Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Æsj, lite motivert til å trene nå. Sitter i treningstøyet i bilen. Rett utfor treningssenteret. Hær vel sittet her ca 10 min allerede. Vet ikke om jeg har styrke nok til å dra meg inn. Men akkurat derfor jeg skriver her, i håp om å få motivasjon nok. For viss ikke, så må jeg bekjenne mine synder her inne etterpå. Vil heller ha mulighet til å si jeg har vært flink. Dere får vente i spenning ;-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Og resultate blei......

 

Trommevirvel.....

 

Trening og 1200 kalorier brukt. Må vel være fornøyd med det alt i alt. Var på Zumba og på forhånd ca kvarter med roing. Skulle egentlig ha styrketrening før zumbaen, men si æg satt i bilen 30-45 min før jeg endelig klarte å samle nok viljestyrke til å komme meg inn.

 

Men er stolt over meg selv at jeg kom meg på trening i det hele, for i dag var det skikkelig vanskelig å ikke bare reise hjem i stedet. *klapp på ryggen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og resultate blei......

 

Trommevirvel.....

 

Trening og 1200 kalorier brukt. Må vel være fornøyd med det alt i alt. Var på Zumba og på forhånd ca kvarter med roing. Skulle egentlig ha styrketrening før zumbaen' date=' men si æg satt i bilen 30-45 min før jeg endelig klarte å samle nok viljestyrke til å komme meg inn.

 

Men er stolt over meg selv at jeg kom meg på trening i det hele, for i dag var det skikkelig vanskelig å ikke bare reise hjem i stedet. *klapp på ryggen*[/quote']

 

Godt jobba! Det er ofte det å bestemme seg for å ikke reise hjem, like gjerne, som er den største bøygen for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vekå, nye muligheter. Helga har gått sånn bob bob. Alt for mye snop og mat. Resulterte i 600 gram si fredag, men veiedag på fredag ijenn, håpe dæ æ vekke ijenn då. I dag er det personlig trener time etter jobb. Vurderer å kanskje gå på Zumba på forhånd. Får se om jeg gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,5 opp her... Ikke fornøyd. Jeg var 800 gram fra målet mitt på fredag, men klarte det ikke.

 

Men man må bare tenke framover.

 

Jeg merker at jeg trenger noen nye retter å varierer med. Jeg begynner å bli litt matlei, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så drit. Men er jo som du sier. Må bære fortsette å se framover.

 

Hvordan er det spiser? Kjenner jeg er ganske rådvill når det kommer til maten. Og nå ville pt'en min at jeg skal lage meg varmmat og ha med på jobb. Wok og lignende. Og den porsjonen skal være større enn middagen. Mer lunsj enn middag. Stress. Hater å måtte lage klart ting dagen før. Blæ, men må vel bære lye.

 

Treningsmessig er jeg fornøyd i dag :-) var på Zumba før personlig trener timen min. Og rodde 2000 meter etterpå (ca 10 min). 2480 kcal forbrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg har gått ned igjen 700 gram siden i går, så den halvkiloen satt ikke så godt fast. Tipper det var væske i kroppen, etter lørdagens høye inntak av alkohol, som fortsatt hang igjen da.

 

Jeg spiser en veldig grov frokost. Siden august har jeg variert mellom havregrøt (axa great, den er enkel å lage om morgenen) eller 4-korn med linfrø, solsikkekjerner og biola. Men nå merker jeg at jeg begynner å bli litt lei disse to. I dag ble det 4-korn med banan og ekstra lett melk. Jeg spiser som regel mellom 250-300 kcal til frokost, og passer på at det er såpass grovt at jeg klarer meg fra kl. 06.30 og fram til lunsj 11.30. Før spiste jeg ofte et mellommåltid i 10-tida, men det har jeg kutta ut, ved å spise grovere frokost og det er egentlig veldig greit med tanke på at jeg sjelden har tid til å spise i 10-tida.

 

Til lunsj varierer det mer. Jeg har ofte med meg middagsrester fra dagen før, men da spiser jeg en mindre porsjon enn jeg ellers spiser til middag. Ellers lager jeg salat kvelden før, som jeg tar med. Dersom jeg ikke får tid til det, spiser jeg 3 havre-knekkebrød og en liten boks makrell i tomat. Dette er ganske energirikt til lunsj, samtidig er det jo sunne fettsyrer, så jeg tror det går bra. Lunsjen ligger også på rundt 300-350 kcal.

 

I 15-16-tida spiser jeg som regel kveldsmat-rasjonen min, som mellommåltid (også spiser jeg mellommåltid til kvelds). Jeg har funnet ut at det er her min største utfordring ligger, med tanke på at jeg er på vei hjem fra jobb. Før spiste jeg ofte pølse fra narvesen eller sjokolade på dette tidspunktet, fordi jeg var sulten, så derfor har jeg flytta fram kveldsmaten hit. Da spiser jeg gjerne 2-3 knekkebrød med pålegg, en banan, en yoghurt... et eller annet som passer seg sånn, når jeg kommer hjem fra jobb og er sulten. Dersom jeg skal trene, spiser jeg mindre her, for å slippe å trene på full mage, så her varierer jeg litt fra dag til dag. Dersom jeg skal trene etter jobb, spiser jeg kanskje en crisp-and-cereal-bar fra wasa eller lignende, ca 1,5 time før treninga.

 

Vi spiser ikke middag før i 19-tida. Det henger sammen med jobben til mannen. Her blir det ulike varianter, men i stor grad fisk eller kylling som hovedingrediens. Jeg har nesten slutta å spise rødt kjøtt, og spiser heller fisk og kylling og grønnsaker. Dersom jeg spiser ris, pasta eller potet til, er det små porsjoner av dette og større porsjoner av andre grønnsaker. Middagsporsjonene prøver jeg å holde rundt 500 kcal, men det hender de vokser seg opp mot 6-700 kcal.

 

Dersom jeg er småsulten på kvelden, før leggetid, spiser jeg litt frukt, en yoghurt, et knekkebrød, noen nøtter eller lignende, men sjelden mer enn 100-200 kcal. Dersom middagen blir for stor, dropper jeg dette måltidet, siden vi spiser middag såpass seint.

 

Jeg har fulgt dette mønsteret nå siden begynnelsen av august og det ser jo ut til å gi resultater. Jeg har også nesten slutta helt å drikke kalorier. Før gikk det fort ned et glass juice til hvert måltid, men nå passer jeg på å være mye mer bevisst på dette med kalorier som drikkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et detaljert svar. Du har lagt mye mer flid i svaret enn jeg hadde forventet, men det setter jeg STOR pris på :-) kjøpte faktisk en sånnen great havregrøt ting i går. Tenkte å få prøvt den i morgen (fikk ikke tid i dag). Kjenner jeg ble litt motløs når jeg fikk besje om at jeg skulle slutte med mest mulig brød/knekkebrød og heller ha med meg varmmat på jobb. Og hun ville faktisk at jeg skulle bytte om størrelsene på lunsj og middag. Lunsjen skulle være større enn middagen. For vi trenger mer energi om dagen enn om kvelden.

 

Hater å lage mat. Blææææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et detaljert svar. Du har lagt mye mer flid i svaret enn jeg hadde forventet' date=' men det setter jeg STOR pris på :-) kjøpte faktisk en sånnen great havregrøt ting i går. Tenkte å få prøvt den i morgen (fikk ikke tid i dag). Kjenner jeg ble litt motløs når jeg fikk besje om at jeg skulle slutte med mest mulig brød/knekkebrød og heller ha med meg varmmat på jobb. Og hun ville faktisk at jeg skulle bytte om størrelsene på lunsj og middag. Lunsjen skulle være større enn middagen. For vi trenger mer energi om dagen enn om kvelden.

 

Hater å lage mat. Blææææ.[/quote']

 

Man må jo være litt praktisk også... For meg blir det ikke gjennomførbart å bytte ut lunsj med middag og omvent. Jeg har på en god dag 40 minutter pause og ingen muligheter til å lage mat. Og det å ha et ordentlig middagsmåltid i løpet av dagen, er viktig for meg.

 

Jeg tenker litt som så, at man godt kan ta i mot gode råd fra ulikt hold. Men man må hele tiden huske på at dersom det skal være mulig å endre livsstil, så må man gi seg sjøl litt romslighet også, og bruke de gode råda man klarer å bruke.

 

De fleste er jo enige om at så lenge man forbrenner mer enn man spiser, vil man gå ned, etterhvert. Og det er det eneste som fungerer i det lange løp. Hvordan man skal fordele disse kaloriene er det jo mange meninger om, både når det gjelder næringsstoffer og når på døgnet. Men her tror jeg det er viktig å være litt pragmatisk med tanke på hva som er gjennomførbart for hver enkelt. Hvis ikke blir det ikke livsstilsendring, men kortvarig slankekur. Og det er i alle fall ikke det som er mitt mål.

 

Nå har jeg fårikålmiddag på kokeplata, og jeg har ladet opp med enn lang gåtur. Det å trene litt ekstra før en tung middag, er mye mer gjennomførbart for min del, enn å ikke unne seg den ekstra gode middagen, en gang i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, nedgang på 1,1 kg siden sist fredag. Stor fornøyd. Men er redd for at det ikke blir gode tall neste uke. For jeg reiser til Edinburgh i morgen med jobb. Kommer hjem igjen på tirsdag. Skal (prøve) å spise sunnest mulig i løpet av dagene, for alle 3 middagene er på restaurant, og vertfall den ene er slik 3 retters, kanskje til og med 2 av middagene er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med tur til Edinburgh!

 

Jeg har stått stille siden tirsdag, men det er egentlig greit, for det har vært litt høstferiestemning i heimen, særlig når det gjelder mat, så jeg er fornøyd med å ikke ha gått opp. Så kan jeg jo håpe på en liten nedgang i helga. Til uka er det tilbake til hverdagsmat og masse grønnsaker og fiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...