Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Gjest Saras11

Juhu, ned 800 gram i dag. Var ikke forventet. Nå er jeg 112,9 kg. Er nå ganske samme vekt som for 2 år siden. det var her jeg da stoppet opp og etter hvert la meg stabilt ett par kg over i 1 år. Låg ganske jevnt på 114-115 fram til sist sommer, før jeg la på meg 10 kg opp til 125. Men denne gangen vil jeg videre, jeg skal videre. Håper jeg klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar
Gjest Svirre

Gratulerer med nedgang Sara11!

 

Jeg har skifta veiedag fra mandag til lørdag, i håp om å klare å holde fokus gjennom helgekosen. Det hjalp i alle fall på innhogget i godteskåla i går. 400 gram denne uka, ikke store nedgangen, men bedre enn ingenting. Og med tanke på at det er mensenuke, hadde jeg ikke så store forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Saras11

Jaja, livet går litt bedre her. Har ikke hatt så vondt i brystet dei siste dagene og timen hos spesialisten er på tirsdag. så kanskje jeg får noe mer svar på hvorfor jeg har hatt så vondt. Kanskje en diagnose. Men tviler litt og.

 

Og ei venninne og meg har avtalt at vi bare skal ha snop, brus og slikt på lørdager. Jeg har jo prøvt på det lenge, men er jo ikke så enkelt nå hun kjøper sjokolade og annet snop og brus ca hver dag. Vanseligere å la være selv da. Vertfall når jeg ikke har hjerte til å si til henne skikkelig at jeg er på slankern, for hun har skikkelig dårligt kroppsbilde, bulemi og takler ikke når folk snakker for mye om slanking og kalorier og slikt. Da blir hun bare verre og spyr mer enn vanlig. Men dette var faktisk hun som foreslo. Så meg og hun skal ikke ha utenom lørdager og en kompis av oss skal ikke snuse. Så da er vi flere i lag om dette.

 

I tilleg har en annen kamerat akkurat fortalt meg at han har følelser for meg. Vet ikke helt om det blir noe av, men er jo alltid kjekt når noen liker enn :D Hehe. Han er utrolig og jeg digger å være med han, men for øyeblikket ser jeg bare på han som en venn. Det har jeg også sagt til han, men jeg er villig til å se om det kanskje kan utvikle seg til noe :o Tar tiden til hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Så kjekt at denne tråden fortsatt lever - jeg har savnet dere her.

 

Spennende med han kompisen din, Saras11.

 

Det der med snop og brus og søtsaker er rare greier. Jeg har lenge slitt med å holde meg unna sukker, men nå etter 17.mai har jeg gått inn for å ikke spise sukker på ukedagene. Jeg sleit veldig i starten, men nå i helga hadde jeg ikke lyst på godteri. Det var godt med litt chips, men brus og sukkerholdige greier fikk stå i fred. Bare tanken på søtt var kvalmende. Og da er jo forutsetningene på plass for å klare å legge om kostholdet.

 

Det er ikke noe kjekt å lese om smertene i brystet. Håper du får svar på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Uff ja, jeg har ikke vært flink nok til å skrive her i det siste. Men men, skal prøve og forbedre meg :D hehe

 

Hvordan går det med deg ellers da Svirre?

 

Jeg ble målt i dag av personlig trener. Ble også for ganske nøyaktig 1 måned siden. Har gått ned ca 2,5 kg på denne måneden. 10 cm mindre rundt midjen, 1 cm mindre på hver arm og ca 3-4 cm på hvert lår. Hun mente jeg burde være veldig fornøyd. Jeg har også blitt ganske mye sterkere :)

 

Gru gleder meg til legetimen i morgen. Liker ikke at han skal kjenne og føle på alle ledd og slikt. Og tror jeg må i bare undertøy :o Må og bøye og tøye tror jeg, slik at han skal se hvor bøyelig jeg er. Men men. Må bare gjøres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Hei!

 

Jeg har ikke skrevet her på lenge grunnet ferie.. Vært borte i 3 uker!

Kom hjem, stelte meg på vekta.. Og jaggu har jeg gått ned 8 kg! Er fornøyd med det, håper ikke jeg går opp igjen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Velkommen tilbake fra ferie. Har du kost deg? Hvor har du vært? Var det kanskje du som skulle vil Marokko? Huske jeg snakket med ei om det :D hehe. Ingen god husk her nei :o 8 kg på 3 uker eller tilsammen? bra jobba uansett. Gratulere med flott innsats :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorien

Så langt denne uka: 19,7 trimpoeng. Klapp på skuldra til meg, jeg er flink!

 

Veiedag i morgen, nest siste på dette kurset. Men jeg har selvfølgelig mensen og er oppblåst og full av vann. DRITT! :D Har nådd en vektterskel og står bom stille, har gjort det lenge nå. Men nå MÅ det da snart løsne? Når nok ikke kursmålet mitt som er å komme under 100 til siste veiing 16. juni, nei. Men har meldt meg på nytt kurs som starter uka etter, så her er det bare å bite tenna sammen og stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Det går stadig bedre med meg, Saras11. Jeg sliter fortsatt litt med ryggen, men er tilbake i jobb igjen. Jeg går mye og gjør mange styrkeøvelser, men det blir fortsatt bare trening med moderat intensitet.

 

Når det gjelder vekten har jeg gått opp igjen etter ukene uten mat, og svinger mellom 114,5-115,5. Jeg sliter fortsatt med småspising istedetfor ordentlige mellommåltid, særlig siden det har vært en veldig travel periode på jobb nå de siste ukene. Dette roer seg heldigvis nå, for jeg har en stor frist i morgen. Etter det er det ganske rolig fram til sommeren, og da håper jeg det blir lettere å planlegge dagene og ikke småspise feil type mat og sånn.

 

Ignored: 8 kilo er jo kjempebra! Gratulerer. Håper du har hatt en fin ferie.

 

Saras11: Håper det har gått greit hos legen.

 

Lorien: Så kjedelig å havne på en slik terskel. Håper det løsner snart. Det virker jo som om du trener nok, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

ENDELIG har jeg nådd et nytt delmål ;) vegte nøyaktig 112 kg i dag. Nå er jeg herved offisielt like "lett" som for 2 år siden. Men i motsetning til da, så SKAL jeg jeg videre ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohooooo! ENDELIG er jeg forbi den kjipe vektterskelen, vekta viste 101.0 i dag tidlig. 5.2 kg ned totalt siden kursstart, håper på noen gram til ned før siste innveiing på onsdag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang begge to!

 

Her går det oppover, selv om jeg har vært veldig fokusert den siste uka. 115,8, stod det på vekta i morges. I dag har jeg vært ute og gått lang tur. Så må jeg se hva jeg skal gjøre for å få vekta riktig vei igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Så dumt da svirre. Er ikke bare, bare. Men jeg har troen på deg ;) Stå på videre.

 

Og gratulerer til deg Lorien. Bra jobbet.

 

Siden jeg startet i starten av desember så har jeg gått ned 13 kg og 80 cm rundt omkring på kroppen. Er godt fornøyd med dette :D Skulle kanskje ønska at vekten hadde vært litt mindre enn den er. Kanskje en 5-7 kg mer nedgang. Men har klart gjennomsnittlig 0,46 kg i uken, så er jo ikke gale. Men mesteparten hadde jeg jo gått ned allerede i slutten av februar og så gått opp å ned uke fra uke etter det. Men når jeg ser resultatet under en helhet, så er det jo bra resultat jeg har fått til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax
Ny' date=' kjip veiedag. 116,1.

 

Nå må jeg gjøre noe med noe. Skulle bare ønske jeg visste hva...[/quote']

 

 

Beklager att jeg bryr nesa mi borti alt ....rødme.

Du har sikkert hørt det før svirre. : drikker du nok vann ? Minst 2 liter, helst 3 om dagen..., spiser du frukt og grønt HVER dag ? Dette er viktig for balansen i kroppen slik att den "slipper" kiloene...

Jeg er ingen ekspert men har vært jo jo slanker i hele mitt voksne liv. Nå for det første har jeg "satt sammen" alt jeg har lært, og derav denne livstil endringen.

 

Jeg selv syns jeg klarer meg bra, men må ennå skrive ned å føre mat logg HVER dag ellers går det skeis. Og noen uker står det nesten stille mens andre går det ned.

 

Jeg er mest på 10-20 kg ned forumet, for der syns jeg det er mere aktivitet...jeg trenger foreløpig daglig on putt ;) Men jeg skal jo mere ned enn som så, jeg bare "deler"det opp litt :) velkommen inn på tråden min .

 

Ha en flott helg, hilsen Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager att jeg bryr nesa mi borti alt ....rødme.

Du har sikkert hørt det før svirre. : drikker du nok vann ? Minst 2 liter' date=' helst 3 om dagen..., spiser du frukt og grønt HVER dag ? Dette er viktig for balansen i kroppen slik att den "slipper" kiloene...

Jeg er ingen ekspert men har vært jo jo slanker i hele mitt voksne liv. Nå for det første har jeg "satt sammen" alt jeg har lært, og derav denne livstil endringen.

 

Jeg selv syns jeg klarer meg bra, men må ennå skrive ned å føre mat logg HVER dag ellers går det skeis. Og noen uker står det nesten stille mens andre går det ned.

 

Jeg er mest på 10-20 kg ned forumet, for der syns jeg det er mere aktivitet...jeg trenger foreløpig daglig on putt ;) Men jeg skal jo mere ned enn som så, jeg bare "deler"det opp litt :) velkommen inn på tråden min .

 

Ha en flott helg, hilsen Minimax :)[/quote']

 

Jeg drikker ganske mye vann (har lurt på om det går an å drikke for mye?). Jeg spiser også mye grønnsaker - salat til lunsj hver ukedag (og som regel i helgene også), grønnsaker eller salat til middag og ofte noe frukt i tillegg. Jeg ligger på omtrent 16-1700 kcal til dagen, men jeg har slitt litt med å veie og registrere all maten jeg spiser helt nøyaktig. Nå som det er sommerferie, blir nok det litt lettere. Jeg sliter litt med trening, på grunn av ryggskade, men jeg går ganske mye tur.

 

Jeg lurer litt på om jeg skal gjøre et forsøk på å bytte ut brød med knekkebrød helt, en periode og se om det hjelper. Jeg vil jo redusere karbohydratinntaket, hvis jeg gjør det. Det er ikke sikkert det hjelper, men det er jo verdt et forsøk.

 

Det er litt laber aktivitet her, så kanskje jeg også skal krype over på 10-20 forumet innimellom. Jeg har liksom tenkt at det er her jeg hører hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Saras11

Uff, har mistet mesteparten av motivasjonen min igjen. Har ikke trent på 3 uker og maten har heller ikke vært perfekt. Men bedre enn før jeg startet vertfall. Har store planer om å trene i morgen. Satser på at jeg klarer å dra meg opp tidlig og kommer meg avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har hatt ferie. Etter ti dager med restaurantmat, ingen trening og mye lyst brød kjenner jeg at jeg gleder meg til å ha litt fokus på kosthold igjen. Jeg merker at magen sier i fra om at den ikke er fornøyd nå. Da vi kom hjem etter en lang flytur i går, sier mannen at han ikke orker styre med mat, så vi går og kjøper oss en kebab. Jeg kjenner at nei, nå skal jeg ha grønnsaker og fiber, og ordner kyllingfajitas istedetfor. Det er litt godt å merke at de gode vanene er i ferd med å sette seg, når det gjelder hverdagskostholdet i alle fall. Nå gjenstår det bare å kvitte seg med kveldskosen, så kanskje jeg kommer under 110 kilo før skolestart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det sakte. Har stått stille på 99,0 en god stund nå. Men har hatt ferie og en skade i kneet har gjort at jeg ikke har fått trent noe særlig på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det har vært vanskelig å holde fokus nå i sommer. Det blir lett mange lange, varme sommerkvelder med vin og litt ekstra kos. Men jeg har fått lagt om vanene, særlig med tanke på middager. Jeg har nesten sluttet å spise rødt kjøtt, spiser mye mindre karbohydrater og mye mer grønnsaker. Nå begynner hverdagen igjen på mandag, og da håper jeg det blir lettere å unngå kveldskosen og sånn.

 

Hvordan går det med dere andre? Det har vært stille her i denne tråden i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Uff, det er lenge siden jeg har vært aktiv her. Flaut. Jaja, har vært rimelig aktiv i treningsfronten etter jeg startet opp igjen i starten av august. Men vekten er verre igjen, sliter med måten etter en slakk sommer. Hær ikke helt komt inn i slankemodus igjen der. Håper det går bra med alle som pleide å skrive på denne tråden. Og så klart alle andre som er innpå her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Sara! Så kjekt å se deg!

 

Her har jeg endelig fått orden på matrutinene mine og det går sakte, sakte nedover. Jeg nærmer meg første delmål, under 110. Nå jobber jeg med treningsrutiner, noe som er omtrent like vanskelig som det var å få orden på maten i sommer. Men det skal gå det også. Det må bare prioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Svirre. Beklage at jeg sviktet deg med å bare forsvinne. Godt å høre at du har klart deg bra i det siste. Har troen på at du kommer til å få til tre

ningsdelen og etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...