Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Gjest Saras11

Svirre: Du må ha fortsatt god bedring. Syns synd på deg. Men virker vertfall som du tar det med godt mot. Og gratulere med 1 kg ned. Det er bra gjordt når du nesten bare ligger strekk ut.

 

Jeg har vært på zumba igjen igjen i dag. Og kneet holdt i dag og så da blir det mer zumba framover :) Jippi. I morgen har jeg planer om å ta en styrkeøkt. Føler jeg begynner å komme inn i treningen igjen nå og det er deiligt. Slitsomt, men tilfredstillende å fullføre øktene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar
Gjest Aleksandra

I går var jeg på vekta og den viste -1,3 kg. Det vil si -8,8 kg på 5 uker og det er jeg fornøyd med! Føler ikke akkurat at det har kommet gratis, jeg spiser jo knapt en brødsmule som ikke har vært på vekta først, men da føles det desto mer velfortjent:)

 

Det eneste som gjør meg litt nedtrykt nå er at jeg ikke klarer å se det på meg... Kjenner at buksene sitter bittelitt løsere, ellers merker jeg ingenting. Så nå er jeg litt sur på meg selv som har spist meg så stor at jeg kan gå ned nesten 9 kg uten at d vises/merkes. Har enda ikke funnet målebåndet mitt så håper det vil vise noen centimeter mindre når jeg klarer å finne det igjen...

 

Over til noe mer positivt. Jeg er omsider blitt helt frisk og var på spinning igjen i går. Til tross for at det bare var 1 1/2 uke siden sist jeg var der så synes jeg det var ufattelig tungt! Så nå blir det ingen treningspauser på meg på lang, lang tid.

 

I kveld skal vi på vinsmaking og da tror jeg kosemerkene mine for den neste måneden vil forsvinne. Vi skal spise en 5 retters meny og drikke tilsammen 7(!) glass vin så gruer meg til å legge det inn i regnskapet i kveld. Men jeg vil ikke stå over slike arrangement bare fordi jeg er på slankern, så jeg tenker å kose meg masse uten dårlig samvittighet:) Også håper jeg det går greit på vekta så lenge jeg er super flink de andre dagene denne uka.

 

Svirre: Fortsatt god bedring og gratulerer så mye med vekttapet:)

 

Mulan83: Jeg synes spinningsko gjør en kjempeforskjell. Jeg liker spesielt at sålen på de er helt hard og at de sitter helt fast på pedalen. Men de er ganske dyre så jeg ville ikke kjøpt de med mindre jeg var helt sikker på at jeg skulle dra på spinning ofte. Du kan jo ev. kjøpe deg dem som belønning for vekttap, som motivasjon for trening, eller som belønning for at du har vært flink til å trene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Aleksandra: Du er jo råflink! Raser ned i vekt som bare det. 8,8 kg på 5 uker er drit bra syns jeg! Jeg har gått ned 900 g på 4 uker......................... Og trener 5-6 dager i uka. Stå på videre! Andre ser nok på deg at du har gått ned :-) Man ser det som regel ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Aleksandra: Wow, for et resultat. Gratulerer så mye med 1,3 kg denne uken og 8,8 kg totalt. Imponerenes. Kos deg med middag og vinkvelden uten dårlig samvittighet du. Må jo kunne leve litt selv om du er på slanking.

 

Jeg har vært på trening i dag og :) Juhuuu. I dag trente jeg styrke og fikk brukt rett over 400 kcal. Nå har jeg trent 3 ganger på de 4 siste dagene. Flinke meg. Jeg syns vertfall det :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Jeg veide meg idag.... har gått opp!!!! vekta stoppet på 107,1. Dvs jeg har gått opp 700 gram.. Skjønner ærlig talt ikke en dritt! I morgen starter jeg på 2 typer fatburn piller , i tillegg til all denne treninga.. Håper DET vil gi resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Takk begge to:)!

 

Jeg kom meg på spinning igjen i dag, men kjenner enda at det er litt tungt etter pausen jeg hadde. Håper også at treningsiveren er tilbake igjen snart. Akkurat nå føler jeg at jeg drar på trening bare fordi jeg har sagt til meg selv at jeg skal dit 3 ganger i uka... Men det motiverer meg MYE å lese om hvor flinke dere er til å trene, så takk for det:)

 

Ignored: Jeg forstår ingenting av at du går opp i vekt. Du som er helt rå med treninga! Skjønner godt at du er frustrert nå, og jeg håper fatburn pillene fungerer. Hvor har du fått tak i dem forresten, lege eller helsekost kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Aleksandra: Nei, de har jeg fått tak i av disse bodybuilderene.. De er ikke lovlig i Norge. Pillene heter Xenadrine. Noen som har hørt om disse?

Hvorfor jeg ikke går ned, vet ikke jeg heller.. Jeg trener hele tiden, har ikke endret SÅÅ mye på kostholdet. Men jeg tenker i og med at jg trener nå, iforhold til før, burde jeg gå ned noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Ny veiedag og opp 0,5 kg :) litt dumt, MEN fikk også mensen i dag så tror (håper) det egentlig hadde vært nedgang. Har trent 4 ganger siden lørdag til nå. Stor fornøyd med det :) har også bestilt meg personlig trener timer og skal ha min første på onsdagen i påsken. Gleder og gruer meg. Håper på gode resultater utav det. Er jo dyrt nok. Alt i alt fornøyd med uken til tross for oppgang og mens i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd med oppgangen Saras11, men jeg går alltid opp et halvt- ett kilo før mensen, så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Det er visst noe med vann i kroppen.

 

Jeg er helt imponert over deg, Aleksandra! Virkelig motiverende.

 

Jeg raser også nedover. I dag stod vekta på 112,1, så det er 2 kilo på ei uke. Men jeg tror ikke det er helt sunt, for jeg spiser veldig lite for tida. Det er visst bivirkninger på smertestillende som gjør at jeg mister matlysten og er veldig kvalm, så jeg må jobbe litt for å få i meg mat. Må bare passe på at jeg holder fokus når jeg slutter å ta pillene, så det ikke går rett opp igjen. Er litt bekymra for forbrenningen og sånn. Men jeg får bare fokusere på trening når jeg blir bra igjen. Dersom det fortsetter på denne måten, kan det jo hende jeg når påskemålet mitt, selv om det ikke er den sunneste måten å gå ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips ang. spinningsko, Svirre og Aleksandra tips! Har brukt helt nye sko med gele-demping noen ganger på spinning. Jeg har heldigvis et annet par som er gode, men ikke så nøye med. Det blir en belønning til meg selv med spinningsko når jeg har nådd et større vektmål. :)

 

Men jeg har et spørsmål!? Hvordan får dere til å skrive under en strek de ulike delmålene, BMI og diverse?? Har lett inne på min profil, men finner det ikke? Har lyst til å skrive inn mine mål. :)

 

Synd med vektoppgang Saras11, men jeg har det på akkuratt på samme måte med mensen. Blir alltid høgre vekt da. Virker som du er komt godt i gang med trening..og det kommer sikkert til å går medover når du starter med personlig trener. Det kunne jeg også tenkt meg..

 

Jeg var på vekta i dag..og jeg har tatt av 1.4 kg! Er såå fornøyd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Da var helga over og hverdagen kaller. Må innrømme jeg var nervøs før veiinga denne uka. Tirsdag var det jo vinsmaking og i helga har vi vært 2 dager til foreldrene til samboeren min. Det ble også en formiddag hos besteforeldrene hans hvor det bugnet av kjeks, kaker og godterier. Det ble med andre ord maaange måltider hvor min kjære og nære digitale vekt ikke var med... :)

 

Dessverre blir kommende uke minst like utfordrende. Vi drar på hytta og i vår familie betyr det brettspill, lange skiturer og mer god mat og vin enn hva vi spiser i jula:P For ikke å snakke om marsipan. Får se om jeg ikke får laget meg en aldri så liten påskeplan... Jeg skal iallefall lage hjemmelaget marsipan uansett hvor usunt det måtte være!

 

Nå glemte jeg helt å si hvordan det gikk på vekta. Det ble 700g ned så da gikk det ikke så gale likevel. Så lenge de fleste dager/måltider blir etter boka tror jeg det vil ordne seg.

 

Ignored: Nei, de har jeg ikke hørt om. Må innrømme jeg ble litt skeptisk når du sier de er ulovlige her, men hvordan har de fungert for deg så langt da? Håper du har fått gode resultater!

 

Mulan83: Gratulerer! Det er jo kjempebra:)! Jeg vet forresten heller ikke hvordan man skriver inn de ulike delmålene...

 

Saras11: Det er sikkert menstruasjonsvekt og da forsvinner den nok raskt igjen! Flink du er til å trene. Er spent på å høre hvordan det går når du skal ha time med personlig trener så du får gi et lite referat:). Har tenkt på det selv, men ikke kommet så langt enda...

 

Svirre: Det er kanskje ikke den mest ideelle situasjonen, men du gjør det beste utav den. Derfor synes jeg du skal være stolt av vekttapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff gruer meg til veiingen på fredag. I følge snikveiingene mine (fy meg) skal jeg være fornøyd om det er stillstand. Har variert mellom stillstand og litt opp siste dagene. Men så var jeg på bursdagsfest på lørdag og drakk MYE og i går var det 50 årsdag til tanten min. der va det pizza og kaker og greier. Men men. Har trent 2 ganger denne uken til nå da. Førnøyd med det. Håper å få til 1 trening eller 2 til denne uken. Syns jeg har kommet godt igang med trening nå og det er deilig. Gleder meg til å starte med personlig trener nå etterhvert. Blir spennende.

 

Gratulerer med nedgangene til alle. Dere er så flinke. Blir veldig motivert til å fortsette selv når jeg leser deres innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksandra: Tror de funker :) Jeg føler meg alltid mett.. Minsket matlyst. Masse energi! Kunne godt tenkt meg å være på trening hele døgnet, hehe. Snart drar jeg på ferie! MEN, har booket et hotell med treningssenter. Så det blir forhåpentligvis bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok visst totalt feil i sist innlegg. I går og i dag har vekten vært snillere med meg. Sist fredag 116,6 (med mens), denne fredagen 113,7 :) altså 2,9 kg ned. OG endelig klart det neste delmålet på 115 kg :) er så happy. Er nå 11,3 kg lettere enn når jeg startet i desember. Og 16 kg lettere enn det tyngste jeg har vært. Det er bedring, men langt igjen enda. Men det skal gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Nå er det ikke mange timene til vi kjører på fjellet! Bilen er pakket og 1/2 kg mandler er kvernet og blitt til marsipan dyppet i sjokolade m/strøssel:) Nå skal jeg bare på skolen noen timer også drar vi. Målet for påska er å kose meg maks, men passe litt på kaloriene slik at jeg kanskje kan unngå at jeg går opp... Vet ikke hvor realistist det er, men men... Det kommer da mange hverdager etter påske hvor jeg kan ha fullt fokus igjen.

 

Jeg får ikke til å veie meg før langt uti påska så da tror jeg at jeg venter helt til neste veie-mandag, 25.april med å gå på vekta. Kanskje har jeg klart å lete fram målebåndet til da også. Er litt spent på om det er noe særlig forskjell der...

 

Saras11: Det er så gøy når man klarer delmålene man har satt seg! Gratulerer=)

 

Ignored: Ferie er jo flott. Hvor skal du?

 

God påske til dere alle! Håper dere får kost dere masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksandra: Kos deg på fjellet. det er herlig påskeferie det :)

 

Ignored: Jeg er også nysgjerrig på hvor du skal. Lang vekk eller?

 

Svirre: Hvordan går det med deg og ryggen din?

 

Mulan: Har du forelsket deg i spinning nå eller? Du har vel vært noen ganger virker det som :)

 

Tror ikke pulsklokken min liker meg og sendte meg en beskjed i dag. Var og trente. Da jeg var ferdig stod den på 666 kalorier :) Er jo djeveltallet det. Hehe.

Hadde meg en liten økt på 30 min på tredemøllen. Intervaller med litt rask gange og lett jogging. først ca 5 min gange så 2 min hver gange og jogg. Og etter de 30 min hadde jeg 5 min nedtrapping der jeg gikk raskt.

 

Happy happy. Hadde påskelunsj i dag på jobb. Pølser i brød hadde 3 (fyyyy) og ett lite stykke kake i pausen (dobbel fy). Men men. spist er spist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saras11: syns du også raser ned i vekt jeg :) kjempebra!!

aleksandra: kos deg på fjellet! ingenting er bedre enn frisk fjelluft ;-)

 

Dere begge: Jeg skal til Nord-Afrika, Marokko :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh, Marokko er gøy. Feiret nyttår 1999-2000 der.

 

Var 13 da. Var ikke bare, bare det. Mor og meg alene. Jeg som sagt 13 år, lys blondt hår, blå øyne og lys hud. Kan vel si at vi ble litt vel plagt av en del mannfolk. Var for eksempel en som var rett over 30 som fulgte etter oss, skulle gifte seg med meg, være med til Norge. Han fant ut hvilket hotell vi bodde på og stod utfor og ventet på oss. Det var litt skummelt husker jeg. Pluss diverse andre mannfolk viste sin innteresse, men heldigvis ikke fullt så intenst. Mor sa etterpå at hun ALDRI igjen skulle reise uten en mann med på en slik tur. Vertfall ikke med meg alene. Hun ble også tilbudt 10 000 kameler for meg av en gullsmed. Hehe

 

Men alt i alt synes jeg det var en kjekk ferie og kunne tenkt meg å reise der igjen. Nå er jeg ikke så liten å søt lenger heller. Men enda blond og blåøyd. Så i utlandet pleier jeg å få en del oppmerksomhet. Men kjekt det. Får jo ikke så mye her i Norge. Skiller meg jo kke ut meg hårfargen her, bare at jeg er stor og derfor ikke så fin :)

 

Hvor i Marokko skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saras11: Gratulerer med kjempebra vektnedgang, og med å ha nådd et nytt delmål! :) Det vil alltid være en vei å gå med kiloene som skal av, men du har jo komt et GODT stykke på vei!

Jeg syns spnningen er veldig bra..har vært der en del ganger nå. Det er tungt der å da, men man føler seg så mye bedre etterpå. Og merker stor forskjell i kondisjonen allerede så det er et stort pluss. Var på en fjelltur på onsdag og det var en enorm forskjell fra forrige gang jeg gikk der. Det var nesten så det var litt kjekt, og ikke bare tungt..hehe..:)

Det var nå litt av et tall pulsklokken din viste..! Den ville sikkert bare gi beskjed om at du må være litt ”ond” mot kroppen for å oppnå resultater..hehe!:)

Uff..det hørtes skummelt ut med han som fulgte etter dere. Hører det er mange som får menn etter seg i utlandet når man er blond og blåøyd. Det er jeg også..og merker her i Norge også at det er flest utlandske jeg får oppmerksomhet fra. Er jo kjekt å bli lagt merke til, men det kan bli for mye også.

 

Ignored: God tur til Marokko!

 

Aleksandra: God tur på fjellet! Og nyt marsipanen du har laget. Som du sier så kommer det mange uker etter påske man kan ha fullt fokus. Jeg var på butikken i går og fyllte et lite påskeegg med smågodt som sikkert glir rett ned.., men har også kjøpt masse frukt som jeg får spe på med. Innbiller meg om at det nullstiller alt det usunne..tihi!

 

God påske alle sammen!:) Må kose dere masse, og ikke være alt for streng med seg selv! Tar man et par biter, og ikke hele skålen så har man vært flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får huske på desse reglene i påsken: :)

 

1. Dersom du spiser noe og ingen ser det, har det ingen kalorier.

 

2. Dersom du drikker en lettbrus sammen med en sjokoladeplate,

vil kaloriene i sjokoladeplaten bli nullet ut av lettbrusen.

 

3. Dersom du spiser sammen med andre, teller bare de kaloriene som du spiser mer enn dem.

 

4. Mat som inntas for medisinske formål (som f.eks. karsk, solbærtoddy, varm sjokolade,

rødvin, cognac etc) teller ALDRI.

 

5. Jo mer du feter opp de som til daglig er rundt deg, desto tynnere virker du selv.

 

6. Mat (f.eks. popkorn, peanøtter, brus, sjokolade og drops) som inntas som en del av underholdningen

ved å se på film eller video eller høre på musikk, inneholder ikke kalorier fordi de ikke inntas som mat eller føde,

men som en del av en underholdning.

 

7. Kakestykker og småkaker inneholder ikke noe fett dersom de brytes opp og spises bit for bit,

fordi fettet fordamper når de brytes opp.

 

8. Alt som slikkes fra kniver, slikkepotter eller skjeer mens du lager mat, inneholder ikke kalorier

fordi det er et ledd i mattilberedelsen.

 

9. Mat med samme farge har samme kaloriinnhold (f.eks. tomater og jordbærsyltetøy, sopp og hvit sjokolade).

 

10. Mat som er frosset inneholder ikke kalorier, fordi kalorier er en varmeenhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tøffe regler. Men kan dei ikke gjelde hele året? :) Hehe

 

Merker det samme som deg her i Norge og ja. Flest utenlanske som viser oppmerksomhet. Og til en grad er det greit, har ikke noe mot utenlanske. Men det kan bli for mye. Det kan bli for intenst og noen tar ikke et nei for et nei. Da er det ganske irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saras11: Hehe, vet det er sånn der nede. Var i Marokko i Juni 2010 også :-) Da var jeg i El Jadida, Casablanca, Mohammedia og Marrakech. Vi farte litt rundt i forskjellige byer. Da var vi 3 jenter bare. Denne gangen er vi 2 jenter, og vi skal til Marrakech. (Holder oss til en by denne gangen) Jeg hadde blondt langt hår før, men har nå blitt brunette. MEN, så lenge dem ser du er turist får u oppmerksomhet uansett. Hehe. Heldigvis er jeg glad i sola, (tar en del sol osv..) så er ganske mørk. Hadde jeg hatt brune øyne. hadde de sikkert trodd jg var Araber selv. hehehe :-D Det er jo sånn i Tyrkia også.. Har du blondt langt hår, og blå øyne vil de gjerne kjøpe deg for kameler eller sauer. SYK kultur! Men spennende :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Veldig spennende kultur. Kunne tenkt meg å reise der igjen jeg. Jeg var litt lenger sør tror jeg. Agadir var "hovedbasen" vår, men vi reiste en del rundt på turer til andre småbyer i nærheten, opp i Atlas fjellene og til lille Sahara og vandret rundt i sanddynene. Hadde det veldigt gøy, på tross av innpå slitne mannfolk. Heldigvis er mor mørk i hår, øyne og hud ( hun og elsker sol) så vi slapp en del på hun, selv om vi møtte en som skulle gifte seg med henne og :) Hehe

 

Nå har jeg akkurat vært på trening :) flinke meg. På en SØNDAG. tror jeg er syk. Hehe. 960 kalorier. 30 min intervaller 2 min jogg, 2 min rask gange. og 15 min rask gange etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja reglene kunne godt vært gjeldende hele året..:) Misunner de som kan spise akuratt det de vil uten at det viser. Uff..vil ikke tenke på hvor stor jeg hadde vært da..!

Så flink du har vært som har trent på en søndag!:) Skulle gått meg en tur jeg også, men her pøser regnet ned, så det frister ikke så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...