Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

116,2. :o Det gjelder å være fokusert i helga, når man har veiedag på mandager, skjønner jeg. (Jeg visste jo at det ikke hadde vært ei bra uke, men jeg hadde ikke trodd jeg skulle gå opp så mye).

 

Og ryggen er verre igjen i dag, så ikke blir det trening nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar
Gjest Ignored

Ta vare på ryggen din, Svirre. Helsa di kommer før trening, i slike tilfeller. Du tar igjen på vekta når ryggen din er fin igjen ;-) Da skal vi på spinning!! God bedring til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på ryggen din' date=' Svirre. Helsa di kommer før trening, i slike tilfeller. Du tar igjen på vekta når ryggen din er fin igjen ;-) Da skal vi på spinning!! God bedring til deg :-)[/quote']

 

Ja, med en gang ryggen er bra skal vi på spinning. Og i mellomtida skal jeg prøve å ikke spise på meg mer enn de 1,3 kiloene jeg har klart denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Velkommen, Bergen1992! Kjekt at du vil være med! :o

 

Svirre: Kan tenke meg at det var et komisk syn. Har forresten hørt en del på den ”Welcome to the black parade” uten å tenke over at det var de som sang den.

Håper det går bra med ryggen..er ikke noe godt å trene da. De 1.3 kg går fort av når du er i gang med treningen igjen.

Det hadde vært kjekt om vi kunne deltatt sammen på Oslo Marathon. Har sett på Slankekrigen der de løper og viser hva de har oppnådd. Om jeg hadde klart hele er en annen sak, men det kunne vært en motivasjon. Jeg bor nærmere Bergen jeg da.

 

Aleksandra: Har satt med delmål også, for da føler jeg at jeg har noe å strekke meg etter. Men å se for seg langt frem i tid på et eventuellt langtidsmål syns jeg er vanskelig. Gleder meg bare til jeg er 10 kg mindre for da er jeg mindre en jeg har vært på mange år.

Hvordan gikk det med veiingen i dag da? Det beste er om du veier deg èn gang i uka selv om det er spennende å vite etter en dag. En gang i mnd kan man også måle cm, der syns jeg vekttaper viser mer. :D

 

Saras11: Uff..det hørtes ut som en forferdelig dagen derpå du hadde i går. Håper det går bedre i dag?

 

 

Dagens veiing for med gikk bedre enn jeg hadde trodd. Gikk ned 1 kg i uka som har gått, og er kjempefornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Veiedagen gikk over all forventning. Jeg hadde et håp om en kg for jeg synes jeg har vært flink uka som har gått, men når vekta viste -3 kg så fikk jeg hakeslepp! Har sikkert gått opp å ned på den 20 ganger, samt veid meg både på treningssenteret og hos ei venninne for å være sikker på at det ikke bare var min vekt som var feil. Men det var den heldigvis ikke. Det er også morro å se når cm forsvinner, men det får bli neste mandag for da har det gått 4 uker:)

 

Jeg ser fram til uka som kommer, ingen spesielle utfordringer i forhold til maten og jeg tror det skal bli greit å få tid til trening. Skulle ønske alle uker var slik:)!

 

Jeg bor heller ikke i Oslo, men hadde vært kjempemorro å hatt noe som et marathon å trene mot. Eneste problemet mitt er at jeg hater å løpe:P Men det er jo godt mulig at det blir litt lettere etterhvert som jeg blir lettere...:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Tusen takk, Ignored! :o Blir spennende på torsdag da!

 

Aleksandra: Gratulerer med vekttapet! 3 kg er jo superbra! :D Du har vært virkelig flink! Hadde nok trippelsjekket et par ganger jeg også.

Bra du vet det blir mindre utfordringer i matveien..er ikke alle uker som er like nei. Noen ganger kan det være så hektisk at det nesten er umulig å få det til å spise sunt.

Er en stund til målebandet mitt skal frem igjen også.

 

Vil tro det blir lettere å løpe ettersom vekten går nedover. Har veldig lyst til å begynne med å jogge over lengre strekninger, men formen min sier nei ennda. Prøver å jogge små strekninger i flere økter så kan jeg øke etter jeg går mer ned i vekt. Er jo ikke så lett å prøve seg på det viss man absolutt ikke liker å løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Nå har jeg trent både mandag og tirsdag. I morgen skal jeg trene to ganger. En time kl 12, og en gruppetime kl 19! På torsdag 07.00 blir det spinning! Nå er jeg virkelig motivert !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Så bra du er motivert, Ignored! :o

Du må prøve Zumba viss du kan det! Jeg er komt godt inn i trinnene og pga. det tok mer i og fikk en skikkelig treningsøkt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Zumba er kjempe gøy så er bare å prøve :o Kanskje en fordel å prøva ett par ganger viss du ikke er helt inni dansetrinn og slikt, for det kan være litt forvirrende i starten da. Men blir kjekkere for hver gang. Syns jeg vertfall :D

 

I dag har jeg vært på trening igjen. Ellipse og styrke. I dag tok jeg også litt mageøvelser som jeg ikke gjorde sist uke, for hadde litt dårlig tid da. Men fant ut i dag at det er der jeg har gått mest tilbake. Svake magemuskler. Måtte hardt kjempe bare for å klare 12 vanlige sit ups og 12 på hver side av de skrå. Pluss jeg holdt på å dø i planken etter bare 5-10 sekund, men klarte å holde ut i 20 sekund 2 ganger.

 

Trente mellom jobb og personalmøte, stolt over meg selv over prioriteringen min i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen har bare blitt verre og verre denne uka, og i dag fikk jeg vite at det sannsynligvis er et prolaps. Så da må jeg bare vente og se om det blir bedre etterhvert. I mellomtida skal jeg ligge på sofaen og se tv-serier og passe på at jeg ikke gjør noe som gjør vondt. Får i alle fall holde fokus på maten, så det ikke sklir helt ut for meg her jeg ligger. Så håper jeg jeg er i treningsform igjen snart. Kjenner at jeg synes litt synd i meg selv akkurat nå...

 

Det ville vært veldig morsomt om vi kunne meldt oss på Oslo Marathon sammen, sånn at vi har noe å trene mot. Jeg tenker at det å kunne løpe 10 km, innen september skal være et overkommelig mål.

 

Gratulerer med nedgang, Aleksandra. 3 kilo er jo supert! Kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Kjenner jeg skriver dette i FULL frustrasjon! Jeg har trent HVER DAG, til og med to økter på en dag i går. Idag hadde jeg veiedag.. Ikke gått ned en dritt!! Vekta står på AKKURAT det samme som i forrige uke... 106,7!

 

Svirre, jeg har også prolaps. For all del, hvis det er det burde du ikke sitte stille. Du bør enten ligge eller gå. Sitte belaster ryggen en del. Håper ikke det er det du har fått. God bedring til deg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Hørtes ikke godt ut med prolaps. Og synd med vekten ignored. Men viss du fortsetter så går du nok ned etterhvert. Men er nok veldig frustrerende når du har vært så flink. Har du spist nok i forhold til så mye trening?

 

Kjenner i dag at jeg trente i går. Diverse gangsperr rundt omkring :D Men bare digg det. Satte opp tyngden en del i går i forhold til den gangen i sist uke. Vurderer om jeg kanskje skal tørre å gå på zumba i morgen. Er litt redd for at kanskje det ene kneet ikke vil like det, men savner zumba så mye. Trente mye det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignored, jeg ligger eller går. Å sitte er alt for vondt. Så jeg har rigget meg til med en del puter, slik at jeg kan ligge med hodet litt opp og lese bøker eller se på tv-serier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored
Ignored' date=' jeg ligger eller går. Å sitte er alt for vondt. Så jeg har rigget meg til med en del puter, slik at jeg kan ligge med hodet litt opp og lese bøker eller se på tv-serier.[/quote']

 

Det er bra :-) Det er fryktelig vondt! Håper du har fått smertestillende av din fastlege. Håper du blir frisk snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Saras: Ja, mener da jeg har spist nok. Har spist 3 ganger om dagen. Eks: 2 brødskiver til frokost, passe mye middag og 2 brødskiver til kvelds. Burde uansett gå ned noe... Men har snakket med en trener på condis, han mente det var fordi fettet har blitt "strammet opp"/gjort om til muskler, og da vil du med en gang gå litt opp, eller stå stille på vekta.. Og etterhvert raser du ned. Men vi får no sjå... Ikke veldig motiverende å trene hver dag, og ikke se resultat :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har heldigvis fått smertestillende. Så nå prøver jeg å kose meg med tv-serier og bøker og sånn. Har kjøpt inn mye frukt, slik at jeg skal kunne snacke litt uten å få i meg for mange kalorier.

 

Når det gjelder vektstillstand tror jeg det er mye i det treneren din sier. Det er jo sånn at muskler veier mer enn fett, så det er vanlig å gå opp litt i vekt når kroppen strammes opp. Da jeg kom inn i gode treningsrutiner forrige runde, gikk jeg ned 10 cm rundt livet, uten at vekta beveget seg. Og det er jo fordi fett er lettere enn muskler, så selv om man "går ned", går man ikke ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Saras11: Kjempebra prioritering tildligere i uka! Har du prøvd deg på Zumba..skjønner at du vil prøve igjen for det er veldig kjekt. Du kan evt. prøve å ikke gjøre øvelsene fullt ut og ta små pauser innimellom for å sjekke hvordan kneet vil reagere? Hvordan har det gått med veiingen i dag da? :D

 

Svirre: Uff..prolaps hørtes ikke godt ut. Du får prøve å slappe av så godt du kan, og bevege deg når det er mulig. Det er viktig å ikke legge for mye press på den, så tv serier og bøker på sofaen hørtes som et godt alternativ. Frukt er jo god snacks det, og med litt vanijekesam på så er det virkelig ikke det verste man kan spise. :)

Klarer jeg å løpe Oslo Marathon i september hadde jeg blitt sååååå stolt. Blir hardt fremover da, men er jo i så fall en god motivasjon. Vet du noe mer om påmeldingsfrist?

 

Ignored: Skjønner at det er irriterende at vekta står stille når du har vært så flink. Jeg hadde samme opplevelse..og det gikk over 3 uker der jeg ikke spiste noe snop eller drakk brus, passet på maten og trente tre ganger i uka og gikk opp hver gang. Jeg skjønte ingenting for jeg merket kroppen var mindre. Det var skikkelig lite motiverende, men når jeg målte cm rundt livet etter 4-5 uker fra første måling hadde jeg gått ned 12 cm. Så det er nok sant at muskler veier mer en fett. Og at kroppen strammer seg opp, som dere skriver.

Ang. maten så vil jeg si du spiser for lite. Viss det går for mange timer mellom hvert måltid vil kroppen gå i ”sparemodus”. Det neste man spiser vil da lagres som fett. Det er lurt om du spiser mellommåtid mellom frokost/lunsj og lusj/middag. Det kan være noen nøtter, en liten gulrot, et halvt eple..osv. Det har ivertfall hjulpet meg mye og jeg har sist omtrent det samme som deg.

Stå på med mat og trening så kommer resultatet når du minst venter det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Ignored: Jeg er enig med Mulan og tror du spiser for lite. I mitt hodeburde det være 1, helst 2 måltid til. Vertfall lunsj og helst et mellommåltid. Bør spise hver 3-4 time.

 

Mulan: Det er det som er planen min, men er redd for å bli overivrig i øyeblikket. Men planen er å gå på zumba party neste lørdag, med søsteren min. Men muligens før og.

 

Veiedagen min gikk igjen ikke så bra. Halvt kg opp igjen. 117,1 kg nå. Men var forventet. Har slitt med porsjonkontroll denne uken. Så har blitt for mye mat rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan melde seg på fram til uka før, men det blir dyrere, jo lenger man venter. Jeg kommer nok til å vente med å melde meg på, til jeg ser hvor langvarig dette med ryggen blir. Jeg skjønte på terapeuten jeg var hos på onsdag og torsdag, at dersom det blir langvarig kan vi snakke om måneder. Og da er det ikke realistisk å komme i løpeform til september. Men det ville vært utrolig morsom å hatt den 10 kilometeren som et treningsmål

 

Her er det et treningsprogram man kan bruke: http://www.oslomaraton.no/pdf/Treningsprogram10kmoghalvmaraton.pdf

 

Distanse Pris Påmeldingsfrist

10 km Kr. 320,- (01.12.10 – 31.01.11)

10 km Kr. 370,- (01.02.11 – 30.04.11)

10 km Kr. 420,- (01.05.11 – 10.08.11)

10 km Kr. 500,- (11.08.11 – 20.09.11)

 

Saras11: Synd med vekta igjen. Håper du snart går rette veien.

 

Ellers går det visst ikke så bra her i sofakroken. I går ble det pizza med rømmedressing, og is til dessert. Det hjalp veldig på humøret, men jeg tviler på at det er bra for vekta. Og nå er det jo nydelig joggevær ute - sol fra skyfri himmel og bare veier. Den som bare kunne beveget seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Jeg har blitt syk, ikke sengeliggende, men akkurat nok syk til å synes synd på meg selv :D Nesa er tett og delvis rennende, bihulene kjennes helt tette og jeg føler det sprenger på i begge ørene og rundt om i hodet generellt. Men jeg har ikke feber å føler meg ok i resten av kroppen så jeg kommer meg på skole og jobb. Men treningen har jeg lagt på hylla. Kom meg på spinning mandag og onsdag før jeg ble syk, så nå får treninga bestå av lange turer ute til jeg er helt frisk igjen:) Det var forresten NESTEN så jeg prøvde zumba på onsdag, men så feiga jeg helt ut og gikk på spinninga istedet. Føler jeg må "manne meg opp" snart å dra på zumba for jeg har jo veldig lyst til å prøve!

 

Ignored: Så utrolig kjipt å ikke se resultater på vekta når du har vært så flink til å trene! Etter hva jeg har hørt fra treningsveiledere/kursledere hos Grete Roede så tar det laang tid å bygge flere kilo muskler. Det er ikke gjort på en uke eller to. Ikke meningen å ta fra deg motet her, men det var iallefall det de sa til meg. Men dersom man har trent veldig mye en periode (og helt sikkert mistet en hel masse fett) så kan musklene holde på store mengder vann. Derfor vil det ikke vises på vekta at man har mistet fett, men vips(!) når musklene slipper vannet så vil du se det:) (Om det er denne forklaringen som stemmer eller ikke, det kan jeg ikke si deg sikkert, men det er denne jeg har blitt fortalt. Mulig ekspertene er uenige på området?) Og så flink som du er til å trene tipper jeg at du kommer til å rase ned i vekt etterhvert=D!

 

Svirre: Ønsker deg masse, masse god bedring med ryggen. Jeg synes iallefall at man av og til kan unne seg noe godt, om så bare for humøret=)

 

Jeg skal i bursdag i morgen og vet av erfaring at da kommer det til å bugne av gode kaker, boller, muffins, godteri osv. Vet ikke helt hvilken plan jeg skal legge meg. Være småmett når jeg kommer? Da klarer jeg kanskje å beherske meg iallefall...

 

God helg til dere alle:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Aleksandra: Jeg tror nok du har et poeng i det du sier. Ang vann i kroppen. Jeg får bare fortsette :-) Men ser jeg ikke resultater på vekta neste veiing, begynner jeg å lure....

 

God bedring til deg. Kjedelig å ligge syk i det fine været! Og kos deg på bursdag. Jeg mener man skal kunne kose seg selv om man er på slankern :-) Og på bursdagselskap er det en god grunn for å skeie litt ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...