Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Gjest Saras11

Ignored: Viss du har klart å holde deg vekke fra dårlige ting i dag og det samme i morgen, så går det nok bra skal du se :)

 

Har spist bittelitt usunt i dag, men har malt hus i 5-6 timer i dag så har vært en del i aktivitet. Så tror ikke det gjør så mye.

 

Fikk og mensen i dag tiligt, så kanskje nøe av vektøkningen denne uken er vann? Jeg håper det :) Får se hva vekten sier neste fredag. Må bare holde meg bedre i ørene fram til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Jeg har vært ute og spist i dag igjen. Litt for mye god mat og litt for mye vin. Men denne uka har vært spesiell av ulike grunner - det er ikke ofte jeg er på restaurant tre ganger på ei uke (det er oftere tre ganger i halvåret), så jeg tenker at dette var litt unntak og begynner friskt igjen fra og med i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Velkommen til deg, Ignored! :)

 

Er kjekt å lese hvordan det har gått med dere de siste dagene. Det vil gå opp og ned på dagene med alle som er med her, og det er bra vi kan motivere hverandre videre. Det er kjempebra at du klarte deg en dag uten snop eller noe en dag etter så mange uker..:) Kjenn på stolheten..og det er den du vil holde på hver gang du har lyst på noe godt!

 

Jeg har klart meg veldig bra med maten i uka. På tirsdag var jeg på Zumba, torsdag var jeg på spinning og i går gikk jeg en liten tur. Jeg prøvde jo spinning for første gang..og jeg må si det var helt forferdelig! Er imponert over dere som har det som favoritt. Klarer dere å holde tempo og stå og sitte som insruktøren vil? Jeg måtte sitte nesten hele timen og så varierte jeg mellom rask og sakte sykling. Instruktøren var veldig motiverende etterpå, så jeg tror jeg skal gi det flere sjanser.

I går hadde mamma bursdag, og da ble det 2 kakestykker og 2 biter med rullekake. Så drakk jeg vann ved siden av. I dag har jeg spist et kakestykke også. Har veiedag i morgen..og selvom jeg har trent bra denne uka så er jeg litt nervøs. Tror jeg skal ta meg en gåtur litt senere i dag..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

I dag har jeg malt masse. Og spist bra. Det eneste er at jeg har hatt ett par glass cola. ca en halv liter til sammen. syns ikke det er så gale alt i alt. I og med det var mye brus, kjeks, chips og popcorn der som jeg og kunne forsynt meg med. Og ikke hadde jeg dressing på salaten vi hadde til lasagne.

 

Nå har jeg vondt i tommelen min etter alt malingen, har jo malt i flere dager. stakkars tommel :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting. Jeg har gått ned 1,4 kilo, til tross for at jeg synes jeg har spist mye usunn mat den siste uka. Jeg har jo vært ute og spist og drukket alkohol flere kvelder, i tillegg til at jeg hadde den megautskeielsen på onsdag. Men jeg har klart å holde fokus nå i helga, og det hjelper kanskje litt det også. Nå er jeg i alle fall nede i 114,9 kg. Jeg ble kjempeglad da jeg gikk på vekta i dag. Så det ser ut til at det å kutte ut hverdagssnop og være litt bevisst på at mellommåltidene er knekkebrød og frukt, ikke narvesen-mat hjelper bare det.

 

Jeg brygger på en forkjølelse nå. Kjenner at jeg ikke helt liker det, nå som jeg akkurat har kommet inn i gode treningsvaner. Men jeg tror jeg skal gi spinningen en sjanse i kveld, og se hvordan det går.

 

@Mulan83: Jeg tror det med spinning er enten-eller. Jeg har en kollega som driver og løper maraton, så hun er i langt bedre form enn meg, men jeg holder ut lenger på spinningsykkelen enn henne. Så vi har en teori om at gleden over spinning henger sammen med hvilke muskelgrupper kroppen trives med å bruke. Men det er to grunner til at spinning er min favoritt, og den største er at jeg har så dårlig koordinasjon at zumba, aerobic og liknende ikke fungerer særlig bra for meg - jeg blir alt for opptatt av disse armene og beina som ikke klarer å følge med. Dermed er spinning en av de få timene som funker for meg. Den andre grunnen er at det er litt godt å presse seg så hardt at det gjør litt vondt. For det skal være litt tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Føler jeg får mye motivasjon av og gå inn her og lese alt dere skriver, både om det som går bra og mindre bra. Det er godt å vite at det går litt opp og ned for oss alle=)

 

Det har vært ei travel helg for min del, så har ikke rukket meg innom her for å skrive noe... På lørdag hadde vi middagsgjester og jeg må ærlig innrømme at da la jeg Grete Roede litt til side... Spesielt når det gjaldt desserten (som jeg hadde laget selv til og med). Men resten av uka var bra, så en dag kan ikke ødelegge for alt tenker jeg. Dessuten er jeg kjempenøye på å skrive absolutt alt i boka også, så føler jeg har bittelitt kontroll=)

 

I kveld hopper jeg på vekta igjen og håper den er snill med meg! Skal også en tur på spinning (meldte meg jo på forrige mandag så denne gangen bør de ha plass til meg). Mulan83: I begynnelsen klarte jeg ikke å alltid gjøre som instruktøren sa, men nå går det stort sett greit. Noen timer er tøffere enn andre og da er det ikke alltid jeg henger med på tempoet. Og som Svirre skriver, noe av det beste med spinningen er at man får presset kroppen til den er helt utslitt, og det føles så godt når man er ferdig=) (Og jeg har heller ikke den beste koordinasjonen til aerobic-type timer, så da blir spinning lett en favoritt)

 

Svirre: Gratulere med kjempebra resultat!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Jeg skjønner virkelig ingenting, for jeg følte det var vanskelig å holde fokus forrige uke. Men jeg har jo tydeligvis klart å gjøre noe riktig likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Saras11: Du er flink som ikke forsynte deg av alt det andre gode.

God bedring til tommelen din..hehe..

 

Aleksandra: Kjempeflott at du er så flink å skrive det inn i boka. Så vil man ha en bra kontroll om ikke det er helt nøyaktig. Blir spennende å høre hva vekta sier.

Jeg synes spinning og aerobic er veldig kjekt..og føler jeg har koordinasjon til det. Så det er veldig rett for meg. Jeg skal gi spinning en sjanse til for jeg var veldig sliten i beina før jeg begynnte. Jeg hadde gått veldig mye tidligere på dagen, så det kan ha spillt en rolle. Ellers var jeg gåen i baken dagen etter, men det er en god smerte. Føler man har gjort det man skal.

 

Svirre: Gratulerer med vektnedgang! Er ofte når man minst forventer det at vekta går nedover. Som du sier så hjelper det mye å kutte ut narvesen-mat og passe på mellommåltid. Jeg har kuttet ut mye brus og det har hjulpet mye.

Det høres fornuftig ut det med muskelgruppene i forhold til trening. Tror det er viktig at man finner en treningsmåte som man liker og man klarer å presse kroppen på.

 

 

Jeg gikk på vekta i dag, og har gått opp 900 gram. Hadde ikke trodd det skulle bli så mye, så merker jeg er noe skuffet i dag. Men får bare se fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd med de 900 grammene, Mulan83. Jeg krysser fingrene for at du får ei bedre uke denne uka.

 

Ja, jeg tror det med mellommåltidene har mye å si. Det er der jeg har vært minst bevisst, og sklidd mest ut. Før pleide jeg ofte spise ei pølse, en sjokolade eller en bollepose på vei hjem fra jobb, slik at jeg skulle "holde ut" til middag. Og ei baconpølse eller tre boller mindre til dagen utgjør jo litt kalorier over 14 dager. Nå passer jeg på å ha en en pakke wasa sandwich og litt frukt i veska hele tida, sånn at jeg spiser det istedenfor. Og det hjelper tydeligvis. Jeg har ikke rørt brus eller sjokolade heller på 2 uker nå (utenom på onsdag da det sklei litt ut), og det gjør jo litt det også. Før drakk jeg sikkert brus i alle fall annenhver dag, om ikke hver dag. Nå som det begynner å bli bart på veiene igjen, skal jeg begynne å ta bussen istedenfor å kjøre til og fra jobb. Da får jeg en halvtimes gåtur hver vei, hver dag, og det vil sikkert også hjelpe.

 

I dag hadde vi forresten fiskepinner til middag. Jeg tenkte at det er sånn normal hverdagsmat, men det trakk jammen opp kaloriinntaket. Heldigvis spiste vi så seint at jeg kan droppe kveldsmaten. Jeg blir litt overraska av og til, når jeg noterer ned og finner kaloriinnholdet i enkelte ting jeg har pleid å spise mye av.

 

Alexandra: Jeg synes også du er flink som skriver i boka. Jeg merker det er lett å la være å skrive opp, når jeg vet det blir for mye *flau*. Da forsvinner jo litt av poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Vekta stoppa på 98,8 kg i kveld så det vil si -1,4 kg siden sist og MINDRE enn 40 kg igjen til målet er nådd=D

 

I morgen skal jeg til byen og treffe noen venninner og er litt spent på hvordan det går (matmessig). Når vi treffes koser vi oss ofte med god mat og drikke og gjerne litt, eller helst mye snop.. Må legge en liten plan tror jeg. Spise godt med sunn mat før jeg drar iallefall, da er det såå mye lettere å holde seg unna sjokoladen. Dessuten vil jeg jo helst spare kosemerkene mine til helga så jeg kan bruke de på litt rødvin=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Svirre: Jeg har også latt være å skrive i boka tidligere når jeg har spist litt mer enn hva jeg burde, men nå skal jeg prøve å skrive alt, også hvis jeg spiser litt ekstra en dag. Fra tidligere kurs (og jeg har gått ganske så mange) så har jeg erfart at vekta har gått nedover absolutt alle ukene jeg har skrevet, uten unntak! Så for meg burde det være motivasjon i seg selv til å fortsette med skrivingen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Hvordan gikk veiingen i går kvell da aleksandra? Jeg gjorde den store tabben med å gå sulten i butikken i går. Og hva endte det med? Jo, en pakke med sånne påske egg. Og alle 4 blei spist på vei heim. Kvalmen da etterpå ja. Og salaten og tomatene jeg egentlig gikk inn for å kjøpe, ble glemt av. Typisk. Så fangsten ble påske egg, flere filmer, 3 krukker chilli krydder og middag. Grunnen til 3 krydder er for det er den ene typen chilli som jeg liker betre enn mange andre chillikrydder. Og har sett etter rett type en god stund. Ellers fikk jeg også framkalla ca 500 bilder fra sommerferien min i fjor når jeg var i usa. Nå må jeg bare få laget album etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Idag gikk jeg på vekten, og den stod på 106,7. Ikke særlig fornøyd med det.. 600 gram er for lite for en uke syns nå jeg. Huff! MEN, har nå fått meg en treningspartner, så begynner på gruppetimer førstkommende torsdag :)

 

____________________________

 

10. Mars 2011 - 108 kg

____________________________

 

FØRSTE MÅL: 99 kg

____________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hanglete og forkjøla, og tror ikke jeg orker trening.

 

Gratulerer med under førti kilo igjen, Alexandra! Kan hende det er noe med det å skrive opp uansett. Man blir jo mer bevisst da, også ender man ikke opp med å lure seg sjøl.

 

Saras11: Synd med de påskeegga. Jeg skulle til å si "spist er spist", og det er kanskje akkurat riktig uttrykk akkurat nå. Tenk framover og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Saras11: Jeg skrev det i et innlegg litt lenger opp her, -1,4 kg og fornøyd med det. De påskeegga er bare vanvittig gode! Jeg hadde bestemt meg for å starte "slankingen" min ca 1.mars, så den uka før der spiste jeg tilsammen 12 slike påskeegg på 7 dager :-0! Hvis ikke var jeg overbevist om at jeg kom til å sprekke rundt påsketider. Men nå blir jeg litt småuvell bare jeg tenker på dem:P (kan ha noe med at jeg spiste hele 12stk...) Det er så arti å få framkalt feriebilder synes jeg. Kan man sitte å mimre litt. Vi er snart ferdige med albumet vårt (tenker å bestille på nettet) fra vår tur til USA i fjor=)

 

Ignored: 0,6 kg er bra! Og ned er ned=) Selv om det er vanskelig å kjenne -0,6kg på kroppen, så tror jeg du hadde sett annerledes på det dersom noen hadde lagt en fettklump på 600g i hånda di:P Det er jo faktisk en hel del. Treningspartner høres lurt ut. Så kan dere bytte på å dra med hverandre til treningsstudioet.

 

Svirre: God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Ignored: Som dei andre sier så er 600 gram et greit resultat på en uke. Det er jo mellom 0,5-1 kg i uken. Men forstår deg og. Ikke alltid jeg heller har vært fornøyd med samme nedgangen jeg heller. Men ned er vertfall ned.

 

Aleksandra: Nå ser jeg det. Stoppet med innlegget etter, så såg det akkurat ikke. Dei egg er så gooooooe. Farligt

 

Svirre: Ikke kjekt høre at du ikke er helt frisk. Du fr ha god bedring vertfall. Håper du fort blir god igjen.

 

Klarte å forvilla meg skrubbsulten inn i butikken i dag og. MEN kjøpte ingenting usunt. Men hadde flere harde kamper med meg selv inni butikken for å la vær. Kjøpte mager vanilje kesam til å ha på noe frukt i stedet. Syns jeg var sååååååååå flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mager vanilje kesam til å ha på noe frukt i stedet. Syns jeg var sååååååååå flink :)

 

*klappeihendene*

 

Og takk for god-bedring-hilsen. Jeg håper bare ikke jeg er verre i morgen, for da skal jeg på fjortiskonsert.

 

Ignored: Jeg har også kort på Condis, som jeg skrev i den andre tråden. Jeg er med på å lage treningsavtaler - det blir litt mer forpliktende å rekke timene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten en kjempenedtur da jeg la inn middagen i stad og oppdaga at kyllinglåra jeg spiste er minst to middager, og da hjelper det ikke med salat til. Men jeg kan sikkert trekke fra litt for at jeg ikke spiser skinnet. Men det er nyttig å bruke dagboka for å bevisstgjøre seg, altså. Nå har jeg lært at kyllinglår og fiskepinner er mat jeg kan styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

I dag har mormor bursdag så har spist to halvsmå stykker med kake. Jeg syns ikke det er så gale. Jeg hadde bestemt meg at jeg skulle kose meg litt på forhold. Og hadde 1 glass cola. Dette er i forhold til før, småtterier :)

 

Føler det går betre nå enn dei siste ukene, selv om det enda blir for ofte snop å sånt. Men mye mindre enn før. Og hjelper jo på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Hehe, uff. Fikk vite i dag i selskapet til mormor at en av mine søskenbarn skal være med i Paradise hotell i år. Håper han oppfører seg :) Vet ikke når han kommer inn, men må nok se litt når han er med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

I dag har jeg store planer om å trene etter jobb. Har tatt med treningstøyet på jobb, så håper jeg har motivasjon nok etter jobb til å komme meg rett bort til senteret da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ramlet nedi gamle vaner igjen, med en pose boller til lunsj og en burgermeny til middag. Jeg begynner jo å se et mønster - de dagene jeg er hjemme og lager mat, får jeg kjøpt inn og laget ordentlig mat, mens dager hvor jeg skal ut på noe rett etter jobb og har dårlig tid, går det ikke så bra. Jeg havna på over 2500 kcal, i går også, og det er mer enn 1000 for mye. Men det var utrolig moro på fjortis-konsert!

 

Jeg må også få lagt inn ei treningsøkt i dag, slik at jeg får forbrent den dårlige maten jeg spiste i går. Jeg må nok stå på litt for å nå påskemålet.

 

@Saras11: Så spennende (?) med søskenbarnet ditt. Vi snakket om hva det egentlig er som får folk til å melde seg på Paradise hotell. Klarer du å finne det ut, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Svirre: Uff ja..var forferdelig å se at jeg hadde gått opp 900 gram. Håper det går ned igjen til mandag igjen. Jeg har ikke spist noe snop eller brus siden søndag..*stolt* og mandag gikk jeg en times gåtur med jogging innimellom. I dag håper jeg at jeg kommer meg på spinning for tirsdagens Zumba ble avlyst. Er enig med mellommåltidene..og så prøver jeg å ikke spise alt for sen kvelds.

Hvilken fjortiskonsert var du på da?

 

Gratulerer med vektap til både Aleksandra og Ignored! :)

6oo gram kan høres lite ut, men å se for seg litt over en pakke med Melange smør er MYE.

 

Saras11: Kjempebra at du bare kjøpte mager kesam til frukt. Blir ofte til at jeg handler på tom mage og har merket mer enn en gang at det blir mye usunt og en rask middag til en dag som havner i kurven. Da må jeg man handle dagen etterpå også.

Hva tenker du om at søskenbarnet ditt skal inn på Paradise Hotel? Det er vel gjerne med blandede følelser..er litt av hvert som skjer der inne og kameraer overalt. Jeg ser ikke på denne sesongen, men kikket innom den forrige.

Lykke til på trening viss du kommer deg avgårde etter jobb! :)

 

 

Ellers så har jeg en syk katt jeg er bekymret for. Han går på medisiner nå.., men dyrlegen sa vi måtte avlive han om han ikke ble bedre. Vi skulle se etter ti dager..nå er det gått tre og en halv dag. Er ikke så mye bedring så jeg håper virkelig han kommer seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Idag skulle jeg på min første gruppetrening... Og det gikk ikke så bra! Jeg besvimte nesten, og kastet opp utover hele gulvet etter 35 minutter. Jeg hadde ikke spist noe før trening, så treneren mente det var derfor jeg ble så dårlig... Jeg tror det er fordi jeg bare er kraftig overvektig, og taklet det ikke.. Fryktelig pinlig! Ihvertfall å ikke kunne fullføre. Jeg gikk en time på tur når jeg kom hjem fra trening, så håper det tar igjen litt av de 20 minuttene jg gikk glipp av på gruppetreninga.

 

Trist å høre om katten din, mulan :) Er veldig glad i dyr selv, så kjedelig når de blir syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...