Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Jau jau. Veiedag i morgen. Blir spennende å se hvordan denne uken har gått. Tror det har gått rimelig greit. Får vente til å se i morgen tidlig.

 

Har syns litt synd på meg i dag. Har så vondt i hoftene. Vondt å gå, stå, sitte og vertfall vondt å ha unger i fanget. Noe som det blir en del av når enn jobber på 0-3 årsavdeling i barnehage. Jaja, bare i morgen igjen så er det helg. Blir deiligt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Jippi, ny veiedag og nye 1,2 kg borte :) Nå er det 400 gram igjen til 10 kg ned siden jeg startet i begynnelsen av desember :) Det satser jeg på er vekke neste fredag. Og 400 gram til nærmeste delmål for øyeblikket, som er å komme på 115,0.

 

Skal drikke i morgen så kan nok ikke håpe på like stor vektnedgang til neste veiedag som i dag. Uff, skal drikke neste lørdag også. Huff å huff, men men. Fyller år på mandag så da må det vel være lov. Skal ha sukkerfritt blandevann og prøve å holde meg vekke fra snacksen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter å koser meg med MASSE frukt og vanilje kesam på. Va jammen meg kjempe godt :D angrer ikke for at jeg kjøpte dette i butikken nettopp. Nam nam. Trenger jo ikke snop når enn har dette. Var litt skeptisk til kesamen, men smakte godt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ingen fest i helgen på grunn av sykdom hos andre, men gjør egentlig ikke noe. Sparte jeg de kaloriene denne helgen. Skal uansett drikke neste helg uansett. Feiring av meg :D Fyller år i morgen. Da har jeg bestemt at jeg skal ha stekt ris på yndlings kinaplassen min. Lenge siden jeg har hatt det. Jeg og vertfall ei venninne. Må vær lov det når enn fyller år. Blir bare 25 en gang :)

 

Har og fått ordnet meg å få gå kvart på 2 fra jobb i morgen. Jobber bare 70 % for tiden, for er litt sykemeldt for smertene jeg har hatt. Men har jobbet ettermiddagene og så har de hatt vikar for meg på morningene. Men spurte vikaren på fredag om vi kunne bytte i morgen. Og det var greit. Så skal på jobb fra halv 9 til kvart på 2, så går hun fra da til 4. Kjekt å få gå litt tiligere på dagen når en fyller år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, har visst tenkt og reknet feil siden fredag. Gikk ikke ned 1,2 kg, men faktisk 2,2 kg. Utrulig. Juhuuuu. Men eller stemmet det jeg skrev tror jeg. 400 gram igjen til neste delmål på 115 kg og like mange gram til 10 kg ned siden jeg startet månedsskiftet nov/des :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har jeg blitt gammel. Hele 25 år :D Er jo halvveis til 50 nå jo.

 

Hehe, neida, er ikke så gale det. Gleder meg til å spise kinamat senere. Skal ha stekt ris med kylling. Det er nam nam. Vet det nok blir for mye kalorier og slikt, men men. Skal spør om å få chillipasta til. Det er sterk og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, gruer meg til veiedag i morgen. Har ikke vært flink denne uken. Hatt en litt "deppet" uke til tross for bursdag på mandag. Føler meg så ensom for tiden. Selv om jeg har noen gode venner og er med vertfall hun eine nesten hver dag.

Har litt med at jeg aldri er bra nok for gutter føler jeg. Jeg får ingen oppmerksomhet og de få som viser meg litt, finner fort ut at jeg ikke er god nok for de. Mens hun venninna mi kan gå fra gutt til gutt om hun vil. Ikke alle av di som er like snille og glupe, men hun har den muligheten.

 

I følge snikveiingene mine (fy meg), så har jeg nok gått opp litt igjen denne uken. Men er jeg heldig så blir det ikke så mye. Håper på at det blir under et halvt kg opp. Skal være fornøyd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå meg. Er jo så klart gla for at hun får oppmerksomhet. Men skulle bare ønske at jeg og kunne fått litt mer. Jeg begynner å bli lei av å vær singel, og har lyst å finne meg en god mann. Men føles som jeg ikke er god nok for noen. Men men. Ser nok litt ekstra negativt på ting nå. Bedrer seg forhåpentlig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Saras11!:)

 

Endelig er jeg tilbake! Jeg har vært uten internett alt for lenge nå, så jeg har ikke hatt mulighet for å skrive inn her..:) Er veldig kjekt å lese at du har gått nedover den tiden jeg ikke har vært her..du er flink!

Er noe annet for min del..uff..! På veiedagen som jeg gledet meg til for jeg følte jeg hadde vært flink..da gikk jeg fra 95.1 opp til 95.5. Ikke den beste starten.

Forrige uke hadde jeg en grusom uke..var ikke motivert til noe og sliten, og det ble vel litt mer søtsaker enn det burde. Denne mandagen 21.februar viste vekta 21.2 så det går nedover.

 

Jeg har tenkt en del på hvorfor jeg kunne gå opp. Jeg har økt kaloriintaket i forhold til det jeg pleier å spise og har vært veldig bevisst på å spise hver 3 time samt mellommåltid. Til vanlig har jeg kanskje spist litt frokost, glemt lunsj, en stor middag og kanskje også ikke hatt lyst på kvelds..:S

Men jeg har hatt et enormt søtbehov noe som ikke er så rart. Jeg trøster ivertfall meg selv med at dette er grunnen..hehe..!

 

Ser du har vært på MR siden sist..blir spennede å se hva den sier. Er ikke det mest behagelige å ligge inni den..og selvfølelig begynner man å klø eller har lyst å bevege noe av koppen som ikke er lov til..! Gratulerer så masse med overstått! Kjekt å ha bursdag..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at du vil at venninnen din skal ha oppmerksomhet, men man vil selvfølgelig ha litt selv. Det er ikke alltid like behagelig å se at venninnen blir kontaktet av alle og så føler man at de som vil snakke med henne er litt "forpliktet" til å snakke med deg..uff..! Skulle gjerne funnet meg en mann jeg også..særlig når alle rundt en finner seg noen. Det er noen dager man kan være mer lei seg for dette enn andre så det håper det går bedre etterhvert. For min del håper jeg at jeg får litt mer selvtillitt når kiloene går av..jeg har en tendens til å trekke meg mer unna.

 

Nei..vi finner noen til slutt vi også..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååååå kjekt at du er tilbake. Har savnet å ha noen å snakke skikkelig med her inne. Uff ja, har jo sånn sett gått ned en del, men gikk opp 1 kg denne fredagen :) Buhuuuu. Men satser på jeg kommer meg videre etterhvert.

 

Sånn du forklarte det med oppmerksomhet er akkurat sånn det føles. Og at de bare snakker med meg fordi de må. Men er ikke like deppa i dag :) Så går bedre. Håper også å få betre selvtillit når jeg går ned mer i vekt. For den er ganske, veldigt dårlig for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Så flinke dere er begge to!

 

Jeg er ei jente på 24 (blir 25 i år) som har lagt på seg litt for mange kilo oppgjennom årene. Når jeg var ca. 20 gikk jeg mange Grete Roede kurs, men i ettertid har jeg ikke klart å holde vekten. Det har ført til at alt har kommet på igjen + mange, mange ekstra kilo. Nå tror jeg vekten stopper på 100 kg++. Har ikke veid meg på et halvvår så jeg vet virkelig ikke... :S

 

Men nå føler jeg at nok er nok. Ingen av klærne mine passer lenger og det har dukket opp et og annet strekkmerke her og der som ikke akkurat er veldig ønskelig.Treninga har jeg kommet godt i gang med siden litt før jul, men spisinga er det dog verre med...

 

Jeg tenker ikke jeg skal gå et nytt Grete Roede-kurs nå da det både er dyrt, samt at jeg har skole/jobb som ofte krasjer tidspunktmessig med et kurs på kveldstid. Dessuten har jeg gått så mange kurs at jeg egentlig burde kunne dette, har jo også alle kursbøkene hjemme. Og motivasjonen jeg har trengt føler jeg at jeg har funnet her inne på vektklubben. Så håper jeg kan være med på tråden deres=)?

 

Jeg skal kjøpe nye batterier til vekta mi så veiedag får bli på mandag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mer en velkommen til å være med på tråden Aleksandra :) Bare koseligt å ha flere med.

 

Jeg er vel ganske motsatt av deg. Aldri gått på kurs. Kommet ganske godt i gang med maten, men ikke treningen. Eller, jeg spiser ikke så sunt som jeg kunne/burde. Men spiser ganske mye sunnere enn før og så tenker jeg at det er bedre at jeg heller spiser mer vanlig, men da med mindre porsjoner. Enn et kosthold jeg vet jeg ikke hadde klart å holdt meg til resten av livet. Konsentrerer meg mer med å heller ta vekk/begrense dei mest usunne tingene.

 

Håper å komme i gang med litt trening og snart, men sliter nok med å klare å holde meg i jobb for tiden. Har mye smerter rundt i kroppen så gjør alt ganske vanskelig. Er under utredning for mulig revmatisk sykdom.

 

Håper veiedagen ikke blir alt for fæl med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Da var veiedagen overstått, gikk på vekta i går kveld. Vet ikke helt hva jeg skal si, det kunne vært verre, men det kunne virkelig vært bedre også! Vekta stoppet på 102,5 kg. Så tung har jeg aldri vært før!

 

Men det er en ting jeg ikke har klart å slutte å tenke på siden jeg veide meg i går, og det er at jeg veide så utrolig mye mindre når jeg begynte på mitt første Grete Roede kurs. Da veide jeg bare 76 kg og målet var å gå ned 10-16 kg. Det mest utrolige er at jeg følte meg mer tjukk da (som 19-åring), enn jeg gjør i dag med mine 100kg+.... Da fikk jeg en liten vekker. Den gangen følte jeg at jeg var ufattelig overvektig, men ser jeg tilbake på bilder fra den tida ser jeg jo at jeg ikke var så stor som jeg selv trodde. Og i dag når jeg faktisk er stor så har jeg ikke tatt det like alvorlig og latt meg selv tenke at "jeg er jo bare litt lubben"...

 

Men jeg er iallefall veldig motivert for en livsstilsendring nå og håper motivasjonen holder seg framover=)! Jeg har dratt fram kjøkkenvekta og alle Grete Roede-bøkene mine så nå skal jeg registrere både mat og trim så får vi se om det går noe nedover.

 

I går var jeg på min faste "mandagsspinningtime" og ble ufattelig sliten som vanlig, men denne gangen orket jeg også litt mageøvelser etterpå så det må jeg si meg fornøyd med.

 

Saras11: Jeg er helt enig med deg. På tidligere kurs har jeg kjøpt en del magre/lettprodukter jeg ikke kom til å fortsette med når jeg var ferdig på kurs, og det har jeg ikke tenkt å gjøre denne gangen. Jeg spiste også fiberrik som smaker som, vel , papp... Og jeg har jo ikke tenkt å spise papp resten av livet:P Så jeg tror det er veldig lurt å gjøre som du skriver, kutte det mest usunne og redusere porsjonene på alt det andre:) Revmatisk sykdom høres ikke bra ut, og jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å komme seg på trening når man har vondt. Håper du får noe svar på det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Og sååå kjekt å være ønsket tilbake Saras11..:) Nå har jeg vært en laanghelg hos ene tanten min.., der jeg var i barnedåp på søndagen. Der var det mye godt som fristet gitt! Jeg spiste mye mindre enn jeg kunne ha gjort, men det var likevel mye som forsvant ned også..uff..! Gikk på vekta og har gått opp til 95.7 så ble vel et halvt kilo mer. I går prøvde jeg Zumba for første gang, det var veldig kjekt og god trening som jeg har lyst til å gå på flere ganger. Har hatt en slapp hviledag i dag, men i morgen er det ut på tur. Hadde jeg bare klart å gå ned 1 kilo denne uken hadde jeg vært lykkelig! Det er nok kilo å ta av..hehe..!

 

Jeg har kjenner godt til de følelsene du har hatt, for jeg har følt det mange ganger sammen med min venninne. Det er rett og slett ubehagelig. Godt at det går bedre. Følelser vil svinge som en berg-og dal bane, og kanskje spesiellt i en slankeperiode tror jeg. Derfor er det godt å være i et forum der man kan lufte tanker med andre..:)

 

Velkommen til deg Aleksandra! Kjekt at det er flere som vil være med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Aleksandra: Jeg tenker av og til tilbake på hvordan jeg såg ut før, og særlig når jeg finner en bukse jeg har tatt vare på fra mange år tilbake. Jeg hadde nok noen kilo over idealvekten , men den er ikke stor i mine øyne. På den tiden følte jeg meg STOR. Men det kan jo ikke være tilfelle i forhold til buksen. Jeg har innsett at jeg har sett på meg som en stor jente hele livet, og ikke "merket" hvor mye jeg egentlig har lagt på meg.

 

Så bra at du er motivert, vi får bare hjelpe hverandre å holde motivasjonen oppe så vi kommer oss gjennom alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Fortsatt motivert! Og ja, det skulle vel bare mangle i forhold til at jeg begynte tirsdags morgen :). MEN jeg har verdens verste søtsug. Det var så ille at i går kveld lurte jeg på om jeg begynte å bli syk... :S Men så var det altså bare sukker-abstinenser. Jeg er jo vant til å spise godteri i en eller annen form hver eneste dag, enten det er hveteboller, kake, smågodt, sjokolade eller noe annet med mye sukker i. I dag kjennes det mye bedre etter å ha spist sunt i snart 3 dager. Håper søtsuget forsvinner og blir borte for godt (litt optimistisk den siste kanskje:P)!

 

I dag ble det styrketrening på meg, til tross for elendig vær og hååpløse busser, så må si meg fornøyd med det. Har igjen 1 trening denne uka for at målet skal være nådd (3 treninger i uka). Tipper det blir spinning i morgen :)

 

Mulan83: Jeg synes du skal være fornøyd etter å ha vært borte hele helga. Det er jammen meg ikke lett å være i selskap når man forsøker å bli kvitt noen kilo. Og en halvkilo er borte igjen fort som bare det=)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Åhhh, zumba er sååååå gøy. Men klare det ikke for øyeblikket på grunn av det ene kneet mitt :) Prøvte å ta en dans sist torsdag hjemme, men kom ikke halveis i den ene sangen en gang før kneet gjorde veldig vondt. Klarte å fullføre den ene dansen, men hadde ikke klart 1 time :) Men men. Kommer seg nok etter hvert.

 

Utenom så har jeg store planer om å komme meg i gang med trening snart. Akkurat nå hjelper jeg noen venner med egeninsatsen i husbygging, så om det blir allerede neste uke er usikkert, men i løpet av noen uker burde det gå.

 

Har akkurat fått bilen min tilbake etter nesten 3 måneder uten. Var deiligt. Godt å kunne sove 30 min lenger om morningene siden jeg ikke trenger å ta tog og buss nå.

 

Veiedag i morgen. Har nok godt en del opp denne uken og. Har ikke hatt en god uke. Drakk i helgen. Pizza hver dag i huset som bygges, pluss brus :) Æsj, lite stolt over meg selv. Men har heller ikke hatt motivasjon disse to siste ukene. Kan dere sende meg litt? Trenger det sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Aleksandra: Er ikke så lenge, men er bare å nyte motivasjonen så lenge den er der..:) Skjønner hva du mener, det er kroppen min vant med og..alltid noe sukker i kroppen..uff..! Tror ikke man kan bli kvitt søtsuget for godt..uheldigvis, men så lenge man klarer seg med så lite som mulig så er jo det kjempebra! Merker stor forskjell på at kosten er blitt sunnere..både på sukkerbehov og mye mer energi!

 

Så flott at du trener 3 dager i uka..:) Det prøver jeg også på, men har to treningsdager igjen, så da blir det i morgen og søndag..ikke det kjekkeste å trene i helga. Fikk den røde uka i går så da ble jeg sittende i en stol, alltid verst den første dagen. Men så lenge jeg kommer meg ut døren tidlig så får det gå. Har du vært på spinning i dag?

 

Jeg kan vel egentlig være fornøyd med at det bare ble et halvt kilo, for det kunne vært mye verre. Syns jeg holdt meg unna mange av fristelsene. Håper de går av like fort av som de kom på..hehe..!

 

Saras11: Zumba var knallkjekt! Synd at du ikke kan pga. av kneet, men håper det kommer seg etter hvert. Er no godt å hjelpe med husbygging da..går nå alltid noen kalorier der også. :)

Så får du ta treningen når den passer. Er nok godt å få tilbake bilen, det er så mye enklere da.

 

Det er ikke lett når det er mye som frister..,men to kilo får du av igjen. Selv om du har gått opp så er det viktig å fortsette med opplegget. Er ikke lett når man ikke har motivasjon, men den kommer tilbake når du minst venter det. Se for deg målet ditt og hva er det positive som kommer av å ta av så og så mange kilo. Når jeg har lyst på sjokolade eller noe fy-mat tenker jeg: Har jeg virkelig bruk for å spise det? Hva vil jeg føle etter jeg har spist det jeg ikke skal? Og er den korte gleden verdt kaloriene og kiloene?

 

Håper motivasjonen snart er tilbake, sender deg ivertfall mange gode tanker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

I går hadde jeg faktisk tilnærmet NULL søtsug, det var deilig det=) Håper det holder seg over helga iallefall. Jeg kom meg på spinning i går ja. 75 min og nesten 5 trimpoeng. Planen min for å få til 3 treninger i uka er å alltid trene på mandag. Da starter uka bra og jeg blir full av energi og tenker at dette klarer jeg lett! Hvis jeg utsetter første treningsøkt til torsdag/fredag blir det aldri så jeg kommer meg avgårde 3 ganger (er ikke så glad i å trene i helgene:P). Zumba har de hvor jeg trener og, men har ikke turt å prøve meg på en time enda...

 

Til middag i går prøvde jeg forresten denne oppskriften: http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/sennepsglasert-ytrefilet-av-svin/ og syns det ble ganske så godt. Det er ikke noe potet/pasta/ris i den, men allikvel ble jeg kjempemett av kjøttet og alle grønnsakene. Kosemerkene denne uka gikk med til ei halvflaske rødvin sammen med middagen =)

 

Nå i helga skal jeg reise bort på besøk i et par dager og det kjenner jeg blir en liten utfordring. Det er til folk jeg kjenner veldig godt, men jeg synes allikevel ikke at det passer å dra fram vekta hos dem... Planen er å spise så sunt som mulig og gjette hvor mye det blir og bare føre opp det i boka. Det burde gå fint for et par dager!

 

Saras11: Sender deg mange gode tanker og håper motivasjonen kommer tilbake fort som bare det! Ikke vær lei deg for 2 kg iallefall, de får du av på null tid når du er tilbake på sporet igjen. Og jeg er helt enig i det Mulan83 skriver, tenk på målet ditt, hva må du gjøre for å komme dit versus den korte gleden av en bit sjokolade. Jeg er helt sikker på at dette får du til=)!

 

Håper dere begge får ei fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Man må bare nyte de dagene man ikke har søtsug!:) Så flott du kom deg på spinning..det kunne jeg tenkt meg å prøve også. Er det med instruktør eller alene? Det er lurt å ha tre treningsøkter på planen, og jeg pleier å komme i gang mandagene også. Føler at uka starter best da. Liker helst å slippe å trene skikkelig i helgene, selv om det kan bli noen spaserturer for å lufte meg. Kom meg likevel gjennom helgen med trening også da..:) Du må prøve Zumba en gang..merket ikke at jeg trente en gang. Jeg var den største som var med og jeg hang med på tempoet, om ikke alle bevegelsene ble riktig..hehe..! En stor forskjell for stive nordmenn (som meg) er at man må bevege hoftene mye, men det var kjekt. Og det er god trening for magen!

 

Den middagen hørtes kjempegod ut! Kjøtt og grønnsaker er mettende det..kanskje jeg må prøve det en dag jeg også! Ekstra deilig å bruke kosemerkene.

 

Håper det gikk fint i helga, med maten. Syns heller ikke det er kjekt å komme med en vekt, men som du sier at å spise det sunne og gjette på mengden vil jeg tro går bra i noen dager.

 

I dag har jeg veiedag og fikk nesten sjokk da jeg gikk opp på vekta!

Jeg har gått ned 2.2 kilo!! :) *Såå stolt!* Kan nesten ikke tro det, for jeg forventet en vektøkning som jeg har gjort de siste ukene. Men endelig er jeg også i gang!

 

Hvordan går det med motivasjonen din Saras11?

Håper dere begge har hatt en fin helg!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Ei kjempekoselig helg er nå over og hverdagen kaller. Det ble 5 biter twist på lørdag samt fastelavensboller m/krem på søndag så ikke ei kjernesunn helg, men jeg synes det gikk helt greit. Jeg drakk melk til frokost, ellers holdt jeg meg til vann/te til alle de andre måltidene. Og foruten de nevnet utskeielsene spiste jeg sunt, mye frukt og grønt. Jeg tror ikke kalori-regnskapet blir så ille uka sett under ett (skal regne sammen i kveld). Vi fikk servert saltkjøtt og stappe i går, og fra tidligere kurs har jeg erfart at salt mat får kroppen til å holde på vann, men håper likevel at vekta viser nedgang i kveld:)

 

Nå må jeg bare få gjort unna litt skolesaker før jeg skal på intervall-spinning kl. 18. Det er med instruktør ja. Føler ikke jeg klarer å "ta i" like mye når jeg trener på egenhånd som med instruktør, så da blir det til at jeg forsøker å dra på flest mulig timer=)

 

2,2 kg er knallbra! Flink du er:) Har jeg gått ned så mye i kveld tror jeg at jeg blir hoppende glad! Det finnes nesten ikke bedre motivasjon enn å se at vekta går nedover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

gratulere med flott nedgang. Bra jobba.

 

Nja, motivasjonen min æ ennå på null :) Æsj. elle kanskje ett bittelite hakk bære enn før. Men aligavel, me hadde bollemandag på jobb i dag. Så lunsjen blei boller med krem å syltetøy. Ikke bra.

 

Merke at jeg MÅ komme i gang med treningen snart. Tror jeg må sparke meg selv i rumpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...