Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Gjest Saras11

Kjepe trist å høre om katten din ja. Jeg måtte avlive min katt for 2 år siden på grunn av sykdom. Jeg gråt og gråt og gråt for å si det sånn. Så håper katten din blir betre. Vel, hvis han oppfører seg så er det jo greit at han er med, men hvis han går bananas og har sex og alt muligt sånt, så er det verre. Gruer meg litt til han kommer på tv, men blir jo litt spennende å se også.

 

Kom meg på treningen i dag. Var bare i styrkedelen. Hadde 10 min oppvarming på ellipsemaskin og så tok jeg et styrkeprogram som jeg fikk for halv annet år siden, når jeg startet med litt styrketrening. Merket jeg er svakere nå enn hva jeg var når jeg trente mye før sommeren. Men kommer seg nok etterhvert :)

 

Ignored: Hva slags gruppetrening var dette? Hørtes ikke så kjekt ut vertfall. Men det med spisingen kan nok muligens ha en sammenheng. Merket når jeg trente en del før, at viss jeg ikke hadde spist på en god stund før, så ble treningene både hardere og vondere. Mer sliten, ble kvalmen, vond i magen.

 

Svirre: Trøsten er jo at nå havner du bare i gamle vaner av og til innimellom, og du trener mer. Så da er det ikke så gale som før vertfall. Men klart det går ikke hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar
Gjest Saras11

Ser litt fram til veiedagen i morgen. Føler jeg har hatt en mye betre uke denne uken, og hatt min første trening igjen på ca halvt år. Så håper på betre resultat med veiingen denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Ignored. Treninga høres kjip ut. Men som jeg skreiv i pm, så tror jeg ikke du er den første som opplever noe slikt på et treningssenter.

 

Saras11, det blir spennende å høre hvordan det går med vekta. Det virker jo som om det har gått bedre denne uka.

 

Mulan83, det er så vidt jeg tørr innrømme hvilken konsert det var, men det var altså My Chemical Romance. Veldig morsomt og kjempegøy, men jeg var jo dobbelt så gammel som alle de andre som var der. *flau over musikksmaken min*

 

Det blei visst ikke trening på meg i dag heller. Var så trøtt etter noen timer ekstra på jobb, at jeg dro hjem og havna på sofaen. Usj... I morgen er det lønningspils, så da blir det heller ikke trening. Men til helga skal jeg få bevega meg litt. Det er vanskelig å få inn en rytme i treninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

I dag var det kjekkere å gå på vekten :o 116,6 kg, som er 1,7 ned. Men en del av det er nok bare mensenvekt som er vekke igjen fekk jo mensen lørdagsmorning. Veier alltid ca 0,5-1 kg mer rett før og dei første dagene i mensen. jeg er stor fornøyd jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Idag gikk jeg på trening kl 09:00! :o Trente en time. Så kom jeg hjem og gikk en 20-30 minutter på tur. Frokost spiste jeg et rundstykke med kyllingpostei, lunsj spiste jeg to brødskiver med kalkunpålegg med agurk. Og sjokolademelk (!!) Man må jo unne seg litt godt også, hehe.. Gruer meg til veiingen på tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored
I dag var det kjekkere å gå på vekten :D 116' date='6 kg, som er 1,7 ned. Men en del av det er nok bare mensenvekt som er vekke igjen fekk jo mensen lørdagsmorning. Veier alltid ca 0,5-1 kg mer rett før og dei første dagene i mensen. jeg er stor fornøyd jeg.[/quote']

 

 

 

gratulerer saras11! :o fantastisk! stå på videre, dette kommer du til å klare! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Ignored: Uff..hørtes ikke kjekt med en sånn opplevelse. Klart det er pinlig, men man kan uheldigvis ikke styre kroppen til å ikke kaste opp. Jeg tror treneren din kan ha rett at det var pga. at du ikke hadde spist. Det er visst best å ikke trene på tom mage..og så ha et par nøtter eller en banan etter trening. Kjempebra at du gikk på tur istedenfor..viser at du ikke ga opp! :o

 

Sara11: Ja det er sikkert spennende å følge med på han.., håper han ikke finner på så mye tull da. Flott at du kom deg på trening..er godt når man har komt igang. Styrken vil du nok merke at kommer tilbake etterhvert ja.

Hvordan gikk det med veiingen i dag da?

 

Svirre: Ingenting å være flau over. Hadde vært kjedelig om alle skulle likt det samme. Jeg har hørt navnet på bandet mange ganger, men ikke så mye av musikken. Får ta meg en tur på Youtube. Jeg liker det meste av musikk egentlig, med noen unntak selvfølgelig.

 

 

Det går litt bedre med katten, men han er fortsatt slapp. Han skal kun ha medisin og vann med næringspulver i, men han vil ikke ha drikke. Så jeg gir han det i munnen med sprøyte med jevne mellomrom så han får i seg veske. Dyrlegen sa han trodde han ville klare seg, så jeg håper nå ennda. Uff..trist at din katt måtte avlives Saras11..kommer til å gråte jeg også. Man blir jo så glad i dyr.

I går var jeg på spinning igjen..og det gikk mye bedre enn sist gang! Jeg klarte til og med å stå deler av tiden..og var så stolt av med selv når jeg var ferdig. Kjekt å se at det var fremgang, så det vil jeg fortsette med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Er spinning veldig vanskelig? Kunne godt tenkt meg å prøve det selv. Min kjære nabo bare går på spinningtimer og hun har gått det kjempe masse! Hun syklet birken i fjor også..

 

Flott å høre at det er fremgang! :D Ingenting er bedre enn det. Stå på videre! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Nja..vet ikke om jeg ville kalt det vanskelig. Man kan lett regulere tyngden på sykkelen selv..så sykler man i vei. Men tungt er det i starten..for min del var særlig første time skikkelig hard. Jeg hadde lenge tenkt på å prøve det, men kroppen min visste ikke hva den gikk til. Sist gang var kroppen mer innstillt på hva den skulle gjennom..og det gikk lettere. Om du skal prøve det en gang så er det viktig å tenke på seg selv og hva man klarer. Instruktøren må gjennomføre rutinen for at alle skal få den treningen de forventer. Tar man det steg for steg vil kondisjon og utholdenhet komme etterhver, og man syns det går lettere.

Det er ivertfall det jeg motiverer meg selv med. :o

 

Tusen takk, Ignored! Er veldig motiverendes med fremgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Jeg vil ikke si at det er vanskelig, men kan få kjørt seg ganske hardt på spinning.

Men det er også mye opp til seg selv hvor hardt det blir, for en bestemmer selv tyngden på hjulene.

 

Men for meg passer ikke spinning. Jeg synes det var gørr kjedelig. Men noen elsker det jo. Så smaken er som baken. Den er delt :o Hehe.

 

Prøv ett par timer så finner du ut om det er noe for deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saras11: Gratulerer med nedgangen! Det er jo kjempeflott! Og nei, jeg mente ikke at det hadde vært mindre syting, men at du har hørt mer positiv ut. Om noe av det er mensenvekt, har vel ingenting å si, du telte jo med det opp, da må det telle ned også.

 

Mulan83: Det er sant at det ville vært kjedelig hvis alle likte det samme. Det som er med MCR er at det er bare sånne emokids som er fan (også jeg, da), men du kan jo si det sånn at jeg skilte meg litt ut i folkemengden. Men det var utrolig gøy å få det med seg.

 

Ignored: Jeg har heller aldri prøvd bodyworkout-timene. Jeg går stort sett bare på spinningtimer. Men på condis har de gule og blå timer. De gule timene synes jeg er veldig god trening. De varer vanligvis 45 min, og har et passe program med to intensitetstopper. De blå timene har jeg bare prøvd en gang, og da måtte jeg gi meg halvveis fordi jeg fikk et astmaanfall. Det var for tungt i forhold til formen jeg er i. Men gule timer er bra for nybegynnere. Jeg foretrekker definitivt spinning, framfor andre typer gruppetrening, men det er jo en smaksak.

 

Det ble visst litt mye øl på meg i går, så nå sitter jeg og har lyst til å spise hele verden. Godt at skapene ikke er fulle av fristelser, akkurat nå. Jeg begynner å innse at i tillegg til mellommåltidene, er det de kaloriene som inntas i sosiale sammenhenger som er den største utfordringen.

 

Men sola skinner og fulgene kvittrer - det begynner å bli vår folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Ja det er bare til å prøve spinning Ignored! :o

 

Svirre: Trodde det var en del emofolk som hører på de ja.., men det må nå være lov å høre på musikken selv om man ikke vil kle seg som alle de andre. :D Men er litt rart å føle man skiller seg veldig ut. Er kjekt å få med seg konsert med de bandene man liker når de først er i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergen1992

Hei!

 

Jeg vil også gjerne henge meg på dere. Har lest alle innleggene her, og synes dere motiverer hverandre bra! :-)

 

Jeg er en jente på snart 19 år som desverre veier litt mer enn jeg skulle ønske. Vekten stopper på 120 kilo, noe jeg absolutt ikke er fornøyd med. Jeg er 180 høy, og vil tilbake til min "normale" vekt på under 80 kilo.Dette har jeg bestemt meg for å gjøre med Grete Roede! :o

Mye av vektøkningen skyldes en stoffskitesykdom jeg fikk for et år siden, men jeg har nok tatt stor del i økningen selv også, desverre.

 

Sliter med å motivere meg til å trene, og kostholdet er nok ikke så bra som det burde vært det heller. Men dette ønsker jeg virkelig å gjøre noe med nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Velkommen skal du være Bergen1992!! Bare å henge seg på :o Her er det masse hyggelige mennesker du kan spørre og snakke med om alt som har med vekt og trening å gjøre :D

 

Og ikke minst dele dine oppturer og nedturer. Sett deg realistiske mål som mange her inne har gjort, så skal du nok se du får motivasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Bergen1992.

 

Mulan, ja det er kjempegøy når man får sjansen til å se "sine" band i Norge. Det skjer ikke så ofte. Jeg var litt fascinert da jeg stod og så ut over et fullt spektrum, hvor alle var "individualister" - og helt like. Det synes jeg er litt komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Velkommen Bergen 1992=)

 

Saras11: Gratulerer med kjempeflott vekttap!

 

Ignored: Jeg hadde også en lignende opplevelse som deg for 3-4 år tilbake. Jeg var på gruppetime, men mot slutten av timen følte jeg meg litt lett i hodet så jeg tenkte jeg skulle sette meg ned litt. Like etterpå våknet jeg på gulvet med alle de andre stående over meg. Jeg hadde slått hodet så det rant blod nedover panna mi. Jeg ble ikke bedre så det endte med at ambulansen(!) hentet meg. Det var flaut det. Ble båret ut i båre foran alle på treningssenteret, jeg trodde jeg skulle dø! Håper det kan være en liten trøst at du ikke er den eneste som har vært en smule flau på treningssenteret;) Og spinning vil jeg så absolutt anbefale deg! Jeg har gått fast på det i snart 3 måneder nå og jeg merker kjempeframgang på formen! Og timene er så slitsomme at jeg ser aldri på klokka når jeg sitter der, og vips er 1 time over=) Det som er viktig er at du prøver litt forskjellige spinningtimer, for instruktør+valg av musikk har kjempemye å si (synes jeg iallefall).

 

I dag må jeg på trening. Har vært to ganger tidligere i uka, men klart å utsette den tredje treninga til i dag. Det skal jeg ALDRI gjøre igjen, for det frister aldri å trene på søndager, ikke for meg iallefall...

 

I det siste har jeg tenkt mye på mål i forhold til vektnedgang. Jeg har satt meg et mål til sommeren, men det vet jeg er en smule ambisiøst:P Men samtidig så vil jeg ha noe å strekke meg mot også. Jeg har bøkene mine fra når jeg gikk på kurs tidligere så vet jo hvilken nedgang jeg ca. kan "forvente"... Målvekta har jeg satt til 60 kg, men mulig jeg stopper rundt 65 også. Det laveste jeg har vært er 70, og vet jeg vil ligge litt under det. Jeg synes bare det er så vanskelig å si f.eks. "om 50 uker skal jeg være 40 kg lettere". Det er så lenge til og jeg har aldri "slanket" meg så lenge før. Har holdt ut i 3-4 måneder maks... Har dere satt en "måldato" for når dere skal ha nådd målvekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Aleksandra: Regner ikke med at jeg er den første dette skjer med. Din situasjon var en smule verre enn min med tanke på ambulanse og hele pakka. Huff! :-( Ikke særlig morsomt det der. Gjelder bare å ikke gi opp selv om slike ting skjer.

 

Når det gjelder om JEG har satt måldato for min endelige vekt, har jeg ikke det. Jeg tar et mål av gangen. Nå vil jeg bare under "det tresifret tallet", og gjerne før sommeren. Det hadde vært fint å gå ned 10 kg til sommeren. Da vil isåfall vekta stå på 97,3. Og hvis jeg evt. klarer mer ville det vært en stor bonus! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare delmål. Jeg er litt sånn at dersom det blir for langsiktig, blir det også uoverkommelig. Jeg tenker under 110 før påske (ikke dersom jeg fortsetter som denne helga, da, men det skal jeg ikke) og ned til 99 før sommerferien i første omgang. Så tror jeg det blir under 90 i løpet av sommerferien og under 80 en gang på høsten. Men foreløpig er det bare de første to delmålene som er satt.

 

I går fikk jeg et rykk i ryggen, da jeg løftet et skap på IKEA. Vanligvis tar slikt en uke å bli bra av, når jeg legger meg ned. Men nå spiste jeg rimelig heftige smertestillere, også gikk jeg tur i en time, og jeg tror jammen det hjelper. Det er rart hvordan bevegelse hjelper.

 

Jeg satt akkurat og så på sentrumsløpet nå (er det mange her som bor i Oslo-området, forresten?). Det er 7 mai, altså om 8 uker. Tror ikke det er realistisk at jeg skal klare å løpe 10 km. til da, men det ville vært morsomt å gått sammen og meldt seg på noe tilsvarende for å ha noe å trene målrettet mot. Oslo marathon er i september, det er kanskje litt mer innenfor rekkevidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Hmm... Jeg tror dere er fornuftige som setter delmål. Det blir for langt fram i tid å sette et tidspunkt for når man skal være helt ferdig. Så da gjør jeg litt som dere, setter meg mål på 5-10 kg av gangen:)

 

Svirre: Det gjør så forferdelig vondt når slikt skjer, men så bra at bevegelse har hjulpet på:o Det gjør til tider underverker å røre litt på seg.

 

Kjenner jeg gruer/gleder meg til veiing i morgen. Har ikke snikveid meg en eneste gang så umulig å si hvordan det har gått. Fant ut at jeg måtte slutte å veie meg "litt nå og da" allerede etter første uka. Orker ikke at dagshumøret skal avhenge av hva vekta viser akkurat den dagen (den vil jo gå litt opp å ned fra dag til dag uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Du er hjertelig velkommen ja Bergen1992. Ser vi er ganske like i forhold til vekt og mål :D Så blir spennende å følge med deg og framover.

 

Hadde fest i går. Feiring av bestevenninnen min som ble 25 år. Ble ganske mye drikke og en del chips (men mindre en før). I dag var jeg rimelig god form når jeg våknet, og fikk komt meg hjem med toget fra kameraten vi sov hos. Og så ble jeg bare verre og verre. Endte med å spy og spy i noen timer og var dårlig og svimlen utenom. Til slutt klarte jeg å sovne og når jeg våknet igjen var jeg heldigvis mye betre. Men ganske kvalmen. Klarte da å få i meg noe chips (alt jeg spiste tidligere på dagen kom bare opp igjen rett etter) og ca i 8 tiden tvang jeg i meg noe middag, selv om det ikke fristet. Ergo, ikke en god dagen derpå i dag :o hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...