aleksandra: Gratulerer med nedgangen!! Er en helt fantastisk følelse å se på vekta! Det var visst ikke grunn til bekymring, selv om du var på besøk hos andre. Det gikk jo strålende! Leste at du forsikret deg neste time på spinning..det er bra. Og så kom du det ut på annen trening, selv om favoritten var opptatt i stedet for å la vere å trene. Kjempebra!

 

Og til sist: Velkommen til deg, Svirre! :) Kjekt at det er flere som vil være med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Hei!

 

Kan jeg også henge meg på her?

 

Jeg er en jente på 21. Gått opp 34 kg (!!!) på 3 år.. Så nå står vekta på 108. Er 1.68 høy. Veldig lei meg vektøkningen, men har kun meg selv å skylde. Målet mitt er 75 kg, men først og fremst ønsker jeg å komme meg under "tresifret". Den dagen det står 99 kg på vekta, kommer jeg til å hoppe i taket!!

 

Jeg har lest innleggene deres, og må si dere virkelige motiverer! Dere forteller hvordan veiingen går, og generelt om "livet". Syns det er kjempe flott!

 

Håper jeg kan dele min fremgang/nedgang med dere :)

 

____________________________

 

10. Mars 2011 - 108 kg

____________________________

 

FØRSTE MÅL: 99 kg

____________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saras11: Jeg er 178,5, så da er vi nok ganske like, ja. :) Så morsomt, da har vi jo sikkert litt felles utgangspunkt - det kan jo være motiverende i seg selv, det.

 

@Alexandra: Vanligvis stresser jeg ikke over hvor mange kalorier jeg spiser ute, for det er så sjelden. Men denne uka (fra fredag til lørdag) blir det fem dager med utespising, av ulike grunner, fordi det er så mye som skjer. Og da kan det jo være greit å tenke på det.

 

@Mulan83: Spinning er min favorittreningsform. Det og svømming. Lykke til på timen din.

 

Jeg hadde en heller dårlig dag i går. Skulle egentlig kjøpe overtidsmat på et sted som selger sandwich med mye salat og grovt rugbrød, men så skulle alle kollegene mine på Burger King. "Plutselig" endte jeg opp med BurgerKing-meny med milkshake. Seinere på kvelden fikk jeg jammen jafset i meg litt av sjokoladen og brusen som ble servert også. På en helt vanlig onsdag. Jeg får tenke at det var ukas utskeielse, og stå over fredagskosen på fredag (jeg er veldig glad i fredagskos, etter lange og slitsomme arbeidsuker). Men det slo meg i går at det er ikke bra med sånn mat. Da jeg skulle jobbe utover kvelden ble jeg bare slapp og sliten. Det er jo ingen energi i sånn mat - blodsukkeret går bare rett opp og rett ned igjen. Det verste er at etter fjorten dager med mye fiber og lite sukker og bare grove karbohydrater, er jeg skikkelig uggen i magen. Jeg la det inn i kaloriregnskapet og fikk 2550 kalorier. Ikke rart jeg dreiv og la på meg, med de dårlige vanene jeg hadde før.Jaja, man får vel komme seg videre og passe på at det ikke blir en vane.

 

Nå prøver jeg å planlegge dagen min, slik at jeg skal få inn ei treningsøkt. Jeg har egentlig en spinningtime kl. 18 på torsdager, som jeg vil ha inn i ukeplanen min. Men i dag skal jeg på teater med elevene mine, og møter dem 18.30, så jeg rekker ikke det. Så nå sitter jeg og ser på andre sentere, om det er en time jeg kan gå på et annet sted. Bør jo få forbrent den dritten jeg spiste i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Ingnored: Heng deg på! Og du skal ikke se bort i fra at vekta viser 99 før du vet ordet av det;) Ser vi har ganske så likt utgangspunkt, jeg er 1.69 og har ca. samme startvekt.

 

Det ble intervallspinning igjen i dag og så nå er jeg ferdig med ukas 3 treninger. Kjempesliten ble jeg også...DEILIG!

 

Ellers er det vel ikke mye spennende som skjer hos meg fortiden. Det går stort sett i skole, jobb, skole og jobb igjen... Skal jobbe i helga og, men får besøk av venner på lørdag så får komme på noe godt å servere de til middag. Tipper jeg må begrense inntaket litt tidligere på dagen for det bruker å gå med litt rødvin når vi treffes over god mat og prat:)

 

Saras11: Enda mer oppmuntring og postive ord er på vei til deg fra meg=)! Jeg kjenner jeg flyter over av optimisme for tiden, men vet at den kan være borte før jeg vet ordet av det så du får nok sjansen til å sende i retur igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Startvekten min var på 102,5 og nå på mandag var den 100,2. Jeg har nå holdt på med dette i 1 1/2 uke som kanskje forklarer hvorfor optimisen fortsatt er her, men håper jeg kan holde på den ganske så lenge=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Klart kan du og vær med Ignored :) Bare kjekt det.

 

I dag har jeg vært ganske flink. Ingen snop :) :) Men 1 og en halv vaffel som mor hadde lagt til når jeg besøkte henne. Men var "sunne" vafler, siden mor har diabetes. Har spist bra ellers i dag, så tror jeg ligger greit kalorimessigt alt i alt. Så er fornøyd jeg.

 

Har hatt veldigt søtsug hele dagen. Fantasert om sjokolade å snop heile dagen. Når jeg var i butikken var jeg nærme å kjøpe snop og rett før jeg kjøpte en slik sprayboks med krem. Bare for det fristet. Men klarte å la vær. STOLT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du klarte la være å kjøpe krem, Saras11. :) Jeg synes det ble vanskelig i går. Jeg hadde et vanvittig søtsug (lurer på om det kanskje skyldes sprekken på onsdag, at jeg "aktiverte" karbohydratbehovet, eller noe?) Endte opp med opptil flere utskeielser. Jeg tror jeg må jobbe litt med å ikke gå og handle når jeg er sulten, dersom jeg skal klare dette, jeg, for de siste to dagene har gått rett i dass.

Men nå er det fullt fokus framover!

 

Kjekt at du også er med, ignored.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Vel, nå har dagene her gått i dass i 3 uker :) Så ikke så imponerenes. Men er jo en start. Legg dei siste dagene bak deg og prøv på nytt for hver dag.

 

Hadde veiedag i dag. Som forventet mer opp. Nye 900 gram :) Gått opp 2,9 kg dei sistre 3 ukene. Men men. Må se framover og satser på nedgang i framtiden.

 

Sjefå mi synes jeg så mindre ut enn før. Spurte om jeg hadde gått ned i vekt. Såg slankere ut og fresh :) Det er jo kjekt å høre når motivasjonen ikke er helt 100. Men nærmer seg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Det er bare å fortsette saras11. Du får det til !! :)

Selv gikk jeg i butikken idag, tok med meg en liten sjokolade og en skillingsbolle.. :)

Men får jogge det av meg i morgen tidlig :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på de 10 kiloene du har gått ned, Saras11! Bruk de som motivasjon, og se bort fra oppgangen. Du klarer å snu dette.

 

Jeg har prata med en kollega i dag, og vi skal "passe på" hverandre på jobb og fokusere sammen. Så nå har jeg to fellesskap. I dag så jeg forresten på en veldig fin matboks på Jernia, med to "rom". Den kostet 199,- så den var litt dyr, ellers hadde det vært en super salatboks. Lurer litt på om jeg skal kjøpe likevel. Det er vanskelig å få riktig matpakke, synes jeg.

 

Fredagskosen i kveld er gulrøtter, paprika, selleri og kesamdip. I morgen blir det ut igjen, med resturantmat og vin, så det er greit å ikke skeie helt ut på fredagskvelden også. Er det andre enn meg som er glad i fredagskveldskos? Det er liksom så utrolig deilig med litt digg på sofaen, etter ei lang uke. Men grønsaker og dip er jo digg. :) Håper jeg får rodd litt iland i helga, slik at mandagsvekta ikke blir helt horribel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Nå er det "bare" 7 kg :) Hehe neida. Er jo bra det og. Og snart skal det være 10 ned igjen, og enda mer. Er mye mer positiv nå :)

 

Har ikke hatt noe snop i dag. Såååååå flink. Første dag på 3 uker jeg ikke har hatt noe snop, brus eller usunne ting :)

 

Fredagskosen min har vært halv fryste bær med vanilje yoghurt. Skulle egentlig ha vanilje kesam, men det hadde dei ikke i den butikken jeg var i. sikkert utsolgt, fant det vertfall ikke. Så tok en Tine Ja yoghurt. den som er nøkkelhullmerket. Så er jo ikke så gale det heller. Vertfall i forhold til sjokolade, chips og brus som var vanlig kos. Smaker jo godt også med bær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har hatt en god dag i dag! Jeg tror veldig på å fokusere på en og en dag, og tenke framover. Hvis man begynner å tenke bakover, mister man fort fokus. Og en god dag - en grunn til å være stolt.

 

Jeg har akkurat prøvd ut ei GR-oppskrift på ovnsstekt kylling. Den kom på oppskriftsabonneringen på tirsdag, og var veldig god. Jeg har spist meg stappmett for 350 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...